| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 18:13
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 14 mei 2013, 22:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 18:17
|
|
|
|
Mario!
Van harte gefeliciteerd met je veertigste verjaardag! Dat het een mooi en vooral gelukkig jaar voor je mag worden........
Verder wil ik je ook nog hartelijke bedanken voor het omzien naar mij afgelopen winter tijdens mijn ziekteperiode....Het was leuk de smsjes en de foto's van de winter te zien en je belevenissen te horen als je wereld tijdelijk erg klein is...Dat is nu met recht omzien naar de ander....
En dat we nog maar veel Word Feud spelletjes mogen spelen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 18:46
|
|
|
|
Hoi Roelande!
Alsnog gefeliciteerd!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 19:14
|
|
|
|
Mario is veertig geworden en dat is meer dan een felicitatie waard. Zoals een geloofsgemeenschap gedragen wordt door mensen die veel doen en weinig in de publiciteit staan, zo is het ook met Mario, die zeer regelmatig een bemoedigende bijdrage plaatst. Ik beschouw je daarmee als een parel op CM en een trouwe werker op de akker. Wat mij betreft ben je hier dan ook nog heel lang. Van harte Mario en ik hoop dat je een mooie en gezellige dag mag hebben en keep on the good work!
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 14 mei 2013, 20:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 19:14
|
|
|
|
In een bos woonde een vader met zijn jonge kindje. Eigenlijk was het nog maar een baby. vaak ging hij op jacht en liet zijn herdershond bij zijn kind, Omdat de Jacht een gevaarlijk moment was.
Op een dag, moest hij weer op jacht. En,riep zijn hond op de plek waar hij ook de komende tijd moest liggen. Zijn hond wist het,en luisterde trouw.
Toen hij de hut verliet,het bos in ging... Kwam in de hut.. de hond in beweging?!... Sluipend.. ging hij als getrainde hond op het geluid af, hij wist hier leven dieren die de hut in kunnen komen. Hoe en wanneer... bleef ook voor hem een raadsel.
Opeens begon de baby te huilen in de hoek van de hut. hij,die wist wat dit kon betekenen.... Sprong in de richting van het bedje waar de baby lag. veel gevecht bloed..en lawaai....totdat het even stil werd.
Later..
Zijn trouwe baas,kwam thuis van de jacht. Een hert op zijn schouders ,deed hem een glimp op zijn gezicht vertonen.
Toen hij binnen stapte,schrok hij hevig...... Zag al het bloed,en hoorde zijn kindje huilen. Hij wachte geen moment,en pakte zijn bijl....
Hij, die dacht dat hij een trouwe hond had?!... Had zich dus.. vergist?... Hij stapte zonder aarzeling op zijn hond af..en in 1een slag hakte hij de kop van zijn hond van het lijf.
Toen,...stapte hij in de richting van zijn kind. Nee....?! Want, wat hij daar toen aantrof.....een dode wurgslang!.. Onder het bedje van zijn kindje.
En,... zijn kindje ongedeerd?!..
Opeens.....wist hij nu...hoe hij gehandeld had.
En,begroef zijn trouwe herdershond op een ereplaats. .....Wat moest hij veel leren die dag.
(TIP!,Vertel het niet aan''alle''kinderen,want die gaan soms huilen)
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op dinsdag 14 mei 2013, 20:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 20:31
|
|
|
|
Dinsdag 14 Mei, Jesaja 53: 1-5; en 1 Korintiërs 15:43; God heeft het laatste woord.
Wat geeft je lichaam je soms veel te stellen. Aan zorg, schaamte en vaak ook pijn. En op een bepaald moment komt de aftakeling. Dat heeft iets heel ontluisterend. Je stelt gaandeweg bijna niets meer voor. Je zeg er altijd zo goed en aantrekkelijk uit, maar nu is het niet meer met je. Letterlijk onaanzienlijk en zwak. Maar een paar mensen laat je nog bij je toe. Je kijkt niet meer in de spiegel. ‘Kom maar niet meer langs’, zeggen mensen weleens. De drie vrienden van Job konden drie dagen geen woord uitbrengen. Inderdaad wordt een mens vaak totaal ontluisterd en verzwakt begraven. Ook de mooiste mensen. En de sterkste mensen. Wat kon hij of zij altijd veel. Wat had hij een belangrijke baan. Wat zag je er goed uit. Wat kon je de dingen goed overzien en beslissingen nemen. En ineens kun je bijna niet meer denken, je bent een mens achter een rollator geworden. Paules weet heel goed wat dat met je doet. Dat een menselijk lichaam uiteindelijk een zwak en onaanzienlijk stuk mens is. Dat begraven wordt en verteert. God dank, dat is niet het laatste. Zoals door Gods scheppende kracht nieuw leven omhoog schiet uit een stervend zaad, zo zal de opstanding der doden zijn. Zijn we met Christus gestorven, dan zullen we opgewekt worden met Hem in heerlijkheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 20:34
|
|
|
|
|
Toen ik 16 was en met een groep in Duitsland aan het wandelen was en we gingen schuilen voor de regen konden we ergens schuilen bij een particulier. Na een tijdje kwam de heer des huizes los. Dat ie katholiek was geworden en dat ie bij de waffen SS had gevocht tegen de geallieerden in Normandië. Best heftig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 20:39
|
|
|
|
|
Van harte bedankt voor de felicitaties op het forum en via de mail!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 20:40
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Broccoli met zalm en aardappels...appel-kaneel toetje toe.... |
Heee ik ook zalm en broccoli
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 20:43
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Van harte bedankt voor de felicitaties op het forum en via de mail! |
Gefeliciteerd Mario
En ook even hier nog vandaag, Bedankt voor de mooie stukken..die je in alle stilte maar voor mij wel opgemerkt plaatst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 21:13
|
|
|
|
moet me denken aan het verhaal van een joodse syagnoge in duitsland, verbrand door duitsers, joden e ruit weggejaagd, later toen sommigge steden plat werden gebombardeerd konden de inwoners daar geen schuilplek vinden schuilkelders te heet en stortten in, huizen werden gebombardeerd, maar die syagnoge bleef staan en daar vonden tig duitsers een schuilplaats, vonden sommiggen god ook daar. En god nam die duitsers aan, ondanks hun eerdere daden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NICKY029
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 21:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ben het met je eens Jol, wij hoeven gelukkig niet overal wat van te vinden........Het is zo makkelijk om overal wat van te vinden als je zelf niet in die situatie bent, dan praat je vaak wel anders..... | precies
En je voelt het anders en ervaart het anders en ziet het anders.
Anders was alles zo makkelijk op te lossen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 22:16
|
|
|
|
Hier gaat nu een slotje op. De topic heet: kreet van de week. Gewoon één leuke, mooie, boeiende uitspraak.
Geen uitgebreide discussies over het wel en wee op het forum.
Redactie CM
Bij deze is de topic heropend.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 16 mei 2013, 10:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 22:16
|
|
|
|
Toch wel jammer eigenlijk dat er op mijn post als topicstarter niet wordt ingegaan! Maar als dit een discussieforum is, nou dan heb ik het hier wel een beetje gezien! Helemaal als er op vragen, die niet persoonlijk, maar uit nieuwsgierigheid worden gesteld, totaal niet wordt ingegaan!? Of begrijp ik hier het forum niet? Zoniet, kan iemand me dan uitleggen waar het forum dan wel voor bedoeld is? Voor je dagelijkse bezigheden kun je natuurlijk ook op FB terecht!
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 14 mei 2013, 22:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 22:36
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | Aangezien ik nieuw ben hier heb ik een vraag. Zijn er bepaalde forumregels wat het wat makkelijker maakt om te discussiëren? Bijvoorbeeld, als ik een persoonlijke vraag stel in een discussie, is diegene er dan ook verplicht om er op te reageren? Dat is me niet helemaal duidelijk hier! Persoonlijk heb ik best wel veel ervaring met diepgaande discussies, maar weet niet wat hier de "regels" zijn! Slaap lekker in ieder geval!  |
Mensen zijn vrij om antwoord te geven of niet. Als men het te persoonlijk vindt, zal men niet antwoorden of hooguit zeggen dat ze dat liever niet doen, omdat dat (te) persoonlijk is.
Dit forum is openbaar en daarom kan het zijn dat mensen voorzichtig zijn in hun antwoord.
Er staan serieuze topics tussen waarin mensen toch wel veel van zichzelf laten zien. Je kunt eens rondkijken welke topics er zoal zijn.
Wat betreft regels: er zijn nog geen vaste regels, maar één van de dingen die we belangrijk vinden is on-topic blijven. En iets anders wat we gaan invoeren is: geen oude koeien uit de sloot halen. Er is een topic geweest over het forum dat inmiddels gesloten is, omdat deze uit de hand was gelopen. Helaas gaan mensen in dit topic weer verder of opnieuw beginnen en dat is zeker niet de bedoeling. Daarom gaat hier nu ook een slotje op.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 22:52
|
|
|
|
Ha, Mario,
Gefeliciteerd, jeetje 40 jaar ;)
Bedankt voor je mooie stukjes elke dag! En ook je postings nu en dan vond ik erg oke!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 23:02
|
|
|
|
|
Ik ben begonnen in Testament van Grisham, kom er niet doorheen, en toch zit het wel goed in mekaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 23:04
|
|
|
|
|
BANCO - PAPILLON
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 23:11
|
|
|
|
|
Gefeliciteerd Mario
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 23:32
|
|
|
|
Lijkt op Johns Steinbeck, het onrecht van de sterkste, ondanks dat het vertaald werk is, zo goed vertaald dus, dat je er gewoon inzit, ook 'De Parel' van John Steinbeck.....
Ja, er zijn zoveel goede werken :), ik ga nog lekker even lezen!
Als je op het boek klikt zie je waar het over gaat. Dit zijn ook de drukken die ik heb gelezen. Ja, er zijn zoveel goede boeken. Die lees je nooit allemaal uit in een leven. Ja, je kan wel kiezen.
Laterz!

Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 15 mei 2013, 06:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 23:32
|
|
|
|
|
Het kan nog net: Mario gefeliciteerd!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 09:03
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | In een bos woonde een vader met zijn jonge kindje. Eigenlijk was het nog maar een baby. vaak ging hij op jacht en liet zijn herdershond bij zijn kind, Omdat de Jacht een gevaarlijk moment was.
Op een dag, moest hij weer op jacht. En,riep zijn hond op de plek waar hij ook de komende tijd moest liggen. Zijn hond wist het,en luisterde trouw.
Toen hij de hut verliet,het bos in ging... Kwam in de hut.. de hond in beweging?!... Sluipend.. ging hij als getrainde hond op het geluid af, hij wist hier leven dieren die de hut in kunnen komen. Hoe en wanneer... bleef ook voor hem een raadsel.
Opeens begon de baby te huilen in de hoek van de hut. hij,die wist wat dit kon betekenen.... Sprong in de richting van het bedje waar de baby lag. veel gevecht bloed..en lawaai....totdat het even stil werd.
Later..
Zijn trouwe baas,kwam thuis van de jacht. Een hert op zijn schouders ,deed hem een glimp op zijn gezicht vertonen.
Toen hij binnen stapte,schrok hij hevig...... Zag al het bloed,en hoorde zijn kindje huilen. Hij wachte geen moment,en pakte zijn bijl....
Hij, die dacht dat hij een trouwe hond had?!... Had zich dus.. vergist?... Hij stapte zonder aarzeling op zijn hond af..en in 1een slag hakte hij de kop van zijn hond van het lijf.
Toen,...stapte hij in de richting van zijn kind. Nee....?! Want, wat hij daar toen aantrof.....een dode wurgslang!.. Onder het bedje van zijn kindje.
En,... zijn kindje ongedeerd?!..
Opeens.....wist hij nu...hoe hij gehandeld had.
En,begroef zijn trouwe herdershond op een ereplaats. .....Wat moest hij veel leren die dag.
(TIP!,Vertel het niet aan''alle''kinderen,want die gaan soms huilen) |
-------------------------------------------------------------------
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 09:07
|
|
|
|
Ik vraag me af hoe mensen soms tot een daad komen zoals nu die vrouwen die 10 jaar opgesloten zijn geweest in Cleveland, en naar nu blijkt met kettingen en honderiem vastgebonden hebben gelegen. Wat bezielt zo iemand om dit te doen, wat zijn zijn beweegredenen om mensen zo te behandelen, is zo iemand van de duivel bezeten of iets anders? Zo zijn er natuurlijk nog talloze voorbeelden te noemen, maar mijn vraag is eigenlijk, wat bezielt een mens om dit te doen, of te Kunnen doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 09:13
|
|
|
|
Geen idee?
Links en recht hoor ik het wel is zeggen..
Ja,ik heb een date!
Wat is nu eigenlijk een date? Zelf heb ik geen flauw idee..hoe hoe zo'n dag er uit zou moeten gaan zien. En,zijn er regels waar je je bijvoorbeeld aan zou willen houden?
Geen idee dus?
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op woensdag 15 mei 2013, 09:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 09:26
|
|
|
|
Dat je vanuit de Natuur soms nog het meeste kan leren.
Je kan pas echt van een zachte zuidenwind in Juni genieten, Wanneer je de noorderstorm van November in je lichaam hebt gevoelt .
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op woensdag 15 mei 2013, 09:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 09:39
|
|
|
|
| HEIDE936 schreef: | Geen idee?
Links en recht hoor ik het wel is zeggen..
Ja,ik heb een date!
Wat is nu eigenlijk een date? Zelf heb ik geen flauw idee..hoe hoe zo'n dag er uit zou moeten gaan zien. En,zijn er regels waar je je bijvoorbeeld aan zou willen houden?
Geen idee dus? |
Wat is een date vraag je, een date is volgens de dikke van dale een afspraakje, en ja de inhoud van zo een afspraakje kan je op alle mogelijke manieren invullen.
Als ik een date afspraakje heb voor de 1e x houd ik het bij een kopje koffie drinken ergens halverwege, niet te lang direct de eerste x, ik zal bv nooit een hele dag plannen met iemand die ik nog nooit gezien heb, stel dat je elkaar tegenvalt dan zit je een hele dag met elkaar opgescheept
Nee, voor mij is een eerste date een kopje koffie van een uurtje of twee uurtjes en dan naar huis en alles relativeren en kijken of er van beide kanten die welbekende "klik" er is om een vervolg date af te spreken.
Dat is mijn idee, maar misschien vullen jullie het anders in? Ben benieuwd?
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op woensdag 15 mei 2013, 09:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 09:44
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Wat is een date vraag je, een date is volgens de dikke van dale een afspraakje, en ja de inhoud van zo een afspraakje kan je op alle mogelijke manieren invullen.
Als ik een date afspraakje heb voor de 1e x houd ik het bij een kopje koffie drinken ergens halverwege, niet te lang direct de eerste x, ik zal bv nooit een hele dag plannen met iemand die ik nog nooit gezien heb, stel dat je elkaar tegenvalt dan zit je een hele dag met elkaar opgescheept
Nee, voor mij is een eerste date een kopje koffie van een uurtje of twee uurtjes en dan naar huis en alles relativeren en kijken of er van beide kanten die welbekende "klik" er is om een vervolg date af te spreken.
Dat is mijn idee, maar misschien vullen jullie het anders in? Ben benieuwd? |
Mooi weer gegeven Mamalou,ga er zeker over na denken..
Maar,dat je zegt;halverwege,niet te lang direct de eerste x..dat kan ik mij niet zo goed voorstellen...
Ik zelf geeft.. de eerste keer denk niet direct een x?
(natuurlijk even een geintje)
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op woensdag 15 mei 2013, 10:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 09:51
|
|
|
|
ja zo doe ik het meestal ook hoor. Eerst chatten en mailen dan minstens 1 keer bellen en dan koffiedrinken. Koffie drinken in een restaurantje waar ik met openbaar vervoer makkelijk kan komen. Of bij mij in het dorp natuurlijk. En hij betaald
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 09:59
|
|
|
|
Leuk onderwerp!
Mijn posting Geplaatst: donderdag 18 april 2013 in dit forum, 10:48, daar ben ik al anders over gaan denken.
Ik heb wel wat gedachten erover nu, maar ja, ik ben bezig, heb het nu even heel druk.
En ja, als ik een reactie geef, wil ik het gevoel hebben dat ik daar goed over heb nagedacht, en niet zomaar even snel, ook al denk ik dat dat is wat ik vind.
Daar vind ik het onderwerp te belangrijk voor.
Dus ja, ik reageer later.
Latertjes!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|