| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 19:39
|
|
|
|
Kan vanavond niet weg, moet té vroeg opstaan morgen,
Huilerdehuil 
Vergist, tis pas dinsdag, lacherdelach
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 17 juni 2013, 19:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 20:00
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Het topic klaagmuur in het subforum Christelijk leven is gesloten, omdat het niet meer zozeer met de betekenis van het begrip klagen te maken had. In dat geval zou het er namelijk goed bij blijven passen.
Aangezien het topic steeds meer als doel kreeg om te klagen over allerlei zaken, is het voor de leesbaarheid beter om het in dit subforum te plaatsen. Op die manier is het voor iedereen duidelijk dat je hier over alles kunt klagen.
Mocht iemand zich alsnog geroepen voelen om van gedachten te wisselen over de betekenis van de klaagmuur in Israël of over het begrip klagen, ga je gang. Maar dan wel in het juiste subforum. En leg dan even uit wat je vraag of bedoeling is met dat topic. Een gedicht (vijfje) over de klaagmuur is mooi, maar hoorde eigenlijk thuis in het subforum Gedichten.
Redactie CM |
waar zijn de vijfjes die men in gedichtvorm geschreven heeft?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 20:02
|
|
|
|
Ik vraag me dat af. Nynke zingt - in wat mij betreft de mooiste taal - een prachtige, diepe tekst en ik vind Halleluja in dit geval zeker niet ongepast. Daarmee dien je geen twee heren in mijn opvatting. Geloof is verweven met ons handelen en zou er niet los van moeten staan. Sta midden in het leven als christen, dan kun je wat betekenen.
http://www.youtube.com/watch?v=YDBmjC5DZrM
Nynke Laverman - Hallelujah
Ik hearde fan ‘t geheim akkoard dat David brocht ta Gods gehoar Mar psalmgesang hat dy nea ynteressearre It wûnder fan trep fjouwer, trep fiif de fal yn mineur, as majeur ferriist Ferbjustere skoep hy it Hallelujah
Hallelujah
Dyn leauwe moast bewizen ha Doe seachst har baaien op it dak Sok moais yn ’t moanneljocht, do koest wol stjerre Sy naam dy nei har keamer mei sûchde alle krêften út dy wei en twong dy ta in nuodlik Hallelujah
Hallelujah
Leafste, ik ha hjir earder sjoan dit bêd besliept, de flier berûn Allinnich wie der earder as tegearre Ik seach de flagge op dyn kastiel mar leafde is gjin oerwinningsmiel ’t Is in kâld en brutsen Hallelujah
Hallelujah
Der wie in tiid datst by my wiest en my dyn wêzen fiele liests Wêrom’t dat oer is, hasto nea ferklearre Mar ferjit net wa’sto wiest yn my hoe’t wy ús mei de himel frijden elke azemstjit wie Hallelujah
Hallelujah
Miskien dat der in god bestiet Mar al wat ik fan leafde wit is hoe te slaan nei hwa ’t myn lok skansearret ’t Is gjin geskriem, jins rie tenein en ek gjin fromme psalm op snein ’t Is in kâld en brutsen Hallelujah
Hallelujah
Thomas, die het voorlaatste couplet van grote klasse vindt, zeker qua taal.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 17 juni 2013, 20:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 20:15
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | waar zijn de vijfjes die men in gedichtvorm geschreven heeft? |
Alleen in forum gedichten, anders wordt het onoverzichtelijk, snappie?
En een vijfje heeft 11 woorden, dus er had er nog een onder gemoeten, een woord;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 20:19
|
|
|
|
Maandag 17 Juni, Handelingen 28: 11-16; Paules en Rome.
Ook Paules is weleens de moed kwijt. Als hij de broeders omarmt die de moeite genomen hebben vanuit Rome hem tegemoet te lopen, zie je hem ineens even emotioneel worden, spontaan God danken en moet grijpen. Was hij de moed kwijt? Tobde hij over zichzelf of over de christenen in Rome? In Rome is hij nooit eerder geweest. Zo’n drie jaar terug schreef hij hun een brief waarin hij zei er erg naar te verlangen hen te bezoeken. ‘Ik moet alleen nog even naar Griekenland en Jeruzalem’, zei hij toen ‘Daarna kom ik naar Rome.’ Maar dat liep heel anders. Paules werd gevangengenomen. Ruim twee kostbare jaren heeft hij met rechtszaken verknoeid. En nu komt hij naar Rome als gevangene. Zullen de christenen in Rome zich voor hen genereren? Van: ook dat nog? Is hij zelf verpletterd door de uistraling van de miljoenenstad? Maar dan komen christenen uit Rome hem tegemoet. Eerst een paar bij Forum Appii. Die hebben zo’n 65 kilometer gelopen. En zo’n 15 kilometer verder nog weer een groepje. Ze hennen hem, ze kennen zijn brief. Voor Paules even een heel emotioneel moment. Wat ze tegen Paules zeggen, horen we niet. Spontaan dankt hij God. Vanaf morgen lezen wij zijn brief.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 20:31
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Spierpijn in beide bovenbenen Trap op wil nog wel, maar eraf....  |
Is daar eigenlijk een verklaring voor??? Ik bedoel...dat naar beneden gaan dan zwaarder is... Worden benen dan anders belast? Ik ervaar dat namelijk ook...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 20:45
|
|
|
|
Is met bergwandelen ook zo, dalen zet veel meer belasting op je knieën enzo als naar boven lopen, veel mensen nemen juist om te dalen een lift naar beneden.
Naar boven lopen gebruikt wel veel meer energie natuurlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 20:58
|
|
|
|
Let's make love gisteren gezien, prachtige goed in mekaar gezette klassieker, met een heel erg goed verhaal, anders dan de titel doet vermoeden, uit 1960.

Klik op plaatje voor informatie.
Prachtig goed en knap acteerwerk van zowel Marilyn Monroe als Yves Montand.
Echte aanrader, ook en juist om meerdere keren te zien 
Trailer, Let's make Love, twee jaar voor haar dood...
Nog een 'aanbevolen'
Zó ontzettend goed dat je gewoon niet kán geloven dat ze dood is, wat ik eigenlijk ook niet doe. Marilyn is in Heaven!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 17 juni 2013, 21:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 21:35
|
|
|
|
Verwijderd vanwege de lage kwaliteit opnames.
Toch maar deze
Ook een paar dagen voor Marylins dood(naar de Hemel gaan)

Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 18 juni 2013, 21:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 21:50
|
|
|
|
Ik kreeg de volgende aanbeveling, heb er net stukjes van gekeken, maar ik deel hem alvast:
Geweldige toespraak, recht uit het hart ...... van een stervende. Het kijken meer dan waard! https://www.youtube.com/watch?v=oYcrDNvCYPM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 21:52
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Ik niet  |
Maar jij begon erover!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 21:54
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ik trap er ook niet in  |
Waar zou je moeten "intrappen" dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 21:55
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | ja en ik ben veel te bang voor die theorieen dus ................  |
Hoezo ben je er "bang" voor?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 21:56
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Sorry, geen tijd om te reageren. Ben een nieuwe complottheorie aan het uitwerken.  |
Leuk! Een mooi understatement! Dus complottheorieën gebeuren niet echt, maar worden uitgewerkt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 22:06
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Weet je, de starter is grijs, dus niet meer lid, dus weg . Wel vreemd als hij een topic heeft gestart. Dit ruikt naar een complot en niet zo'n kleintje ook  |
Dat was mijn idee ook, maar waarom geven complottheoriedenkers nooit een concreet en verifieerbaar antwoord?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 22:21
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Ik kreeg de volgende aanbeveling, heb er net stukjes van gekeken, maar ik deel hem alvast:
Geweldige toespraak, recht uit het hart ...... van een stervende. Het kijken meer dan waard! https://www.youtube.com/watch?v=oYcrDNvCYPM |
Zeer ontroerend! Bizonder, wat een moedige vrouw en wat een getuigenis mocht zij afleggen, ben diep geraakt hierdoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 23:31
|
|
|
|
[quote=WILLEM618]we willen op zaterdag 27 juli voor de zestiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (7 jaar) anna415, al jaren 25 jaar, regio 0546 roelande354, 54 jaar, regio 342 natascha642, 43 jaar, regio 0546 shanita130, 41 jaar, regio 078
willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar) harald940, 38 jaar, regio 038 pieter619, jong van geest; taxi-chauffeur.... johan209 38 jaar, regio 073 lanfy127, 43 jaar, regio 0318
Laatst aangepast door
|
NATASCHA642
|
op maandag 17 juni 2013, 23:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 10:58
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Alleen in forum gedichten, anders wordt het onoverzichtelijk, snappie?
En een vijfje heeft 11 woorden, dus er had er nog een onder gemoeten, een woord;) |
nee, anders word het te vrij met creatieve uitspattingen, snappie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 11:04
|
|
|
|
|
Een motivatie voor sollicitatie geschreven. Vrijdag sluit de termijn dus toch maar begonnen.......morgen met de baas doornemen en dan maar weer afwachten! pfffffff,ik krijg er de zenuwen van!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 11:07
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Geest van hierboven, leer ons geloven, hopen, liefhebben door uw kracht! Hemelse Vrede, deel U nu mede aan een wereld die U verwacht! Wij mogen zingen van grote dingen, als wij ontvangen al ons verlangen, met Christus opgestaan. Halleluja! Eeuwigheidsleven zal Hij ons geven, als wij herboren Hem toebehoren, die ons is voorgegaan. Halleluja! |
Tja mooi lied, maar even een tip: ivm de overzichtelijkheid hoort dit niet hier thuis, het hoort of bij mooi lied topic, ondersteund met filmpje joetjoep of onder gedichten. Dat is voor het overzicht beter, heb ik begrepen ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 18 juni 2013, 11:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 11:21
|
|
|
|
Mijn meisje maakte gisteren een klapper met haar scooter..........zit nu gebutst en gedeukt op de bank,hechtingen in dr gezicht,blauwe ogen,alles opgezwollen.......en morgen moet ze afrijden voor haar autorijbewijs......
Gelukkig overleefde de vogel waar ze voor remde het drama
Even rekenen: scooter was 1800 euro,is nu nog 300 waard(nee niet all risk,dat is niet te betalen) mobiel 100 euro jas,broek,helm 300 euro opnieuw rijexamen aanvragen 135 euro
Gelukkig komt het allemaal goed met haar maar soms zou je je kinderen willen opsluiten tot ze de deur uitgaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 11:28
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Mijn meisje maakte gisteren een klapper met haar scooter..........zit nu gebutst en gedeukt op de bank,hechtingen in dr gezicht,blauwe ogen,alles opgezwollen.......en morgen moet ze afrijden voor haar autorijbewijs......
Gelukkig overleefde de vogel waar ze voor remde het drama
Even rekenen: scooter was 1800 euro,is nu nog 300 waard(nee niet all risk,dat is niet te betalen) mobiel 100 euro jas,broek,helm 300 euro opnieuw rijexamen aanvragen 135 euro
Gelukkig komt het allemaal goed met haar maar soms zou je je kinderen willen opsluiten tot ze de deur uitgaan!  |
Ja gelukkig niets onherstelbaars. Maar ben met je eens zo'n hele grote stolp lijkt mij persoonlijk wel handig. Kan niemand aan ze komen en zij ook nergens aan maar ze kunnen wel naar buiten kijken sterkte ermee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 11:58
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ik vraag me dat af. Nynke zingt - in wat mij betreft de mooiste taal - een prachtige, diepe tekst en ik vind Halleluja in dit geval zeker niet ongepast. Daarmee dien je geen twee heren in mijn opvatting. Geloof is verweven met ons handelen en zou er niet los van moeten staan. Sta midden in het leven als christen, dan kun je wat betekenen.
http://www.youtube.com/watch?v=YDBmjC5DZrM
Nynke Laverman - Hallelujah
Ik hearde fan ‘t geheim akkoard dat David brocht ta Gods gehoar Mar psalmgesang hat dy nea ynteressearre It wûnder fan trep fjouwer, trep fiif de fal yn mineur, as majeur ferriist Ferbjustere skoep hy it Hallelujah
Hallelujah
Dyn leauwe moast bewizen ha Doe seachst har baaien op it dak Sok moais yn ’t moanneljocht, do koest wol stjerre Sy naam dy nei har keamer mei sûchde alle krêften út dy wei en twong dy ta in nuodlik Hallelujah
Hallelujah
Leafste, ik ha hjir earder sjoan dit bêd besliept, de flier berûn Allinnich wie der earder as tegearre Ik seach de flagge op dyn kastiel mar leafde is gjin oerwinningsmiel ’t Is in kâld en brutsen Hallelujah
Hallelujah
Der wie in tiid datst by my wiest en my dyn wêzen fiele liests Wêrom’t dat oer is, hasto nea ferklearre Mar ferjit net wa’sto wiest yn my hoe’t wy ús mei de himel frijden elke azemstjit wie Hallelujah
Hallelujah
Miskien dat der in god bestiet Mar al wat ik fan leafde wit is hoe te slaan nei hwa ’t myn lok skansearret ’t Is gjin geskriem, jins rie tenein en ek gjin fromme psalm op snein ’t Is in kâld en brutsen Hallelujah
Hallelujah
Thomas, die het voorlaatste couplet van grote klasse vindt, zeker qua taal. |
De taal op zich niets mis mee en dat men halleluja zingt zonder de werkelijke betekenis is ook niets mis mee. Gelijk andere teksten wel kwalijke invloeden kunne uitoefenen , zal Halleluja hopelijk juist dan een positief effect te weeg brengen.
Hoort eigenlijjk in andere topic maar toch ook een mooi fries lied https://www.youtube.com/watch?v=ESQcZjN0j5o vertaling staat onder de clip, voor hen die het fries niet machtig zijn
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 18 juni 2013, 17:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 12:45
|
|
|
|
Wit rokje en zo'n kobaltblauw hempje met wit dun riempje en witte slippers van Van Haren met van die zilveren nepsteentjes erop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 12:54
|
|
|
|
Onverwacht vroeg vrij van het werk Van weersomstuit maar een stapeltje pannenkoeken aan het bakken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 12:56
|
|
|
|
Wat heb je vandaag gedaan? Wat een calvinistische vraag. Het is weer om niks te doen en daarvan te genieten!
Thomas, gelooft het vandaag wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 13:30
|
|
|
|
~~====~~~ ========~ ~======= ======= \_________/ ~
Stapel pannenkoeken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 13:50
|
|
|
|
Das zielig hoor een stolp....
Overigens...soms zijn ze zo...(je weet wel) dat ze zelfs dan...nog uitbreken!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 13:53
|
|
|
|
Ze hebben bij ons op het werk de kledingvoorschriften aangescherpt(dankzij zo'n jonge muts die tijdens het bukken meer liet zien dan ons lief was ) Rokken/jurken tot over de knie of er net boven maar dan met 60denier panty of legging,geen topjes en geen open schoenen......
Hoe warm wordt het morgen ook alweer???
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|