| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 19:44
|
|
|
|
| LIES146 schreef: | Jet reageerde op een opmerking van Gerrit, die denk ik vooral als grapje bedoeld was maar door Jet niet zo werd opgepakt. Ik snap daarom jouw reactie niet zo goed, omdat het niet op jou was gericht en gerrit bovendien niets schreef dat met grenzen te maken had.
On topic: ik vind het een vreemde manier van omgaan met bijstandsvrouwen. ook een hele oppervlakkige manier trouwens. het toeval wil dat ik wél og niet zolang geleden iets soortelijks heb gedaan. Maar dan dus totaal niet met al doel om een rijke man aan de haak te slaan, maar voor mezelf, om uitmn eigen schaduw te komen na ene hele moeilijke perode. Naar de visagiste geweest om mezelf op een normale, niet-dellerige manier op te leren maken. Met een kledingcoach wezen shoppen om mijn garderobe sterk te verfrissen. En als latste naar de kapper. Maar dat heeft ook met zelfvertrouwen en voor jezelf willen zorgen te maken. Daarom vraag ik me ook af of het project van het artikel gaat slagen. je kan een uiterlijk tot een bepaalde mate verfraaien. Maar als dat niet op gelijke hooge staat met een innerlijk zelfvertrouwen, voor jezelf uit durven en willen komen, dan is het een luchtballon waar ook die rijke mannen best wel doorheen gaan prikken. |
Precies......... wat die opmerking betreft, die ik gezet had...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 19:49
|
|
|
|
Tsja, apart verhaal. Overigens alleen in de Telegraaf verschenen, op 8 juni 2010. Gelukkig al weer ff geleden.
Fijne, maar ook maffe mensen heb je overal. Ook in Fryslân. Maar volgens mij zijn we hier niet meer maffer dan in de rest van Nederland. Eerder nuchter, erg eerlijk, oprecht, recht door zee, trouw aan principes etc. (alhoewel ons taaltje misschien wat vraagtekens oproept bij Nederlanders ) Dit gezapige Telegraafverhaal staat daar wel erg haaks op, en neem het dan ook niet serieus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 19:49
|
|
|
|
Blijkbaar zit het je nog steeds dwars.... In elk topic zie ik het tegenwoordig terugkomen.... Nou ja, het heeft je in elk geval aan het denken gezet, zal ik maar denken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 19:56
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Troost je, Petra, diesels zijn betrouwbaar, gaan doorgaans lang mee, en kunnen heeeeel veel kilometers maken  |
...diesels zorgen ook voor vuile uitlaten...en begin nu weer niet over dat sch...woord...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 19:58
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...diesels zorgen ook voor vuile uitlaten...en begin nu weer niet over dat sch...woord... |
sch...woord????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 19:59
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Tsja, apart verhaal. Overigens alleen in de Telegraaf verschenen, op 8 juni 2010. Gelukkig al weer ff geleden.
Fijne, maar ook maffe mensen heb je overal. Ook in Fryslân. Maar volgens mij zijn we hier niet meer maffer dan in de rest van Nederland. Eerder nuchter, erg eerlijk, oprecht, recht door zee, trouw aan principes etc. (alhoewel ons taaltje misschien wat vraagtekens oproept bij Nederlanders ) Dit gezapige Telegraafverhaal staat daar wel erg haaks op, en neem het dan ook niet serieus. |
Nou ja Steen een tikkeltje (veel) anders zijn ze daar natuurlijk wel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:01
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Nou ja Steen een tikkeltje (veel) anders zijn ze daar natuurlijk wel...  | Als mens niet hoor. Alleen het taaltje. En dat we misschien zeggen waar het op staat, ipv wollige verhalen ophangen. Maar verder......... lijken, nee: zijn we net gewone mensen hierzo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:02
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | sch...woord???? |
SCHEET
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:07
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | SCHEET  |
....... het had toch iets met gehaktballen te maken?? *snapt er niets van*
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:13
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | ....... het had toch iets met gehaktballen te maken?? *snapt er niets van* |
nee gehaktballen hebben met MENSTRUATIE te maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:15
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:19
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: |  |
Hopende u hier voldoende duidelijkheid te hebben verschaft.
Hoogachtend Anna
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:22
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Als mens niet hoor. Alleen het taaltje. En dat we misschien zeggen waar het op staat, ipv wollige verhalen ophangen. Maar verder......... lijken, nee: zijn we net gewone mensen hierzo  |
Precies.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:26
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Jij denkt dat de bijbel daar helder in is, dat is jou interpretatie.
Ik ben door jou indirect, direkt, boeie.., ook al beschuldigt dat ik in handen van folteraars kom nav Mat 18. Omdat ik niet van Harte vergeef.
Terwijl de slaaf bad voor vergeving en niet ontkende...verschilletje...
Later nu weg!
Fijne Avond iedereen! |
Shanita, daar gaat het hier toch niet om? Waarom daar op blijven hameren..... Stop er mee als je wilt en hou het topic waar het voor bedoelt is dat zou fijner zijn, want wij worden er ook indirect iedere x bij betrokken, en ik persoonlijk vind het niet prettig lezen als er een onderwerp aangesneden word, en jij rakelt steeds weer een oud punt op zoals dit met Road, het moet nu maar eens een x klaar en uitgesproken zijn, dat geeft je zelf ook meer rust als je dingen eens wat meer kunt loslaten, probeer het maar eens. Bedoel het niet rot, bedoel het beste voor je maar wilde het toch eventjes kwijt hier. Ik hoop dat je mij hierin ook kunt begrijpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:29
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | nee gehaktballen hebben met MENSTRUATIE te maken |
Heeft dat met de paardensport te maken Men van mennen zal struatie wel iets van gehakt ballen (kouwe) die daar rondlopen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:31
|
|
|
|
|
http://youtu.be/JaXAkgzwljE
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:31
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ehhhh....isdie auto een ouwe diesel of ben jij een ouwe diesel  |
Ach Petra, al is het een ouwe diesel, dieseltjes staan er om bekend dat het ff duurt voor ze op gang komen, maar als ze eenmaal op gang zijn, zijn ze niet meer stil te temmen of stil te krijgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 20:32
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | ....... het had toch iets met gehaktballen te maken?? *snapt er niets van* |
Ik ben ff weg en het hele forum is vervuild met SCHETEN en MENSTRUATIE
Als de kat van huis is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 21:17
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Ik ben ff weg en het hele forum is vervuild met SCHETEN en MENSTRUATIE
Als de kat van huis is  |
mamadinges, waar heb je het nu weer over????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 21:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | mamadinges, waar heb je het nu weer over????  |
Nou ik lees allemaal scheetpraatjes en menstruatie enzo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 21:36
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Vandaag de rouwkaart ontvangen van iemand van de huiskring waar ik tot voor kort naar toe ging. Ze kon het leven niet meer aan. Ik heb haar maar één keer ontmoet, maar het raakt me diep, dat er mensen in je omgeving zijn, die niet meer verder kunnen/durven leven, omdat het leven hen te zwaar valt. Als je er van uitgaat dat God alles voorbeschikt, had hij dan ook hier de hand in? |
Jans Sterkte en kracht toegewenst. Het is ontzettend triest om iemand op deze manier te verliezen. Vooral voor de mensen die achterblijven, zitten vaak met allerlei schuldgevoelens. Ik was jaren werkzaam in de psychiatrie en meerdere suïcide meegemaakt. Kan niet zeggen of God hier de hand in heeft gehad. Wel vindt ik dat je medeleven moet tonen met iemand die op deze manier uit het leven stapt. Er van uitgaande dat wij ons niet van het leven mogen beroven, is er meer aan de hand, indien je gezond bent doe je dit niet. Voor deze vrouw was het leven echt te zwaar, heeft voor deze uitweg gekozen. Leg het maar in Gods hand, hij kende haar pijn. Wij kunnen hier niet over oordelen!! Gr Marenth, je bent in mijn gedachten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 21:45
|
|
|
|
| LIES146 schreef: | | Ik ben wel benieuwd wat de achtergrond is van dat je dit zegt. Heb je deze mensen echt in den persoonlijke ende zelve ontmoet? Ik kan me er namelijk echt totaal niets bij voorstellen en heb het ook nog nooit in mn omgeving gezien. |
Soms vraag ik mij wel eens af hier, of sommige mensen op een onbewoonde planeet op hun uppie leven. De geschiedenis boeken nooit gelezen hebben, of van het woordje weeshuis ooit hebben gehoord. Vondelingen alleen, in de grote stad worden gevonden, en van zwaar verslaafde vrouwen (meisjes) afkomstig zijn. Verwaarloosde kinderen alleen in achterstandwijken, en bij minder bedeelden voor komen. Nee hoor, die komen overal voor, misschien wel direct naast je of naast u, en ja ik heb ze gekend, en ja ik ken er nog genoeg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 22:27
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Precies Willemijn, het is zo,n malloot verhaal, dat serieus reageren al één moeite te veel is  Ben vaak genoeg in Friesland geweest, en heb daar geen abnormaal of normaler persoon waar genomen dan hier, hoewel (uitzonderingen daar gelaten ) |
Ik verbaas me soms wel over de reacties van sommige randstedelingen. Ik ben in de zomer veel in de buurt van Sneek, inderdaad zeilen en zo en wilde boodschappen halen. Albert Heijn is het dichtste bij de jachthaven. Beluister ik een gesprek van twee randstedelingen, althans mensen met een randstedelijk accent. Zegt de ene: het valt me hier reuze mee zeg, wat een mooie en grote huizen en een stuk tuin van jewelste. Ze verstaan je en staan je vriendelijk te woord. En ze hebben hier gewoon Albert Heijn.
Tsja.
Thomas, we hebben zelfs al radio, geweldig is dat!
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 9 februari 2013, 23:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 23:05
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik verbaas me soms wel over de reacties van sommige randstedelingen. Ik ben in de zomer veel in de buurt van Sneek, inderdaad zeilen en zo en wilde boodschappen halen. Albert Heijn is het dichtste bij de jachthaven. Beluister ik een gesprek van twee randstelingen, althans mensen met een randstedelijk accent. Zegt de ene: het valt me hier reuze mee zeg, wat een mooie en grote huizen en een stuk tuin van jewelste. Ze verstaan je en staan je vriendelijk te woord. En ze hebben hier gewoon Albert Heijn.
Tsja.
Thomas, we hebben zelfs al radio, geweldig is dat! |
Tsja, sommige mensen kunnen idd maar niet bevatten dat we hier net zo goed in 2013 leven, met alles erop en eraan, als in de rest van Nederland......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 23:14
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Soms vraag ik mij wel eens af hier, of sommige mensen op een onbewoonde planeet op hun uppie leven. De geschiedenis boeken nooit gelezen hebben, of van het woordje weeshuis ooit hebben gehoord |
je hebt me door. Ik heb maar op de universiteit gezeten dus ben echt verschrikkelijk onderontwikkeld . Natuurlijk, vondelingen zijn er en verwaarloosde kinderen ook, maar de link met dat de kinderen gedumpt worden voor een nieuwe partner zie ik niet, is niet 1 op 1 te trekken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 23:53
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Tsja, sommige mensen kunnen idd maar niet bevatten dat we hier net zo goed in 2013 leven, met alles erop en eraan, als in de rest van Nederland......  |
gelukkig, dit betekent dat de ontwikkelingsgelden, die in friesland zijn uitgegeven goed besteed zijn
er is een tijd geweest dat jullie de zendelingen die wij jullie stuurden vermoorden, de beschaving is nu gelukkig ook tot jullie door gedrongen
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op zaterdag 9 februari 2013, 23:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 00:15
|
|
|
|
| LIES146 schreef: | je hebt me door. Ik heb maar op de universiteit gezeten dus ben echt verschrikkelijk onderontwikkeld . Natuurlijk, vondelingen zijn er en verwaarloosde kinderen ook, maar de link met dat de kinderen gedumpt worden voor een nieuwe partner zie ik niet, is niet 1 op 1 te trekken. |
Natuurlijk, daar gaan we weer.......... dat kan een mens niet ruiken.... Maar hoe dan ook, ook met een universitaire opleiding (studeren) met alle respect maakt je nog niet wereldkundig op alle gebied. En ik ga je ook niet toelichten met voorbeelden, met naam en toenaam, en ook niet zoals een voorgangster, voor jou vroeg, om voorbeelden te noemen En of die ook, of er mensen (lid) van CM was of waren, maar ik zou het wel kunnen hoor, maar doe het niet.
Maar ik ken ze wel hoor, die om wat voor reden dan ook kinderen, in pleeggezinnen deden, om weer een nieuwe relatie een kans te doen geven. Los van hen, die druk bezig waren, met het beoefenen van de daad de kinderscharen mogelijk weer met meer uit te breiden . Onder koren zit wel eens kaf, en de goede niet te na gesproken,die zijn er ook (denk ik)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 00:56
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Blijkbaar zit het je nog steeds dwars.... In elk topic zie ik het tegenwoordig terugkomen.... Nou ja, het heeft je in elk geval aan het denken gezet, zal ik maar denken... |
Idd. Blijkbaar.
Want je uitleggingen over vergeving, en nu over schuld van zelfmoordenaars, ja, lopen helemaal mank!
Eerst zeg je je moet van Harte vergeven anders, en dan haal je uit Mattheus 18 deze vergelijking: 29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen.
Dus hij had berouw, want hij bad hem dringende, en hij wou het goedmaken want hij zei: Heb geduld met mij en ik zal u betalen.
En dit is dus niet van toepassing op wat jij zei dat je iedereen VAN HARTE MOET VERGEVEN, OOK AL TONEN ZE GEEN BEROUW. MET DAARNA DEZE DREIGING ERACHTER.
33 Hadt ook gij geen medelijden moeten hebben met uw medeslaaf, zoals ook ik medelijden had met u? 34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft. Want het betreft hier iemand die niet vergaf, terwijl degene die schuld bij hem had hem dringende bad. En ook alles goed wou maken door te zeggen: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. En niet iemand die zei, ik deed niets, ontkende, en zei bekijk het maar, dus geen berouw toonde en ook geen wil om het goed te maken toonde.
Dusz, je kan niet zeggen je moet iemand van Harte vergeven, ook al heeft hij geen berouw en anders..... Omdat dat er niet staat!
Dus ja, als jij dat leert en zegt aan pas gelovigen ja, dan kan je hele nare situaties veroorzaken, want er staat niet vergeven zonder berouw als opdracht. Er is in het NT altijd sprake van berouw, ook als wij iets doen wat tegen Gods wil is en we tonen geen berouw, hebben geen berouw, vergeeft God ons ook niet.
En dat zou jij misschien wel graag willen maar dat ís niet zo, want het staat er niet.
Volgende punt, zelfmoord, doe ik uitleggen in een volgende posting anders wordt deze te lang.
Dit was je Post Geplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 08:39: | Quote: | Roady: Volgens mij vat je de werkelijke betekenis van het genoemde stukje nog steeds niet Shanita.
God roept iedereen op het matje, omdat er een schuld is die betaald dient te worden. Als er dan berouw wordt getoond (naar God) dan scheldt Hij je schulden kwijt, enkel op grond van wat Jezus heeft gedaan.
Maar vervolgens - en wat je zegt, dan moet je even GOED LEZEN - grijpt die persoon waarvan net alle schulden zijn kwijtgescholden - die grijpt een ander bij z'n kladden en zegt: Betalen!! Hierin zit het verschil, met hoe jij het omschrijft.
Deze man had het recht niet om de ander aan te klagen, hij was immers zelf net vrijgesproken? Hij dwingt op die manier de ander op de knieeen, en ook al toont die ander dan alsnog berouw, hij zet hem gevangen. Dit is dus pure misbruik van de genade van God. Hier gaat de man zelf weer op de rechter-stoel zitten. En dat kan natuurlijk niet.
Hierin gaat jouw verhaal nog steeds mank vind ik Shanita. Ik proef nog altijd een houding waarin je de ander op de knieeen dwingt, omdat jij vindt dat die ander je moet betalen.
Maar kijk dan even goed wat God vervolgens doet. Die roept die eerste persoon terug op het matje, en eist alsnog de gehele schuld, die de man never nooit kan betalen. Ik hoef niet te noemen waar een mens blijft, als ie z'n schuld nog met zich meetorst..... Smiley met dichtgeplakte mond
Zo doet God dus als wij een ander niet VAN HARTE vergeven, vanuit onszelf, vanuit de wetenschap dat GOD onze schuld heeft kwijtgescholden.
Dus de conclusie is en blijft: Als de ander UIT ZICHZELF berouw heeft, dan is dat mooi meegenomen. Maar als de ander GEEN berouw toont, vanuit zichzelf, dan dienen wij de persoon TOCH te vergeven. Puur en enkel op grond van de vergeving die God ons heeft geschonken in de Here Jezus. |
--
En deze dwaalleer van altijd vergeven ook al is er geen berouw, anders: En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.(die dus berouw heeft) Vindt ik zo gevaarlijk en zo ernstig en daar zijn al hele grote groepen ooit evangelische mee geschaad en behoorlijk.
Dat ik dit blijf herhalen, om zo hopelijk een hoop mensen die pas geloven een hoop leed te besparen. En, ook omdat 'het' er domweg niet staat, 'altijd van harte vergeven ook al toont degene geen berouw'. Bij vergeving hoort berouw! God/Jezus vergeeft jou ook niet als jij misdaden begaat en je toont geen berouw. Wij moeten toch zijn zoals Jezus?
Nou dan....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 01:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 01:43
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Shanita, daar gaat het hier toch niet om? Waarom daar op blijven hameren..... Stop er mee als je wilt en hou het topic waar het voor bedoelt is dat zou fijner zijn, want wij worden er ook indirect iedere x bij betrokken, en ik persoonlijk vind het niet prettig lezen als er een onderwerp aangesneden word, en jij rakelt steeds weer een oud punt op zoals dit met Road, het moet nu maar eens een x klaar en uitgesproken zijn, dat geeft je zelf ook meer rust als je dingen eens wat meer kunt loslaten, probeer het maar eens. Bedoel het niet rot, bedoel het beste voor je maar wilde het toch eventjes kwijt hier. Ik hoop dat je mij hierin ook kunt begrijpen. |
Daar gaat het wel om, eerst een groep die niet wil vergeven in situaties waarin er totaal helemaal geen sprake is van berouw oordelen....Wat totaal onbijbels is: het evangelie draait om vergeving en berouw van zonden...
En nu doet diegene hetzelfde; mensen oordelen die zelfmoord hebben gepeegd....met de bijbel in de hand.
Roady: Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:30 Ik denk dat er geen keuze is, als het gaat om zelfdoding. Als iemand gelooft dat dan je problemen opgelost zijn, dan is die persoon ernstig misleid.
En een kortere weg naar de Heere God is het in elk geval niet. De weg naar de Heere gaat door Jezus heen, niet door zelfdoding heen.
Ik maak hieruit op, dat jij denkt dat degene die zelfmoord hebben gepleegd niet in de hemel komen...
Hoe rijm je dat met de Liefde en gerechtigheid Gods?
En daar, Mamaloe, is de gelijkenis: oordelen Als je niet van Harte vergeeft ja, iemand die geen berouw heeft, dan wordt je door God overgeleverd aan de folteraars, maw je gaat naar de hel, aldus Roady. En hetzelfde geld aldus Roady voor mensen die zelfmoord hebben gepleegd.
@Roady: de weg naar de hemel gaat door Jezus en geloof in Hem, óók bij zelfdoding.
@ MAMALOE: Ik vind de Waarheid eventjes belangrijker dan dat zoals jij zegt, jullie er genoeg van hebben. En daar gaat het mij om. En juist doordat ik hier dingen kan zeggen, ja, daar word ik rustig van. In tegenstelling door wat jij beweert over mij.
Want het gaat hier niet om van rood is mooier dan blauw ofzo, het gaat hier over principiële zaken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 10 februari 2013, 01:46
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|