| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 18:36
|
|
|
|
bank hangen wat grieperig wezen en wat surfen op internet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 18:53
|
|
|
|
Nou dan is het een ict foutje, ja toch Zoeker, ja, jij kan het weten ja, ivm met je opleiding bedoel ik.
Ik weet zeker dat CM hier niet zomaar posts weghalen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 18:57
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Ik denk van wel Josina. Al meent die persoon het misschien wel op dat moment, er is een grens. Maar dan maakt het wel verschil in hoeverre je de persoon nog toelaat in je je leven om je steeds weer te beschadigen. |
De vraag is dus in hoeverre iemand het écht meent of het alleen zegt om van het "gezeur" af te zijn.
Ik denk zelf dat je zo'n persoon beter kwijt kunt zijn dan rijk.
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zondag 3 februari 2013, 18:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 18:57
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Is het geen idee dat aan hen over te laten? Ik vind de discussie boeiender dan al dat geneuzel wat je voorbij ziet komen op het forum. En dat Overheerst het forum meer dan een pittige discussie. |
Blij dat we het hier in ieder geval over eens zijn Willemijn!
Mijn leven lang ben ik weggelopen voor emoties. Conflict vermijdend. De kunst is om juist als de emoties oplopen, toch weer terug te stappen. En elkaar te blijven zoeken. Dat is duidelijk niet de weg van de minste weerstand ...
Al met al heb ik tot dusver voor mezelf in ieder geval waardevolle lessen geleerd.
Als man, en dan speciaal gereformeerd opgevoed, is het zo normaal om theoretisch over van alles en nog wat te praten (de objectieve waarheid waar ik toch niet aan kan voldoen) los van enige emotie en koppeling aan eigen gedrag. Leuk "spelen" met gedachten, spelen met teksten.
Het is dan erg confronterend om met iemand in discussie te gaan die dat hele onderscheid niet kent. En dat is niet goed of fout of zo, het is gewoon een heel andere belevingswereld.
Het heeft me heel wat emotionele reacties van Shanita gekost om te begrijpen waar voor haar dingen onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn; theorie en emotie, maar ook emotie en specifieke ervaring. Het maakt het leven er zeker niet makkelijker op ...
Bedankt Jol voor de beslissende zet als het gaat om het inzicht dat er verschil is tussen vergeven en vergeving vragen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:00
|
|
|
|
Zoeker:
De ene quote is hiermee te verklaren: Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 21:19 Reageer met quote Bewerk dit bericht
ZOEKER064 schreef: De gemeente zit ook in hetzelfde kerkverband (ABC) als de Betheld.
Zoals gezegd een Werkplaats van God. Met gewone mensen, gewone problemen, gewone irritaties. Afgelopen jaren zijn daar ook zeker mensen weggegaan die misschien wel in de lijst van de topic start staan.
Ik kan alleen maar wat doen aan mijn eigen gedrag. Omdat ik er ben is God daar ...want Jezus woont in mij. En waar twee of drie samen zijn in Zijn naam ... ====
Deze quote: 2. Geplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 14:15
Quote: Zoeker: Als ik mezelf terugtrek uit een kerk (de kerk verlaat) dan verlaat met mij ook een deel van God die gemeente.
Naar aanleiding hiervan: Geplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 09:57 Reageer met quote
SHANITA130 schreef: Jezus woont in de Hemel.
Omdat jij er bent is God daar?
Tis andersom, omdat God er is ben jij er
Even onderstreept voor het verband, nu die andere zoeken.
En dit schreef jij weer Z: donderdag 31 januari 2013, 20:54
De gemeente zit ook in hetzelfde kerkverband (ABC) als de Betheld.
Zoals gezegd een Werkplaats van God. Met gewone mensen, gewone problemen, gewone irritaties. Afgelopen jaren zijn daar ook zeker mensen weggegaan die misschien wel in de lijst van de topic start staan.
Ik kan alleen maar wat doen aan mijn eigen gedrag. Omdat ik er ben is God daar ...want Jezus woont in mij. En waar twee of drie samen zijn in Zijn naam ...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 19:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:02
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Dan is er meer nodig dan spijt hebben en met een zogenaamde schone lei overnieuw beginnen. Eerlijkheid over hoe de relatie in elkaar zit bijvoorbeeld. Of de reden waarom iemand steeds de fout ingaat, wat biedt datgene hem/haar waar hij/zij steeds de mist mee ingaat. |
Idd en dat kan soms een flinke zoektocht zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:10
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Blij dat we het hier in ieder geval over eens zijn Willemijn!
Mijn leven lang ben ik weggelopen voor emoties. Conflict vermijdend. De kunst is om juist als de emoties oplopen, toch weer terug te stappen. En elkaar te blijven zoeken. Dat is duidelijk niet de weg van de minste weerstand ...
Al met al heb ik tot dusver voor mezelf in ieder geval waardevolle lessen geleerd.
Als man, en dan speciaal gereformeerd opgevoed, is het zo normaal om theoretisch over van alles en nog wat te praten (de objectieve waarheid waar ik toch niet aan kan voldoen) los van enige emotie en koppeling aan eigen gedrag. Leuk "spelen" met gedachten, spelen met teksten.
Het is dan erg confronterend om met iemand in discussie te gaan die dat hele onderscheid niet kent. En dat is niet goed of fout of zo, het is gewoon een heel andere belevingswereld.
Het heeft me heel wat emotionele reacties van Shanita gekost om te begrijpen waar voor haar dingen onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn; theorie en emotie, maar ook emotie en specifieke ervaring. Het maakt het leven er zeker niet makkelijker op ...
Bedankt Jol voor de beslissende zet als het gaat om het inzicht dat er verschil is tussen vergeven en vergeving vragen.. |
Nou hier kan ik echt waardering voor hebben, dat je kijkt naar je eigen kaders en die kunt bijstellen. Echt top!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:11
|
|
|
|
zaterdag 2 februari 2013, 14:12
Quote: En ja, dat is een erg ongebruikelijke manier van denken .. dat ervaar ik keer op keer. (volgens mij ben ik weer helemaal on-topic)
zaterdag 2 februari 2013, 14:15
Quote: Zoeker: Als ik mezelf terugtrek uit een kerk (de kerk verlaat) dan verlaat met mij ook een deel van God die gemeente.
Maar ja het ging om deze quotes.
Nou ik snap het niet, of er is iets ivm met de ICT misgegaan, anders weet ik het niet, als CM al modereert dan is het ALTIJD MET REDEN.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 19:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:41
|
|
|
|
Toen ik de opening van de topic las dacht ik, hé ik heb hier ook wel een voorbeeld van.. Maar toen ik de rest ging lezen en bij de reacties kwam van en over dat ongeluk (ik hoorde het zaterdag op het station van Harderwijk, een oudere vrouw vertelde het mij...) bedacht ik dat het misschien verstandig is om nog even te wachten met mijn voorbeeld te vertellen.
Het is nl wel een voorbeeld waarin ik heel sterk de hand van God heb ervaren maar nog steeds 'tob' met het vervolg .
Ik wens jou Marianne, heel erg veel kracht en wijsheid toe voor jou en je gezin. Met het lezen van deze dilemma's wordt je eerst even stil...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIELLE690
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:49
|
|
|
|
Hoi Allemaal,
Ik ga mee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:51
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | Mamaloe463 berendjan590 anna415 MARIELLE690
graag even weer op nieuw aanmelden bij mamaloe |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:54
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | Toen ik de opening van de topic las dacht ik, hé ik heb hier ook wel een voorbeeld van.. Maar toen ik de rest ging lezen en bij de reacties kwam van en over dat ongeluk (ik hoorde het zaterdag op het station van Harderwijk, een oudere vrouw vertelde het mij...) bedacht ik dat het misschien verstandig is om nog even te wachten met mijn voorbeeld te vertellen.
Het is nl wel een voorbeeld waarin ik heel sterk de hand van God heb ervaren maar nog steeds 'tob' met het vervolg .
Ik wens jou Marianne, heel erg veel kracht en wijsheid toe voor jou en je gezin. Met het lezen van deze dilemma's wordt je eerst even stil...  |
Lydia voel je vrij je ervaring te vertellen hier, daar is dit topic ook voor hoor....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:55
|
|
|
|
| DIANA556 schreef: | Hoe meer je leert Hoe meer je weet
Hoe meer je weet Hoe meer je vergeet
Hoe meer je vergeet Hoe minder je weet
Dus....waarom leer ik dan eigenlijk |
Daarom zijn er mannen...wij denken wel voor jullie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:56
|
|
|
|
|
Leuk, ik heb nog n paar mensen die ik ga uitnodigen, je aanmelden kan tot en met dinsdag 5 februari ivm reserveren, dus zelfde tijd en plaats houden we aan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 20:00
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Daarom zijn er mannen...wij denken wel voor jullie  |
Nee jij laat je sprekende wegvinder voor je denken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 20:01
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Nee jij laat je sprekende wegvinder voor je denken  |
...zelfs dat stom ding laat me verkeerd rijden en dat komt door die Nederlandse vrouwenstem...zal wel ook wel een Zeeuwse zijn... 
Oja, jij bent ook onlief...voila
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 3 februari 2013, 20:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 20:07
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Is het geen idee dat aan hen over te laten? Ik vind de discussie boeiender dan al dat geneuzel wat je voorbij ziet komen op het forum. En dat Overheerst het forum meer dan een pittige discussie. |
Volgens mij reageerde ik op de conclusie van Shanita dat ze geen eindeloze discussie meer aan wil gaan. Dan heeft ze die beslissing dus zelf al genomen, ik onderstreep hem enkel. En ik begrijp haar beslissing ook. In de posts van Shanita wordt meer en meer 'leesbaar' dat ze zich persoonlijk aangevallen voelt met alle gevolgen van dien. Ik kan me dus zomaar voorstellen dat de discussie haar meer onrust brengt dan dat het haar goed doet. Ze staat ook zichtbaar niet open voor de mening van beide heren (wat absoluut geen verwijt is) waardoor het slechts een herhaling wordt van zetten. Ook het feit dat Zoeker er lering uittrekt is mooi mee genomen, maar het doel heiligt niet altijd de middelen. Het niveau dat deze discussie bereikt heeft vraagt m.i. niet naar een stevige forumdiscussie maar meer om een open en eerlijk gesprek in de persoonlijke sfeer.
Een goede discussie is prima. Maar wanneer die discussie enkel uitdraait op het wijzen met vingers is het m.i. beter om het erbij te laten.
Tess, vind een beetje geneuzel op zijn tijd helemaal niet erg..
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 3 februari 2013, 20:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 20:28
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Volgens mij reageerde ik op de conclusie van Shanita dat ze geen eindeloze discussie meer aan wil gaan. Dan heeft ze die beslissing dus zelf al genomen, ik onderstreep hem enkel. En ik begrijp haar beslissing ook. In de posts van Shanita wordt meer en meer 'leesbaar' dat ze zich persoonlijk aangevallen voelt met alle gevolgen van dien. Ik kan me dus zomaar voorstellen dat de discussie haar meer onrust brengt dan dat het haar goed doet. Ze staat ook zichtbaar niet open voor de mening van beide heren (wat absoluut geen verwijt is) waardoor het slechts een herhaling wordt van zetten. Ook het feit dat Zoeker er lering uittrekt is mooi mee genomen, maar het doel heiligt niet altijd de middelen. Het niveau dat deze discussie bereikt heeft vraagt m.i. niet naar een stevige forumdiscussie maar meer om een open en eerlijk gesprek in de persoonlijke sfeer.
Een goede discussie is prima. Maar wanneer die discussie enkel uitdraait op het wijzen met vingers is het m.i. beter om het erbij te laten.
Tess, vind een beetje geneuzel op zijn tijd helemaal niet erg.. |
Ik ben er ook helemaal klaar mee Tess.
Er zullen altijd gasten blijven die zeggen dat je MOET vergeven omdat God je anders niet vergeeft. En zelfs dat je dan NAAR DE HEL GAAT...
Het rigide zwart wit denken.
Het valt me nog mee dat de fundi's het topic 'dopen' nog met rust laten en niet duidelijk iedereen die voor de kinderdoop is naar de hel verwijzen. Zoals eerst.....
En het niet goed luisteren/lezen, het verkeerd uitleggen van gelijkenissen. Als er duidelijk staat dat de dader smeekte, wordt er overheen gelezen.
Ik denk ja, gehersenspoeld, de leiders napraten, zonder ook zelf maar eventjes na te denken, ze doen maar, als IK maar weet dat het goed zit tussen God en mij.
Zou hun willen zien als ze door een misdadiger worden getroffen, of ze dan ook nog zo denken, Ja, de buurman die mij verkeerd bejegent een keertje ja, die kan ik ook wel vergeven. Maar als de buurman zo iemand verkracht of een kind van hun, of hun huis leeghaald en er is geen bewijs, kijken of ze dan nog zo vergevingsgezind zijn, zeker als die buurman alles ontkend... Kijken hoe zij het vinden als christenen dan zeggen van meteen vergeven en VAN HARTE.....
Kijk Meid, ik kom hier weer dat sektarisch on-Bijbelse denken tegen.
Ja, dan kan ik, of negeren, of weggaan, ik kan dat verwachten hier....
In real life ontloop ik die wandelende robotten en napraters van leiders die zelf niet meer kunnen denken en voelen, en je een angstgeloof aan willen praten.
Ik ga er ook niet meer op in.....het is dweilen met de kraan open en water naar de zee dragen...
Liefs!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 3 februari 2013, 20:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRIS078
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 20:41
|
|
|
|
Ik wil heel graag komen, met een vraagteken wegens budget.
Christiaan match
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 20:50
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | De vraag is dus in hoeverre iemand het écht meent of het alleen zegt om van het "gezeur" af te zijn.
Ik denk zelf dat je zo'n persoon beter kwijt kunt zijn dan rijk. |
Als dat zo is dan denk ik ook dat je zo iemand beter uit je leven kan laten verdwijnen... Dan is het meer een stukje zelfbescherming. Vergeven wordt dan: loslaten en verder gaan met je eigen leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 20:59
|
|
|
|
Dit vraag ik me af vandaag...
Hoe mensen als 'een bij' van de ene man/ vrouw naar de andere man/vrouw kan vliegen. De ene relatie (of huwelijk) is nèt uit en hopa we zoeken hier driftig een volgende Ook hier op CM kom je ze tegen...
Laatst aangepast door
|
ROOS575
|
op zondag 3 februari 2013, 20:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:00
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | De vraag is dus in hoeverre iemand het écht meent of het alleen zegt om van het "gezeur" af te zijn.
Ik denk zelf dat je zo'n persoon beter kwijt kunt zijn dan rijk. |
Ja om het weer goed te laten zijn, goed te laten voelen. Dan krijg je ook een zicht op hoe er in de relatie wellicht iets speelt van emotionele afhankelijkheid en steeds in een kringetje rond blijven draaien: vergeeft de één om de ander zich goed te laten voelen? En vraagt de ander vergeving om het weer goed te laten zijn zonder ook maar een spat te veranderen? Vergeving is een hoge prijs voor betaald. Dus ga er in sommige gevallen zuinig mee om.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 3 februari 2013, 21:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:01
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Als dat zo is dan denk ik ook dat je zo iemand beter uit je leven kan laten verdwijnen... Dan is het meer een stukje zelfbescherming. Vergeven wordt dan: loslaten en verder gaan met je eigen leven. |
Ja, maar wel VAN HARTE he, mag ik hopen
| Quote: | Maar kijk dan even goed wat God vervolgens doet. Die roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden.
Dus de conclusie is en blijft: Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen. Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. | Zie post Roady
Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 08:39 Bericht Onderwerp: Vergeving
Net zoveel begrip en gevoel als een wiskundige vergelijking of som.
Neehee, zelfs een wiskundige vergelijking heeft meer gevoel.... 
En net zoveel wijsheid als een .......? Kan even geen woord bedenken..... Ja, net zoveel wijsheid als een ...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 5 februari 2013, 10:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:02
|
|
|
|
| CHRIS078 schreef: | Ik wil heel graag komen, met een vraagteken wegens budget.
Christiaan match |
Leuk Chris, gezellig, zal ik dan nog even wachten om je op de lijst te zetten? Kan tot en met dinsdag 5 februari opgeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:07
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Dit vraag ik me af vandaag...
Hoe mensen als 'een bij' van de ene man/ vrouw naar de andere man/vrouw kan vliegen. De ene relatie (of huwelijk) is nèt uit en hopa we zoeken hier driftig een volgende Ook hier op CM kom je ze tegen...  |
Is ook zo, je hebt mensen die soort van verlatingsangst hebben en zich heel makkelijk en snel om die reden weer aan een andere man of vrouw vastklampen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:08
|
|
|
|
Hoe mensen als 'een bij' van de ene man/ vrouw naar de andere man/vrouw kan vliegen. De ene relatie (of huwelijk) is nèt uit en hopa we zoeken hier driftig een volgende Ook hier op CM kom je ze tegen...  |
dat noem ik relatie hoppers
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:10
|
|
|
|
Geluk is als je voor elkaar een beetje transparant wordt.
Huub Oosterhuis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:21
|
|
|
|
Zoals: time out aan en time out uit? Soms met twee weken of minder tussenpauze...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...zelfs dat stom ding laat me verkeerd rijden en dat komt door die Nederlandse vrouwenstem...zal wel ook wel een Zeeuwse zijn... 
Oja, jij bent ook onlief...voila |
Ja nee jij klinkt lief voor mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:27
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Kijk Meid, ik kom hier weer dat sektarisch on-Bijbelse denken tegen.
Ja, dan kan ik, of negeren, of weggaan, ik kan dat verwachten hier....
In real life ontloop ik die wandelende robotten en napraters van leiders die zelf niet meer kunnen denken en voelen, en je een angstgeloof aan willen praten. |
Ik geloof werkelijk niet dat Roady en Zoeker robots en napraters zijn, shanita. Laat dat duidelijk zijn. Ik begrijp hun manier van denken heel goed en sta er zelf ook zo tegenover omdat ik in staat ben de nuances in het verhaal te zien. Maar blijkbaar is het pad dat zij en ik hebben afgelegd een andere dan die van jou en is er geen mogelijkheid om elkaar op dit punt te vinden. Soms is het dan beter dit te accepteren en erop te vertrouwen dat God met ieder van ons Zijn eigen weg gaat. Uiteindelijk kan alleen Hij ons de waarheid écht duidelijk maken.
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 3 februari 2013, 21:28
|
|
| Naar boven |
|
|