| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:19
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | van wie had jij eigenlijk die mooie bos op de foto gekregen erika een stille aanbidder  |
nee was met vakantie bijbelweek van de zomer ik was jarig op die dag en werdt toegezongen door de kids en leiding en kreeg bos zonnebloemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:20
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | hier willen wokken op 9 februari op een nader te bepalen tijdstip:
http://www.wokhetoosten.nl/
de lijst ziet er als volgt uit..
Sybren542 Joop340(kan mensen meenemen) Mamalou463 Berendjan590 (kan mensen meenemen) Margriet020 Erika129 (ov) Trijnie671 Altje848 Ilona689 anna415 ..........
wie volgt..
is nu ok anna? |
wordt zo te zien bijna een vrouwen aangelegenheid waar blijven die mannen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:21
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Een sijbelfilm is een film waar je sijbelig van wordt. Zoals The Notebook, Last Song, The Holiday (heerlijk als je een dramabui hebt), Dear John... |
Staan hier allemaal in de kast maar is niet te eten hoor
Heb goulash gemaakt en gegeten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:29
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Staan hier allemaal in de kast maar is niet te eten hoor
Heb goulash gemaakt en gegeten  |
Waarschijnlijk met friet...Lekker vet?
Ik heb gestoofd witlof met blinde vinken en gebakken aardappelen gegeten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:29
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | wordt zo te zien bijna een vrouwen aangelegenheid waar blijven die mannen  |
Ga je wel mee, Erika?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:33
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Net mijn nieuwe 2e hands autootje opgehaald. Ik noem hem/haar/het maar koekblik, volgens iemand die het kan weten is de kleur een directeurskleur.  |
Ik noemde vroeger mijn Fiatje ceicento ook 'koekenblik'...ik heb spijt dat ik het niet meer heb. Was makkelijk om te parkeren enzo...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:37
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | nee was met vakantie bijbelweek van de zomer ik was jarig op die dag en werdt toegezongen door de kids en leiding en kreeg bos zonnebloemen  |
ha ha wat leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNE927
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:40
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Het gaat over lezen maar wil de vrouwen een boek geven over mannen wellicht dat vrouwen ook ik in grote lijnen begrijpen hoe mannen over dingen denken en doen en zeggen .
boek: wat vrouwen moeten weten over de gedachtewereld van de mannen
geschreven door: shaunti feldhahn
Is als goede tip bedoelt
En ik kreeg een boek vandaag van een voorganger Heb al eens zo iets gelezen maar misschien leuk voor de dames onder ons
Boek: De vernieuwing van uw denken Geschreven door Peter de leau
En strijd in je denken van Joyce Meijer heb ik voor een paar jaar geleden gelezen weet lang niet alles meer maar het heeft me deels gevormd om anders naar mensen te kijken en niet met eigen inzicht altijd wat ik denk is goed . En zeker niet wat geschreven letters zijn iemand ken je pas als je iemand ontmoet leert kennen en over lange tijd kan je zeggen tegen elkaar en ook elkaar kunt kwetsen ( niet dat het moet )want dan weet je hoe iemand het bedoelt of heeft bedoelt en kun je elkaar beter VERGEVEN omdat je elkaar beter kent denk ik .
IK denk dat de sleutel dus ligt in het niet elkaars gezicht kunnen zien en ja dan gaan we door met kwetsen zonder dat we het weten hoe we ons voelen
Ik denk dat hier nog heeeeeeel veeeeel het woordje vergeven valt in topics en sorry s en dat is ook nogmaal maar dan mag het ook klaar zijn toch
zomaar even komt dit in mij oo
VERGEEF ME DAT HET NIET HIER IN DIT TOPIC HOORT .
anita |
Is dit soms een eye-opener, wel engelstalig, maar daarom niet minder leuk. Zo treffend dit voorbeeld
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/314719_10151275520628311_159091667_n.jpg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:43
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het succes van de Bethel in Drachten is zeker voor een groot deel aan het charisma van Bottenbley te danken. Hij begon ooit als vrijgemaakt-gereformeerd predikant maar kon in die cultuur niet ademhalen. Hij werd later baptist maar nam wel de mentaliteit van een gedegen bijbelstudie en gereformeerd organisatietalent mee. De Bethel trekt niet zozeer nieuwe gelovigen maar er komen veel mensen met name uit de hervormde en gereformeerde kerk. In Friesland moet je dan lezen: de gereformeerd- synodalen. Bevindelijkheid slaat in Friesland niet aan is er alleen in een klein dorpje, Wouterswoude. Aan de maatschappelijk ingestelde synodalen kun je een kerkorganisatie wel overlaten en bovendien zijn ze tot vrijwilligerswerk bereid. Deze combinatie van gereformeerde organisatie en evangelische beleving is in ieder geval in Friesland heel succesvol gebleken. Een vrij traditionele boodschap in een evangelische en moderne sfeer, naast een grote onderlinge betrokkenheid, blijkt te werken. De Bethel heeft weinig nieuwe bekeerlingen maar zorgt wel bij veel mensen voor een verdieping of revitalisatie van het geloof. Ik ben er geen lid van maar er is wel degelijk een knap stuk werk verricht daar. Het is hooguit jammer dat een aantal leden wat doorslaan in schoolbesturen en ook dat de traditionele kerken worden leeggezogen. Maar een prediking op universitair niveau, voor mij een vereiste - en een evangelische beleving kan goed samengaan. Twee keer een dienst met duizend mensen of meer op zondag is nogal wat. De vrije baptisten zetten wel wat neer, ook al is overal wel wat op aan te merken.
Traditioneel en nog modern:
http://www.youtube.com/watch?v=w9LophD9VZ8
Thomas. |
ik heb een keer een samenkomst van de vbg in groningen meegemaakt en de muziek stond super-KNOERTHARD aan lees: gehoorbeschadigend hard Als zo'n onverantwoord hoog niveau van het geluid deel uit moet maken van een getuigenis, wordt er weinig anders "neergezet" dan holle vaten-herrie... en er gaan helaas meer evang. gemeenten mee in die waan van hoe knoertharder hoe beter, ik ben zuinig op mn oren, ik ga daar niet meer heen, herrie kan niet uit God zijn, gelukkig zijn er gunstige uitzonderingen
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zaterdag 2 februari 2013, 09:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:48
|
|
|
|
Beste mensen, Ik wil jullie even laten dat ik vandaag afscheid heb genomen van mijn vriendin.
Herdenkingsdienst was in de kerk. De Dominee had deze tekst gekozen voor zijn preek. "En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld. Matt 28 vers 20. Het was een waardige, mooie ontroerende dienst, met gezang, muziek en voordrachten. Uitvaartdienst was in het crematorium in besloten kring.
N.a.v. jullie steun en lieve reacties wil ik dit even met jullie delen!!
Gr Marenth
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:51
|
|
|
|
Het leven is zoooo simpel eigenlijk.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 1 februari 2013, 20:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:54
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Volume van jou cd speler of van jou meegalmen  |
Ik galm niet. Dat doet men in de kerk onder het orgel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:56
|
|
|
|
| MARENTH030 schreef: | Beste mensen, Ik wil jullie even laten dat ik vandaag afscheid heb genomen van mijn vriendin.
Herdenkingsdienst was in de kerk. De Dominee had deze tekst gekozen voor zijn preek. "En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld. Matt 28 vers 20. Het was een waardige, mooie ontroerende dienst, met gezang, muziek en voordrachten. Uitvaartdienst was in het crematorium in besloten kring.
Gr Marenth |
Sterkte meid God draagt ook jou Jesaja 40 vers 31 Groet Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:59
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | mooi, bid met je mee  | Ja, weet je, dat niet goed naar elkaar luisteren op het forum, wat natuurlijk ook niet kan, je hebt alleen het geschreven woord..... En dat is ook wel leuk een stuk zo proberen te schrijven dat een ander het oppikt wat je bedoelt enzo.
Het, de bijbel, is wel duidelijk over gebed. Moslims bidden regelmatig, en ja, we zijn geen moslims, wat ik wil zeggen; bidden is een discipline. Dat zie je bij 'huis op de prairie ook': er wordt daar regelmatig gebeden bij dat gezin. Oa, ook elke nacht voor het slapen gaan.
Ik had eerst van nou, ik bid wel, maar ja dat was eigenlijk nadenken maar dan naar God toe. Dat heb ik steeds de gehele dag door als ik me ervan bewust ben en niet me gedachten op andere dingen moet richten zeg maar. Ja, en als ik dan toevallig es aan die en die dacht, ja, dan bad ik voor hem/haar.
Maar ja, nu bedoel ik gericht bidden op zelf vastgestelde tijden, en tussendoor kan ook. Maar ja die zelf vastgestelde tijden, ja, dat maakt dat er een ritme in komt. Bijvoorbeeld elke keer voor het slapen gaan. En dan ook een lijstje, al dan niet in je hoofd, of geschreven.
Bidden is een opdracht het komt het zo vaak voor in de bijbel, NT.
Nou ja anyway, ik ga daarmee beginnen, dus niet nu en dan es of vaak al naar gelang ik eraan denk, aan iets, maar ik bedoel ook dus zeker doelgericht elke dag en/of meerdere keren per dag.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 1 februari 2013, 21:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 21:14
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dat God iedereen kracht geeft dingen te doen die moeten gebeuren.
Dat moeilijkheden, ziekten en andere nare dingen, dat we die kunnen overstijgen en in het nu kunnen leven.
Want ja we leven in een gebroken wereld, dat God ons vandaag kracht geeft voor dingen die we willen en anderen weer moeten doen.
En dat God uitzonderlijk dichtbij mag zijn, bij degene van ons die het het allermoeilijkst hebben en dat sommigen over een tijdje kunnen zeggen tis toch allemaal goed afgelopen.
S. |
Dit zijn nu eens bemoedigende woorden Shanita!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 21:15
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, weet je, dat niet goed naar elkaar luisteren op het forum, wat natuurlijk ook niet kan, je hebt alleen het geschreven woord..... En dat is ook wel leuk een stuk zo proberen te schrijven dat een ander het oppikt wat je bedoelt enzo.
Het, de bijbel, is wel duidelijk over gebed. Moslims bidden regelmatig, en ja, we zijn geen moslims, wat ik wil zeggen; bidden is een discipline. Dat zie je bij 'huis op de prairie ook': er wordt daar regelmatig gebeden bij dat gezin. Oa, ook elke nacht voor het slapen gaan.
Ik had eerst van nou, ik bid wel, maar ja dat was eigenlijk nadenken maar dan naar God toe. Dat heb ik steeds de gehele dag door als ik me ervan bewust ben en niet me gedachten op andere dingen moet richten zeg maar. Ja, en als ik dan toevallig es aan die en die dacht, ja, dan bad ik voor hem/haar.
Maar ja, nu bedoel ik gericht bidden op zelf vastgestelde tijden, en tussendoor kan ook. Maar ja die zelf vastgestelde tijden, ja, dat maakt dat er een ritme in komt. Bijvoorbeeld elke keer voor het slapen gaan. En dan ook een lijstje, al dan niet in je hoofd, of geschreven.
Bidden is een opdracht het komt het zo vaak voor in de bijbel, NT.
Nou ja anyway, ik ga daarmee beginnen, dus niet nu en dan es of vaak al naar gelang ik eraan denk, aan iets, maar ik bedoel ook dus zeker doelgericht elke dag en/of meerdere keren per dag. |
Mooi jou te lezen shanita je zit in de goede trein , laat de machinist GOD je maar naar je bestemming brengen. En de conducteur die je onderweg even tegen komt, die wijst je welke wagon op jouw tijd het beste is .
Ik zeg bordje groen omhoog en rijden maar. Ja mooi mensje blijf bidden ik doe het voor ik opsta als ik slapen ga , soms op mijn knieën maar vaak als ik al in mijn bed lig. En elke morgen voor of tijdens ontbijt de bijbel en mijn dagboekje nu. Tussen door de lege wagons opvullen met leuke dingen ook. Want als ik even niet bid zorgt HIJ ook voor mij . Maar je bent op het goede spoor zet je reis maar voort kind Ik vind je een geweldig mens.
Zegens en groet Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 21:15
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | ik heb een keer een samenkomst van de vbg in groningen meegemaakt en de muziek stond super-KNOERTHARD aan lees: gehoorbeschadigend hard, als zo'n onverantwoord hoog niveau van het geluid deel uit moet maken van een getuigenis, wordt er weinig anders "neergezet" dan holle vaten-herrie en er gaan helaas meer evang. gemeenten mee in die waan van: hoe knoertharder hoe beter, ik ben zuinig op mn oren, ik ga daar niet meer heen, herrie kan niet uit God zijn, gelukkig zijn er gunstige uitzonderingen |
Ging over Vrije Baptisten Friesland, wat ook ff wel iets anders is als Baptisten.
Groningen weet ik niets van, daar ging het niet over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 21:19
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | De gemeente zit ook in hetzelfde kerkverband (ABC) als de Betheld.
Zoals gezegd een Werkplaats van God. Met gewone mensen, gewone problemen, gewone irritaties. Afgelopen jaren zijn daar ook zeker mensen weggegaan die misschien wel in de lijst van de topic start staan.
Ik kan alleen maar wat doen aan mijn eigen gedrag. Omdat ik er ben is God daar ... want Jezus woont in mij. En waar twee of drie samen zijn in Zijn naam ... |
| Quote: | Ik kan alleen maar wat doen aan mijn eigen gedrag. Omdat ik er ben is God daar ... want Jezus woont in mij. En waar twee of drie samen zijn in Zijn naam ... |
Jezus woont in de Hemel.
Omdat jij er bent is God daar?
Tis andersom, omdat God er is ben jij er.
Trouwens je bedoeld toch niet die idiote hersenspoelcamping, he, met de Betteld, of wel?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 1 februari 2013, 21:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 21:31
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 21:38
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Waarschijnlijk met friet...Lekker vet?
Ik heb gestoofd witlof met blinde vinken en gebakken aardappelen gegeten...  |
Om 20.29 uur? Moest je toen nog niet slapen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 21:46
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Niks koekblik!!! Ben je mal...het is gewoon jouw heerlijke vervoersmiddel....en je straalt als je hem ziet!!!
Ooit...(wat lijkt het lang geleden) regelde mijn broer een autootje... Was ook al 9 jaar oud.....maar zo mooi...wat was ik trots...
GOUD!!!!!!!!!!! (de kleur)
Maar daarmee was ik ook in een keer..de koningin in haar Gouden Koets!! Zo voelt het nog iedere keer...(alleen wuif ik niet) |
Pas dan ook maar op dat er niemand een waxinelichtje tegen aan gooit..
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op vrijdag 1 februari 2013, 21:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 21:56
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Pas dan ook maar op dat er niemand een waxinelichtje tegen aan gooit..  |
Ik zie het gevaar van het waxinelichtje niet....maar ja...daar blijk ik dan ook gewoon een burger voor te zijn.. Beter dat dan een sneeuwbal ...daar zie ik meer gevaar in...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 21:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik noemde vroeger mijn Fiatje ceicento ook 'koekenblik'...ik heb spijt dat ik het niet meer heb. Was makkelijk om te parkeren enzo... |
En jouw huidige noem jij paddenstoel..................toch??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 22:04
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Waar ik blij van wordt? Nou de rest van mijn dag kan niet meer stuk Kreeg nèt bericht dat ik geslaagd ben voor een vervolgopleiding!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! met een 9.1 |
Toppie, gefeliciteerd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 22:05
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Waar ik blij van wordt? Nou de rest van mijn dag kan niet meer stuk Kreeg nèt bericht dat ik geslaagd ben voor een vervolgopleiding!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! met een 9.1 |
SUPERRRRRRR, Gefeliciteerd!!! Alvast heel veel studieplezier toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 22:06
|
|
|
|
| MARENTH030 schreef: | Beste mensen, Ik wil jullie even laten dat ik vandaag afscheid heb genomen van mijn vriendin.
Gr Marenth |
Sterkte en Gods nabijheid toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 22:06
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Net mijn nieuwe 2e hands autootje opgehaald. Ik noem hem/haar/het maar koekblik, volgens iemand die het kan weten is de kleur een directeurskleur.  |
Leuk!! Heel veel fijne, veilige kilometers in je nieuwe koektrommeltje toegewenst!!! (En idd.... NIKS mis met een koekblikje )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 22:07
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | En jouw huidige noem jij paddenstoel..................toch??  |
Echt? Heeft Frank een paddenstoel als auto? Dan is tie toch super makkelijk om in te parkeren?! Vraag me af hoe hij daar in past.
Frank als in hem inruilt, wel even tot de herfst wachten, hoor. Want dan brengt hij meer op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 22:09
|
|
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 08:39 Reageer met quote
SHANITA130 schreef: ff kort. weinig tijd.
Kijk je hebt 't nu over dat bijbelgedeelte, waarin iemand zelf zijn schulden werden kwijtgescholden, en toen een ander schulden bij hem had deed ie dat bij hem niet.
En mijn schulden zijn kwijtgescholden door God omdat ik berouw had...als ik geen berouw had en gewoon door ging met me oude leventje was er namelijk ook niets kwijtgescholden door God, net als de man uit je voorbeeld, wat je uit de bijbel hebt gehaald. Die zelf wel was vergeven, omdat ie berouw had, maar een ander daarna niet wou vergeven....die 'smeekte'....
Hij smeekte....
Niet: hij ontkende en lachte je uit omdat je lekker toch niets kan bewijzen....
Daar zit wel ff een verschil tussen, denk je niet?
Goéd luisteren en góed lézen...
Roady: Volgens mij vat je de werkelijke betekenis van het genoemde stukje nog steeds niet Shanita.
God roept iedereen op het matje, omdat er een schuld is die betaald dient te worden. Als er dan berouw wordt getoond (naar God) dan scheldt Hij je schulden kwijt, enkel op grond van wat Jezus heeft gedaan.
Maar vervolgens - en wat je zegt, dan moet je even GOED LEZEN - grijpt die persoon waarvan net alle schulden zijn kwijtgescholden - die grijpt een ander bij z'n kladden en zegt: Betalen!! Hierin zit het verschil, met hoe jij het omschrijft. zo omschrijf ik het niet Ik klaag niemand aan. Als iemand vroeg hoe kan dit of dat legde ik iets uit. Deze man had het recht niet om de ander aan te klagen, hij was immers zelf net vrijgesproken? Hij dwingt op die manier de ander op de knieeen, en ook al toont die ander dan alsnog berouw, hij zet hem gevangen. Dit is dus pure misbruik van de genade van God. Hier gaat de man zelf weer op de rechter-stoel zitten. En dat kan natuurlijk niet. Nee, dat is logisch dat dat niet kan: de man smeekte, de man zei niet, dan moet je me maar vergeven....
Hierin gaat jouw verhaal nog steeds mank vind ik Shanita. Ik proef nog altijd een houding waarin je de ander op de knieeen dwingt, omdat jij vindt dat die ander je moet betalen. Dat is jou mening niet de mijne. Ik zou de eerste zijn die diegene zou vergeven als er sprake zou zijn van berouw.
Maar kijk dan even goed wat God vervolgens doet. Die roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond
Ik ben helemaal klaar met jou bangmakerij, en ook ff met jou, en Willemijn heeft gelijk, ik ben te snel, nu en dan, met excuses. Ik eis niets. Degene laat me koud, ik zit wel met de gevolgen dat is iets anders. Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden.
Dus de conclusie is en blijft: Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen. Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. Puur en enkel op grond van de vergeving die God ons heeft geschonken in de Here Jezus.
In dat bijbelgedeelte smeekte de man.
Dat dienen wij niet, we kunnen contact verbreken degene loslaten en verder gaan. God vergeeft ons ook alleen als we berouw tonen, anders niet, dat heet ook bekering.
Ik weet dat ze in groepen mensen zo hersenspoelen, ik heb dat ook een tijdje geroepen die kreten die je zegt. In de praktijk werkt het niet.
Jij mag zo denken van mij, ik denk zo niet.
Roady, ik vind jou ideeën lijken op die van evangelischen brainwashers, dit is mijn mening. Tis jou waarheid, of hoe je wil, wat jij denkt dat /Gods waarheid is, ik denk anders, zie postings Jans en mijn antwoord.
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 16:35 JANS221 schreef: Ik las ergens een stukje over vergeven:
De letterlijke betekenis van het woord afhièmi, dat in de Bijbel gebruikt wordt voor vergeven, betekent iemand laten gaan, hem achterlaten. Soms wordt het voor heel gewone dingen gebruikt: de discipelen lieten hun vader Zebedeüs achter. Of: wij hebben alles prijsgegeven om U te volgen. Daar wordt precies hetzelfde woord gebruikt als voor vergeven. Loslaten. Laten gaan. Daar komt vergeven uiteindelijk op neer. Misschien vindt u deze uitleg wel te mager. En ik stem ook toe dat er, ideaal gesproken, nog meer zou moeten gebeuren. Namelijk dat er verzoening zou volgen, dat betekent dat de relatie hersteld wordt. Dat is inderdaad veel mooier, maar het is niet altijd haalbaar. En daarom begin ik vergeving graag bij de eenvoudige bijbelse betekenis van het ‘loslaten’. Niet dat het dan simpel is, trouwens. Ik zit vast aan de dader en het zou me ontzettend veel kosten om die band te verbreken. Hoe groter het kwaad is dat hij me aangedaan heeft, hoe zwaarder het is om de ander los te laten. En wat het zo zwaar maakt, dat is… schuld. Er ligt een echte blokkade en die heet schuld. Daar moet iets mee, het is geen bedenksel van mensen die zich aanstellen. Dat kun je trouwens ook al afleiden uit het gegeven, dat God zelf niet zomaar kon zeggen: Ik stop met beschuldigen en Ik vergeef die mensen. Het duidelijkste bewijs dat dit onmogelijk is, is het feit dat God zijn eigen Zoon gegeven heeft als offer voor de schuld. Hij zou dat toch nooit gedaan hebben als Hij ook zomaar had kunnen zeggen: Ik vergeef jullie?
Einde citaat.
Misschien iets om over na te denken. Is dit zo? Soms kan je de ander niet vergeven, omdat er ``schuld`` tussen zit. En schuld is niet zomaar weg te poetsen. De ander laten gaan, achterlaten zou al genoeg zijn, als de relatie niet hersteld kan worden. En als God ons niet ``zomaar`` kon vergeven, ``moeten`` wij dat dan wel naar de ander kunnen? Misschien ligt daar het antwoord?! ``Loslaten, achterlaten`` zien als vergeven, -als meer niet haalbaar is-, kan toch voor onszelf een stuk rust en ruimte geven. God vraagt toch niet het onmogelijke van ons?!
Jans, denkt er nog over na.
Ha Jans,
Ja, als de bijbelse betekenis loslaten is, ja, dan krijg je misverstanden, dan heb ik degene waar ik tegenover onverschillig ben dus vergeven, want ik heb degene op allle mogelijke manieren losgelaten zie degene al 20 jaar niet meer. Het kost mij niets om die band te verbreken, enkelt een schok; heeft diegene mij dát en dat en dat aangedaan? De band verbreken had vele positieve gevolgen, mijn agressie was weg en die was heel erg. Gewoon een opluchting van die @#$%$ is weg uit mijn leven, Halleluja, wat jammer dat ik dat niet eerder had gedaan, contact verbreken, ja, een soort blijdschap...
Ja, tuurlijk toen het een en ander door mijn verdringing sijpelde was ik eventjes woedend, dat verdween al snel toen ik alle banden doorsneed, meteen eigenlijk. Zeker als mensen heimelijk zo gemeen zijn, zodat anderen het niet 'merken', ja, dan is er één optie, alle banden doorsnijden, en ja, tegenovergestelde van liefde is dus in mijn visie onverschilligheid.Ja, sommigen kunnen zich dat niet voorstellen, dat iemand zo kan doen jaren dat je, ik dus, zo ga denken.
Bij mij was het juist, hoe groter het kwaad dat degene me had aangedaan, hoe makkelijker het was los te laten. Dan herinnerde ik me dit, dan dat, ism met me psych.
Schuld, blokkade?, nee hoor....
Ik ga er later nog even dieper en verder op in, moet nu ff wat doen, heb 't ff vluchtig gelezen, laterz!!!!
Ja, idd, denk ik nu, als God ons niet ``zomaar`` kon vergeven, ``moeten`` wij dat dan wel naar de ander kunnen? Misschien ligt daar het antwoord?! ``Loslaten, achterlaten`` zien als vergeven, -als meer niet haalbaar is-, kan toch voor onszelf een stuk rust en ruimte geven. God vraagt toch niet het onmogelijke van ons?! Dus ik laat los verbreek alle banden degene zegt me niets meer, en toch dat eeuwige gezeik over moeten vergeven, en dat aanpraten van boosheid en wrok, die ik wel moet hebben...zucht....blij dat ik daar pleitte ben...die groeperingen...
Ik zit wel met alle gevolgen van dien, wat dader heeft gedaan, dat is iets anders dan dat ik wrok, boosheid oid zou hebben...onverschilligheid heb ik.
Mazzeltjes!!!!
@ Roady: En, ik heb besloten er niet meer op in te gaan, ik val in herhalingen om dogma's en evangelische dwaalleren te verdedigen en daarvoor zit ik hier niet.
En die mag jij dan als de waarheid zien, Gods waarheid van mijn part, maar het is niet mijn idee en opvatting van Gods waarheid.
Zie het maar als ik mijn mening, jij de jouwe.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 1 februari 2013, 22:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 22:09
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dat God iedereen kracht geeft dingen te doen die moeten gebeuren.
Dat moeilijkheden, ziekten en andere nare dingen, dat we die kunnen overstijgen en in het nu kunnen leven.
Want ja we leven in een gebroken wereld, dat God ons vandaag kracht geeft voor dingen die we willen en anderen weer moeten doen.
En dat God uitzonderlijk dichtbij mag zijn, bij degene van ons die het het allermoeilijkst hebben en dat sommigen over een tijdje kunnen zeggen tis toch allemaal goed afgelopen.
S. |
Wat mooi, Shanita!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|