| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 19:21
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Ik begrijp je reactie Leanne, maar dan verwijs ik je toch ook even naar je eigen berichtje op het topic waar knappen jullie mannen op af bij een vrouw, waarin jij zelf antwoorde, een vrouw met een roze joggingbroek die in de bilnaad zit, zoiets dergelijks schreef jij zelf toch? Dus, als het over bepaalde kleding gaat waar jij je aan ergert, spreek je jezelf nu lichtelijk tegen met je commentaar van gisteren  |
Als je het hebt over het afkeuren van potentiele partners vanwege hun uiterlijk/kleding/uitkering/afkomst etc vind ik dat iets anders dan je ergens aan ergeren.Ik zeg nergens dat ik een man met dergelijke broek alleen daarom zou afkeuren/a-sociaal zou vinden of wat dan ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 19:47
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Als je het hebt over het afkeuren van potentiele partners vanwege hun uiterlijk/kleding/uitkering/afkomst etc vind ik dat iets anders dan je ergens aan ergeren.Ik zeg nergens dat ik een man met dergelijke broek alleen daarom zou afkeuren/a-sociaal zou vinden of wat dan ook. |
Wie schrijft er hier dan dat we een man om welke reden af zouden keuren? Als je goed gelezen hebt staat er iets heel anders dan dat. Jij maakt toch zelf ook een vrouw belachelijk in een joggingbroek in de bilnaad? Ik vind persoonlijk dat ook een afknapper daar kom ik gewoon voor uit. Maar jij zegt de ene avond het ene en schrijft de andere middag dat je je ergert aan mensen die enz enz.....
Sorry maar ik vind nog steeds dat je jezelf duidelijk tegenspreekt hierin. In het hele topic kan je geen enkele reactie vinden van iemand dat we een man zouden afkeuren op basis vsn kleding/ uitkering/afkomst.... Afkomst snap ik zowieso al niet dat iemand daarop afgekeurd kan worden. Wel werd er geschreven waaraan je je kan ergeren waaronder dus foute kleding. En daar deed jij zelf aan mee!
Als
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIJN277
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 19:58
|
|
|
|
Ik knap af op zeer veeleisende vrouwen (die dus ook lang single blijven) en als de biologische klok dan vervolgens nadrukkelijk begint te tikken, niet weten hoe snel ze een kerel aan de haak moeten slaan. Hun eisenpakket van voorheen blijkt dan vaak niet zo hard meer te zijn. Dames, let wel ik zeg niet dat de meeste vrouwen zo in elkaar steken, maar er zijn er wel. En daar knap ik dus op af.
Teveel make-up vind ik ook geen leuk gezicht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 20:08
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Bofkond, maar wel fijn want je hebt toch vakantie? Nou hier is het meer groen dan geel vandaag. Dus af en toe wel zonnig geweest. Hoop morgen op meer zon |
Het is gewoon héérlijk hele dag balkon open, bij buurtjes buurten, etc.
Ja, heb vakantie in de Biesbosch.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 20:13
|
|
|
|
Dinsdag 25 Juni, Romeinen 4: 1-14; God rekent vreemd.
Paules schrikt niet terug voor sterke en gewaagde uitdrukkingen. Want dat God mensen die als schuldig te beschouwen zijn, voor rechtvaardig houdt, dat grenst aan bizar. Letterlijk gebruikt Paules zelfs een woord dat goed goddeloos betekent. Dat is bepaald geen woord dat goed voelt. Nee. Goddeloos of godloos zijn mensen die in hun hart niets van God moeten hebben, helemaal los van God zijn en eigenlijk gewoon vijanden van Hem zijn. En kan God met zulke mensen – en zo zitten we ergens allemaal in elkaar – toch nog iets beginnen? Spreekt God zulke mensen vrij en houdt Hij ze voor rechtvaardig en oké? Ja, zegt Paules. Dat kan God en doet God door het geloof in Jezus Christus. God kan en doet God door het geloof in Jezus Christus. God kan zulke mensen zelfs maken tot zijn liefste kinderen. Hij kan en wil dat. Paules is er een voorbeeld van. Daarom: zie slechts op Hem! Zoals Abraham naar de hemel keek! En de sterren zag en stil werd onder Gods belofte dat zijn nageslacht talrijk zou zijn als de ontelbare sterren aan de hemel die avond. En toen zijn hand toch vertrouwend in die van God legde. Voor God was dat vertrouwden genoeg om hem voor rechtvaardig te rekenen. Dat God zo rekent, ervaart Paules als heel bijzonder en vreemd verrassend. Goddeloos – en toch rechtvaardigheid voor God? Heer, wij danken U voor Jezus en voor uw genadig rekenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 20:18
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Vandaag vroeg ik mij af waarom wij Christenen soms het zo moeilijk hebben../ toen las ik mijn favoriete Bijbeltekst weer en wist ik het: ''Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.''  |
Ja, mooi Bap!
Ik heb deze, vervolg: 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;(gebod) 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.=Belofte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 20:20
|
|
|
|
Als er na een vaccinatie een ziekteverschijnsel te zien is, wil dat nog niet zeggen dat het ook door de vaccinatie is veroorzaakt. Uit geen enkel onderzoek is gebleken dat epilepsie wordt veroorzaakt door vaccinaties. Wel kan de koorts na een vaccinatie bij kinderen met epilepsie een aanval uitlokken. Tot nu toe is er ook geen enkel verband aangetoond tussen bepaalde chronische ziekten en vaccinaties. Bijwerkingen van vaccinaties staan in geen verhouding tot de ernst van de ziekte waartegen wordt ingeënt.
Jans, net vorige week 1500 griepprikken besteld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENS466
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 20:42
|
|
|
|
[Ja oké, eerlijk gezegd lees ik hem ook niet, maar toch wel raar eigenlijk, de Story bij de tandarts bv. wel. Had er één gekocht vorige week, door gebladerd, stond een leuke spreuk:
[i]als iets in de knoop zit, maak er dan niet één bij[/i]
Groet Rens
Laatst aangepast door
|
RENS466
|
op dinsdag 25 juni 2013, 20:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:01
|
|
|
|
| MARTIJN277 schreef: | Ik knap af op zeer veeleisende vrouwen (die dus ook lang single blijven) en als de biologische klok dan vervolgens nadrukkelijk begint te tikken, niet weten hoe snel ze een kerel aan de haak moeten slaan. Hun eisenpakket van voorheen blijkt dan vaak niet zo hard meer te zijn. Dames, let wel ik zeg niet dat de meeste vrouwen zo in elkaar steken, maar er zijn er wel. En daar knap ik dus op af.
Teveel make-up vind ik ook geen leuk gezicht. |
Dat zijn de categorie met "rammelende" eierstokken, snap wel dat een man dat afschrikt als je net in een date "proces" met iemand en diegene begint al snel over een evt kinderwens, de meeste mannen rennen dan hard weg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:04
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Als er na een vaccinatie een ziekteverschijnsel te zien is, wil dat nog niet zeggen dat het ook door de vaccinatie is veroorzaakt. Uit geen enkel onderzoek is gebleken dat epilepsie wordt veroorzaakt door vaccinaties. Wel kan de koorts na een vaccinatie bij kinderen met epilepsie een aanval uitlokken. Tot nu toe is er ook geen enkel verband aangetoond tussen bepaalde chronische ziekten en vaccinaties. Bijwerkingen van vaccinaties staan in geen verhouding tot de ernst van de ziekte waartegen wordt ingeënt.
Jans, net vorige week 1500 griepprikken besteld. |
Bij mijn oom was er voor de vaccinatie geen sprake geweest van epilepsie maar kreeg het terstond daarna, het is ook bewezen bij hem dat dit ontstaan is NA de vaccinatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:22
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: |
Tsja, als vrouwen er niet waren, dan was het menselijk geslacht snel uitgestorven  |
Hmmmm, jij heb een groot geloof! Maria was ook zo'n vrouw.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:25
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Klusser de klus klus klus, ik word daar zo moe van van slow chatten  |
Je kan dan beter WhatsAppen of zoiets! Das pas slow chat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:25
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Als er na een vaccinatie een ziekteverschijnsel te zien is, wil dat nog niet zeggen dat het ook door de vaccinatie is veroorzaakt. Uit geen enkel onderzoek is gebleken dat epilepsie wordt veroorzaakt door vaccinaties. Wel kan de koorts na een vaccinatie bij kinderen met epilepsie een aanval uitlokken. Tot nu toe is er ook geen enkel verband aangetoond tussen bepaalde chronische ziekten en vaccinaties. Bijwerkingen van vaccinaties staan in geen verhouding tot de ernst van de ziekte waartegen wordt ingeënt.
Vreemd dat artsen tegen me zeiden me kinderen DTP moesten en geen d k t p mochten dan, omdat hun half zusje epelepsie had. Maar dan zullen we er maar van uit gaan dat jij het beter weet dan artsen en de discusie tussen ons twee maar laten, is jouw woord tegen dat van artsen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:30
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | Haha, LOL: biedt zich aan......maarre euhhh...... doen wij dat allemaal ook niet?
Héé! Kan die goeie vriend van je niet gewoon lid worden? Krijg jij korting, oftewel verlenging $$  |
Nee, ik doe dat niet.
Ben hier om te forummen over het geloof
Nou, dát tikt lekker aan zeg 
Als het nou 50 euro per dag zou schuiven... €€€€€€€
En dan nog...
Zegeltjes plakken bij AH, das pas rendabel
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 25 juni 2013, 21:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:34
|
|
|
|
(Oudere)vrouwen met een diepe decolité met een olifantenhuid.
Of een uitpuilende grote tent boven de broek uit.
Ik ben het verder met voorgaande reacties eens dat ook mijn reacties natuurlijk met een knipoog(je) zijn, want de liefde overwint alles....en is blind Maar het gaat om de eerste indruk, toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:38
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Bach Cantate 147 koraal http://www.youtube.com/watch?v=S6OgZCCoXWc&list=PL4Ymnu-3MyJ1w1qG9zBZZO3sdiMMCzbja
Jesu, joy of man's desiring, Holy Wisdom, Love most bright; Drawn by Thee, our souls, aspiring, Soar to uncreated light. Word of God, our flesh that fashion'd, With the fire of life impassion'd, Striving still to truth unknown, Soaring, dying, round Thy throne.
Een mooie uitvoering, al gaat mijn voorkeur toch uit naar het in het Duits gezongen: Jesus , bleibet meine Freude. Hier moeten de buren maar even van meegenieten! Ik denk zelfs dat ze het al bijna mee kunnen zingen! |
De klassieke uitvoeringen blijven het mooist. Warme klanken ook. Ik heb ook geen goede Duitse uitvoering kunnen vinden. Wat moderner is deze uitvoering maar ik meen dat ik hem eerder heb geplaatst.
http://www.youtube.com/watch?v=iPeVIuRjUi4&list=PL4Ymnu-3MyJ1w1qG9zBZZO3sdiMMCzbja
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:38
|
|
|
|
En eerste regels ja dat zeg ik toch ook, behalve dan met epelepsie. Aangezien half zusje van me kinderen epelepsie had, mochten me kinderen geen inenting tegen kinkhoest, omdat er stoffen inzitten die het stimuleert om het te krijgen bij kinderen die erfelijkheid risico hebben.
Omdat kinkhoest weer meer voorkwam, kon ik later kiezen, wel of niet.....artsen stelden me zelf voor de keuze. Aangezien er veel kinkhoest in me omgeving was, kozen we voor eentje, in overleg met huisarts, zodat ze toch wat hadden.
Ma ja kan natuurlijk ook dat ze inmiddels de samen stelling van de k iets verandert hebben?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:39
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Vreemd dat artsen tegen me zeiden me kinderen DTP moesten en geen d k t p mochten dan, omdat hun half zusje epelepsie had. Maar dan zullen we er maar van uit gaan dat jij het beter weet dan artsen en de discusie tussen ons twee maar laten, is jouw woord tegen dat van artsen.... |
Ik vind het heel logisch klinken wat je zegt Petra.
Ja, wat denk je dat er aan verdient wordt aan de vaccs?
Ja, natuurlijk zeggen belanghebbenden in de wereld dan dat het zo goed is.

sMijn mening.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 25 juni 2013, 21:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:43
|
|
|
|
[quote=KLUS667](Oudere)vrouwen met een diepe decolité met een olifantenhuid.
Was dat: een decolite met een olifantenhuid
En jongere
En was een uitpuilende tent boven een broek
Ik ben het verder met voorgaande reacties eens dat ook mijn reacties natuurlijk met een knipoog(je) zijn, want de liefde overwint alles....en is blind Maar het gaat om de eerste indruk, toch 
Ik knap af op mannen met buiken die al een beetje kaal aan het worden zijn .
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 25 juni 2013, 21:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIETJE688
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:47
|
|
|
|
Ik heb een hekel aan mannen die te snel van stapel lopen. Dat een eerste date goed is verlopen betekent niet meteen dat ze smsjes moeten gaan sturen als: ik mis je, je bent zoo leuk en blablabla. Dat is gewoon claimen!! Tuurlijk mogen ze een smsje sturen maar gewoon kort met: ''ik heb een leuke tijd gehad, verheug me op de volgende date.'' zoiets.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:49
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | TV-evangelist wil geld voor schilderbeurt privéjet
TV-evangelist Mark Barclay heeft zijn achterban gevraagd om 79.000 dollar op te hoesten zodat hij zijn privéjet een schilderbeurtje kan geven. De verf laat op sommige plekjes los en dat vindt hij lelijk.
Klik hier |
Toe maar....
Alleen al de titel doet me rillen....
DODEN-OPWEK-TEAM!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:54
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Vreemd dat artsen tegen me zeiden me kinderen DTP moesten en geen d k t p mochten dan, omdat hun half zusje epelepsie had. Maar dan zullen we er maar van uit gaan dat jij het beter weet dan artsen en de discusie tussen ons twee maar laten, is jouw woord tegen dat van artsen.... |
Het is niet mijn woord, hoor. Er is veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Het RIVM (Rijkinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) geeft ook aan dat er geen enkel verband is. Dat sommige artsen soms denken dat het beter is om een vaccinatie niet te geven, wil nog niet zeggen dat er een verband is tussen vaccinatie en epilepsie. Ik heb ook nergens gezegd dat ik het beter weet dan artsen en het is ook niet mijn woord tegen dat van de artsen, een beetje vreemde opmerking trouwens, die ik even niet kan plaatsen. We kunnen misschien maar weer beter teruggaan naar de vraag: Moet vaccinatie verplicht gesteld worden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 22:17
|
|
|
|
| GRIETJE688 schreef: | Ik heb een hekel aan mannen die te snel van stapel lopen. Dat een eerste date goed is verlopen betekent niet meteen dat ze smsjes moeten gaan sturen als: ik mis je, je bent zoo leuk en blablabla. Dat is gewoon claimen!! Tuurlijk mogen ze een smsje sturen maar gewoon kort met: ''ik heb een leuke tijd gehad, verheug me op de volgende date.'' zoiets. |
Psies, hou je boodschap kort maar duidelijk, vind ik ook!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 22:19
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Het is niet mijn woord, hoor. Er is veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Het RIVM (Rijkinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) geeft ook aan dat er geen enkel verband is. Dat sommige artsen soms denken dat het beter is om een vaccinatie niet te geven, wil nog niet zeggen dat er een verband is tussen vaccinatie en epilepsie. Ik heb ook nergens gezegd dat ik het beter weet dan artsen en het is ook niet mijn woord tegen dat van de artsen, een beetje vreemde opmerking trouwens, die ik even niet kan plaatsen. We kunnen misschien maar weer beter teruggaan naar de vraag: Moet vaccinatie verplicht gesteld worden? |
Nee vaccinatie moet niet verplicht worden, zo duidelijk? Mensen zijn geen kuddedieren die je zoiets als een vaccinatie die niet uit ongevaar bestaat, kan gaan verplichten, dat is mijn gedachte.
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op dinsdag 25 juni 2013, 22:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 22:22
|
|
|
|
| KLUS667 schreef: | (Oudere)vrouwen met een diepe decolité met een olifantenhuid.
Ik ben het verder met voorgaande reacties eens dat ook mijn reacties natuurlijk met een knipoog(je) zijn, want de liefde overwint alles....en is blind Maar het gaat om de eerste indruk, toch  |
Jij bedoelt zo'n sinaasappelhuid bij het decolleté
Natuurlijk moet je reacties ook met een vette knipoog lezen Maar wat lichtelijke humor kan geen kwaad lijkt mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 22:25
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik vind het heel logisch klinken wat je zegt Petra.
Ja, wat denk je dat er aan verdient wordt aan de vaccs?
Ja, natuurlijk zeggen belanghebbenden in de wereld dan dat het zo goed is.

sMijn mening. |
Inderdaad word er enorm veel aan verdient, zie mijn stuk elders in dit topic wat ik van internet heb gehaald.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 22:33
|
|
|
|
Dit bedoel ik dus, er zitten wel degelijk gevaren aan vaccinaties.
Er is een positief verband gevonden tussen de invloed van autisme en kindervaccinaties
De reden voor een snelle stijging van autisme in de USA, die begon in negentiger jaren, is een mysterie. Alhoewel individuen waarschijnlijk een genetische aanleg hebben om autisme te ontwikkelen, vermoeden onderzoekers dat er ook 1 of meerdere omgevingsfactoren nodig zijn. 1 van die factoren zou de hoeveelheid vaccinaties kunnen zijn die jonge kinderen krijgen. Door gebruik te maken van regressie-analyse en controle van het gezinsinkomen en etniciteit, is de relatie tussen het aandeel van de kinderen die de aanbevolen vaccinaties tot 2 jaar ontvingen en met aanleg voor autisme of een spraak- of taalstoornis in iedere staat van Amerika vastgesteld. Dit gebeurde tussen 2001 en 2007. Een positieve en statistisch significante relatie werd gevonden: Hoe hoger het aandeel van de kinderen die de aanbevolen vaccinaties ontvingen, hoe hoger de aanleg voor autisme en of spraak- en taalstoornis. 1% verhoging van vaccinaties werd geassocieerd met nog eens 680 kinderen met autisme of een spraak- en taalstoornis. Noch het gedrag van de ouders noch de toegang tot zorg waren van invloed op de resultaten, omdat de de vaccinatie omvang niet significant gerelateerd (statistisch) aan andere handicaps of aan het aantal kinderartsen in enige staat van Amerika. De resultaten suggereren dat alhoewel kwik niet meer voorkomt in veel vaccinaties, er andere boosdoeners kunnen zijn die wel gelinkt kunnen worden aan autisme. Verder onderzoek naar de relatie tussen autisme en vaccinaties is gewaarborgd.
Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21623535
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|