| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 19:19
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, ik herken dat, kwam ik tot geloof , blij, ik was behouden,
|
Het is de kunst, je blijdschap niet te laten roven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 19:24
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | ERIKAAAAAAA
 |
Riep u mevrouw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 19:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Met wijn in dat infuus Enne bevallen als je bijna 50 bent nah je bent niet de oudste vrouw dus wat dat aan gaat  |
hahahahah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 19:46
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | hahahahah  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 20:17
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | Achter de koran zit een antichristelijke geest het ontkent dat Jezus de zoon van God is.
Uit de koran soera17v111 Zeg: "Alle lof komt Allah toe Die Zich geen zoon heeft genomen en Die geen mededinger heeft in Zijn Koninkrijk noch heeft Hij enige helper wegens zwakheid." En verkondig Zijn Grootheid.
De bijbel 1Johannes2vers22 Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. 23 Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader.
Dat is wat de koran doet het loochent de zoon en de vader.
Galaten4vers24 Dit is iets, waarin een diepere zin ligt. Want dit zijn twee bedelingen: de ene van de berg Sinai, die slaven baart, dit is Hagar. 25 Het (woord) Hagar betekent de berg Sinai in Arabië. Het staat op één lijn met het tegenwoordige Jeruzalem, want dat is met zijn kinderen in slavernij. 26 Maar het hemelse Jeruzalem is vrij; en dat is onze moeder.
Daarnaast staan ze onder de wet en een echte gelovige in Jezus staat niet onder de wet. De wet brengt slaven voort maar die door het bloed van Jezus zijn schoongewassen zijn toch zonen en dochters. |
Ik heb het over de overeenkomst, tussen de Islamieten en Joden, de gebruiken en wetten zijn overeenkomstig. Ook de Joden erkennen Jezus Christus niet als de zoon van God, maar zijn weer wel het geliefde en uitverkoren volk van God. Voor de rest hoef je niet het oude testament te citeren, mijn Bijbel ligt naast mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 20:20
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Met wijn in dat infuus Enne bevallen als je bijna 50 bent nah je bent niet de oudste vrouw dus wat dat aan gaat  |
Lekker complimenteus ben jij zeg als ik ... was zou ik je een poosje bannen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 20:29
|
|
|
|
| ANDRE235 schreef: | | Maar Axamer-lizum in Oostenrijk. lekker skién |
Lekkerrrrrr...veel plezier!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 20:30
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Dus om de beurt de keuken in om voor elkaar een ontbijt in elkaar te knutselen...  |
Janske en Thomas om de beurten in de keuken???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 20:34
|
|
|
|
Vanavond Boboti met gele rijst gemaakt... mmmjammie... en via www.thuisafgehaald.nl ook nog wat mensen mee laten genieten van mijn kookkunsten...jammer dat jullie allemaal zo ver weg wonen
Laatst aangepast door
|
ANNEMARIE415
|
op zaterdag 16 maart 2013, 20:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 20:50
|
|
|
|
Zaterdag 16 Maart, Hosea 7: 1-7; God vergeet niets.
Nu geeft de profeet een korte impressie van de politiek in zijn dagen. Het zijn heel barre tijden. Na de dood van koning Jerobeam II werden in tien jaar tijd maar liefst drie koningen vermoord. Heb je in een normaal democratisch land al de neiging politici heel kritisch te volgen, in een situatie waarin geregeerd wordt door schurk en schoft kun je niemand vertrouwen. Zo’n volk is er heel beroerd aan toe. Hun leiders zijn misleiders. Voor een tijdje zijn ze vrienden van de koning, door mensen te vermoorden die de koning dwarszitten. Maar even later – bij voorkeur op een feestdag, als iedereen er is – gaat de koning zelf aan het mes. Onbestraft lijken ze hun gang te kunnen gaan. Want wie kan het allemaal nog bijhouden? Vergis je niet, zegt de profeet. Het is heel dom te denken dat God niet alles kan volgen en onthouden. Voor mensen mag dat soms heel ingewikkeld zijn, maar voor God geen moment. Alles speelt zich af onder zijn ogen. Alles wordt genoteerd. En vroeg of laat gaan de boeken open, zo lees je in het boek Openbaring. En dan? Hopelijk staan onze namen in het boek des levens. Want God zal van schurk en schoft geen woord ongestraft laten. Dat is best troostvol.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 20:50
|
|
|
|
|
UP!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 21:11
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | doe je goed hoor Anna, goed voor Erika zorgen  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 21:11
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...het zou beter zijn dat Anna ook eens voor mij zorgt ipv me steeds te plagen... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 21:14
|
|
|
|
Kwist niet dat ik het nog kon de lekkerste Oranje soep met zes verschillende groente, en 2 varianten vlees
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 21:16
|
|
|
|
| ANNEMARIE415 schreef: | Vanavond Boboti met gele rijst gemaakt... mmmjammie... en via www.thuisafgehaald.nl ook nog wat mensen mee laten genieten van mijn kookkunsten...jammer dat jullie allemaal zo ver weg wonen  |
...er zullen toch alleen maar vrouwen mogen komen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 21:18
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Weekendmarathon in pyama begint:
Lord of the Rings deel 1, 2 en 3.
Jol ... valt al bijna in slaap na bevalling van een deel van aangifte 2012. |
De extended? (toevallig zit ik achter deel 3 nu )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 21:21
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | De extended? (toevallig zit ik achter deel 3 nu ) |
Nee niet de extended... net deel 1 achter de rug, morgen de overige 6 uur ... en we krijgen versterking, dochter 2 komt mee doen. Net als vroegah ... oeh deel 3 is met de spider...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 21:36
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Nee niet de extended... net deel 1 achter de rug, morgen de overige 6 uur ... en we krijgen versterking, dochter 2 komt mee doen. Net als vroegah ... oeh deel 3 is met de spider...  |
...ik vind die films maar niets en ook de films van Harry Flopper zijn maar zever
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 21:42
|
|
|
|
Mat, ik vind je opstelling naar de katholieke kerk niet zo netjes. Ik heb ook op de school met de bijbel gezeten waar nogal afgegeven werd op de katholieke kerk. Alsof de zware protestantse kerken de mensen geen kwaad hebben gedaan met hun angstinterpretaties. CM zit vol met mensen die het er moelijk mee hebben gehad en er maar heel lastig van loskomen.
De katholieke kerk is de voortzetting van de kerken van de eerste christenen. Ze hebben het geloof verspreid in Europa en ver daarbuiten. Ze hebben de traditie en studie vastgehouden door de Middeleeuwen heen. En in die duizend jaar zijn ook dingen fout gegaan. De veroordeling van Galilei, die beweerde dat de Aarde om de Zon draaide terwijl in de Bijbel ten onrechte stond dat het andersom was. En inderdaad: de praalzucht van de pausen in het begin van de zestiende eeuw, die met het geld van aflaten de bouw van de Sint Pieter wilden bekostigen. Naast deze en andere fouten hebben ze het geloof wel 20 eeuwen overgeleverd. Het protestantisme bracht aanvankelijk veel en noodzakelijke vernieuwing maar verzandde ook.
De redeneertruc die jij toepast met Openbaringen is bedenkelijk. Je legt er de katholieke kerk in terwijl je dat alleen kunt durven met antikatholieken om je heen. Want meer dan een vermoeden is het niet. Je hebt niets dat het bewijst of zelfs maar aannemelijk maakt. Dan is het kwalijk als je met de Bijbel in de hand 1800 miljoen katholieke gelovigen aan de kant zet. Als je iets beweert dat ten koste gaat van een dergelijke grote groep mensen, moet je dat heel erg hard aantonen. En dat kun je niet. Het is niet alleen vals het zo te doen, het is in wetenschappelijke zin zelfs falsifieerbaar wat je zegt. Kennelijk vind je alles vals wat niet overeenkomt met jouw kerkelijke en traditionele voorstellingen. Je roept om de haverklap dat alle mensen die anders denken dan jij een valse opvatting hebben. Leuk om in een kleine en bedreigde kring een vijandbeeld te kweken maar een bijdrage aan de exegese van Openbaringen vormt het niet. Theologen die Openbaringen willen verklaren, moeten ook nogal wat in hun mars hebben trouwens.
Katholieken zijn medechristenen die in een andere traditie zijn opgevoed en die je niet naar refonormen moet beoordelen. Ik heb zelf de bisschoppen in Nederland vanwege hun opvatttingen wel eens een stel rammelende fossielen genoemd. Maar de bisschoppelijke organisatie is niet hetzelfde als gelovigen aan de basis.
Katholieken komen uit een andere geloofsgemeenschap dan jij maar doen daarom als christenen niet voor je onder. Reformatorische broeders en zusters zijn medechristenen maar hun opvattingen, gewoonten en zeker hun denkwijze zijn absoluut niet de norm voor andere christelijke gelovigen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 17 maart 2013, 00:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 21:52
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...er zullen toch alleen maar vrouwen mogen komen... |
...nou ja zeg...alsof ik ALTIJD alleen maar vrouwen op bezoek krijg ...toevallig niet dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 21:53
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Kwist niet dat ik het nog kon de lekkerste Oranje soep met zes verschillende groente, en 2 varianten vlees  |
Kom maar op met het recept, kunnen wij het ook een keer proberen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 22:04
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Mat, ik vind je opstelling naar de katholieke kerk niet zo netjes. Ik heb ook op de school met de bijbel gezeten waar nogal afgegeven werd op de katholieke kerk. Alsof de zware protestantse kerken de mensen geen kwaad hebben gedaan met hun angstinterpretaties. CM zit vol met mensen die het er moelijk mee hebben gehad en er maar heel lastig van loskomen.
De katholieke kerk is de voortzetting van de kerken van de eerste christenen. Ze hebben het geloof verspreid in Europa en ver daarbuiten. ze hebben de traditie en studie vastgehouden door de Middeleeuwen heen. En in die duizend jaar zijn ook dingen fout gegaan. De veroordeling van Galilei, die beweerde dat de aarde om de zon draaide terwijl in de Bijbel ten onrechte stond dat het andersom was. En inderdaad de prachtzucht van de pausen in het begin van de zestiende eeuw die met het geld van aflaten de bouw van de Sint Pieter wilden bekostigen. Naast deze en andere fouten hebben ze het geloof wel 20 eeuwen overgeleverd. Het protestantisme bracht aanvankelijk veel en noodzakelijke vernieuwing maar verzandde ook.
De redeneertruc die jij toepast met Openbaringen is bedenkelijk. Je legt er de katholieke kerk in terwijl je dat alleen kunt durven met antikatholieken om je heen. Want meer dan een vermoeden is het niet. Dan is het kwalijk als je met de Bijbel in de hand 1800 miljoen katholieke gelovigen aan de kant zet. Als je iets beweert dat ten koste gaat van een dergelijke grote groep mensen moet je dat heel erg hard aantonen. En dat kun je niet. Het is niet alleen vals het zo te doen, het is in wetenschappelijke zin zelfs falsifieerbaar wat je zegt. Kennelijk vind je alles vals wat niet overeenkomt met jouw kerkelijke en traditionele voorstellingen. Je roept om de haverklap dat alle mensen die anders denken een valse opvatting hebben. Leuk om in een kleine en bedreigde kring een vijandbeeld te kweken maar een bijdrage aan de exegese van Openbaringen vormt het niet.
Katholieken zijn medechristenen die in een andere traditie zijn opgevoed en die je niet naar refonormen moet beoordelen. Ik heb zelf de bisschoppen in Nederland wel eens een stel rammelende fossielen genoemd vanwege hun opvatttingen. Maar de organisatie is niet hetzelfde als de gelovigen.
Katholieken komen uit een andere geloofsgemeenschap dan jij maar doen daarom als christen niet voor je onder. Reformatorische gelovigen zijn medechristenen maar hun opvattingen, gewoonten en zeker hun denkwijze zijn absoluut niet de norm voor andere christelijke gelovigen.
Thomas |
Dit is een heel mooi betoog, Thomas. Het doet me als katholiek erg veel deugd dit te lezen.
Er werden inderdaad in het verre verleden zaken gedaan door de katholieken die niet erg mooi waren. Ook nu komen zken aan het licht van bepaalde praktijken die nog niet zo lang geleden zijn. En daar ben ik echt niet blij mee. 2010 was een jaar van openbaring van delicten die aan het licht kwamen. Van sommige zaken was ik erg ziek omdat ik bepaalde mensen persoonlijk kende. Ik werd zelfs hier in het dorp belaagd door enkele omdat ik ook ooit een kloosterling was. Er was een afschuw voor 'ons'. Ik was verdrietig maar ook erg bang. Dat kan je soms niet beschrijven. Ik ben het niet eens met die handelingen en met het stilzwijgen van overste.
De protestanten hebben inderdaad ook bepaalde zaken gedaan die niet echt koosjer waren. Daar wordt nu over gezwegen dankzij de katholieke heisa.
Ik respecteer ieders geloofsovertuiging maar ik heb het soms moeilijk met het angsaanjagende gedoe in sommige kerken. Mensen die meer over de satan spreken lopen voorbij aan de kracht van de heilige Geest. Mensen die andere geloofsstrekkingen veroordelen of ander godsdiensten stellen zich ook niet op al als vredelievende christenen. Zulke mensen zijn dan ook in mijn ogen erg geindoctrineerd. Ik kan er niet anders over denken. Misschien is dat kortzichtig van mij maar als ik argument hoor die het tegendeel bewijzen wil ik heel graag mijn visie herstellen. Ik ben tolerant. Waren anderen dat ook maar eens op bepaalde punten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 22:05
|
|
|
|
| ANNEMARIE415 schreef: | ...nou ja zeg...alsof ik ALTIJD alleen maar vrouwen op bezoek krijg ...toevallig niet dus  |
...wrom werd ik dan niet uitgenodigd op de ladies only night?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 22:11
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik vind die films maar niets en ook de films van Harry Flopper zijn maar zever |
Is niet ut zelfde maar ik waag er geen topic aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 22:22
|
|
|
|
|
Deze laatste twee bijdragen vind ik super. Het is eenheid-versterkend en dat hebben we binnen de christelijke wereld zo nodig. Niet afzetten tegen elkaar maar verzamelen en samenbinden want verdeeldheid verzwakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 22:27
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Deze laatste twee bijdragen vind ik super. Het is eenheid-versterkend en dat hebben we binnen de christelijke wereld zo nodig. Niet afzetten tegen elkaar maar verzamelen en samenbinden want verdeeldheid verzwakt. |
Mee eens! Ik schreef vandaag al op ander topic:
........Maar laten we dan niet zo snel het woord vals of goddeloos in de mond nemen en proberen anderen te overtuigen met wat bijbelteksten, die -uit zijn verband gerukt- ons toch wel uitkomen. Iedereen heeft zo op zijn zoektocht naar God een mening over wat waarheid is en dat mag ook, maar laat ruimte over voor mensen die anders denken. Denken dat jouw opvatting en mening de enige juiste is, laat geen ruimte over voor mensen die hun geloof anders beleven en een ander beeld van God hebben. Als christenen verschillen we nogal onderling, dat is niet erg, zolang we elkaar maar blijven zien als medebroeders en –zusters, die ondanks de verschillen op weg zijn naar dezelfde mooie Toekomst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 22:31
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Mee eens! Ik schreef vandaag al op ander topic:
........Maar laten we dan niet zo snel het woord vals of goddeloos in de mond nemen en proberen anderen te overtuigen met wat bijbelteksten, die -uit zijn verband gerukt- ons toch wel uitkomen. Iedereen heeft zo op zijn zoektocht naar God een mening over wat waarheid is en dat mag ook, maar laat ruimte over voor mensen die anders denken. Denken dat jouw opvatting en mening de enige juiste is, laat geen ruimte over voor mensen die hun geloof anders beleven en een ander beeld van God hebben. Als christenen verschillen we nogal onderling, dat is niet erg, zolang we elkaar maar blijven zien als medebroeders en –zusters, die ondanks de verschillen op weg zijn naar dezelfde mooie Toekomst. |
Ik denk dat het niet erg is om es een keer iets niet zeker te weten en je vragen te laten zijn, juist omdat we een goed Fundament hebben. God weet dat ook al dat we met vragen in de hemel aankomen: nu zien we nog in raadselen ... en straks niet meer.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 16 maart 2013, 22:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 22:39
|
|
|
|
Zeker hoopvol om te lezen hoe deze mannen een krachtig licht opwerpen tegen het donkere doemdenken, de bangmakerijen en de beschuldigingen, het de een tegen de ander opzetten. Het is niet de manier waarop je naar je medechristenen hebt te kijken. Het haalt jezelf en anderen naar beneden en creeërt chaos. Het is ons werk om op te bouwen en te helen, elkaar te versterken en te bemoedigen en dat hebben we ook nodig. Het volgen van Christus is geen zorgeloos leven in weelde maar wel een pad vol schoonheid, verkrijgen van inzicht en groei om met elkaar te delen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 22:48
|
|
|
|
| ANDRE235 schreef: | | Maar Axamer-lizum in Oostenrijk. lekker skién |
Oei, leuk!! Alvast een hele fijne vakantie toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 22:51
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...wrom werd ik dan niet uitgenodigd op de ladies only night? |
Ben jij een vrouw dan? 
Hier schafte de pot vandaag overigens vleesfondue met vanalles erop en eraan. Erg gezellig en erg lekker.
|
|
| Naar boven |
|
|