| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:49
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, dat is een mooie tekst, ja, en zo kunnen wij elkaar hier bemoedigen en tot zegen zijn  |
mooi gezegd, het is inderdaad respect na elkaar tonen, zo zie ik ridderlijkheid en dat kan ook door effe de deur open te houden voor iemand of effe iets liefs te zeggen.
de man die je achterna loopt in de winkel omdat je wat hebt verloren en het aan je geeft er zijn nog wel ridderlijke mannen
Vroeger was het natuurlijk vet romantisch, jij staat daar in het bos met die boze draak en daar komt: tadaaaa de ridder op het witte paard jou redden en rijd met je weg het bos in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:59
|
|
|
|
Ben het mee eens met vooruit kijken, maar vergeten doe je nooit en af en toe wat uit je rugzak halen om anderen mee te bemoedigen kan geen kwaad. Denk ik dan he. Helpt mensen wel es die in een nog moeilijke situatie zitten. huishoudelijk geweld, blijft een beetje taboe. Al leest 1 iemand mijn ouwe shit maar en help ik diegene, is het het waard. Dus ja soms kijk ik effe terug. En de kern is Jezus, die je helpt en red uit allerlei omstandigheden.
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op dinsdag 16 april 2013, 16:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 16:04
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Ben het mee eens met vooruit kijken, maar vergeten doe je nooit en af en toe wat uit je rugzak halen om anderen mee te bemoedigen kan geen kwaad. Denk ik dan he. Helpt mensen wel es die in een nog moeilijke situatie zitten. huishoudelijk geweld, blijft een beetje taboe. Al leest 1 iemand mijn ouwe shit maar en help ik diegene, is het het waard. Dus ja soms kijk ik effe terug. En de kern is Jezus, die je helpt en red uit allerlei omstandigheden. |
| Quote: | | Dus ja soms kijk ik effe terug. En de kern is Jezus, die je helpt en red uit allerlei omstandigheden. |
Ja, dat is ook zo.
De reden dat we hier nu zijn en leven, ja, dat is door en uit geloof :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COBY648
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 16:13
|
|
|
|
-
Laatst aangepast door
|
COBY648
|
op dinsdag 16 april 2013, 16:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 16:15
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 16:29
|
|
|
|
Hold me now, rehearsel
Als je wilt kopiëren, op "delen" klikken, en dan het adres kopiëren, en hier plakken. en even opletten of bij "beginnen bij: ", 0.00 staat. Als je wilt dat een video pas begint bij bijvoorbeeld een minuut en 5 seconden dan zet je bij "beginnen bij": 1.05
En dan [url=adres]eigen tekst, zoals: 'klik hier', of de titel van de film, oid.[/url]
Dit is de code.
Ja, het kan zijn dat iemand het even voor moet doen, dat had ik zelf in het begin met kopiëren en plakken, dat snapte ik alleen toen iemand het voordeed.
Ja, oude tijden herleven he?;) Bij het kijken naar die video, leuk gedaan!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 16 april 2013, 16:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 16:29
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Jij bent het waard iemand te treffen die jou op waarde schat,die door je verleden heenkijkt en je ware ik wil leren kennen. Met iemand die jou afwijst op basis van 1 woord wil je toch helemaal geen relatie beginnen?Die selecteer je er dus handig uit door je profiel eerlijk in te vullen  | Ha, dat vind ik wel een mooi uitgangspunt ja. Die hou ik er in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 17:09
|
|
|
|
Binnen een relatie van liefde en trouw is het elkaar leren kennen en het beminnen van elkaar en het beleven van seksualiteit onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het hoort bij elkaar en daarom moet je het niet los van elkaar zien of proberen te scheiden. De definitie van seks is voor een ieder ook weer anders. Seksuele gevoelens en verlangens zijn in elk mens aanwezig en dat is niet iets om je schuldig over te voelen, het hoort bij ons mens-zijn. In een beginnende relatie moet je altijd naar elkaar toe groeien en elkaar leren kennen, zowel wat betreft het hart en het vlees en het omgaan met die gevoelens en verlangens.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 16 april 2013, 17:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 17:20
|
|
|
|
| ANNE379 schreef: | GABY401 schreef: Waarom geven mensen op dat ze single/nooit getrouwd zijn, als ze gescheiden zijn / kinderen hebben??
Dat is verwarrend en misleidend... en ook niet zo eerlijk, he....
Inderdaad niet eerlijk. Maar helaas komt het in christelijk Nederland toch nog heel vaak voor dat er vooroordelen zijn tov gescheiden mensen, zonder dat men weet wat de reden er achter is. En dat is dan soms ook te merken aan reacties die je wel/niet krijgt via een datingsite. Misschien dat mensen zich daardoor anders voordoen. |
Als mensen nog van deze cultuur zijn en op CM komt dat voor in de wat behoudende kringen, dan moet je juist zeggen dat je gescheiden bent als het zo is. Sowieso vind ik overigens. Bij de mensen die zo denken, moet je gewoon niet zijn, wat mij betreft om meerdere redenen niet. Liever dood dan gescheiden is daar nog wel eens een kreet. Nou, na een eenmaal gemaakte foute keuze, hoef je elkaar nog niet in een situatie te brengen dat je nog lang en ongelukkig moet leven. Een scheiding is al ingrijpend genoeg.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 16 april 2013, 17:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:10
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Als mensen nog van deze cultuur zijn en op CM komt dat voor in de wat behoudende kringen, dan moet je juist zeggen dat je gescheiden bent als het zo is. Sowieso vind ik overigens. Bij de mensen die zo denken, moet je gewoon niet zijn, wat mij betreft om meerdere redenen niet. Liever dood dan gescheiden is daar nog wel eens een kreet. Nou, na een eenmaal gemaakte foute keuze, hoef je elkaar nog niet in een situatie te brengen dat je nog lang en ongelukkig moet leven. Een scheiding is al ingrijpend genoeg.
Thomas. |
Klopt ja, zo denken Farizeeërs, heel wreed en onnadenkend. Je hoort ze helaas nog steeds in deze tijd en vaak onder een heel vals mom.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 16 april 2013, 19:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:29
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Klopt ja, zo denken Farizeeërs, heel wreed en onnadenkend. Je hoort ze helaas nog steeds in deze tijd en vaak onder een heel vals mom. |
Ja, het is ``trouw tot de dood ons scheidt``, maar soms is het huwelijk eerder dood dan de partner.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLO606
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:32
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Binnen een relatie van liefde en trouw is het elkaar leren kennen en het beminnen van elkaar en het beleven van seksualiteit onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het hoort bij elkaar en daarom moet je het niet los van elkaar zien of proberen te scheiden. De definitie van seks is voor een ieder ook weer anders. Seksuele gevoelens en verlangens zijn in elk mens aanwezig en dat is niet iets om je schuldig over te voelen, het hoort bij ons mens-zijn. In een beginnende relatie moet je altijd naar elkaar toe groeien en elkaar leren kennen, zowel wat betreft het hart en het vlees en het omgaan met die gevoelens en verlangens. |
Is mooi geschreven, maar meerderen beperken zich teveel tot het eerste.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:33
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Ja, het is ``trouw tot de dood ons scheidt``, maar soms is het huwelijk eerder dood dan de partner. |
Het huwelijk wordt op die manier uit het verband gerukt en als voorwerp neergezet. De gehuwde staat zou dan belangrijker worden dan elkaar liefhebben en tevoorschijn beminnen. Ik kan me niet voorstellen dat God daarmee akkoord gaat zoals Hij een verbond/binding tussen mensen heeft bedoeld en gegeven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 16 april 2013, 19:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:41
|
|
|
|

Ik kon het niet laten; zo mooi, daarom deze foto, ja, hier ging ik vaak naartoe...Dat grote witte gebouw is het treinstastion, en die drie zuilen zeg maar, rechts op de berg waar sneeuw op ligt, ja, daar ligt een dorp, Crans Montana.
Ja, je kan je niet voorstellen, dat op zo'n berg dorpen en wegen verscholen liggen die je op het oog niet ziet. Verborgen achter de bomen...Alleen 's avonds zie je dat, dat er dorpjes op de berghellingen liggen, door de lichtjes...
En dan wakker worden halverwege op een bergheling, midden in de natuur, met dat heerlijke weer...Ja, ik zou het wel vol met foto's willen plaatsen maar dat doe ik hier maar even niet. Ik wou alleen een impressie geven.

Dit is eigenlijk iets wat ik zo weer zou willen doen ;) :) De Rust en het geluk wat vanaf de schoonheid van de natuur afstraalt...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 16 april 2013, 19:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:45
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Ja.. Zingen in de nacht kan dat wel,zingen in de nacht? in de nachten van twijfel en aanvechting... Ergens in de bijbel heeft iemand,en denk meerdere dit wel ondervonden, Nee..dit gaat niet zomaar van zelf, God is een God van wonderen... Hij geeft het gebed en doet het gaan zingen in de nachten, Wonder..dat God de mens niet los laat. Beter gezegd ..ZIJN kind niet los laat Zijn kinderen weten het vaak goed genoeg,dat zij zich zelf vaak in de duisternis hebben gebracht..ja! maar ondervonden gaat worden Wie Hem aan roept in de nood Vindt Zijn gunst oneindig groot En mag soms zingen in de nachten.
Houd aan!
Gr Heide |
Mooi onderwerp weer eens Heide.. Juist dat zingen in de nacht heb ik zoveel gedaan en nog met regelmaat.. Als ik niet kan slapen gaat er vaak wel een lied door mijn hoofd... En dat is nooit een top 40 lied maar altijd een lied tot Zijn eer....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:49
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Wat was het weer heeeeeeeerlijk weer vandaag!!! Ikkrijgzinindelente!!  En dan maar ff vergeten dat ze voor het weekend minder weer hebben voorspeld.  |
Zeg niet dat die friezen de zon weer eens daar hebben gehouden he Hij komt er hier nu door ja zeg bietje laat he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:56
|
|
|
|
Dinsdag 16 April, Lucas 22: 31-34 en Mattheüs 26:55; Bitter huilen.
Wij kijken eerst naar Petrus. Hij verloochent Jezus drie keer, maar dan kraait de haan, en Petrus sluipt weg naar buiten. Je hoort hem niemand de schuld geven. Je hoort hem alleen maar bitter huilen. Het woordje ‘bitter’ heeft altijd iets wanhopigs. Het is geen gewone huilbui waarvan je opknapt. Eerder een wanhopig gebrul. ‘Bitter’ drukt in de Bijbel meestal iets uit waar geen hoop voor is. ‘Hoor mij, Heer, wil antwoord zenden, / zie mijn bittere ellende!’ Dan begrijp je er echt helemaal niets meer van. ‘Dominee, het is zo bitter, het ging juist zo goed met hem, en nu is het helemaal mis. ‘Zo ongeveer. En nog bitterder is het als je zelf ergens schuldig aan bent. Petrus was geen zwakkeling. Hij overschatte zichzelf. Hij had een missie en die zou hij doen en die kon hij aan. Maar ineens kraait er een haan. En dan herinnert Petrus zich wat Jezus hem had gezegd. Zo’n moment van verheldering heeft iets verbijsterends. Automatisch loop je weg! Ineens sta je buiten. Alleen met je tranen. Overal buiten. Buiten God, buiten Jezus, je hebt geen heil bij God. Een paar dagen zie je Petrus nergens meer. Je houdt je hart vast. Als die zich maar niets aandoet. Gelukkig, zo weten we, loopt het met Petrus toch goed af. Met Pasen is hij er nog en Jezus vraagt heel bijzonder naar hem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:09
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Soms zijn er dingen in het leven waar je als een berg tegen opziet, een moeilijk iets, als een grote berg, bespreek je het met jezus en doe je het samen met hem , over die berg gaan, lijkt het een speldeknopje te zijn. |
Ja, ik denk dat ik het begrijp.
Net zoiets als:
"met mijn God spring ik over een muur".
Uit: Danklied van David, 2 Samuël 22 vers 30b.
Even het hele stukje erin: 28 Het ellendige volk verlost Gij,
en uw ogen zijn tegen de hovaardigen*; Gij vernedert hen.
29 Want Gij, o HERE, zijt mijn lamp,
en de HERE doet mijn duisternis opklaren.
30 Met U immers loop ik op een legerbende in,
met mijn God spring ik over een muur. :)
*Hovaardig=verwaand
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 16 april 2013, 20:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:16
|
|
|
|
|
We begrijpen elkaar,en dat is waar het vanaf nu om gaat..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:19
|
|
|
|
Van harte Zeeland, still going strong he en als je je een jaar ouder voelt, bedenk dan dat je maar een dag ouder geworden bent.
Veel plezier vandaag.
Thomas, vindt Zeeland wel ok maar houdt zeer van Friesland.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 16 april 2013, 20:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:20
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Mooi onderwerp weer eens Heide.. Juist dat zingen in de nacht heb ik zoveel gedaan en nog met regelmaat.. Als ik niet kan slapen gaat er vaak wel een lied door mijn hoofd... En dat is nooit een top 40 lied maar altijd een lied tot Zijn eer.... |
Dank Erika.. Uiteindelijk geven we alleen wat door Maar de mens mag weg vallen hoor,met als zijn belevingen Alleen God helpt werkelijk,denk je niet?
mooi die fotos,,geweldig om te zien zeg!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:25
|
|
|
|
Niet zo weg dromen hier,als het hier gewoon over de zon gaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:29
|
|
|
|
Nou vanaf de bergtop dit toch! Ja die tijden/momenten bestaan gelukkig ook toch...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:30
|
|
|
|
|
ik ga ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:34
|
|
|
|
ik zoe iemand die gewoon heel rustig even alle huishoudelijke punten voor mij op noemt..met een kaarsje erbij desnoods?..
zeg ik iets geks? sluit dan achterin de rij aan
ik ga eten fijne avond
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op dinsdag 16 april 2013, 20:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:45
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Dank Erika.. Uiteindelijk geven we alleen wat door Maar de mens mag weg vallen hoor,met als zijn belevingen Alleen God helpt werkelijk,denk je niet?
mooi die fotos,,geweldig om te zien zeg!! |
Ik las ergens: Het volgen van Jezus levert moeite op, strijd, nederlagen en overwinningen, maar is te allen tijde de moeite waard! Ik weet niet precies uit welke Bijbelteksten deze zin is gedestilleerd, ik denk wel aan te voelen dat dat zo is. Ik denk, dat bij overwinningen, dat je die je dan beleefd als goed. Want ja, een overwinning(op iets?) kan van alles zijn. En vaak is het ook zo dat iemand best wel heeft gewerkt aan een overwinning in zijn persoonlijk leven. En dat dan natuurlijk als heel erg fijn beleeft.
En dat dat wel oké is, als God de eer en dank krijgt. Want ja, als er voor dingen zijn gebeden, of je hebt er zelf voor gebeden, om het een en ander voor elkaar te krijgen, en dat is dan gelukt, ja, dan kan je erg gelukkig zijn, en God de eer geven.
Dus ja, inderdaad God helpt. Wat impliceert dat je zelf ook aan het werk bent.(bidt en werkt) En ja, als je dat beleefd als gelukzalig als je een(je) doel of meerdere doelen hebt bereikt, niets mis mee(natuurlijk), want je geeft God de dank en eer. God die je aanvankelijk hielp bij het uitvoeren van taken en bij het denkwerk. (bijvoorbeeld bij een tentamen)
:)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:50
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | 
Ik kon het niet laten; zo mooi, daarom deze foto, ja, hier ging ik vaak naartoe...Dat grote witte gebouw is het treinstastion, en die drie zuilen zeg maar, rechts op de berg waar sneeuw op ligt, ja, daar ligt een dorp, Crans Montana.
Ja, je kan je niet voorstellen, dat op zo'n berg dorpen en wegen verscholen liggen die je op het oog niet ziet. Verborgen achter de bomen...Alleen 's avonds zie je dat, dat er dorpjes op de berghellingen liggen, door de lichtjes...
En dan wakker worden halverwege op een bergheling, midden in de natuur, met dat heerlijke weer...Ja, ik zou het wel vol met foto's willen plaatsen maar dat doe ik hier maar even niet. Ik wou alleen een impressie geven.

Dit is eigenlijk iets wat ik zo weer zou willen doen ;) :) De Rust en het geluk wat vanaf de schoonheid van de natuur afstraalt... |
Ja mooi Shanita..ze waren van jou zie ik nu:)
enja..Je tent zal er maar staan zeg..Wow!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:55
|
|
|
|
..... niet veel meer doen vandaag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 21:08
|
|
|
|
Jeugdsentiment; en toen wist ik niet wat het betekende, ik kon geen Engels, nu wel ;)
Another Brick in the Wall
Betekenis: Nóg/weer/ een barst in de muur..
Ja, en een vrolijke voor de balans: Live is life
Betekenis: Leven is Life..Rechtstreeks dus....leven is rechtstreeks...of, live is het leven als je het omdraait...:)
Iig, de maker van deze video schreef steeds: 'life is life', vandaar dus ook een van de reacties": LIVE IS LIFE
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 16 april 2013, 21:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 21:31
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Jeugdsentiment; en toen wist ik niet wat het betekende, ik kon geen Engels, nu wel ;)
Another Brick in the Wall
Betekenis: Nóg/weer/ een barst in de muur..
Ja, en een vrolijke voor de balans: Live is life
Betekenis: Leven is Life..Rechtstreeks dus....leven is rechtstreeks...
Iig, de maker van deze video schreef steeds: 'life is life', vandaar dus ook een van de reacties": L
Het nummer was verboden in Zuid-Afrika, klasseverschil mag en mocht wel. Voor sommigen een voorbeeld wat betreft Christendom. Deze opname had wel impact hoor. Brick in the wall, barst in de muur of betekent het toch wat anders?
Thomas
I
V
E?
I
S
L
I
F
E |
|
|