| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:00
|
|
|
|
Het feit dat er tegenwoordig discussie mogelijk is over kinderdoop c.q. geloofsdoop, geeft aan dat er veel minder kinderen sterven dan 100 jaar geleden.....
Dankzij de luxe welvaartstaat kan men het zich veroorloven om de "echte" doop uit te stellen tot het moment komt dat de gelovige een bewuste keus voor de Levende God maakt.
Er is wel wat voor te zeggen om de doop uit te stellen tot volwassen leeftijd, dan vinden doop + belijdenis gelijktijdig plaats. Maar daarin is ieder vrij om te kiezen. Maar er is evengoed wat voor te zeggen om voor de kinderdoop te kiezen. Ook in onze tijd sterven er kinderen, ook nu nog zijn er kinderen die weten dat ze binnen enkele jaren komen te overlijden.....
Dus de kinderdoop is een echte, volwaardige doop. Die doop is geldig voor het hele leven, en moet dus niet overgedaan worden!!!
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op maandag 3 mei 2010, 16:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:00
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik bekijk het anders. De eerste date kan een fundering zijn voor beide in de toekomst. Waarom dan al met allerlei wantrouwen een date aangaan? Ikzelf zorg ervoor dat er een wederzijds vetrouwen is voordat er een date plaats vind van mijn kant.
Onlangs heb ik de mooiste date ooit gehad tot nu toe (tot s`nachts drie uur). Dat was meer dan koffie drinken en wandelen.
Ik vind juist dat een man zijn energie in hoort te stoppen om een gevoel van geborgenheid te geven met diegene waar hij mee gaat daten. Dat gebeurd al voordat de eerste date plaats vind, als het goed is. |
Heel mooi dat jij het zo ziet...Maar zoals je denk ik wel hebt kunnen lezen zijn er hier meerdere dames die helaas niet zulke goede ervaringen hebben en beschadigd dan wel behoorlijk beschadigd zijn... Maar aan de andere kant denk ik beschadigd of niet een stukje gezond wantrouwen kan geen kwaad, Je "ontmoet" iemand via internet, iedereen kan zich achter een schermpje anders voordoen dan hij of zij daadwerkelijk is... Dus ergens op een neutraal terein afspreken waar meerdere mensen aanwezig zijn, lijkt me toch wel heel gezond.
Het pleit overigens voor je, wat je hier plaatst maar helaas is niet iedereen zo, en niet elke man is te vertrouwen maar ook niet elke vrouw....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:08
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Het lek van het boorplatform Deepwater blijkt zo groot te zijn dat er enorm veel olie uit stroomt. En het zou 3 maanden duren voordat de lekken gedicht kunnen worden.....
Tsja.....
Als men zo graag met de natuur en met de aarde wil spelen, is dít het gevolg. Eigen schuld, dikke bult. Ik heb geen enkel medelijden met de verantwoordelijken. Ze hadden kúnnen weten dat boren op zo'n grote diepte in zee riskant kan zijn. Hoe komt het toch dat ze niet op tijd voor reparatie-apparaten hebben gezorgd? Als je het mij vraagt: ik denk dat ze veel te nonchalant met de risico's omgegaan zijn...... |
Waarom steken ze die olie niet gewoon in brand? Goed, je krijgt wat extra luchtvervuiling, maar het spoelt dan niet aan op de kusten. En zolang olie het zwarte goud blijft, boren ze overal. Al is het op de maan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:09
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | | Dus de kinderdoop is een echte, volwaardige doop. Die doop is geldig voor het hele leven, en moet dus niet overgedaan worden!!! |
Wordt de doop werkelijk overgedaan dan als je van verbondsdoop overgaat naar geloofsdoop? In mijn ogen niet. Want een appel wordt vervangen door een peer. Je wijzigt dus van fruitsoort. Verbondsdoop toedienen aan een kind staat gelijk aan het opdragen van een kind in andere kringen, waar geloofsdoop in die kringen gelijk staat aan belijdenis in het geval van verbondsdoop. De dopen kun je dus niet 1-2-3 naast elkaar leggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:11
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Het feit dat er tegenwoordig discussie mogelijk is over kinderdoop c.q. geloofsdoop, geeft aan dat er veel minder kinderen sterven dan 100 jaar geleden.....
Dankzij de luxe welvaartstaat kan men het zich veroorloven om de "echte" doop uit te stellen tot het moment komt dat de gelovige een bewuste keus voor de Levende God maakt.
Er is wel wat voor te zeggen om de doop uit te stellen tot volwassen leeftijd, dan vinden doop + belijdenis gelijktijdig plaats. Maar daarin is ieder vrij om te kiezen. Maar er is evengoed wat voor te zeggen om voor de kinderdoop te kiezen. Ook in onze tijd sterven er kinderen, ook nu nog zijn er kinderen die weten dat ze binnen enkele jaren komen te overlijden.....
Dus de kinderdoop is een echte, volwaardige doop. Die doop is geldig voor het hele leven, en moet dus niet overgedaan worden!!! |
In mijn ogen word je niet overgedoopt bij een volwassendoop, Ik zie het meer als belijdenis doen.... Dus ik ga niet zeggen dat het 1 beter is als het andere...Ik denk dat we ruimte moeten hebben voor anders denkenden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:15
|
|
|
|
Op dit soort sites heb je ruwweg 3 groepen. De preciezen, die precies weten wat Gods Woord voor ons mensen betekent en dat ook menen toe te passen. Al moet hierbij opgemerkt worden dat het leven soms sterker is dan de (moraal-)leer. De 2e groep zijn de rekkelijken. Hun visie is wat breder en 'aardser'. De bijbel is een richtingaanwijzer, maar mis je eens een afslag: het leven gaat door en aan het eind van de rit is er tòch vergeving. De 3e groep zit er ongemakkelijk tussenin. Ze willen graag dat we allemaal vriendjes blijven. Zoeken compromissen die zelden geaccepteerd worden noch door de preciezen, noch door de rekkelijken. En als een ieder z'n kruit toch echt verschoten heeft, dan weten we nog wel een paar scheldwoorden te bedenken voor elkaar: calvinist of Arminiaan of erger.
Maar goed: schaart u zich bij de rekkelijken of bij de preciezen? En waarom?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:25
|
|
|
|
| MAATJES468 schreef: | In mijn ogen word je niet overgedoopt bij een volwassendoop, Ik zie het meer als belijdenis doen.... Dus ik ga niet zeggen dat het 1 beter is als het andere...Ik denk dat we ruimte moeten hebben voor anders denkenden. |
Dachten de kerken er maar zo over. Helaas ontbreekt er bij vele kerken die ruimte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:33
|
|
|
|
HANNAH810 schreef: zozo, da's een oud beessie dan cross, en hij doet et nog ook??
Ik ben bang dat we hem aan de straatstenen niet kwijtraken Hannah.......of heb jij nog iets leuks voor hem in de aanbieding?
tja, dat ligt er aan he leanne; de ene wasmachine is de andere niet; t ligt er een beetje aan of ie nog in goede staat verkeerd, en doet waar ie voor bedoeld is! t ligt er ook wel eens aan welk merk wasmachine je hebt, een miele, bouknecht of een aeg...... allemaal toch weer nét een beetje anders, en de ene functioneert nu eenmaal langer op top-nivo dan de ander he? als ie t nog goed doet, is er vast nog wel iemand die "er iets mee kan"
toch??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:36
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Op dit soort sites heb je ruwweg 3 groepen. De preciezen, die precies weten wat Gods Woord voor ons mensen betekent en dat ook menen toe te passen. Al moet hierbij opgemerkt worden dat het leven soms sterker is dan de (moraal-)leer. De 2e groep zijn de rekkelijken. Hun visie is wat breder en 'aardser'. De bijbel is een richtingaanwijzer, maar mis je eens een afslag: het leven gaat door en aan het eind van de rit is er tòch vergeving. De 3e groep zit er ongemakkelijk tussenin. Ze willen graag dat we allemaal vriendjes blijven. Zoeken compromissen die zelden geaccepteerd worden noch door de preciezen, noch door de rekkelijken. En als een ieder z'n kruit toch echt verschoten heeft, dan weten we nog wel een paar scheldwoorden te bedenken voor elkaar: calvinist of Arminiaan of erger.
Maar goed: schaart u zich bij de rekkelijken of bij de preciezen? En waarom? |
Hmm een leuke
Ik denk ik ben toch een rekkelijke...Want ik zie de bijbel inderdaad als richtingaanwijzer...En ja ik kan een afslag missen, Ben ook maar een mens. Maar ik weet wel dat wanneer ik een afslag mis, Jezus ook voor mij gestorven is en me weer op het juiste pad brengt. En dat wil niet zeggen dat ik er maar oplos leef, Ik doe men best, maar zoals ik al eerder aangaf ik ben maar een mens en een mens maakt fouten. Gelukkig is Jezus gestorven voor mijn "fouten"(zonden) en kan en mag ik altijd weer op het juiste pad komen door vergeving te vragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:37
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dachten de kerken er maar zo over. Helaas ontbreekt er bij vele kerken die ruimte. |
Ik denk dat het niet zo zeer in de kerken zit Mariska, Maar meer aan de mensen die er kerken, De kerken zelf zijn immers maar stenen gebouwen en denken niet zoveel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:53
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: zozo, da's een oud beessie dan cross, en hij doet et nog ook??
Ik ben bang dat we hem aan de straatstenen niet kwijtraken Hannah.......of heb jij nog iets leuks voor hem in de aanbieding?
tja, dat ligt er aan he leanne; de ene wasmachine is de andere niet; t ligt er een beetje aan of ie nog in goede staat verkeerd, en doet waar ie voor bedoeld is! t ligt er ook wel eens aan welk merk wasmachine je hebt, een miele, bouknecht of een aeg...... allemaal toch weer nét een beetje anders, en de ene functioneert nu eenmaal langer op top-nivo dan de ander he? als ie t nog goed doet, is er vast nog wel iemand die "er iets mee kan"
toch??  |
Ik vind hem wel behoorlijk op leeftijd........maar ja,als je erg verlegen zit om zo'n ding ben je met weinig tevreden denk ik?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:56
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Op dit soort sites heb je ruwweg 3 groepen. De preciezen, die precies weten wat Gods Woord voor ons mensen betekent en dat ook menen toe te passen. Al moet hierbij opgemerkt worden dat het leven soms sterker is dan de (moraal-)leer. De 2e groep zijn de rekkelijken. Hun visie is wat breder en 'aardser'. De bijbel is een richtingaanwijzer, maar mis je eens een afslag: het leven gaat door en aan het eind van de rit is er tòch vergeving. De 3e groep zit er ongemakkelijk tussenin. Ze willen graag dat we allemaal vriendjes blijven. Zoeken compromissen die zelden geaccepteerd worden noch door de preciezen, noch door de rekkelijken. En als een ieder z'n kruit toch echt verschoten heeft, dan weten we nog wel een paar scheldwoorden te bedenken voor elkaar: calvinist of Arminiaan of erger.
Het is jammer dat hier weer een vorm komt van iemand in een bepaalde groepje te duwen in wie hem of haar wat is. Dus als iemand redelijk of precies is het gaat erom dat je ogen gericht houdt op Hem. Als het goed is wil je ook graag meer hunkeren naar God de Vader toe zodat je meer en meer vormingen krijgt van Hem als een mooi beeld. Elk mens is met zonde en doet hem of haar pijn of iets fout waarin je mag leren omdan niet diezelfde fout te maken. 7x70 maal vergeven!
Het is aan een ieder welke wegen je opgaat. De smale weg of de brede weg? De breede weg heeft veel verleidelijke dingen die je ogen er niet van af houden maar als je langer zou nadenken dan weet je dat het je niet goed doet. De smale weg is een weg wat voor vele als saai of zwaar word gezien maar is dit wel echt saai of zwaar omdat je dan meer God in je leven laat vormen.
Je hoeft niet te schamen Neej niet voor het evangelie Durf anders te zijn Door niet mee te doen Met de wereld Laat je ogen gericht Op onze Vader
Shalom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 17:26
|
|
|
|
| MAATJES468 schreef: | Heel mooi dat jij het zo ziet...Maar zoals je denk ik wel hebt kunnen lezen zijn er hier meerdere dames die helaas niet zulke goede ervaringen hebben en beschadigd dan wel behoorlijk beschadigd zijn... Maar aan de andere kant denk ik beschadigd of niet een stukje gezond wantrouwen kan geen kwaad, Je "ontmoet" iemand via internet, iedereen kan zich achter een schermpje anders voordoen dan hij of zij daadwerkelijk is... Dus ergens op een neutraal terein afspreken waar meerdere mensen aanwezig zijn, lijkt me toch wel heel gezond.
Het pleit overigens voor je, wat je hier plaatst maar helaas is niet iedereen zo, en niet elke man is te vertrouwen maar ook niet elke vrouw.... |
Ik weet het. Juist daarom wil ik in eerste date het liefst ook, tot op zijn minst, als een leuke herinnering achterlaten, ook wanneer de klik niet komt of is. Ik besef uitemate goed dat er beschadigingen zijn bovenop hetgeen dat er al is. Het is aan mij, hoe ga ik daarmee om.
Ik vind het al erg genoeg wat er door datings gebeurd. Maar er zijn ook positieve ervaringen waar ik mij aan vasthoudt.
Zoals ik al eerder gezegd heb, de eerste date kan het mooiste date zijn. Dat heb je samen in de hand.
Ten slotte gaat het om een "drievoudig snoer" waarom zou ik mij dan moeten gaan beschermen met allerlei bijgedachten? Mijn vetrouwen in God is groot.
Ik hoop dat het voor iedereen een kracht mag zijn, om op Hem te vertrouwen.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 3 mei 2010, 17:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 17:35
|
|
|
|
Mischien heeft God het wel bedoeld om vaker gedoopt te worden dan èèn keer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 17:36
|
|
|
|
Imre, je zou moeten weten dat de termen rekkelijken en preciezen historisch wat belast zijn, al snap ik je verhaal wel. Het is natuurlijk niet een tegenstelling die alleen in christelijke kring bestaat. Ik meende ergens gelezen te hebben dat je historicus was, dus het begrip structuralisme is je ongetwijfeld bekend. In de Groene beweging in Duitsland spreekt met van Fundis en Realos. Fundamentalisten en Realisten zeg maar. Feitelijk gaat het in deze discussie dus over deze twee groepen. doen we dat niet dan komen we in een discussie terecht die zijn wortels heeft in het Twaalfjarig bestand. Boeiend voor mensen die in geschiedenis geinteresseerd zijn maar in die enge zin niet zo toepasbaar voor nu. De vraag is eigenlijk: hou je je vast aan een principe dat wellicht juist maar dat niet uitvoerbaar is of kijkt naar de werkelijkheid zo die zich voordoet. De discussie op CM speelt zich af tussen Fundis en Realos en iedereen die op het forum meedoet zou zich het eens moeten afvragen waar hij zich toe rekent en of dat terecht is. Die derde groep van je herken ik wat minder. De verwijzing naar Arminius en Gomarus is wel begrijpelijk maar de tijden zijn wel wat veranderd. Gelukkig maar.
Thomas, 55 op de Fundischaal van Trouw.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 3 mei 2010, 17:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 17:46
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Imre, je zou moeten weten dat de termen rekkelijken en preciezen historisch wat belast zijn, al snap ik je verhaal wel. Het is natuurlijk niet een tegenstelling die alleen in christelijke kring bestaat. Ik meende ergens gelezen te hebben dat je historicus was, dus het begrip structuralisme is je ongetwijfeld bekend. In de Groene beweging in Duitsland spreekt met van Fundis en Realos. Fundamentalisten en Realisten zeg maar. Feitelijk gaat het in deze discussie dus over deze twee groepen. doen we dat niet dan komen we in een discussie terecht die zijn wortels heeft in het Twaalfjarig bestand. Boeiend voor mensen die in geschiedenis geinteresseerd zijn maar in die enge zin niet zo toepasbaar voor nu. De vraag is eigenlijk: hou je je vast aan een principe dat wellicht juist maar dat niet uitvoerbaar is of kijkt naar de werkelijkheid zo die zich voordoet. De discussie op CM speelt zich af tussen Fundis en Realos en iedereen die op het forum meedoet zou zich het eens moeten afvragen waar hij zich toe rekent en of dat terecht is. Die derde groep van je herken ik wat minder. De verwijzing naar Arminius en Gomarus is wel begrijpelijk maar de tijden zijn wel wat veranderd. Gelukkig maar.
Thomas, 55 op de Fundischaal van Trouw. |
Niet te ingewikkeld maken, Thomas. De termen zijn historisch, maar in de christelijke praktijk van alledag zijn deze termen nog heel wel bruikbaar.
Ik had ook kunnen spreken over: rechtervleugel of linkervleugel. Of over vrijzinnigen of rechtzinnigen. Orthodox of liberaal. Maar ik vind dat rekkelijk (uitrekbaar) of preciezen (alles is van stond af aan precies vastgesteld) de vlaggen zijn die de lading goed dekt en die je door alle discussies heen ook hier terugvindt.
Imre, die wel historisch is, maar niet stilstaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 17:48
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Het is jammer dat hier weer een vorm komt van iemand in een bepaalde groepje te duwen in wie hem of haar wat is. Dus als iemand redelijk of precies is het gaat erom dat je ogen gericht houdt op Hem. Als het goed is wil je ook graag meer hunkeren naar God de Vader toe zodat je meer en meer vormingen krijgt van Hem als een mooi beeld. Elk mens is met zonde en doet hem of haar pijn of iets fout waarin je mag leren omdan niet diezelfde fout te maken. 7x70 maal vergeven!
Het is aan een ieder welke wegen je opgaat. De smale weg of de brede weg? De breede weg heeft veel verleidelijke dingen die je ogen er niet van af houden maar als je langer zou nadenken dan weet je dat het je niet goed doet. De smale weg is een weg wat voor vele als saai of zwaar word gezien maar is dit wel echt saai of zwaar omdat je dan meer God in je leven laat vormen.
Je hoeft niet te schamen Neej niet voor het evangelie Durf anders te zijn Door niet mee te doen Met de wereld Laat je ogen gericht Op onze Vader
Shalom |
Maar, vind je niet dat sommige kerken de weg wel erg smal maken? Terwijl er ook gemeenten zijn waarbij de weg niet breed genoeg kan zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 17:49
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dit noem ik dus zeker geen zeuren Marijan, je geeft gewoon aan wat je tegenstaat .....  |
Thanks! Ik begon al te twijfelen aan mezelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 17:51
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | tja, dat ligt er aan he leanne; de ene wasmachine is de andere niet; t ligt er een beetje aan of ie nog in goede staat verkeerd, en doet waar ie voor bedoeld is! t ligt er ook wel eens aan welk merk wasmachine je hebt, een miele, bouknecht of een aeg...... allemaal toch weer nét een beetje anders, en de ene functioneert nu eenmaal langer op top-nivo dan de ander he? als ie t nog goed doet, is er vast nog wel iemand die "er iets mee kan"
toch??  |
Maar hoe zit dat met friteuses, Hannah?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 17:53
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | Met wie kun je de beste relatie krijgen ? Als ik zo om me heen kijk , zie ik zoveel mensen met zoveel karakters en indrukken. Ik neem aan dat jij die ook opmerkt. Welke soort persoon past het beste bij jou en waarom denk je dat ? |
De goede partner is niet diegene die aan je eisen voldoet maar degene voor wie je eisen opgeeft. Verder zijn de verschillen pas leuk als er genoeg overeenkomsten zijn. Maar de ondefinieerbare chemie of de klik doet het meeste en zonder dat werkt het nietl. Maar is die er meteen? Hoe kan het dat je twee jaar nadat je haar zag verliefd wordt op het meisje uit de klas terwijl je haar daarvoor niet zag staan? Als jij het snapt, snap ik het ook.
Thomas, die dit ook niet kon snappen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 3 mei 2010, 19:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:07
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De goede partner is niet diegene die aan je eisen voldoet maar degene voor wie je eisen opgeeft. Verder zijn de verschillen pas leuk als er genoeg overeenkomsten zijn. Maar de ondefinieerbare chemie of de klik doet het meeste en zonder dat werkt het nietl. Maar is die er meteen? hoe kan het dat je nadat je twee haar verliefd wordt op het meisje uit de klas terwijl je haar daarvoor niet zag staan? Als jij het snapt, snap ik het ook.
Thomas, die dit ook niet kon snappen. |
Heel treffend gezegd, Thomas!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 3 mei 2010, 18:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:25
|
|
|
|
Donderdag 29 april:
WAAROM TWIJFEL?
Verblijd je in MIJ, blijdschap is aanstekelijk, vertrouw en bid. Voor iemand, die MIJ allèèn maar kent als GOD, als SCHEPPER, is het geen zonde om aan MIJ te twijfelen en om MIJN Liefde en bedoelingen in twijfel te trekken. Maar voor iemand, die MIJ kent zoals jij, als VRIEND en REDDER en die de GOD van de wereld kent als VADER - voor zo iemand is het inderdaad verkeerd om aan MIJN bedoeling en MIJN reddende macht en innige liefde te twijfelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:27
|
|
|
|
Vrijdag 30 april:
VERWACHT VEEL WONDEREN!
MIJN bescherming is zo wonderbaar, verwacht niet èèn, maar veel wonderen, de gebeurtenissen van elke dag, mits door MIJ bewerkt en bestuurd, zijn wonderwerken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:29
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | [Donderdag nog de beker finale, hopen op meer geluk voor Ajax (anders zou mijn kind wel heel verdrietig worden) dus: kom op Ajax, doe je best
Op verzoek de bijnaam waarvan ik dacht dat deze in voetbal wereld algemeen erkent werd gewijzigd.
met excuses aan een ieder die zich hieraan heeft gestoord, dat was dus absoluut niet mijn bedoeling. | [/quote]
Voor straf gaat Feijenoord winnen met 3-0
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:31
|
|
|
|
Zaterdag 1 mei:
MIJN GEHEIM!
Je wordt geleid, maar bedenk, dat IK heb gezegd: MIJN oog wil u leiden. En MIJN oog wil zeggen, het doel, dat IK MIJ gesteld heb, MIJN wil. Leiden door MIJN wil betekent, al jou verlangens in overeenstemming brengen met MIJN wil, met MIJN verlangens. Om te maken, dat je allèèn maar wilt, dat IK wil, dan is het MIJN wil, die jou leidt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:35
|
|
|
|
Zondag 2 mei:
BESCHERMENGELEN!
Je bent van MIJ, zodra IK MIJN zegen en stempel op je heb gedrukt ten teken, dat je MIJN eigendom bent, stromen MIJN legerscharen toe om je te dienen en te beschermen. Onthoud, dat jullie Koningsdochters zijn. Tracht je voor te stellen, dat er in het ongeziene een lijfwacht van MIJN dienaren wacht en verlangt om doeltreffend alles te doen, wat nodig is voor je welzijn. Wees je hiervan bewust gedurende de hele dag, besef het en alles is wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:40
|
|
|
|
Maandag 3 mei:
DE STILLE KREET!
JEZUS, hoor ons en laat onze roep tot U komen.
Die stille kreet, die opstijgt uit harten vol angst, wordt boven alle muziek uit in de hemel gehoord. De problemen van een vragend hart, worden niet opgelost door de argumenten van theologen, maar door de kreet van dat hart tot MIJ en de overtuiging, dat IK die heb gehoord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:45
|
|
|
|
| HERMIENA254 schreef: | Beterschap en sterkte Eva!
liefs van mij |
Bedankt voor de lieve bemoedigingen, ik heb ichias , ergste pijn is gelukkig voorbij, toch nog wat achterstallige bemoedigingen voor jullie
Liefs Eva
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 3 mei 2010, 18:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:46
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Maar hoe zit dat met friteuses, Hannah?  |
wat wil je over de friteuze weten dan imre?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |