ChristianMatch

Forum

Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5382 5383 5384 5385 5386 5387 5388 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 07:53

JOL252 schreef:
Vandaag eerst dagje lekker werken. En dan tv vanavond!!!

Het wordt naar mijn idee elk jaar beter. Vanaf 20:30 u, Ned. 1.

Wat goed van jou om hier neer tezetten, wat leuk om dit te kijken vanavond

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 07:54

ANNEMARIE415 schreef:
't is voor mijn verjaardag...dus alleen voor een kadootje krijg je een stukje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Slimme dame.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 08:04

JOL252 schreef:
Iedereen is een beetje enthousiast gesteld, heel veel CM-ers hebben geen foto en soms voor een heel duidelijke reden, zoals het niet willen worden herkend door buren, vrienden, kennissen of ex-partner.

Bij die laatste zin heb ik een beetje mijn twijfels, als ze dan niet herkend willen worden, lopen ze dan op straat met een masker of boerka?
Je kan en foto ook afschermen, zodat niet leden , je niet kunnen zien, maar meestal spreken (mits eerlijk ingevuld) de profielen al voor zich.
En een beetje ex of familie prikt er zo doorheen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 08:41

SHANITA130 schreef:
@Mat: Dan zouden alle wetten van Leviticus moeten gelden...

En De tekst uit Romeinen die je aanhaalt, ja ik heb weleens een uitleg gehoord dat dat op losbandig leven slaat.

Want, Romeinen spreekt erover dat er eerst sprake was van een natuurlijke omgang die vervangen en opgegeven is.

En dat is niet zo bij de homo medemens, die zijn van nature zo.

Knipoog smiley

Het staat er toch vrij duidelijk wat God bedoelt...
Zo kun je de hele bijbel wel uit z'n verband rukken en naar eigen smaak invulling geven...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 08:43

ZEELAND736 schreef:
Ik dacht inderdaad...dit moet Josina weten...en zien!!!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 08:47

Wat een vrijheid proef ik in dit topic zeg...

Twijfelende smiley

Mooi stukje trouwens Jane.
Een ieder kan zich er in spiegelen...

Het mooiste is dat Jezus ons wil genezen en bevrijden van al die negatieve invloeden die we in onze opvoeding hebben meegekregen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 09:40

Amen!

ROADY558 schreef:
Wat een vrijheid proef ik in dit topic zeg...

Twijfelende smiley

Mooi stukje trouwens Jane.
Een ieder kan zich er in spiegelen...

Het mooiste is dat Jezus ons wil genezen en bevrijden van al die negatieve invloeden die we in onze opvoeding hebben meegekregen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 09:52

Op 4 mei is er weer het Festival 3-16 in Ureterp(Friesland)

Je betaald maar 3 euro voor een kaartje en krijgt voor die 3 euro een consumptiebon.Vooraf reserveren is raadzaam!

Optredens van o.a. Sela,Trinity,Martin Brand.........

http://www.festival316.nl/

Ik kan zelf helaas niet maar wilde jullie dit geweldige(en goedkope Knipoog smiley )uitje niet onthouden.
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 13:26

schatkist

mijn schatkist.
waarde onschatbaar.
mijn levens gids.
levenswijsheid is daar.

daar put ik uit.
stuurt mijn leven.
kost soms een duit.
want ik kan er uit geven.

ga het niet dragen
zwaar om te tillen.
er niet om klagen.
beter leven willen.

God geeft het mij.
om uit te mogen geven.
om wat Hij zei.
om voor Hem te leven.

berend jan
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 13:41

BERENDJAN590 schreef:
schatkist

mijn schatkist.
waarde onschatbaar.
mijn levens gids.
levenswijsheid is daar.

daar put ik uit.
stuurt mijn leven.
kost soms een duit.

ga het niet dragen
zwaar om te tillen.
er niet om klagen.
beter leven willen.

God geeft het mij.
om uit te mogen geven.
om wat Hij zei.
om voor Hem te leven.

berend jan

Amen!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 13:45

Zo mijn boodschappen zijn binnen Lachende smiley altijd lekker om dat gehad te hebben Knipoog smiley en ja ook al alles opgeruimd!!
Zo nog even huis wat aan kant maken en verder lekker relaxen maar weer tja das de opdracht die ik steeds krijg ken het ook nie hellepe Twijfelende smiley

Morgen goede vrijdag de ochtend hoop ik kerkdienst mee te maken het zij erheen te gaan het zij via internet en morgenavond met twee lieve vriendinnen naar concert van Il Divo in Ziggo dome Lachende smiley met blinkend witte tanden
Zo super veel zin in!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 13:47

Vanmorgen probeerde de zon het nog maar na twee mooie zonnige dagen nu een hele grijze lucht en waarempel er viel weer een wit vlokkie uit Boze smiley Nog effe en we hebben idd een wit pasen Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 13:57

Begint zondag de zomertijd of de tweede wintertijd?

Thomas, die het een beetje koud had vanmorgen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 14:41

Werken in gezinnetje...en tevens daar het wonder van nieuw leven bewonderd!!!

Het blijft mooi....zo"n piepklein mensenkindje....
Rondom me heen scharrelt een andere manneke...de hele morgen aan 1 stuk pratend....wat geniet ik...
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 15:52

slapen slapen en slapen Slapende smiley zo even boodschappen doen en dan kom mijn kids en dan maar weer slapen Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 16:22

Winterstamppot! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 16:37

Knetterhard zingen Clown smiley

omdat ik beter kan horen,zonder hulpmiddelen!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 16:37

Broccoli... aardappels en een hamburger..

En een heerlijke zoete...toe...(zo eentje waar je blij van wordt)
Naar boven

Auteur Bericht
PATRICK330

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 16:50

Ik zal er wel een keer even naar gaan kijken, het is altijd fijn op de hoogte te zijn van verschillende besturingssystemen.
Naar wat ik tot nu toe allemaal heb mogen gebruiken, vond ik Ubuntu de fijnste, maar ik sta altijd open voor alternatieven.
Het fijne van Ubuntu 64 bit is dat er software van derden bij zit, voor gebruik met draadloos internet, en ook voor grafische kaarten, dat zie ik niet bij geleverd met 32 bit Ubuntu, tevens had ik een aangepaste versie 64 bit voor op een Apple computer, dan werkt je toetsenbord namelijk ook zoals het bedoelt was, voor de diverse speciale toetscombinatie s alsook voor het geluid en eject knop voor je optische schijf. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PATRICK330

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 16:53

Pasta met mijn eigen gemaakt saus!
Naar boven

Auteur Bericht
PATRICK330

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 16:55

Ik zou het niet weten, maar hoop dat het toch een keertje wat warmer gaat worden, voorgaande dagen een lekker zonnetje gehad, maar nu grijs en dicht, brrrrr, liever de zon!
Naar boven

Auteur Bericht
PATRICK330

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 17:01

Ik ben nu hier al een paar dagen, maar hebben we geen sectie waar we als leden elkaar kunnen voorstellen, zodat iedereen elkaar een beetje leert kennen?
Mogelijk is dat er wel, weet ik niet, ik heb er niet op gezocht.
Ik werk als beheerder op de site van de Honda M club en daar hebben we dat wel, waar nieuwe leden zich kunnen voorstellen.

Idee?? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PATRICK330

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 17:17

IFAN841 schreef:
Ik gebruik PCLinux, naar mijn idee de meest complete distributie.

Ik heb er al even naar gekeken, ziet er netjes uit, echter heb je het alleen in KDE versies, wat ik tot nu toe gezien heb, Gnome versie lijkt me ook heel mooi mocht die er zijn.
Gelijkenis met Open Suse, start op precies de zelfde wijze op, wel licht is de kernel van Open Suse gebruikt, of een algemene kernel voor KDE.
Ik ga het wel een keer uitproberen, heb er wel een computer voor om eens te kijken ernaar.
Bedankt voor je info!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 19:50

BERENDJAN590 schreef:
schatkist

mijn schatkist.
waarde onschatbaar.
mijn levens gids.
levenswijsheid is daar.

daar put ik uit.
stuurt mijn leven.
kost soms een duit.

ga het niet dragen
zwaar om te tillen.
er niet om klagen.
beter leven willen.

God geeft het mij.
om uit te mogen geven.
om wat Hij zei.
om voor Hem te leven.

berend jan

En zo is het, mooi bj
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 19:51

Brood met aardbeien jam, jammie
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 20:52

net te horen in the Passion: Ken je mij?

van Trijntje Oosterhuis :

http://www.youtube.com/watch?v=0iowndW2Eo8

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 28 maart 2013, 21:39
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 20:57

Donderdag 28 Maart, Hosea 13: 4-11; Laat God je gezicht zien.

Er zijn tijden dat je je diep afhankelijk weet van God. Bijvoorbeeld in de aanloop naar de bestemming van je leven. Of op momenten dat je door een woestijn heen moet. De woestijn van een langdurige ziekte, een burn-out of een intens verdrietige scheiding. Je beseft dat je zonder God nergens bent. ‘Dominee, hebt u nog eens even tijd voor mij?’ Maar als na verloop van tijd het leven ene positieve wending neemt, kan het gebeuren dat God ineens in de marge raakt. Sterker nog: dat je Hem de rug toekeert.
Hosea confronteert het volk Israël ermee. Indertijd in Egypte pakte God hen op en leidde hen naar het slavenvolk als een herder naar het beloofde land. Maar in de loop van de tijd keerden zij zich hoogmoedig van God af en hadden Hem nergens meer voor nodig. De profeet zegt: ‘Denk niet dat je dan ook echt van God af bent.’ Grote kans dat God zich tegen je keert en als een wild dier je hier of daar te grazen neemt. Waarom zou God zich niet gekwetst mogen voelen?
Maar het kan ook anders. Dat Gods goedheid je stil maakt in plaats van hoogmoed. En extra toegewijd in plaats van slordig. Keer van God nooit je rug toe, laat Hem altijd je gezicht zien. In slechte en goede tijden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 20:59

Ergens gelezen.

Is de kerk stervende?

De kerk is stervende... Tenminste, volgens een goede vriend van mij.
Met zo'n dood instituut wil hij niet geassocieerd worden, daarom gelooft hij maar op zijn eigen manier. Geloven doet hij gewoon thuis, want met die kerk heeft hij niet zo veel.
Is de kerk stervende? Die vraag heeft me niet losgelaten, want soms word ik somber als ik in de krant lees over het zoveelste schandaal dat zich afspeelde tussen kerkmuren. Of wat denk je van al die kerkgebouwen die maandelijks worden gesloten. Zulke berichten lijken te bevestigen dat de kerk langzaam uit de samenleving zal verdwijnen. De kerk als een stervend instituut!
Toch durf ik ook positief te zijn en durf ik zelfs te stellen dat de kerk springlevend is! Ik zie talloze enthousiaste christelijke jongeren die niets anders willen dan het evangelie delen met de mensen in hun omgeving. Ik zie evangelische broeders en zusters die graven in de kerkgeschiedenis op zoek naar echte spiritualiteit. En ik zie Paus Fransiscus die de voeten wast van jonge Romeinse gevangenen.
De kerk is springlevend! Waarom? Omdat haar Stichter opgestaan is uit de dood en zijn Geest heeft gegeven aan hele gewone mensen die bij elkaar komen om Jezus te ontmoeten. De kerk is geen oude vrouw die zich voortbeweegt op haar laatste benen maar een oude vrouw met een jong en vitaal hart wat eeuwig blijft kloppen.
Jammer genoeg is de kerk wel wat vergeten! We vergeten om mensen op grote schaal te helpen om navolger te worden. Eigenlijk vinden we dat maar een vies woord: navolgen! We willen liever zingen, praisen, klappen, juichen, koffiedrinken, discussiëren en luisteren naar de dominee of voorganger, maar navolger worden. Jezelf afleggen ten dienste van Hem en je naaste, dat is heel wat anders.
Ik geloof niet in het zingen van psalmen of opwekkingsliederen, ik geloof niet in evangelisch of in reformatorisch. Ik geloof niet in priesters of in monniken. Ik geloof niet in dominees of voorgangers. Ik geloof niet in orgels of in swingende bandjes. Ik geloof niet in stilte maar ook niet in herrie. Ik geloof in Christus Jezus en de mensen die van harte bereid zijn om Hem na te volgen. In welke vorm dat kan me niets schelen. Als ze maar iets van Jezus Christus laten zien; de levende Kerk!

Ik steek de hand in eigen boezem, want ik faal vaak als het gaat om navolging van Jezus Christus. Het waren de woorden van Peter Rollins die mij dat deden beseffen en mij diep raakten:
“Ik ontken de opstanding van Christus, elke keer als ik niet opsta voor de onderdrukten, elke keer als ik mijn rug naar de armen keer. Ik ontken de opstanding van Christus als ik mijn oren sluit voor de schreeuw van onder de voet gelopen mensen en mijn steun geef aan een onrechtvaardig en corrupt systeem.”
“Er zijn evenwel zeldzame momenten dat ik die opstanding bevestig. Dat doe ik als ik opsta voor hen die worden gedwongen op hun knieën te leven, als ik de stem ben voor hen wiens tong is uitgesneden, als ik huil voor hen die geen traan meer over hebben.”

Iedereen een gezegend en inspirerend Pasen toegewenst!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 21:09

ROADY558 schreef:
Het staat er toch vrij duidelijk wat God bedoelt...
Zo kun je de hele bijbel wel uit z'n verband rukken en naar eigen smaak invulling geven...

Hallo Lachende smiley

Ja, daar kan verschil van mening tussen zijn, tussen wat ik denk te lezen en eruit op te maken, en wat jij vindt dat God bedoelt.

Dat blijf je altijd houden; ik denk dat je, mijns inziens beter kennis kan nemen van elkaar visie. En het dan zo laten. Wie weet leer je nog iets van elkaar op langere termijn Knipoog smiley

Doei! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: donderdag 28 maart 2013, 21:15

Jooooo.......wat een poepie!!!!!

Ik smelt...smelt..smelt......
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5382 5383 5384 5385 5386 5387 5388 ... 6194 Volgende
Pagina 5385 van 6194