ChristianMatch

Forum

God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5192 5193 5194 5195 5196 5197 5198 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:51

God beschikt over leven en dood.

Wat ontzettend moeilijk voor ons om te begrijpen, want waarom sterven er baby's, kinderen en jongeren, ouders met jonge kinderen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Waarom worden er kindertjes geboren bij ouders die geen ouder kunnen zijn en waarom worden er géén kindertjes geboren bij ouders die wellicht hele goede ouders zouden zijn.

God huilt met ons mee...

We/ik snap(pen) het niet, en gáán het ook nooit snappen.

Hoelang is de mensheid al op zoek naar deze antwoorden?

@ Keith nog een keer:

Ik ben geen gereformeerde prietpraatster, maar een gedoopte baptist, en hieronder zal ik mijn verhaal doen waar God mij heeft behoedt voor foute stappen door een ander op mijn weg te plaatsen

Laatst aangepast door
LYDIA448
op dinsdag 5 februari 2013, 13:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:58

Er zijn in mijn leventje nog veel meer momenten geweest waarvan ik zeker weet dat God Zijn hand naar mij uitgestrekt heeft om mij te bewaren, maar ik zag Zijn hand niet, zag Zijn bescherming niet die Hij mij gaf.

Zijn er hier dan geen CM ers die momenten kennen in hun leven dat je zegt, dat was op het nippertje goed gekomen, als die of die persoon er niet was dan had het anders met mij afgelopen.
Dan kun je zeggen, God heeft over mij gewaakt, mij beschermt.

Als God niet over mij gewaakt had en over mijn zoontje, dan was ik er niet meer, en was mijn zoontje in Turkije en werd hij opgevoed door een moslim geloof, toen zag ik het niet, maar achteraf kan ik zeggen, wat is God goed voor mij en mijn gezin geweest!
Wat als?...... Het had zo anders af kunnen lopen allemaal, maar Hij heeft anders beschikt.
Ik vind dit zo bizonder, en wilde dit toch even hier neerzetten.
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:58

LYDIA448 schreef:
@ Keith, ik vind jou reacties negatief en uitlokkend.
Jij dringt met grote dwang jou mening op, niet nodig, je MAG nl je eigen mening hebben.

Maar in jou reacties lees ik een ABSOLUTE STELLING, mag ook, maar dan wel voor jezelf, en voor mensen die dit met jou delen.

Ik heb nog niet vaak op jou gereageerd, ik lees wel heel veel topics door, maar nu wilde ik toch even een reactie plaatsen.

Niet negatief hoor, jij mag zeggen en voorál denken wat je wilt, we leven in een vrij land blablabla..

Al zal je het allemaal niet zo scherp en negatief bedoelen, je komt zeker wel zo over.
Let wel, je komt op MIJ zo over, niet dat je daar wakker van hoeft te liggen hoor.. maar misschien vind je het vervelend als je zo wordt gezien.

Ik deel mijn mening met Mamaloe, ik denk nl ook dat het allemaal bekend is bij God.
En wij? wij kunnen ons alleen maar schikken in dit... en met al ons verdriet en onbegrip ons tot Hem wenden, want dát is wat Hij wil, er voor ons zijn in ons grootste verdriet.

Zoals jou mening op mij overkomt is het onze eigen verantwoording of we lang of kort leven, en daarmee doe je mijns inziens velen tekort mee.
Want waarom sterven er mensen aan ziektes, kinderen ook, waar ligt dan de verantwoordelijkheid?

Nee Keith, de mens wikt, maar God beschikt..

En sorry als er mensen zijn die zich hier niet in kunnen vinden, ik verkondig niet EEN waarheid, maar MIJN waarheid..

*zucht eens diep en haalt slotje even van discussie af*

Jezus was ook "uitlokkend" soms (zie actie jegens geldwisselaars in de tempel) maar hoe je het verder ook allemaal wil noemen, ik volg Jezus en niet Lydia, maar ze mag best mee natuurlijk Lachende smiley Als ik zo'n verhaal lees van Jol over Roemenië en dat glazen potje doperwten op een fluwelen kussentje in de winkel daar (want zowat het enige potje in de hele winkel wsch) en de kinderen die alleen maar een zonnepit hebben als lollie, word ik wél aangeraakt, daar doe ik dan wel wat mee maar als ik al dat overige "christelijk correcte" geneuzel lees hierboven word ik weer niet aangeraakt

*doet slotje weer op echte discussie, Leanne en Jol hebbe eigen sleuteltje geloof ik*

net doos niet-tandbedervende-snoepjes gestuurd naar vriend Roelof Bus van stichting Immanuel Bedum, die nemen dat weer mee naar Roemenie, goed voorbeeld doet volgen, wie oh wie?? 320751163 tnv stichting Immanuel Bedum
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op dinsdag 5 februari 2013, 17:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:59

SHANITA130 schreef:
Hai Zoeker,

Ja, ik had toevallig een korte tijd terug het eerste deel gezien, ben nu bij zeg maar de helft 2de deel, en denk toch van klopt, maar weer niet voor iedereen, dat deel als er een camera gericht wordt op vrouwen en daarna op mannen, je, ik had camera vrees, nu niet meer bijvoorbeeld en ja, het gaat dan weer lang niet altijd op denk ik.

Het eerste deel ja, ik herkende veel, hoe dan ook, of k weinig en veel, in mezelf, of in mezelf en anderen herken, het blijft sowieso erg grappig, met wel een waarheden....

Kan ook ik herkende dingen die ik eerst had, of andersom, die ik eerst niet had nu wel, of dingen die ik niet meer wil hebben, en er nog niet vanaf ben, maar ja, de strekking is leuk, ik ga ff verder kijken, en grappig...

Ik zat in de verkeerde video van hem als ik zo teruglees nu, ik ben nu bij part 2, give and take LOL
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 14:15

Hij maakt natuurlijk ook wel karikaturen, maar, hij is echt ontzettend leuk, met veel waarheid erin!!!! en herkenbaarheid, en dát maakt het zo leuk, ja nogmaals bedankt voor de link, gewoon leuk om te kijken!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 14:19

Even denken voor de rit omkleden of na de rit Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 14:27

@ Roady: 23 Daarom is het Koninkrijk der hemelen te vergelijken met een koning, die afrekening wilde houden met zijn slaven. 24 Toen hij begon te rekenen, werd een voor hem geleid, die tienduizend talenten schuldig was. 25 Omdat hij niet bij machte was te betalen, beval zijn heer hem te verkopen, met zijn vrouw en kinderen en al wat hij bezat, opdat er betaald kon worden. 26 De slaaf wierp zich neder als smekeling en zeide: Heb geduld met mij en ik zal u alles betalen. 27 De heer van die slaaf kreeg medelijden met hem en hij liet hem vrij en schold hem de schuld kwijt. 28 Toen die slaaf wegging, trof hij een zijner medeslaven aan, die hem honderd schellingen schuldig was, en hij greep hem bij de keel en zeide: Betaal wat gij schuldig zijt. 29 Mat 18 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. 30 Doch hij wilde niet, maar ging heen en zette hem gevangen, totdat hij het verschuldigde zou betaald hebben. 31 Toen nu zijn medeslaven zagen, wat er gebeurd was, werden zij zeer verdrietig en gingen hun heer al wat er gebeurd was, mededelen. 32 Toen ontbood zijn heer hem en zeide tot hem: Slechte slaaf, al die schuld heb ik u kwijtgescholden, daar gij het mij dringend hadt gevraagd. 33 Hadt ook gij geen medelijden moeten hebben met uw medeslaaf, zoals ook ik medelijden had met u? 34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.

Jij vergeleek mij met: rode tekst.

En daarna: groene tekst, ik was volgens jou de slaaf die medelijden had moeten hebben.

Je vergeet: Mat 18 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen.

De dader die mijn leven verwoeste ontkende en lachte me uit dat ik niets kon bewijzen. Zei dat ik hem maar moet vergeven want "het staat zo raar he, iedereen denkt van waarom ga ik niet meer met me dochter om...."

En jij blijft doorgaan met dat ik VAN HARTE moet vergeven, met deze vergelijking erbij, van Mattheüs 18

Snap Je?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 februari 2013, 15:08
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 14:37

SHANITA130 schreef:
23 Daarom is het Koninkrijk der hemelen te vergelijken met een koning, die afrekening wilde houden met zijn slaven. 24 Toen hij begon te rekenen, werd een voor hem geleid, die tienduizend talenten schuldig was. 25 Omdat hij niet bij machte was te betalen, beval zijn heer hem te verkopen, met zijn vrouw en kinderen en al wat hij bezat, opdat er betaald kon worden. 26 De slaaf wierp zich neder als smekeling en zeide: Heb geduld met mij en ik zal u alles betalen. 27 De heer van die slaaf kreeg medelijden met hem en hij liet hem vrij en schold hem de schuld kwijt. 28 Toen die slaaf wegging, trof hij een zijner medeslaven aan, die hem honderd schellingen schuldig was, en hij greep hem bij de keel en zeide: Betaal wat gij schuldig zijt. 29 Mat 18 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. 30 Doch hij wilde niet, maar ging heen en zette hem gevangen, totdat hij het verschuldigde zou betaald hebben. 31 Toen nu zijn medeslaven zagen, wat er gebeurd was, werden zij zeer verdrietig en gingen hun heer al wat er gebeurd was, mededelen. 32 Toen ontbood zijn heer hem en zeide tot hem: Slechte slaaf, al die schuld heb ik u kwijtgescholden, daar gij het mij dringend hadt gevraagd. 33 Hadt ook gij geen medelijden moeten hebben met uw medeslaaf, zoals ook ik medelijden had met u? 34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.

Jij vergeleek mij met: rode tekst.

En daarna: groene tekst, ik was volgens jou de slaaf die medelijden had moeten hebben.

Je vergeet: Mat 18 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen.

De dader die mijn leven verwoeste ontkende en lachte me uit dat ik niets kon bewijzen. Zei dat ik hem maar moet vergeven want "het staat zo raar he, iedereen denkt van waarom ga ik niet meer met me dochter om...."

En jij blijft doorgaan met dat ik VAN HARTE moet vergeven, met deze vergelijking erbij, van Mattheüs 18

Snap Je?

Shanita, ik denk dat je je boodschap nu duidelijk genoeg hebt neergezet... maar ik vraag me af wat en hoe je nu hiermee iets wilt bereiken...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 14:49

En voor de mensen die zeggen wordt het niet eens tijd om dat achter je te laten, en een plekje in je hart geeeeeven????

Mensen vragen regelmatig aan je waarom je geen kinderen kan krijgen....(door penetratie als kleuter is de boel van binnen teveel beschadigt...)

Waarom ik het VWO niet heb afgemaakt, ik wou studeren...(ik moest op me 16 uit huis, en op me 12 werken en zeggen dat ik 16 was..)

Waarom ik steeds zo angstig ben en in paniek(post traumatische stress, net wat soldaten hebben die in oorlogsgebieden zijn geweest)

Ik kan ermee leren leven.....Door mijn geloof, en er zijn al zoveel mensen beschadigt, terwijl ze al zo beschadigt waren..... door gemeente mensen die zeggen 'moeten' vergeven want anders!!..... Boze smiley , dan gebeurt er met jou wat er met die slechte slaaf gebeurde, terwijl die hele vergelijking niet opgaat, want er werd gesmeekt daar en niet ontkend.....wat daders van seksuele misdaden bijna altijd doen, of het is in hun eigen belang dat 'bekennen'.

Ik spreek ook voor alle slachtoffers van zware geweldsdelicten die daarom nooit meer in een kerk of gemeente komen....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 14:49

JOL252 schreef:
Shanita, ik denk dat je je boodschap nu duidelijk genoeg hebt neergezet... maar ik vraag me af wat en hoe je nu hiermee iets wilt bereiken...

Ik geef Roady antwoord.

Ja wel voor de honderste keer, maar ja..

Ik zat allang in een ander sfeer.

En dan nog, als eentje snapt, dat je zo niet met mensen om kan gaan is het me waard.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 februari 2013, 14:56
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 14:55

BERENDJAN590 schreef:
Even denken voor de rit omkleden of na de rit Gefrustreerde smiley

gewoon zonder kleren gaan, probleem opgelost Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 15:07

PETRA373 schreef:

NEE...want daar komen pas ECHT problemen van Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 15:09

PETRA373 schreef:

Boze smiley ...zeg wat zijn jullie allemaal van plan??? Ik kan niet tegen die geheimzinnigheid. En Floshke ook niet...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 15:10

ERIKA129 schreef:
Werdt er afgeknikkerd kon er niet eens meer op komen Boze smiley

Dat vonden de meeste van ons nog zo slecht niet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 15:19

PETRA373 schreef:

Kan ik ook wel doen alleen zo raar aan komen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 15:34

BERENDJAN590 schreef:

Kan ik ook wel doen alleen zo raar aan komen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Niet alleen het aankomen hoor...wat denk je van het rijden???
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 15:36

ZEELAND736 schreef:
Niet alleen het aankomen hoor...wat denk je van het rijden???

Verwarming hoger
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 15:46

BERENDJAN590 schreef:
Verwarming hoger

Anders verwarmt iemand anders je wel Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:00

FRANKT627 schreef:
Anders verwarmt iemand anders je wel Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Zou je denken Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:13

BERENDJAN590 schreef:
Zou je denken Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Op de BBQ naast de andere kip Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:16

...waar ons Petra uithangt. Ik heb ze al een paar uur niet meer gelezen... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIES146

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:18

FRANKT627 schreef:
...waar ons Petra uithangt. Ik heb ze al een paar uur niet meer gelezen... Twijfelende smiley

Is die niet aan het schoonmaken? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:19

LIES146 schreef:
Is die niet aan het schoonmaken? Knipoog smiley

Ja, dat zegt ze al dagen...woont ze in een paleis dan? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIES146

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:21

Mijn slechtste moment was vandaag toen ik een leuk met jongste zoon had willen hebben. WE hebben "luizenleven" gehuurd en ik heb magnetronpopcron gekocht en ons met een dekentje bij de tv geparkeerd. DE DVD bleek beschadigd en hield er na een kwartier mee op en de popcorn bleek gezoet met van die hele vieze kunstmatige zoetstof waar ik echt niet tegen kan. Tot zover onze gezellig middag....
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:22

FRANKT627 schreef:
Op de BBQ naast de andere kip Knipoog smiley

Ok lekker en duidelijk nou heb besloten om voor de rit om te kleden. Ik ben er klaar voor Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:27

Werken :)
Naar boven

Auteur Bericht
LIES146

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:28

FRANKT627 schreef:
Ja, dat zegt ze al dagen...woont ze in een paleis dan? Knipoog smiley

of was t zo vies Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:33

LIES146 schreef:
of was t zo vies Knipoog smiley

Volgens de laatste berichten...zou de Koningin komen....
Naar boven

Auteur Bericht
LIES146

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:36

ZEELAND736 schreef:
Volgens de laatste berichten...zou de Koningin komen....

En als ik 1 en 1 goed heb opgeteld heet de koningin vandaag Berend Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 16:45

Ook mijn moeder is bijzonder voor mij...(85 jaar)
Ze bracht 8 kinderen groot....waarvan ze er al 1 vroeg moest missen....
Sterk was ze toen vader in een zware depressieve periode kwam....
Hij overleed....en wat bleef ze sterk...
Het is een geweldige moeder geweest...en is dat nog, maar ze heeft nu ONS nodig...Dat gaat echter gewoon vanzelfsprekend...maar wat roemt ze ons tegenover anderen...

Ook mijn 3 zussen zijn erg belangrijk voor me...
In voor-en tegenspoed zijn ze er....das trouwens wederzijds....

Mijn collega"s...die er voor me zijn als het even wat minder gaat....
Mijn gehandicapte vrienden en vriendinnen....die kleur geven aan mijn leven...
Een vriend aan de zijlijn....als er karweitjes moeten gedaan worden....waar ik als vrouw niet zoveel verstand van heb....

Wat zijn er eigenlijk veel bijzondere mensen voor me....

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op dinsdag 5 februari 2013, 16:45
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5192 5193 5194 5195 5196 5197 5198 ... 6194 Volgende
Pagina 5195 van 6194