ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5173 5174 5175 5176 5177 5178 5179 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 17:26

rosi schijfjes met salade en spareribs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 17:29

En toch kan ik je wel begrijpen Mariska,

Dreigen met vanalles als je niet vergeeft, met de bijbel, met uit zijn verband gerukte teksten erbij....

Ik zit soms ook ff aan enkele weken time out te denken...

Ineens denk ik aan de tekst een beetje zuur maakt het hele deeg zuur, ja, er hoeven maar een of twee te zijn die dreigen met uit hun verband gerukte teksten.....

Maar God is groter...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 17:52
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 17:32

Ik heb één tong om mee te spreken. Dat lijkt me wel afdoende.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 17:33

KEITH722 schreef:
iets kinderachtig noemen is pas kinderachtig...

(zooo, dat splintertje is ook weer uit m'n oog, ik word er steeds handiger in!! Lachende smiley )

a

Mooi dat die splinter weg is. Kun je nu misschien inhoudelijk ingaan op mijn bijdrage?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 17:51

ROLF230 schreef:
Ik heb één tong om mee te spreken. Dat lijkt me wel afdoende.
Ja, idd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 17:59

Zaterdag 3 Februari, Jacobus 1:19-27; Niet alleen met woorden.

Jakobus heeft een ontzettende hekel aan oppervlakkigheid. Heel prikkelend zegt hij: ‘Horen alleen is niet genoeg.’ Om vervolgens uitvoerig te zeggen dat je alleen dan echt geluisterd heb naar God en het evangelie, als het zich meteen vertaalt in een praktische daad van verandering of bekering, in het doen van een keuze of een belangrijk gebaar. Wees niet als een mens die heel de dag voor de spiegel staat, vaststelt wat er allemaal mis is, maar vervolgens daaraan niets wil veranderen. Laat het Woord van God je een spiegel zijn om in te kijken en de kracht om je in vrijheid te veranderen en te vernieuwen naar de bedoeling van God.
Waaraan denkt Jacobus hier precies? Tussen de regels door merk je dat hij denkt aan mensen die zich snel ergens over opwinden, in woede uitbarstingen en dan heel lelijke dingen kunnen zeggen. Soms mensen met een zekere maatschappelijke status, goed in hun geld en goed in hun kleren. Maar soms ook goed scherp van de tong. Ze roepen van alles en mogelijk hebben ze ook gelijk. Maar aan zelf iets doen en zich inzetten voor anderen, bijvoorbeeld voor mensen die er alleen voor staan, komen ze niet toe. Jacobus moet van dat soort opwinding niets hebben. Alleen je mond gebruiken is geen dienen van God. Laat geen gat vallen tussen horen en doen. Alleen dan licht er in iets op van Jezus zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 18:05

ZOEKER064 schreef:
hmm, en hun kinderen zullen dromen dromen ....
Dromen is een gave van God. Mooi toch wat er gebeurt als Hij in je woont Knipoog smiley

Ik ben klaar met roady, met zijn dreigementen: Hierin gaat jouw verhaal nog steeds mank vind ik Shanita.
r: Ik proef nog altijd een houding waarin je de ander op de knieeen dwingt, omdat jij vindt dat die ander je moet betalen. Dat is jou mening niet de mijne.
Ik zou de eerste zijn die diegene zou vergeven als er sprake zou zijn van berouw.

Maar kijk dan even goed wat God vervolgens doet.
Die roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond

Ik ben helemaal klaar met jou bangmakerij, en ook ff met jou, en Willemijn heeft gelijk, ik ben te snel, nu en dan, met excuses.
Ik eis niets. Degene laat me koud, ik zit wel met de gevolgen dat is iets anders.
Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden.

Dus de conclusie is en blijft:
Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen.
Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. Puur en enkel op grond van de vergeving die God ons heeft geschonken in de Here Jezus.

In dat bijbelgedeelte smeekte de man.

Ik ben helemaal klaar met jou bangmakerij, en ook ff met jou, en z, die alles goedpraat....
met een gelijkenis die helemaal niet op me van toepassing is, met zijn altijd vergeven ook al is er geen berouw, en jij erachteraan, omdat te verdedigen en dat niemand zoiets zei, gewoon ik reageer niet meer op jou en roady.

Ik neem Jol haar advies ter harte.
Dit gaan me teveel energie kosten een gevecht die ik jaren geleden toen ik de evangelische hoek verliet, ga ik nu niet opnieuw voeren.

Dus ik ga en niet met jou en niet met r in discussie, eigenlijk oa dezelfde redenen die ik had voor de ev. kerkverlating
.
.

rood ben ik

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 19:13
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 18:18

Ik heb wortelsoep gemaakt. Die vries ik in maar heb al best veel 'geproefd'.

Misschien eet ik straks nog aardappelen met bloemkool en vis...ik eet graag vis Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 18:21

ZEELAND736 schreef:
En???
Gelukt Frank???

Verlegen lachende smiley ...euhhh...bijna...ik heb wortelsoep gemaakt en toen effe met Floshke op de bank gezeten en toen zijn we een beetje in slaap gevallen...Floshke bovenop mij...ik zal die werkjes een andere keer doen...

Wij hebben geen regen, hagel of sneeuw gehad...wel een zonnetje.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 18:22

ERIKA129 schreef:
Staat mijn naam op de lijst???
Dan zie je daar het antwoord Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Er staat (ov) bij en in het verleden merkte ik wel eens.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 18:28

FRANKT627 schreef:
Verlegen lachende smiley ...euhhh...bijna...ik heb wortelsoep gemaakt en toen effe met Floshke op de bank gezeten en toen zijn we een beetje in slaap gevallen...Floshke bovenop mij...ik zal die werkjes een andere keer doen...

Wij hebben geen regen, hagel of sneeuw gehad...wel een zonnetje.

Heb je toch in ieder geval je middagdutje gehad!!!!
Hier scheen ook een heerlijk zonnetje...maar vanmorgen viel er gedurende 5 minuten hagel....

Ik kijk uit naar de zomer...
Heerlijk weer in de tuin...
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 18:58

FRANKT627 schreef:

Misschien eet ik straks nog aardappelen met bloemkool en vis...ik eet graag vis Kwijlende smiley

Heey Frank,

Wortelsoep? Wat mag ik me daarbij voorstellen? Gebruik je gepureerde, geraspte of blokjes wortel? En wat doe je er verder bij in?

Eet lekker, van de vis, bloemkool en piepers!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:01

FRANKT627 schreef:

Geef ons even het recept...van die wortelsoep
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:06

En Jol, 'Jans en Willemijn bedankt me ogen zijn weer open!!!! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

En dat voelt heerlijk bevrijdend!!!

De christelijke vrijheid
5
1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:16

Vanmiddag een high tea gehad, nu nog bommetje vol van.
Straks maar ff iets van fruitsalade maken, en dan is het wel weer prima voor vandaag.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:16

??????
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:18

STEENTJE178 schreef:
Straks maar ff iets van fruitsalade maken, en dan is het wel weer prima voor vandaag.

Dat gaat weer geweldig goed komen met jouw Steen!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:22

Wie kent dat gevoel, als je voor jezelf opkomt, de ongelofelijke bevrijding die dát geeft.
Dat je luistert naar je hart, en niet hoe anderen Bijbelgedeelten invullen hoe je die moet opvatten.

Heerlijk, ik voel me zo opgelucht en ontdaan van een last dat wou ik toch ff delen!

En dit topic gebruiken voor ervaringen waar je je blij voelt door bevrijding van slavenjukken die je jezelf op hebt laten leggen.

Galaten 5 De christelijke vrijheid
5
1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.

Is dat niet heerlijk, niemand anders kan met zijn Bijbeluitleggingen, etc, je een slaven juk opleggen.

Want we zijn vrij, ja ze kunnen het proberen maar ja het lukt niet als je het niet toelaat!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:29

ZEELAND736 schreef:
Geef ons even het recept...van die wortelsoep

Heel gemakkelijk.

2 uien (grote)
2 prei's,
een stuk of 6 stengels selder
1 kilo wortelen
een stuk of 5 of 6 krabbetjes (ribbetjes)

Bouillion maken van de ribbetjes (je kan eventeeul ook er nog 2 bouillionblokjes bij doen)...ondertussen alle groenten snijden.
De uien glazig stoven in wat olie dan de wortelen erbij. Even laten meestoven (...ondertussen is de bouillion nog aan het trekken).

De prei en selder bij de uien en wortelen doen en wat laten meestoven.

Daarna de bouillion erbij doen...is ongeveer 3 liter. Ook de krabbetjes of ribbetjes erbij doen...alles op een zacht vuurtje laten koken.

Effe de krabbetjes of ribbetjes checken...als het vlees bijna van het vlees valt alle ribbetjes uit de soep halen en het vlees van het been doen en versnipperen.

De soep mixen en het gesnipperd vlees erbij doen én kruiden. De kruiden die gebruikte komen uit een zakje 'mix voor Italiaanse soep' en dan heb ik voor pompoen gekozen omdat kruiden voor wortelsoep niet bestaan...voila Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:30

STEENTJE178 schreef:

Wat is high tea? Is dat gebak?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:30

ZEELAND736 schreef:
??????

Gewoon bevrijd van, het ten alle tijden moeten vergeven anders vergeeft God jou ook niet, gevoel. Ook al toont de ander geen berouw, van harte vergeven en anders.....dat soort kreten zeg maar, was er bijna weer in meegegaan....

Tegen mij, over mij, met uit zijn verband gerukte teksten.

En nu, dingen doen, lekker eten video tijd, Rust!!!!

Laterz en fijne Avond!!!! Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 februari 2013, 19:31
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:32

Fijn dat je nu ECHT klaar bent :)
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:33

ach vlinder, liefs voor jou toegewenst, Kussende smiley ik ben wel berend niet maar reageer toch op je schrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:41

FRANKT627 schreef:
Wat is high tea? Is dat gebak?

Dat is een combinatie van theedrinken met lunchen eigenlijk.
Diverse soorten thee drink je, met daarbij allerlei kleine hapjes van hartige en zoete sandwiches, muffins, warme en koude bladerdeeghapjes, chocolade, chocolaatjes etc. etc. etc.
Ernstig lekker. Kwijlende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:43

TESSYBEAR731 schreef:
Mooi dat die splinter weg is. Kun je nu misschien inhoudelijk ingaan op mijn bijdrage?

al gedaan Tessy!, staat helemaal bovenaan
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:45

ik hoop vlinder dat je de troost uit mijn gedicht mag halen want er zijn er veel die zo zitten.
kijk naar mooie kant er van en geniet van de goede momenten want die zijn er ook.
God zegen toe gewenst vlinder

Laatst aangepast door
BERENDJAN590
op zaterdag 2 februari 2013, 19:45
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 20:05

STEENTJE178 schreef:
Dat is een combinatie van theedrinken met lunchen eigenlijk.
Diverse soorten thee drink je, met daarbij allerlei kleine hapjes van hartige en zoete sandwiches, muffins, warme en koude bladerdeeghapjes, chocolade, chocolaatjes etc. etc. etc.
Ernstig lekker. Kwijlende smiley Coole smiley met zonnebril

Kwijlende smiley ...waarom vraag niemand mij eens voor zo'n thea Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 20:10

SHANITA130 schreef:
Gewoon bevrijd van, het ten alle tijden moeten vergeven anders vergeeft God jou ook niet, gevoel. Ook al toont de ander geen berouw, van harte vergeven en anders.....dat soort kreten zeg maar, was er bijna weer in meegegaan....

Tegen mij, over mij, met uit zijn verband gerukte teksten.

En nu, dingen doen, lekker eten video tijd, Rust!!!!

Laterz en fijne Avond!!!! Lachende smiley

Lekker he, opnieuw kiezen voor vrijheid. Go girl, en nog iets... je hoeft het niet meer uit te leggen of verklaring voor af te leggen. Er is er maar Eén die echt het overzicht heeft en jouw hart en beweegredenen kent. Als het anders zou moeten zou Hij je wel een soort onrust geven dat het anders moet ... dat geloof ik echt. Misschien klinkt het simpel maar ik geloof gewoon dat de Zijnen Hem kennen en Hem volgen omdat ze Zijn stem kennen. Jij bent de Zijne, jij volgt Hem en kent zijn stem. Dan is/komt het ook goed.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 20:12

FRANKT627 schreef:

Nou, ga volgende keer een eind wandelen met een dame en nodig haar uit voor een Haai tie.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 20:13

FRANKT627 schreef:

Bij jou in de buurt zijn wel wat restaurantjes waar je een high-tea kunt meemaken. Allicht een idee voor wanneer je es een date hebt? Clown smiley
Voortvloeiend uit bijv. de wokavond..... Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5173 5174 5175 5176 5177 5178 5179 ... 6194 Volgende
Pagina 5176 van 6194