| Auteur |
Bericht |
|
MIRKO691
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 20:38
|
|
|
|
|
hallo ik heb me op gegeven voor het speed daten in hardinxveld giesen dam maar weet niet waar het is en hoe laat het begint wie kan me helpen spoed spoed alvast bedankt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:00
|
|
|
|
Ik heb even de concordantie erbij gepakt. Wat me opviel is dat (iig in het NT) de bijbel (de SV in dit geval) het woord "geest" veel en veel vaker voorkomt dan "ziel". Of dat iets betekent weet ik niet.
Genesis zegt idd de mens werd tot een levende ziel. Hebr. 10:39 en Jak. 5:20 hebben het over de behouding van de ziel, 1 kor. 5:5 over de behouding van de geest, 1. thess4:23 over behouding van geest, ziel en lichaam.
Mijn gevoel gaat ernaar uit dat de geest het belangrijkste is. God is een Geest, die Hem aanbidden, aanbidde Hem in geest en waarheid, zei Jezus. Verder de natuurlijke mens verstaat niet de dingen die van de Geest zijn, maar de kinderen van God zouden geestelijke dingen moeten kunnen onderscheiden. Het probleem met de ziel is m.i. dat dingen die goed voelen niet altijd goed zijn en dingen die niet goed voelen soms wel goed zijn. Daarom is het moeilijk waarheden te ontdekken en daarin te leven als je de ziel als uitgangspunt neemt. (bijv. iemand zegt:"Ik heb het zo goed in dit leven, genoeg te eten, dak boven hoofd, kinderen, ik ben niet ziek en voel me goed". Dat is natuurlijk fijn voor die persoon maar zegt absoluut niets over de geest die daarbij betrokken is, want zo iemand kan het geluk hebben geboren te zijn in perfecte omstandigheden (en kan toch verslaafd zijn aan allerlei ellende die aan de buitenkant niet te zien zijn btw).
Dus ik zou onderzoeken de dingen die van de Geest zijn en denk dat je ziel daar uiteindelijk wel bij vaart
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:02
|
|
|
|
|
of ga ik nou al off-topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:03
|
|
|
|
|
Als ik jou was zou ik zonder speed daten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:04
|
|
|
|
Weer een dag verder en nog steeds niks nieuws van de vermiste broertjes
Al het andere nieuws gaat momenteel even langs me heen, maar dit trekt me erg aan hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:06
|
|
|
|
Beklagenswaardig dat men niet naar de klaagmuur mag, gelukkig hebben wij hier eentje.
Mijn klacht is dat men zich niet aan het grote gebod houdt wat Jezus ons gegeven heeft, ook dat men zich niet houdt aan hoe mannen zich behoren te gedragen naar hun vrouw toe. Ook duidelijk omschreven door God, wat deze orthodoxe joden doen is zich verheven voelen boven hun vrouw ipv haar dienstbaar te zijn zo Jezus dat ons heeft voorgeleefd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:10
|
|
|
|
|
Ja is een goeie vraag Jol moge uw geest ziel EN lichaam zuiver bewaard zijn bij de komst van onze Heer Jezus Christus zegt Paulus in Thesalonisenzen. Waarom alledrie? Omdat onze ziel en geest naar God terugkeren en ons lichaam verandert wordt in een onsterfelijk lichaam wanneer Jezus naar de aarde terugkomt om ons te halen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:13
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | ... wat wordt er dan feitelijk vernieuwd bij wedergeboorte... is de ziel niet ook eeuwig? Geest, ziel, lichaam... Opdat uw ziel herleve... hart... Hmm weer even wat om op te kauwen... |
Is er niet een wezenlijk verschil tussen de Geest en de ziel? Wat we voelen is onze ziel. Zo kan je in je leven ook krassen op(in) je ziel hebben en die heb je dan weer niet in je Geest? Is de geest niet wat je denkt? En als je lichaam, geest en ziel in balans is ben je in evenwicht?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:14
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | of ga ik nou al off-topic. |
Nee hoor, is iets om over na te denken Rolf.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:15
|
|
|
|
Sjonge, 5 dagen geleden stond ik zelf bij de enige, echte Klaagmuur...... En dan dit te lezen... Heftig!
Israël.... Beloofd Land..... vol verdeeldheid... Verlosser, kom toch gauw terug!!
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 10 mei 2013, 21:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Beklagenswaardig dat men niet naar de klaagmuur mag, gelukkig hebben wij hier eentje.
Mijn klacht is dat men zich niet aan het grote gebod houdt wat Jezus ons gegeven heeft, ook dat men zich niet houdt aan hoe mannen zich behoren te gedragen naar hun vrouw toe. Ook duidelijk omschreven door God, wat deze orthodoxe joden doen is zich verheven voelen boven hun vrouw ipv haar dienstbaar te zijn zo Jezus dat ons heeft voorgeleefd. |
Vrouwen mogen van deze joden wel naar de klaagmuur hoor. Maar deze vrouwengroep de WOW (women off the wall) willen in traditionele joodse mannen kleding compleet met gebedssjaals en keppeltjes daar bidden en dat is bij de ultra orthodoxe joden absoluut iets vreselijks, ook ultra orthodoxe vrouwen probeerden deze WOW vrouwen tegen te houden. Deze vrouwen hebben nog maar heel recent toestemming van de rechter om zo bij de muur te bidden. Vorige maand zijn er nog 5vrouwen opgepakt door de politie omdat ze gebedsdoeken droegen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 10 mei 2013, 21:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | ja die othodoxe joden hebben flink moeite met vrouwen. In hun ogen zijn ze een potentiele bron van verontreiniging. Je weet immers niet of ze niet ongesteld zijn of net geweest of net bevallen enz |
Ja, wat is zo erg vind aan die foto is de haat in de ogen van de orthodoxe joden......Het valt buiten hun zienswijze dus is het fout.... Ik vind het wel stoer van die vrouwen om daar zo te gaan bidden......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:16
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Vrouwen mogen van deze joden wel naar de klaagmuur hoor. Maar deze vrouwengroep de WOW (women off the wall) willen in traditionele joodse mannen kleding compleet met gebedssjaals en keppeltjes daar bidden en dat is bij de ultra orthodoxe joden absoluut iets vreselijks, ook ultra orthodoze vrouwen probeerden deze WOW vrouwen tegen te houden. Deze vrouwen hebben nog maar heel recent toestemming van de rechter om zo bij de muur te bidden. Vorige maand zijn er nog 5vrouwen opgepakt door de politie omdat ze gebedsdoeken droegen |
Okay! Dat is wel goed om als achtergrondinformatie te weten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:17
|
|
|
|
Sterkte, Zee!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:18
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Beklagenswaardig dat men niet naar de klaagmuur mag, gelukkig hebben wij hier eentje. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:18
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ja, wat is zo erg vind aan die foto is de haat in de ogen van de orthodoxe joden......Het valt buiten hun zienswijze dus is het fout.... Ik vind het wel stoer van die vrouwen om daar zo te gaan bidden...... |
ja die haat en het fanatisme alsof ze het alleen recht op de waarheid hebben. Zelfs al heb je alle gelijk van de wereld dan ga je toch nog niet stenen gooien en spugen naar een bus vrouwen. Ja die vrouwen vechten voor hun eigen standpunt is zeker stoer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:20
|
|
|
|
|
ja ik zat ook al te denken waar houd je ziel op en begint je geest. Maar dat je krassen wel op je ziel kunt hebben en niet op je geest vind ik een goeie een nadenkertje Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:22
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | of ga ik nou al off-topic. |
je ziel is meer iets van deze wereld en je geest eeuwig bedoel je het zo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:29
|
|
|
|
Roelande schreef:
Je ziel is meer iets van deze wereld en je geest eeuwig bedoel je het zo?
De ziel is lijkt me iig niet iets stoffelijks, dus ook niet van de stoffelijke wereld. Doordat we een ziel hebben ervaren we.
Bij eeuwigheid kan ik me niets voorstellen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:37
|
|
|
|
Ik dacht weer even na over het begrip "eeuwigheid" en ervoer een zeer lichte schok die door me heenging. Dit omdat het mijn voorstellingsvermogen te boven gaat dat alles er altijd al was. Ofwel: het is nooit begonnen. En als het begonnen is, moet het uit iets ontstaan zijn, want dat het uit niets ontstaan is, dat geloven de evolutionisten, tenminste dat moet je ze even vertellen wat ze geloven (hahaha was een geleend grapje van Kent Hovind). Niet de eerste keer dat ik hierover even nadenk en vermoed niet dat ik hier ooit uitkom. En ook niet dat iemand hier een zinnig antwoord op heeft, hahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:43
|
|
|
|
Googlen wijst uit dat het morgenmiddag om 14.00 uur begint, in een Chinees restaurant (daten+diner), maar welke dat precies is, heb je waarschijnlijk bij jouw aanmelding/betaling per mail van CM ontvangen. Succes!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIRKO691
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:47
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Googlen wijst uit dat het morgenmiddag om 14.00 uur begint, in een Chinees restaurant (daten+diner), maar welke dat precies is, heb je waarschijnlijk bij jouw aanmelding/betaling per mail van CM ontvangen. Succes!!! |
harstikke bedankt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:50
|
|
|
|
Ja idd, daar kom je als mens niet uit. Wat ik daarin wel geloof, is dat God er altijd geweest is, en ook altijd zal blijven. En ook dat Hij Schepper van de tijd is. Op een door Hem bepaald moment is Hij kaders gaan scheppen, waarin een mens kan functioneren. Hij Wist tevoren al dat wij die kaders nodig hebben, evenals de dieren en alle planten, en met dat Hij het licht, de getijden, de zon, maan en sterren schiep, bepaalde hij ook die 24-uurscyclus waarin we vandaag de dag nog steeds functioneren.
Bijzonder daarin is dat dit bijna gelijktijdig geschapen moet zijn, en dus onmogelijk een kwestie van tig evolutionaire ontwikkelingen kan zijn, om zo perfect met elkaar in harmonie te kunnen functioneren, en daarmee bepalend te zijn voor heel veel processen in de verdere schepping.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 22:18
|
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Hoi SHANITA, Bedankt voor je reactie. Ik begrijp jou ook hoor!! Ik vindt het mooi om te lezen dat jij wel met kleine dingen tevreden kan zijn. En jezelf verder kan ontplooien met de mogelijkheden die je bezit.
Ik kan mezelf ook, ontplooien door te lezen, en hobby's ook al werk ik niet met een hoge functie voor een belangrijk bedrijf.
En cultuur; iemand met een lager inkomen, kan ook schilderen, lezen, dingen bezoeken.Zou, ik niet tot de hoogste ladder van de Maslov piramide kunnen komen omdat ik geen groot inkomen heb?
Marenth, ik wéét ook dat je het zo niet bedoeld, maar ja, ik wou toch even een tegengeluid geven, omdat ik ook om me heen de beperkingen van een laag inkomen zie,(geen auto, elke maand uitrekenen hoeveel euro je per dag uit kan geven, etc. Als ik bij sommigen op een verjaardag oid vertel dat ik een van de beste boeken van die en die schrijver voor 2 euro op de kop heb getikt, ja, dan lachen ze me uit, of kijken verbijsterd naar mij, ja want net nadat iemand heeft uitgelegd dat haar skistok is gebroken en dat 90 euro gaat kosten)Op dit soort verjaardagen blijf ik niet lang ;) Want alles gaat over materiele dingen vakanties, auto's, ga maar door, heb je dat niet kan je ook werkelijk helemaal nergens over meepraten.
Maar ook het ongeluk van mensen die goede banen hebben en niet gelukkig zijn. En juist mensen met een laag inkomen die wat creatief zijn en toch nog veel gelukkiger, mede daardoor? kunnen zijn.
Maar ik begrijp wel degelijk wat jij wilt zeggen hoor Jij verkeerd in de gelukkige positie dat je gewoon meer kan doen, auto, vakantie, etc. en ja, dat kan dingen wel makkelijker maken, maar ja werkt alleen als je al gelukkig bént, weet ik uit ervaring ;) En dat ben je, gelukkig 
In het eerste gedeelte geef ik iets aan uit mijn persoonlijk leven en mijn eenzaamheid in die periode. Zekerheid en verbondenheid staan inderdaad los van inkomen. Ik had het misschien iets concreter moeten maken met wat ik hiermee bedoelde. Ik raakte door mijn scheiding in een keer een groot deel kwijt van die twee levensbehoeften. Mijn zekerheid en veiligheid, en een deel van wat ik voelde met liefde en verbondenheid. Zekerheid en verbondenheid heb je niet alleen in een huwelijk, dat was mijn leerproces in die periode. En ondanks dat ik zelf ook erg veel moest inleveren, ben ik blij met mijn baan, en mijn onafhankelijkheid. En dat zijn voor mij de kleine geluksmomenten. Verder heb ik gerefereerd aan jou stukje over eenzaamheid en mijn proces hierin.
Maar ik wilde het ook uitleggen in een breder perspectief. En inderdaad er zijn mensen die ook met een laag inkomen de kracht hebben om zichzelf verder te ontplooien, die creatief zijn en alle mogelijkheden aangrijpen om verder te komen. Maar ik zie ook de andere kant, waarbij mensen dat niet lukt. De grip op hun eigen situatie verliezen zich buitengesloten en eenzaam voelen. En dat was mijn strekking in het tweede gedeelte. Ik ben nog steeds van mening dat de levenskansen tussen de sociale klassen ongelijk zijn verdeeld en dat de tegenstelling tussen arm en rijk op het gebied van inkomen en vermogen eerder groter dan kleiner wordt. Indien ik dan kijk naar de piramide van Maslow de eerste trede, kunnen er voor een hoop mensen de eerste primaire levensbehoeften al niet vervuld worden door gebrek aan financiële middelen.
Gr Marenth
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 22:28
|
|
|
|
Eeuwigheid is de aanduiding voor een lange periode. In letterlijke zin wordt hiermee een periode zonder einde bedoeld. In religie en filosofie wordt er een speciale werkelijkheid mee aangeduid, die zich aan de normale tijdsduur onttrekt. In overdrachtelijke zin wordt bedoeld een periode waaraan geen eind lijkt te komen. Het bijvoeglijk naamwoord van eeuwigheid is eeuwig.
zo stond het wikipedia vond het wel wat hebben vooral dat eerste een aanduiding voor een lange periode haha ja heeeeeel lang
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 22:48
|
|
|
|
Hai Marenth,
Heel erg duidelijk verwoord en mooi uitgelegd!
Bedankt! 
De piramide is logisch opgebouwd, als je geen veilige basis hebt, kan je niet werken en/of leren bijvoorbeeld.
De treden van de piramide kunnen ook door elkaar heen lopen als het ware.

Dat je bijvoorbeeld met de eerste twee treden nog niet klaar bent maar wel al met de derde tree, het loopt dan als het ware wat door elkaar heen, Bijvoorbeeld.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 10 mei 2013, 23:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIRKO691
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 22:51
|
|
|
|
Dit is een gebed wat ik steeds elke dag weer bid en wat mij erg helpt in mn geestelijke genezing en strijd.
Gebed voor het bevestigen van mijn waarde voor God
Heer , ik dank U dat ik voor U bijzonder ben .... dat ik oneindig waardevol voor U ben.... Dat U van mij alsof er niemand anders is om van tehouden..... Dat ik U ter harte ga.... Dat ik uw oogappel ben ... dat Uw liefde voor mij onvoorwaardelijk is
Dank U dat U zoveel om mij geeft dat U me nooit zult begeven of verlaten. Dank U dat U mijn zorgen begrijpt als niemand anders en dat U mij door dit genezingsproces heen zult helpen. Ik weiger om mij in mijzelf te keren , omdat ik gerhoorzaam wil zijn aan Uw liefde voor mij. Ik ontvang uw genade hier in dit deel van mijn leven, waar ik die het meest nodig heb , en ik zal hier steeds meer genade ontvangen , totdat ik echt geloof dat niets mij kan scheiden van Uw liefde. Ik weiger mijzelf te verwerpen vanwege dit bepaalde terrein van tekortkoming of strijd.
Laat Uw grote liefde me steeds meer bevrijden van alle uitdrukking van zelfhaat en verwerping. Bevrijd mij steeds meer zodat ik mijzelf hartelijk en heilig kan lief hebben.
amen
uit het kiving waters programma , uitgegeven door desert stream
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 00:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Is er niet een wezenlijk verschil tussen de Geest en de ziel? Wat we voelen is onze ziel. Zo kan je in je leven ook krassen op(in) je ziel hebben en die heb je dan weer niet in je Geest? Is de geest niet wat je denkt? En als je lichaam, geest en ziel in balans is ben je in evenwicht? |
volgens mij is het ook zo, denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 00:10
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Wat zien jullie als de ziel van de mens?
Verdwijnt de ziel met het wegvallen van de hersenfuncties of pas als de algehele dood intreedt?Of vind je dat er niet zoiets als een ziel bestaat?
Ik denk.........maar ben er nog niet van overtuigt,dat wij wel degelijk een ziel hebben en dat die vertrekt zodra ons lichaam het laat afweten..... |
ik zie me lichaam als een soort jasje van mezelf, wie ik ben, de kern is me ziel... Als ik dood ga, is me jasje kapot en me ziel gaat naar de hemel...
|
|
| Naar boven |
|
|