ChristianMatch

Forum

Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5255 5256 5257 5258 5259 5260 5261 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 18:44

JOL252 schreef:
Je hebt het steeds over anderen, stellen die uit elkaar gaan en jouw oordeel daarover en stellen die blijven en knokken tot het bittere end en jouw goedkeuring daarover. Maar kom als je zelf in die schoenen hebt gestaan terug, dan praten we nog es.

Nou inderdaad. Het gaat allang niet meer over latten, maar over wie er terrecht cq onterecht op CM staan. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 18:47

STEENTJE178 schreef:
Dat is op z'n minst bijzonder te noemen.......
Je zet toch alleen informatie in je profiel welke iedereen hier van je zou mogen weten? Wat maakt het dan uit dat het een man of vrouw is?

Ik zou me er niets van aantrekken, Frank, als ik jou was. Als hij niet wil dat jij, of welke man dan ook, zijn profiel bezoekt, moet ie alle mannen op CM maar gaan blokkeren.... Knipoog smiley

Ik blijf het raar vinden hoor dat blokkeren. Wat kan mij het schelen wie mijn profiel bekijkt. Ga je toch niet blokkeren Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 19:07

ANNA415 schreef:
Ik blijf het raar vinden hoor dat blokkeren. Wat kan mij het schelen wie mijn profiel bekijkt. Ga je toch niet blokkeren Gefrustreerde smiley

Inderdaad. Maar diegene stoort zich kennelijk aan het feit dat zijn profiel bekeken wordt. Tsja, en dat is maar op één manier te verhelpen/voorkomen. Zieke smiley Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 19:07

GERRIT084 schreef:
Natuurlijk Erika, ik ken er ook, maar ik ken er ook die wel doorgevochten hebben, en soms kan je vechten tot je een ons weegt.
En iedereen kent wel iemand die vecht ( de nette versie dan) en laten we eerlijk blijven, niemand zal zeggen dat leven een makkie is.

Soms kan je zelfs alleen moeten vechten, tot soms wel eens worstelen aan toe, maar je moet wel doorgaan, en soms heel soms..!
En als jij kan veronderstellen, vind ik knap, dat er overal een alternatieve oplossing voor is, één van de minste weerstand, vind ik dat knap.

Ik zou je wel een voorbeeld kunnen stellen, een heel verhaal, waar spontaan de tranen van in je ogen springen.
Maar dan wel van een stel, die heel veel pijn verdriet hebben gekend, die door gingen tot het bittere einde.........

We kennen elkaar langer ook elkaars standpunt en ja dat verhaal van je ken ik Knipoog smiley
Dat dat stel nog samen is, is supermooi!!! Maar helaas is het meestal anders, ook als er twee gevochten hebben en het niet meer gaat....Dat jij er anders in staat dat mag, maar probeer wat meer de mensen te respecteren die zich kapot gevochten hebben, en die hier behoorlijk mee gekwetst worden... Niemand vraagt je om te zwijgen, maar wel om iets meer genuanceerd te zijn uiteindelijk hebben jij en ik niet in zo'n situatie gezeten en mogen we zeggen gelukkig niet!!

Erika die dingen kan relativeren en nuanceren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 19:08

ANNA415 schreef:

Heb 1 persoon geblokt en met zeeeeeeer grondige reden!

Erika die blij is dat het bestaat al zal ze er zeer zeker geen misbruik van maken en zomaar blokken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 19:25

ERIKA129 schreef:
Heb 1 persoon geblokt en met zeeeeeeer grondige reden!

Erika die blij is dat het bestaat al zal ze er zeer zeker geen misbruik van maken en zomaar blokken Knipoog smiley

Ja maar dan is er vast iets meer gebeurd dan alleen kijken Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 19:27

Die grote afwas echt zichzelf niet gaat wegwassen en dat dus betekent dat ik er toch echt aan zal moeten...
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 19:30

JOL252 schreef:
Je hebt het steeds over anderen, stellen die uit elkaar gaan en jouw oordeel daarover en stellen die blijven en knokken tot het bittere end en jouw goedkeuring daarover. Maar kom als je zelf in die schoenen hebt gestaan terug, dan praten we nog es.

Dat vind ik wel een heel goedkope opmerking zeg, en volgens mij was mijn reactie op die van Erica afgestemd.
Een reactie die was afgestemd op kennis genomen van, en ik kennisneming heb van andere gevallen.
En of ik terug zou komen, als ik zelf in bepaalde schoenen heb gestaan, denk het niet, omdat hoogst waarschijnlijk, en dat weet ik haast wel zeker, niet tot een keuze zou gaan, als ik denk waarover zei het heeft.
Maar los van dat, mijn schoenen kennen nu eenmaal niet, de weg van de minste weerstand.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 20:03

GERRIT084 schreef:
Dat vind ik wel een heel goedkope opmerking zeg, en volgens mij was mijn reactie op die van Erica afgestemd.
Een reactie die was afgestemd op kennis genomen van, en ik kennisneming heb van andere gevallen.
En of ik terug zou komen, als ik zelf in bepaalde schoenen heb gestaan, denk het niet, omdat hoogst waarschijnlijk, en dat weet ik haast wel zeker, niet tot een keuze zou gaan, als ik denk waarover zei het heeft.
Maar los van dat, mijn schoenen kennen nu eenmaal niet, de weg van de minste weerstand.

Ik hoor het: "Dank U dat ik niet zo ben als .... ".

Maar ik stel voor weer on topic te gaan. Niet om de minste weerstand hoor Knipoog smiley en echt niet met de kuierlatten, maar dit is het topic over latten.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 17 februari 2013, 20:05
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 20:05

ANNA415 schreef:
Nou inderdaad. Het gaat allang niet meer over latten, maar over wie er terrecht cq onterecht op CM staan. Boze smiley

Nee dus niet, maar het valt wel op, dat als je een andere mening hebt over iets, anderen daar meteen een oordeel aan vast knopen.
Als iedereen het mij eens zou zijn, dan zou je een punt hebben, maar dan mag ik je verblijden, das niet het geval.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 20:18

Ach, Gerrit, troost je, ik heb er ook van langs gekregen, zeker van de stenengooiers en aanverwanten die denken dat het leven van een christen bestaat uit het doen van vrome uitspraken en uit het verband gerukte bijbelcitaten en de maatschappij van meer dan drieduizend jaar geleden als norm zien. Lekker makkelijk dan doe je een vrome uitspraak en het leed van gescheiden mensen, homofielen die blijven geloven en mensen die door het leven getekend zijn, dat maakt allemaal kennelijk niet uit, toch? Jij mag dan wat mopperen en je niet altijd even handig uitdrukken, ik respecteer je invalshoek al weten we beide van elkaar dat we verschillend over een aantal zaken denken. Er zijn veel mensen hier die net als ik de hypocrisie en starheid van het christendom echt wel zien. Voor velen is het nog steeds een ontdekking dat christendom en de eigen kerkcultuur wel eens met elkaar op gespannen voet zouden kunnen staan. CM is geen kerk maar een verzameling gelovigen, die genoeg waarde aan de boodschap hechten maar ook het nodige hebben meegemaakt, zodanig dat het leven de leer wel eens inhaalt.

Neem het latten. De praktijk is dat het vaak zo gaat als je beide niet al te dicht bij elkaar woont. En kun je van mensen die een huwelijk met een normale liefdesrelatie hebben gehad nu vragen dat ze niet minnen tot het formele huwelijk is gesloten? Ik vraag me af of mensen die dat zeggen wel ooit een normaal liefdesleven gekend hebben. Moeten al die stellen die dat niet kunnen of willen maar met schuldgevoelens belast worden? Moeten we die mensen die wel daadwerkelijk van elkaar afblijven, mogelijk puur uit opgelegde angst, met wierook omgeven en zoja, hoeveel mensen zijn dat dan werkelijk? Ik heb het niet over de hypocrieten die dat wel zeggen maar niet doen. Daar hadden we vroeger bakken vol van. Nou, nagenoeg niemand doet dat zo en dat is heel verklaarbaar als je in termen van menselijkheid denkt in plaats van in het grote gelijk. Het lijkt wel of in het christendom bij sommigen alle lichamelijkheid zondig is in plaats van een bron van vreugde, geestelijke gezondheid en emotionele balans. Iedereen knapt er van op als het goed is. Zou het dan niet van wijsheid getuigen om daar met enig pastoraal inzicht mee om te gaan? Het is beter als christenen naar elkaar om te zien, ondanks de gebreken, dan elkaar met vrome woorden impliciet te veroordelen.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 18 februari 2013, 00:56
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 20:30

THOMAS968 schreef:
Ach, Gerrit, troost je, ik heb er ook van langs gekregen, zeker van de stenengooiers en aanverwanten die denken dat het leven van een christen bestaat uit het doen van vrome uitspraken en uit het verband gerukte bijbelcitaten en de maatschappij van meer dan drieduizend jaar geleden als norm zien. Lekker makkelijk dan doe je een vrome uitspraak en het leed van gescheiden mensen, homofielen die blijven geloven en mensen die door het leven getekend zijn, dat maakt allemaal kennelijk niet uit, toch? Jij mag dan wat mopperen en je niet altijd even handig uitdrukken, ik respecteer je invalshoek al weten we beide van elkaar dat we verschillend over een aantal zaken denken. Er zijn veel mensen hier die net als ik de hypocrisie en starheid van het christendom echt wel zien. Voor velen is het nog steeds een ontdekking dat christendom en de eigen kerkcultuur wel eens met elkaar op gespannen voet zouden kunnen staan. CM is geen kerk maar een verzameling gelovigen, die genoeg waarde aan de boodschap hechten maar ook het nodige hebben meegemaakt, zodanig dat het leven de leer wel eens inhaalt.

Thomas.

Precies, ik denk dat u helemaal gelijk heeft (zoals gewoonlijk) en inderdaad, mijn uitdrukkingsvaardigheid laat nog al eens te wensen over Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARENTH030

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 21:38

[quote=SHANITA130

Bericht verwijderd op verzoek

Laatst aangepast door
MARENTH030
op zondag 19 mei 2013, 18:57
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 21:57

GERRIT084 schreef:

B R I L J A N T, Gerrit, hoe je woorden vindt om uit te leggen wat je bedoelt.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op zondag 17 februari 2013, 22:14
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 22:27

You've got to admit to be in trouble, to get out of trouble
Alex Jones
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 22:37

Geschokte, onthutste smiley Is de enige, leuke man van CM, verdwenen???? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 22:39

STEENTJE178 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Is de enige, leuke man van CM, verdwenen???? Verraste, verbaasde smiley

Verraste, verbaasde smiley ...wie was dat dan?
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 22:58

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...wie was dat dan?

Hij is kennelijk al bijna 7 weken hier niet gesignaleerd, volgens mij........
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:12

MARIANNE338 schreef:
Maar nu DE hamvraag.........wat kreeg ze????

ERIKA129 schreef:
Euh denk dat ze iets verloren was of zo Knipoog smiley
nee niks verloren, ik kreeg juist wat Lachende smiley

Het verbazingwekkende was dat hij mijn naam en adres wist Verraste, verbaasde smiley
Maar het gegevene was in opdracht van mijn buurtjes Lachende smiley
Heb je als mensen over je roddelen Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:13

VISSER278 schreef:
Helaas , ik heb overleg gepleegd , maar hij geeft geen toestemming om dat hier publiekelijk in het openbaar neer te schrijven . Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Sja , hij is nog jong ook hè.

owwwww. maar als dat het probleem is......... Lachende smiley met blinkend witte tanden

we hebben hier allemaal een prive-mailbox, hoor; dus we zien de berichten wel verschijnen dan?
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:19

ROOS575 schreef:
nee niks verloren, ik kreeg juist wat Lachende smiley

Het verbazingwekkende was dat hij mijn naam en adres wist Verraste, verbaasde smiley
Maar het gegevene was in opdracht van mijn buurtjes Lachende smiley
Heb je als mensen over je roddelen Boze smiley Knipoog smiley

Maar WAT???
Was het in de sfeer van Valentijn?

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:20

HANNAH810 schreef:
owwwww. maar als dat het probleem is......... Lachende smiley met blinkend witte tanden

we hebben hier allemaal een prive-mailbox, hoor; dus we zien de berichten wel verschijnen dan?

Verder zijn we niet nieuwsgierig.....
We willen alleen graag alles weten Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:22

CORNE schreef:
Is Latten eigenlijk niet veel slimmer dus, ieder zijn eigen ding en huis, en verder het leven invullen zodat je beide optimaal gelukkig wordt?

Het is misschien een (te) moderne gedachte, maar kan zeggen uit ervaring te spreken, dus pols jullie mening ook maar eens.

Dit vind ik behoorlijk ego gedacht, lekker je eigen leventje maar als er moeilijkheden komen dan kruip je gauw in je eigen huis Twijfelende smiley

Dit past inderdaad wel prima binnen de gangbare egoistische maatschappij Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:23

STEENTJE178 schreef:
Maar WAT???
Was het in de sfeer van Valentijn?

Coole smiley met zonnebril

hahaha nee hoor Lachende smiley
Dat mag ik niet aanpakken van getrouwde mannen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:26

ANNA415 schreef:
Heb jij daar ook al last van, dat je door iedereen bekeken wordt Boze smiley
Doe ik nooit Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril

nee heb ik gelukkig ook geen last van Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:29

ERIKA129 schreef:
Hier de hele dag al de zon Coole smiley met zonnebril

Hier ook, en voor morgen opnieuw besteld Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:50

ROOS575 schreef:
Hier ook, en voor morgen opnieuw besteld Coole smiley met zonnebril

Boze smiley Boze smiley Boze smiley WIJ willen hem morgen hebben, in het NOORDEN!!! Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:53

STEENTJE178 schreef:
Boze smiley Boze smiley Boze smiley WIJ willen hem morgen hebben, in het NOORDEN!!! Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Zullen we delen? Mogen jullie em vanaf nu tot een uur of 9 en eind van de middag nog een poosje? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:59

ROOS575 schreef:
hahaha nee hoor Lachende smiley
Dat mag ik niet aanpakken van getrouwde mannen Knipoog smiley

slimme dame die roos.........................

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 23:59

STEENTJE178 schreef:

Die is vast gemoved voor die een bepaald ziekelijk figuur op zich afkrijgt.... Twijfelende smiley er zijn mensen die als ze een leuke man ontdekken, heel raar gaan doen... en daar bedoel ik niet jou mee steentje hoor.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5255 5256 5257 5258 5259 5260 5261 ... 6194 Volgende
Pagina 5258 van 6194