ChristianMatch

Forum

(wederzijdse) afhankelijkheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5343 5344 5345 5346 5347 5348 5349 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:04

PIETER649 schreef:
tja, en als mn tante wat andere chromosomen had gehad, was het mn oom geweest Gefrustreerde smiley

je gaat voorbij aan de kern van mn betoog.
hoop vrouwen hier beweren dat ze een man zoeken die ook in de Heer is bla bla bla.
Oftewel: ow ow wat zijn ze christelijk en bijbels bezig...

maar als je ze beter kennen leert, blijken het net zulke bijdehante dominantjes te zijn als de gemiddelde vrouw die je in NL tegenkomt.
in plaats van dat ze zich bijbels onderdanig opstellen Zieke smiley

geef niks, motte ze zelluf weten, maar dan niet gek vinden dat geen normale vent ze wil hebben ( nog niet graties) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ben jij in het echt ook zo bot als je hier laat zien?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:13

Ff wat anders, zeg frank, ik vind die laarsjes mooi wat die varkentje aan heeft, zal deze ook in de maat van mijn hondje verkrijgbaar zijn...?
Jilly wilt ze ook!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:14

IJSJE204 schreef:

Weet je wat ik me nu bij jou afvraag Ijsje? Je bent proeflid zeg je en bombardeert deze dagen het forum met allerlei meningen en stellingen. Kan prikkelend of provocerend of verdiepend bedoeld zijn dat zul je zelf het beste weten je 'overschreeuwt'als het ware het forum...... vooral in wat je niet gelooft..en dan verdwijn je weer......

Ik vraag me dan af waarom doet iemand dat? Als ik het forum open zie ik steeds jouw naam bij allerhande onderwerpen en je zit me niet in de weg maar ik vraag het me gewoon af.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:18

IJSJE204 schreef:
werken en daarbij allerlei intense menselijke emoties meegemaakt

daar hoef je niet voor te werken toch? ik heb niet gewerkt en ook allerhande intense menselijke emoties meegemaakt.....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:19

JOANNIE702 schreef:
Ff wat anders, zeg frank, ik vind die laarsjes mooi wat die varkentje aan heeft, zal deze ook in de maat van mijn hondje verkrijgbaar zijn...?
Jilly wilt ze ook!

Als er dan toch bestellingen worden gedaan...
Caviapantoffeltjes????
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:19

het zit mij óók niet in de weg; ik vind een beetje nieuwe input van ijsje en DUIDELIJKHEID van pieter in ieder geval weer wat leven brengen op het forum.

Lachende smiley met blinkend witte tanden

hannah......vind "je mening uiten" geen overschreeuwen....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:21

HANNAH810 schreef:
het zit mij óók niet in de weg; ik vind een beetje nieuwe input van ijsje en DUIDELIJKHEID van pieter in ieder geval weer wat leven brengen op het forum.

Lachende smiley met blinkend witte tanden

hannah......vind "je mening uiten" geen overschreeuwen....

het was maar een vraag Hannah, geen kritiek.....en een beleving is een beleving he? En zo heeft een ieder zijn eigen beleving in deze..... Knipoog smiley
Een forum is toch ook om je zaken af te vragen?????
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:22

WILLEMIJN232 schreef:
daar hoef je niet voor te werken toch? ik heb niet gewerkt en ook allerhande intense menselijke emoties meegemaakt.....

Nee, daar hoef je niet voor te werken, maar het is wel wat ik 'gedaan heb vandaag'.
Voor mij bijzonder, omdat mijn werkdagen over het algemeen met minder heftige emoties verlopen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:25

IJSJE204 schreef:
Ben je afhankelijk als je iets mist? Is dat de betekenis van afhankelijkheid?
Volgens mij haal je dan twee begrippen door elkaar.
Is er verschil in afhankelijk zijn en in je afhankelijk opstellen? Het eerste geeft aan dat je niet zonder kunt, het tweede geeft aan dat je niet zonder wilt?
Als je als onderwerp van afhankelijkheid 'God' invult, wat gebeurt er dan?
Als je als onderwerp van afhankelijkheid 'sigaret' invult, wat dan? Of is dit te simpel gedacht?

De topic is toch (wederzijdse) afhankelijkheid?

Als je een goede realtie hebt gehad, ondanks lek en gebrek, dat drievoudig snoer, en het is stuk, mis ik iets heel moois, dus ben ik afhankelijk van de liefde die een ander gaf en God me geeft, in die relatie.

Het staat dus niet in vergelijking tot een sigaret, ja ik ben afhankelijk van de Liefde zowel die van een ander maar bovenal Gods Liefde. Had ik de Liefde niet was mijn leven waardeloos.

Iemand die weet wat echt houden van is, zal beamen dat men dus beslist afhankelijk is van iemand anders, anders kun je de liefde niet delen. Helaas is er door egoïsme hele veel kapot gegaan, niet specifiek door CM leden zelf, maar dan wel daar de exen.

Is men hier op zoek naar een nieuwe liefde zal dat consquenties met zich meebrengen, vooral aangaande het zich afhankelijk stellen naar elkaar toe.
Letwel, de liefde is iets heel moois wat God ons gegeven heeft, alleen als we gehoorzaam zijn aan wat Jezus ons beveelt, kan een relatie groeien en daardoor bloeien.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:27

ERIKA129 schreef:
Succes ermee...
Wat ben ik toch dankbaar dat ik daar nooit aan begonnen ben... Maar ja ik moet weer andere gevechten leveren Twijfelende smiley

Chocola...toevalig?
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:33

WILLEMIJN232 schreef:
Weet je wat ik me nu bij jou afvraag Ijsje? Je bent proeflid zeg je en bombardeert deze dagen het forum met allerlei meningen en stellingen. Kan prikkelend of provocerend of verdiepend bedoeld zijn dat zul je zelf het beste weten je 'overschreeuwt'als het ware het forum...... vooral in wat je niet gelooft..en dan verdwijn je weer......

Ik vraag me dan af waarom doet iemand dat? Als ik het forum open zie ik steeds jouw naam bij allerhande onderwerpen en je zit me niet in de weg maar ik vraag het me gewoon af.....

Wat jammer dat je mijn aanwezigheid zo ervaart. Ik heb zelf niet het gevoel het forum te overschreeuwen, het is zeker mijn bedoeling niet om dat te doen. Tikje prikkelend, dat zou wel kunnen, dat hoort bij mij. Net zoals bij jou een behoorlijk assertieve benadering hoort.
Ik krijg het gevoel, niet alleen van jou, dat ik mijn 'niet-geloof', mijn onzekerheden hierover, nauwelijks mag uiten. Mijn basis is een christelijke opvoeding, ik voel me bij die basis thuis, ook al heb ik ontzettend veel moeite met veel aspecten van geloven. Maar mijn normen en waarden zijn gezeteld in de christelijke leer en met die normen en waarden is niets mis.
Het is onmogelijk om steeds mijn naam bij allerlei onderwerpen te zien, aangezien ik minimaal 9 uur zonder mijn eigen computer ben geweest. In die periode hebben allerlei mensen dingen geschreven bij dezelfde onderwerpen.
Ik mis hier acceptatie van elkaar, ongeacht hoe je bent. Of je vrouw bent (en dus net zo waardevol als een man) of man, of je streng gelovig bent of randkerkelijk of niet kerkelijk bent, of je aan yoga doet of aan voetbal. Iedereen heeft overal wel wat op aan te merken.
Gelukkig kom ik ook veel liefdevols tegen en daar doe ik het voor. Jammer dat het op jou anders overkomt, nogmaals, het is niet de bedoeling om te kwetsen. Maar het lukt me niet goed om mijn mond dicht te houden als anderen wel gekwetst worden of als iets niet duidelijk is.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:36

PIETER619 schreef:
De topic is toch (wederzijdse) afhankelijkheid?

Als je een goede realtie hebt gehad, ondanks lek en gebrek, dat drievoudig snoer, en het is stuk, mis ik iets heel moois, dus ben ik afhankelijk van de liefde die een ander gaf en God me geeft, in die relatie.

Het staat dus niet in vergelijking tot een sigaret, ja ik ben afhankelijk van de Liefde zowel die van een ander maar bovenal Gods Liefde. Had ik de Liefde niet was mijn leven waardeloos.

Iemand die weet wat echt houden van is, zal beamen dat men dus beslist afhankelijk is van iemand anders, anders kun je de liefde niet delen. Helaas is er door egoïsme hele veel kapot gegaan, niet specifiek door CM leden zelf, maar dan wel daar de exen.

Is men hier op zoek naar een nieuwe liefde zal dat consquenties met zich meebrengen, vooral aangaande het zich afhankelijk stellen naar elkaar toe.
Letwel, de liefde is iets heel moois wat God ons gegeven heeft, alleen als we gehoorzaam zijn aan wat Jezus ons beveelt, kan een relatie groeien en daardoor bloeien.

Ik kan wel heel stoer doe en zeggen" gaat mij goed af en kan best zonder"!
In het echt is het niet zo, ik mis het de liefde.
De liefde van de man en dat de liefde die ik kan terug geven aan de man.
De tijd is nog niet gekomen, en zal best ooit weer iemand tegen komen,
En ja. Idd afhankelijk zijn is niet erg, ik mis het ook!
Het kan ook fijn gevoel zijn, afhankelijk te zijn. De liefde tussen man en vrouw is mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:41

IJSJE204 schreef:
Wat jammer dat je mijn aanwezigheid zo ervaart. Ik heb zelf niet het gevoel het forum te overschreeuwen, het is zeker mijn bedoeling niet om dat te doen. Tikje prikkelend, dat zou wel kunnen, dat hoort bij mij. Net zoals bij jou een behoorlijk assertieve benadering hoort.
Ik krijg het gevoel, niet alleen van jou, dat ik mijn 'niet-geloof', mijn onzekerheden hierover, nauwelijks mag uiten. Mijn basis is een christelijke opvoeding, ik voel me bij die basis thuis, ook al heb ik ontzettend veel moeite met veel aspecten van geloven. Maar mijn normen en waarden zijn gezeteld in de christelijke leer en met die normen en waarden is niets mis.
Het is onmogelijk om steeds mijn naam bij allerlei onderwerpen te zien, aangezien ik minimaal 9 uur zonder mijn eigen computer ben geweest. In die periode hebben allerlei mensen dingen geschreven bij dezelfde onderwerpen.
Ik mis hier acceptatie van elkaar, ongeacht hoe je bent. Of je vrouw bent (en dus net zo waardevol als een man) of man, of je streng gelovig bent of randkerkelijk of niet kerkelijk bent, of je aan yoga doet of aan voetbal. Iedereen heeft overal wel wat op aan te merken.
Gelukkig kom ik ook veel liefdevols tegen en daar doe ik het voor. Jammer dat het op jou anders overkomt, nogmaals, het is niet de bedoeling om te kwetsen. Maar het lukt me niet goed om mijn mond dicht te houden als anderen wel gekwetst worden of als iets niet duidelijk is.

Je kwetst mij helemaal niet want ik ken je niet , om je eigen woorden te gebruiken.....Het valt me gewoon op, je komt drie dagen en je verdwijnt weer.....Als je je niet geloof uit op een christelijke site is het niet raar als daar reacties opkomen natuurlijk......dan ben je prikkelend bezig denk ik.....en ik vroeg me gewoon af waarom je drie dagen een forum bombardeert en dan weer verdwijnt, niets meer en niets minder......
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:41

Beter lezen wat sommigen schrijven, men is niet kwaad,of beledigd, maar geeft gewoon iets aan. Het maakt niet uit wie wat uit, zolang het met respect wordt gedaan en daar zijn de laatste reacties toch ook op die manier geschreven als ik het zo zie.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:47

IJSJE204 schreef:

Tja.... elk vogeltje zingt zo het gebekt is Lachende smiley
en dat mijn lieflijk lied in jouw oren klinkt als vals gekras, dat kan ik ook niet helpen.

Ik ben hier niet om een ieder naar de mond te praten, ik heb een missie!

En mijn missie is een oproep tot eerlijkheid!
Kom er nou gewoon voor uit dat je man je verlaten heeft omdat je een dominant kreng was dat iedere avond hoofdpijn had,
Kom er eerlijk voor uit dat je je vrouw verwaarloosde omdat je bezigheden voor de voetbalvereniging, gemeente of je werk al je aandacht opeisde.
En ga hier op t forum nou geen vroom verhaal ophangen over hoe goed jij was en hoe fout jouw ex was.
Zeg eerlijk: ik heb fouten gemaakt doordat ik een verdorven zondaar was maar ik hoop het in een volgende relatie beter te doen!!

Das niet bot toch? t komt hooguit n bietje rottig mn strot uit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:50

PIETER649 schreef:
Tja.... elk vogeltje zingt zo het gebekt is Lachende smiley
en dat mijn lieflijk lied in jouw oren klinkt als vals gekras, dat kan ik ook niet helpen.

Ik ben hier niet om een ieder naar de mond te praten, ik heb een missie!

En mijn missie is een oproep tot eerlijkheid!
Kom er nou gewoon voor uit dat je man je verlaten heeft omdat je een dominant kreng was dat iedere avond hoofdpijn had,
Kom er eerlijk voor uit dat je je vrouw verwaarloosde omdat je bezigheden voor de voetbalvereniging, gemeente of je werk al je aandacht opeisde.
En ga hier op t forum nou geen vroom verhaal ophangen over hoe goed jij was en hoe fout jouw ex was.
Zeg eerlijk: ik heb fouten gemaakt doordat ik een verdorven zondaar was maar ik hoop het in een volgende relatie beter te doen!!

Das niet bot toch? t komt hooguit n bietje rottig mn strot uit Knipoog smiley

Nou Pieter, la (le) ton qui fait la musique of te wel, de toon maakt de muziek........
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:51

HANNAH810 schreef:
"sorry, pieter619 met hond en vlammenwerper", zei de kat....... Knipoog smiley

niet dat het mij veel uitmaakt, maar voor anderen die willen weten wie er komt en misschien Pieter610 zullen missen Knipoog smiley

btw, misschien heb ik wel het 1 en ander nog mee tenemen omdat ik denk wel dekzeilen cq kleden mag gebruiken die dan weer van de boten af zijn gehaald.

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 13 maart 2013, 13:03
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:51

WILLEMIJN232 schreef:
Nou Pieter, la (le) ton qui fait la musique of te wel, de toon maakt de muziek........
Knipoog smiley

gompie... en ik kan geeneens noten lezen Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:53

WILLEMIJN232 schreef:
Je kwetst mij helemaal niet want ik ken je niet , om je eigen woorden te gebruiken.....Het valt me gewoon op, je komt drie dagen en je verdwijnt weer.....Als je je niet geloof uit op een christelijke site is het niet raar als daar reacties opkomen natuurlijk......dan ben je prikkelend bezig denk ik.....en ik vroeg me gewoon af waarom je drie dagen een forum bombardeert en dan weer verdwijnt, niets meer en niets minder......

Er zijn er meer die drie dagen komen en dan gaan, dat heeft met het gratis aanbod van CM te maken. Ik hou van gratis!
Ik vind het niet gek als er reacties komen op mijn 'niet-geloven', integendeel. Maar dat mogen van mij wel wat mildere reacties zijn, sommige, ook twee reacties geleden van jou, heb ik als behoorlijk aanvallend ervaren. Dat is naar mijn idee niet nodig. Ik zal ze maar beschouwen als kritische reacties, omdat ik zelf bepaalde opmerkingen ook kritisch benader. Die dan door anderen als aanvallend opgemerkt worden.
Verder wil ik je zeggen dat ik jouw bijdragen vaak heel zinvol vind, scherp en goed onderbouwd. Maar soms ook niet! Lijkt me heel menselijk.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:59

IJSJE204 schreef:
Er zijn er meer die drie dagen komen en dan gaan, dat heeft met het gratis aanbod van CM te maken. Ik hou van gratis!
Ik vind het niet gek als er reacties komen op mijn 'niet-geloven', integendeel. Maar dat mogen van mij wel wat mildere reacties zijn, sommige, ook twee reacties geleden van jou, heb ik als behoorlijk aanvallend ervaren. Dat is naar mijn idee niet nodig. Ik zal ze maar beschouwen als kritische reacties, omdat ik zelf bepaalde opmerkingen ook kritisch benader. Die dan door anderen als aanvallend opgemerkt worden.
Verder wil ik je zeggen dat ik jouw bijdragen vaak heel zinvol vind, scherp en goed onderbouwd. Maar soms ook niet! Lijkt me heel menselijk.

Kijk Ijsje, en net als iemand anders al zette, eerlijk, doet of pijn of geeft vreugde, huichelarij is op het moment misschien ziel strelend , maar op den duur stoot je wel je kop.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 18:59

PIETER619 schreef:
balk en splinter, hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. oordeel niet op dat gij niet veroordeeld worde.

Als je die tekst nou op ieder forumonderwerp zet, ben je lekker opbouwend bezig, meneer619 Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je hoeft het niet met mij eens te zijn, heb gerust je eigen mening!
Maar als je ergens op reageert, doe het dan met argumenten, niet met dooddoeners, wees een vent!

Owja, en als je bang bent voor mijn reactie... over 2 dagen ben ik weer weg van CM, kun je daarna zonder risico reageren (zoals jij wel vaker op mij reageerde terwijl ik ff geen lid was) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:01

Als je de mens leert kennen, ga je van je hond houden
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:02

Lees ik het nu goed dat jullie vinden dat ik oneerlijk ben en dat ik huichel?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:04

IJSJE204 schreef:
Lees ik het nu goed dat jullie vinden dat ik oneerlijk ben en dat ik huichel?

niet persoonlijk hoor, in mijn ogen huichelt 75% van de schrijvers op dit forum.
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:05

PIETER649 schreef:
niet persoonlijk hoor, in mijn ogen huichelt 75% van de schrijvers op dit forum.

Het komt anders aardig persoonlijk over. Maar ja, dat kun je blijkbaar verwachten van mensen die drie dagen komen bombarderen. We kunnen elkaar de hand geven!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:05

JOANNIE702 schreef:
Ik kan wel heel stoer doe en zeggen" gaat mij goed af en kan best zonder"!
In het echt is het niet zo, ik mis het de liefde.
De liefde van de man en dat de liefde die ik kan terug geven aan de man.
De tijd is nog niet gekomen, en zal best ooit weer iemand tegen komen,
En ja. Idd afhankelijk zijn is niet erg, ik mis het ook!
Het kan ook fijn gevoel zijn, afhankelijk te zijn. De liefde tussen man en vrouw is mooi!

Als je jezelf ontwikkeld hebt tot iemand die zelfstandig kan denken en handelen en dus min of meer onafhankelijk bent, (zoals ik eerder schreef) wil dat niet zeggen dat je dan geen behoefte hebt aan liefde, aan liefde ontvangen en liefde geven. Het je verbonden voelen met de ander (en dit wederzijds) is een vorm van afhankelijkheid, die je juist kan zoeken. Dit hoeft niet per definitie negatief te zijn. Gelijkwaardigheid is hier wel belangrijk, anders is er geen wederzijdse afhankelijkheid meer. En liefde is inderdaad mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:10

JOANNIE702 schreef:
Chocola...toevalig?

Nee heb niet echt een verslaving als je dat bedoeld Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:11

FRANKT627 schreef:
ja ja, geslapen zeker...je was veel te stil deze middag.. Knipoog smiley

Even ter uwer info meneer deze dame doet geen tukkies meer smiddags Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:12

FRANKT627 schreef:
Ga eens wat kaarten maken jij Woedende smiley

Wordt je boos Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 maart 2013, 19:12

He ja hoor...reuze gezellig dit allemaal.... Boze smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5343 5344 5345 5346 5347 5348 5349 ... 6194 Volgende
Pagina 5346 van 6194