ChristianMatch

Forum

Het Nieuwsch hoekje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5488 5489 5490 5491 5492 5493 5494 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:37

LANFY127 schreef:
Natuurlijk is dit heel erg! Dat ben ik helemaal met jullie eens! Maar, waarom geen aandacht voor alle kinderen, die verder van ons bed, bijvoorbeeld in Somalië, vermoord worden? Of een topic over de rassenstrijd tussen de bewoners in Afrika? Als je realistisch bent, en dat zijn de meesten hier wel, denk ik, waarom maken we hier zoveel drukte over? Omdat het Nederland is? Omdat het internationaal nieuws is? Ik zie die drukte niet zo zitten! Het is erg, tuurlijk, maar wat gebeurd is, is gebeurd! Kom op! Verder!

Inderdaad, elk vermoord kind, elk vermoord persoon is er echt één teveel. En dan maakt het niet uit of het een Nederlands kind is, of een Somalisch kind. Het verschil in deze is dat deze kinderen, en hun moeder, door de media, voor ons een gezicht en een achtergrondverhaal hebben gekregen. En dat maakt dat je je gauwer met diegene verbonden weet.

Het doet niets af aan het verschrikkelijke leed van een kindsoldaat, van onteerde en mishandelde kinderen waar ook ter wereld. Maar deze situatie kun je daarom ook niet bagateliseren met al die andere situaties. Feitelijk doe je dan, volgens mij, evengoed geen recht aan deze jongens hun moeder en verdere naasten, en het verschrikkelijke wat hun is overkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:53

STEENTJE178 schreef:
Inderdaad, elk vermoord kind, elk vermoord persoon is er echt één teveel. En dan maakt het niet uit of het een Nederlands kind is, of een Somalisch kind. Het verschil in deze is dat deze kinderen, en hun moeder, door de media, voor ons een gezicht en een achtergrondverhaal hebben gekregen. En dat maakt dat je je gauwer met diegene verbonden weet.

Het doet niets af aan het verschrikkelijke leed van een kindsoldaat, van onteerde en mishandelde kinderen waar ook ter wereld. Maar deze situatie kun je daarom ook niet bagateliseren met al die andere situaties. Feitelijk doe je dan, volgens mij, evengoed geen recht aan deze jongens hun moeder en verdere naasten, en het verschrikkelijke wat hun is overkomen.

Hoho! Ik bagatelliseer het zeker niet! Verre van dat! Elk kind is er 1 teveel! Zeker! Alleen, het komt op ons bordje en doe ermee wat je wilt! Dat staat me tegen! Als er hier iets naast de deur gebeurd zijn we er als de kippen bij! Dat blijkt wel weer! Maar voor de rest zijn we nooit thuis! Soms heb ik het idee dat we gaan tellen! 3 vermoorde kinderen in Somalië is er 1 hier! Kom op zeg! En wat ik al eerder zei: waarom de vader zo afkraken? Ik kan eigenlijk toch wel een beetje sympathie voor hem opbrengen! Hoe krom dat ook klinkt! Wat weten we van de moeder? Niks toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:58

LANFY127 schreef:
Hoho! Ik bagatelliseer het zeker niet! Verre van dat! Elk kind is er 1 teveel! Zeker! Alleen, het komt op ons bordje en doe ermee wat je wilt! Dat staat me tegen! Als er hier iets naast de deur gebeurd zijn we er als de kippen bij! Dat blijkt wel weer! Maar voor de rest zijn we nooit thuis! Soms heb ik het idee dat we gaan tellen! 3 vermoorde kinderen in Somalië is er 1 hier! Kom op zeg! En wat ik al eerder zei: waarom de vader zo afkraken? Ik kan eigenlijk toch wel een beetje sympathie voor hem opbrengen! Hoe krom dat ook klinkt! Wat weten we van de moeder? Niks toch?

Ja dat klinkt inderdaad erg krom!
Sympathie voor iemand die tot deze daden komt?
Kijk, dat hij de hand aan zichzelf slaat is erg, maar je kinderen! Je eigen vlees en bloed, onschuldige kinderen! Sympathie? Aan mijn gat!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 21:59

JOL252 schreef:
Stilte vertaalt soms
wat geen woord kan doen.
Stilte herkent de volume
van het lawaai in gedachten
en hart en brengt het in balans.

En soms.. heel soms..
horen we Hem in het ruisen
van de stilte...

Mooi dit stukje, soms...... Heel soms..
Horen we Hem, in het ruisen van de stilte.....

Wat mooi en zo waar!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 22:16

STILTE......IS HET MOOISTE WAT IK OOIT HEB GEHOORD!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 22:17

Zo iets blijft voor herhaling vatbaar, en bijtanken doe je daar zeker, tenminste ik wel. mooi om te horen hoe God het hele gebeuren ook zegend en men steeds weer op de maadag kan collecteren voor zendingsprojecten omdat men na de zondag al uit de kosten is.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 22:24

ZEELAND736 schreef:
Dit heeft te maken met Pinksteren...vandaar dat ik het na het verhaal van Thomas plaats......

Mijn...(onze) dochter mocht vanmorgen belijdenis van haar geloof afleggen...
In de gemeente...voor de gemeente, maar bovenal...voor God..

Twee zonen en Oma waren erbij...en haar vader.
Samen met 25 andere jonge mensen....aangrijpend mooi...

De tekst voor al deze jonge mensen staat in Handelingen...

Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien.....

Ik hoop en wens....dat ze maar veel haar vertrouwen mag stellen....op die Heere...die nooit los laat wat Zijn Hand is begonnen...

Van onze eigen kracht en wijsheid zullen we het niet moeten hebben..

Lieve dochter:
Vertrouw op de Heer met heel je hart,
Steun niet op eigen inzicht.
Denk aan Hem bij alles wat je doet
dan baant Hij voor jou de weg.

Gefeliciteerd en wat een toepasseijke tekst die je hier neerzet, De heer wil leiding geven en dat is beter dan eigeninzicht.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 22:30

MAMALOE463 schreef:
Ja dat klinkt inderdaad erg krom!
Sympathie voor iemand die tot deze daden komt?
Kijk, dat hij de hand aan zichzelf slaat is erg, maar je kinderen! Je eigen vlees en bloed, onschuldige kinderen! Sympathie? Aan mijn gat!

Nee daar is ook geen enkele verontschuldiging voor om je kinderen mee te slepen. Het is een totale respectloosheid voor en een aanslag op leven. Hij had het recht niet.

Ik begrijp de redenering van Lanfy.. het is ook bizar dat Nederland op zijn kop staat (ik ook) vanwege dit nieuws terwijl een uur of wat verder er kinderen vermoord worden, misbruikt en mishandeld, gebruikt voor de oorlog en waar zijn wij?

Toch vind ik het een groot goed dat er zoveel mensen hebben gereageerd en niet alleen het bij woorden van medeleven lieten. Ze zetten hun woorden om in daden en waren zo tot steun en hulp en een teken van hoop.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 20 mei 2013, 22:31
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 22:31

Ja de fijnste plek is in de stilte bij God zitten en Zijn aanwezigheid voelen
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 22:37

LANFY127 schreef:
"

Je stukje riep bij mij iig het gevoel op dat de moord op de jongens niet erger is als de moord op welk willekeurig kind ter wereld ook. Feitelijk klopt dat ook wel. Maar deze jongens hebben voor ons een gezicht en een verhaal gekregen, waardoor we ons ermee verbonden weten. Een stel jongens, welke zomaar je buurjongens of kleinkinderen hadden kunnen zijn, welke door hun vader vermoord werden. Of je nu wel of niet zelf ook kinderen hebt, dat ráákt je.
En daarbij staan deze jongens, onbewust, symbool voor veel meer in Nederland. Wat heeft gemaakt dat dit kon gebeuren? Het zou zomaar weer kunnen gebeuren, en zijn we daar alert op?

Gelukkig zijn er instanties als War Child, Red een kind, Tear fund, Zoa etc. welke gelukkig ook voor kinderen overal op de wereld opkomen, en welke ook door heel veel Nederlanders financieel gesteund worden. Niet om daarmee je verantwoordelijkheidsgevoel af te kunnen "kopen" overigens, maar het hemd is nu eenmaal in veel gevallen nader dan de rok, ook in Nederland.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 22:42

THOMAS968 schreef:
Op 25 mei wordt in Monnickendam het Nieuwe Liedboek voor de Kerken gepresenteerd. Ongeveer 120 liederen (berijmd en onberijmd) uit dat liedboek zijn van de hand van Sytze de Vries (1945).
Zijn vroegste herinneringen zijn aan pake en beppe in Leeuwarden. Met de wandelstok als aanwijsstok leerde pake hem lezen, zittend op beppe’s schoot leerde hij psalmen zingen. Het verklaart waarom bij hem zingen en schrijven levenslang bij elkaar zijn gebleven. Voor De Vries is schrijven een manier van ordenen, van chaos bedwingen. Als hij zijn gedachten heeft kunnen ordenen tot een lied of een gedicht, dan heeft hij er grip op gekregen. Op de dag van uitzending is het Pinksteren, het feest van de uitstorting van de Heilige Geest. Sytze de Vries: ‘De Heilige Geest is dat wat God bewogen heeft vanaf het begin en wat ons in beweging zet. Het is dezelfde Geest, de adem, Ruach, die in Genesis over de wateren blies: de schepping werd daar letterlijk en figuurlijk uitgebroed.’
Hij vindt dat we niet zo moeilijk moeten doen als we het over de Heilige Geest hebben: ‘Hoe vaak hebben we het niet over wat je ‘motiveert’, ‘bezielt’ en ‘inspireert’?’
Zijn dierbare tekst is het pinkstergedicht ‘Tussen het zingende kerkvolk’ van de man die hij zijn ‘voedstervader’ noemt, de dichter en theoloog Willem Barnard.

Tussen het zingende kerkvolk

Soms, als ze hun Iongen
te boven zingen,
het dak staat bol van geluid,
kijk ik mijn ogen uit:

alles verandert, de dingen
staan stil te dansen, het altaar haast
swingende , pinkstertongen
worden de kaarsen en de gezichten

van de gewoonste stervelingen
glanzen van licht.
Ik verwonder mij
tot ik versta:

zonder die tranen in mijn ogen
had zich de wereld niet bewogen,
gingen de dingen niet opgetogen
al dat geloven achterna.

Willem Barnard

Ik ben een liefhebber van zijn gedichten, het is werkelijk prachtig hoe hij een en ander onder woorden kan brengen......En inderdaad we moeten niet zo moeilijk doen over de Geest, ben ik helemaal met hem eens!
Echt een gave van de goede man omdat zo mooi te verwoorden.....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 22:53

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben een liefhebber van zijn gedichten, het is werkelijk prachtig hoe hij een en ander onder woorden kan brengen......En inderdaad we moeten niet zo moeilijk doen over de Geest, ben ik helemaal met hem eens!
Echt een gave van de goede man omdat zo mooi te verwoorden.....

Ja, zoals:
van de gewoonste stervelingen
glanzen van licht.
Ik verwonder mij
tot ik versta:

zonder die tranen in mijn ogen
had zich de wereld niet bewogen,
gingen de dingen niet opgetogen
al dat geloven achterna.

Daar zit zoiets moois in. Zonder niet aangeraakt te worden, het een hartzaak te laten zijn komt er niets in beweging.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 22:55

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 23:09

Mooi verhaal Thomas en mooi gedicht!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 23:13

Mooie werk, en het heet 'luisteren'.

Ja, vaak als het stil is kan je met God praten.
Bidden. Ja, want er is geen afleiding.

S. Houdt ook van de stilte...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 23:22

LANFY127 schreef:
En? Wie wel dan? Ben benieuwd!

Weet niet kan me niet voorstellen dat de vader het is, zo'n sympathiek gezicht...ook vanwege wat ik lees hier op deze site. Vind het wel heel erg hoor, ook voor de betrokkenen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 23 mei 2013, 08:04
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: maandag 20 mei 2013, 23:46

Over mij zelf is weinig goeds te zeggen,
God maakt levend..ja!
Zodat de grootste zondaar nooit behoeft te wanhopen.
En God wordt alles.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 00:06

HEIDE936 schreef:
Over mij zelf is weinig goeds te zeggen,
God maakt levend..ja!
Zodat de grootste zondaar nooit behoeft te wanhopen.
En God wordt alles.

Ja, over mij wel enkele dingen.

Trouwens, lekker bemoedigend: Over mij zelf is weinig goeds te zeggen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ,

Ik bedoel als je gelooft dan ben je toch nieuw geworden, ja, ik leef op een manier hoe ik niet zou leven als ik niet had gelooft. Dat weer wel.
Ja, dat inzicht heeft wel een tijdje geduurd ;)

Maar ik denk dat ik snap wat je bedoelt, van zonder God zou het anders zijn. Lachende smiley
Wat dan meteen weer wel Lachende smiley bemoedigend is!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 21 mei 2013, 00:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 00:10

ROLF230 schreef:
Ik begreep niets van de Bijbel, maar deze evangelist heeft mijn ogen eindelijk geopend voor de waarheid:

http://www.youtube.com/watch?v=QEf2YyL2iW0

Ja, ik ben geen Teeuwen fan, maar ja hij heeft wel zijn leuke momenten! Lachende smiley

Ik heb ff gekeken, tis toch hier mijn ding niet, maar ja meningen verschillen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 21 mei 2013, 00:12
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 00:15

Ik lekker ga dromen nu, en morgen ga werken?

Truste Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 07:03

JOL252 schreef:

Samen stil zijn is ook luisteren, het laat van zich spreken.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH702

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 08:36

Een tas vol boeken bij Opwekking, mijn jaarlijkse uitspatting Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY029

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 09:00

PETRA373 schreef:
ach verlengen, zelfs een oproep tot gebed, verloopt negatief Huilende smiley, smiley in tranen
maar zal de positieve dingen missen, alleen geen zin meer om tegen nagatieve dingen steeds aan te moeten lopen, me eigen te verantwoorden....
want, wat je ook schrijft, het is niet goed....bij sommiggen...

Ik vind dat wat jij vindt belangrijk is dan wat sommige vinden. Lachende smiley Lachende smiley

Ik vind dus eigenlijk belangrijker wat ik vind dan wat een ander vind!
Maar toen ik niet lekker in mijn vel zat dacht ik niet zo.
Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley

En dan voel en zie je het gewoon anders Gefrustreerde smiley

Maar ik geloof dat de meeste hier het wel goed vinden wat je schrijft en hoop dat je je daar aan vast houd! Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
NICKY029
op dinsdag 21 mei 2013, 09:01
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 09:41

NICKY029 schreef:

Ik vind dat wat jij vindt belangrijk is dan wat sommige vinden. Lachende smiley Lachende smiley

Ik vind dus eigenlijk belangrijker wat ik vind dan wat een ander vind!
Maar toen ik niet lekker in mijn vel zat dacht ik niet zo.
Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley

En dan voel en zie je het gewoon anders Gefrustreerde smiley

Maar ik geloof dat de meeste hier het wel goed vinden wat je schrijft en hoop dat je je daar aan vast houd! Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Ik vind het nogal wat om te zeggen: ``Ik vind dus eigenlijk belangrijker wat ik vind dan wat een ander vind!`` Als je alleen maar belangrijk vindt wat je zelf vindt, is er geen communicatie meer nodig en ook niet mogelijk. Ik vind de mening van anderen minstens zo belangrijk als mijn mening. In ieder geval belangrijk genoeg om te luisteren naar de ander, de ander uit te laten spreken en zijn/haar mening te horen. Als je er bij voorbaat al van uitgaat dat wat jij vindt belangrijker is dan wat de ander vindt, waarom zou je dan nog de moeite nemen om te luisteren?
Dat je het vervolgens niet eens bent met dat wat de ander zegt (of hier schrijft) is wat anders. Dat je aan jouw mening vasthoudt dan kan, en dat mag, een ieder heeft zo zijn eigen mening.
Ik zit prima in mijn vel, maar blijf het belangrijk vinden om naar anderen te luisteren. Juist omdat ik goed in mijn vel zit, kan ik de mening van anderen horen er naar luisteren en naast mijn mening leggen. Misschien kan ik daardoor zelfs mijn mening bijstellen!

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 21 mei 2013, 09:41
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 10:36

Op verzoek Shanita haar quote aangepast naar haar eigen gewijzigde bijdrage.

SHANITA130 schreef:
Weet niet kan me niet voorstellen dat de vader het is, zo'n sympathiek gezicht...ook vanwege wat ik lees hier op deze site. Vind het wel heel erg hoor, ook voor de betrokkenen.

Ik kan me het ook niet voorstellen wb de vader maar ja... schijn kan bedriegen... Zo waren er al eeuwenlang modelgezinnetjes waar binnen de muren van alles gebeurde..... we weten het niet. Maar mijn eerste indruk van hem is ook inderdaad niet gelijk dat ik aan zoiets bij hem zou denken.

Er wordt rondom dit alles blijkbaar nieuws achtergehouden, mensen mogen niet spreken volgens berichtgevingen. Zijn daar de spreekwoordelijke handen die boven hoofden worden gehouden?
Er zijn ook zoveel mensen die denken te kunnen oordelen over de vader en de moeder, alsof ze van de hoed en de rand afweten, dat lees ik ook terug in de links hierboven. Feit blijft dat er een waas om heen hangt van niet weten en een zweem van doofpot (?) en dat roept vragen op.
Mij lijkt in ieder geval een onderzoek naar de hulpverlening en de uitspraak van de rechter op grond van advies BJZ over bezoekregeling met de vader geen overbodige luxe.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 23 mei 2013, 08:29
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 10:46

PETRA373 schreef:
Nou heb net toch me lidmaatschap maand verlengd, maar ga dan niet meer voorlopig op forum schrijven, ga het gewoon net zoals heide doen. terug trekken van forum, wel lid blijven
Lachende smiley Dus word ik een meelezer.....

Hey, dat is goed nieuws dat je nog even blijft. Reageren zie ik je ook nog wel doen ;)
Het is een manier die je kan kiezen om voorlopig even zo om te gaan met het forum. Het groeit vanzelf wel weer, seizoenen en zo, je weet wel ...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 11:33

JOL252 schreef:
Ik kan me het ook niet voorstellen wb de vader maar ja... schijn kan bedriegen... Zo waren er al eeuwenlang modelgezinnetjes waar binnen de muren van alles gebeurde..... we weten het niet. Maar mijn eerste indruk van hem is ook inderdaad niet gelijk dat ik aan zoiets bij hem zou denken. Ja, dáár zat ik ook aan te denken. Dat is zo. Idd.

Er wordt rondom dit alles blijkbaar nieuws achtergehouden, mensen mogen niet spreken volgens berichtgevingen. Zijn daar de spreekwoordelijke handen die boven hoofden worden gehouden?

Er zijn ook zoveel mensen die denken te kunnen oordelen over de vader en de moeder, alsof ze van de hoed en de rand afweten, dat lees ik ook terug in de links hierboven. Feit blijft dat er een waas om heen hangt van niet weten en een zweem van doofpot (?) en dat roept vragen op.
Mij lijkt in ieder geval een onderzoek naar de hulpverlening en de uitspraak van de rechter op grond van advies BJZ over bezoekregeling met de vader geen overbodige luxe.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 21 mei 2013, 11:34
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 11:37

Mooi....Jol.

verlangen naar de stilte
de vrede in je ziel
de rust in je ziel
geen woorden
wel de stilte.........................

de stilte..............................
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 11:58

Ik vind niet, dat anderen iets kunnen vinden van mensen die vinden dat ze eigenlijk vinden dat wat anderen vinden belangrijker is dan wat weer anderen vinden, maar zo dachten ze eerst niet. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 12:02

In zwaar weer.
op het laatste teer.
Maar ook bijzonder.
Het is een wonder.

Constant is God nabij.
Hij maakt mij blij.
wat hij mij nu geeft.
de liefde die in mij leeft.

wonderen die gebeuren.
dat opent deuren.
God is erg goed.
in alles wat hij doet.

Berend jan

Laatst aangepast door
BERENDJAN590
op dinsdag 21 mei 2013, 12:03
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5488 5489 5490 5491 5492 5493 5494 ... 6194 Volgende
Pagina 5491 van 6194