| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:32
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ik tel er al 50 hannah  |
Grrrrr ik had net nr. 50 gevonden.......laat maar dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:34
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | Volgens mij kijkt God naar je hartsgesteldheid en niet of je alles precies volgens de regels doet. Ik vind dat je moet doen wat je hart je ingeeft. |
...dat zegt een crimineel ook, sorry rechter, mn hart gaf het me in om tot deze daad te komen....
Nee is een zwak argument, je moet het verder toetsen en onderzoeken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:35
|
|
|
|
Speciaal voor vandaag uit het Wilhelmus het allerbelangrijkste vers:
Mijn schild ende betrouwen zijt Gij, o God, mijn Heer! Op U zo wil ik bouwen, verlaat mij nimmermeer! Dat ik toch vroom mag blijven, uw dienaar te aller stond, de tirannie verdrijven die mij mijn hart doorwondt.
Juist dit vers draagt bij aan de verbondenheid met vroegere generaties, en geeft een diepere dimensie aan het land-zijn en volk-zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:38
|
|
|
|
kleine nuancering weer; susannah praat zich niet goed; maar ziet het als goed, nisha daar zit verschil tussen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:42
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ik denk dat dat komt doordat mijn redenering en zienswijze (en die van velen met mij) niet past in het referentiekader van Chatuliem. hij kan het namelijk alléén maar met je eens zijn als je hetzelfde denkt als hij. maar dat is nou juist het mooie van mensen: ze denken allemaal verschillend. mensen als Chatuliem vinden het dan nodig om hun zienswijze bij hen door de strot te duwen. 'gelukkig' is hij dan bij mij aan het verkeerde adres.
ik hoop dat hij een keer inziet dat je dat eigenlijk niet kunt maken (ik vrees echter van niet)  |
Foute reactie Griffin, je praat over hem terwijl hij hier lid is. Niet zo heel proffessioneel. Verder zet je hier een toon neer die niet goed is voor het forum. Chatuliem heeft opvattingen die goed en doordacht zijn. Omdat hij ze wat direkt neer zet, vinden mensen met andere meningen geen ruimte en raken ze wat gefrustreerd, omdat lijkt dat zij hun verhaal en mening niet meer kwijt kunnen. Maar dat kan echt wel.
Wat een opmerking: hij kan het alleen maar met je eens zijn als je hetzelfde denkt als hij. Is dat inwezen niet met ons allemaal aan de hand? Met jou, met mij?....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:42
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Speciaal voor vandaag uit het Wilhelmus het allerbelangrijkste vers:
Mijn schild ende betrouwen zijt Gij, o God, mijn Heer! Op U zo wil ik bouwen, verlaat mij nimmermeer! Dat ik toch vroom mag blijven, uw dienaar te aller stond, de tirannie verdrijven die mij mijn hart doorwondt.
Juist dit vers draagt bij aan de verbondenheid met vroegere generaties, en geeft een diepere dimensie aan het land-zijn en volk-zijn. |
Wie van de CM leden kent dit lied uit zijn of haar hoofd? Weinigen denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:58
|
|
|
|
[quote=DIKKIE717]
...Volgens mij wordt die doodsteek eerder gevoel...Je eigen ik moet onderuit en plaatsmaken voor God in je leven. Hieruit ga je God recht leren kennen, zoals wij dat inderdaad noemen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:03
|
|
|
|
Weet je waar we iets aan zouden moeten veranderen? Niet meer met meerdere mensen (een groepje) kritiek spuien richting 1 persoon. De een valt de ander bij, valt me steeds meer op. Je leert kinderen al '2 tegen 1, dat is gemeen'. En als het goed is, zijn we hier met allemaal volwassenen. Jammer, dat dit op CM gebeurt. Lijkt mij een verbeterpunt voor bepaalde personen hier. Sowieso vind ik dat je zulke dingen privé of via de mail moet bespreken, de forum-lezers kunnen hier niks mee en het bederft de sfeer.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 30 april 2010, 13:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:03
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Dat snap ik Nisha, maar ik bedoel in verband met mensen die nooit met het Evangelie bereikt zijn, op grond waarvan zouden zij behouden/ veroordeeld worden... ? Mijns inziens is Jezus je redding, maar wat als je nog nooit van Jezus gehoord hebt... ???
Ik ben blij dat ik geloof in een liefdevolle God, maar Hij is tevens rechtvaardig, gelukkig hoef ik er niet over te beslissen, maar 't blijft een lastig iets... Misschien iets voor een nieuw topic, dit was 't topic "hokjes" toch ?  |
Ja Sussannah, dit blijft aan de ene kant heel lastig, maar aan de andere kant is het wel duidelijk. In Gods raad heeft Hij Zijn uitverkorenen van eeuwigheid. Die mensen komen, hoe dan ook met Hem in aanraking. Misschien kun je iets met dit antwoord?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:07
|
|
|
|
SUSANNAH475 schreef Sorry hoor, maar ik ben geen 20 meer, en ja ik vind echt dat je voorzichtig moet zijn, want als mens wil je vaak te snel (ik spreek ff voor mezelf), maar dat is het hem juist, ik ben een mens en ik heb gevoelens en tjonge hee, als die beantwoord worden en ik zou na maanden, misschien jaar, misschien jaren gaan samenwonen, zou God niet als geen ander mijn gevoelens begrijpen ? Tja, misschien krijg ik nu wel een stroom van reacties over me heen dat het niet zo hoort... ik denk dat God verder kijkt... En vind je dat het niet hoort, of dat het in de bijbel staat vermeldt ? prima, ik respecteer de opvatting van een ander, maar beschuldig mij alsjeblieft niet van een onchristelijke levenshouding. God is een God van orde en ja er zijn regels voor, maar laat me ook christen zijn in die opvatting dan.
Weet je, dit heb ik ook gezegd, ik ken de tweestrijd die er is wanneer je verliefd bent. Ik ken de smoezen die er zijn en die gezegd worden. (Ik neem nu dit voorbeeld van Susannah, maar zo zijn er vele reacties hier op het forum.) Maar wanneer je zegt christen te zijn dan wil je toch leven naar Zijn wil!? God wil dat het samenleven tussen man en vrouw, een afspiegeling van Zijn Liefde naar ons is. God zegt in Zijn woord, ga niet onechtelijk met elkaar naar bed, zorg ervoor dat je je verbindt aan elkaar. Doe het gewoon niet, het is niet goed voor jullie, Hij zegt dit vanuit Zijn liefde voor ons, niet om ons te onderdrukken.(dat maakt satan ervan) Teken voor elkaar, (letterlijk in het gemeente huis), sta borg voor elkaar, op die manier verbindt je je aan elkaar. Wanneer je zegt dat je Hem wilt volgen in je leven, en je hebt dit openlijk getuigd door je doop of belijdenis, (zo heb jeje verbonden aan God) waarom willen, wij mensen, dan toch steeds onze eigen weg blijven gaan?? Wanneer in een huwelijk ieder zijn eigen weg maar blijft gaan en denkt, ach hij houd wel van mij, hij begrijpt me wel, hij weet wel dat ik dit nodig heb, wat ik ook doe, dan handel je niet volgens de overeenkomst(regels) die je hebt gemaakt, dan loopt het toch stuk!!?? Wanneer je op een voetbal/handbal/polo-(what ever)club bent speel je als team samen. Je houd je aan de regels die er gesteld zijn. Doe je dit niet dan wordt je daarop aangesproken en eventueel berispt, ga je daarna weer in de fout, wordt je geschorst. Maar…zo gauw we als broers en zussen van Jezus Christus elkaar berispen op grond van God’s Woord, is ineens het huis te klein. We willen gewoon ons eigen leven leiden zonder gezag van wie dan ook. Ik begrijp dit niet… God is een machtig God, met verschrikkelijk veel liefde voor Zijn maaksels, (daar heeft hij alles voor over gehad) maar Hij is ook een Heilige God. Moeten wij, zijn kinderen dan ook niet alles voor Hem over hebben!!?? Ook als het ons een tijdje pijn doet, en we onze lusten en verlangens een poosje moeten uitstellen??
Ik moet tijdens dit schrijven steeds denken aan wat Paulus schrijft in Romeinen 6
1 Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? 2 Dat in geen geval. Hoe zouden wij, die dood zijn voor de zonde, nog in zonde kunnen leven?
Nu weet ik niet of sex voor het huwelijk als zonde gezien wordt, maar ik weet wel dat het iets is wat God liever niet wil, Hij heeft het zo niet bedoelt. En dan zie ik Romeinen 8: 5 en 8 de volgende teksten staan
5 Wie zich door zijn eigen natuur laat leiden is gericht op wat hij zelf wil, maar wie zich laat leiden door de Geest is gericht op wat de Geest wil. 8 Wie zich door zijn eigen wil laat leiden, kan God niet behagen.
Waar door willen we ons laten leiden... door ons vlees of door de Geest van God. Het is een keuze, wel of geen sex voor het huwelijk, die je heel bewust moet maken denk ik, net zoals je heel bewust de keuze maakt om te trouwen. Het is een heel epistel geworden en het is niet mijn bedoeling om te preken, of om iemand iets op te leggen, maar dit moest me van het hart nadat ik dit toppic al een tijdje volg.
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op vrijdag 30 april 2010, 13:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:11
|
|
|
|
Ik denk dat we allemaal over samenwonen redeneren vanuit onze eigen achtergrond. God heeft mij in mijn huwelijk stil doen staan bij mijn trouwbelofte,de laatste jaren vooral het tegenspoed gedeelte,niet vanwege scheiding maar vanwege ziekte,dat was een knetterharde les(maar ook een mooie,ik ben blij dat ik die taak heb mogen volbrengen ).Dat vormt je(ten goede),verdiept je relatie en de gevoelens waarmee je een(eventuele) nieuwe relatie instapt.Ik neem de trouwbelofte erg serieus(en ik hoop dat iedereen dat doet)maar wel met de wetenschap dat God je nooit meer op je bordje geeft dan je aankunt.......en dat is het punt,God heeft mij,op dat punt,zeer sterk gemaakt,dus heeft Hij nog meer van hetzelfde voor mij in petto???Waar heb ik anders die kracht voor gekregen????Durf ik die belofte nog een keer te doen? Of zou God het mij niet kwalijk nemen als ik dit keer zou kiezen voor het,in mijn ogen onzekere,samenwonen?Of is het weglopen voor je verantwoordelijkheden?(indien een nieuwe relatie mij gegeven mag worden,zo ver ben ik nog niet! )
Ik verwacht geen antwoorden hoor,het is een overdenking.Jaaaaaa ik pieker teveel,sorry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:19
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik denk dat we allemaal over samenwonen redeneren vanuit onze eigen achtergrond. God heeft mij in mijn huwelijk stil doen staan bij mijn trouwbelofte,de laatste jaren vooral het tegenspoed gedeelte,niet vanwege scheiding maar vanwege ziekte,dat was een knetterharde les(maar ook een mooie,ik ben blij dat ik die taak heb mogen volbrengen ).Dat vormt je(ten goede),verdiept je relatie en de gevoelens waarmee je een(eventuele) nieuwe relatie instapt.Ik neem de trouwbelofte erg serieus(en ik hoop dat iedereen dat doet)maar wel met de wetenschap dat God je nooit meer op je bordje geeft dan je aankunt.......en dat is het punt,God heeft mij,op dat punt,zeer sterk gemaakt,dus heeft Hij nog meer van hetzelfde voor mij in petto???Waar heb ik anders die kracht voor gekregen????Durf ik die belofte nog een keer te doen? Of zou God het mij niet kwalijk nemen als ik dit keer zou kiezen voor het,in mijn ogen onzekere,samenwonen?Of is het weglopen voor je verantwoordelijkheden?(indien een nieuwe relatie mij gegeven mag worden,zo ver ben ik nog niet! )
Ik verwacht geen antwoorden hoor,het is een overdenking.Jaaaaaa ik pieker teveel,sorry  |
Heel herkenbaar Leanne.......(ook het piekeren daarover)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:20
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | | aAHHh, kijk nou, mannen hebben dus meer geheimen dan vrouwen...! |
ach zou je denken nisha???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:25
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | | Heel herkenbaar Leanne.......(ook het piekeren daarover) |
Minder "IK wil het zo!" en meer loslaten en kunnen ontvangen wat je krijgt.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:30
|
|
|
|
|
imke, wat een mooie reactie van je!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:31
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | 43 graden is zelfs voor Spanje onaangenaam heet. En ja, in Thailand is het altijd behoorlijk warm, maar als men nu ook 's ochtends vroeg (!) gaat zweten van de hitte 
En wat betreft het water in Spanje: Vorig jaar heeft het uitzonderlijk goed geregend waardoor de regenbekkens weer werden aangevuld. In de voorgaande jaren was het achter elkaar droog. De regenbekkens hebben gewoon te weinig water om alle landbouwgronden steeds nat te houden..... |
Lijkt me logisch voor Thailand: tropisch, 's nachts koelt het ws. niet verder af dan tot 20 graden, vochtige hitte. Lijkt met niet onlogisch dat je dan gaat zweten. Maar goed, ik trek dat nog eens na. Altijd op de feiten afgaan, niet op subjectieve ervaringen.
En Spanje: het meeste water verdwijnt daar in zwembaden, door douches, de expolosieve groei van huizen en appartementen, het massatoerisme en het feit dat Spanje sowieso gevoelig is voor verdroging. Verder zijn de regenhoeveelheden ongelijk verdeeld: in het noorden veel, in het zuiden (altijd) te weinig. Kijk maar in je Bosatlas!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:34
|
|
|
|
| HERMIENA254 schreef: | Hier nog steeds motregen en zeer grijze lucht  |
Ach ja, je kunt niet alles hebben op Q-Day.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:34
|
|
|
|
[quote=NISHA834]
nogmaals; waar vind je die doodsteek terug bij henoch, lydia en de stokbewaarder, vele discipelen, etc etc etc (wilhelmus a brakel heeft in het boek "de redelijke godsdienst" heel andere inzichten. terwijl dat boek toch veel in "bevindelijk gereformeerde boekenkasten" staat, hihi, vraag me niet hoe zo'n boekenkast eruit ziet, meestal is hij donker eiken, denk ik.... )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:41
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Ach ja, je kunt niet alles hebben op Q-Day. |
Imre.....nog steeds thuis?
Geen oranje petje op en de vrijmarkt onveilig maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:47
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | ...ik beschuldig jou niet van een onchristelijke levenshouding, dit is een forum, anders had ik je gemaild... God is een God van orde...ga nu niet jezelf goedpraten...door te bagatelliseren dat God verder kijkt...
Dus om praktische redenen ga jij samenwonen, ook al keurt God het niet goed? Ik vind dit een hele foute gedachtegang van je. ...en weet je meis...God begrijpt je gevoelens echt wel...misschien krijg jij een relatie met iemand uit je eigen woonomgeving, die er nu misschien nog niet woont... Wens ik je toe! |
Om praktische redenen alleen ga ik echt niet samenwonen hoor, vergeet alsjeblieft niet de wederzijdse trouw die je aan elkaar hebt uitgesproken, dat en je verbondenheid met God is iets wat ik daar echt niet los van zie.
Ik praat mezelf niet goed (zoals Hannah al zei), ik bedoel met God kijkt verder dat God weet hoe ik in elkaar zit en dat ik geloof dat Hij mij snapt als geen ander, en ja ik wil alles, ook dit in overleg doen... snap alleen niet goed dat dat ene papiertje opeens alles uitmaakt, trouwen kan ook betekenen dat je elkaar weer verlaat (snap wel dat dat de bedoeling niet is van een huwelijk, maar toch, het gebeurt) ... gaat erom dat je een vlees geworden bent voor God en niet om dat papiertje, althans is wat ik denk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Weet je wat me opvalt in deze redenatie? Dat we allemaal Gods Woord zeggen belangrijk te vindn, maar uieindelijk ons er niets van aantrekken en vooral de ander daar ook niet op willen wijzen. |
waarom steeds op deze manier chat???? en als je zegt allemaal bedoel je daar nu ook een keer jezelf mee??? of sta jij weer boven de rest hier op cm?? ik heb jou al een aantal keer op dingen gewezen en je walst er gewoon overheen en meestal krijg ik ook geen enkel antwoord op wat ik tegen je zeg of schrijf niet dat ik daar op zit te wachten hoor want je hebt toch weinig nieuws toe te voegen meestal volgens mij is God de enige die ons helemaal kent en kan oordelen over ons leven en jouw mening weet ik ondertussen wel en die vind ik ook niet belangrijk ik sta open voor wat anderen mij te zeggen hebben maar ik kies mijn eigen weg (en ja chat met de bijbel als leidraad)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 14:18
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Weet je waar we iets aan zouden moeten veranderen? Niet meer met meerdere mensen (een groepje) kritiek spuien richting 1 persoon. De een valt de ander bij, valt me steeds meer op. Je leert kinderen al '2 tegen 1, dat is gemeen'. En als het goed is, zijn we hier met allemaal volwassenen. Jammer, dat dit op CM gebeurt. Lijkt mij een verbeterpunt voor bepaalde personen hier. Sowieso vind ik dat je zulke dingen privé of via de mail moet bespreken, de forum-lezers kunnen hier niks mee en het bederft de sfeer. |
Mag ik even reageren?? In alle eerlijkheid dan?
Ben hier nu een week of 3 aan het rondkijken.......is gewoon niet anders dan welke andere site dan ook!
Men gunt elkaar het licht in de ogen niet, men spreekt elkaar naar de mond, men durft niet te reageren, de monden worden gesnoerd,etc . etc.
En die enkeling die echt vanuit zijn of haar hart durft te reageren???
Die laat men niet in zijn of haar waarde.
Zijn er hier dan geen christenen? Zijn er hier dan zo weinig mensen die het eerste en belangrijkste gebod hoog in hun vaandel hebben staan?
Heb je naaste lief als jezelve, maar GOD boven alles?
Ik lees vooral op het forum......maar soms schaam ik me. Dat mijn medemens die ander zo tekort doet!
Lieve medemens, lieve mede christen......denk even heel diep na vóór je reageren ga !
Laatst aangepast door
|
HERMIENA254
|
op vrijdag 30 april 2010, 14:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 14:21
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | Foute reactie Griffin, je praat over hem terwijl hij hier lid is. Niet zo heel proffessioneel. Verder zet je hier een toon neer die niet goed is voor het forum. Chatuliem heeft opvattingen die goed en doordacht zijn. Omdat hij ze wat direkt neer zet, vinden mensen met andere meningen geen ruimte en raken ze wat gefrustreerd, omdat lijkt dat zij hun verhaal en mening niet meer kwijt kunnen. Maar dat kan echt wel.
Wat een opmerking: hij kan het alleen maar met je eens zijn als je hetzelfde denkt als hij. Is dat inwezen niet met ons allemaal aan de hand? Met jou, met mij?.... |
wat griffin probeert duidelijk te maken is dat meningen kunnen verschillen maar dat sommigen (in dit geval chat) alleen zijn eigen mening ziet als de enige ware mening en daardoor anderen al snel als onbijbels en onchristelijk neerzet alsof hij daarover kan oordelen er is er maar 1 die kan oordelen dus laat het oordeel ook bij Hem en probeer elkaar op een liefdevolle manier op Zijn woord te wijzen kritisch zijn naar elkaar toe mag maar luister en reageer ook eens als een ander kritiek op jou heeft en sta open voor andersdenkenden daar bereik je veel meer mee
Laatst aangepast door
|
RENSKE067
|
op vrijdag 30 april 2010, 14:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 14:37
|
|
|
|
[offtopic en persoonlijke aanval]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 14:51
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Om praktische redenen alleen ga ik echt niet samenwonen hoor, vergeet alsjeblieft niet de wederzijdse trouw die je aan elkaar hebt uitgesproken, dat en je verbondenheid met God is iets wat ik daar echt niet los van zie.
Ik praat mezelf niet goed (zoals Hannah al zei), ik bedoel met God kijkt verder dat God weet hoe ik in elkaar zit en dat ik geloof dat Hij mij snapt als geen ander, en ja ik wil alles, ook dit in overleg doen... snap alleen niet goed dat dat ene papiertje opeens alles uitmaakt, trouwen kan ook betekenen dat je elkaar weer verlaat (snap wel dat dat de bedoeling niet is van een huwelijk, maar toch, het gebeurt) ... gaat erom dat je een vlees geworden bent voor God en niet om dat papiertje, althans is wat ik denk. |
Wacht evn Suus, ik begrijp uiteraard dat je niet om praktische redenen alleen gaat samenwonen. Maar in dit forum kijk ik alleen naar de tekst. Misschien moet ik meer naar de personen erachter kijken...
Ik ben helaas ook gescheiden. En als je het huwelijksformulier leest denk ik nog steeds, dat het niet kan. Maar het werd ook in mijn leven een feit. Ongewild... maar mn exman wilde niet verder...
Maar het huwelijk is eerbaar. Het moment om elkaar trouw te beloven in het openbaar. En misschien daarna de eerste gang naar de kerk, om Zijn zegen af te smeken voor een leven samen.
Het huwelijk is als enige over gebleven uit het Paradijs. Ik vind toch dat wij dat heel hoog moeten stellen als we een relatie hebben, om daar naar toe te leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:00
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]
Laatst aangepast door
|
DIKKIE717
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:02
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | Foute reactie Griffin, je praat over hem terwijl hij hier lid is. Niet zo heel proffessioneel. Verder zet je hier een toon neer die niet goed is voor het forum. Chatuliem heeft opvattingen die goed en doordacht zijn. Omdat hij ze wat direkt neer zet, vinden mensen met andere meningen geen ruimte en raken ze wat gefrustreerd, omdat lijkt dat zij hun verhaal en mening niet meer kwijt kunnen. Maar dat kan echt wel.
Wat een opmerking: hij kan het alleen maar met je eens zijn als je hetzelfde denkt als hij. Is dat inwezen niet met ons allemaal aan de hand? Met jou, met mij?.... |
mag ik hieruit de conclusie trekken dat, zolang iemand hier lid is, er geen weerwoord gegeven mag worden? ergo: we zijn dan verplicht het altijd en eeuwig met elkaar (of met 1 persoon, en ik laat in het midden wie dat is) eens te zijn. ik hoop dat je de zotheid van die redenering (in)ziet.
vwb jouw reactie op mijn opmerking: we KUNNEN het niet altijd met hem of met elkaar eens zijn, daar zijn we MENS voor. (met onze opvattingen en meningen en gebreken, die we in onze opvoeding hebben meegekregen. en die zijn bij elk mens verschillend. en de perfekte mens bestaat niet op deez' aard).
ik kan mij uit het verleden (een jaar of 9 geleden) herinneren, toen ik hier met een vriendin ook 'rondhing', dat wij beschuldigd werden van het (beweerde, maar nooit bewezen) feit dat wij bezeten zouden zijn van demonen. ik snap tot op de dag van vandaag nog steeds niet waar die bewering vandaan kwam en waarom wij door Chris gebanned werden. we konden praten als Brugman, maar de ban werd niet opgeheven. er was alleen 'hoor', maar geen 'wederhoor'.
wat ik de afgelopen weken hier heb ervaren doet mij de conclusie trekken dat er in de tussentijd bar weinig veranderd is. ik heb nog 1 maand abo, maar als de sfeer blijft zoals die nu is, verleng ik niet, ga ik niet naar de pick-nick, en ben ik een ervaring rijker en een illusie armer.
is het nou werkelijk zo moeilijk om elkaar in waarde te laten en (ondanks dat je het er misschien niet mee eens bent) de mening/opvatting van de ander te r e s p e c t e r e n?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:08
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]
- Henoch... Hij wandelde met God. (Gen. 5 v 24)
Voor dat er gezegd wordt dat je met God wandeld, moet je Hem wel kennen. Aan de kennis gaat een weg vooraf. Het sterven van de eigen ik, de doodsteek...
- Lydia...Welker hart de Heere heeft geopend. (Hand. 16 v 14)
Hij kwam in haar leven. Heeft plaatsgemaakt voor Zichzelf in haar hart. Moest ook haar eigen ik eerst er uit... de doodsteek...
- de Stokbewaarder...En hij nam hen tot zich in dezelve ure des nachts, en wies hen van de striemen (Hand. 16 v 33)
Hij dacht door de aardbeving dat de gevangen vrij waren. Dat betekende zijn dood. Maar het wonder was dat er niemand weg was, dat vertelde Paulus, een van de grootste misdadigers. Dus de grootste steeds kleinere. Juist uit de mond van Paulus moest hij dat horen. Kreeg dus betrekking op Paulus en op zijn boodschap, prediking. Kon evn het wonder niet bevatten, dat hij niet gedood zou worden. Ineens vonden de woorden en gezangen van Paulus en Silas ingang in zijn hart. En vroeg hoe kan ik zalig worden. Hij ging hun striemen wassen. Dit was tegen het bevel van de keizer. Dus hierin werd de Stokbewaarder onderuit gehaald...doodsteek...
Is het nu misschien wat duidelijker voor je?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:18
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:22
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Minder "IK wil het zo!" en meer loslaten en kunnen ontvangen wat je krijgt..... |
Precies......
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|