ChristianMatch

Forum

Haten doemdenkers Gods Liefde?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5341 5342 5343 5344 5345 5346 5347 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 09:26

PIETER619 schreef:
1 Korintiërs 13 De liefde 1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal.

Zo staat er vanaf 2 t/m 13 beschreven wat liefde inhoud en wat er mee samenhangt. Jezus Liefde en gehoorzaamheid aan de vader heeft zo veelellende aan kant gezet en wij kunnen niet beseffen ho egroot Zijn Overwinning is geweest. De gen di ebeschik over wat e rgebeuren gaat is Hij die onze redding is geweest. Wij kunnen ne mogen nie tmet d eBijbel in de hand "oordelen "over wie wel goed of fout bezig is.

Ga en sta in deze wereld in Zijn Liefde die in ons woont, laat zien wie Jezus is door oa. eigen doen en laten. Ik ben overtuigd dat Jezus overwinning onvoorstelbaar groot zal zijn als Hij terug komt en dat zelfs de door doemdenkers (ken uw bijbel) veroordeelden, bij Jezus gaan behoren.

Alle ere komt toe aan de Here (gelukkig)

Mooi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 09:37

Mijn hand
Leg ik in Uw hand
Als een kind
Vertrouwend op Uw
Als een kind
Huppelend met Uw mee.........

Mijn hart
Is verwarmd
Door Uw liefde
Alle oude is afgedaan
De muur is verbrijzeld
Uw liefde vloeit
Door mij heen.
Dank U vader

Nieuw leven
Begin van de nieuwe tijd
Uw plan met mij
Is een nieuwe stap
Mijn hand
In Uw hand
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 09:40

Wat is het mooi hier nu de zon schijnt de vinnige kou is weg............genieten nu !
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 09:49

PIETER619 schreef:
balk en splinter, hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. oordeel niet op dat gij niet veroordeeld worde.

ja, en het oude is voorbij gegaan en het nieuwe is gekomen Gefrustreerde smiley maar wij zitten nog steeds met het oude Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 09:53

HANNAH810 schreef:
er zijn heel vrouwelijke broeken te koop, hoor, gerrit........ Clown smiley

Ligt er maar net aan wie ze dragen, vrouwelijke mannen Geschokte, onthutste smiley mannelijke vrouwen Coole smiley met zonnebril als potten de ketel gaan verwijten Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 12 maart 2013, 09:54
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 09:59

IJSJE204 schreef:
Focus op je lichaam, jouw tempel van God!
En vervolgens gewoon die eerste sigaret niet meer opsteken.
Succes gegarandeerd!

Ja dat werkt Gefrustreerde smiley de eerste s,morgens pakken en op tafel leggen, de tweede pakken en aan steken Geschokte, onthutste smiley nee, gewoon een halve dag niet in en uitademen werkt stukken beter, tegen alles trouwens Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 10:12

Stralend weer weer!! Wel koud, maar met de zon erbij toch heerlijk weer.

Hoe is het daar, richting Afrika?? Clown smiley Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 10:18

STEENTJE178 schreef:
Stralend weer weer!! Wel koud, maar met de zon erbij toch heerlijk weer.

Hoe is het daar, richting Afrika?? Clown smiley Clown smiley Knipoog smiley

Boze smiley Gruwels koud is het hier!! En de zon wil je weer eens niet delen he Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 10:18

JOANNIE702 schreef:
Wat is het mooi hier nu de zon schijnt de vinnige kou is weg............genieten nu !

Geschokte, onthutste smiley welke planeet leef jij dan Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 10:19

HANNAH810 schreef:
ja, want ik begreep dat de avond zo gezellig was, dat het om herhaling vraagt.............

erika, heb je voor frank al een datum? dan kan hij vast kijken of hij tegen die tijd ziek is of een been breekt, namelijk....... Knipoog smiley

Speciaal voor Frank komt die datum zo laat mogelijk dan heeft tie eens geen excuus (alsof ik daar nog in geloof Gefrustreerde smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 10:25

ERIKA129 schreef:
Boze smiley Gruwels koud is het hier!! En de zon wil je weer eens niet delen he Gefrustreerde smiley

Verraste, verbaasde smiley Das ook wat..........
Die zon wil ik rustig delen hoor, hij is groot genoeg voor elk een stukje Knipoog smiley
Maar hij is dus alweer niet bij jullie te vinden?
Zou hij daarom hier zo volop schijnen, en hebben jullie gewoon alle wolken, sneeuw enzo gekregen? Dat is hier niet te vinden nl. Wel fluitende vogeltjes enzo Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Steen-die-weer-eens-constateert-toch-echt-in-het-mooiste-stukje-Nederland-te-wonen. Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op dinsdag 12 maart 2013, 10:36
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 10:50

Om met W.G. van de Hulst te spreken: 't Is winter en 't is koud, bitter koud……

(maar binnen is het veilig, daar is het het warm, daar brandt de kachel………)
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 10:53

SHANITA130 schreef:
Ik denk niet dat je de vraag naar Roady begrijpt. Had dat achteraf ook niet willen vragen en weg willen halen, maar ja het staat er al, er is ook al op gereageed. Knipoog smiley

Idd, als het naar Zijn wil is Knipoog smiley

Ben je boos op God of ben je boos over de dingen die je overkomen? Dat kan je je ook afvragen.....
Soms is je levenspad niet altijd rozengeur en maneschijn, dat willen we graag en als het dan weer goed is danken we God want die heeft er in voorzien......
Ik denk zelf dat je pad gaat zoals het gaat , het leven van Jezus was nu ook niet eenmaal prachtig en goed.....De kunst is om niet verbitterd in het leven te gaan staan en de mensen die je iets aangedaan hebben niet te veel aandacht te schenken....dan maak je ze nog belangrijk in je leven en dat is zonde van je leven....We moeten proberen vooruit te leven en met een milde blik achterom te kijken....Dat leed en verdriet mag er zijn maar kan je ook laten groeien in barmhartigheid.....en daardoor wordt je de mens die je bent.......en heb je vooral inzicht gekregen in hoe dingen scheef kunnen lopen en hoe verknipt mensen kunnen zijn.....Het geeft je inzicht in vergeving of in macht en onmacht......en dan blijkt dat je soms onmachtig bent om te vergeven....accepteer dat dan .....maar probeer de pijn los te laten die het bij jou veroorzaakt heeft......Dat litteken blijft en mag toch ook......alleen de blik van kijken ernaar is belangrijk.....
Leef het leven, het kan zo maar voorbij zijn....
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 10:59

WILLEMIJN232 schreef:
Ben je boos op God of ben je boos over de dingen die je overkomen? Dat kan je je ook afvragen.....
Soms is je levenspad niet altijd rozengeur en maneschijn, dat willen we graag en als het dan weer goed is danken we God want die heeft er in voorzien......
Ik denk zelf dat je pad gaat zoals het gaat , het leven van Jezus was nu ook niet eenmaal prachtig en goed.....De kunst is om niet verbitterd in het leven te gaan staan en de mensen die je iets aangedaan hebben niet te veel aandacht te schenken....dan maak je ze nog belangrijk in je leven en dat is zonde van je leven....We moeten proberen vooruit te leven en met een milde blik achterom te kijken....Dat leed en verdriet mag er zijn maar kan je ook laten groeien in barmhartigheid.....en daardoor wordt je de mens die je bent.......en heb je vooral inzicht gekregen in hoe dingen scheef kunnen lopen en hoe verknipt mensen kunnen zijn.....Het geeft je inzicht in vergeving of in macht en onmacht......en dan blijkt dat je soms onmachtig bent om te vergeven....accepteer dat dan .....maar probeer de pijn los te laten die het bij jou veroorzaakt heeft......Dat litteken blijft en mag toch ook......alleen de blik van kijken ernaar is belangrijk.....

Mooie en wijze woorden, Willemijn!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 11:48

ERIKA129 schreef:
Geschokte, onthutste smiley welke planeet leef jij dan Smiley die vol vragen zit

heeft niets te maken met planeet Gefrustreerde smiley maar met Coole smiley met zonnebril afzetten, of ogen open doen Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 12:10

GERRIT084 schreef:
heeft niets te maken met planeet Gefrustreerde smiley maar met Coole smiley met zonnebril afzetten, of ogen open doen Verraste, verbaasde smiley

Hij mot hier op hoor,achter de ramen is het zelfs errug warrum Coole smiley met zonnebril

Ik vlieg en ren........en ben weer weg.........ZZZZZZZZZOEF Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 12:26

LYDIA448 schreef:
Ja, mannen, wie komt het eerst met een uitleg over het mánnenhart?? Smiley die vol vragen zit

Hard, is beter Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 12:45

mooi
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 12:46

STEENTJE178 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Das ook wat..........
Die zon wil ik rustig delen hoor, hij is groot genoeg voor elk een stukje Knipoog smiley
Maar hij is dus alweer niet bij jullie te vinden?
Zou hij daarom hier zo volop schijnen, en hebben jullie gewoon alle wolken, sneeuw enzo gekregen? Dat is hier niet te vinden nl. Wel fluitende vogeltjes enzo Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Steen-die-weer-eens-constateert-toch-echt-in-het-mooiste-stukje-Nederland-te-wonen. Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Hier geen sneeuw hoor gelukkig niet pfff wel genoeg van dat witte spul gehad deze winter Boze smiley
Maar tis echt gruwels koud.

Erika die lekker binnen blijft de rest van de dag Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 12:48

Brrrrr even het centrum in geweest om een cado te kopen... Zo mij krijgen ze de deur niet meer uit..'
Ik ga zo na het eten even mijn toilet en douche schoon maken en dan ( ja Frank idd) kaarten maken en nee geen kerst nog ja!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 13:13

JANS221 schreef:
Mooie en wijze woorden, Willemijn!

Idd!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 13:14

Hier schijnt de zon ook. Toch is er die snijdende wind.

In België is de toestand heel anders. Daar stond deze ochtend 1640 km file. Veel ellende dus op de weg en het spoor...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 13:15

ERIKA129 schreef:
Brrrrr even het centrum in geweest om een cado te kopen... Zo mij krijgen ze de deur niet meer uit..'
Ik ga zo na het eten even mijn toilet en douche schoon maken en dan ( ja Frank idd) kaarten maken en nee geen kerst nog ja!

Boze smiley ...ik zei toch niets...geniet maar van je crea-time...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 13:50

JANS221 schreef:
Om met W.G. van de Hulst te spreken: 't Is winter en 't is koud, bitter koud……

(maar binnen is het veilig, daar is het het warm, daar brandt de kachel………)

(Leuk...ik kan ze me ook nog goed herinneren....stuk gelezen!!)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 14:01

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat jij wel heel makkelijk met het woord vergeven omgaat Roady.....
Zeg je iets vervelends, huppeta, daa rkomt het woord vergeven weer....

vergeven is niet een klakkeloos woord maar een proces, soms van jaren en zeker niet iets wat je zo makkelijk voor in je mond moet hebben liggen dan komt het niet geloofwaardig over......

Idd. Het ís niet eens geloofwaardig...vind ik.

Een makkelijke dooddoener.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 maart 2013, 16:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 14:27

[quote=WILLEMIJN232]Ben je boos op God of ben je boos over de dingen die je overkomen? Dat kan je je ook afvragen.....

Ja, ik zelf ben niet boos op God, ik ben weleens een keer verdrietig, nu en dan, en dat lucht juist weer op. Omdat ik dat gevoel niet hoef te onderdrukken?

Ja, dan dank ik, ja, dat vind ik wel een goede zaak.
Ik denk zelf dat je pad gaat zoals het gaat , het leven van Jezus was nu ook niet eenmaal prachtig en goed.....
Ja, idd...
De kunst is om niet verbitterd in het leven te gaan staan en de mensen die je iets aangedaan hebben niet te veel aandacht te schenken....
Je kan, ongemerkt, verbitterd raken als je dingen niet onder ogen mág zien..
dan maak je ze nog belangrijk in je leven en dat is zonde van je leven....
Ook dat. En ja, dan kan geen contact meer hebben met iemand een goede methode zijn.
We moeten proberen vooruit te leven en met een milde blik achterom te kijken....
Dat ken ik, zo voel ik me vaak.
Dat leed en verdriet mag er zijn maar kan je ook laten groeien in barmhartigheid.....
Ja, het is én, én.
en daardoor wordt je de mens die je bent.......en heb je vooral inzicht gekregen in hoe dingen scheef kunnen lopen en hoe verknipt mensen kunnen zijn.....
Ja, en juist door het inzicht, kan je dingen ook makkelijker begrijpen en aanvaarden.
Het geeft je inzicht in vergeving of in macht en onmacht......en dan blijkt dat je soms onmachtig bent om te vergeven....accepteer dat dan .....
Ja, idd. en ook accepteren dat er nu eenmaal altijd mensen zullen zijn die blijven zeggen hoe 'gezond' dat ten alle tijden iedereen vergeven is.
maar probeer de pijn los te laten die het bij jou veroorzaakt heeft......Dat litteken blijft en mag toch ook......alleen de blik van kijken ernaar is belangrijk.....Ja, idd, het leven gaat door, niemand wil met pijn leven, en ja, dan kan je idd op creatieve manieren een leven voor jezelf maken. En ja, je kan met gevolgen zitten, maar ja, je hebt ook het leven weer in je eigen hand.
Ik moet ook leren, dat dat aannemen van dat zogenaamde 'gebod' van iedereen ten allen tijden moeten vergeven(wat nergens zo in de bijbel staat) wat te pas en te onpas wordt geroepen, dat dat ook jaren heeft gekost om me daar los van te maken van die leugen.
En de schade die dat bracht.
Ja en als je de waarheid niet onder ogen mag en kan zien, kan je ook niet echt leven.

Ja, dat zag ik laatst, in een serie, dat iemand zei leef elke dag alsof het je laatste is zoiets, want er kan een tijd komen dat het idd je laatste dagen zijn.

Dank voor het mooie stukje!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 maart 2013, 16:16
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 14:48

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik zei toch niets...geniet maar van je crea-time...

Joh, ze wilde jou niet hoeven onderbreken van het string-met-pijpen-breien, door jouw reactie alvast in te vullen, is het ook niet goed? Verraste, verbaasde smiley
Het is toch wat............. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 14:49

FRANKT627 schreef:
Oja, een goed idee...of ik verstop hem...

Om hem dan vervolgens niet terug te kunnen vinden, als je hem nodig hebt, zeker??

Mannen...........soms net eekhoorns. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 14:51

Mooi geschreven, Joannie!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 15:01

FRANKT627 schreef:
Haar interne klokt wekt haar zelfs midden in de nacht. Dan belt zij mij op om te vragen of ik ook wakker ben Gefrustreerde smiley ...ja dus door die herrie van de gsm...hoog tijd dus voor een nieuwe interne klok voor Jol...ik zal marktplaats
eens bezoeken... Boze smiley

Verraste, verbaasde smiley last van hallucinaties?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5341 5342 5343 5344 5345 5346 5347 ... 6194 Volgende
Pagina 5344 van 6194