| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:00
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Kijk, met jou kan ik praten! Maar het probleem ligt volgens mij veel dieper. Het is volgens mij de pure vijandigheid en diep gewortelde intolerantie in Nederland ten aanzien van Christenen! Vooral de NOS speelt dit spel erg graag mee en blaast alles onevenredig groot op! Hoe vals en doortrapt kan je zijn... |
Het zal toch geen complot zijn?
Toch wijst men haarscherp richting waar het aan schort: de liefde, het sociale aspect waarin christenen in die orthodoxe hoek in hun gedrevenheid naar God in te kort schieten/cq uit het oog verliezen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 23 juni 2013, 15:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:06
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | We hebben eens een pracht dramstuk gehad over het "Onze Vader", je schrikt als God werkelijk antwoord zou geven.
In het begin zei de bidder stoor me alsjeblieft niet, want ben aan het bidden, maar God reageerde wel elke keer na een zin. We zeggen het zo gemakkelijk op als geleerd gebed, maar bidden we he twerkelijk vanuit ons hart, daar kwam het eigenlijk op neer. |
Dat is waar, Pieter. We mogen ons ervan bewust zijn dat gebed een tweegesprek is tussen God en ons. Vaak zijn we teveel bezig met onze kant van het gesprek; wat wij willen zeggen. God wil graag iets terug zeggen, maar staan we daar wel voor open.
Als we daarvan schrikken, hoop ik dat je dat positief bedoelt. Dat God antwoordt dat Hij met ons samen wil werken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:06
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | "In het koninkrijk van God zijn geen verliezers."
quote, de spreekster van deze ochtend. |
Wij zijn meer dan overwinnaars
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:15
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Nee gelukkig, kwam het gezonde verstand toch bovendrijven, haar ouders waren wel gelukkig met hun kinderen en hadden ook een zeer verstandige lieve moeder. Mijn schoonzus is 3 x thuis bevallen, maar toen bij de derde bevalling dokter zich vergiste en er 2 uitkwamen, is ze bij de andere 2 tweelingen wel in ziekenhuis bevallen. gelukkig maakt men daar nu toch meer gebruik van de medische wetenschap. |
Ik zie het nu pas goed, 'andere 2 2-lingen'?
Wat gaaf, leuk!!!!
Dus 3 tweelingen! Wat een wonder!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:18
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Kijk, met jou kan ik praten! Maar het probleem ligt volgens mij veel dieper. Het is volgens mij de pure vijandigheid en diep gewortelde intolerantie in Nederland ten aanzien van Christenen! Vooral de NOS speelt dit spel erg graag mee en blaast alles onevenredig groot op! Hoe vals en doortrapt kan je zijn... |
Sniet helemaal waar, zelfs Gordon(die ik overigens een hele toffe gast vind), is gelovig geworden door de EO. En dat werd breed positief uitgemeten door de NOS! Heel veel 'christenen' hadden hun lidmaatschap EO opgezegd toen ze hoorden dat Gordon op de EO zou komen.
Ik vind dat 
Met Gordon kan ik lachen!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 23 juni 2013, 17:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:37
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | je hebt dus een soort date waakhonden in huis maar on-topic. jij hebt dus nu de leukste man in gepikt, dus kan er een slotje op dit topic en openen we een nieuw topic: de op 1 na leukste man op CM  |
Ja, Petra heeft het goed voor mekaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:37
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Het zal toch geen complot zijn?
Toch wijst men haarscherp richting waar het aan schort: de liefde, het sociale aspect waarin christenen in die orthodoxe hoek in hun gedrevenheid naar God in te kort schieten/cq uit het oog verliezen. |
Nou, dat is maar voor een gedeelte zo hoor! En zeker de NOS! Die speelt graag een voluit anti-Christelijk spel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:43
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Mwa, kreeg gisteren zo`n knipoog. Hij heeft geen foto bij z`n profiel, jammer, je wil toch zien wie je dat stuurt  |
Daar reageer ik ook niet op.
OOk niet op Nederlandse taal wat overduidelijk werk is van een vertaalmachine...
Eigenlijk, als ik zou daten alleen(liever) met iemand van het forum.
Ik heb nog zoveel mail niet beantwoord, van mensen hun 1ste mail dus, zal eens kijken...
Ik durf niet, that's all.
Dus als mannen denken van ze schrijft niet terug: 'ik durf niet'.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 23 juni 2013, 15:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 16:08
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Shanita, die lijst is echt te lang.... Probeer eens ieder dag, of om de 2 dagen één punt van je lijst te doen (en dan bij te houden). Je zult zien dat de lijst zo klaar is.
Succes ermee!! |
Hai Klus,
Ja, meerdere zeiden dat al, en nu jij ook...
Ja, het ís ook écht zo, als je bijvoorbeeld denkt nou ik doe een paar keer per dag iets, of elke dag iets, of om de twee dagen iets, dan heb je na een week veel gedaan.
Anders blijf je ertegenaan hikken, zo véél, dan kan je het niet meer overzien, weet niet meer waar te beginnen. En doe/deed ik dus helemaal niets meer...
Dus, ja, ik volgde het al op, maar ja zaten wel weer binnen no time drie dagen tussen dat ik niets deed. Ja, me eigen opknappen en de deur heel snel uit, dat weer wel..
Maar ja wat jij zegt, doe elke dag, of om de dag steeds iets, ja, dát werkt 
Bedankt!
Het is dan ook wel zelfdiscipline, maar ja als je op een dag, drie keer denkt en ook een half uur iets doet, ja, dan heb je dus anderhalf uur per dag, en als je het gedane bijhoudt, en zo doorgaat, ja, dan zie je ook vooruitgang.
En dan idd, belangrijkste eerst, daarna minder belangrijk, etc.
Haha, ja, me ene vriend wil hier binnenkort komen(en ik wil ook dat ie komt) en hij komt helemaal uit andere kant van Nederland, dus ja, dan zeg ik niet na vier uur reizen ga maar weer, dus die blijft hier dan slapen, en ja dan is het evident, dat het dan hier opgeruimt en spik en span moet zijn, voor mezelf alleen al natuurlijk.
En slapen ís dus ook slapen, ja, het is dus blijkbaar gewoon mogelijk, vriendschap tussen man en vrouw, en ja, waarom eigenlijk ook niet?
Kijk, zelf kan ik nog door de rommel heenkijken, weet ook dat het eerst anders was, juist heel netjes, maar ja, je moet niet alleen kijken hoe kom ik, en me huis op mezelf over, maar ook, hoe komt me huis en ik op anderen over. Wijsheid van S., dat laatste, geleerd op een re-integratie cursus.
Fijne zonnige zondag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 23 juni 2013, 16:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 16:30
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | ik snap er niks van. ik heb maar 1x akkoord moeten geven. of zijn jullie zo ondeugend dat je het een paar keer moet lezen?  |
Ik heb zo ongeveer 100 keer moete klikken 
Nee, effe serieus, wat ik denk, het was natuurlijk een nieuwe app die eventjes snel moest ontworpen worden, ja, dan kan je nu en dan eens een technisch foutje krijgen, de een klikt een keer, en de ander bij elke forum.
En ja, bij mij was het zo, omdat me scherm niet zó groot is, had ik niet door dat je ná de klik, eronder dus kon reageren, of iets neerschrijven.
Want dat zag je nét niet op mijn 15-17 inch beeldscherm.
Dus ik bleef klikken en maar rondjes draaien snapte er niets van. dus akkoord, dan lezen weer akkoord, etc.
Dacht nou ja, jammer, moest toch weg. zie het later wel, en ja, toen scrollde ik toevallig ff naar beneden en zag ik het.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 23 juni 2013, 16:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 16:53
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Hoe nodig de regels misschien ook kunnen zijn, volgens mij is er wel iets wat boven alle menselijke regels verheven is: en dat is de heiligheid van God. Volgens mijn bescheiden mening is die zo hier en daar wel redelijk in het geding... Wie oren heeft om te horen, die hore... |
Nou, misschien kan jij ons dan helpen en aangeven waar de Heiligheid van God hier in deze fora in het geding is?
Zou je mij iig een groot plezier mee doen, ja, kan ik weer van leren zo bedoel ik het, of dan kan ik je uitleggen waarom ik dit of dat zus en zo schrijf en schreef.
Eigenlijk ook off topic. Je zou een onderwerp kunnen beginnen , met als titel: de Heiligheid van God is hier in deze fora in het geding, en dan met concrete voorbeelden kunnen komen, zodat er over gediscussieerd kan worden , want nu denken mensen ja wat en wie en waar zou hij bedoelen, snap je?
?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 17:01
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Nou, dat is maar voor een gedeelte zo hoor! En zeker de NOS! Die speelt graag een voluit anti-Christelijk spel! |
Bron?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 17:14
|
|
|
|
Happie eten klaarmaken en opeten onder het genot van een heleboel afleveringen van 'Goede tijden', die ik heb gemist, keek al sinds begin februari niet, dus heb nog wat tegoed. Smullen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 17:15
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | bij somiggen de inkt op, of is de redactie weer bezig geweest?  |
De redactie geniet van de zondagsrust en heeft niets verwijderd. Het is gewoon lekker rustig hier.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 17:39
|
|
|
|
Zondag 23 Juni, Romeinen 3:9-20; Zwartkijker.
Is Paules een zwartkijker? Misschien zeg je: Wat blijft die man aanhouden en wat denkt die man akelig negatief. Doen we dan helemaal niets goeds? Misschien zit je dit stukje te lezen terwijl je scheel ziet van de zorgen. En je hebt er niets aan. Of misschien heb je juist vakantie en zit je dit te lezen voor je tent ergens op een camping in Nederland of Frankrijk. En Paules maar schrijven. Dat echt niemand moet denken dat hij of zij niet een hopeloze zondaar voor God zou zijn. Met behulp van een hele rij bijbelteksten maakt hij dat ook nog even heel duidelijk. En ten slotte: niemand gaat vrijuit, de hele wereld staat schuldig voor God. Bedankt, zeg je, en wat moet ik daar nu mee op de camping? Wacht. Punt 1: Paules is nog lang niet aan het eind van zijn brief. Blijf dus leven en luisteren waar hij heen wil. Punt 2: Kan het niet heel bevrijdend zijn even scherp te zien hoe hopeloos verloren we zouden zijn, wanneer God zelf genadig zijn hand op ons had gelegd? Alleen daarom houden we het vol, als we zelfs in juni nog stikken van de zorgen. En alleen daarom genieten we zorgeloos van een mooie zomerdag of een vakantiedag, omdat heel ons bestaan hangt aan zijn genade en goedheid door alles alleen. Door Jezus Christus! Een positiever verhaal ken ik eigenlijk niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 17:46
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | De redactie geniet van de zondagsrust en heeft niets verwijderd. Het is gewoon lekker rustig hier.
Redactie CM |
gaaf he op na een forum waar gods geest en liefde voor elkaar weer overheersen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 17:48
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Daar reageer ik ook niet op.
OOk niet op Nederlandse taal wat overduidelijk werk is van een vertaalmachine...
Ik heb nog zoveel mail niet beantwoord, van mensen hun 1ste mail dus, zal eens kijken...
Dus als mannen denken van ze schrijft niet terug: 'ik durf niet'. |
gewoon openen, ze zitten toch aan andere kant van pc, wie weet wat voor mooie mail er tussen zit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 17:50
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | "In het koninkrijk van God zijn geen verliezers."
quote, de spreekster van deze ochtend. |
geweldig,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 18:10
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Daar reageer ik ook niet op.
Dus als mannen denken van ze schrijft niet terug: 'ik durf niet'. |
Papier is geduldig Shanita, zo op afstand voorzichtig beginnen over en weer te mailen kan geen kwaad, je moet altijd dicht bij jezelf proberen te blijven, wat jij wel of niet prettig vind, bv een eerste afspraakje moet je alleen doen als je je prettig voelt onder het mailcontact, alleen doen wanneer je er zelf klaar voor bent, dat kan bij de 1 misschien kort duren en bij de ander na een half jaartje mailcontact, gewoon eens terug mailen joh Shanita Je bent lekker veilig in je eigen huis, en je mailt eens wat en zolang jij oppervlakkig wilt blijven hou je het oppervlakkig, toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 18:43
|
|
|
|
En deze dame is zwaar verliefd en heeft dus de enigste en leukste man ingepikt
Maar, niet getreurd, er zitten nog zat andere mannen voor jullie hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 18:44
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | nou als ik iemand kan vinden die leuk is, moeten jullie de moed niet opgeven, als het mij zelfs lukt... jullie ook |
Heey Petra, ben happy voor je! Moed houden voor de rest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIJN277
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 18:50
|
|
|
|
Het is hier net opgehouden met HARD regenen. Die zon is al even weg. Verder zal ik ook niet klagen en de tip om de verwachtingen bij te stellen zal ik opvolgen ! De weermannen/vrouwen stellen hun verwachtingen ook dagelijks bij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIJN277
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 18:53
|
|
|
|
Misschien is zo'n behandeling nog niet goed genoeg. Willem Alexander is getrouwd met een koningin, maar behandelt haar als een prinses Nou ja, hij is gewoon een beetje dom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 19:10
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Nou, misschien kan jij ons dan helpen en aangeven waar de Heiligheid van God hier in deze fora in het geding is?
Zou je mij iig een groot plezier mee doen, ja, kan ik weer van leren zo bedoel ik het, of dan kan ik je uitleggen waarom ik dit of dat zus en zo schrijf en schreef.
Eigenlijk ook off topic. Je zou een onderwerp kunnen beginnen , met als titel: de Heiligheid van God is hier in deze fora in het geding, en dan met concrete voorbeelden kunnen komen, zodat er over gediscussieerd kan worden , want nu denken mensen ja wat en wie en waar zou hij bedoelen, snap je?
? |
Nou, als men denkt dat God humor heeft dan is wel wat loos ja, in het besef van wie of wat God is. Ik denk dat wij God niet in menselijke termen kunnen vatten. Je kan hooguit eens zeggen dat er gesproken word over Gods handen, voeten, gezicht, lippen, ogen en oren. Maar dat is slechts beeldspraak. Dus ja... Doe je voordeel ermee zou ik zo zeggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 19:11
|
|
|
|
KlUS: De twee beddenwassen is één klerenwas geworden en luieren is er ook bij ingeschoten. De was draait nog en de cake zit nu lekker in de oven Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 20:54
Luieren erbij ingeschoten, da's ernstig Klus....Je kan daar overigens wel voor in therapie hoor, 9 sessies worden vergoed, dus er is hoop...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 19:13
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Nou, als men denkt dat God humor heeft dan is wel wat loos ja, in het besef van wie of wat God is. Ik denk dat wij God niet in menselijke termen kunnen vatten. Je kan hooguit eens zeggen dat er gesproken word over Gods handen, voeten, gezicht, lippen, ogen en oren. Maar dat is slechts beeldspraak. Dus ja... Doe je voordeel ermee zou ik zo zeggen. |
Misschien handiger als je hier een nieuw topic voor opent ipv onder dit topic hier erover te hebben?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 19:14
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | gaaf he op na een forum waar gods geest en liefde voor elkaar weer overheersen  |
"That's the way aha, aha I like it , alhoewel pittige discussie mag zo nu en dan ook wel een keertje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 19:15
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | KlUS: De twee beddenwassen is één klerenwas geworden en luieren is er ook bij ingeschoten. De was draait nog en de cake zit nu lekker in de oven Geplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 20:54
Luieren erbij ingeschoten, da's ernstig Klus....Je kan daar overigens wel voor in therapie hoor, 9 sessies worden vergoed, dus er is hoop... |
Ok, ik luier ook niet vaak, moet ik nu gelijk in therapie? Is er een steekje los in mijn bovenkamer als ik niet kan luieren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 19:16
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | | Misschien handiger als je hier een nieuw topic voor opent ipv onder dit topic hier erover te hebben? |
Goeie tip van jou...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 20:50
|
|
|
|
In het subforum Christelijk Leven kun je ook verder praten in het topic 'Humor mag best van God'. Beetje onnodig om daar nu weer een nieuw topic over te openen.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|