| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 12:51
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Chinees tomatensoeppie, Turks brood met Griekse tzaziki ernaast. Als nou de wereld ook zo in vrede samengaat vandaag? |
Dan maak ik maar ff chili con carne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 13:14
|
|
|
|
hier ergens op forum gaf ik op iemand antwoord en heb gedacht maak er even een apart onderwerp van. onderaan staat een vraag en iemand antwoordde :
"Dit is een goeie, goed om over na te denken deze vraag! "
dit gaf mij de aanleiding voor dit onderwerp
LEANNE226 schreef: Mijn ervaring is ook dat mensen al snel een voorkeur hebben.Als weduwe ben je popi omdat je geen ex hebt,lijkt heerlijk maar ook die mensen heb een rugzak dus komt op hetzelfde uit.Die weduwe heeft weer de balen van de ellenlange tirades over de ex dus die zoekt liever een vrijgezel of weduwnaar.......en zo is het kringetje weer rond
Ik zeg het heel cru maar bedoel het uiteraard niet zo want dan scheer je iedereen over 1 kam,net als je doet als je bepaalde groepen bij voorbaat uitsluit.
Het is en blijft een speld he..........gelukkig hebben we internet om de kansen te vergroten.
mijn antwoord:
het is wat je zelf er van maakt en als je echt wil dan kan er veel dingen groeien. maar de wil om met mekaar om te gaan voor de rest van je leven moet er wel zijn. het rug zakje van de ander accepteren. dat is wat ik mij afvraag zoek je naar de klik naar de verliefdheid naar de ware moet het direct van af begin kloppen? of is de wil om samen verder te gaan veel belangrijker en dan van elkaar te kunnen genieten?
Laatst aangepast door
|
BERENDJAN590
|
op zondag 3 maart 2013, 13:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 13:30
|
|
|
|
nee gaat mij om de wilskracht die bij velen mist puur op de wil om samen te zijn omdat klik weg valt verliefdheid weg valt en dat mensen niet de kans geven om iets nieuws te laten groeien gaat vooral om mensen die wat ouder zijn en geen 20 meer zijn. denk wijze waar op deze mensen nog steeds denken is vaak iemand van 20 verliefd de ware de klik en gaat van zelf ook al klopt het met de kinderen van mekaar en gaat het goed in het gezins verband. maar geen wils kracht moet te veel opgeven of niet accepteren van rug zak van een ander als verliefdheid de klik weg valt
Laatst aangepast door
|
BERENDJAN590
|
op zondag 3 maart 2013, 13:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 13:52
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 14:47
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: |  |
Goed bekeken BJ...
waar een wil is, is een weg.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 14:48
|
|
|
|
|
Lasagne vandaag.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 14:53
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Niet te enthousiast, effe wachten hoe het er morgen uitziet he  |
Nog steeds Peet...nog steeds..... Net nog wezen kijken......jeemig.......wat zit het er netjes op.... aankomende week het gezellig inrichten.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 15:26
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Mijn ervaring is ook dat mensen al snel een voorkeur hebben.Als weduwe ben je popi omdat je geen ex hebt,lijkt heerlijk maar ook die mensen heb een rugzak dus komt op hetzelfde uit.Die weduwe heeft weer de balen van de ellenlange tirades over de ex dus die zoekt liever een vrijgezel of weduwnaar.......en zo is het kringetje weer rond
Ik zeg het heel cru maar bedoel het uiteraard niet zo want dan scheer je iedereen over 1 kam,net als je doet als je bepaalde groepen bij voorbaat uitsluit.
Het is en blijft een speld he..........gelukkig hebben we internet om de kansen te vergroten. |
Precies, en , of eigenlijk gaat iedereen voor iets nieuws, ongeacht de voor oordelen van wat er allemaal huist op cm, wie of wat. Het moet of mag eigenlijk niets uitmaken, je gaat per slot van rekening om iets nieuws op te bouwen, en niet af te breken. Daar zijn al genoeg topic,s van, een verleden, wat dat ook zijn mogen, deel je op een gegeven moment met zijn twee.
Ga je zoiets toch delen, dan kan het zijn dat er over iets heel divers wordt gedacht, ongeacht de voor en de nadelen, en wat die ook zijn mogen. Jong oud, ervaren en onervaren reageert er op, en eigenlijk heeft niemand de pasklare antwoorden. Als het dan zo makkelijk was/is, waarom zit een mens dan met zo veel vragen. Maar of het makkelijker is een voorkeur te hebben, lijkt mij sterk, haakt men af als het gaat om een weduwe/naar of iemand die gescheiden is.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zondag 3 maart 2013, 18:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:15
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | In overleg met Joop willen we nu dan toch echt gaan wokken met elkaar!! De vorige keer is het tot twee keer toe geannuleerd, nu willen we er toch echt voor gaan om het door te laten gaan of het nu met 5 of 20 man is (we hopen natuurlijk op een leuke groep)
Datum: 9 maart 2013 Waar: Veenendaal WOK plaza Tijd: zal rond half zeven/ zeven uur worden
http://www.wokplaza.nl/index_002.html
Op de site alle info te vinden, maar even kort uitgelegd. Kosten zijn €19,95 p.p exl. drinken Wat zit erbij in??? alles behalve de drankjes Twee soorten soep Teppan jakki (grillplaat) Wokbuffet Buffet met chinese gerechten rijst enz ,maar ook patat e.d. saladebuffet, dessert/fruitbuffet, ijsbuffet,
Nou ik zou zeggen kijk op de site wordt enthousiast en meld je aan. Liefst opgeven voor 2 maart ivm reservering! WOK plaza Veenendaal ligt bijna aan de snelweg de A12 en is dus goed berijkbaar, heeft een grote parkeerplaats (gratis parkeren) en voor de mensen die met openbaar vervoer komen is het ook goed te bereiken via station Veenendaal de klomp!
mee hopen te gaan:
Joop430 46 jaar (regio 0598) Erika129 38 jaar (regio 0318) Trijnie671 51 jaar (regio 0594) Hollevoet284 46 jaar (regio 0575) Pieter649 45 jaar (regio duitsland) Annette792 33 jaar (regio Duitsland) Sandra 206 42 jaar (regio 0318) Foktje390 51 jaar (regio0594) Bert168 44 jaar (regio0599) Ilona689 39 jaar (regio0591)
Het lijkt weer een aardig vrouwenuitje te worden Zijn er nog mannen die het aandurven om gezellig mee te gaan eten??? Vrouwen ook altijd nog welkom hoor |
Zijn er nog mensen die willen aanschuiven een zaterdag?? Meld je dan snel aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:19
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Nog steeds Peet...nog steeds..... Net nog wezen kijken......jeemig.......wat zit het er netjes op.... aankomende week het gezellig inrichten..... |
wauw, wat goed, dat je zo mooi kan behangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:30
|
|
|
|
Jol eet iets lekkers...en denk je nu dat ze eens een eenzame uitnodigd??? Neen, dus...ik chat nooit meer met haar rond etenstijd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:31
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | wauw, wat goed, dat je zo mooi kan behangen  |
Ja idd, ...........En wat gevaarlijk om dat zo open en bloot op het CM-forum te posten. We weten je vast nu goed te vinden, wanneer er hier een behanger nodig is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | wauw, wat goed, dat je zo mooi kan behangen  |
Ja en lief dat ze is...ze heeft beloofd ook bij mij te komen behangen en als tegenprestatie gaat ze ook lekker koken voor mij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja en lief dat ze is...ze heeft beloofd ook bij mij te komen behangen en als tegenprestatie gaat ze ook lekker koken voor mij...  |
Daar heb je de eerste al!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:32
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Daar heb je de eerste al!!  |
...ja, jij moet je belofte om te isoleren en voor me te koken ook nog nakomen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:33
|
|
|
|
Stukkie vlees, rest aardappels, rest rauwe witlof, rest appelmoes, rest pudding, kortom: restjesdag op de rustdag.
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 3 maart 2013, 18:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:33
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | Stukkie vlees, rest aardappels, rest rauwe witlof, rest appelmoes, rest pudding, kortom: restjesdag op de rustdag. |
en wat je eet nog voor de rest zoal?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:38
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | en wat je eet nog voor de rest zoal? | Voor de rest? Hier wordt ik al vol genoeg van hoor. Ik ben HBG niet 
En ehm......wat ga jij vandaag (verg)eten??
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 3 maart 2013, 18:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:38
|
|
|
|

(pfff, is wel erg groot)
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 3 maart 2013, 18:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:44
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | 
(pfff, is wel erg groot) |
MAG OOK WEL VAN DE DAKEN GESCHREEUWD WORDEN...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 3 maart 2013, 18:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:44
|
|
|
|
Erg groot, maar ook erg grappig, Jans
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:46
|
|
|
|
|
hij is goed erg grappig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ja, jij moet je belofte om te isoleren en voor me te koken ook nog nakomen... |
Tsssssss...... die belofte is er nooit geweest,  Daarom wordt ie ook niet nagekomen
Maar als goedmaker bij deze de oproep aan alle Klus-vaardige mannen en vrouwen van CM: WIE HELPT FRANK DE WINTER DOOR, DOOR ZIJN TOKO TE KOMEN ISOLEREN???? En wie niet isoleervaardig is, wie wil met hem en Floshke gaan wokken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:48
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | het is wat je zelf er van maakt en als je echt wil dan kan er veel dingen groeien. maar de wil om met mekaar om te gaan voor de rest van je leven moet er wel zijn. het rug zakje van de ander accepteren. dat is wat ik mij afvraag zoek je naar de klik naar de verliefdheid naar de ware moet het direct van af begin kloppen? of is de wil om samen verder te gaan veel belangrijker en dan van elkaar te kunnen genieten? |
Ik denk toch wel dat je een bepaalde klik moet hebben, wil je in iets verder gaan, en zo wie zo elkaar accepteren met alle voor en na,s . Doe je dat niet, kan je het wel schudden denk ik, nog voor je ergens aan begint
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:51
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Tsssssss...... die belofte is er nooit geweest,  Daarom wordt ie ook niet nagekomen
Maar als goedmaker bij deze de oproep aan alle Klus-vaardige mannen en vrouwen van CM: WIE HELPT FRANK DE WINTER DOOR, DOOR ZIJN TOKO TE KOMEN ISOLEREN???? En wie niet isoleervaardig is, wie wil met hem en Floshke gaan wokken?  |
Lekker het voorjaar is begonnen, en de winter zo goed als voorbij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:52
|
|
|
|
Jans, weet je zeker dat het witte ros niet in de Ikea balletjes zit?
effe bij Jol checken die is bij de Ikea geweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:53
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | | De onzekerheid en wantrouwen brengt angst om liefde van ander niet te krijgen |
Precies. Maar daar noem je ook meteen het grote mankement. "krijgen". Gaat het niet om "geven"??
De conclusie die ik dan trek is: Wordt er nog wel huiswerk gemaakt??
Ruim eerst je eigen zooi op voordat je er een ander mee gaat belasten, ik spreek dan ook voor mezelf. Kom eerst met jezelf en met God in het reine (en de rust), pas dan kun je weer op een ontspannen manier contacten aangaan. Veel mensen komen helaas niet tot "rust in zichzelf" en blijven altijd maar "jagen naar de volgende die hen gelukkig moeten maken".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:57
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Roady
Ja, een hart dat ernaar verlangt zich met een ander hart te verenigen.
Dát kan mi ook met vriendschap...
Die harten heb je, en mi, heeft God ons zo ook gemaakt.
Iemand zei een keer ja, vriendschap is een hele andere liefde als partner liefde.
Ben ik het niet mee eens, of gedeeltelijk hoe je wil.
Kijk, bij vriendschap heb je ook dingen die je deelt, samen dingen doen, films kijken bijvoorbeeld. en ook al is dat 2 avonden in de week in het weekend, ja, dan toch, kan ik me bij die vriend dan thuis voelen en het heerlijk naar me zin hebben.
Dus het overlapt mekaar. Een soort Venn diagram, waar veel zaken elkaar overlappen, cq hetzelfde zijn.
En ja sommigen, waaronder ik val ja, die kúnnen geen relatie hebben in de zin van huwelijk oid, want ja ik ben daarvoor veel te veel chaotisch oa.(dissociatieve identiteit disorder, PTSS, Borderline, ja dat laatste, in remissie, maar ja dan nog...
En ja, ik voel me ook weleens eenzaam in de zin van dat ik naar iemand verlang die er altijd is, waar je mee in een huis woont, maar ja, ik weet dat ík dat niet kan.
Dus ja, ik heb trainingen gehad om alleen te leren leven, én gelukkig te zijn. Dat kan namelijk, als je een paar goede vrienden hebt, 2 kan ook, en als je bezigheden hebt overdag. Dus een structuur.
S. Geluk is niet per sé afhankelijk van het hebben van een partner, geluk zit in jezelf. Ja, het hebben van een partner is meegenomen en heel fijn, en geen voorwaarde voor Geluk... |
Ja, dat kan ook zeker met vriendschap. Ook daar verbind je je met de ander. En een vriendschap kan best een niveau dieper gaan en uitgroeien tot "partnerschap".
Ik hou ook voor jou goede hoop Shanita. Er is veel meer mogelijk dan wij kunnen bidden of beseffen. Hoe meer God jouw innerlijk geneest, hoe meer je in staat zult zijn om gezonde en gelijkwaardige relaties aan te gaan. Want hoe meer je (en iedereen hoor) geneest, hoe meer je beseft wie je BENT. En hoe meer je dat beseft, hoe minder dat afhankelijk is van anderen, waarDOOR je juist gezonde verbindingen kunt leggen met anderen. En dat gun ik jou.
Dussss blijf wandelen dichtbij de Vader, Hij heeft nog vele mooie dingen voor je in petto. (en voor mij ook gelukkig :) )
Shalom
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op zondag 3 maart 2013, 18:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:59
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik denk toch wel dat je een bepaalde klik moet hebben, wil je in iets verder gaan, en zo wie zo elkaar accepteren met alle voor en na,s . Doe je dat niet, kan je het wel schudden denk ik, nog voor je ergens aan begint | klopt wel gerrit je moet wel iets van klik hebben maar dan ook wilskracht om verder te gaan of niet ? en er voor vechten
|
|
| Naar boven |
|
|