| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 11:03
|
|
|
|
Ja kan ook een hutje maken met takken, dan kunnen de kinderen ook leuk ermee spelen en frank heeft direkt gezelschap................goed idee toch!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 11:15
|
|
|
|
| CORNE927 schreef: | Pieter, je hebt helemaal gelijk, ook Jans, Thomas en Margriet hebben met zoveel woorden dit al onderstreept.
De strekking van mijn bedoeling ooit met dit topic was; Je bent 'getrouwd' en woont niet in één huis en er zijn genoeg redenen die op die manier de relatie zinvol of meer succesvol kunnen maken.
Het gaat dus niet over vrijblijvendheid maar rekening houden met elkaar zoals kinderen, werk, afstand etc. |
| Quote: | | Het gaat dus niet over vrijblijvendheid maar rekening houden met elkaar zoals kinderen, werk, afstand etc. |
Nee, je bedoelde idd juist rekening houden en je bedoelde het juist goed en verstandig....
Ik zal dan die topics waar dat staat weer quoten ed, ja, daarom was ik ook altijd zo lang bezig...smiley die zucht....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 11:19
|
|
|
|
kijk nu eens ja daar in mijn pot de eerste sneeuwklokje de krokus steekt ook omhoog. de kleine groene puntjes als ik het goed ziet de narcis.........! De tulpen die zitten nog onder de grond zeg ik had ook toch nog Hyacinten? Wel spannend allemaal op mijn balkon de eerste lente bode.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 11:21
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Whatever..... waren alle mensen op straat maar zo vrolijk als jij! 
Ik word altijd wakker met een wijsje in mijn hoofd..........
Ook zo eentje die soms maar blíjft hangen.....in mijn hoofd.... |
Moet je es opletten als je vrolijk bent vallen je vaak alleen de vrolijke mensen op, als je in een down stemming bent vallen ja vaak de mensen op die dat ook zijn.
Ja, of het is hier een gemoedelijk dorp, ja iedereen die hier komt zegt dat altijd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 11:22
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | en bedankt nu zit ik met ander liedje van kinderen voor kinderen in mn hoofd...
heb zo wa wa wa waanzinnig gedroomd  |
Ja, die had ik ook weleens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 11:38
|
|
|
|
| JETBROEK719 schreef: | Nee dat is niet erg, dat is een keuze. Wat fijn dat je nog "goed bent" met je exen, dat is mij nooit gelukt. Een laptop heb ik dus ook nooit gekregen hahaha, maar ook niet nodig. Dit huis is al erg digitaal met tops, pads, pods en andere meuk. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 11:47
|
|
|
|
Ik eerst even lekker aan de Brinta ga, en dan gelijk even een aflevering 'Het kleine huis...' ga kijken om mijn moraal wat op te krikken. En dan ga ik werken,
Dankzij Petra, die voor mij had gebeden afgelopen donderdag, en het gaat nog steeds redelijk goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 13:20
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik morgen opnieuw een ingreep aan mijn buik krijg. Deze keer niet zo'n grote, maar wel een heel pijnlijke  |
Oef,meissie toch,heel veel sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 13:34
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik morgen opnieuw een ingreep aan mijn buik krijg. Deze keer niet zo'n grote, maar wel een heel pijnlijke  |
... nu thuis lekker bijkomen... en ondertussen mij de pan inhakken met Wordfeud
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 13:47
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | ... nu thuis lekker bijkomen... en ondertussen mij de pan inhakken met Wordfeud  |
Is ze daar zo goed in???? Dan proberen ...dat ze je niet de pan inhakt!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 14:51
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik eerst even lekker aan de Brinta ga, en dan gelijk even een aflevering 'Het kleine huis...' ga kijken om mijn moraal wat op te krikken. En dan ga ik werken,
Dankzij Petra, die voor mij had gebeden afgelopen donderdag, en het gaat nog steeds redelijk goed. |
is dankzij jezus, shanita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 14:53
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Is ze daar zo goed in???? Dan proberen ...dat ze je niet de pan inhakt!!!! |
of jol is er heeeel erg slecht in, dat josina na zo n ingreep jol nog de pan inhakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 15:01
|
|
|
|
ja dat dacht ik gisteren ook, vol enthousiastme ging ik de tuin in, want de zon scheen en uren later kwam ik er bijna bevroren uit, hoest inmiddels en bedenk me, oke effe geduld nog een paar weekjes, dan komt die echt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 15:09
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Ja kan ook een hutje maken met takken, dan kunnen de kinderen ook leuk ermee spelen en frank heeft direkt gezelschap................goed idee toch!
 |
...of een boomhut en daar mag jij dan een hele dag inzitten...en we zetten een bordje met: 'Verboden te voederen.'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 15:18
|
|
|
|
|
...een site zoals deze je nog eenzamer kan maken dan wanneer je niet op een datesite zit...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 15:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | ...een site zoals deze je nog eenzamer kan maken dan wanneer je niet op een datesite zit... |
Ja, dat kan.
Wat moet ik zeggen....Ik moet regelmatig vechten opboksen etc.
Misschien andere fronten dan jij.
En ik heb tijden ben ik best gelukkig en tijden, ja, dan zie ik het even niet meer.
S. Het leven kan moeilijk zijn weet er alles van..
Moet weer ff werken...
Laterz!
Geef de moed nooit op! Laat ze het niet van je winnen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 15:57
|
|
|
|
Dank Altje voor je gebed...nu ga ik weer werken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 16:22
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | ... nu thuis lekker bijkomen... en ondertussen mij de pan inhakken met Wordfeud  |

Bedankt voor alle reacties!
Heb nog het nodige aan pijn te verstouwen, maar ik verwacht dat dat wel langzaam af zal gaan zakken. Iig is de ingreep an sich goed geslaagd!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op dinsdag 19 februari 2013, 16:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 16:23
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | of jol is er heeeel erg slecht in, dat josina na zo n ingreep jol nog de pan inhakt. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 16:24
|
|
|
|
| MARGRIET020 schreef: | He he... eindelijk eens het woordje trouw ook genoemd in de mogelijkheid van een LAT relatie! Heel fijn en dank daarvoor Jans.
En hoe vaak mensen dat ook proberen bijbels te onderbouwen met bijbelteksten .... het dekt gewoon simpelweg tegenwoordig de lading niet meer. Dan kun je blijven smijten met teksten, maar dat heeft geen zin. (Zo zijn meer onderwerpen dan dit).
Mijn idee: Blijf maar zien dat er ook trouw op die manier kan zijn en een mooie band samen en ook dus met God een driehoeksrelatie kan zijn. Waar zou God nou meer van gediend of mee vereerd zijn? Die starre (veroordelende) bijbeltekst? Of het hart van twee mensen die voor Hem willen leven (en die samen door bv een slecht huwelijk getekend zijn) en Hem desondanks toch samen de eer willen geven???!!! |
Als je altijd gehoord hebt dat je de bijbel letterlijk moet nemen en dat je precies moet lezen en doen wat er staat vraagt het wel om een verandering van je denken om de bijbel anders te gaan lezen. Daar is wel wat durf voor nodig. Voor mij was het een verrijking om de bijbel zo te gaan lezen en me af te vragen wat de blijde boodschap inhield. En die boodschap is zonder alles letterlijk te nemen nog heel actueel en beslist niet achterhaald. Christen-zijn in deze tijd kan ook met een bijbel met veel oudtestamentische wetten als je de boodschap die daarin doorklinkt maar verstaat. Aan het God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf heb je al je handen vol, laat staan als je ook nog moet proberen te gehoorzamen aan allerlei wetten die door Christus zijn vervuld. Dat kan een hoop levensvreugde wegnemen. Door het offer van Christus mogen wij als bevrijde mensen onze weg hier vervolgen. Geloven in God doe je niet vanuit angst, maar uit liefde. Geloof, vertrouwen en hoop op een toekomst met Hem kan bevrijdend werken en geeft een stuk ontspanning, nu al voor je leven hier. En ja, dan mogen (let wel: het hoeft niet) wij nu ook wat anders denken over andere samenlevingsvormen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 16:34
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: |  |
kWil wel ff weten hoeveel en hoe hard en hoe vaak er ""gehakt ""is natuurlijk.... (leedvermaak)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 16:39
|
|
|
|
| MARGRIET020 schreef: | He he... eindelijk eens het woordje trouw ook genoemd in de mogelijkheid van een LAT relatie! Heel fijn en dank daarvoor Jans.En hoe vaak mensen dat ook proberen bijbels te onderbouwen met bijbelteksten .... het dekt gewoon simpelweg tegenwoordig de lading niet meer. Dan kun je blijven smijten met teksten, maar dat heeft geen zin. (Zo zijn meer onderwerpen dan dit).
Mijn idee: Blijf maar zien dat er ook trouw op die manier kan zijn en een mooie band samen en ook dus met God een driehoeksrelatie kan zijn. Waar zou God nou meer van gediend of mee vereerd zijn? Die starre (veroordelende) bijbeltekst? Of het hart van twee mensen die voor Hem willen leven (en die samen door bv een slecht huwelijk getekend zijn) en Hem desondanks toch samen de eer willen geven???!!! |
Je doet nu net of Jans het warm water heeft uitgevonden.
Trouw is ook altijd belangrijk. Ook als is er nog maar gewoon een contact met iemand dat op meer kan uitdraaien. Als ik met een vrouw een mooi contact heb dat zou kunnen leiden tot een ontmoetingen en een begin van een verkering en ik ga dan ook nog met andere vrouwen aanpappen in de hoop op meer ben ik ook ontrouw.
In elke relatievorm of beginnende relatie is trouw onontbeerlijk. Je bedriegt niet alleen de andere maar ook jezelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 16:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Je doet nu net of Jans het warm water heeft uitgevonden.
Trouw is ook altijd belangrijk. Ook als is er nog maar gewoon een contact met iemand dat op meer kan uitdraaien. Als ik met een vrouw een mooi contact heb dat zou kunnen leiden tot een ontmoetingen en een begin van een verkering en ik ga dan ook nog met andere vrouwen aanpappen in de hoop op meer ben ik ook ontrouw.
In elke relatievorm of beginnende relatie is trouw onontbeerlijk. Je bedriegt niet alleen de andere maar ook jezelf. |
Ik denk dat je het dan over een andere fase in contact hebt Frank. Wanneer je met meerdere "potentiële kandidaten" contact hebt (en dat is heel goed mogelijk) en je spreekt af of onderhoudt dat contact, is dat nog niet gelijk ontrouw of "vreemd gaan". Het lijkt me wel een duidelijke zaak dat men daar eerlijk en open over is en dan heb je het allereerst over betrouwbaarheid. Trouw komt te pas als je van elkaar weet dat je er samen voor wilt gaan om te kijken of de relatie toekomstmuziek heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:01
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik denk dat je het dan over een andere fase in contact hebt Frank. Wanneer je met meerdere "potentiële kandidaten" contact hebt (en dat is heel goed mogelijk) en je spreekt af of onderhoudt dat contact, is dat nog niet gelijk ontrouw of "vreemd gaan". Het lijkt me wel een duidelijke zaak dat men daar eerlijk en open over is en dan heb je het allereerst over betrouwbaarheid. Trouw komt te pas als je van elkaar weet dat je er samen voor wilt gaan om te kijken of de relatie toekomstmuziek heeft. |
Ik bedoel maar dat een LAT-relatie ook gestoeld is op trouw. Net zoals in een huwelijk. Eén van de beide gehuurde partners kan voor lange tijd van huis zijn en dan moet er ook trouw zijn. Je moet dan niet zomaar eens even je seks-zin op een ander gaan zoeken wanneer je gehuwde partner onbereikbaar is. In een LAT-relatie ben je ook niet steeds bij elkaar en is de sociale controle minder. Maar dat wilt niet zeggen dat je in seksuele hoge nood je honger moet gaan leningen ergens anders. In elke vorm van relatie en ja zelfs in een potentiele relatie erg belangrijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:03
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | 
Bedankt voor alle reacties!
Heb nog het nodige aan pijn te verstouwen, maar ik verwacht dat dat wel langzaam af zal gaan zakken. Iig is de ingreep an sich goed geslaagd!  |
dat is fijn om te horen dat de ingreep goed geslaagd is, hoop dat ej je over een week weer wat beter voelt. liefs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOOP430
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Je doet nu net of Jans het warm water heeft uitgevonden.
In elke relatievorm of beginnende relatie is trouw onontbeerlijk. Je bedriegt niet alleen de andere maar ook jezelf. |
Dit gaat wel heel erg ver Frank. Een leuk mailcontact is nog geen huwelijk of relatie. Mij zegt het helemaal niks zolang er geen ontmoeting heeft plaatsgevonden. De werkelijkheid kan zo anders zijn. Hoe kun je nu trouw beloven aan iemand die je niet kent? Ik kan best respect opbrengen voor mensen die 1 op 1 elk mailcontact nader willen bezien alvorens nieuwe contacten te leggen, maar dat is een persoonlijke keuze en niet iedereen zit zo in elkaar. Gelukkig niet. Pas als je na een evt. ontmoeting samen besluit er voor te gaan is het nog vroeg genoeg voorzichtig om te springen met andere contacten. Dit betekend niet dat er geen ander contact mogelijk is, ook vriendschappen zonder relatie-doel zijn erg waardevol. Zodra 1 van de 2 jaloers wordt is het niet meer dan normaal rekening te houden met je partner. Maar als die jaloezie gebaseert is op "het niet vertrouwen van de ander" moet je je afvragen of je wel met de goede persoon een relatie aan het opbouwen bent. Dat wantrouwen zal je vaak gedurende de hele relatie achtervolgen en dat willen we denk ik geen van allen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:10
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Ja, dan mag ik zowel hier als op het nieuwe topic reageren, ik ben tenslotte 36+.  | Natuurlijk!!
| JOANNIE702 schreef: | oudjessssssss
ik ben nog jong ja.................  |
Maar laat ik wijs zijn, besef dat ik in een totaal andere situatie zit, dus deze situatie is voor mij gelukkig niet relevant.
Trouw, ja dat lijkt mij een logische zaak (helaas niet vanzelfsprekend blijkbaar)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:12
|
|
|
|
Boek over alle kleinkinderen van Koningin Beatrix... Straks...als verrassing voor mijn dochter...
(een hele vitrinekast met bekers...glazen...lepeltjes...en boeken)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:13
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik bedoel maar dat een LAT-relatie ook gestoeld is op trouw. Net zoals in een huwelijk. Eén van de beide gehuurde partners kan voor lange tijd van huis zijn en dan moet er ook trouw zijn. Je moet dan niet zomaar eens even je seks-zin op een ander gaan zoeken wanneer je gehuwde partner onbereikbaar is. In een LAT-relatie ben je ook niet steeds bij elkaar en is de sociale controle minder. Maar dat wilt niet zeggen dat je in seksuele hoge nood je honger moet gaan leningen ergens anders. In elke vorm van relatie en ja zelfs in een potentiele relatie erg belangrijk. |
Je zei: | Quote: | Als ik met een vrouw een mooi contact heb dat zou kunnen leiden tot een ontmoetingen en een begin van een verkering en ik ga dan ook nog met andere vrouwen aanpappen in de hoop op meer ben ik ook ontrouw.
Dan heb je het nog niet over een wat stabielere vorm van relatie maar over een verkennende. Verder sluit ik me bij wat Joop net neerzette aan.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 19 februari 2013, 17:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:13
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Vanuit een vijgenblad gezien bedekken wij met één, meer als jullie met drie tis maar dadde gij het wete 
en dat geld voor een overhemd nog heel veel meer  |
nou nou dat is een diepzinnige hoor, gebruik jij dan nog vijgebladen? ik dacht wolle-schaapsklederen?
|
|
| Naar boven |
|
|