| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 15:18
|
|
|
|
Uhhhhh...ik sport ook...NEER vallen even niet...wel AFvallen...
En toch ook...lekker blijven eten...dat is de balans...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 15:26
|
|
|
|
Afvallen betekent in het Fries dat je gewicht verliest maar ook dat het tegenvalt. Een woord dat hetzelfde klinkt maar verschillende betekenissen heeft, net als bijvoorbeeld arm in het Nederlands. Dat kan zowel behoeftig als een ledemaat ziijn.
Ik vind het Friese woord voor afvallen in de twee betekenissen als combinatie wel mooi.
Thomas, afvallen valt tegen maar in het Fries klinkt dat heel anders. Offalle falt of. Is ek sa, blikskaters sels.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 14 maart 2013, 15:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 15:39
|
|
|
|
De kerk
Onlangs nog waarschuwde Bergoglio dat de kerk te veel in zichzelf gekeerd is:
“Tussen een kerk die een ongeluk krijgt op straat en een kerk die ziek wordt omdat ze alleen maar aan zichzelf refereert, prefereer ik (z)onder aarzelen de eerste.”
De kerk moet uit haar eigen wereld keren, anders wordt ze ziek en oud, stelde de paus. Hij staat dan ook bekend als een aartsbisschop die de kerk in Argentinië moderniseerde.
Condoomgebruik Franciscus is wel milder over condoomgebruik dan zijn voorganger, die claimde dat condooms het aidsprobleem alleen maar verergeren. De nieuwe paus is zelfs naar een hospice geweest om de voeten van aidspatiënten te wassen en te kussen, volgens de leer dat iedereen in de kerk een huis kan vinden. Condooms kunnen volgens de paus dan ook toelaatbaar zijn om infectie te voorkomen.
Ongetrouwde stellen Bergoglio haalde een jaar geleden nog hard uit naar priesters die weigeren kinderen te dopen van ongetrouwde stellen. “Hypocriet non-clericalisme” noemde hij dat. Ook de kinderen van single moeders hebben gewoon recht op de doop, sprak hij.
Het recht op leven betekent dat mensen worden toegelaten te leven en niet te doden, het betekent dat je ze toelaat te groeien, te eten, opgeleid te worden, te genezen, met waardigheid te sterven. Thomas, die dat wel hoopvol vindt.
Bron: NRC
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 14 maart 2013, 18:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 15:50
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Over 3 maanden is er weer zomer hè, ga je dan zwemmen bij de Noordzee  |
Ik mag hopen dat je je vrouw beter behandelt........je kunt hier niet blijven daten/verloven/trouwen he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 15:51
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Ik haal die bijbeltekst aan omdat het mysterie babylon zou de rooms katholieke kerk kunnen zijn maar een andere kandidaat zou ook de islam kunnen zijn. Beide hebben bloed aan hun handen en zich schuldig gemaakt aan het vervolgen en vermoorden van volgelingen van Jezus. |
Waarvan akte. De christenheid idem dito richting andersgelovenden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 16:05
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | Ik geloof dat het katholieke kerksysteem vals is en met de paus heb ik als gelovige niks te maken. Ik erken zijn positie ook niet en lees het ook niet in de bijbel, mijn fundament is Jezus.
Staat er trouwens los van of er in de katholieke kerk echte volgelingen van Jezus zitten, want dat denk ik wel.
openbaring17vers3 En hij voerde mij in de geest weg naar een woestijn. En ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest, dat vol was van godslasterlijke namen, en het had zeven koppen en tien horens. 4 En de vrouw was gehuld in purper en scharlaken en rijk versierd met goud, edelgesteente en paarlen, en zij had in haar hand een gouden beker, vol gruwelen, en de onreinheden van haar hoererij. 5 En op haar voorhoofd was een naam geschreven, een geheimenis: het grote Babylon, moeder van de hoeren en van de gruwelen der aarde. 6 En ik zag de vrouw dronken van het bloed der heiligen en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verbaasde mij, toen ik haar zag, met grote verbazing.
vers9 Hier is het verstand, dat wijsheid heeft: De zeven koppen zijn zeven bergen, waarop de vrouw gezeten is.
Wat ik me afvraag is of hier de Rooms katholieke kerk mee wordt bedoeld en dan specifiek het vaticaan? Rome ligt op 7 heuvels.
openbaring18vers4 En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen. 5 Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht.
Wat ik begrijp uit dit stuk is dat er echte gelovige inzitten en dat God hun oproept om uit haar te gaan. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 16:08
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Ik haal die bijbeltekst aan omdat het mysterie babylon zou de rooms katholieke kerk kunnen zijn maar een andere kandidaat zou ook de islam kunnen zijn. Beide hebben bloed aan hun handen en zich schuldig gemaakt aan het vervolgen en vermoorden van volgelingen van Jezus. |
De protestanten die, naast andere katholieken, de martelaren van Gorkum hebben vermoord, hebben zich schuldig gemaakt aan het vervolgen en vermoorden van volgelingen van Jezus.
Waarom is dat dan niet de oplossing van het door jou geponeerde mysterie Babylon? De protestanten hebben bloed aan hun handen van volgelingen van Jezus tenslotte.
Thomas, protestant.
Het topic was de Paus en eventueel de toekomst. Dat lijkt me een zinniger onderwerp.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 14 maart 2013, 17:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 16:09
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | Nee moest naar kaakchirurg foto maken en kijken of gebit sterk genoeg is voor een beugel En het lijkt dat ik er 1 krijg voor de nacht die er gaat voor zorgen dat mijn onder gebit een halve centimeter naar voren duwd zo dat ik snachs makkelijker kan ademen. |
Wordt een hele recontructie dat hoofd van jou Kennen we je straks nog wel terug
Hoop voor je dat die dingen allemaal gaan werken!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 16:10
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Mijn CMvrouw heeft vandaag vrije dag en lekker samen geshopt en koffie gedronken en morgen moet ze weer werken en ook weekend  |
Wist je toch voordat je trouwde dat je een vrouw trouwde die in de zorg zit Niet zo klagen ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 16:14
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wordt een hele recontructie dat hoofd van jou Kennen we je straks nog wel terug
Hoop voor je dat die dingen allemaal gaan werken!! |
Zal er wel niet knapper op worden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 16:28
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | zolang zij er niet in gaat, vind ik het prima  |
Heb ik de Noordzee niet voor nodig...
Is dit nu wat je bedoeld Gerrit....geneuzel...onzinnig???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 16:28
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=feOKkJEDPkA
Ze willen er beide niks over kwijt, Willemijn. Ik snap Jeanet wel.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 14 maart 2013, 16:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 16:51
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | Zal er wel niet knapper op worden
 |
Dat zit niet aan de buitenkant Berend!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 17:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik las vandaag dat de verkering van boer Aat uit is......verbaasd me niets maar toch had ik hem het geluk wel gegund..... |
Maar boer Jan (van de tweeling) gaat in juni trouwen met zijn Monika. Ze is overigens al zwanger.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BOULANGE944
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 17:34
|
|
|
|
|
Bomen geplant.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 17:47
|
|
|
|
Welk kerksysteem werkt volgens Bijbels principe, weinig van de westerse kerken. De oorzaak ligt vaak al hoe goed bedoelt, in onwetendheid hoe het eigenlijk wel moet.
Wie is baas en wie staat aan het hoofd van een kerkgenootschap, helaas geeft men daar juist de verkeerde interpretatie aan. Is het de paus of is het de synode of een unie of wie of wat dan ook?
Ik kan aan de hand van de Bijbel iedereen wel gaan veroordelen, en zeggen dat staat er in de Bijbel, dat is Gods wil en ga zomaar door.
Ik hoop dat we eindelijk eens gaan werken aan ons eigen ego en dat aan de kant gooien en ons laten leiden door maar één Baas, pas dan kan men gaan werken aan Gods gemeente en alle verkeerde zaken waar de Bruid nu nog last van heeft, glad gaan strijken en zo toch proberend mbv de Geest er tiptop te gaan uitzien voor de Bruidegom.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 16 maart 2013, 20:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 17:51
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | Ik zag net een documentaire over het welvaartsevangelie en om kort te zijn, ik denk dat het vals is.
matteus16vers24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden. 26 Want wat zou het een mens baten, als hij de gehele wereld won, maar schade leed aan zijn ziel? Of wat zal een mens geven in ruil voor zijn leven?
Na het verhaal van de rijke jongeling
matteus19vers23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan. 24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. 25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden? 26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.
1 timoteus6vers5 en geharrewar bij mensen die niet helder meer zijn van denken en het spoor der waarheid bijster geraakt zijn, daar zij de godsvrucht als iets winstgevends beschouwen. 6 Nu brengt inderdaad de godsvrucht grote winst, (indien zij gepaard gaat) met tevredenheid. 7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen. 8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn. 9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. 10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord. |
Kun jij alles geven aan bezit wat God je vraagt? Hoe sta jij tenopzicht van Jezus? letwel het gaat niet om wat je zegt hier op CM , maar wat er werkelijk in je hart leeft, God weet de waarheid en daar draait het om
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:01
|
|
|
|
Ik zal het even plakken, een wiki link: Welvaartsevangelie
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 14 maart 2013, 18:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:10
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Je kan ze ook eten, smaakt een beetje naar spinazie, en is gunstig voor je botten stelsel, ook probaat middel tegen reuma. In Friesland en omstreken wordt het ook wel in de kaas verwerkt, dus weggooien is een zonde  |
Je kan het ook krijgen in brandnetel geiten kaas, lekkkker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:11
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Je laat toch wel de mooiste foto hier zien he??? |
Ja van weekend zal ik ze erop zetten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:13
|
|
|
|
Ergens van een facebookvriend geplukt:
Tijdens dankdag gaat een rijke man staan en geeft een getuigenis: "ik ben een millionair," vertelt hij, " en ik geef God daarvoor de eer, want Hij heeft mij zo gezegend! Ik weet als de dag van gisteren het keerpunt in mijn (geloofs) leven: Ik had net mijn eerste euro verdient en ging naar een kerkdienst. Er sprak die avond een zendeling over zijn werk. Ik wist dat ik maar een euro had en ik kon kiezen: Alles geven of niks... Op dat moment besloot ik om alles te geven wat ik had! Ik geloof dat God die beslissing heeft gezegend en dat ik daarom nu zo rijk ben. Toen hij klaar was met zijn verhaal was iedereen ontroerd en het was helemaal stil.
Toen hij ging zitten boog een oud vrouwtje vlak achter hem over de stoel en zei: Fantastisch verhaal: Ik daag je uit om vandaag hetzelfde te doen!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 14 maart 2013, 18:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:21
|
|
|
|
|
Mooi verhaal....de preek gisteren op biddag had bij ons dezelfde strekking...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:30
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Heb ik de Noordzee niet voor nodig...
Is dit nu wat je bedoeld Gerrit....geneuzel...onzinnig??? |
Nee hoor ik sprak enkel mijn angsten uit, voor de rest vind ik bijna alles lekker wat uit de Noordzee komt , maar niet echt alles
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:38
|
|
|
|
Ach de mooiste compliment van een man kan krijgen, je ziet er zo lekker uit..............gelukkig zijn er veel mannen die gezond verstand hebben en weten wat echt mooi is....... 
Ik heb nog een zakje met eten, dus hup de pan in, iets met zalm en.......toetje, toetje daar komt ze weer, met haar toetje
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op donderdag 14 maart 2013, 18:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:41
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Ach de mooiste compliment van een man kan krijgen, je ziet er zo lekker uit..............gelukkig zijn er veel mannen die gezond verstand hebben en weten wat echt mooi is.......  |
Ja hoor, avondrood aan de horizon, mooier is er niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:50
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Ach de mooiste compliment van een man kan krijgen, je ziet er zo lekker uit..............gelukkig zijn er veel mannen die gezond verstand hebben en weten wat echt mooi is....... 
KIJK JOANNIE...DAAR KAN IK ME HELEMAAL IN VINDEN!!! En eet jij maar lekker toetjes...en vertel gerust welke...daar leer ik van
Ik heb nog een zakje met eten, dus hup de pan in, iets met zalm en.......toetje, toetje daar komt ze weer, met haar toetje  |
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 14 maart 2013, 18:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:52
|
|
|
|
Samen op de bankje Elkaar niet kennende Zomaar opeens Haar verhaal Vol verdriet Afscheid nemen En nu voor het eerst helemaal Alleen. Samen kijken wij Naar de zee Hier krijgt je rust, dit is de mooiste plek Voor de vrouw Om alleen te zijn Veilige plek. En jij, waarom zit jij hier...... Opladen net als u Mezelf tegen komen. De rust en vooral genieten.
Later gaat ieder zijn eigen weg Leuke moment van de dag Een praatje met een onbekende........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:53
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het is ook een beetje naief om te denken dat dat alleen maar in katholieke kringen voorkomt.......ook in Protestantse kring wordt veel gezwegen en wat is dan makkelijker om dan de Katholieke kerk maar met het beschuldigende vingertje aan te wijzen........
Wat ik niet zo goed snap Frank, maar jij weet er vast meer van is dat de Paus aangekondigt wordt met de woorden uit Lucas waar de engelen de geboorte van Jezus bekend maken.....De Paus is toch geen Jezus? Of zoals ze hem benoemen: de Heilige vader......dat is in mijn begrippen God zelf..... |
Ja, W-tje, ik ben het eigenlijk ook niet eens met de titel Heilige Vader. Volgens de RK kan maar iemand heilig worden of zijn na de dood. En dan moet er aan bepaalde voorwaarden voldaan worden.
Dat ze hem vader noemen kan ik nog begrijpen. Ook in kloosters wordt een abt 'vader' genoemd. Omdat hij zich ook zo hoort te gedragen.
De paus is eigenlijk de plaatsvervanger van Jezus, de opvolger van Sint Petrus de eerste bisschop van Rome. Het is gewoon maar een aanspreektitel maar zoals ik al zei vind ik die 'heilige' er te veel aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 18:55
|
|
|
|
|
een mooie zonsondergang vanavond. Maar....als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer zien opgaan!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 19:23
|
|
|
|
dan zou het dus ook het protestantisme kunnen zijn mat? ook protestanten hebben voldoende kwaad gedaan.
|
|
| Naar boven |
|
|