| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 17:55
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Een motivatie voor sollicitatie geschreven. Vrijdag sluit de termijn dus toch maar begonnen.......morgen met de baas doornemen en dan maar weer afwachten! pfffffff,ik krijg er de zenuwen van! |
werd wel tijd dan dat je die gaat schrijven, succes, komt vast goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 17:56
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Mijn meisje maakte gisteren een klapper met haar scooter..........zit nu gebutst en gedeukt op de bank,hechtingen in dr gezicht,blauwe ogen,alles opgezwollen.......en morgen moet ze afrijden voor haar autorijbewijs......
Gelukkig overleefde de vogel waar ze voor remde het drama
Even rekenen: scooter was 1800 euro,is nu nog 300 waard(nee niet all risk,dat is niet te betalen) mobiel 100 euro jas,broek,helm 300 euro opnieuw rijexamen aanvragen 135 euro
Gelukkig komt het allemaal goed met haar maar soms zou je je kinderen willen opsluiten tot ze de deur uitgaan!  |
voor een vogel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:00
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | | Thuisgekomen meteen een korte broek en T-shirt aangetrokken en daaronder Teva's. Mèn wat is het heet!! De kids dartelen al onder de sproeier, ik denk dat ik er ook onder spring. |
Teva's wat is dat? Merk slippers ofzo? Ja he, heb er weleens van gehoord volgens mij.
Hier ook de tuinsproeier gepakt en alle kids uit de buurt nat gespoten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:02
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Mijn meisje maakte gisteren een klapper met haar scooter..........zit nu gebutst en gedeukt op de bank,hechtingen in dr gezicht,blauwe ogen,alles opgezwollen.......en morgen moet ze afrijden voor haar autorijbewijs......
Even rekenen: scooter was 1800 euro,is nu nog 300 waard(nee niet all risk,dat is niet te betalen) mobiel 100 euro jas,broek,helm 300 euro opnieuw rijexamen aanvragen 135 euro
Gelukkig komt het allemaal goed met haar maar soms zou je je kinderen willen opsluiten tot ze de deur uitgaan!  |
Sodeju, balen dit zeg! Sneu voor haar, en sneu voor jou portemonee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:22
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Ik ben al weer helemaal blij hoor, ha ha Mee eens liefde is niet alleen uiterlijk. |
Precies, ik denk dat liefde juist vooral innerlijk is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:31
|
|
|
|
Jeeeeeetje..!
Gevaarlijk dan dat ineens remmen voor een dier he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:36
|
|
|
|
@Leanne,
Heel erg ontroerend...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:40
|
|
|
|
| IESJE369 schreef: | Studie over het Onze Vader (deel 2) Het Onze Vader laat zien hoe we kunnen bidden naar de wil van God.
De bergrede zet steeds dingen tegenover elkaar: “Hebt gij niet gehoord: …., maar Ik zeg u: …..”
Het Onze Vader is een voorbeeldgebed. In de inleiding hiervan zet Jezus dit tegenover twee andere manieren van bidden, hoe het dus niet moet: die van de farizeeërs en die van de heidenen. Vorige keer ging mijn bijdrage “God, Onze Vader” over de Baälpriesters. Over hun godsbeeld tegenover dat van ons: het beeld van een belangstellende Vader.
In dit tweede deel gaat het over de manier van bidden van de ‘farizeeërs’.
Mattheus is een jood en richt zich op de joden. Hij sluit aan bij joodse religieuze cultuur. De farizeeërs zien Mozes als hun grote leraar, maar Mattheüs ziet Jezus als de beloofde leraar. De Bergrede eindigt ermee dat de scharen versteld stonden over wat en hoe Jezus hen onderwees. Hij leerde hen met gezag. De wetten van Mozes zijn gegeven om in te gaan in het beloofde land. Christus komt nu wetten geven om in te gaan in het hemelrijk. Daarvoor neemt Jezus afstand van de in die dagen gebruikelijke gebedscultuur, Hij legt nadruk op de hartshouding waarmee men bidt: geen theater, maar vanuit een vader-kind relatie met God de Vader. Het was zeer ongebruikelijk dat iemand kritiek had op de gewoontes van de farizeeërs. Misschien was het zelfs taboe. Maar Jezus doet het wel. Gebed vond vaak plaats in de openbare ruimte. Het leek meer op een toneelspel. Hetzelfde gold voor het geven van aalmoezen en het vasten. Het ging er vooral om hoe de mensen naar hen keken. Jezus reageert daarop: “Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene.” (Mattheüs 6: 6) De binnenkamer is een soort afsluitbare proviandkamer, voorraadkamer, bergruimte. Er zijn geen ramen. Met de deur gesloten is het alleen God die je ziet en hoort. |
| Quote: | Het was zeer ongebruikelijk dat iemand kritiek had op de gewoontes van de farizeeërs. Misschien was het zelfs taboe. Maar Jezus doet het wel. Gebed vond vaak plaats in de openbare ruimte. Het leek meer op een toneelspel. Hetzelfde gold voor het geven van aalmoezen en het vasten. Het ging er vooral om hoe de mensen naar hen keken.
Jezus reageert daarop: “Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene.” (Mattheüs 6: 6) De binnenkamer is een soort afsluitbare proviandkamer, voorraadkamer, bergruimte. Er zijn geen ramen. Met de deur gesloten is het alleen God die je ziet en hoort. |
Idd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:44
|
|
|
|
Daar kan ik ook van genieten, maar beter is nog een xxx
Xxx-jes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:44
|
|
|
|
| IESJE369 schreef: | Studie over het Onze Vader (deel 1)
Het Onze Vader laat zien hoe we kunnen bidden naar de wil van God.
De bergrede zet steeds dingen tegenover elkaar: “Hebt gij niet gehoord: …., maar Ik zeg u: …..”
Het Onze Vader is een voorbeeldgebed. In de inleiding hiervan zet Jezus dit tegenover twee andere manieren van bidden, hoe het dus niet moet: die van de farizeeërs en die van de heidenen. In dit eerste deel licht ik de manier van bidden van de ‘heidenen’ er uit.
De Baälpriesters. (1 Koningen 18 ) Vierhonderd vijftig priesters baden van de morgen tot de middag, hinkend rond het altaar: “Baäl, antwoord ons!” ’s Middags gingen ze harder roepen en zichzelf snijden met zwaard en speren tot ze dropen van het bloed. Vervolgens raakten ze in geestvervoering. Een dwingende manier van bidden.
Wat voor godsbeeld spreekt hieruit? Alsof hun God niet allang volledig oor is, gretig om hun gebeden te horen. Zoals onze God, die zichzelf Vader noemt en zich als een Vader gedraagt. God is belangstellend. Het Onze Vader is een gesprek wat plaats vindt in “familiekring”. Ondanks de toevoeging “in de hemelen” wat aangeeft hoe verheven God is, wat het nog mooier maakt dat we zo intiem tot God kunnen bidden.
Ook Elia geeft een voorbeeld hoe je naar Gods wil kunt bidden: “Here, God van Abraham, Isaak en Israel, heden moge bekend worden, dat Gij God zijt in Israel, en dat ik uw knecht ben, en op uw bevel al deze dingen doe. Antwoord mij, opdat dit volk wete, dat Gij, Here, God zijt, en dat Gij hun hart weer terugneigt.” 1 Koningen 18: 36b-37. De eer is aan God. God staat centraal in zijn gebed.
Lang bidden niet nodig. We hoeven ‘geen veelheid van woorden te gebruiken, want God uw Vader weet, wat gij van node hebt’. (Mat. 6: 7-8 ) |
| Quote: | Vervolgens raakten ze in geestvervoering. Een dwingende manier van bidden. |
| Quote: | Wat voor godsbeeld spreekt hieruit? Alsof hun God niet allang volledig oor is, gretig om hun gebeden te horen |
| Quote: | | Zoals onze God, die zichzelf Vader noemt en zich als een Vader gedraagt. God is belangstellend. Het Onze Vader is een gesprek wat plaats vindt in “familiekring”. Ondanks de toevoeging “in de hemelen” wat aangeeft hoe verheven God is, wat het nog mooier maakt dat we zo intiem tot God kunnen bidden. |
Ik heb even er uitgelicht wat me aanspreekt nu, en: "idd".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:51
|
|
|
|
Nog 2 dagen zo heet daarna weer rond de 20 graden.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 18 juni 2013, 18:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:03
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Nee Zeeland, iemand verliezen of nu scheiding of sterven is, deze verwerking is bijna hetzelfde! Ik heb het allebei mee gemaakt! Dit is mijn ervaring, ik weet hoe een ander dit heeft!
Toen ik mijn man leerde kennen, was ik ook bang om lief te hebben! Ik leerde overnieuw te vertrouwen in de liefde. Het is geen angst die je bij je draagt, maar de pijn van voelen..... |
Mooi verwoord Joanie! Zelfbescherming is misschien niet de beste maar wel de minst pijnlijke optie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:04
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Daar kan ik ook van genieten, maar beter is nog een xxx
Xxx-jes  |
Haha...weet je wat het was??? Ik wilde een betere bak ijs...beter als de jouwe...maar ook bij mij mislukte het... Een scheve bak dus... Daarom maar verwijderd... (Ik moet niet denken dat ik het beter kan)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:07
|
|
|
|
-
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 18 juni 2013, 20:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:21
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Haha...weet je wat het was??? Ik dacht een betere bak ijs als jou te maken.... Maar ook bij mij ging tie scheef!!! (Ik moet niet denken dat ik het beter kan) |
Stelletje prutsers zijn wij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:21
|
|
|
|
Iedereen gaat naar buiten; ik heb de koelte van een bioscoopzaal gezocht... heerlijk koel! daarna in de stad rond''gelopen''. Het zijn moeilijke dagen voor de vrome, Christelijke, hetero man
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:25
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Teva's wat is dat? Merk slippers ofzo? Ja he, heb er weleens van gehoord volgens mij.
Hier ook de tuinsproeier gepakt en alle kids uit de buurt nat gespoten  |
Goed zo Mama, pak ze!
Ik dacht dat jij wel een modebewuste vrouw was , maar hier komt ie:

http://www.avantareizen.blogspot.nl/2010_06_01_archive.html
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:26
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Iedereen gaat naar buiten; ik heb de koelte van een bioscoopzaal gezocht... heerlijk koel! daarna in de stad rond''gelopen''. Het zijn moeilijke dagen voor de vrome, Christelijke, hetero man  |
Niet zo moeilijk doen, gewoon van genieten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:45
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Iedereen gaat naar buiten; ik heb de koelte van een bioscoopzaal gezocht... heerlijk koel! daarna in de stad rond''gelopen''. Het zijn moeilijke dagen voor de vrome, Christelijke, hetero man  |
Ik herhaal het nog even... het zijn moeilijke dagen voor de v r o m e c h r i s t e l i j k e h e t e r o m a n
....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 18 juni 2013, 19:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:49
|
|
|
|
**** ijskristalletjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:53
|
|
|
|
visje in de pan en salade
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 19:59
|
|
|
|
|
Rijst met tropische kip
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 20:01
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 18 juni 2013, 20:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 20:09
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik herhaal het nog even... het zijn moeilijke dagen voor de v r o m e c h r i s t e l i j k e h e t e r o m a n
....
 |
Ja, jij schreef het, ik dacht het....
Zou nog bijna willen vragen, Ja?, heb je nog 'wat lekkers' gezien?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 18 juni 2013, 20:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 20:27
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Niet zo moeilijk doen, gewoon van genieten! | Heb ik gedaan hoor .... Super vermaakt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 20:29
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, jij schreef het, ik dacht het....
Zou nog bijna willen vragen, Ja?, heb je nog 'wat lekkers' gezien?  |
Shanita, ik had het bijna willen schrijven ... Heel veel lekkers!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 20:31
|
|
|
|
| TALITHA162 schreef: | waar blijven jullieeee????? kom gezellig koppie thee met ons drinken !!! |
Het was veel te lekker buiten om hier met je te chatten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 20:46
|
|
|
|
Dinsdag 18 Juni, Romeinen 1: 1-15; Rome, wij komen!
Van alle apostelen heeft de Geest het meest gebruik gemaakt van Paules. De meeste brieven in het Nieuwe Testament zijn van hem en als geen ander kan hij je uitleggen wie Jezus uit de evangelië nu echt is. Hij is een ‘nieuwe’ kring van apostelen. Jezus zelf heeft hij gemist. Maar Jezus kruiste op bijzondere manier zijn weg vlak voor de stad Damascus. En Paules – toen nog Saules geheten – ging letterlijk op de knieën en werd een volgeling van Jezus (Hand. 9: 1vv). Tijdens een verblijf in Korinte schrijft hij in het jaar 58 een uitvoerige brief aan de christenen in Rome. Al eerder wilde hij naar Rome komen, maar dat mislukte steeds ( ook nu zal het niet lukken!). Hij hoopt op hun steun. In Azië is het evangelie van Jezus Christus inmiddels in alle belangrijkste provincies en steden verkondigd. Paules wil graag verder. Eerst naar Rome en vandaar naar Spanje, Frankrijk, Nederland misschien ook. Het zou mooi zijn als Rome zijn nieuwe uitvalsbasis zou kunnen worden. Maar of zij dat willen? Eerst maar een goede brief schrijven en uitleggen wat volgens hem het evangelie van Jezus omvat! Omdat in Rome (circa 2 miljoen inwoners) de broeders en zusters verspreid zijn over een tiental huisgemeenten, adresseert hij bewust een beetje algemeen met: ‘aan allen die in Rome, geliefden van God, geroepen zijn heiligen te zijn’. Vanaf vandaag lezen we met hen mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 21:16
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Heb ik gedaan hoor .... Super vermaakt! |
Super vermaakt in de bioscoopzaal of het vrouwelijk schoon buiten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 21:18
|
|
|
|
Ooo zulke dingen!
Ben wel n beetje modebewust, maar heeey ik kijk tot nu toe alleen maar naar jongenskleding voor de kids of kleding voor mij, waarom zou ik naar tena lady's of uh teva's op zoek moeten gaan
|
|
| Naar boven |
|
|