ChristianMatch

Forum

Boos op God
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5335 5336 5337 5338 5339 5340 5341 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 08:11

Ja, ik was gefrustreerd, en ja, reageerde dat enkele weken hier af op het forum.

Gelukkig werd ik daar attent op gemaakt, en ben ik gaan denken, hoe komt het dat ik zo opruijerig, negatief en zoveel lange lappen tekst herhalingen neerzet?

En toen kwam ik erachter dat ik in mijn privé een keer niet in staat was mijn grens te zetten. Kijk, ik kan met iemand een vertrouwensrelatie hebben, en toch, me grens ergens over niet tijdig aangeven, zodat ik teveel aan me hoofd kreeg.(voorbeeld)

En ja, daar kwam ik achter door de mail die ik kreeg, omdat ik toen ging denken waarom doe ik zo, zo ben ik niet; was afreageren van iets heel anders.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 11 maart 2013, 08:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 08:43

IJSJE204 schreef:
Dat is mij toch te simpel. Je gaat hierbij duidelijk uit van een man en vrouw die allebei hetzelfde nastreven en het daar ook nog eens helemaal over eens zijn.
Hoeveel huwelijken zijn niet stuk (gegaan) omdat de door jou omschreven ideale situatie domweg niet bestaat? Dan heb je het over hoe het zou moeten zijn, niet over de realiteit.

Klopt. Dit als ideaal nastreven zou dus moeten werken als het een samenspel is. (?)
Zoals Jans schreef is het belangrijk "jezelf persoonlijk en individueel te ontwikkelen, tot iemand die onafhankelijk kan denken en handelen. Je te ontwikkelen tot iemand die voor zich zelf kan zorgen." Ik denk dat dit essentieel is om in een relatie gelijkwaardig samen te leven en je inbreng te behouden. Zonder meer met de bijbelse formule een huwelijk/relatie te beginnen terwijl de partner hiertoe niet in staat is om zijn of haar aandeel te geven/ontvangen is heilloos.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 11 maart 2013, 08:44
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 08:45

IJSJE204 schreef:
Dat komt van Boven!

... of gewoon mijn interne wekker. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 08:59

"Je hebt Iemand nodig, stil en oprecht"

In hoeverre gaat het om de vraag of men afhankelijk is van wat dan ook.
Ik ben afhankelijk van veel zaken, maar boven al van de Liefde van de Heer. In deze afhankelijkheid, kom je er achter dat men eigenlijk niet alleen kan zijn, ook als partners niet. Gelijk bij de trouwbelofte men belooft om lief en leed te delen, spreekt men daar al een afhankelijkheid af, goed bedoelt en vaak vergeten.

Ik heb mijn leven lang geprobeerd om daar waar ik kon mijn gezin te dragen, nu zie ik de vruchten daarvan en vindt het fantastisch als ik het cluppie om me heen heb.

Helaas konden wij (ex en ik) niet onze gevoelens delen, om wat voor reden dan ook. De rechter viel van haar stoel toen mijn ex zei, dat ze nooit door verwezen was door de huisarts. Nu zie ik mijn gebrek in het hele gebeuren ook wel, maar toen dus niet helaas. Ik heb tegen oudste zoon gezegd dat ik met het hele gezin om tafel wil en dat we alles gaan uitspreken zonder verwijten, hij zei weet heit (pa) dat mem ( ma) misschuien ook wel een gebroken hart heeft en dat het wel van haar jeugd af aan zo geweest kan zijn?

Zo even met beide ben op de grond, de fout lag dus in het onafhankelijk zijn en het diepste van je hart naar je patner toe niet uit te spreken. meestal om verkeerde redenenen maar in ons geval denk ik om de ander er niet mee te belasten.

Natuurlijk zijn er veel redenen om onafhankelijk te zijn en heeft men die keuze moeten maken om onder ellende weg te komen, goede zaak, maar ik denk toch dat men eigenlijk wel afhankelijk wil zijn op de GO(E)D(E) manier OM lief en leed met elkaar te kunnen delen.

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 11 maart 2013, 18:21
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:15

JOL252 schreef:
Oef, gisteravond vergeten de wekker op de goede tijdstippen te zetten. Word ik vanmorgen precies op de minuut dat het moet wakker.

Als je maar lekker hebt geslapen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:17

Je kan de vraag ook andersom stellen waarom mag je niet boos zijn op God??

Ik heb het ook wel eens uitgeschreeuwd de afgelopen jaren en ook nu ben ik soms erg verdrietig waarom ik nu weer...

En toch mag je daarna ervaren dat hij er is en die boosheid uiten is niet meer dan een normale menselijke reactie!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:20

FRANKT627 schreef:
Tja, vroeger gingen de mensen naar kermissen en circussen om rare wezens te zien Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Er idd Kermis hier Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:20

ANNA415 schreef:
Gerrit, ik weet niet of je het door hebt, maar de enige die het over emancipatie heeft op CM ben jij. 't Wordt een keer tijd dat je afscheid neemt van je 'trauma'

Klopt helemaal, ik geef het nog zijn oude vertrouwde naam, het jammerlijke van, wat eens nog die naam droeg, bij uw ras, een verworven recht is geworden. Gefrustreerde smiley
Maar is dat ook zo, nee, beslist niet, tussen denken en zijn, ligt een groot pad met verzonken plaveien tegels, niets is wat het lijkt, het lijkt niets.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:21

GERRIT084 schreef:
Klopt helemaal, ik geef het nog zijn oude vertrouwde naam, het jammerlijke van, wat eens nog die naam droeg, bij uw ras, een verworven recht is geworden. Gefrustreerde smiley
Maar is dat ook zo, nee, beslist niet, tussen denken en zijn, ligt een groot pad met verzonken plaveien tegels, niets is wat het lijkt, het lijkt niets.

Tjee... dit klinkt behoorlijk hopeloos.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:23

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...dat heb ik geprobeerd...de gast proefde van een koekje in de AH en ik moest direct die bepaalde koekjes kopen...en dan at die gast er nog niet van toen ik ze had...en neen, ik heb ze niet zelf opgegeten want ze liggen hier nog...

Ik ga nooit meer winkelen met een gast...voila

Je moet als je de koek hebt gekocht ook wel aanbieden aan de gast he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt een gesloten verpakking op de tafel leggen helpt niet Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PATRIES300

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:42

Is dat te simpel? Is een huwelijk simpel?
Denk dat dit van zowel man als vrouw een heleboel vraagt.
Wanneer een vrouw te dominant binnen het huwelijk is, leidt dit tot conflicten.
Dit staat niet voor niets in de bijbel?
Of moet je de bijbel maar met een korreltje zout nemen????

Ennuh....voor mij is het een richtlijn, iedereen moet verder lekker zelf weten wat ie er mee doet. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PATRIES300

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:44

Yep, weet er helaas alles van...
Mijn dochter wordt op school gepest, heeft nu een leraar die het totaal niet ziet en er niets mee doet...
School staat op moment onder toezicht van inspectie, en hoop dat er veel gaat veranderen...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:50

PATRIES300 schreef:
Is dat te simpel? Is een huwelijk simpel?
Denk dat dit van zowel man als vrouw een heleboel vraagt.
Wanneer een vrouw te dominant binnen het huwelijk is, leidt dit tot conflicten.
Dit staat niet voor niets in de bijbel?
Of moet je de bijbel maar met een korreltje zout nemen????

Ennuh....voor mij is het een richtlijn, iedereen moet verder lekker zelf weten wat ie er mee doet. Knipoog smiley

IJsje legt ook verder uit waarom dit zo op haar overkomt. Daarin zie ik toch wel dingen naar voren komen die er toe doen.
Naar boven

Auteur Bericht
PATRIES300

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:50

Shanita schreef:

Quote:
Maar boos op God?
God heeft dingen niet gewild, dat zijn mensen.

En als het geen mensen waren, bijvoorbeeld ziekte, ja, ik zou zelf zeggen: 'Geef me Rust en Vrede, ondanks de ziekte en, vertrouwen.

En dat vind ik dus een lastige...mijn beste vriend is op het moment alles in zijn leven kwijt geraakt. (gezondheid, werk, gezin)
Het enige wat hij vraagt aan God is vertrouwen, nabijheid, rust.
Maar ook die blijft uit.
Dan is het weleens heel erg moeilijk om te blijven vertrouwen, en niet boos te worden op God.

Denk ook niet dat God dat erg vindt, hij kent je hartsgesteldheid toch wel.
En tuurlijk vraag ik later om vergeving, en vraag ik of God me daarbij wilt helpen.
Naar boven

Auteur Bericht
PATRIES300

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:53

Dat is waar...
Zelf getrouwd geweest met een man die absoluut niet gelooft.
Dan wordt het inderdaad ingewikkeld.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:55

JOL252 schreef:
... of gewoon mijn interne wekker. Engeltje smiley

Ook ik heb een interne wekker....
Das aan de ene kant makkelijk....maar op een vrije dag...werkt dat ook...en das minder...
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 11:10

ROELANDE345 schreef:
Dit kun je toch gewoon zelf lezen bij de datingtips Smiley die vol vragen zit

Of het helpt Smiley die vol vragen zit denk het niet, maar staan er dan zo veel van die tips in Geschokte, onthutste smiley
Hoewel, volgens mij behoorlijk veel Gefrustreerde smiley zijn profiel is al langer dan een half jaar leeg Knipoog smiley staan zeker wel veel tips in Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 11:14

ERIKA129 schreef:
Je moet als je de koek hebt gekocht ook wel aanbieden aan de gast he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt een gesloten verpakking op de tafel leggen helpt niet Clown smiley

Een Belg met Hollandse zuinigheid Gefrustreerde smiley nu de rest van de allochtonen nog Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 11:24

Niets hoog uit opruimen afwassen de was doen.

Als ik zin heb ten zij er mensen langs wil komen dan moet ik echt wel.

Wat een bende hier Engeltje smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
BERENDJAN590
op maandag 11 maart 2013, 11:25
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 11:40

PATRIES300 schreef:
Dat is waar...

Het geldt ook (en misschien wel juist) voor gelovigen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:01

Ik moest denken aan een tekst die mij in een bepaalde periode bezighield.

Job 36:21
Wacht u, wend u niet tot de boosheid,
want om die reden werdt gij door ellende beproefd.

Boosheid heeft altijd een onderliggende reden. Ik geloof dat God ons uitdaagt om met Hem naar die reden te gaan zoeken. Vaak is dat pijn, angst of onrecht, ongehoorzaamheid, nalatigheid etc.

Mag je het uitschreeuwen naar Hem? Ja dat mag. Een kind gaat ook wel 's tegen z'n vader tekeer, dat lucht op, en brengt de kalmte weer terug.

Vergeet alleen niet dat het nooit aan God Zelf kan liggen. Hij heeft er juist alles aan gedaan, om het met ons in orde te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:04

ROADY558 schreef:
In het land der blinden is eenoog koning...

Voor deze opmerking wil ik mijn excuses aanbieden IJsje.
Ik dacht er nog 's over na, en neem het terug. Ik mag namelijk niet oordelen over jou, en toch doe ik het weer Boze smiley

Wil je het me vergeven?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:17

ROADY558 schreef:
Tja...
Ik had ook een oma.
Ik geloof dat ze 20 jaar in een stoel heeft gezeten. Ze kon geen kant meer op. Had dagelijks vreselijke pijnen en krampen.
Er was maar 1 ding dat haar gaande hield. Het vaste geloof in haar Heiland, die ook de mijne is geworden. Jezus hield haar gaande.
Wat een getuigenis was ze voor de zusters in het verpleeghuis, voor de familie, en voor mijzelf. We hebben prachtige gesprekken gehad.
En toen ze op 91-jarige leeftijd naar de Vader ging, was ik erg blij voor haar, en erg dankbaar voor wat wij hadden, en hebben.

Ik bedoel maar te zeggen:
Nooit heeft ze het een keer gehad over uitstappen uit dit leven...
Dat was gewoon geen optie. En is het nog steeds niet. Alleen God bepaalt over leven en dood. Niet de mens.

Zo zie je maar dat er verschillende mensen zijn met verschillende opvattingen. En wat is goed en wat is fout? Jij denkt zeker te weten wat goed en fout is, ik vind het niet mijn zaak wat mensen wel of niet beslissen. Misschien keek de oma van Rolf wel net zo uit naar haar Heiland.....en werd zij met open armen ontvangen. Omdat zij het niet mee kon in het aardse leven.....Het is juist erg knap om bewust zo'n keuze te maken.....Luisteren naar mensen is hier in belangrijk denk ik , niet oordelen
Jij verhaalt hier jouw levensverhaal maar je was blijkbaar niet ver genoeg heen om die keus te maken, dus wie weet was het dan zo erg niet met je?

Al die mensen die zich vol stoppen met pillen om een beter leven te hebben mag wel van jou? Of kan je dan ook maar beter de natuur zijn gang laten gaan? Het overkomt je tenslotte want het is de wil van God......

Ik vind het een triest maar wel goed initiatief dat er zo'n kliniek er is vooral om er in alle openheid over te praten en vraag me dan ook af hoeveel verzoeken echt gehonoreerd worden. Of is praten met iemand die je hoort vaak al voldoende......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:19

PATRIES300 schreef:
Dat is waar...

Dan kan het ook wel goed gaan toch?
Toen ik ging scheiden liep ik er erg tegenaan dat ik geen band kon plakken en niet wist wanneer ik de vuilnis buiten moest zetten dat soort dingen.....is dat ook afhankelijk zijn??? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:26

IJSJE204 schreef:
Dat klopt.
Zoals ook in mijn profiel staat, ben ik zoekende.
Geloven kun je niet afdwingen.
Ik geloof in iets wat je misschien wel goddelijk kunt noemen, in de mens zelf.
Want daar moeten we het mee doen, met de mensen om ons heen.
Het maakt mij niet uit wat iemand gelooft, voor mij is het belangrijk wat je ermee doet.

Ik ben het helemaal met je eens dat je geloven niet kunt afdwingen, net als hoe, iedereen gelooft op zijn eigen manier, het is een persoonlijke relatie met ... God.

Net als zoeken, ik denk dat de meesten hier wel zoeken, nog steeds, ik ook, maar dan weer wel binnen de Christelijk beleving.
Als het allemaal eitje was geweest, hete het ook geen geloven meer, maar meer bewezen, iets hebben wat je niet kan laten zien, je moet (mag) het geloven.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:37

GERRIT084 schreef:
Ik denk het zelfde als met kinderen, ze nemen eerst je vinger, en als je niets zegt of doet, nemen ze je hele hand.
Op een gegeven moment zijn ze niet meer te houden, en voor je het weet plukken ze je arm.
En als je ze geen aandacht geeft, gaan ze zitten mokken, en schelden ze je uit, en grote mensen dan (en nu niet gaan mokken, daar is de wijs soms ook ver te zoeken).

Wat denk jij negatief...........!
jammer Gerrit, draai eens alles om en denk positief.
Denk eens aan de liefde van God,
Zijn wijsheid.

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op maandag 11 maart 2013, 12:43
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:53

JOANNIE702 schreef:
Het kan ook wijsheid zijn, niet op reageren!
Of wijsheid kan ook weinige woorden zijn.......!
Wat is wijsheid......?

Ik ben het inderdaad met deze woorden eens....
Dat niet reageren ook wijsheid kan zijn...
En dat juist...heb ik hier geleerd...(je leert dus hier ook)

Sommige mensen hebben er moeite mee...de juiste woorden te vinden..
En zo ben ik...(soms heel moeilijk...ook voor mezelf)
Dat wil niet zeggen dat het hart het niet weet....
Of het juist zo opschrijven dat een ander daar weer een andere conclusie uit trekt...

Ik vind het jammer te horen...dat alleen zinnige woorden...een zinnig antwoord waardig zijn en aandacht krijgen...

Ik had eens een privegesprek met iemand...en daar vertelde ik dat tegen...
Die zei me....je kunt ook alleen schrijven...dat je het eens bent met de woorden van iemand...(als je de juiste woorden niet kunt vinden om mee te praten)
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 12:56

WILLEMIJN232 schreef:
Jij verhaalt hier jouw levensverhaal maar je was blijkbaar niet ver genoeg heen om die keus te maken, dus wie weet was het dan zo erg niet met je?

Je weet nog niet half wat je hier zegt....

Quote:
Al die mensen die zich vol stoppen met pillen om een beter leven te hebben mag wel van jou?
Of kan je dan ook maar beter de natuur zijn gang laten gaan? Het overkomt je tenslotte want het is de wil van God......
Ik vind dat je er een vreemde gedachtengang op nahoudt..
Naar boven

Auteur Bericht
PATRIES300

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:00

Snap je standpunt Roady, en toch heb ik zo mijn twijfels.....
Juist mbt tot Job.
Job was een speelbal, een weddenschap tussen God en de duivel....
Ik vind het heel knap als God je alles afneemt, om dan toch op Hem te blijven vertrouwen.

Ik weet ook best dat mijn boosheid niet aan God te verwijten is.
Het zijn mijn verkeerde keuzes geweest, mijn plannen waar ik God te weinig bij betrokken heb, en verkeerd in heb verstaan....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:01

GERRIT084 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens dat je geloven niet kunt afdwingen, net als hoe, iedereen gelooft op zijn eigen manier, het is een persoonlijke relatie met ... God.

Net als zoeken, ik denk dat de meesten hier wel zoeken, nog steeds, ik ook, maar dan weer wel binnen de Christelijk beleving.
Als het allemaal eitje was geweest, hete het ook geen geloven meer, maar meer bewezen, iets hebben wat je niet kan laten zien, je moet (mag) het geloven.

Zou het dat nou precies zijn???

Het geloof is een vaste grond....van dingen die men hoopt...en een bewijs van zaken die men niet ziet!!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5335 5336 5337 5338 5339 5340 5341 ... 6194 Volgende
Pagina 5338 van 6194