| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 18:54
|
|
|
|
|
Ja ik denk ook dat je niet zomaar de oudtestamentische wet moet plaatsen en toepassen in het nu. In het nieuwe testament zijn ook aanwijzingen van hoe God een huwelijk ziet. Die wil ik zelf wel zoveel mogelijk toepassen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 20:18
|
|
|
|

Het weer is in de war...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 1 juni 2013, 20:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 20:24
|
|
|
|
Droog ,wel frisjes, de pret was niet minder om. Gezellig bij elkaar! Pieter de bbq apparaat deed weer prima de best om het vlees te garen. Gelukkig met de zeil op de achter grond, was het goed te doen.
Het was weer gezellig. Tot de volgende keer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 20:29
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Droog ,wel frisjes, de pret was niet minder om. Gezellig bij elkaar! Pieter de bbq apparaat deed weer prima de best om het vlees te garen. Gelukkig met de zeil op de achter grond, was het goed te doen.
Het was weer gezellig. Tot de volgende keer? |
LEUK HOOR!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 20:31
|
|
|
|
"Kiss my feet" laarzsjes 
Deze :
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 2 juni 2013, 14:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 20:40
|
|
|
|
Het was brrr koud en de zon liet het afweten, maar toch heb ik genoten en zeker voor herhaling vatbaar
speciaal voor Harald chickies, plas, boom
Laatst aangepast door
|
NATASCHA642
|
op zaterdag 1 juni 2013, 20:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 20:50
|
|
|
|
ha ha het was een zegen toen ik wakker werd en minder pijn had, koorts weg, hele dag weer op de been stond, dingen kon schoonmaken enzo weer en toen ik dacht, jee bent toch nog wel beetje erg moe... zei ik tegen jezus, jee geef me kracht om het nog effe vol te houden eten te koken voor het gezin en daar belde een vriendin die samen met nog een vriendin effe me keuken in beslag kwam nemen en een partij surinaamse nasi maakte, met sla ook nog de afwas deden, en ze maakte zoveel dat ik er morgen ook kan van eten met hele lading mensen die effe langskomen en waarvan ik ook al dacht, eh hoe doe ik dat met eten?
restte de vraag, eh heb maandag pas weer geld, vervelend dat ik niks lekkers erbij kan presenteren, maar kleuter werd door zijn pa thuis gebracht met cakepakken, glazuur
kleine zegeningen door mensen en god heen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 20:52
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zegen: mooi date gehad Beetje vervelend: weet niet wanneer weer
Zegen: morgen weg!
Vervelend: ja, eigenlijk niets  |
oh, shanita, komt misschien wel nog een tweede keer en anders is het een sukkel die de waarde van jou niet inziet hoe kostbaar je bent en maar beter door kan lopen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 21:31
|
|
|
|
als ik al ga daten, zorg ik dat ik mijn foon stil staat en alleen opneem bij me moeder, want als die belt is het nooit zomaar en al helemaal niet als ze weet dat ik niet alleen ben.
en dan waar ligt je prio bij je foon of bij je date of hij moet heel saai zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 21:40
|
|
|
|
Het was weer geslaagd, nee, niet het weer was geslaagd, maar het was weer een geslaagd gebeuren dus. Hopend op een beetje warmer weer de volgende keer.
Er werd mij vanavond al een partytent aangeboden om te gebruiken, kan dan ook wel de terrasverwarmer mee krijgen denk ik Ik weet alleen niet hoe groot die tent is, want een 3 x 3 is te klein.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:02
|
|
|
|
|
Toch wel jammer dat Cortazar nog steeds geen antwoord geeft, of heeft misschien?!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:04
|
|
|
|
|
Gaaf dat jullie het naar je zin gehad hebben! Gebeurd dit vaker? Toch wel jammer dat ik er niet bij kon zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:15
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Gaaf dat jullie het naar je zin gehad hebben! Gebeurd dit vaker? Toch wel jammer dat ik er niet bij kon zijn! |
Als je goed hebt gelezen....(zag ik ook) was dit de 15e keer!!!
De reacties zijn altijd erg leuk... Zelf ben ik er nog nooit geweest... Er komen ook veel mensen uit die hoek vandaan.. Voor mij is het ruim 180 kilometer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:26
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Thanks, Jol, en idd, dat was 4 weken geleden, bij Jeruzalem.
De Joden, ook de orthodoxen, zijn nu eenmaal een bijzonder volk. Altijd al geweest, en ze zullen het ook altijd blijven. Of ze nu in de God van hun voorvaders geloven of niet, ze hebben een bijzonder en roerig verleden achter hen. En van daaruit zijn normen, waarden, culturen, ge- en verboden ontstaan. Dat daarom bijv. een selecte bevolkingsgroep weigert in dienst te gaan, kun je niet wenselijk vinden, maar ook accepteren. En ergens vind ik het ook wel wat hebben dat in Israël dit nog wel geaccepteerd danwel getolereerd wordt door de overheid. In Nederland heet je dan gelijk "gewetensbezwaard' en moet je alsnog doen wat de overheid je opdraagt, of je kunt een functie niet meer beoefenen.....
Het land heeft een idd dienstplicht voor alle jong-volwassen burgers, van minimaal 2 jaar. Daarna zijn alle mannen, tenzij ze een ontheffing hebben, tot hun 40e reservist, en dienen ze 1 maand per jaar in het leger. Dat maakt dat Israël permanent een goed georganiseerd en toegerust leger tot zijn beschikking heeft. Kennelijk hebben de gewetensbezwaarde Joden dus ook de mogelijkheid om niet te hoeven dienen. Dus...... wat is het bezwaar? |
Het grote bezwaar is, dat de niet orthodoxe joodse kinderen wel in dienst gaan of moeten, en de ouders er als de dood voor zijn dat hun enigst kind of hun 2 of 3 kinderen wat overkomt als ze in dienst zijn! Waarom worden de orthodoxe Joden daarvan vrijgesteld?? Zijn het geen Israelisch, geen Joden? Leven ze niet in Israel? En om generatie op generatie maar kinderen te maken, die vervolgens alleen maar op de wereld gezet worden om de Thora te bestuderen? Ja, dan ben je een parasiet, je profiteert alleen maar, en voegt aan de werkelijkheid niets toe! Als Israel was verdedigt door "orthodoxe Joden" dan had het land al 200 jaar niet meer bestaan! Kortom, orthodoxe Joden, de eeuwige slachtoffer rol! En het feit dat je zegt dat Israel een georganiseerd leger heeft, komt totaal niet op het conto van de orthodoxe Joden! Trusten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:30
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Het grote bezwaar is, dat de niet orthodoxe joodse kinderen wel in dienst gaan of moeten, en de ouders er als de dood voor zijn dat hun enigst kind of hun 2 of 3 kinderen wat overkomt als ze in dienst zijn! Waarom worden de orthodoxe Joden daarvan vrijgesteld?? Zijn het geen Israelisch, geen Joden? Leven ze niet in Israel? En om generatie op generatie maar kinderen te maken, die vervolgens alleen maar op de wereld gezet worden om de Thora te bestuderen? Ja, dan ben je een parasiet, je profiteert alleen maar, en voegt aan de werkelijkheid niets toe! Als Israel was verdedigt door "orthodoxe Joden" dan had het land al 200 jaar niet meer bestaan! Kortom, orthodoxe Joden, de eeuwige slachtoffer rol! En het feit dat je zegt dat Israel een georganiseerd leger heeft, komt totaal niet op het conto van de orthodoxe Joden! Trusten! |
En zo heeft ieder land wel wat, ook ons land.......daar zijn ook genoeg "parasieten"of hoe je ze ook wilt noemen......
Gelukkig hoeven wij niets te vinden van de manier hoe in Israël de wet , we hebben toch genoeg aan de wetgeving in ons land? Daar kan tochook een en ander beter? Lands wijs, lands eer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:31
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Mooi... doet me denken aan het omgekeerde van eis, verwachting, vraag etc... "Zoek eerst het koninkrijk van God.. en dit alles ontvangt u bovendien." Dan sta je open, is er overgave en laat je je leiden. |
Zo is het Jol, als je je overgeeft in Gods handen, onvoorwaardelijk en je mag je laten leiden door Hem, dan zal je ontvangen, maar daaraan vooraf gaand zoekt eerst het koninkrijk Gods en al het andere zullen u toegeworpen worden.......
Maar dan rijst de volgende vraag bij mij op, en als je het koninkrijk Gods zoekt en gevonden hebt en je ontvangt vele zegeningen, maar ook een erge ziekte bv, is er dan ook overgave? Moeilijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:36
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Toch wel jammer dat Cortazar nog steeds geen antwoord geeft, of heeft misschien?! |
oh oh, volgens mij blijft dit topic een jaar doorgaan, volhouder ben jij
cum si bum si da cest la sic a hure e lasa mala dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:40
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Zo is het Jol, als je je overgeeft in Gods handen, onvoorwaardelijk en je mag je laten leiden door Hem, dan zal je ontvangen, maar daaraan vooraf gaand zoekt eerst het koninkrijk Gods en al het andere zullen u toegeworpen worden.......
Maar dan rijst de volgende vraag bij mij op, en als je het koninkrijk Gods zoekt en gevonden hebt en je ontvangt vele zegeningen, maar ook een erge ziekte bv, is er dan ook overgave? Moeilijk! |
Strijd zal er altijd zijn denk ik...ziekte ook... God belooft ons ook geen kalme reis, maar wel een veilige haven....
Daarbij komt het verhaal van Job me in gedachten.... Ik denk dat er niemand is die zoveel beproevingen heeft moeten doorstaan... Maar hij zal wel strijd hebben gehad...zich moedeloos alleen hebben gevoeld...maar hij wist... Mijn Verlosser leeft...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:41
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Zo is het Jol, als je je overgeeft in Gods handen, onvoorwaardelijk en je mag je laten leiden door Hem, dan zal je ontvangen, maar daaraan vooraf gaand zoekt eerst het koninkrijk Gods en al het andere zullen u toegeworpen worden.......
Maar dan rijst de volgende vraag bij mij op, en als je het koninkrijk Gods zoekt en gevonden hebt en je ontvangt vele zegeningen, maar ook een erge ziekte bv, is er dan ook overgave? Moeilijk! |
Kan wel zeggen dat toen me kleindochterje doodging er ook overgave was en ja geweldig hoe jezus ons troostte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:41
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zegen: mooi date gehad Beetje vervelend: weet niet wanneer weer
Zegen: morgen weg!
Vervelend: ja, eigenlijk niets  |
Hee date??
Tell me
Ben alleen n beetje heul errug nieuwschierig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:43
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Hee date??
Tell me
Ben alleen n beetje heul errug nieuwschierig  |
ik ook al,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:45
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Strijd zal er altijd zijn denk ik...ziekte ook... God belooft ons ook geen kalme reis, maar wel een veilige haven....
Daarbij komt het verhaal van Job me in gedachten.... Ik denk dat er niemand is die zoveel beproevingen heeft moeten doorstaan... Maar hij zal wel strijd hebben gehad...zich moedeloos alleen hebben gevoeld...maar hij wist... Mijn Verlosser leeft... |
Geen overwinning zonder strijd, en dat telt ook voor ons geloof denk ik dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:46
|
|
|
|
Is natuurlijk heel persoonlijk. Niemand is blij als hij/zij hoort dat hij ernstig ziek is. dan klinkt overgave net zoiets als opgeven...en dat doe je toch niet? Dan ga je ervoor....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:46
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Kan wel zeggen dat toen me kleindochterje doodging er ook overgave was en ja geweldig hoe jezus ons troostte  |
Mooi Petra dat te mogen ervaren dat je God aan je zijde had staan en Hij jullie troost gaf in zo een moeilijke tijd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:47
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is natuurlijk heel persoonlijk. Niemand is blij als hij/zij hoort dat hij ernstig ziek is. dan klinkt overgave net zoiets als opgeven...en dat doe je toch niet? Dan ga je ervoor.... |
Ja dat begrijp ik Willemijn, maar ik bedoel het eigenlijk in het geestelijke, overgave moet je dan lezen als, kun je schikken in je lot wat God op je weg plaatst, of is er een strijd en boosheid naar God toe?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:50
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Kan wel zeggen dat toen me kleindochterje doodging er ook overgave was en ja geweldig hoe jezus ons troostte  |
Ach Petra....fijn en goed dat je dat zo mocht voelen, maar ik heb zelf mijn eigen kindje ook verloren...en heb mijn vuisten gebald naar boven... En was helemaal geen berusting...
Toen de dokter aan mijn bed stond...schreeuwde ik: WAAROM??????
Hij sprak de woorden uit...WIJ ZIJN GOD ZELF NIET!!! God stuurde de handen van de doktoren...(God deed het dus niet fout)
Dat heb ik echter pas later leren verstaan...
""Eer dat dat kindje werd geboren...had ik het reeds bemind!!""
Maar God gaf wel zeker kracht naar kruis...voor mijn (toen nog) man en kinderen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:53
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | | Geen overwinning zonder strijd, en dat telt ook voor ons geloof denk ik dan? |
Ja zeker!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 23:56
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | | Ja dat begrijp ik Willemijn, maar ik bedoel het eigenlijk in het geestelijke, overgave moet je dan lezen als, kun je schikken in je lot wat God op je weg plaatst, of is er een strijd en boosheid naar God toe? |
Ik denk dat het gewoon op je weg komt...Dat is het leven wat God blijkbaar met je voor heeft.....en wat ik altijd zeg en schrijf is dat God er altijd voor zorgt dat het weer goed komt op Zijn manier en Zijn wijze en dat is misschien niet de weg die jij voor ogen had/hebt....... Maar daar mag je wel altijd op blijven hopen........maar boosheid en strijd richting God? Waarom zou je?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 2 juni 2013, 00:08
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ach Petra....fijn en goed dat je dat zo mocht voelen, maar ik heb zelf mijn eigen kindje ook verloren...en heb mijn vuisten gebald naar boven... En was helemaal geen berusting...
Toen de dokter aan mijn bed stond...schreeuwde ik: WAAROM??????
Hij sprak de woorden uit...WIJ ZIJN GOD ZELF NIET!!! God stuurde de handen van de doktoren...(God deed het dus niet fout)
Dat heb ik echter pas later leren verstaan...
""Eer dat dat kindje werd geboren...had ik het reeds bemind!!""
Maar God gaf wel zeker kracht naar kruis...voor mijn (toen nog) man en kinderen... |
lieve knuffel voor je en begrijp je schreeuw wel denk ik, vaak heb ik zelf ook vaak geschreeuwd god waarom? Inmiddels kon ik `god wat beter en dacht, hij gaat me niet antwoorden, later legt hij het me wel uit en begrijp ik het vast wel, had zo,n verdriet, ben er mee na jezus gegaan, gezegd, ik begrijp niet warom, maar wilt u met ons zijn in dit alles. en nee niet boos op God, zoiets was `gods bedoeling toch niet, zo denk ik er voortaan over. Hij heeft zelf zijn eigen zoon aan het kruis laten gaan, om ons te redden .
vreselijk zo,n verlies voor je liefs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 2 juni 2013, 00:39
|
|
|
|
Zoals ik het zelf heb ervaren... is dat een hele aparte (pijnlijke) weg en weer een dimensie verder... waarin je God op een diepere of nieuwe manier leert kennen. Hij werd mij heel nabij en verrassend die "gans andere" die onvoorwaardelijk liefheeft, trouw is en Vriend blijft. Ik wil het nooit meer over doen... maar zou Hem ook niet zo en op die manier hebben leren kennen als in die donkere en zware periode waarin vlak naast mij en door mij heen de bom insloeg. Maar juist door die liefde, trouw en die Vriendschap ..wist ik dat Hij mij kent en vasthoudt en dat doet me in vertrouwen me overgeven, nooit wil ik Hem kwijt, kan ik zonder Hem. Begrijpen is een ander punt.. begrijpen doe ik het niet. Maar ik vertrouw.
Ja, God is goed.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 2 juni 2013, 00:41
|
|
| Naar boven |
|
|
|