ChristianMatch

Forum

Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5603 5604 5605 5606 5607 5608 5609 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:17

IFAN841 schreef:
Nou, om hier ff kort op in te gaan: je doorbreekt de eenzaamheid vooral door te zorgen dat je je niet verveelt...

:+ helemaal top!
Het kan altijd erger>>> vooral blijven lachen1 Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:39

Moeilijk onderwerp... ik worstel er ook mee! Voor mijzelf blijf ik geloven in Goddelijke genezing. Ik sta er open voor, maar frustratie is vaak aanwezig. Ik zit in een gemeente die vaak spreekt over Goddelijke genezing en handen op legt. Ik hoor vaak over genezing van mensen, maar vreemd toch dat als ik aanwezig ben bij een genezingsdienst er niets gebeurt. Of toch wel? Eerst zien dan geloven?... Jezus vraagt ons eerst te geloven dan zien!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:42

Uiteindelijk gaat het ook niet om genezingen waar soms teveel nadruk op ligt en de mensen valse hoop geeft

... maar om de Heler die mensen wil ontmoeten juist daar waar ze zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:43

''Jezus zeide tot hem (Thomas): Omdat gij Mij gezien hebt, hebt gij geloofd? Zalig zij, die niet gezien hebben en toch geloven''.(Joh. 20:29)
Waarom zei Jezus dit tegen Thomas? Natuurlijk omdat Thomas de andere discipelen niet geloofde toen Jezus aan hen was verschenen.
Het punt is nu: waarom eerst geloven dan zien? Waarom niet simpelweg eerst zien dan geloven?
Daar komt dus het vertrouwen op en in God bij kijken. Als je tot bekering komt, wordt jouw geest herboren. Deze maak je sterker door te bidden tot God en te lezen in Gods Woord (waarbij de Heilige Geest van God, die ook in jouw geest gaat wonen, je te hulp komt).
Om iets te geloven dat je niet met je fysieke ogen kan zien, moet je dus naar je ''innerlijke ik''. Je activeert je geestelijke wezen. Als je dat doet, zal dat deel van jou dat herboren is (je eigen geest) opstaan en sterker worden (geloof groeit). Dan ben je zalig, gelukkig, gezegend!
Dan begrijpen we beter de volgende teksten:
2 Kor.5:7 - want wij wandelen in geloof, niet in aanschouwen
Heb.11:1 - Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet.
1 Pet.1:8 - Hem hebt gij lief, zonder Hem gezien te hebben; in Hem gelooft gij, zonder Hem thans te zien, en gij verheugt u met een onuitsprekelijke en verheerlijkte vreugde
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:47

JOL252 schreef:
Uiteindelijk gaat het ook niet om genezingen waar soms teveel nadruk op ligt en de mensen valse hoop geeft

... maar om de Heler die mensen wil ontmoeten juist daar waar ze zijn.

Jan Zijlstra zei altijd:''Ga richting Jezus, ga richting het wonder''
Soms willen mensen wel de genezing, maar niet de genezer!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:51

BAPPI605 schreef:
Jan Zijlstra zei altijd:''Ga richting Jezus, ga richting het wonder''
Soms willen mensen wel de genezing, maar niet de genezer!

Maar om dit samen gelijk te trekken geeft mensen soms wel een vals beeld. Het gaat om Hem alleen en dat moet ons genoeg zijn of dit nu wel of niet gepaard gaat met een wonder.

Natuurlijk is bidden om herstel altijd een bidden naar Zijn wil. En of genezing nu wel of niet zich voltrekt op welke manier dan ook, maken we allemaal, ziek of niet, deel uit van Zijn plan.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:51

BAPPI605 schreef:
Moeilijk onderwerp... ik worstel er ook mee! Voor mijzelf blijf ik geloven in Goddelijke genezing. Ik sta er open voor, maar frustratie is vaak aanwezig. Ik zit in een gemeente die vaak spreekt over Goddelijke genezing en handen op legt. Ik hoor vaak over genezing van mensen, maar vreemd toch dat als ik aanwezig ben bij een genezingsdienst er niets gebeurt. Of toch wel? Eerst zien dan geloven?... Jezus vraagt ons eerst te geloven dan zien!

Ja...ik geloof, maar komt U mijn ongelovigheid te hulp!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:57

Effe snelle reactie oNder theetje, Geen tijd om het effe op te zoeken, maar inetresante vraag
Maar gingen er niet tien verspieders na het land kijken waarvan God zei, neem dat land in,
Acht kwamen ontmoedigd terug, zagen een volk dat bestond uit reuzen en voelde zich klein en al verslagen alleen door het zien
Twee zeiden, gaan , vertrouwde op overwinning met God aan hun zijde.
God geeft soms mensen een opdracht, dan moeten we uit geloof handelen, ook al zien de omstandigheden er uit dat een mens denkt ehhhhhhh
Daar zijn genoeg voorbeelden van uit de bijbel.

Dus eerst zien en geloven? Beter volgens mijnGods woord lezen en je daar aan vast houden, hoe de omstandigheden ook zijn
In de praktijk erg meoilijk, als je wat ervaringen. Hebt gehad, dan word je vertrouwen in Gods woord groter en makkelijker.

Mijn gedachten erover..... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PETRA373
op zondag 30 juni 2013, 18:58
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:59

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LWsbgmseROs

Het hele album is super!

Laatst aangepast door
BAPPI605
op zondag 30 juni 2013, 18:59
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 19:19

12 verspierders ............. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVERDINA396

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 19:24

Wat ik mijzelf afvraag is waarom meestal slanke mensen boven volslanke mensen gekozen worden?
Want iemand kan er nog zo mooi uit zien van buiten, maar oh zo slecht zijn van binnen.
Zelf heb ik het een paar keer mogen ervaren (waar ik mezelf overigens niet door uit het veld laat slaan).
En kreeg dan te horen, je bent toch geen persoon voor mij.
Natuurlijk dat kan, maar soms vroeg ik er weleens op door en kreeg ik dan te horen, ik heb toch liever iemand die slanker is.
Ik kan dan toch zo boos worden, wat heeft een volslank iemand niet, die een slank iemand wel heeft.

Mijn vraag is, hoe denken jullie hierover?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 19:26

Ja het blijft moeilijk heb zelf ook meerdere malen genzing mogen zien bij mn gezin en bij mezelf. Maar mijn schoonzus had borstkanker. Ze hadden 4 kids in de leeftijd van 14-7 jaar. Eerst met de hele familie gebeden om genezing. Maar het ging steeds slechter. Er kwam een punt dat ze zelf zei, stop met bidden voor genezing ik word niet beter ik mag naar mijn Heer gaan.
Waarom mocht ze niet blijven leven ik weet het niet. God heeft daar vast een reden voor gehad
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 19:28

FRANKT627 schreef:
Misschien kom ik ook wel...

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 19:44

EVERDINA396 schreef:
Wat ik mijzelf afvraag is waarom meestal slanke mensen boven volslanke mensen gekozen worden?
Want iemand kan er nog zo mooi uit zien van buiten, maar oh zo slecht zijn van binnen.
Zelf heb ik het een paar keer mogen ervaren (waar ik mezelf overigens niet door uit het veld laat slaan).
Natuurlijk dat kan, maar soms vroeg ik er weleens op door en kreeg ik dan te horen, ik heb toch liever iemand die slanker is.
Ik kan dan toch zo boos worden, wat heeft een volslank iemand niet, die een slank iemand wel heeft.

Niets meer of minder, want dan is de haarkleur niet goed ofzo Gefrustreerde smiley Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 19:52

EVERDINA396 schreef:

ik snap psies hoe jij je voelt ik heb het zelfde dus ik herken heel veel in jou verhaal

maar ik laat me niet kennen hoop jij ook niet succes ermee Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 19:53

Er is niets mis met volslanke mensen denk ik. Alleen je moet het wel mooi vinden. En er zijn denk ik meer mensen die slank mooi vinden.
Mijn zus is behoorlijk volslank en dit jaar getrouwd (met een superslanke man) Haar man vindt het juist leuk dat ze zo is. Mijn oma was gewoon dik en mijn opa was daar dol op. Ik weet dat ik als kleinkind dat altijd heel leuk vond.
Ikheb dus aanleg om dik te worden, maar zorg ervoor dat ik dat niet ben, want ik vind het bij mij niet mooi staan.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 20:08

we willen op
zaterdag 27 juli voor de zestiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (7 jaar)
anna415, al jaren 25 jaar, regio 0546
roelande354, 54 jaar, regio 342
natascha642, 43 jaar, regio 0546
shanita130, 41 jaar, regio 078
Rainbow930, 35 jaar (ovb)

willem618, 44 jaar, regio 0344, met twee kinderen (4 en 10 jaar)
harald940, 38 jaar, regio 038
pieter619, jong van geest; taxi-chauffeur....
johan209 38 jaar, regio 073
lanfy127, 43 jaar, regio 0318
crossroad317 (ovb)
frankt627, 49 jaar (ovb)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 20:09

FRANKT627 schreef:

Niet vergeten een wokpan mee te nemen hoor Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 20:15

http://www.nujij.nl/algemeen/ook-nederland-heeft-nu-een-edward-snowden.23855526.lynkx

Ook Nederland heeft nu een Edward Snowden.

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=5354:spionage-in-nederland-nog-erger-dan-amerika&catid=20:het-complot&Itemid=33

Spionage in Nederland blijkt nog erger dan in Amerika.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 juni 2013, 20:38
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 20:30

Volslank is niets mis mee natuurlijk. Zelf vind ik het mooi aan een dame als ze een pondje meer heeft en uit ervaring weet ik velen met mij. Al die slanke modellen, daar heeft 80%-plus van de mannen echt niets mee hoor.
Maar kijk wel eerlijk naar hoe het is: is iemand volslank....of is iemand gewoon echt te dik. Dat laatste is niet gezond en wordt over het algemeen ook niet mooi gevonden, hetzelfde als te dun niet mooi gevonden wordt, wat vaak ook niet gezond is.
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 20:36

EVERDINA396 schreef:

Luister, daar is helemaal niks mis mee! Ik ben zelf ook a few pounds extra. So what? Bovendien zijn dikke mensen vaak gezelliger en ze nemen je maar zoals je bent! En anders zijn ze je gewoon niet waard! Ok? Niks van aantrekken hoor... Toch snap ik je punt wel. Misschien wel als geen ander. Het heeft namelijk alles te maken met de belachelijke lichaamscultus waarmee onze maatschappij bevangen is. Dus, nogmaals: niks van aantrekken! Bovendien kan je van een mooi toch niet eten, niet waar...? Dus, kop en doorgaan!Knipoog smiley

Laatst aangepast door
IFAN841
op zondag 30 juni 2013, 20:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 20:48

http://www.waarinholland.nl/2013/06/zaak-anass-stinkt/

Een andere kijk op de zaak dan pesten door zelfmoord.
Naar boven

Auteur Bericht
EVERDINA396

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 21:26

@Natascha, ik laat mij er ook niet door uit het veld slaan (zoals ik ook al in het berichtje zei) Heb maling aan die mensen die alleen maar slanke mensen mooi vinden Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 21:42

Heb een zus die dik is, maar vind haar heel mooi, is niet het gewicht, maar de uitstraling die iemand heeft.
En als of slanke mensen zo mooi zijn....

En bij zulk soort mensen, als ej dan slank bent, is er wel wer iets anders wat niet goed is, zoals Anna schrijft, je haar of je neus. Of weet ik veel wat. En zelf zijn die mensen natuurlijk helemaal perfect....tsssssss lijkt me van niet Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 21:44

Ha ha , inderdaad 12 Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 22:03

ANNA415 schreef:
Niet vergeten een wokpan mee te nemen hoor Clown smiley

Boze smiley als je zo begint kom ik al niet...straks breng jij je strijk mee en dan kan ik die ook nog doen terwijl jullie lekker zitten te eten...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 22:07

FRANKT627 schreef:
Boze smiley als je zo begint kom ik al niet...straks breng jij je strijk mee en dan kan ik die ook nog doen terwijl jullie lekker zitten te eten...

wat een super idee Frank Clown smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 22:23

EVERDINA396 schreef:
@Natascha, ik laat mij er ook niet door uit het veld slaan (zoals ik ook al in het berichtje zei) Heb maling aan die mensen die alleen maar slanke mensen mooi vinden Lachende smiley

Je straalt iets uit...wees daar maar blij mee!!!

Mijn schoonheid zit ook niet aan de buitenkant....

Je bent zoals je bent!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 22:24

FRANKT627 schreef:

MISSCHIEN....

Das alvast een HELEBOEL!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 22:48

Ik heb er altijd een flauwe tekst bij.

Leviticus 3:16... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5603 5604 5605 5606 5607 5608 5609 ... 6194 Volgende
Pagina 5606 van 6194