| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:23
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Wat zien jullie als de ziel van de mens?
Verdwijnt de ziel met het wegvallen van de hersenfuncties of pas als de algehele dood intreedt?Of vind je dat er niet zoiets als een ziel bestaat?
Ik denk.........maar ben er nog niet van overtuigt,dat wij wel degelijk een ziel hebben en dat die vertrekt zodra ons lichaam het laat afweten..... |
Ja, net wat Willemijn zegt, als iemand dood is spreken we ook wel van een 'ontzield' lichaam.
Ja, als kind was ik ongelovig. Iig, in zoverre, mij werd steeds voorgehouden, dood is dood en daarna is er gewoon helemaal niets meer.
Toen werd ik gelovig door zendelingen en ook omdat een familie waar ik mee omging het er altijd over had.
Ja, en toen ging ik mee naar de kerk, en daar ging het over dat Jezus voor ons aan het kruis gestorven is, voor onze zonden, opdat wij eeuwig leven hebben, en dat eeuwig leven begint als je gelooft. (Nou geloof ik ook, dat veel niet-gelovigen naar de hemel gaan, maar ja, dat is een heel andere discussie, van daar tussen haakjes) Ik weet wel dat ik toen dacht, was een jaar of 18, van welke zonden? Het zondebesef is bij mij wat later ingetreden. Ja, ik wist het verstandelijk wel, dingen maar gevoelsmatig niet echt bewust.
Dat is pas iets van de laatste jaren, ja ik was wel gestopt met zaken, maar meer uit verstandelijk weten dan als voelen als zonde zijnde. Daar moet mi meer aandacht aan worden besteed, ik kom het nu ook weleens tegen bij pas gelovigen. Gewoon, omdat een duidelijk gevoelsmatig zondebesef gewoon veel gezonder is, psychisch, dan een verstandelijk wel kunnen weten, maar niet voelen.
Ja, ik ben er wel van overtuigt, weet het zelfs zeker, dat we een ziel hebben die na de dood naar de hemel gaan tezamen met een nieuw, onvergankelijk lichaam. Zo heb ik het geleerd. De bijbehorende Bijbelteksten zoek ik later op, die zijn er wel.
Nou is mijn angst voor de dood weg, in die zin, dat ik natuurlijk wel gehecht ben aan het leven hier, en nee, ik zou liever niet nu doodgaan, ineens, maar ja, als ik me erop zou kunnen voorbereiden, ja, dan kan ik er naar toe leven.
Ik heb al heel lang dat ik mij erop voorbereid, je hoort zoveel van ziektes waaraan mensen dood gaan, zoveel, dat ik het niet uitgesloten acht dat ik ook weleens zo ziek zou kunnen worden, van daar. Ja, ergens hoop ik ook van niet, maar ja, ik weet zo om me heen kijkende dat die kans er wel is....
En hoe groot is dan mijn troost als ik weet dat ik zo in de hemel ben....
Laat het voorlopig hier even bij: dus op je vraag, ja ik geloof dat wij een ziel hebben, die meteen naar de hemel gaat.
Juist dát gegeven is ook de troost van het geloof.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANN479
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:31
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | voorlopig effe neit meer te date... eehhhhh gênant, nog nooit meegemaakt, hij kwam niet opdagen... of hij zag me en dacht wegwezen
ma ja, dus ga ik nu maar me afreageren op me huishouden ofzo, zonde van me tijd. stom stom stom  |
Tsjonge Petra Deze persoon heeft dus geen fatsoen - als hij er al was had hij op zijn minst even kort koffie met je kunnen drinken. Misschien durfde hij helemaal niet - toch niet zo relaxed die mannen tijdens/voor een date? Maar niet afzeggen in dat geval is natuurlijk bijzonder onbeleefd.
Maak maar lekker je huis schoon kun je daar in ieder geval plezier van hebben. En niet vergeten hoor - je mag er zijn!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:32
|
|
|
|
snap er niks van, afspraak was eerste instantie gewoon vrienden. Eh , tot nu toe word altijd met een date een man verliefd en deze komt gewoon niet opdagen of heeft gedacht eh helppppp. ha ha oke morgen kan ik e r om lachen, nu voel ik me wel heeeel erg stom en vind het eigenlijk ook niet oké, stel dat je iemands tipe echt niet bent , dan kun je toch nog wel effe koffie drinken , heb ook gevoel. voel me best verdrietig beetje, uur gewacht en toen dacht ik ach ja...ik vertrouwde hem, sukkel die ik ben ha ha en dan wacht ik nog een uur ongeveer....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:33
|
|
|
|
|
Zomaar even een opmerking/vraag: Zou het Duitse woord ``das Ziel`` wat het doel of de bestemming betekent, ook iets zeggen over wat er bedoeld wordt met ons woord ziel? Straks bij de dood komt onze ziel dan uiteindelijk geheel tot zijn bestemming, ons einddoel: God alles in allen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:40
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Zomaar even een opmerking/vraag: Zou het Duitse woord ``das Ziel`` wat het doel of de bestemming betekent, ook iets zeggen over wat er bedoeld wordt met ons woord ziel? Straks bij de dood komt onze ziel dan uiteindelijk geheel tot zijn bestemming, ons einddoel: God alles in allen? |
Ja, idd, 'das Ziel' is 'de bestemming'...
Dat zou mi heel goed kunnen dat dat daarvan is afgeleid...
Wat zou het anders moeten zijn?
Mooi idee, dat je dan tot je doel, bestemming komt.
Ja, zelfs zoals we weleens erg gelukkig kunnen zijn in dit leven, maar dan in de hemel, duurt dat geluksgevoel eeuwig....bijna niet te bevatten....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 11 mei 2013, 15:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:53
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | snap er niks van, afspraak was eerste instantie gewoon vrienden. Eh , tot nu toe word altijd met een date een man verliefd en deze komt gewoon niet opdagen of heeft gedacht eh helppppp. ha ha oke morgen kan ik e r om lachen, nu voel ik me wel heeeel erg stom en vind het eigenlijk ook niet oké, stel dat je iemands tipe echt niet bent , dan kun je toch nog wel effe koffie drinken , heb ook gevoel. voel me best verdrietig beetje, uur gewacht en toen dacht ik ach ja...ik vertrouwde hem, sukkel die ik ben ha ha en dan wacht ik nog een uur ongeveer....  |
Eh, jij was niet de sukkel hé... de sukkel is degene die vanmiddag jouw vertrouwen niet waard bleek te zijn maar zich wel heeft laten kennen.
Behalve als ie een hele goede reden heeft...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 16:17
|
|
|
|
Als kind dacht ik na over het oneindige, ja oa. door de wiskunde lessen ;)
En daar was ik ook gefascineerd door.
Ik dacht, naah, kan niet, heelal oneindig. Moet een einde zijn.
En dat einde stelde ik me voor als een gewoon gemetselde muur.
Maar ja, toen dacht ja, wat is er dan daarna? Achter die muur ;) Ja, daar moet dan toch ook wat zitten?
Ja, en juist omdat je in de wiskunde oneindige getallen hebt, bewezen wetenschappelijk, en het heelal is ook oneindig, dat is ook bewezen. Maar dat kan je zelf ook wel bedenken, want als er dus al een einde ís, ja, wat zit er dan áchter dat einde?
Ja, en dat heeft er ook aan bijgedragen dat ik ook in het oneindige, eeuwige leven geloof. Want er zijn dus meer dingen, getallen, heelal, oneindig.
En dat vind ik ook het mooie aan het geloof, voor God is een dag als duizend jaar en duizend jaar als een dag.(Bijbeltekst)
Dus ja, een dag, kan in Gods ogen erg lang zijn.....
Dus ja, pik elke dag, geniet ervan...ook al heb je nog drie maanden te leven, in Gods ogen kunnen dat er 90.000 dagen zijn.
Dat zou ik zelf denken als ik ziek zou zijn.
Voor mij is het misschien makkelijker want ik heb, járen terug een korte periode gehad dat ik zoooo verdrietig was dat ik wou dat ik een ziekte kreeg, dat ik drie maanden nog te leven had. Want ja, ik wou naar de hemel bij God zijn. dus dat ik niet ineens dood zou zijn natuurlijk, maar ja, nog afscheid kon nemen van dingen en mensen en Ja, ik wéét van Morfine....en palliatieve zorg, want ik kan absoluut niet tegen pijn. mijn pijngrens is erg laag, zeggen sommigen...Dus ja Pijn is niet meer nodig.....en ja, je raakt in een gelukzalige roes, iig ik en anderen die ik ken, van Morfine(ja, beetje jeugd experimenten daarom weet ik dat;), er zijn ook veel Amerikaanse lofliedjes over Morfine.
Dwaal ik nu teveel af, ja, het een is met het ander verbonden vandaar.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 16:23
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | snap er niks van, afspraak was eerste instantie gewoon vrienden. Eh , tot nu toe word altijd met een date een man verliefd en deze komt gewoon niet opdagen of heeft gedacht eh helppppp. ha ha oke morgen kan ik e r om lachen, nu voel ik me wel heeeel erg stom en vind het eigenlijk ook niet oké, stel dat je iemands tipe echt niet bent , dan kun je toch nog wel effe koffie drinken , heb ook gevoel. voel me best verdrietig beetje, uur gewacht en toen dacht ik ach ja...ik vertrouwde hem, sukkel die ik ben ha ha en dan wacht ik nog een uur ongeveer....  |
wat een [*piep*]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 16:30
|
|
|
|
Ja, ze wordt ook ouder he ;)
Ik vind trouwens Prinses Amalia heel veel lijken op haar vader.
Prinses Alexia de lijkt op haar vader én op haar moeder.
En Prinses Ariane lijkt het allermeest op haar moeder.

|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 16:35
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Anna zit natuurlijk met die cowboys te linedancen ipv te ehbo-en...... |
Nou er waren wel wat cowgrandpa's aan het linedancen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 16:54
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Eh, jij was niet de sukkel hé... de sukkel is degene die vanmiddag jouw vertrouwen niet waard bleek te zijn maar zich wel heeft laten kennen.
Behalve als ie een hele goede reden heeft... |
Hij heeft net wat laten horen, zo te horen een goede reden, wat een gedoe afspreken met een man...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 17:04
|
|
|
|

Hahahah Jol, wat goed dat je deze hebt gevonden, echt zó grappig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 17:11
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Hij heeft net wat laten horen, zo te horen een goede reden, wat een gedoe afspreken met een man...  |
Ja, ik dacht bij je eerste bericht hierover vanmiddag van misschien durfde híj wel niet....Jahaa, dat had ook nog gekund natuurlijk ;)
Nou ja, als hij iets van zich heeft laten horen, en zo te horen een goede reden, ja, als hij het niet zou zien zitten op het laatste moment, ja, dan ga je ook niet bellen met reden, lijkt mij....
Maar ja, je bent er wel weer helemaal voor niets heen geweest, ja, ik ken dat, openbaar vervoer, kost een hoop tijd, bussen, treinen en trams die veel minder rijden dan door de week.
Hier rijden treinen om het half uur, en door de week elk kwartier, ja dat scheelt wel fftjes.
Nou ja, ik ben benieuwd verder. Ja, het moet van God zijn, en ja, daar kom je natuurlijk snel achter...
Nog fijne dag verder
Leuk dat je deze dingen deelt!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 11 mei 2013, 17:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 17:16
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ja idd, daar kom je als mens niet uit. Wat ik daarin wel geloof, is dat God er altijd geweest is, en ook altijd zal blijven. En ook dat Hij Schepper van de tijd is. Op een door Hem bepaald moment is Hij kaders gaan scheppen, waarin een mens kan functioneren. Hij Wist tevoren al dat wij die kaders nodig hebben, evenals de dieren en alle planten, en met dat Hij het licht, de getijden, de zon, maan en sterren schiep, bepaalde hij ook die 24-uurscyclus waarin we vandaag de dag nog steeds functioneren.
Bijzonder daarin is dat dit bijna gelijktijdig geschapen moet zijn, en dus onmogelijk een kwestie van tig evolutionaire ontwikkelingen kan zijn, om zo perfect met elkaar in harmonie te kunnen functioneren, en daarmee bepalend te zijn voor heel veel processen in de verdere schepping. |
Maar zie jij de Eeuwigheid ook als de hemel? Of is dat weer iets anders? Hoor je mensen weleens zeggen: hij/zij is naar de eeuwigheid.....en dan kom je bij het moeilijke begrip eeuwigheid of hemel.....en hoe vul je dat in in het hier en nu......waarom zeggen mensen het is de hemel op aarde of ik ben in de zevende hemel? Ik vraag het me af, ik weet het antwoord ook niet.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 17:18
|
|
|
|
Ik heb het screenshot gezien: prachtig dat je dat kan!
Goed bedacht, ja, idd veel handiger.
Maar ja, ik heb het bij mij weer zo ingesteld dat ik niet weet wie op mijn profiel kijken en anderen ook niet weten wanneer ik bij hun kijk. Dus ja, ik zou hier niet direct wat aan hebben....
Neemt niet weg dat ik dat heel knap vind, dat je dat kan, ja, soort van programmeren he, ze noemen mensen zoals jij ook wel hackers he, maar ja dan in positieve zin, dat ze veel kunnen op ICT gebied ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 17:19
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nou er waren wel wat cowgrandpa's aan het linedancen. |
dus eigenlijk meer mijn leeftijdscategorie......  Hoewel, luidt het spreekwoord niet: een oude bok.....enz enz enz.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 11 mei 2013, 17:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 17:29
|
|
|
|
Het zou mijzelf een héérlijk idee lijken als ik zo ongeveer zou kunnen uitrekenen, dat ik ongeveer na mijn 50ste kleinkinderen zou hebben
Wát een wónder: kinderen van je kinderen!!!
Ja, ben best wel een beetje jaloers hoor(op de goede manier)....
Ja, ik zou dat nooit meemaken, maar ja, ik kan wel weer genieten van anderen hun kinderen en kleinkinderen 
Ik heb ook een hele leuke buurvrouw, ze is 70! maar dat zou je niet zeggen, Ja, mensen zien er steeds jonger uit voor hun leeftijd, valt mij op :) Ze heeft ook kleinkinderen, en ja, ook een vriendin van mij die eerst het huishouden hier deed, en ja, dat was tijdelijk was de afspraak, maar ja, wij zijn vriendinnen geworden, en ja, ze verteld ook altijd zo smeuïg en leuk over haar kleinkinderen. En daar kan ik wel van genieten, ook al zou ik dat zelf nooit meemaken.
Kleinkinderen zijn een rijkdom, vind ik. 
Ik vermoed, aan de inhoud van deze posting van mij te zien dat het de bedoeling was dat hij ergens anders onder zou komen te staan. Daar ik in voorgaande postings geen aanknopingspunt kan vinden voor mijn schrijven. Maar ja, tot ik weet waar hij eigenlijk hoort te staan, laat ik hem voorlopig hier even staan. Ja, het kán weleens verwarrend zijn, dan heb ik meerdere vensters open, en dan kan het gebeuren dat ik met meerdere postings naar aanleiding van voorgaande berichten tegelijk bezig ben en mij heb vergist....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 11 mei 2013, 18:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 17:36
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | dus eigenlijk meer mijn leeftijdscategorie......  Hoewel, luidt het spreekwoord niet: een oude bok.....enz enz enz..... |
1) een oude bok lust nog wel een jong/groen blaadje. (=een oude man is nog wel seksueel geïnteresseerd in een jong meisje.)
Ja, dat kan wel een spreekwoord zijn, ik vind hem niet leuk. Ik vind het respectloos. We zijn hier als vrouwen allemaal dat jonge meisje geweest, en zaten zeker niet te wachten op een oudere man van 30 tot pak 'm beet 60 jaar ouder....
Mensen zeggen dat niet expres ja dat snap ik. Maar ja, ik vind het niet kunnen, christelijk oogpunt gezien....
Wat als een oude man zo over je eigen dochtertje praat, en er ook zo bij kijkt, vind je het dan nog leuk?
Nee, ik ben heel vrijdenkend, doch, dit gaat mij een brug tever....
Met alle respect, en niet naar jou persoonlijk, Willemijn, maar ja, dát weet je, hoop ik
Zegens! Ben blij dat je weer aanwezig bent op het forum
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 11 mei 2013, 17:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 18:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Men spreekt toch ook als iemand overleden is van een ontzield lichaam? Wij weten natuurlijk niet hoe het daarna zal zijn, wij hopen dat het er goed is en in dat vertrouwen leven we ook.Het is ook altijd tragisch om te zien dat mensen doodsangst hebben en heel het leven weer voorbij komt, vooral de nare zaken waar men zich schuldig over voelt. Er zijn niet voor niets zoveel familie herenigingen aan een sterfbed.....dan is het weer goed en kan men- wat dat betreft- rustig sterven....Bijzonder vind ik altijd dat het dan in het gewone leven een brug te ver is en als men op het sterfbed die brug niet te ver is.... Ook de bangheid voor God of de hel is altijd tragisch om te zien en dan zie je maar weer dat wij allemaal nietige mensjes zijn......ook al denken we van niet.... |
Ja en nooit van ontgeest lichaam, maar toch hebben we wel met beiden van doen. De dood boezemt angst in terwijl het niet zo hoeft te zijn omdat Jezus de dood overwonnen heeft. Bij het overlijden van mijn vader had ik maar 1 tekst (vroeger moeten leren op catechesatie) Joh 3 vers 16, deze bepaalde mij bij het feit dat ik verzkerd was dat mijn vader goed terecht was gekomen en ik de keus moest maken, om ook voor Jezus te kiezen en zo het afscheid een "tot ziens"mocht worden.
Mijn moeder een heel lieve zacht vrouw, moeder van groot gezin ook nog keuterboerin en voor een ieder klaar staand en zeer gelovig, had het wel moeilijk om afscheid van ons te nemen, ze zei", "ik weet waar ik naar toe ga en zie er wel naar uit, maar de reis zie ik zo tegen op". Zo aangevend dat afscheid nemen van geliefden niet zo gemakkelijk is, mede omdat er nog een paar kinderen de juiste keuze niet hadden gemaakt en je als ouder dat toch wel graag ziet gebeuren.
Jezus geeft ons de zekerheid dat als we hem erkennen als opgestane Heer en Hem willen volgen, Hij zich sterk maakt bij de Vader om ons plaats te verschaffen in de Hemel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 18:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar zie jij de Eeuwigheid ook als de hemel? Of is dat weer iets anders? Hoor je mensen weleens zeggen: hij/zij is naar de eeuwigheid.....en dan kom je bij het moeilijke begrip eeuwigheid of hemel.....en hoe vul je dat in in het hier en nu......waarom zeggen mensen het is de hemel op aarde of ik ben in de zevende hemel? Ik vraag het me af, ik weet het antwoord ook niet..... |
Ik zie de hemel als de woonplaats van God, waar Hij ook de zielen van Zijn overleden mensenkinderen laat komen. En de hemel, als verblijfplaats van God, is, volgens mij, eeuwig, net als dat God Eeuwig is. Aan Hem, en Zijn plaats, is nooit een begin geweest. Maar die hemel is uiteindelijk maar een tijdelijke verblijfplaats voor overledenen. Wanneer Christus terugkomt op aarde, mogen we met z'n allen wonen op Zijn vernieuwde aarde, waar de dood, zonde, verdriet, gebrek etc. niet meer zal zijn. Ook in Openbaringen lees je dat wanneer de Tijd van het Lam gekomen is, God weer onder de mensen zal wonen, in Zijn nieuwe Jeruzalem. Een plek, welke dan voor een ieder op die nieuwe aarde vrij toegankelijk zal zijn.
En over die uitdrukkingen "de hemel op aarde": ja, de hemel zál op aarde komen, op de Jongste Dag. Maar vooralsnog is dat wat wij "de hemel op aarde" kunnen noemen slechts een surrogaatversie van perfecte omstandigheden. We weten nóg niet beter. We kúnnen ook nog niet beseffen hoe het werkelijk zal zijn, wanneer Christus zal komen.
En die "zevende hemel" is een uitdrukking welke uit de Joodse Kaballa komt, een mystieke leer uit de Middeleeuwen, waar ze werkelijk geloofden in 7 hemelen. Telkens wanneer je een hemel verder bereikte, kwam je een trede hoger in het volmaakte, tot de volmaakte volmaaktheid in de zevende hemel, waar God en zijn engelen Zelf zouden wonen. De Talmoed (Joodse wijsheid) en de Koran (Islam) kennen overigens vandaag de dag nog steeds meerdere hemelen, als soort groeiproces in volmaaktheid. Volgens mij is dat in strijd met wat de Bijbel ons leert, waaruit we de troost mogen putten dat, wanneer we sterven, we direct bij Christus Zelf mogen zijn.
Eeuwigheid..... ik denk dat we een eeuwigheid aan tijd nodig zullen hebben om de Eeuwige te leren kennen, en Hem te prijzen...... tot in Eeuwigheid!  Maar voor nu... kunnen we, denk ik, niet begrijpen wat Eeuwigheid is. Aan alles in ons mensenleven komt nu eenmaal een einde, en is een begin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 18:23
|
|
|
|
Ja, ik was weleens in een heel groot huis met allemaal gelovigen(ging uit van GVK, maar er kwamen ook andere richtingen), dat was heel tof. Na enkele maanden ging ik daar weg, en er was een iemand van de begeleiding, een hele lieve vrouw, waar ik een heel goed contact mee had.
En toen ik definitief wegging zei ze, letterlijk: 'Ja, wij christenen kunnen 'tot ziens' zeggen, ipv 'vaarwel', omdat wij elkaar weer in de Hemel zien ooit'.
Ja, dát vind ik nou zó mooi! Bemoedigend en Troostvol!!! 
Trouwens, mooi opgeschreven Pieter! En ja, zo denk ik ook precies. Ik denk het zelfs zeker te weten.....
Waar staat dat nou; geloof is het zeker weten van....
Zoek het later op!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 11 mei 2013, 18:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 18:25
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | 1) een oude bok lust nog wel een jong/groen blaadje. (=een oude man is nog wel seksueel geïnteresseerd in een jong meisje.)
Ja, dat kan wel een spreekwoord zijn, ik vind hem niet leuk. Ik vind het respectloos. We zijn hier als vrouwen allemaal dat jonge meisje geweest, en zaten zeker niet te wachten op een oudere man van 30 tot pak 'm beet 60 jaar ouder....
Mensen zeggen dat niet expres ja dat snap ik. Maar ja, ik vind het niet kunnen, christelijk oogpunt gezien....
Wat als een oude man zo over je eigen dochtertje praat, en er ook zo bij kijkt, vind je het dan nog leuk?
Nee, ik ben heel vrijdenkend, doch, dit gaat mij een brug tever....
Met alle respect, en niet naar jou persoonlijk, Willemijn, maar ja, dát weet je, hoop ik
Zegens! Ben blij dat je weer aanwezig bent op het forum  |
Ik persoonlijk, al die ouwe bokken die zo graag een groen blaadje lusten....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 18:25
|
|
|
|
| JEE013 schreef: | Hoi Allen,
Dit jaar wil ik voor het eerst naar Opwekking gaan. hoewel ik uiteraard de keus heb om a. alleen te gaan b. me bij de groep van de kerk aan te sluiten c. naar een vakantiepark te gaan (ik houd namelijk niet van kamperen )
dacht ik als vierde optie d. om voor te stellen om met meerdere mensen van deze site daar te verenigen.... Zijn er mensen die dat ook leuk lijken Op deze manier kun je meerdere mensen ontmoeten. ik zie het als een soort speeddaten, maar dan anders.
Ik heb mezelf overigens nog niet opgegeven voor de camping, dus dat moet ik nog even doen...
groetjes! |
Goede keus om er eens naar toe te gaan, ben ook een paar geweest. eigenlijk had ik er het gehele weekend wel willen staan, maar ga alleen maar op pinkstermaandag naar toe.
Ik mocht altijd graag op zondagmorgen naar Kees Goedhart zijn dienst gaan, ook de singin is fantastisch, met 30.000 God eren met liederen. Vor elk wat wils, voor alle leeftijden. Al sje d estream van Family7 hebt kun je ook vele voorgaande diensten van Opwekking terug zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 18:27
|
|
|
|
Idd, ik ook....waar is het moraal, het respect.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 19:06
|
|
|
|
Ik mail met mijn moeder, dat is heel erg leuk, ze heeft een tablet 
Ik heb een hele lieve moeder: ik heb heel veel liefdevolle herinneringen aan haar
Ik hoop dat ze héél oud wordt!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 12 mei 2013, 20:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 21:47
|
|
|
|
Zaterdag 11 Mei, 1 Korintiërs 15: 35-49; De taal van het kerkhof.
Kom je weleens op een kerkhof? Misschien zeg je meteen: Nee, daar zie je mij zelden. Afgezien van die paar keer per jaar dat iemand uit mijn familie of kring van bekenden begraven wordt, zet ik er zelden een stap. Ik denk dat ik je begrijp. De taal van het kerkhof ligt ons ook niet. Daar kunnen we slecht tegen. We kunnen er ook niet tegenop. Trouwens, zo hoor ik ook vaak iemand zeggen, wat heb je er te zoeken? Je vindt er toch niets meer. Nee, dat klopt, op een kerkhof is het stil. Daar is geen gesprek meet mogelijk. Daar heerst de stilte van de vergankelijkheid van ons menselijk bestaan. Een stilte verwijst naar je eigen graf. Hoeveel bloemen er ook liefdevol op een graf liggen, ze kunnen niet verbloemen dat ons leven een grens emotioneren, ontroeren, soms ook bijna doen vertwijfelen aan de zin van je bestaan. De taal van het kerkhof, daar kunnen we gewoon slecht tegen. Maar daarmee is niet alles gezegd. God is sterker dan de dood.
Een tuin bloeit rond het open graf. Er ruisen halmen op de akker waar zich het zaad verloren gaf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 21:57
|
|
|
|
|
@ Cortazar: in slaap gevallen? Of niet interessant genoeg? Ben benieuwd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 22:01
|
|
|
|
|
Sorry, ik ben nieuw hier, maar is het einde van dit topic? Ik ben ook niet altijd online, helemaal vanwege mijn drukke werk, maar als er zo traag gereageerd wordt, dat snap ik niet! Maar misschien is dit gewoon een slow down forum?!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |