ChristianMatch

Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5142 5143 5144 5145 5146 5147 5148 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:42

MAMALOE463 schreef:
Zooo kan je daar niet tegen dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Boze smiley ...ik ben daar te gevoelig voor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:43

JOANNIE702 schreef:
Nu weet ik niet of het bij de slechtste moment of juist bij de goede moment kan schrijven...........

In ieder geval ik heb geen zin vandaag.................om op te staan!

Ben je er inmiddels al uit (wat je gaat doen vandaag)? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:44

SHANITA130 schreef:
En ik verwacht niets van jou.
Van mij mag jij vertellen waarom de gemeente waar je nu in zit zo tof is ofzo.

Nou, bedankt voor de duidelijkheid, en ik wil hier eigenlijk wel graag op reageren.

Ik zit in de gemeente waar ik nu zit, niet op basis van een vergelijkend warenonderzoek, of omdat ik denk dat dit de beste kerk is die er is. De periode dat ik geloofde dat ik de plicht had om me bij de meest ware kerk te voegen licht achter me. Dat was een belangrijk onderdeel van mijn belijdenis toen ik jong was. Vanuit de belijdenisgeschriften ,waar ik ja op heb gezegd was dat een opdracht.

Met het vrijmaken van de Vrijgemaakten heb ik mij ook vrijgemaakt van die plicht. (en met dat ik dat schrijf komen er een heleboel gedachten aanrennen die ik met liefde de deur wijs).

Ik ben twee en een half jaar geleden verhuisd naar Zoetermeer. Ik heb in gebed neergelegd; Heer waar wilt u dat ik mij kerkelijk bij aansluit? Ik heb binnen een week na dat gebed van drie personen buiten Zoetermeer ongevraagd het advies gekregen om eens in de Parousia gemeente te gaan kijken. Ik heb dat ervaren als een vingerwijzing van God en ehb me daar na enige tijd aangesloten.

Omdat het een toffe gemeente is? Tjonge, wat een toestanden in de gemeente, voorgangers die niet meer met elkaar door een deur konden ..
Een gemeente in een dal. Als je alle negatieve zaken op pakt en verzamelt; wat een vuilnis is er te vinden.

Ik heb regelmatig tegen de Heer gezegd: maar Heer ik vind dit helemaal niet leuk ... En de Heer heeft me meerdere keren duidelijk gemaakt ... Maar ik wil jou hier nu gebruiken. en ik kom tientallen mensen tegen die met een identiek verhaal ook zo bij de gemeente zijn gekomen en nog komen.

Mijn overtuiging is dat de heer me in Zijn werkplaats heeft neergezet. en die overtuiging, die Stem die gehoorzaam ik. Is dat altijd tof? Nee integendeel. Juist door weerstand en dingen die fout gaan wordt duidelijk wat Hij wil.

Wat de Here voor jou wil kan compleet iets anders zijn dan wat Hij voor mij wil. Hij gaat met ieder Zijn eigen weg. Hij wil ons geven wat we nodig hebben, overvloedig ...

En mijn hart zingt: How Great is our God ... http://www.youtube.com/watch?v=GyGD3zH9Xvc
Hij vergadert zijn Kerk. uit alle volken en naties. Op zijn tijd en Zijn manier. Awesome God!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:45

HENDUK927 schreef:
Nee dat vermoeden had ik al maar ja had nu eenmaal op ok gedrukt en dan staat het er al Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Boze smiley
Geloof dat er eens een ernstig gesprek met jou vrouw moet plaatsvinden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
ERIKA129
op dinsdag 29 januari 2013, 12:46
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:47

BERENDJAN590 schreef:
gereformeerde wereld leren de verbonds leer waar de kinder doop word uit verleent.
bij evangelische gemeente en batisten volwassen doop.

waar staat het in Gods woord en hoe zou het moeten wezen?

is er ook iets tussen in.
is er een nieuw verbond en volwassen doop?

O o jij hebt een topic geopend waar al mega discussies over zijn geweest succes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:47

ERIKA129 schreef:
Boze smiley
Geloof dat er eens een ernstig gesprek met jou vrouw moet plaatsvinden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Denk je dat dat ook maar enig effect zal hebben? Verraste, verbaasde smiley Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:48

STEENTJE178 schreef:
Denk je dat dat ook maar enig effect zal hebben? Verraste, verbaasde smiley Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Nee niet echt Knipoog smiley
Denk dat Marianne net zo weinig met hem kan tis gewoon hopeloos die man Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:49

ERIKA129 schreef:
O o jij hebt een topic geopend waar al mega discussies over zijn geweest succes Knipoog smiley

ik weet het maar kon het niet weer vinden en met de mensen die hier nu zitten zou ik graag de meningen van willen horen.
discussie vraag ik niet eigenlijk meningen
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:53

BERENDJAN590 schreef:
ik weet het maar kon het niet weer vinden en met de mensen die hier nu zitten zou ik graag de meningen van willen horen.
discussie vraag ik niet eigenlijk meningen

geen discussie? wel een debat? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:59

JANS221 schreef:
geen discussie? wel een debat? Smiley die vol vragen zit

lijkt wel of geen mens zijn mening durf te geven Boze smiley

ik denk zelf dat er een nieuwe verbond is maar ik denk dat dat de doop vrij voor de mensen is. wanneer en hoe het gaat er om dat je geloofd in God dat is nummer 1
doop is een teken en zegel van het geloof . je belijd voor God dat hij de enige is voor jou. kan met doop
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 13:11

Er zijn goede dingen over geschreven maar sommige topics zijn ook gesloten door CM omdat het er door de bekende types, die veelal geband zijn, wat onsmakelijk aan toeging. De conclusie was veelal dat de kinderdoop veelal als plaatsvervangend werd gezien voor de besnijdenis. De volwassendoop gaat en ging gepaard met een al in de Joodse cultuur bestaand reinigingsritueel. Bijbels gezien is de onderbouwing van de kinderdoop niet erg sterk maar het heeft wel waarde gekregen doordat het met de christelijke cultuur verweven is geraakt. Verder wijs ik er op dat in elke kerk de volwassendoop mogelijk is. De kinderdoop niet, al kun je het opdragen in de evangelische kerken zien als een soort ritueel dat er (een beetje) voor in de plaats komt. Evangelische kerken zien veelal de doop als een persoonlijk iets en die wordt weloverwogen gemaakt. Hoe je het wendt of keert: de kinderdoop is dat niet, het is hoe dan ook een keuze van de ouders. Lastig is dan de doop bij volwassenen als de kinderdoop al bediend is.

Maar er is veel meer over te zeggen, dat is eerder wel gebleken. Een fatsoenlijke en inhoudelijke discussie is zinvol zolang het er over gaat meer inzicht te verkrijgen en niet vooral het eigen gelijk te willen benadrukken. Wie weet is dat nu wel mogelijk.

Lees de stlotbijdragen in de laatste paar pagina's van scheppingsdoel en je weet wat en wie ik bedoel. Arjen007 is helaas snel daarop overleden, Sola (voorheen Filia), Chatuliem en Mar (voorheen Maritime) zijn geband.

Thomas, vroeger was niet alles beter.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 29 januari 2013, 14:08
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 13:33

THOMAS968 schreef:
Er zijn goede dingen over geschreven maar sommige topics zijn ook gesloten door CM omdat het er door de bekende types, die veelal geband zijn, wat onsmakelijk aan toeging. De conclusie was veelal dat de kinderdoop veelal als plaatsvervangend werd gezien voor de besnijdenis. De volwassendoop gaat en ging gepaard met een al in de Joodse cultuur bestaand reinigingsritueel. Bijbels gezien is de onderbouwing van de kinderdoop niet erg sterk maar het heeft wel waarde gekregen doordat het met de christelijke cultuur verweven is geraakt. Verder wijs ik er op dat in elke kerk de volwassendoop mogelijk is. De kinderdoop niet, al kun je het opdragen in de evangelische kerken zien als een soort ritueel dat er (een beetje) voor in de plaats komt. Evangelische kerken zien veelal de doop als een persoonlijk iets en die wordt weloverwogen gemaakt. Hoe je het wendt of keert: de kinderdoop is dat niet, het is hoe dan ook een keuze van de ouders. Lastig is dan de doop bij volwassenen als de kinderdoop al bediend is.

Maar er is veel meer over te zeggen, dat is eerder wel gebleken. Een fatsoenlijke en inhoudelijke discussie is zinvol zolang het er over gaat meer inzicht te verkrijgen en niet vooral het eigen gelijk te willen benadrukken. Wie weet is dat nu wel mogelijk.

Lees de stlotbijdragen in de laatste paar pagina's van scheppingsdoel en je weet wat en wie ik bedoel. Arjen007 is helaas snel daarop overleden, Sola (voorheen Filia), Chatuliem en Mar (vooheen Maritime) zijn geband.

Thomas, vroeger was niet alles beter.

Dankje voor uit uit een setting. Nogmaals gaat niet om gelijk te hebben ieder zijn geloofsleven belevenis graag een uit een setting
Hoe jij er overdenkt niet mekaar gaan aanvallen heeft geen enkele zin
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 13:49

ZOEKER064 schreef:
Nou, bedankt voor de duidelijkheid, en ik wil hier eigenlijk wel graag op reageren.

Ik zit in de gemeente waar ik nu zit, niet op basis van een vergelijkend warenonderzoek, of omdat ik denk dat dit de beste kerk is die er is. De periode dat ik geloofde dat ik de plicht had om me bij de meest ware kerk te voegen licht achter me. Dat was een belangrijk onderdeel van mijn belijdenis toen ik jong was. Vanuit de belijdenisgeschriften ,waar ik ja op heb gezegd was dat een opdracht.

Met het vrijmaken van de Vrijgemaakten heb ik mij ook vrijgemaakt van die plicht. (en met dat ik dat schrijf komen er een heleboel gedachten aanrennen die ik met liefde de deur wijs).

Ik ben twee en een half jaar geleden verhuisd naar Zoetermeer. Ik heb in gebed neergelegd; Heer waar wilt u dat ik mij kerkelijk bij aansluit? Ik heb binnen een week na dat gebed van drie personen buiten Zoetermeer ongevraagd het advies gekregen om eens in de Parousia gemeente te gaan kijken. Ik heb dat ervaren als een vingerwijzing van God en ehb me daar na enige tijd aangesloten.

Omdat het een toffe gemeente is? Tjonge, wat een toestanden in de gemeente, voorgangers die niet meer met elkaar door een deur konden ..
Een gemeente in een dal. Als je alle negatieve zaken op pakt en verzamelt; wat een vuilnis is er te vinden.

Ik heb regelmatig tegen de Heer gezegd: maar Heer ik vind dit helemaal niet leuk ... En de Heer heeft me meerdere keren duidelijk gemaakt ... Maar ik wil jou hier nu gebruiken. en ik kom tientallen mensen tegen die met een identiek verhaal ook zo bij de gemeente zijn gekomen en nog komen.

Mijn overtuiging is dat de heer me in Zijn werkplaats heeft neergezet. en die overtuiging, die Stem die gehoorzaam ik. Is dat altijd tof? Nee integendeel. Juist door weerstand en dingen die fout gaan wordt duidelijk wat Hij wil.

Wat de Here voor jou wil kan compleet iets anders zijn dan wat Hij voor mij wil. Hij gaat met ieder Zijn eigen weg. Hij wil ons geven wat we nodig hebben, overvloedig ...

En mijn hart zingt: How Great is our God ... http://www.youtube.com/watch?v=GyGD3zH9Xvc
Hij vergadert zijn Kerk. uit alle volken en naties. Op zijn tijd en Zijn manier. Awesome God!!!

Yep, ik heb ook goede vibes bij deze gemeente, ook al kom ik er niet. Er zitten goede weldenkende mensen die verder denken dan hun neus lang is en dat is hoopgevend. Hoe dan ook blijft het gewoon een feit dat ieder voor zichzelf moet blijven denken en verantwoording nemen daarvoor, los van wat leiders zeggen of denken te kunnen opleggen. Als eigen meningen van gemeenteleden en bezoekers gevoeld worden als dreiging heb je al een aanwijzing van geestelijk ongezonde sfeer.

Ik voor mij heb goede en zeer bedroevende ervaringen met evangelische gemeenten en ben op dit moment op het niveau van (soms muppet-opaatje op de achterbank) wel de diensten bezoeken maar verder niet al te betrokken zijn. Gewoon richten op wat eerst belangrijk is in mijn eerst nabije omgeving; heb God lief bovenal en je naaste als jezelf. Hele kluif.
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 14:07

ERIKA129 schreef:
Alle mensen je zou uit je jas waaien wat een woei buiten Geschokte, onthutste smiley

en een regen-regen-regen Huilende smiley, smiley in tranen
Waar is de sneeuw met het lekkere zonnetje??????? Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 14:08

ROOS575 schreef:
en een regen-regen-regen Huilende smiley, smiley in tranen
Waar is de sneeuw met het lekkere zonnetje??????? Woedende smiley

Hier is het droog en schijnt dat zonnetje......
En de sneeuw? geen idee waar die gebleven is Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 14:09

GERRIT084 schreef:
Josuf Smiley die vol vragen zit is echte Kattukker Lachende smiley

Wat is dat nu weer??? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 14:12

JOL252 schreef:
Is net de vorstperiode voorbij, komt er een nieuwe Vorst.

Unox had ook een aardige bij de snertreclame: Laat nu de vorst maar komen.

Thomas, geen inwoner van Katwijk, Roos.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 29 januari 2013, 14:13
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 14:19

In de PKN, waartoe ik behoor, is het gebruikelijk om jonge kinderen te dopen. Ik vind het toch elke keer weer een mooi gebeuren om te zien hoe God kinderen de hand reikt en laat weten dat Hij er is. Maar van een persoonlijke keuze is geen sprake. De ouders kiezen en doen dit vanuit hun geloof. Als klein kind gedoopt te zijn vraagt nog wel om een antwoord. De openbare geloofsbelijdenis en het avondmaal zou je als antwoord kunnen zien.
Maar het is moeilijk (zo niet onmogelijk) om dit te kunnen onderbouwen vanuit de Bijbel. En de zin dat de (kinder)doop in plaats van de besnijdenis gekomen is, (zoals staat in een oud doopformulier) lijkt mij in het geheel niet op zijn plaats.
Maar omdat ik tot een kerk behoor waar de kinderdoop gebruikelijk is, wil dat nog niet zeggen, dat ik de keuze om zich als volwassene te laten dopen afkeur. De volwassendoop als bevestiging van een persoonlijke keuze kan toch niet verkeerd worden genoemd.
God ziet het hart aan en een persoonlijk kiezen voor Hem, is voor mij belangrijker dan de gewoonte van een kerk. Zelf heb/voel ik de behoefte niet om die keuze te laten bevestigen door mij nogmaals te laten dopen.
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 14:36

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik ben daar te gevoelig voor...

Och heb medelijden met je Frank Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOOP430

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 14:42

ALTJE848 schreef:
Als er een vrouw uit mijn buurt komt en ik mee kan rijden dan ga ik eens de stap wagen nieuwe mensen te leren kennen .
Ik zie anders niet de mogelijkheid de kosten voor de trein zijn al snel ongeveer 40 euro word voor mij dan veeeeeeeeel te duur .

Anita

Ik zou je op kunnen pikken Anita, maar ben geen vrouw...als ik nog een dame meeneem uit Groningen dan oke?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 14:42

ALTJE848 schreef:
Als er een vrouw uit mijn buurt komt en ik mee kan rijden dan ga ik eens de stap wagen nieuwe mensen te leren kennen .
Ik zie anders niet de mogelijkheid de kosten voor de trein zijn al snel ongeveer 40 euro word voor mij dan veeeeeeeeel te duur .

Anita

Goed uitkijken naar de acties van bepaalde winkels...soms al een retour voor 14.95 euro!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOOP430

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 14:43

MARISKA601 schreef:
sybren542
joop340

.......

wie volgt...

Goed bezig Maris...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 15:19

Ik ben al sinds 0230u wakker en sindsdien is het nog niet gestopt met regenen... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 15:21

Het droog maar bewolkt hier. Wel last van water kou
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 15:42

de lijst ziet er als volgt uit..

sybren542
joop340(kan mensen meenemen)
mamalou463
berendjan590 (ov)

.......

wie volgt...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 15:44

FRANKT627 schreef:
Ik ben al sinds 0230u wakker en sindsdien is het nog niet gestopt met regenen... Boze smiley

als je nou vanaf 2.30 was begonnnen met bidden voor mooi weer hadden we misschien mooi weer gehad,je moet ook geen forums lezen met klef gedoe voordat je gaat slapen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 15:45

BERENDJAN590 schreef:
Het droog maar bewolkt hier. Wel last van water kou

in een bus Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 15:48

PETRA373 schreef:
in een bus Smiley die vol vragen zit

Als je stadsdienst rijdt gaat de deur om de haver klap open en dicht. Coole smiley met zonnebril Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 15:59

ROADY558 schreef:
Hey Shanita,

Dat kan he, dat we een verschillende kijk hebben op iets.
Ik kan daar prima mee leven.

Een klein verschil tussen ons is wel, dat ik geen onverschilligheid heb ten aanzien van de persoon die ik diende te vergeven. Sterker nog, ik voel warmte en liefde voor die persoon. Ja ik heb lang gebeden voor die ander, en met de liefde van Jezus ga ik die ander waarlijk liefhebben. DAT is pas een wonderlijke gewaarwording. Machtig mooi. En soms ook zo inmens lastig. Dus van boosheid en haat, ga ik nu in vrijheid en liefde naar die ander toe. Dank U Jezus voor dit wonder.

Maar ik begrijp jouw situatie ook steeds beter, door alle stukken heen die je hier schrijft. Een ieder gaat op z'n eigen weg, z'n eigen tempo. En dat is prima.

En als ik jou of iemand anders onopzettelijk toch gekwetst heb, dan vraag ik bij deze vergeving, want dat was nooit mijn bedoeling geweest. Dan moet ik nog werken aan mijn "manier van schrijven" waarschijnlijk :)
Het blijft tenslotte schrift nietwaar?

Ik wens je vrede toe.

Roady,

De ene keer las ik je stuk, de andere keer niet.

Ja, dan heb ik het druk en de helft van de keren kán ik niet alles lezen.

Weet je hóe het ging: nou ik wou reageren op Zoeker in 'cynisme'.

En ik had ook meerdere vensters open van CM, afijn, bij de helft van Zoeker ze post, ging ik door met reageren, per ongeluk, bij de 2de helft bij jou post. Anders was me dat niet eens opgevallen, je mening over vergeven die je algemeeniseerde zeg maar.
Omdat dat pas in de 2de helft van je stukje was, en ja de ene keer lees ik die wel andere keer niet.

Ja, en toen ging het even 'verkeerd', verkeerd tussen aanhalingstekens, omdat mijn gevoel terecht was voor mezelf, ik vond je kon dat niet maken; zeggen van iedereen moet ten allen tijden vergeven anders ben je ongehoorzaam aan God.

Maar ja, het had er al behoorlijk ingehakt bij mij; toen ik pas de evangelische bewegingen verliet, toen dacht ik, wat wil God liever, dat ik eerlijk ben en niet kan vergeven ofdat ik lieg daarover, snappie?

Je schrijft ook ieder gaat zijn eigen weg, maar ja God gaat ook met ieder zijn eigen weg....en ik voel echt onverschilligheid, ja, misschien niet voor te stellen, iemand kan zo ver gaan dat je namelijk niet meer voelt voor diegene dan, ook geen haat...
Dat is een ervaring die ik heb, en die heb jij niet gehad.

En dan heb je nog het verschil tussen overtredingen, en misdaden, en daartussenin.

Kijk, ik vergeef mensen ook in de regel, ook als ze best wel over de scheef waren gegaan...
Alleen ja, ik ervaar ook onverschilligheid met iemand, dat is misschien moeilijk voor te stellen maar ja het is zo.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 18:59
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 15:59

BERENDJAN590 schreef:
Als je stadsdienst rijdt gaat de deur om de haver klap open en dicht. Coole smiley met zonnebril Gefrustreerde smiley

Coole smiley met zonnebril hier was het natuurlijk regen toen ik bij het hek stond te wachten.
en nee frank zal verder niet op onze busdriver reageren voordat je vannacht weer niet kan slapen Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5142 5143 5144 5145 5146 5147 5148 ... 6194 Volgende
Pagina 5145 van 6194