| Auteur |
Bericht |
|
LEO571
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 19:49
|
|
|
|
Bedoel je deze lijst Sus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 19:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het lijkt me nogal logisch toe dat als je lid van een baptistengemeente wilt zijn, je ook achter de doelstellingen van die kerk staat. En daar hoort de geloofsdoop nu eenmaal bij. En natuurlijk gaat niet elke belijdenis gepaard met twijfel, maar voldoende gelovigen ervaren die twijfel wel.... |
Nou Chat, zoals je misschien weet ik ben zoekende en daarom had ik een voorganger uitgenodigd van de Baptistengemeente. Het gesprek was mooi, maar vind het dan jammer dat mijn belijdenis niet serieus wordt genomen.
Ik sta niet zozeer achter een kerk (op zich), ik ben namelijk op zoek naar een kerk die het woord van God serieus neemt en geen eigen kerkregels gaat verzinnen, waardoor je dit soort dingen krijgt. Ik vind het echt jammer dat er kerken zijn die of mijn belijdenis niet serieus nemen of vinden dat ik pas aan het avondmaal mag als ik lid ben van zo'n kerk, dan denk ik... waar gaat het nou om ? gaat het om al die regels ? of gaat het erom dat je een kind van God bent en Hem (en je naasten) wilt ontmoeten ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 20:21
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Nou Chat, zoals je misschien weet ik ben zoekende en daarom had ik een voorganger uitgenodigd van de Baptistengemeente. Het gesprek was mooi, maar vind het dan jammer dat mijn belijdenis niet serieus wordt genomen.
Ik sta niet zozeer achter een kerk (op zich), ik ben namelijk op zoek naar een kerk die het woord van God serieus neemt en geen eigen kerkregels gaat verzinnen, waardoor je dit soort dingen krijgt. Ik vind het echt jammer dat er kerken zijn die of mijn belijdenis niet serieus nemen of vinden dat ik pas aan het avondmaal mag als ik lid ben van zo'n kerk, dan denk ik... waar gaat het nou om ? gaat het om al die regels ? of gaat het erom dat je een kind van God bent en Hem (en je naasten) wilt ontmoeten ? | Vaak werkt het andersom, Sus. Je gaat naar een gemeente omdat je het fijn vindt om daar te komen. Dan komen die andere dingen vanzelf wel op hun plaats.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 20:26
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik ben dankbaar dat ik eindelijk de juiste hulp heb en dat ik er een goed gevoel over heb... en dat 't me gelukt is om vaker te mogen komen.... (Heb hier een jaar op moeten wachten) |
Wat heerlijk al die dingen waar je als mens dankbaar voor kunt wezen, daar wordt ik nu echt helemaal vrolijk van Zomer komt er aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 20:29
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Ik zeg ook niet dat men OVERAL die molens neer moet zetten. Natuurlijk zijn er plekken die men met rust moet laten. Vanuit mijn woning kijk ik ook uit op een paar windmolens. Het stoort mij niet zo, omdat het er maar een paar zijn. Zolang men weigert om zwaar in te zetten op energiebesparing zal het energieslurpgedrag steeds grotere vormen aannemen. Dat netbeheerder Tennet momenteel extra hoogspanningskabels aanlegt is een verkeerd signaal.....
O ja... ik vind de windmolens in de Flevopolders helemaal geen horizonvervuiling. Wat ben ik blij dat mensen de moed en het geld opbrengen om zélf elektriciteit op te wekken en niet tevreden zijn met het energie-infuus uit andere landen..... Het is ónze elektriciteit en andere landen kunnen ons daarmee lekker NIET manipuleren! Zodra de economie aantrekt, stijgen de energieprijzen flink. Dan ben je maar wat blij dat mensen de moed hebben opgebracht om te investeren in schone, eigen energie..... | Wees nu gewoon eens nuchter Arjan. Drie kerncentrales en we hebben dat gedonder met die windmolens niet nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANS744
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 20:31
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Hey luitjes,
Ik zie overal gebeds verzoeken op t forum dus ik dacht waarom niet danken voor wat je elke dag mag onvangen van de hemelse Vader
ik ben dankbaar voor:
*Een lach van mijn kinderen * Een vogel die fluit * Het feit dat ik God mag kennen en Zijn kind mag zijn * Voor mensen om me heen die mij in mijn waarde laten. * Dat ik het voorecht heb mijn kinderen elke dag voor Gods troon mag brengen!
Dus luid mijn vraag aan jullie:
Waar zijn jullie dankbaar voor ? dat er christelijke datingsittes zijn
Greets, Peacedove |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 20:32
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Vaak werkt het andersom, Sus. Je gaat naar een gemeente omdat je het fijn vindt om daar te komen. Dan komen die andere dingen vanzelf wel op hun plaats. |
Omdat ik gedoopt ben en belijdenis heb gedaan, zou ik geen eens lid willen worden van een baptistenkerk, of evangelische kerk. Zij erkennen de kinderdoop niet dus ook het belijdenis doen niet. En dat vind ik jammer als als je volwaardig lid wilt zijn van die gemeente. Als ik de geloofsdoop moet ondergaan, zie ik het dat ik mijn kinderdoop verloochen en mijn belijdenis doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 20:36
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Omdat ik gedoopt ben en belijdenis heb gedaan, zou ik geen eens lid willen worden van een baptistenkerk, of evangelische kerk. Zij erkennen de kinderdoop niet dus ook het belijdenis doen niet. En dat vind ik jammer als als je volwaardig lid wilt zijn van die gemeente. Als ik de geloofsdoop moet ondergaan, zie ik het dat ik mijn kinderdoop verloochen en mijn belijdenis doen. | Eerlijk gezegd vind ik deze uitspraak heel jammer. Dan is het net alsof dit hele topic geen zin heeft gehad. Ik had gehoopt dat er op zijn minst begrip voor elkaar standpunten was, maar zo ongemotiveerd naar elkaar uithalen heeft toch ook geen enkele zin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 20:55
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Mag je iemand dan buitensluiten omdat hij niet helemaal meeloopt in het gewenste partoon? Nee!
Ik heb zelf een nare ervaring gehad in een evangeliegemeente hiermee, maar gelukkig weet ik dat er zat gemeentes zijn waar het er gelukkig niet zo aan toe gaat. natuurlijk zal er wel over gesproken worden, als dat niet zou gebeuren was het niet goed, maar uiteindelijk is he je eigen keuze, dat zeg je zelf ook in een later bericht in dit topic.
Wat wel zo is dat er criteria worden gesteld, en dat is prima. In mij geval houd dat dus in dat ik niet in de hervormde kerk aan het aan het avondmaal kan. Maar ik kies ervoor om lid te zijn van de hervormde kerk en ik kies er ook zelf voor om geen belijdenis te doen, dan moet je dus ook niet zeuren dat dit niet kan, zo zijn de regels en als je daar niet tegen kan moet je geen lid worden.
Ik heb het idee dat jij dit allemaal een beetje ziet als een aanval op evangeliegemeenten, maar dat is niet terecht. Ja, er werd gewezen op iets dat in een evangeliegemeente mis ging, maar dat wil niet zeggen dat dat in alle evangeliegemeentes zo gaat, gelukkig niet! En in andere geloofsrichtingen gaan er net zo goed dingen goed mis op zn tijd. Het blijft mensenwerk en de perfecte gemeente bestaat enkel straks in de hemel. Laat iedereen vooral naar een gemeente gaan waar ze zich op zijn plaats voelen. | Nee hoor, jouw bijdrage heb ik toch in ere gelaten? Er zullen idd mensen zijn die anderen willen dwingen tot een beslissing. Maar dat is al zo oud als dat er mensen bestaand. Als je vroeger bij een boer wilde werken kon hij je ook dwingen om gereformeerd te worden. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt luidt immers de uitdrukking.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 20:57
|
|
|
|
met eerlijkheid heb ik al 2 keer in een relatie mn neus gestoten en de eerste keer heeft het mijn hart gebroken daarom is dit iets wat ik heel belangrijk vindt in zowel een vriendschap als wel in een relatie...liever even pijn, teleurstelling dan dat de ander niet eerlijk zegt wat hij/zij denkt voelt of vindt.dan kan je proberen er iets aan te doen mocht dat nodig zijn net als loze beloftes dat is ook zoiets beloof iets en kom het na en als je niet zeker weet of je dat gaat lukken beloof dan maar niets en verras me...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 21:02
|
|
|
|
HANNAH810 schreef: we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
geinteresseerden zijn vooralsnog;
Hannah810 met twee kinderen introducee; aquarel (vrouw 37jr) jolan9.. en willie511 met drie kinderen grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn) marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin nisha834 (met kind) vriendin van nisha met pleegkindje willianne485 met twee kinderen roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje anita324 walenka 689 duifje176
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? martien 579 griffin748 chatuliem619 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 henk335 evt met kinderen edwinem176 gigolo620 willie605 jonathan890 evt met kinderen mark811(misschien met zijn broer) mar907 benny340 henduk 927 eloy025 gert856 kenymom952 imre695 peter646 kanjer134 louwrens662 henk546 schaapherder herman040 dirkjan078 leo571
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....
komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........
.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 21:02
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Gewoon even als open vraag: hoe denken we dan over beelden in de katholieke kerk? Ik ben zelf wat traditioneel en om eerlijk te zijn anti-katholiek opgevoed. De kern was: katholieken hebben beelden en knielen daarvoor. Het was dus in strijd met het gebod van gesneden beelden. Ik heb inmiddels wel ontdekt hoe het echt zit maar bovenstaande opvatting was toen nog stevig vertegenwoordigd, mogelijk nog wel, denk ik. De katholieke kerk is rijk aan symboliek en aan handelingen met een symbolische betekenis. De huidige katholiek is bewust met geloof en liturgie bezig, is mijn indruk. Eerlijk gezegd hou ik er ook wel van om naar een Latijnse mis te gaan en de hele liturgie vind ik rijk en heerlijk rustgevend. Honderden miljoenen Christenen ervaren en beleven in deze kerk hun geloof. Er hangen beeltenissen van Christus en Maria met name maar deze beelden worden zeker niet als (af-)goden aanbeden.
Hoe verhoudt zich dit dan in de discussie zoals die tot nu toe gevoerd is? Ik ervaar dat ik, ook als behoorlijk gereformeerd opgevoed jongetje, nooit zie dat er van enige aanbidding van een beeld sprake is. Katholieke pastores bevestigen dit ook. Veel protestanten echter hebben dit lang voor waar aangenomen.....
Thomas, die graag naar gregoriaanse muziek luistert. | Tja, die beelden zijn het symbool van de verwording van het Woord onder het katholicisme. Dat heb je als je de leer boven het Woord verheft. Ik blijf dat ook een gruwel vinden en dat in de kerk waar God aanbeden dient te worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 21:05
|
|
|
|
| LEO571 schreef: | Bedoel je deze lijst Sus  |
yep... en ik zag je er nu bij staan... dus ... zal niks meer zeggen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 21:07
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
geinteresseerden zijn vooralsnog;
Hannah810 met twee kinderen introducee; aquarel (vrouw 37jr) jolan9.. en willie511 met drie kinderen grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn) marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin nisha834 (met kind) vriendin van nisha met pleegkindje willianne485 met twee kinderen roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje anita324 walenka 689 duifje176
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? martien 579 griffin748 chatuliem619 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 henk335 evt met kinderen edwinem176 gigolo620 willie605 jonathan890 evt met kinderen mark811(misschien met zijn broer) mar907 benny340 henduk 927 eloy025 gert856 kenymom952 imre695 peter646 kanjer134 louwrens662 henk546 schaapherder herman040 dirkjan078 leo571
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....
komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........
. |
haha Hannah, weet je dat wel zeker ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 21:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wees nu gewoon eens nuchter Arjan. Drie kerncentrales en we hebben dat gedonder met die windmolens niet nodig. |
De grondstof voor de kerncentrales is ook niet oneindig..... Misschien is kernfusie wel meer een optie als men dat eenmaal goed rendabel heeft kunnen maken. Maar zover is dat nog lang niet.
Kerncentrales kosten zoveel geld, het kost miljarden om een centrale te bouwen en bedrijfsklaar te maken. Waar wil je in deze tijd het geld ervoor vandaan halen?
Kortom: ik vind windenergie en zonne-energie op dit moment de meest aangewezen vormen van energie. Daar kan nog de wisseling zout/brak water aan toegevoegd worden, maar die techniek staat blijkbaar nog in de kinderschoenen.
En omdat de energiemaatschappijen heus wel weten dat sommige mensen gaan braken bij de aanblik van een windmolen, gaan ze vele nieuwe windmolens ver uit het zicht in de Noordzee plaatsen. Dat is toch ook prima, chat, dat er windmolens in de Noordzee komen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 21:31
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Ook in mijn tijd kreeg je dingen te horen ja waarom ben je nog nooit gedoopt geweest je mag je hier of daar ook dopen hoor maar ik had mijn keuze al gemaakt mijn grootste wens was in die tijd toen en heb daar ook voor gespaard om mij te laten dopen in de Jordaan. Ik kan mij nog goed herrinderen dat was de jaar ervoor ging naar de baptisten kerk en ik vertelde mijn grootste wens naar wat ik wilde en helaas werd mijn wens niet waar genomen door de dominee want zei hij je kan je hier ook wel laten dopen hoor zo ben je tot andere tot getuigenis waarop anderen dan ook willen dopen. Mensen zo werkt dat niet het is geen gevoel zovan dat doe je maar even daar werd ik inwendig heel triest van die dominee wat hij zeide ik was daar dan als gast daarzo maar dat was mijn punt om mij daar niet toe te voegen bij die gemeente want mijn wens werd niet waar genomen Gelukkig heb ik mij niet laten afdoen naar wat de dominee zei en heb ik mijn eigen wensen die zo diep op mijn hart lag via fax mijn persoonelijke getuigenis naar Jeruzalem verstuurd naar wat mijn wensen waren bij de messiaanse joodse rabijn en via een organisatie christen voor Israël ben ik 1 weekje naar Israël geweest. De 2e dag 4 mei 2005 mij laten dopen in de Jordaan net als Jezus Christus mijn wens kwam in vervulling ik was voor velen eigenwijs misschien maar ik liet mijn wens door niemand afpakken. In witte linnen gekleed ging te water en sprak de rabijn de zegen uit en ging ten onder en kwam boven water en ik was gedoopt.
Shalom,
Een zuster |
Wat goed van je Anita, om zo voor je hartewens te gaan!! Vandaag 5 jaar geleden !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 21:36
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | De grondstof voor de kerncentrales is ook niet oneindig..... Misschien is kernfusie wel meer een optie als men dat eenmaal goed rendabel heeft kunnen maken. Maar zover is dat nog lang niet.
Kerncentrales kosten zoveel geld, het kost miljarden om een centrale te bouwen en bedrijfsklaar te maken. Waar wil je in deze tijd het geld ervoor vandaan halen?
Kortom: ik vind windenergie en zonne-energie op dit moment de meest aangewezen vormen van energie. Daar kan nog de wisseling zout/brak water aan toegevoegd worden, maar die techniek staat blijkbaar nog in de kinderschoenen.
En omdat de energiemaatschappijen heus wel weten dat sommige mensen gaan braken bij de aanblik van een windmolen, gaan ze vele nieuwe windmolens ver uit het zicht in de Noordzee plaatsen. Dat is toch ook prima, chat, dat er windmolens in de Noordzee komen? |
Windmolens in de Noordzee? En als er dan een schip of schepen tegen aan varen? Of er valt er eentje om door een zware storm? Of de kabels raken los en alle vissen raken onder stroom en leggen het loodje?
Kweenie hoor, of we daar de Noordzee aan moeten opofferen...
Imre die het ook niet meer weet en daarom maar een bos gaat aanplanten, zodat er later hout is om te stoken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:02
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Wat goed van je Anita, om zo voor je hartewens te gaan!! Vandaag 5 jaar geleden !!! |
Ja ik ben nog steeds heel blij en geniet ernog van als ik eraan terug denk het mooie is ook kan de beelden op dvd en foto van terug zien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:02
|
|
|
|
|
Dag Rellok het ga je goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:04
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Windmolens in de Noordzee? En als er dan een schip of schepen tegen aan varen? Of er valt er eentje om door een zware storm? Of de kabels raken los en alle vissen raken onder stroom en leggen het loodje?
Kweenie hoor, of we daar de Noordzee aan moeten opofferen...
Imre die het ook niet meer weet en daarom maar een bos gaat aanplanten, zodat er later hout is om te stoken.  |
vergeet niet hout om te kookvuurtje aan te leggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:09
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Arjan,
Men noemt het horizonvervuiling he. Ik rij regelmatig door de Flevopolder en vind het wel foeilelijk moet ik zeggen. Het plan om de Friese kust er mee vol te plempen - in Den Haag heeft men daar toch geen last van - is voorlopig afgeblazen. Het schilderachtige Moddergat - waar je ooit op kerkenpad was - vol met windmolens? Dat moet je toch een gruwel zijn....
Thomas, die zich soms met Don Quichotte verwant voelt. |
ik woon in flevoland en ik heb er geen enkel probleem mee het heeft wel wat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:14
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dag Rellok het ga je goed |
beste rel ,,
het beste ,ik spreek je buiten cm nog wel denk ik ik ga er ook hoogst ws vanaf binnkort, groetjes elly
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEO571
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:25
|
|
|
|
|
Hannah, ik neem ook drie kids mee hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:32
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Tja, die beelden zijn het symbool van de verwording van het Woord onder het katholicisme. Dat heb je als je de leer boven het Woord verheft. Ik blijf dat ook een gruwel vinden en dat in de kerk waar God aanbeden dient te worden. |
Dan is de orthodoxe kerk dus ook een gruwel van binnen??
Wat blijft er dan nog over? Alleen calvinistisch nederland, en wat calvinistisch overgestoken gewoonten naar de VS. De kerk is wel erg smal dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:42
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ik woon in flevoland en ik heb er geen enkel probleem mee het heeft wel wat |
Maar jouw provincie is ook erg 'nieuw', modern. En de dichtstbijzijnde moderne windmolens hierzo, staan in Culemborg. Die zie je ook niet hier vandaan.
Imre, die ze toch liever op land ziet, dan op zee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD285
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:44
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Ik heb de funditest van Trouw ook even gedaan... 43%... Viel me eigenlijk een beetje tegen... ik had mezelf fundamentalistischer ingeschat...  |
Ik had ook 43% score, zouden jij en ik de vragen allemaal hetzelfde beantwoord hebben??? (op de keuze tussen man en vrouw na )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:45
|
|
|
|
|
Zou het voor de Heere God uitmaken of je nu als nuljarige gedoopt wordt of als volwassene? Ik denk dat Hij blij is met ìedere dopeling, ongeacht de theologische filosofie er achter of welke traditie dan ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:51
|
|
|
|
We hadden jullie gewoon aan België moeten laten in 1839....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:52