| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:56
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Maar, vind je niet dat sommige kerken de weg wel erg smal maken? Terwijl er ook gemeenten zijn waarbij de weg niet breed genoeg kan zijn. |
Zoek de juiste evenwicht
Alleen voeg niet teveel toe of haal dingen erbij weg
Want waar teveel water bij de wijn word gedaan
Smaakt de wijn dan nog wel?
Want hoevaak smaakt de wijn ozo bitter
Er zit amper smaak meer aan
Pure wijn is koosjer en zuiver
Shalom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:00
|
|
|
|
| AALZ432 schreef: | We staan met zn allen niet voor niets op een datingsite neem ik aan.... vooral gezelligheid maar is er ook niet stiekem een klein beetje hoop dat hij/zij ertussen zit?
Er zijn niet voor niets mannen EN vrouwen geschapen..
De man is het hoofd, de vrouw het nekje.. zonder nekje kan het hoofd niet draaien.. maar wat voor functie heeft het nekje als het hoofd er niet is?  |
Beste Aalz Hoe zeer ik ook geloof dat een mens niet geschapen is om alleen te blijven... denk wel dat het belangrijk is om jezelf (zonder man of vrouw) niet naar beneden te halen. Ik denk toch dat een man alleen of een vrouw alleen compleet is... (oke ... misschien is het samen nog completer ), tuurlijk is het super als je je leven mag delen en een aanvulling mag zijn, maar vind jouw uitspraak te negatief...
Een mens alleen mag er zijn... ook zonder partner... en juist God weet dan hoe zeer we iemand om ons heen missen, maar nee, denk niet dat je dan niet compleet bent... je mag er zijn... ook als je single bent !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:10
|
|
|
|
| MAATJES468 schreef: | God
Alvorens Hij zijn kinderen naar de aarde zendt, geeft Hij aan ieder van hen, een zeer zorgvuldig gekozen assortiment van problemen mee.
Deze belooft Hij glimlachend, zijn van jou alleen! niemand anders mag de zegeningen ondergaan, die deze problemen je zullen brengen.
En alleen jij, hebt de uitgesproken talenten en mogelijkheden, die nodig zullen zijn, om meester over deze problemen te worden en ze tot je dienstknechten te maken.
Daal nu af naar de aarde en naar de vergetelheid weet dat ik je bovenmate liefheb. De problemen die ik je meegaf zijn een bewijs van die liefde.
Het monument dat je van je leven maakt met behulp van je problemen zal een bewijs zijn van jouw liefde voor Mij
JE VADER |
Geloof je dit nou echt Maatje ? Denk je niet dat heel veel wat er gebeurt in deze wereld: -keuze is van mensen -Niet is wat God in gedachten had -zinloos is (voorbeeld: prostitutie bij kinderen/ sekstoerisme)
Ik geloof dat God het kwade niet wil. En als iemand toch (veel) problemen ervaart, ja ik geloof wel dat God het kan omdraaien zeg maar tot iets goeds. Maar ik denk dat er veel dingen gebeuren die niet in overeenstemming waren of zijn met wat God in gedachten had.
Geeft God problemen ? Ik geloof juist dat God het goede voor de mens zoekt... Vind dat je soms moet uitkijken om denken te weten wat God denkt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:19
|
|
|
|
CHATULIEM619 schreef:
Nu kom ik op het beantwoorden van je opmerkingen Hannah. (eindelijk....) Allereerst vind ik dat er knap veel verondersteld wordt in de visie van de kinderdoop, zonder dat dat het geloof van het kind raakt. Zoals ik hierboven heb aangegeven, is de doop een persoonlijk proces tussen God en de a.s. gelovige. De gelovige moet iets ondergaan, moet zijn oude leven afleggen en zich toewijden aan God. De veronderstelling dat dat al bij de kinderdoop gebeurt is in mijn ogen vergezocht. deze veronderstelling kan ik in mijn visie niet terug vinden, hoor chat!! Het is in naar jouw mening juist dat proces waarbij de mens het antwoord op Gods genade aanvaardt, dat bij de mens zelf hoort en niet bij een kind, dat niet weet wat goed of slecht is. De valkuilen, die ik beschreven heb bij de besnijdenis, zien we ook terug bij de kinderdoop. Mensen aanvaarden het feit dat ze gedoopt zijn en leven er maar op los in de veronderstelling dat ze toch wel behouden zijn. Of, de God, die vanuit liefde naar ons omziet wordt vertaald als de God die ons met Zijn wet wil beheersen. Ik zeg niet, dat dit bij iedereen zo is, maar ik noem het valkuilen. die veronderstelling gaat voor mij persoonlijk niet op, en ik kan hem ook niet terug vinden bij mensen om me heen. Zelf ben ik ook christelijk opgevoed. Altijd heb ik mijn geloof gedragen, maar er kwam een moment, dat ik besefte dat het niet voldoende was. Ik zag nl. in mijn omgeving mensen die hun leven hadden gegeven aan Jezus en radicaal een keuze maakten voor Hem. De verandering die plaatsvond in hun leven was verbazingwekkend, vooral de liefde voor God was opeens iets tastbaars, iets concreets geworden. Het zette mij tot nadenken, ik dacht altijd dat geloof iets was wat voor later was. Een soort verzekering, dat als ik dood ging ik in de hemel zou komen. Maar nu zag ik voor mijn ogen, dat God in staat was en is om mensen te veranderen. Toen besefte ik wat ik miste, nl. een persoonlijke relatie met God. Dit proces heeft bij mij enkele maanden geduurd, waarin ik streed tegen God en mezelf. Ik wilde me wel overgeven aan Hem, maar besefte ook tegelijkertijd dat dit me alles zou kosten. Toen ik uiteindelijk mijn strijd opgaf en mijn leven aan Hem gaf, was de stap tot de doop logisch. Daar heb ik mijn oude leven afgelegd, en ben ik opgestaan in een nieuw leven. Mijn ouders hadden mij over het geloof verteld, maar ze konden niet mijn oude leven begraven. Dat is iets wat ikzelf moest doen in afhankelijkheid aan God. Ik erken ten volle dat het intitiatief van God uitgaat, Hij biedt zijn genade aan tegenover de mens. Het antwoord van de mens nee, de bevestiging van die genade door God gegeven . is de doop. Het begraven van het oude leven, het opstaan in het nieuwe leven. Dan wordt de wedergeboorte een feit. nee, de wedergeboorte is het moment dat je van dood over gaat in het Leven, en dat hangt niet van de doop af, maar van het moment dat je de beloften van God voor waar aanneemt.
een mooie verhandeling, chat... maar waar ga je nu op mijn verhaal in? want daar heb ik nog niets van terug kunnen vinden als ik eerlijk ben. niet over t verbond met abraham, niet over de bredere en smallere intepretatie van het kindschap van God, niets over je vermeende fatalisme binnen kinderdopende gemeenten, niets over t verschil van basis van de doop; geloof/bloed van christus, dus ehm ehhhhhh; misschien mag ik je vragen om een reactie op mn antwoord van vorige week?? 
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 3 mei 2010, 19:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:20
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | wat wil je over de friteuze weten dan imre? |
Wat volgens jou de levensduur van een friteuse is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:22
|
|
|
|
Ik heb al een uur lang alle schemerlampen aan. Buiten waait het dat het loeit. Tis nog wel droog. Ik vind het errûg gezellig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:27
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Wat volgens jou de levensduur van een friteuse is? |
prr, dat moet je iemand anders vragen, hoor imre; ten eerste heb ik geen verstand van friteuzes, en daarnaast weet ik niet hoelang ze meegaan. k weet alleen dat het hier feest is, wanneer de frietpan aanmag!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:31
|
|
|
|
[quote=HANNAH810 k weet alleen dat het hier feest is, wanneer de frietpan aanmag!![/quote]
ja , en op de bodem van de westerschelde ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:32
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Wat volgens jou de levensduur van een friteuse is? |
zolang als-ie het doet...
't staat of valt natuurlijk met de vraag hoe je 'm onderhoudt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:33
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | zolang als-ie het doet...
't staat of valt natuurlijk met de vraag hoe je 'm onderhoudt. |
Zo had ik het nog niet bekeken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:34
|
|
|
|
In mijn gesprekken met refo's valt mij gewoon op, dat veel mensen moeite hebben met het begrip wedergeboorte. Ze weten eigenlijk niet eens of ze echt behouden zijn. Ze hebben weliswaar belijdenis gedaan, maar ze hebben het gevoel dat er iets mist. Met de geloofsdoop wordt deze twijfel weggenomen. Wat is een sterker getuigenis, dan iemand te zien afdalen in een watergraf en op te staan in een nieuw leven? De geloofszekerheid die die stap met zich meebrengt zorgt ervoor dat mensen hun geloof concreter kunnen beleven dan met de belijdenis.
De boodschap van de geloofsdoop is dezelfde als die van Jezus: bekeert u en laat u dopen. Het is opvallend dat gemeentes die die boodschap ter hand nemen, de gemeentes zijn die groeien. Mensen komen tot geloof en laten zich dopen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:41
|
|
|
|
Voor straf gaat Feijenoord winnen met 3-0[/quote]
van mij mag dat 3de doelpunt vallen in de laatste minuut van de extra speeltijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:43
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ik heb al een uur lang alle schemerlampen aan. Buiten waait het dat het loeit. Tis nog wel droog. Ik vind het errûg gezellig!  |
waarom geen kaarsjes aan en de openhaard en een zacht muziekje op de achtergrond? glaasje port... pijp... historisch boek...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:45
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:46
|
|
|
|
maakt allemaal niet uit, de leus van Bauknecht was en is nog steeds....
Bauknecht weet wat vrouwen wensen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | In mijn gesprekken met refo's valt mij gewoon op, dat veel mensen moeite hebben met het begrip wedergeboorte. Ze weten eigenlijk niet eens of ze echt behouden zijn. Ze hebben weliswaar belijdenis gedaan, maar ze hebben het gevoel dat er iets mist. Met de geloofsdoop wordt deze twijfel weggenomen. Wat is een sterker getuigenis, dan iemand te zien afdalen in een watergraf en op te staan in een nieuw leven? De geloofszekerheid die die stap met zich meebrengt zorgt ervoor dat mensen hun geloof concreter kunnen beleven dan met de belijdenis.
De boodschap van de geloofsdoop is dezelfde als die van Jezus: bekeert u en laat u dopen. Het is opvallend dat gemeentes die die boodschap ter hand nemen, de gemeentes zijn die groeien. Mensen komen tot geloof en laten zich dopen. |
Wil je nou zeggen Chat dat als je belijdenis gedaan hebt hier een twijfel aan zit, en aan de volwassendoop niet zeker ? Ik kan je wel zeggen dat ik heel bewust mijn belijdenis gedaan heb (als antwoord op de kinderdoop), tja als baby kan je toch niet gaan kiezen of je je als kind laat dopen of dat je de volwassendoop doet ? van die keuze hoorde ik pas veel en veel later, wist niet eens dat dat er was. Ik weet echt niet of ik het als ik me er wel bewust van was geweest of ik wel die volwassendoop had gedaan... Vind de kinderdoop ook wel iets hebben... God die als eerste zegt... dat Hij je aan wilt nemen als zijn kind... (Was het niet Jezus die zei: "Laat alle kinderen tot mij komen en verhindert ze niet" ?), daarop mag je dan antwoorden op je belijdenis... Het gaat erom of je "ja" zegt volgens mij. Ik hecht er ook waarde aan dat God dat initiatief neemt... (Hij had ons als eerste lief)...
Wat ik echt heel jammer vind is dat er in de kerk zo moeilijk over gedaan wordt... Zou ik bijv. lid willen worden van de Baptistengemeente, dan ben ik of gastlid of ik moet me laten dopen (volwassendoop) en dan denk ik... ik heb toch (heel bewust) belijdenis gedaan ?? Jammer vind ik dat... net alsof je belijdenis niet geldt. Ik respecteer het ook als een ander voor de volwassendoop kiest, waarom wordt de belijdenis dan niet gerespecteerd ? Soms is de eenheid ver te zoeken vind ik... dacht dat we daarin kinderen van God waren... en daar gaat het toch om ? Susannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:57
|
|
|
|
IK zag je gisteren staan Ik wilde zo graag bij je zijn Maar jij sprak MIJ niet aan De dag vergleed toen in de nacht De zon ging langzaam onder In een kleurenpracht Speciaal voor jou bedacht.
IK blijf wachten Luister toch naar MIJ IK wil voor je zorgen Ga niet aan MIJ voorbij Je kunt alles vertellen Roep MIJN NAAM nu toch aan Kom, deel je leven met MIJ IK houd van jou, IK laat je nooit gaan.
Als je eens wist hoe IK verlang om samen met jou te praten Om eeuwig bij je te zijn IK zal je nooit verlaten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | In mijn gesprekken met refo's valt mij gewoon op, dat veel mensen moeite hebben met het begrip wedergeboorte. Ze weten eigenlijk niet eens of ze echt behouden zijn. Ze hebben weliswaar belijdenis gedaan, maar ze hebben het gevoel dat er iets mist. Met de geloofsdoop wordt deze twijfel weggenomen. Wat is een sterker getuigenis, dan iemand te zien afdalen in een watergraf en op te staan in een nieuw leven? De geloofszekerheid die die stap met zich meebrengt zorgt ervoor dat mensen hun geloof concreter kunnen beleven dan met de belijdenis.
De boodschap van de geloofsdoop is dezelfde als die van Jezus: bekeert u en laat u dopen. Het is opvallend dat gemeentes die die boodschap ter hand nemen, de gemeentes zijn die groeien. Mensen komen tot geloof en laten zich dopen. |
Ik denk dat je hiermee twee dingen door elkaar haalt... namelijk de keuze voor kinder- of volwassendoop én de toeëigening van het heil (zoals we dat in reformatorische kringen noemen). Het lijkt erop dat je dit bewust in je argumentatie doet; het kan mijns inziens nooit een argument zijn voor de geloofsdoop dat je daarmee zekerheid hebt of krijgt over je behoud. Daarmee doe je de waarde van de doop te kort, vind ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AALZ432
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:01
|
|
|
|
Het was zeker niet negatief bedoeld, wat ik er mee wil zeggen dat man en vrouw daarom juist bij elkaar passen! Het klinkt inderdaad alsof de man boven de vrouw zou staan, maar je kunt het ook anders opvatten..
Meer bij wijze van spreken...
Tuurlijk kun je, je alleen compleet voelen maar heeft niet iedereen de behoefte om samen door het leven te gaan???? Mijn leven voelt nu ook compleet en ik vermaak me prima in mn eentje.. maar ik zou het wel fijn vinden als ik ooit mn leven zou kunnen met de man van mn dromen zeg maar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:03
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Voor straf gaat Feijenoord winnen met 3-0 | van mij mag dat 3de doelpunt vallen in de laatste minuut van de extra speeltijd [/quote]
Tegen die tijd heeft ajax er allaaaaaaaaaaaaaaang 1 gemaakt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DRUIFJE096
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:04
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De goede partner is niet diegene die aan je eisen voldoet maar degene voor wie je eisen opgeeft. Verder zijn de verschillen pas leuk als er genoeg overeenkomsten zijn. Maar de ondefinieerbare chemie of de klik doet het meeste en zonder dat werkt het nietl. Maar is die er meteen? Hoe kan het dat je twee jaar nadat je haar zag verliefd wordt op het meisje uit de klas terwijl je haar daarvoor niet zag staan? Als jij het snapt, snap ik het ook.
Thomas, die dit ook niet kon snappen. |
Je hebt helemaal gelijk thomas, liefde is onbegrijpelijk of ongrijpbaar. Niet te doorgronden. Je kan niet een pasklaar antwoord geven op de vraag wie past bij jou. Je moet blijven zoeken tot je diegene vindt of gewoon je dingen doen en mischien vind je hem of haar wel spontaan. Een collega van mij is jarenlang bevriend geweest met iemand en heeft er pas 2 jaar een relatie mee. Dus dat kan ook nog. Ik denk dat een ontmoeting wel van wezenlijk belang is, want van een foto vind ik het moeilijk te beoordelen hoe iemand er uit ziet. Nou wil dat niet zeggen dat de ander super knap moet zijn, maar je moet elkaar leuk vinden en met elkaar kunnen praten. Ook al kan je nog zo leuk met elkaar mailen, dat is nog geen garantie voor succes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:06
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ik heb al een uur lang alle schemerlampen aan. Buiten waait het dat het loeit. Tis nog wel droog. Ik vind het errûg gezellig!  |
Ik vind het vreselijk koud.... verwarming aan winter trui aan bibberrrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:14
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | | Dat snap ik wel, maar toch is het erg vervelend lezen dan |
Sorry Marianne, je hebt gelijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:19
|
|
|
|
| AALZ432 schreef: | We staan met zn allen niet voor niets op een datingsite neem ik aan.... vooral gezelligheid maar is er ook niet stiekem een klein beetje hoop dat hij/zij ertussen zit?
Er zijn niet voor niets mannen EN vrouwen geschapen..
De man is het hoofd, de vrouw het nekje.. zonder nekje kan het hoofd niet draaien.. maar wat voor functie heeft het nekje als het hoofd er niet is?  |
Inderdaad Cross!
@ Aalz, wat jij hier bedoelt valt binnen een relatie of huwelijk, zo wordt dat weleens gezegd idd. Omdat dat ik nog niet getrouwd ben, ben ik het hoofd en het nekje in mijn gezin. En jij ook in jouw huishouden... laat je nekje maar eens draaien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 20:35
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik weet het. Juist daarom wil ik in eerste date het liefst ook, tot op zijn minst, als een leuke herinnering achterlaten, ook wanneer de klik niet komt of is. Ik besef uitemate goed dat er beschadigingen zijn bovenop hetgeen dat er al is. Het is aan mij, hoe ga ik daarmee om.
Ik vind het al erg genoeg wat er door datings gebeurd. Maar er zijn ook positieve ervaringen waar ik mij aan vasthoudt.
Zoals ik al eerder gezegd heb, de eerste date kan het mooiste date zijn. Dat heb je samen in de hand.
Ten slotte gaat het om een "drievoudig snoer" waarom zou ik mij dan moeten gaan beschermen met allerlei bijgedachten? Mijn vetrouwen in God is groot.
Ik hoop dat het voor iedereen een kracht mag zijn, om op Hem te vertrouwen. |
Heel mooi gesproken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 21:03
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | | Ik vind het vreselijk koud.... verwarming aan winter trui aan bibberrrrr |
Je moet er vanuit gaan dat het in Nederland altijd herfst is en afgezien van de laatste winter was dat ook bijna zo. Soms is het voorjaar of zomer en dan geniet je gewoon.
Thomas, die wil zeilen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 21:07
|
|
|
|
Voor straf gaat Feijenoord winnen met 3-0[/quote]
Ik hoop met jouw en met noch heel veel uit de omgeving van 010 !!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 21:11
|
|
|
|
|
Laten we het eens over die junks of gabbers hebben die zich supporter noemen van een club.
|
|
| Naar boven |
|
|