| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:37
|
|
|
|
|
Beetje laat maar alsnog een van Harte Gefeliciteerd van mij Petra!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:39
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Mamaloe heeft de stotter  |
Haha ja de naald blijft hier geregeld "hangen"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:45
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Goede vraag. En het enige juiste antwoord is: NEE! Het was namelijk al mis tussen Izak en Ismael. Daar is het begonnen... |
Ik denk dat zolang mensen zo 1230 blijven denken, ik noem maar een jaartal hoor, over hun eigen religie en niet wat realistischer worden, je helaas gelijk gaat krijgen! Jammer, maar zolang de mensheid niets leert van de geschiedenis zal het altijd een puinhoop blijven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:45
|
|
|
|
Er zijn een stuk of wat gaven van de Geest die men kan krijgen als de Geest dat wil. eentje is dus spreken in tongen, dat kan op tweérlei manier, namelijk de engelen taal of dat een buitenlander en ander in zijn taal hoort spreken terwijl die sprekerbijvoorbeeld alleen in het engels bezig is. wat sommige pastors aangaat gelijk Benny Hinn of Tod Bentley of wie dan ook, zij heben ins gebed heel heel hard nodig, d ekan si sheel groot dat sl d eHee rterug komt Hij hun zegen zla ik heb u niet gekend, ondanks wat ze nu in Jezu snaam mee bezig zijn.
De meesten zullen weten wat ik bedoel. Men is hoogstwaarschijnlijk wel goed begonnen maar hebben de mammon meester laten worden, ondanks wat ze nog in Jezus naam doen, vandaar dat men door God alleen weer op het rechte pad kan worden gezet. Er wordt veel gedaan in Jezus naam wat door de Geest wel gehonnoreerd wordt, maar nie talles kan op conto gescreven worden van een pastor of dominee of wie dan ook, terwijl men wel de vruchten er van plukt.
Is Jezus hun voorbeeld nog? Leeft men volgens de regels die Hij stelde en dat men puur op vertrouwen op pad moest gaan? Volgens mij (bedenk ik mij nu) was dat ook om hen, bij de zendings opdracht, totale overgave te geven naar Jezus toe en zo lerend dat God hen niet in de steek zou laten.
Men zal misschien nog wel met goedebedoelingne bezig zijn, maar de essentie van hoe het behoort te gaan uit het ood gverloren zijn. Juist omdat God wil dat een ieder straks bij Zijn Koninkrijk moet horen, is gebed voor de "afvalligen "zo hard nodig. Dathet weer moge worden "alle ere voor de Here"en soms/vaak niet meer voor een persoon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:54
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Goed, ik ben sprakeloos... Het enige wat ik dan nog kan zeggen is dat ik hoop dat je ooit de ernst van dit verhaal gaat inzien en alle menselijke beredeneringen laat varen... En dat meen ik! |
Ik ben ervan bewust wat God daar bedoelde met zijn waarschuwende ezel, maar het blijft, in mijn ogen, een grappige situatie. God had ook een mens kunnen gebruiken om Bileam tot orde te roepen, maar hij gebruikte een ezel. En tja, menselijke beredeneringen... Ik ben een mens en denk als een mens, maar ik heb wel de hulp van de Heilige Geest nodig om mij het nodige te leren over God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:54
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | bedankt allemaal, ha ha ben een beetje van slag, me kids waren allemaal vreemd aan het doen,geheimen buiten me om..... toen kreeg ik stukjes vloer cadoo, mocht ik kiezen welke houten vloer ik wou, ha ha ha hele plannen achter me rug om samen om binnenkort effe vloer hier neer te leggen. Morgen is een dochter van me jarig, 24 word ze al, de oudste is 27, word oud, met zulke oudere kinderen Dan hebben we eindelijk ons huis helemaal geweldig zeiden ze (en allemaal zonder ex, zei er eentje  |
Geweldig meid. Geniet er maar van zulke kinders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 23:09
|
|
|
|
Ik begrijp jullie reacties heel goed hoor! Ook ik heb een emotionele kant! Maar wat ik er alleen maar mee bedoelde te zeggen is dat een hulpverlener, op wat voor gebied dan ook, toch is opgeleid om realistisch en rationeel op bepaalde situaties te reageren! Mensen die niet als hulpverlener zijn geschoold reageren gewoon anders! Meer emotioneel! Das alles!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 23:20
|
|
|
|
|
Ik zie een linkje naar "50 tinten roet" maar deze kan vervolgens niet afgespeeld worden. Bedoel je dat filmpje? Of één van de andere op die site?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 23:30
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | Ik zie een linkje naar "50 tinten roet" maar deze kan vervolgens niet afgespeeld worden. Bedoel je dat filmpje? Of één van de andere op die site? |
Ja, ik bedoel dat filmpje! Bij mij werkt de link wel! Anders moet je effe zoeken op youtube op Gerda Tolsteyn! Hilarisch als het geen hoax is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 23:32
|
|
|
|
G*tverderries,
????????????????????? Waarom dan dit woord?
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 20 juni 2013, 10:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 23:37
|
|
|
|
Hoi PETRA! Van harte gefeliciteerd, nog een fijne dag verder...ahum. Máár, je mag morgen verder feesten!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 00:04
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Jep, nog niet helemaal dicht, maar voel me vandaag heel wat beter Weer ook heel veel dingen gedaan En ha ha, god geeft altijd meer, heb een enorme blijdschap vanaf bidden tot hem,  |
Vertrouw op Hem! Dat geeft kracht!! Fijn dat je je weer wat beter voelt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 00:51
|
|
|
|
ik word blij van het nog steeds bezochte vrolijke topic hier  en verder ben ik super blij met mijn vriend die ik hier op cm heb leren kennen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 01:38
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Er zijn een stuk of wat gaven van de Geest die men kan krijgen als de Geest dat wil. eentje is dus spreken in tongen, dat kan op tweérlei manier, namelijk de engelen taal of dat een buitenlander en ander in zijn taal hoort spreken terwijl die sprekerbijvoorbeeld alleen in het engels bezig is. wat sommige pastors aangaat gelijk Benny Hinn of Tod Bentley of wie dan ook, zij heben ins gebed heel heel hard nodig, d ekan si sheel groot dat sl d eHee rterug komt Hij hun zegen zla ik heb u niet gekend, ondanks wat ze nu in Jezu snaam mee bezig zijn.
De meesten zullen weten wat ik bedoel. Men is hoogstwaarschijnlijk wel goed begonnen maar hebben de mammon meester laten worden, ondanks wat ze nog in Jezus naam doen, vandaar dat men door God alleen weer op het rechte pad kan worden gezet. Er wordt veel gedaan in Jezus naam wat door de Geest wel gehonnoreerd wordt, maar nie talles kan op conto gescreven worden van een pastor of dominee of wie dan ook, terwijl men wel de vruchten er van plukt.
Is Jezus hun voorbeeld nog? Leeft men volgens de regels die Hij stelde en dat men puur op vertrouwen op pad moest gaan? Volgens mij (bedenk ik mij nu) was dat ook om hen, bij de zendings opdracht, totale overgave te geven naar Jezus toe en zo lerend dat God hen niet in de steek zou laten.
Men zal misschien nog wel met goedebedoelingne bezig zijn, maar de essentie van hoe het behoort te gaan uit het ood gverloren zijn. Juist omdat God wil dat een ieder straks bij Zijn Koninkrijk moet horen, is gebed voor de "afvalligen "zo hard nodig. Dathet weer moge worden "alle ere voor de Here"en soms/vaak niet meer voor een persoon |
Oke, dat staat er, iedereen kan een vreemde taal/vreemde talen spreken, maar ja het moet ordelijk toegaan in een dienst zegt Paulus. Drie hooguit mogen in een vreemde taal spreken als er iemand is die dat vertaald.(vreemde taal=tongen spreken in sommige vertalingen) Ik vraag mij weleens af, waarom ik dat in 10 jaar frequent bezoek verschillende groepen, en 5 jaar minder frequent nooit heb gehoord, niet één vertaling?
Hoe kan je als je de mammon(de Satan) meester hebt laten worden nog wat voor de Here doen? 2 Heren dienen, dat kan niet, staat ergens, zoek het later op vanwege tijdstip.
Mat 6 24 Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen èn Mammon.
Ik heb zelf ook zo'n 15 jaar geleden video's van Benny Hinn gekocht, ik dacht jee, wat een manifestatie van de heilige Geest, hele groepen mensen vallen achterover, ja, nu denk ik dat het een psychologisch truukje is. Zie video's Derek Brown.'
Een manifestatie van de Heilige Geest is als je dagelijks een gelukkig, of redelijk gelukkig, leven leidt, denk ik.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 juni 2013, 07:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 01:46
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | ik word blij van het nog steeds bezochte vrolijke topic hier  en verder ben ik super blij met mijn vriend die ik hier op cm heb leren kennen  |
Heeeeeeeeeeyyyyyyy Q!!!!! Nice to meet again!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 02:06
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Je gelooft niet in de tongen taal... Prima, dat kan! Ik geloof wel dat op de Pinksterdag in de tongentaal werd gesproken. Mensen hoorden de discipelen in hun eigen taal spreken. De discipelen waren ongeletterd; zij konden alleen Hebreeuws spreken, maar toch spraken ze die dag vreemde talen. Dat zegt mij dat zij in de tongentaal spraken, maar dat de HG dat voor de buitenstaanders vertaalde in de eigen specifieke taal. Paulus spreekt in 1Kor.13 inderdaad over de liefde, maar in hoofdstuk 14 gaat hij dieper in op de tongentaal en legt daar uit dat deze geheime taal een hulpmiddel is om zijn innerlijke op te bouwen. Je gelooft ook niet in genezingen... Prima, dat kan ook! Ik vind echter wel dat je daarmee God tekort doet. God is Almachtig en Jezus (en Paulus) leert dat Goddelijke genezing mogelijk is. Jezus heeft toch genoeg bewijs geleverd dat Hij mensen door hun eigen geloof heeft genezen. De vrouw met de bloedvloeiing werd genezen omdat ze geloofde dat als zij Zijn kleed zou aanraken, zij zou genezen. Wonderen en genezingen zijn niet gestopt bij Handelingen, maar gaan tot vandaag de dag door. |
Er zal wel nu en dan iemand worden genezen, gebeurt in de medische wereld ook. Regelmatig worden mensen genezen van kanker, met de wetenschap die er nu is.
Ja. en dan kan je zeggen de artsen hebben me genezen, of God, maakt mij niet uit.
Maar ja, er zijn zoveel zieken, en dat al jaren die gelovig zijn, dus ja, dan zouden die nu onderhand wel een keertje genezen moeten zijn, als in de tijd van Jezus iemand alleen maar even Jezus kleed aan hoefde te raken.
En dat ís niet zo. dus ik sluit niet uit dat nu en dan iemand wordt genezen.
Maar niet zo als in de tijd dat Jezus op aarde liep.
Ja, en nu weet ik wel, men geeft dan de schuld aan de zieken, en dat zijn er veel, dat hun geloof niet groot genoeg is, dat ze nog onbeleden zonden hebben, waardoor de geest van genezing zijn werk niet kan doen.
En dat geloof ik niet. Dat dat de reden is.
De reden is gewoon dat Jezus nu niet meer op aarde loopt.
Ja, en er staat ergens en al deze dingen en nog meer zult gij doen, ja, de medische wetenschap, denk ik zelf. En de zogenaamde gebondenheid, ja daarvoor is de psychologie.
En ook de vraag, er staat in Kor. dat een dienst ordelijk moet verlopen, hooguit drie in vreemde talen en dan met vertaling, waarom heb ik en velen met mij dan nog nooit een vertaling gehoord en zijn het altijd hele zalen die massaal in tongen zeggen te spreken en niemand weet wat ie zegt.
Zomaar even wat vragen waar ik al jaren mee loop.
Zegens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 07:19
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | Ik begrijp jullie reacties heel goed hoor! Ook ik heb een emotionele kant! Maar wat ik er alleen maar mee bedoelde te zeggen is dat een hulpverlener, op wat voor gebied dan ook, toch is opgeleid om realistisch en rationeel op bepaalde situaties te reageren! Mensen die niet als hulpverlener zijn geschoold reageren gewoon anders! Meer emotioneel! Das alles!  |
Daar sla je de plank mis. Hulpverleners worden geschoold om de juiste handelingen te verrichten. Hoe meer getraind, hoe automatischer het gaat.
Maar daarmee is je emotie niet uitgezet. Heel veel niet opgeleide mensen reageren 'cool' op de momenten dat het moet (of ze de juiste handelingen verrichten daar gelaten).
Een hulpverlener zal de juiste handelingen verrichten. Maar kijk bv naar EHBO-ers en BHV-ers, ik heb er zat zien weglopen omdat ze de situatie toch niet aankonden.
Mijn ex vriend was brandweerman en getraind of niet.. ... auto's met verdronken kinderen uit het water halen... ... stukjes mens bij elkaar rapen na zelfmoord ... ... mensen uit een auto knippen.... geloof me, ja ze weten beter dan een ander welke handelingen ze moeten verrichten, maar qua emotie zijn ze niets anders dan elke willekeurige voorbijganger.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 08:21
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | ik word blij van het nog steeds bezochte vrolijke topic hier  en verder ben ik super blij met mijn vriend die ik hier op cm heb leren kennen  |
Hoi Qtje!! Leuk dat je er weer bent. En super leuk dat het nog steeds goed gaat met jou en je vriend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 08:41
|
|
|
|
Mee eens Anna...dat was wat ik in het verhaal wilde vertellen... Die coole...in mijn ogen ""harde"" broer.... Hij moest (???) het aan kunnen...was er immers voor opgeleid... Althans...dat denkt men...zegt men... Een goede politieman...maar zo ECHT een mens....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 08:45
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Geweldig meid. Geniet er maar van zulke kinders |
ja dat is het leukste, ze samen zoiets plannen en ha ha allemaal al gepland, die en die slepen de piano wel effe naar de keuken etc. ligt hier nog steeds tapijt van vorige bewoners, was beetje gebroken wit, dus met 8 kids na paar jaar..... ha ha ha en had dit jaar mooie vloer willen leggen, maar tandarts rekening komt eraan. En zo gaat er altijd wel iets voor. En weet je dat is leuk met ze alle samen aan het huis werken, jee heb wat verhuizingen met hun gehad. Stonden we er alleen voor, heel gedoe, maar ergens ook ha ha, leuk teamverband zoals we het effe samen deden. en sorry is off topic... maar leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 08:51
|
|
|
|
Jammer, zoals je veel verkeerde cristenen bent tegen gekomen, want Jezus is nog steeds dezelfde En hij wil niet de scherven bij elkaar vegen bij de gebrokenen, maar helemaal herstellen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 08:59
|
|
|
|
Verder over cristenen met fouten, gods geest werkt door iedereen heen, waar hij kan, zelfs door een ezel.... de kerk blijft gods werkterrein, er is niemand in de kerk die ergens niet wat zonden , of fouten nog heeft. En ieder is groeiende in geloof en verschillende geloofsfases
over genezingen, zijn heel wat mensen genezen die een spygiater niet kon genezen en genoeg verhalen over wonderen van mensen die erg ziek waren en andere wonderen die we eigenlijk allemaal bij handelingen zouden kunnen toevoegen.
Warom sommigge niet worden genezen???? Niet iedere cristen zegt, dat dat door zonde komt of zo.
het is maar net waar je naar kijkt, kijk je na de cristenen met fouten, of kijk je ook na de positieve getuigenissen?
Kijk je in de kerk na die gene die echt in de geest valt? of na de gene die zit te faken of puur uit emoties reageert?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:15
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Jammer, zoals je veel verkeerde cristenen bent tegen gekomen, want Jezus is nog steeds dezelfde En hij wil niet de scherven bij elkaar vegen bij de gebrokenen, maar helemaal herstellen. |
Jawel.. dat wil Hij want zo is Hij. Een God van heelheid. En ik ben het met je eens dat Hij compleet nieuw kan maken.
Toch is er soms gebrokenheid die pas helemaal hersteld wordt als we echt bij Hem zijn, denk ik. En tot het zover is geeft Hij de Trooster ook hiervoor, voor kracht en leven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:20
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Verder over cristenen met fouten, gods geest werkt door iedereen heen, waar hij kan, zelfs door een ezel.... de kerk blijft gods werkterrein, er is niemand in de kerk die ergens niet wat zonden , of fouten nog heeft. En ieder is groeiende in geloof en verschillende geloofsfases
over genezingen, zijn heel wat mensen genezen die een spygiater niet kon genezen en genoeg verhalen over wonderen van mensen die erg ziek waren en andere wonderen die we eigenlijk allemaal bij handelingen zouden kunnen toevoegen.
Warom sommigge niet worden genezen???? Niet iedere cristen zegt, dat dat door zonde komt of zo.
het is maar net waar je naar kijkt, kijk je na de cristenen met fouten, of kijk je ook na de positieve getuigenissen?
Kijk je in de kerk na die gene die echt in de geest valt? of na de gene die zit te faken of puur uit emoties reageert? |
Ik hoorde gister over een zoon van een vriendin die al een jaar slaapprobleem heeft, ernstig als gevolg van weer een ziekte die eindelijk onder controle is gekomen via medische wereld. Hij werd al een tijdlang behandeld in een kliniek maar niets sloeg aan, hij bleef maar 1 of 2 uur per nacht slapen... ten einde is er met de hele gemeente afgelopen zondag voor hem gebeden, was mooi moment ook. Gisteren vertelde vriendin me dat hij sinds zondag al 2 nachten goed geslapen heeft. YEAH!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:26
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | ... ik heb nog niemand horen zeggen dat we alles aan de kant moeten zetten maar wel dat we de boodschap die doorklinkt moeten proberen te verstaan en vertalen. | Is het niet zo dat een ieder op zich bepaald hoe hij of zij leeft naar de bijbel. In mijn oog is er maar een God waar we naar leven.
Oordelen of veroordelen we niet te snel, want misschien denkt een ander wel dat ik verkeerd bezig ben.
Ik ben slechts alleen verantwoordelijk voor mijn eigen daden en daar heb ik het druk genoeg mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:30
|
|
|
|
Beter te laat dan nooit maar als nog van harte Petra
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:31
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Jammer, zoals je veel verkeerde cristenen bent tegen gekomen, want Jezus is nog steeds dezelfde En hij wil niet de scherven bij elkaar vegen bij de gebrokenen, maar helemaal herstellen. |
Verkeerde christenen? Het regende goud!
Mattheüs van der Steen, de oprichter en directeur van TRIN, zou op een goede en glorieuze dag goud in zijn bijbel hebben aangetroffen. Het wonder voltrok zich op 15 januari 2008 en Mattheüs was zo onder de indruk dat hij meteen een enthousiaste e-mail aan zijn achterban stuurde:
Lieve vrienden! De glorie van God blijft komen! Vanavond in de stress bij het inpakken verscheen er in ons hele huis goud, de trap, de vloer, de koffer en uiteindelijk REGENDE het goud vanuit mijn bijbel, dikke vlokken en veel goud kwam er uit. We zijn opnieuw in shock!! We waren een beetje gestrest onze koffers aan het inpakken voor onze reis naar Austalië morgen. Heer wat doet U!! Wat bijzonder allemaal. Rosan, CP en mijn pa zijn nu onderweg naar ons toe om deze glorie schouwspel te aanschouwen. Er staat iets te gebeuren!!! De glorie van GOD!!! Sorry voor de grote van de email in mb maar ik moest het even kwijt!
Prachtig natuurlijk, zo’n wonder. Je maakt niet elke dag mee dat het goud regent, zeker niet als het je hele interieur bedekt.
In najaar 2009 is dat ‘goudstof’ op initiatief van twee Goedgelovig-lezers grondig onderzocht. Het werd voorgelegd aan een juwelier en aan de Rijkswaarborg in Gouda. De uitkomst van deze deskundigen zwart op wit: de snippertjes vermeend TRIN-goud bevatten slechts sporen van onedel koper. Deze onthulling op Goedgelovig werd breed opgepikt in andere media.

Het is alweer vijf jaar geleden dat het op een glorieuze dag ‘goud’ regende in de opengeslagen Bijbel van TRIN-CEO Mattheüs van der Steen. In najaar 2009 is dat ‘goudstof’ op initiatief van twee Goedgelovig-lezers grondig onderzocht. Het werd voorgelegd aan een juwelier en aan de Rijkswaarborg in Gouda. De uitkomst van deze deskundigen zwart op wit: de snippertjes vermeend TRIN-goud bevatten slechts sporen van onedel koper. Deze onthulling op Goedgelovig werd breed opgepikt in andere media.
Nu, drie jaar later, vindt Mattheüs het hoog tijd om het wonder af te stoffen en opnieuw in de etalage te zetten. Op zijn Facebook-pagina op 11 januari 2013 https://www.facebook.com/www.mattheusvandersteen.nl schrijft hij aan zijn 7.000 fans:
A good friend of mine has sent me this picture, it was a season ago that gold dust appeared in my bible for a year. It was scary, holy, weird and awesome. Over the internet some good meaning christians made jokes and made it look foolish, some of them where convinced it was fake, it was not gold, it was even demonic.
This Picture: 

Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 juni 2013, 10:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:33
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | Is het niet zo dat een ieder op zich bepaald hoe hij of zij leeft naar de bijbel. In mijn oog is er maar een God waar we naar leven.
Oordelen of veroordelen we niet te snel, want misschien denkt een ander wel dat ik verkeerd bezig ben.
Ik ben slechts alleen verantwoordelijk voor mijn eigen daden en daar heb ik het druk genoeg mee. |
Zo is dat, een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, ik probeer het goed te doen naar mijn inzicht hoe het hoort of hoe God het van me vraagt, en zo hebben we allemaal onze eigen inzichten hierin, maar als we elkaar daar dan maar vrij in laten, kan het toch niet zo moeilijk zijn allemaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:42
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Het regende goud! Het is alweer vijf jaar geleden dat het op een glorieuze dag ‘goud’ regende in de opengeslagen Bijbel van TRIN-CEO Mattheüs van der Steen. In najaar 2009 is dat ‘goudstof’ op initiatief van twee Goedgelovig-lezers grondig onderzocht. Het werd voorgelegd aan een juwelier en aan de Rijkswaarborg in Gouda. De uitkomst van deze deskundigen zwart op wit: de snippertjes vermeend TRIN-goud bevatten slechts sporen van onedel koper. Deze onthulling op Goedgelovig werd breed opgepikt in andere media.
Nu, drie jaar later, vindt Mattheüs het hoog tijd om het wonder af te stoffen en opnieuw in de etalage te zetten. Op zijn Facebook-pagina op 11 januari https://www.facebook.com/www.mattheusvandersteen.nl schrijft hij aan zijn 7.000 fans:
A good friend of mine has sent me this picture, it was a season ago that gold dust appeared in my bible for a year. It was scary, holy, weird and awesome. Over the internet some good meaning christians made jokes and made it look foolish, some of them where convinced it was fake, it was not gold, it was even demonic.
This Picture:

|
tja... al zou het zo zijn... (ik kreeg een keer tijdens een dienst foto's in mijn handen gestopt over een of ander vage verschijning tijdens een andere samenkomst en dat moesten engelen voorstellen... het had evengoed een lichteffect kunnen zijn, ik werd er niet warm of koud van en ben ik dan ongelovig?)... het zegt uiteindelijk niets. Gouden tandvullingen alsof de jackpot bij jou is gevallen, engelen, goudstof... Wat wil men hiermee nou zeggen? Dat daar meer zalving is? Zij de uitverkorenen zijn en de goedgunstigheid van God verworven hebben? Om wie draait het in een dienst, om wie draait het in je leven. Zolang Hij niet meer centraal staat en de focus op uiterlijke dingen gericht is, is zo'n dienst en zo'n verschijnsel voor mij compleet niets zeggend.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |