| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 10:06
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ja das vast, dat gevoel krijg ik ook steeds Als ik een vrouw alleen, achter het stuur van een auto, zie zitten Die hoort toch ergens aan vast te zitten  |
Ja thuis....... aan de ketting
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 10:34
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ja thuis....... aan de ketting  |
Wat heerlijk dat jij jezelf antwoorden geeft... Vind het echter niet zo leuk ...van die vrouwen aan kettingen.... Gelukkig heb ik me bevrijd van die ketting.... Striemde nogal in mijn keel..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 11:21
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Wat heerlijk dat jij jezelf antwoorden geeft... Vind het echter niet zo leuk ...van die vrouwen aan kettingen.... Gelukkig heb ik me bevrijd van die ketting.... Striemde nogal in mijn keel..  |
Ach ja, dat heet in de volksmond eigenlijk spijkers op laag water zoeken Als wij allemaal zo consequent zouden zijn, met wat wij zetten, zouden wij allemaal beter kunnen zwijgen Iedereen heeft wel wat, met een bepaald woord, waar men een e.v.t trauma aan hebben overgehouden, en dat heb ik weer met rubber
Rubber, praat mij er niet van, het heeft eigenlijk mijn hele leven al bepaald. Rubber, als dat ongeveer 55 jaar geleden van de zelfde kwaliteit was geweest, als van het huidige rubber?! Dan had mijn leven anders geweest, waarschijnlijk, maar dat weet men natuurlijk niet zo zeker. Rubber, of eigenlijk rubbertje, ze noemen mij ook wel eens gesprongen rubbertje , maar ik zal je de rest van mijn leven maar besparen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 11:43
|
|
|
|
maar ik zal je de rest van mijn leven maar besparen
JAAAAAAAAAA....GRAAG!!!(erg flauw trauma..)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 30 maart 2013, 11:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 11:58
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | maar ik zal je de rest van mijn leven maar besparen
JAAAAAAAAAA....GRAAG!!!(erg flauw trauma..) |
Ff tussen de regels doorlezen, Zeeland!
In Utrecht sneeuwt het weer...
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zaterdag 30 maart 2013, 11:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 12:40
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ja thuis....... aan de ketting  |
Lollig... Verveel je je of zo? Kan nog wat worden na dinsdag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 13:57
|
|
|
|
T'is hier van alles wat dan de zon dan sneeuw bah bah bah.... wordt het zoooo zat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 14:23
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Lollig... Verveel je je of zo? Kan nog wat worden na dinsdag. |
Precies, na dinsdag gaat het betere weer beginnen ,, , ,, ,, breekt de tijd aan van goede zinnen ,, , ,, ,, wordt het weer steeds beter........... ,, , ,, ,, verveel ik mijn eigen voor geen meter regen wind in overvloed, doet mens en dier wel eens goed doen ons nog vaak naar de luchten staren om naar verluid van tijd, een zonne straal te ontwaren. beter dan thuis achter de ruiten lekker buiten waar de vogels dan weer fluiten Geeft ons dan één goede zin werkend aan een nieuw begin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 14:38
|
|
|
|
Ja erg mooi......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 16:01
|
|
|
|
Als ik U zou vragen Jezus.
Als ik U zou vragen Jezus, wat deed U het meest verdriet, toen U, naar uw Vaders wil zich naar de kruisdood leiden liet?
Was dat in de tuin der smarten, toen U voor de keuze stond, en uw vrienden bij uw terugkeer, niet in gebed, maar slapend vond?
Of was dat bij’ t herhaald’ lijk kraaien van die haan toen op dat plein, toen Petrus, Uw goede vriend Met klem ontkende dat te zijn?
Of was het toen uw eigen volk, waarvan U er zoveel genas, zich zomaar tegen U gekeerd had en luidkeels koos voor Barabbas?
De doornenkroon, de geseling de spot van de soldaten, of was het toen u aan dat kruis door God zelf werd verlaten?
Of is het toch de mens, uw lind, die dit niet meer wil weten en uw offer en uw lijdensweg allang weer is vergeten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 16:23
|
|
|
|
|
Mooi Erika...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 17:04
|
|
|
|
Dat ik thuis bent en wordt begroet door mijn lieverds
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 17:06
|
|
|
|
Hart van een man Vol liefde Voor de vrouw Die hij lief heeft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 17:26
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | mannen kunnen wel huwen, en vrouwen weer niet, omdat vrouwen weer een essentieel onderdeel missen ten aanzien van mannen. Maar voor beiden gevallen, is er wel één overeenkomst , het zal altijd vruchteloos zijn (en dat is de wet der natuur) en geloof technische, mag het niet. |
Je hebt ook dat mensen samenwonen met een samenlevingscontract, met daarin dezelfde rechten en plichten als in een huwelijk. Je kan ook samenwonen, met een samenlevingscontract op 'huwelijkse voorwaarden', dus met bepaalde afspraken, die worden vastgelegd door de Notaris.
Dus, samenwonen, met een 'samenlevingscontract' is juridisch hetzelfde als een huwelijk. Een huwelijk wordt meestal gedaan voor het feestje, en om te benadrukken dat men bij elkaar hoort en dat te vieren.
Maar ja, wezenlijk is er natuurlijk, tegenwoordig, en ook al 20 jaar geleden geen enkel verschil; als je samenwoont, leef je met elkaar alsof je getrouwd bent. Het enige verschil is, denk ik, als je in gemeenschap van goederen trouwt/samenwoont met een samenlevingscontract, dat je dan bij het uit elkaar gaan recht hebt op eventuele alimentatie, als de ene partner meer inkomsten heeft dan de andere partner.
Dus ja, of de homo medemens nu samenwoont, of is getrouwd, dat maakt voor de wet niets uit, want het is zelfs geloof ik verplicht als je samen gaat wonen een samenlevingscontract aan te gaan. En buiten de wet maakt het niet uit, want men leeft dus als zijnde getrouwd, geldt ook voor hetero stelletjes die samenwonen.
Iig, ik ken wel mensen van een afstand, kennissen, die samenwonen, maar ja, ik ben niet bevriend met iemand die homo is en samenwoont/getrouwd is.
Dus ja, ik kan er zo weinig over zeggen.
Zoals ik er nu over denk, ja, ik hoor wel om me heen dat die mensen gelukkig zijn. Dus ja, ik vind het prima.
Ik zelf vind het niet duidelijk in de bijbel staan dat dat niet mag, en ja, ik denk ook: 'wie ben ik, om daarover te oordelen'?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 17:39
|
|
|
|
Rolade in de pan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 17:50
|
|
|
|
Broodje McJans-de-luxe!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 18:12
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Broodje McJans-de-luxe!  |
Hoe ziet dat eruit??
Hier schaft de pot spaghetti met tomaatjes, champignons, uitjes, varkenslapje, eitje en zoetzuur erbij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 18:25
|
|
|
|
wauw, geweldig erica, wat zit er veel dicht talent de laatste tijd op cm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 18:36
|
|
|
|
Varkenshaasje, zomergroenten (venkel, worteltjes, bosui, diepvriesdoperwtjes) gesmoord in witte wijn, krielaardappeltjes.
jummie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 18:48
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Als ik U zou vragen Jezus.
Als ik U zou vragen Jezus, wat deed U het meest verdriet, toen U, naar uw Vaders wil zich naar de kruisdood leiden liet?
Was dat in de tuin der smarten, toen U voor de keuze stond, en uw vrienden bij uw terugkeer, niet in gebed, maar slapend vond?
Of was dat bij’ t herhaald’ lijk kraaien van die haan toen op dat plein, toen Petrus, Uw goede vriend Met klem ontkende dat te zijn?
Of was het toen uw eigen volk, waarvan U er zoveel genas, zich zomaar tegen U gekeerd had en luidkeels koos voor Barabbas?
De doornenkroon, de geseling de spot van de soldaten, of was het toen u aan dat kruis door God zelf werd verlaten?
Of is het toch de mens, uw lind, die dit niet meer wil weten en uw offer en uw lijdensweg allang weer is vergeten? |
Mooi gedicht, misschien een grote waarheid, wij als mens vergeten wat Hij voor ons deed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 18:49
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | "Het is volbracht" Het echoot na en waait door wat het zwaard achterliet mijn ziel doorboord, getekend. Zo mijn Alles te zien sterven.
Een zwaard ... maar ook een arm "zie je moeder, zie je zoon"...
De stilte intens, ik luister. De stem van de leegte die Hij achterliet... en probeer te ontwaren of Hij nog spreekt in de stilte... mijn stilte.
Was er maar een teken, een ruisen van Zijn kleed....
Wacht. |
mooi gedicht, tijd voor bezinning
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 18:54
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | "Het is volbracht" Het echoot na en waait door wat het zwaard achterliet mijn ziel doorboord, getekend. Zo mijn Alles te zien sterven.
Een zwaard ... maar ook een arm "zie je moeder, zie je zoon"...
De stilte intens, ik luister. De stem van de leegte die Hij achterliet... en probeer te ontwaren of Hij nog spreekt in de stilte... mijn stilte.
Was er maar een teken, een ruisen van Zijn kleed....
Wacht. |
Schitterend!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 18:55
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Varkenshaasje, zomergroenten (venkel, worteltjes, bosui, diepvriesdoperwtjes) gesmoord in witte wijn, krielaardappeltjes.
jummie |
Welke dochter kookt er
Gewoon macaroni met veel groente maar wel lekkerrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 19:10
|
|
|
|
Zijn stem te horen in de vroegte van de dag. Het graf leeg en open…
Ik hád het kunnen weten! Hij doet wat Hij zegt.
Zijn ogen te zien In de eerste zonnestralen De wachters van de dood slaan op de vlucht Engelen nemen plaats.
En dan.. Hij noemt mijn naam en raakt daarmee mijn diepste wezen. Hem weer te zien Is herleven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 30 maart 2013, 19:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 19:48
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Welke dochter kookt er
Gewoon macaroni met veel groente maar wel lekkerrrr |
Welke dochter? Nou, déze jongedochter 18 lentes jong met 32 jaar ervaring.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 19:49
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Je hebt ook dat mensen samenwonen met een samenlevingscontract, met daarin dezelfde rechten en plichten als in een huwelijk. Je kan ook samenwonen, met een samenlevingscontract op 'huwelijkse voorwaarden', dus met bepaalde afspraken, die worden vastgelegd door de Notaris.
Dus, samenwonen, met een 'samenlevingscontract' is juridisch hetzelfde als een huwelijk. Een huwelijk wordt meestal gedaan voor het feestje, en om te benadrukken dat men bij elkaar hoort en dat te vieren.
Maar ja, wezenlijk is er natuurlijk, tegenwoordig, en ook al 20 jaar geleden geen enkel verschil; als je samenwoont, leef je met elkaar alsof je getrouwd bent. Het enige verschil is, denk ik, als je in gemeenschap van goederen trouwt/samenwoont met een samenlevingscontract, dat je dan bij het uit elkaar gaan recht hebt op eventuele alimentatie, als de ene partner meer inkomsten heeft dan de andere partner.
Dus ja, of de homo medemens nu samenwoont, of is getrouwd, dat maakt voor de wet niets uit, want het is zelfs geloof ik verplicht als je samen gaat wonen een samenlevingscontract aan te gaan. En buiten de wet maakt het niet uit, want men leeft dus als zijnde getrouwd, geldt ook voor hetero stelletjes die samenwonen.
Iig, ik ken wel mensen van een afstand, kennissen, die samenwonen, maar ja, ik ben niet bevriend met iemand die homo is en samenwoont/getrouwd is.
Dus ja, ik kan er zo weinig over zeggen.
Zoals ik er nu over denk, ja, ik hoor wel om me heen dat die mensen gelukkig zijn. Dus ja, ik vind het prima.
Ik zelf vind het niet duidelijk in de bijbel staan dat dat niet mag, en ja, ik denk ook: 'wie ben ik, om daarover te oordelen'? |
Ach S, voor huwen en trouwen als één ding werd gezien, werd er wat af gehuwd, en om de gemeenschap te laten weten, wie er bij wie hoorde, werd er pas getrouwd. In ons kleine kikker landje, is wat betreft het samen zijn, eigenlijk niets verplicht, dan alleen dat je elkaar niet de hersens mag inslaan,
Geloof technisch gezien is er wel meer aan de hand, v.b twee kerels of twee vrouwen mogen weer niet met elkaar huwen. Maar dan gaan we weer in herhaling, daar is al genoeg over gezet, en we blijven niet herhaling vervallen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 20:05
|
|
|
|
|
Het "huwelijk" is dat iets dat de wereld bedacht heeft, of heeft God dat ingesteld?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|