| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 12:39
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | goed voor de schaduw ook  |
We zien wel onde de bomen is ook schaduw. Als de BBQmachinedingesapparaat niet voor hun verhuur beschikbaar hoeft te zijn, komt die ook weer mee, mag haast wel een bestelbus aanschaffen, voor al het materiaal. echter daar kan ik pas op het laatst wat meer zekerheid over geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 12:56
|
|
|
|
Roelande: | Quote: | Hoi Shanita, vooral in het Markus evangelie vind je dat mensen gaan rollen of inderdaad schuim op de mond krijgen of er staat dat de boze geest zo iemand luid schreeuwend verliet op het moment dat Jezus die persoon genas. Lees het evangelie maar eens Je vind het ook een keer in handelingen 8:7.
Ben toch benieuwd wat de mensen in jullie kerk er van zouden vinden als jullie dominee dansend in alleen zn overhemd binnen komt
Er staat alleen dat Johannes viel of dat voor-achterover of op zn zij was staat er niet bij, is ook niet zo relevant denk ik als Jezus in het Johannes evangelie tegen de soldaten zegt Ïk ben het"als zij hem zoeken om te arresteren vallen die trouwens ook an block op de grond staat weer niet bij welke kant op het gaat er om dat alleen de aanwezigheid en de stem van Jezus een mens op de grond kan doen vallen
Mooi dat je dat nu kunt zien"; andere mensen dit zien als van God ja wie ben jij dan
Dronken zijn in de Geest tja Paulus roept ons wel een keer op in de Efeze 5;18 dat we niet dronken moeten worden van wijn maar vervuld/vol van de Heilge Geest .
Fijn dat je mensen niet wilt kwetsen dat weet ik ook eigenlijk wel Shanita. | ---
Misschien was het ook de manier waarop ik het bracht: ik trok het nu direct in het belachelijke. Dat kwam weer omdat ik weer mensen ken waarbij het tegenovergesteld werkte. Maar ik had eigenlijk gewoon beter vragen erbij willen en kunnen stellen. Zo van Wat vinden jullie hiervan? Ik heb er zelf wat moeite mee. Dat had ik ook kunnen zeggen zonder direct veel negatief commentaar te leveren. Op die manier kan ik veel opener het gesprek aangaan en krijgen anderen ook de ruimte om hun mening te vormen.
Ja, ik heb ook uren dat ik wat meer tijd had om links te zoeken, en commentaar te zoeken, en ja dan gaf ik anderen weinig gelegenheid te reageren, omdat niet iedereen soms zoveel tijd heeft.
Ja, en dat kwam de goede sfeer op het forum niet ten goede, om echt op een goede manier van gedachten te wisselen.
Ja, en iedereen heeft zijn grenzen en kwetsbare plekken en ja, doordat ik meteen zo negatief deed, was het net alsof ik iedereen die d'r iets mee te maken heeft afbrandde. Terwijl ik eigenlijk een gesprek erover wou aangaan, omdat ik vanwege vrijwilligerswerk in de ggz ook veel mensen tegenkwam die helemaal waren doorgedraaid door deze kerkdiensten, maar ja die mensen hoor en zie je niet op een forum zoals dit.
Ik had wat genuanceerder kunnen denken en wat genuanceerder mijn mening kunnen geven. Er is ook een middenweg. Ja, en als ik er vraagtekens bij zet wil niet zeggen dat iedereen dat doet.
Ik zal nu ook terughouden en genuanceerd reageren.
Je hoeft het denk ik ook niet met elkaar eens te zijn. Maar het was ook niet mijn bedoeling anderen te kwetsen. Ik draaide nogal door omdat ik mensen ken die door deze diensten zijn doorgedraaid en in een psychose zijn beland. en daar ws nooit meer uitkomen.
Dat vind ik erg verdrietig, misschien dat ik daardoor zo fanatiek deed, zonder nuance en negatief.
Ik denk nu, ik hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ook niet anderen te kwetsen daardoor.
Ik heb gewoon moeite met wat er in dat soort filmpjes vertoond wordt, en ook in diensten voorkomt. Maar ik wil nu ook niet alles over een kam scheren.
Jij noemt bijvoorbeeld een positieve ervaring rondom dit geheel
Ja, en wat me opvalt bijna niemand is het compleet eens met wat er in de films wordt vertoond en ook in diensten gebeuren. Maar ja, men denkt er genuanceerder over.
Ik bedoel, ja, het was alsof ik het geheel belachelijk maakte, en dat was eigenlijk niet mijn bedoeling, ik wist gewoon niet hoe dit aan te kaarten.
Nu wel, ik ben gewoon benieuwd naar hoe anderen erover denken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 11 juni 2013, 12:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 13:02
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Uiteraard mag men zelf zaken benoemen, maar (om het even simpel te stellen) de gedachte daarbij, gezien vandaag de dag. Zo jij en anderen, seks kan combineren met liefde en tederheid en dat dan voor jullie seks is en blijft, heb ik absoluut geen moeite mee. Gelukkig mag iedereen een kind van God zijn, lerend uit Zijn Woord, waar we dus een leidraad hebben om hoe te leven.
Christen zijn is geen straf , maar juist het tegenovergestelde, mede daarom kon ik genieten op pinkstermaandag bij Opwekking.
Wat ik bedoelde met geen overspelige mannen, daar wordt te weinig aandacht aan geschonken aan de gevolgen daarvan eigenlijk alle manne die bijvrouwen hadden waren fout bezig, of niet dan? Dat God toestond om bij vrouwen te hebben was geen idee van Hem zelf, anders had Hij gelijk meerdere "Eva's" gemaakt of niet dan? Voor mij staat daarom wel vast dat God de relatie man-vrouw heilig heeft gemaakt. Ook Jezus getuigd daarvan getuigd toen Hij hier op aarde was. "man en vrouw zullen één zijn". In 1 Korintiërs 7 staat in het begin mooi omschreven hoe een realtie man-vrouw behoort te zijn, mede daarom verbind ik het woord seks niet aan zo'n realatie.
Als men meent dat alle beschreven Joodse wetten niet op ons van toepassing zijn en eigenlijk we alleen maar vanuit de tien geboden hoeven te leven, leg je wel een gedeelte van Gods Woord aan de kant of niet dan? Hopelijk mag de Geest ons allen leiden in wat we moeten leren uit Zijn Woord. Het Grote Gebod is moeilijk om na te leven, maar hopelijk lukt het wel met Zijn hulp. |
Klein vraagje: houd jij je aan alle Joodse wetten? Dus kleding, hygiène, besnijdenis, voeding, omgaan met de buren, jouw en andermans eigendommen, offers, feestdagen, straffen zoals steniging en uitbanning etc.?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 11 juni 2013, 13:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 13:04
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Als men meent dat alle beschreven Joodse wetten niet op ons van toepassing zijn en eigenlijk we alleen maar vanuit de tien geboden hoeven te leven, leg je wel een gedeelte van Gods Woord aan de kant of niet dan? Hopelijk mag de Geest ons allen leiden in wat we moeten leren uit Zijn Woord. Het Grote Gebod is moeilijk om na te leven, maar hopelijk lukt het wel met Zijn hulp. |
De Joodse wetten zijn inderdaad niet meer op ons van toepassing. En je wilt toch niet beweren dat jij leeft volgens de Joodse wetten? En als je niet meer leeft volgens de Joodse wetten leg je daarmee niet een gedeelte van de bijbel aan de kant, je probeert de boodschap die doorklinkt te begrijpen en daarnaar te leven. Het niet letterlijk nemen van de bijbel vraagt wel om een verandering van je denken en daar is ook wat durf voor nodig. Voor mij was het een verrijking om de bijbel zo te gaan lezen en me af te vragen wat de blijde boodschap inhield. Met respect voor de traditie van toen, kunnen we nu een nieuwe betekenis geven aan de teksten van toen en zo blijft de bijbel een inspiratiebron voor de gelovigen van nu.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 11 juni 2013, 20:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 14:01
|
|
|
|
TRIN laat Lubega zitten
Joseph Lubega, de TRIN-partner die Oegandese weeskinderen seksueel misbruikt, is nog steeds actief als directeur van Bulamu Village. Dat blijkt uit Lubega’s Facebook-pagina waar hij regelmatige updates over het project post. Maar ook een bron in Oeganda heeft dit per e-mail bevestigd:
“I am so sorry to tell you that Joseph Lubega is still running the ministry Bulamu Children’s Village.”
http://goedgelovig.wordpress.com/2013/06/10/trin-laat-lubega-zitten/#more-36803
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 14:38
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Jij redeneert of een mens een robot is. Als ie eenmaal een kunstje geleerd heeft moet ie het gewoon kunnen en doen zonder te zeuren daarna. Een mens heeft nu eenmaal gevoel. Ik werk in de thuiszorg, regelmatig moet ik iemand begeleiden bij zijn of haar sterven. Soms ben je bij dat sterven aanwezig. Dat heb ik ook in mijn opleiding gehad; stervensbegeleiding Maar gelukkig is mijn teamleider dan zo wijs om met degene die bij dat sterven aanwezig was alles even door te praten om te zien of je het wel verwerkt/aankunt Evt extra hulp aan te bieden |
Mooi dat dat zo gaat/kan Roelande..
Dat een mens...hoe goed opgeleid..zo goed getraind is...maar toch blijft hij of zij MENS... Ik heb een broer...wilde al vanaf dat hij 7 jaar was...politie worden... Dat is hij ook geworden...en nog... Een bikkel was het...als ik hem over bepaalde dingen hoorde spreken dacht ik wel eens...WAT BEN JIJ HARD!!! Inderdaad dat bracht zijn beroep mee. Totdat....hij zijn beste vriend en collega...tijdens een dollemansrit...tijdens zijn werk, voor zijn ogen zag verongelukken... Nog geen jaar later...was hij bij een treinongeluk waar een meisje van 20 zich voor een trein had geworpen.... Ook hoe goed hij hier in begeleid is...hij heeft het (beide)nooit kunnen verwerken... Van politie op de weg...is hij naar kantoor gegaan...want verder was hij een ""kei"" van een agent.... Omdat hij simpelweg...ook mens mocht wezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 14:41
|
|
|
|
Ja er zijn natuurlijk onzettend veel voorschriften in de joodse wet, waar echt bijna niemand ook maar over denkt die te houden. Iedere man met een overhemd is in overtreding want meestal worden die dingen van twee soorten stof gemaakt en die mocht je niet dragen (Lev 19;19) Dus ook geen elastische spijkerbroek en mocht je een plat dak hebben moet je daar wel een hek om heen zetten anders ben je goed fout (Deut 22:8) En als eten kookt op de sabbat moest je ter dood gebracht worden(ex16;23+ 31;15 bijv) de Joods wet houden hoeft echt niet meer. Zoals al eerder door Jans gezegd Christus heeft voor ons de wet vervuld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 14:43
|
|
|
|
He Shanita Top dat je dit schrijft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 14:49
|
|
|
|
Het is soms zo simpel...zo ook weer vandaag... Mooi weer....ik werk in een klein dorpje met uitzicht op een kerkje en daar omheen een dorpsvijver..Serene rust...en stilte nog.. Toch hoor ik iedere keer als ik daar ben een KOOR van KIKKERS!!! Iedere keer neem ik me voor om eens te gaan kijken... Eindelijk vandaag eens gedaan.. Ik ben gaan zitten en kreeg een gratis orkest...wat mooi... De vijver.. dik van het kroos en de waterlelies en daar tussendoor wel 25 kopjes(nou eigenlijk behoorlijk flinke KOPPEN) boven het water uit..kwaken uit volle borst...GEWELDIG!!!
En dan vervolgens...valt heel het koor stil...ik zie geen reden, maar het is zo..Dat zal de pauze zijn geweest, want na 5 minuten werd ik weer verwend met een ander kikkersonate.. Ik moest ze echter vanwege de tijd achterlaten, maar mooi was het!!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 11 juni 2013, 14:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 16:25
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Je hoeft het denk ik ook niet met elkaar eens te zijn. Maar het was ook niet mijn bedoeling anderen te kwetsen. Ik draaide nogal door omdat ik mensen ken die door deze diensten zijn doorgedraaid en in een psychose zijn beland. en daar ws nooit meer uitkomen. [/i] |
Mensen die van zulke samenkomsten doordraaien en in een psychose belanden zijn meestentijds al psychosegevoelig....
Wat ik vooral in je reacties hoor is een (ook best af en toe terechte) verontwaardiging hoe sommige dingen verlopen in deze kringen en een bezorgdheid om de mens die daar heen gaat en in iets naars kan belanden.
Maar ik schreef al eens over het kind en het badwater ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 16:33
|
|
|
|
Dinsdag 11 Juni, Handelingen 10: 34-44; Zelfs Petrus heeft het nakijken.
De Geest van Pinksteren heeft iets heel ongeduldigs. Petrus is nog midden in zijn preek over Jezus Christus. Hij is ook nog lang niet klaar, maar ineens breekt de Geest binnen, onderbreekt de apostel en die stopt dan ook maar meteen met zijn preek. Een golf van warmte, eeuwig licht en goddelijke liefde stroomt door de mensen die om Petrus heen staan. En alle stille gasten die Cornelius heeft uitgenodigd, komen overeind en beginnen spontaan God te loven en te prijzen, ook nog in allerlei verschillende talen. De Geest wacht niet op ons of mijn moment. Hij vraagt niet of wij er al klaar voor zijn zoals dat wel heet. ‘Zie je op tegen je eindexamen?’ vraagt ik een scholier. ‘Dominee, ik ben er klaar voor.’ O mooi, heel mooi! Dan zal het vast goed komen.’De Geest wacht niet eens op het moment van Petrus. Ineens breekt Hij binnen en raakt mensen aan. Zelfs Petrus heeft het nakijken. Het is een hoopvol verhaal. De Geest van God daalt hier zomaar neer. In het huis van een heidense man. Goed dat de Geest niet eerst aan Petrus, maar ook niet aan ons of aan de leiding van de synode om permissie vraagt. Informeert of we er klaar voor zijn. God zelf is er klaar voor. En Jezus is er klaar voor. Dan komt de Geest van God. Welkom!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 17:35
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | De Joodse wetten zijn inderdaad niet meer op ons van toepassing. En je wilt toch niet beweren dat jij leeft volgens de Joodse wetten? En als je niet meer leeft volgens de Joodse wetten leg je daarmee niet een gedeelte van de bijbel aan de kant, je probeert juist de boodschap die doorklinkt te begrijpen en daarnaar te leven. Het niet letterlijk nemen van de bijbel vraagt wel om een verandering van je denken en daar is ook wat durf voor nodig. Voor mij was het een verrijking om de bijbel zo te gaan lezen en me af te vragen wat de blijde boodschap inhield. Met respect voor de traditie van toen, kunnen we nu een nieuwe betekenis geven aan de teksten van toen en zo blijft de bijbel een inspiratiebron voor de gelovigen van nu. |
Amen, mooi gezegd je slaat de spijker precies op de bekende kop.
Iedereen gelooft zoals hij of zij dat wil met de bijbel als rode draad in je leven. Want zonder is het maar een leeg en kaal bestaan.
laat een ieder in zijn of haar waarde en respecteer dat. want een balk zie je snel, maar daar door vergeet je je eigen splinter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 17:36
|
|
|
|
|
Spinazie met aardappelen en een hamburger. Toetje: bananenvla met kwark erdoorheen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 17:48
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | de eerste peultjes. |
Uit je eigen tuin Rolf??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 17:55
|
|
|
|
Snijbonen...aardappels en een schnitzel...
Gele vla toe...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 18:37
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Klein vraagje: houd jij je aan alle Joodse wetten? Dus kleding, hygiène, besnijdenis, voeding, omgaan met de buren, jouw en andermans eigendommen, offers, feestdagen, straffen zoals steniging en uitbanning etc.? |
Dan zou ik een heilig boontje zijn en dat ben ik verre van dat. Ik probeer om ten eerste vanuit het Grote Gebod welke door Jezus zelf is gegeven te leven. Maar omdat Hij zelf aangaf dat Hij niet kwam om de weet aan de kant te zetten, maar om hem alleen maar in vervulling te doen gaan (de straf te dragen) wil dat niet zeggen dat we alles in één keer aan de kant moeten gaan zetten of zie ik dat verkeerd?
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 11 juni 2013, 18:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 18:40
|
|
|
|
Gefeliciteerd met jouw verjaardag, Petra! Heel veel gezonde, fijne en vooral ook gezegende jaren erbij toegewenst. En voor vandaag nog een hele fijne, zonnige verjaardag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 18:50
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Dan zou ik een heilig boontje zijn en dat ben ik verre van dat. Ik probeer om ten eerste vanuit het Grote Gebod welke door Jezus zelf is gegeven te leven. Maar omdat Hij zelf aangaf dat Hij niet kwam om de weet aan de kant te zetten, maar om hem alleen maar in vervulling te doen gaan (de straf te dragen) wil dat niet zeggen dat we alles in één keer aan de kant moeten gaan zetten of zie ik dat verkeerd? |
... ik heb nog niemand horen zeggen dat we alles aan de kant moeten zetten maar wel dat we de boodschap die doorklinkt moeten proberen te verstaan en vertalen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 11 juni 2013, 18:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 19:14
|
|
|
|
Ik geloof niet in 'in tongen spreken'., in handelingen betrof het vreemde talen, mensen hoorden anderen in hun eigen taal spreken, en omdat ze in vreemde talen spraken 'leek' het alsof ze dronken waren.
Verder spreek Paulus over de liefde, en zegt oa, als sprak ik in talen van Engelen en had de liefde niet....
Dit impliceert voor mij niet dat er ook daadwerkelijk door mensen in talen van Engelen gesproken kan worden. Het is voor mij zoiets als 'bij wijze van spreke'.
Mensen kunnen niet in talen van Engelen spreken want het zijn geen Engelen, maar mensen. Maar goed, iedereen zijn mening.
Ik ken teveel mensen die zeiden achteraf, ja ik deed maar wat, het was mijn fantasie, deed anderen na.
Ook in genezingen geloof ik niet, en vind het ook buiten gewoon pijnlijk naar de (echte) zieken toe die niet worden genezen.Heb te vaak gehoord en gelezen van mensen die toen ze weer thuis waren dat de pijn er weer was in alle hevigheid. En wat betreft blinden en doven daarbij wordt al aanspraak gemaakt op wat ze al konden horen en zien. Bijna alle doven kunnen je horen als je voor ze gaat staan en keihard tegen ze schreeuwt van hoort u mij, maar niet van een grote(re) afstand, dan horen ze niets. Zelfde met blinden, die kunnen vaak van erg dichtbij best wel 2 vingers onderscheiden, zeker tegen een donker contrast, ze zien alleen niets van een grote(re) afstand.
Ik had ook eens vreselijke pijn, lag ik het ziekenhuis, elke keer als de arts langskwam, was de pijn even weg(geruststelling), als de arts weer wegliep, kwam de pijn gewon weer in alle hevigheid terug. Dit is wat ik geloof en denk, en ja, niet bedoeld om te beledigen, te kwetsen, alleen maar mijn eigen nietige onbelangrijke meninkje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 19:24
|
|
|
|
|
Petra, ook van mij kant gefeliciteerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 21:38
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Roelande: ---
Misschien was het ook de manier waarop ik het bracht: ik trok het nu direct in het belachelijke. Dat kwam weer omdat ik weer mensen ken waarbij het tegenovergesteld werkte. Maar ik had eigenlijk gewoon beter vragen erbij willen en kunnen stellen. Zo van Wat vinden jullie hiervan? Ik heb er zelf wat moeite mee. Dat had ik ook kunnen zeggen zonder direct veel negatief commentaar te leveren. Op die manier kan ik veel opener het gesprek aangaan en krijgen anderen ook de ruimte om hun mening te vormen.
Ja, ik heb ook uren dat ik wat meer tijd had om links te zoeken, en commentaar te zoeken, en ja dan gaf ik anderen weinig gelegenheid te reageren, omdat niet iedereen soms zoveel tijd heeft.
Ja, en dat kwam de goede sfeer op het forum niet ten goede, om echt op een goede manier van gedachten te wisselen.
Ja, en iedereen heeft zijn grenzen en kwetsbare plekken en ja, doordat ik meteen zo negatief deed, was het net alsof ik iedereen die d'r iets mee te maken heeft afbrandde. Terwijl ik eigenlijk een gesprek erover wou aangaan, omdat ik vanwege vrijwilligerswerk in de ggz ook veel mensen tegenkwam die helemaal waren doorgedraaid door deze kerkdiensten, maar ja die mensen hoor en zie je niet op een forum zoals dit.
Ik had wat genuanceerder kunnen denken en wat genuanceerder mijn mening kunnen geven. Er is ook een middenweg. Ja, en als ik er vraagtekens bij zet wil niet zeggen dat iedereen dat doet.
Ik zal nu ook terughouden en genuanceerd reageren.
Je hoeft het denk ik ook niet met elkaar eens te zijn. Maar het was ook niet mijn bedoeling anderen te kwetsen. Ik draaide nogal door omdat ik mensen ken die door deze diensten zijn doorgedraaid en in een psychose zijn beland. en daar ws nooit meer uitkomen.
Dat vind ik erg verdrietig, misschien dat ik daardoor zo fanatiek deed, zonder nuance en negatief.
Ik denk nu, ik hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ook niet anderen te kwetsen daardoor.
Ik heb gewoon moeite met wat er in dat soort filmpjes vertoond wordt, en ook in diensten voorkomt. Maar ik wil nu ook niet alles over een kam scheren.
Jij noemt bijvoorbeeld een positieve ervaring rondom dit geheel
Ja, en wat me opvalt bijna niemand is het compleet eens met wat er in de films wordt vertoond en ook in diensten gebeuren. Maar ja, men denkt er genuanceerder over.
Ik bedoel, ja, het was alsof ik het geheel belachelijk maakte, en dat was eigenlijk niet mijn bedoeling, ik wist gewoon niet hoe dit aan te kaarten.
Nu wel, ik ben gewoon benieuwd naar hoe anderen erover denken. |
Dit komt heel wat liever over, kreeg er even een verkeerde indruk van, van je schrijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:04
|
|
|
|
Petra, vanharte gefeliciteerd, ook namens mij zelf Voor hen die ik "vergeten" ben, alsnog vanharte gefeliciteerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:17
|
|
|
|
|
Hoi Petra, nog van harte gefeliciteerd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:21
|
|
|
|
De eerste peultjes waren idd uit eigen tuin. G*tverderries, wat lekker! Vandaag heb ik de zoete bataat uit het groentepakket in dunne schijfjes geschneden en gebakken in den pan. Dat was ook erg goed te doen.
- Gewijzigd door redactie -
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 20 juni 2013, 10:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:26
|
|
|
|
HUMOR IS DES DUIVELS !!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:30
|
|
|
|
Lanfry meende zeker toen hij schreef:
Goed, ik ben sprakeloos... Het enige wat ik dan nog kan zeggen is dat ik hoop dat je ooit de ernst van dit verhaal gaat inzien en alle menselijke beredeneringen laat varen... En dat meen ik!
Mooi zo. Ik hoop dat je alles meent wat je opschrijft.
Laatst aangepast door
|
ROLF230
|
op dinsdag 11 juni 2013, 22:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:33
|
|
|
|
Lanfly schreef:
Toch wel jammer dat ik zelfs van de CM redactie geen antwoord krijg! Is niet volgens de reglementen van de normale internetdiscussies! Jammer! Toch wat gemist?
Je krijgt wel van veel mensen geen reactie he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:33
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik geloof niet in 'in tongen spreken'., in handelingen betrof het vreemde talen, mensen hoorden anderen in hun eigen taal spreken, en omdat ze in vreemde talen spraken 'leek' het alsof ze dronken waren.
Verder spreek Paulus over de liefde, en zegt oa, als sprak ik in talen van Engelen en had de liefde niet....
Dit impliceert voor mij niet dat er ook daadwerkelijk door mensen in talen van Engelen gesproken kan worden. Het is voor mij zoiets als 'bij wijze van spreke'.
Mensen kunnen niet in talen van Engelen spreken want het zijn geen Engelen, maar mensen. Maar goed, iedereen zijn mening.
Ik ken teveel mensen die zeiden achteraf, ja ik deed maar wat, het was mijn fantasie, deed anderen na.
Ook in genezingen geloof ik niet, en vind het ook buiten gewoon pijnlijk naar de (echte) zieken toe die niet worden genezen.Heb te vaak gehoord en gelezen van mensen die toen ze weer thuis waren dat de pijn er weer was in alle hevigheid. En wat betreft blinden en doven daarbij wordt al aanspraak gemaakt op wat ze al konden horen en zien. Bijna alle doven kunnen je horen als je voor ze gaat staan en keihard tegen ze schreeuwt van hoort u mij, maar niet van een grote(re) afstand, dan horen ze niets. Zelfde met blinden, die kunnen vaak van erg dichtbij best wel 2 vingers onderscheiden, zeker tegen een donker contrast, ze zien alleen niets van een grote(re) afstand.
Ik had ook eens vreselijke pijn, lag ik het ziekenhuis, elke keer als de arts langskwam, was de pijn even weg(geruststelling), als de arts weer wegliep, kwam de pijn gewon weer in alle hevigheid terug. Dit is wat ik geloof en denk, en ja, niet bedoeld om te beledigen, te kwetsen, alleen maar mijn eigen nietige onbelangrijke meninkje. |
Je gelooft niet in de tongen taal... Prima, dat kan! Ik geloof wel dat op de Pinksterdag in de tongentaal werd gesproken. Mensen hoorden de discipelen in hun eigen taal spreken. De discipelen waren ongeletterd; zij konden alleen Hebreeuws spreken, maar toch spraken ze die dag vreemde talen. Dat zegt mij dat zij in de tongentaal spraken, maar dat de HG dat voor de buitenstaanders vertaalde in de eigen specifieke taal. Paulus spreekt in 1Kor.13 inderdaad over de liefde, maar in hoofdstuk 14 gaat hij dieper in op de tongentaal en legt daar uit dat deze geheime taal een hulpmiddel is om zijn innerlijke op te bouwen. Je gelooft ook niet in genezingen... Prima, dat kan ook! Ik vind echter wel dat je daarmee God tekort doet. God is Almachtig en Jezus (en Paulus) leert dat Goddelijke genezing mogelijk is. Jezus heeft toch genoeg bewijs geleverd dat Hij mensen door hun eigen geloof heeft genezen. De vrouw met de bloedvloeiing werd genezen omdat ze geloofde dat als zij Zijn kleed zou aanraken, zij zou genezen. Wonderen en genezingen zijn niet gestopt bij Handelingen, maar gaan tot vandaag de dag door.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:36
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Lanfly schreef:
Toch wel jammer dat ik zelfs van de CM redactie geen antwoord krijg! Is niet volgens de reglementen van de normale internetdiscussies! Jammer! Toch wat gemist?
Je krijgt wel van veel mensen geen reactie he?  |
Is dat zo? Weet jij waarom niet dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:37
|
|
|
|
bedankt allemaal, ha ha ben een beetje van slag, me kids waren allemaal vreemd aan het doen,geheimen buiten me om..... toen kreeg ik stukjes vloer cadoo, mocht ik kiezen welke houten vloer ik wou, ha ha ha hele plannen achter me rug om samen om binnenkort effe vloer hier neer te leggen. Morgen is een dochter van me jarig, 24 word ze al, de oudste is 27, word oud, met zulke oudere kinderen Dan hebben we eindelijk ons huis helemaal geweldig zeiden ze (en allemaal zonder ex, zei er eentje
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |