ChristianMatch

Forum

Humor mag best van God
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5537 5538 5539 5540 5541 5542 5543 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:00

IFAN841 schreef:
Nou, om te beginnen vind ik het een beetje kinderachtig om af te geven op het Calvinisme. Het is namelijk ook heel makkelijk om de Evangelische hoek af te geven. Zo draait het in die hoek het vooral om gevoel in mijn beleving. Dat is inderdaad van ondergeschikt belang. Als je uit beleving kind van God mag zijn dan word de vraag relevant "wat wilt Gij dat ik doen zal." Als je gaat voelen dat je dat mist dan komt er eerst droefheid naar Hem en als Hij je gered heeft komt er vreugde in Hem. Sterker nog: dan mag je ook bij tijd en wijle Zijn aanwezigheid ervaren. Dat heeft ook niks met humor te maken. Dat is iets menselijks. Ik hoop zo een duidelijk antwoord te hebben neergezet waarom dat gedicht te kort doet aan God en Goddelijke zaken.

Bedankt voor je antwoord Ifan ik begin geloof ik te begrijpen wat je bedoelt Overigens als ik zeg dat het on-calvinistisch is is dat geen waarde oordeel ik zeg helemaal niet of ik dat als goed of slecht ervaar.
Blijft voor mij nog deze vraag onbeantwoord. Wie denk jij dat humor in de wereld gebracht heeft?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:01

Pffffft,..... Dus alle vragen zijn hierbij beantwoord? Gelukkig! Haha.....
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:01

LANFY127 schreef:
Mooi gedicht en mooi gezegd! Maar daar heb je Jezus toch niet voor nodig? Dat kun je, als je een beetje realistisch nadenkt, en eerlijk bent tov jezelf, toch ook zelf verzinnen?! En ik heb zeker geen probleem met God's liefde, alleen denk ik dat de mijne zeker zo groot is! Ddww!

Begrijp ik het goed als jij hier zegt dat jouw liefde zeker zo groot is als die van God Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:03

Laat maar weten wanneer het weer is! Ben ik er ook! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:05

ROELANDE345 schreef:
Begrijp ik het goed als jij hier zegt dat jouw liefde zeker zo groot is als die van God Verraste, verbaasde smiley

Dat heb je zeker goed begrepen! Als je realistisch nadenkt kan jouw liefde ook hetzelfde of groter zijn dan die van God! Maar definieer God!
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:06

LANFY127 schreef:
Laat maar weten wanneer het weer is! Ben ik er ook! Knipoog smiley

27 juli Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:08

IFAN841 schreef:
Beetje jammer dat je zo arrogant reageert. Je lijkt wel in je wiek geschoten... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Arrogant??
Ik schrijf de dingen neer hoe ik het zie, mijn mening dus, en of jij dat arrogant noemt dat is weer jou mening Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:11

NATASCHA642 schreef:
27 juli Knipoog smiley

Dan kan ik! Geen vakanties ofzo! Zet hem nu in mijn agenda! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:13

LANFY127 schreef:
Dan kan ik! Geen vakanties ofzo! Zet hem nu in mijn agenda! Knipoog smiley

geen onverwachte buitenlandse gasten dus Knipoog smiley goed blokken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:21

Defenieer God:
Het eeuwige Wezen dat het heelal geschapen heeft en bewaart,
de almachtige God die mijn Vader wil zijn,
mijn Verlosser, mijn Vriend
de Koning der koningen
Zo zou ik nog een poosje door kunnen gaan maar denk dat je wel een idee hebt van mijn defenitie van mijn God
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:26

MAMALOE463 schreef:
Arrogant??
Ik schrijf de dingen neer hoe ik het zie, mijn mening dus, en of jij dat arrogant noemt dat is weer jou mening Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Prima, maar ik mag jouw toonzetting arrogant vinden... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Anyway... Back to topic maar weer...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:46

PETRA373 schreef:
ha ha dan stikt het hier van de ideeën op het moment Lachende smiley

Ja en straks stinkt het van de ideeën
Zieke smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:57

Het verleden is het verleden,
het heden kun je nog kneden!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 04:58

VLINDER200 schreef:
Shanita,

Deze spreuk speciaal voor jou (hoef je misschien niet op te ruimen kun je iets leuks gaan doen...). Anderen mogen er natuurlijk ook mee doen wat ze willen. Knipoog smiley

Vandaag is de dag die je jezelf vorige week of vorige maand hebt beloofd.

Dank Vlinder, mooie kreet Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley !!!!!!!!

BEDANKT!!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 23 juni 2013, 15:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 05:00

ANNA415 schreef:
Ja en straks stinkt het van de ideeën
Zieke smiley Engeltje smiley

Nou, zo erg is het nou ook weer niet, ik ben rommelig, maar niet .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 05:15

ZEELAND736 schreef:
Was je niet op de laatste BBQ Shanita??

Ja, in die kou, urenlang met astma...ja, wil wel, mag dat niet.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 07:10

SHANITA130 schreef:

Als het de volgende keer koud wordt, zetten we je gewoon boven op de bbq. Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 07:56

LANFY127 schreef:
Mooi gedicht en mooi gezegd! Maar daar heb je Jezus toch niet voor nodig? Dat kun je, als je een beetje realistisch nadenkt, en eerlijk bent tov jezelf, toch ook zelf verzinnen?! En ik heb zeker geen probleem met God's liefde, alleen denk ik dat de mijne zeker zo groot is! Ddww!

Wel doordat ik jezus een beetje heb leren kennen, heb ik meer liefde in me hart voor andere mensen

En Gods liefde? welk mens offert zijn eigen zoon, voor de liefde voor zondaren?????

Gods liefde is veel mooier en zuiverder als die van mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 08:08

PETRA373 schreef:
daar ben ik het ook mee eens, begrijp de denkwijze van lanfy, maar de praktijk is effe wat anders.
Zo snap je het misschien wel lanfy:
als morgen je zaak door omstandigheden buiten je om, faillliet gaat, je moet je bezittingen verkopen, eindigt nog met schuld, geen vakanties meer, eh sommigge vrienden ga je misschien wel minder zien ineens...
eh dan mag je het niet moeilijk hebben, omdat je dat van te voren weet, risico van zakenman????? Dus moet je dat maar mee om kunnen gaan, is je beroep. zakenman.

Ben eigenlijk ook benieuwd wat jouw reactie hierop is lanfy

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 08:12

NATASCHA642 schreef:
zucht ff mee ....

Knipoog smiley

een zucht geeft lucht aan een hart vol smart , zei me moeder altijd wanneer ik weer eens zuchtte om een man.

ha ha, jaa zucht.. mannen... zucht
maar duh, we houden moed, deze man , duh ik verdien beter Lachende smiley
op na de volgende.....
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 08:20

Ik begrijp eigenlijk de titel van deze topic al niet: humor mag best van God. Waarom moet er aangetoond worden dat humor best mag van God? Humor vind ik mooi, ik hou daarvan, je kunt er het e.e.a. ook mee relativeren, maar wat God daarmee te maken heeft?
Zoals men God in het gedicht ziet, blijft het natuurlijk menselijk spreken over God. Het blijft een denken zoals wij denken hoe God is, zoals wij willen hoe hij zou moeten zijn. Wij stellen ons zo dat voor. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Ik ben het overigens met Ifan eens dat ons verstand te beperkt is om te bevatten wat er in God omgaat. Dus wat je ook over God schrijft, het is altijd beperkt, woorden schieten altijd tekort.
Los van de inhoud, kun je het gedicht mooi vinden of niet, mijn smaak is het in elk geval niet.

Met een goed gevoel voor humor, lach je ook om je eigen gedachten.(onbekend)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 08:42

Zaterdag 8 Juni, Handelingen 10: 1-8; Pinksteren in huis van een heiden.

Waar komt de Geest onze wereld binnen? Pinksteren begint in Jeruzalem, de heilige stad. Met een stormwind en vurige tongen. Maar Pinksteren herhaalt zich op een heel verrassende manier. Want de Geest van God doorbreekt alle grenzen. Het verhaal van Cornelius is daarvoor heel illustratief. In zijn huis en Caesarea slaat de Geest opnieuw toe. Pinksteren in het huis van een heiden.
Want Cornelius is een echte Romein. In zijn naam zit geen letter joods. Zeg maar gewoon Kees. Kees is militair, hoofdman over honderd, of zoals de NBV netjes vertaalt: ‘een centurio van de Italiaanse cohort.’
Lucas noemt hem een vroom man met veel respect voor God. Hij is een man van gebed en hij staat bekend als een heel sociale vent. Ook zijn familie en directe medewerkers zijn mensen met respect voor God. Maar ze zijn er nog lang niet. Want positief religieus je weg gaan is één ding. Maar innerlijk geraakt en met heel je hart veranderd worden naar Christus toe is nog iets anders. Dan gaat alles op z’n kop.
In een visioen zegt een engel: ‘Laat Petrus halen!’
Meteen gaat de mand aan de gang. Zouden wij dit ook gedaan hebben? Heidenen zijn soms heel kort door de bocht. Vroeger zei men wel: heidenen bekeren is een christelijk werk, christenen bekeren een heidens werk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 09:14

Het is belangrijker de overeenkomsten als christen!!! te zien en niet uit het oog te verliezen, dan ruzie door verschillende meningen over het een en ander, die nog begrijpelijk zijn ook.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 23 juni 2013, 15:32
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 09:16

experiment mind control

Ik bedoel eigenlijk deze: Derren Brown; Exposing Faith Healing Scams

Enjoy! Verliefde smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 17 juni 2013, 11:26
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 09:50

http://youtu.be/sD7ESlyKAyE

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 09:53

MAMALOE463 schreef:
Zoo ben jij ook onder je steen vandaan gekropen???
Mijn reactie was van 21 mei, ben je weer wakker? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jij vraagt mij niets, je zet een stelling neer op een openbaar forum en ik geef daarop mijn mening, zo werkt dat en dat jij die mening niet deelt is jou probleem en niet het mijne.....

Ik heb jouw mening over dit onderwerp even gemist op deze topic, denk ik? Ik zie alleen staan dat je er niet over wil praten. Of heb ik jouw mening over `behoefte of verlangen` over het hoofd gezien?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 09:56

JANS221 schreef:
Ik heb jouw mening over dit onderwerp even gemist op deze topic, denk ik? Ik zie alleen staan dat je er niet over wil praten. Of heb ik jouw mening over `behoefte of verlangen` over het hoofd gezien?

Hmm ja en de titel en inhoud van het topic vind ik ook niet zo vreemd als eerder werd opgemerkt...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 10:27

JANS221 schreef:
Ik begrijp eigenlijk de titel van deze topic al niet: humor mag best van God. Waarom moet er aangetoond worden dat humor best mag van God? Humor vind ik mooi, ik hou daarvan, je kunt er het e.e.a. ook mee relativeren, maar wat God daarmee te maken heeft?
Zoals men God in het gedicht ziet, blijft het natuurlijk menselijk spreken over God. Het blijft een denken zoals wij denken hoe God is, zoals wij willen hoe hij zou moeten zijn. Wij stellen ons zo dat voor. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Ik ben het overigens met Ifan eens dat ons verstand te beperkt is om te bevatten wat er in God omgaat. Dus wat je ook over God schrijft, het is altijd beperkt, woorden schieten altijd tekort.
Los van de inhoud, kun je het gedicht mooi vinden of niet, mijn smaak is het in elk geval niet.

Met een goed gevoel voor humor, lach je ook om je eigen gedachten.(onbekend)

das een goeie spreuk Lachende smiley
En natuurlijk hebben jullie gelijk als je stelt dat hoe en wat je over God schrijft of denkt dit altijd beperkt zal zijn. Daar zijn we mens voor.
En dit gedicht is mijn smaak ook helemaal niet maar om te stellen dat degene die dit gedicht geplaatst hiermee absoluut geen eerbied voor God heeft gaat mij een beetje te ver.
Ik vind het toch wel interressant dit topic. Wij mensen vinden humor meestal vanzelfsprekend.Lachen is gezond zeggen we.
Maar in de Bijbel vinden we er maar weinig over. Het woord lachen staat maar zo'n 10 a 17 keer in de Bijbel (hangt van je vertaling af)en het woord grap maar 1 keer.
De enige keer dat er in de Bijbel staat dat zal God lachen is in de paslmen en dan is dat ook nog sarcastisch bedoelt God zal de volken uit die tegen Hem zijn bespotten Psalm 2
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 10:45

Neerhalen van bolwerken: ontmaskering van gebedsgenezers

Ja, In het Engels.... Twijfelende smiley

En daarna TV dominees ontmaskerd

Have Fun! Knipoog smiley

Ps: En deze wil ik jullie ook niet onthouden

Gaat over het christelijke masker afhalen, de waarheid over de geesten achter deze bewegingen, en het christelijk masker wordt weggehaald van deze bewegingen, en welke geesten wél werken hier in deze meetings.
De geest van satanisme werkende door deze voorgangers en mensen in deze meetings.

Excuses voor degenen die geen Engels kennen. Twijfelende smiley , Heb een begin introductie stukje vertaald...hier vlak boven...schuine gedeelte

Het is en wordt zoooooooo grappig Zieke smiley bij de 38ste minuut, en de voorganger maar lachen....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 8 juni 2013, 20:47
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 10:53

SHANITA130 schreef:

ik heb ook astma en was er ook, maar ik ben gewoon eigenwijs Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5537 5538 5539 5540 5541 5542 5543 ... 6194 Volgende
Pagina 5540 van 6194