ChristianMatch

Forum

Het Nieuwsch hoekje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5631 5632 5633 5634 5635 5636 5637 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 12:55

Indrukwekkende speech van een moedig meisje.

http://www.jewsnews.co.il/2013/07/13/video-on-16th-birthday-pakistani-girl-shot-in-head-speaks-at-un/

Op vrijdag 12 juli 2012, haar 16e verjaardag ontving Malala Yousafzai staande ovaties wanneer zij haar speech gaf voor de United Nations. Ze vertelde dat onderwijs de enige manier is om levens te redden.

"Op 9 oktober 2012 schoot de Taliban me in de linkerzijde van mijn voorhoofd. Zij schoten ook mijn vrienden neer. Zij dachten dat de kogels ons tot zwijgen zouden brengen maar zij faalden.
Zwakte, angst en hopeloosheid stierven. Sterkte, kracht en moed werden geboren."

"Laten we onze boeken en pennen oppakken. Zij zijn onze meest krachtige wapens. Eén kind, één leraar, één pen en één boek kunnen de wereld redden. Onderwijs is de enige oplossing".

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 15 juli 2013, 13:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 13:29

SHANITA130 schreef:
Rembrandt vandaag jarig is?

Ja, de slingers hangen en het bier staat koud hier!

(mijn oudste zoon en jongste dochter zijn vandaag ook jarig!)
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 13:56

ROELANDE345 schreef:
hahaha helemaal mee eens. Maaar de vraag is is het ook TE ver?

Is Ermelo-Harkema verder dan Harkema-Ermelo dan?

Ik ben sneller in (De) Harkema dan in Ermelo hoor, mijn trein rijdt over de Veluwe 130 km per uur. Psychologische afstand noemen ze het he, lol. Mensen uit de Randstad denken als ze naar het Noorden moeten dat de reis onoverkomelijk is. Ik sta in ongeveer twee uur in de Randstad maar andersom is kennelijk veel verder. Als je iets echt wilt, is het nooit te ver.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 15 juli 2013, 15:29
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 16:06

THOMAS968 schreef:
Is Ermelo-Harkema verder dan Harkema-Ermelo dan?

Ik ben sneller in (De) Harkema dan in Ermelo hoor, mijn trein rijdt over de Veluwe 130 km per uur. Psychologische afstand noemen ze het he, lol. Mensen uit de Randstad denken als ze naar het Noorden moeten dat de reis onoverkomelijk is. Ik sta in ongeveer twee uur in de Randstad maar andersom is kennelijk veel verder. Als je iets echt wilt, is het nooit te ver.

Thomas

Ik ben sneller in Ermelo, dat is ongeveer een kwartiertje rijden met de auto op de snelweg voor mij Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VLINDER884

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 19:02

QSJE546 schreef:
waar word jij nou echt blij van?
Dat is een nieuw topic wat ik bij deze wil openen.Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Zelf word ik erg blij van het maken van muziek met anderen en daarom ga ik daar de komende tijd mee aan de slag.Net als zingen,ook leuk.
En als ik contact heb met vriendinnen,vrienden,als ik mijn hond uit laat en ik zie dat hij geniet,dan geniet ik ook,als ik heb gekookt en t smaakt haha daar word ik ook wel gelukkig van Knipoog smiley

Ik zou blij worden als ik iemand uit friesland zou kunnen ontmoeten ha ha.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 19:09

BAPPI605 schreef:
Ik ben enorm blij dat ik na ruim 24 jaar weer met het openbaar vervoer in mijn stad Amsterdam kan reizen. Bij wijze van test ben ik in mijn rollende vierwieler en met een vriend/collega in de bus gerold richting Amsterdam Centraal. Daar zonder probleem op de pont naar Amsterdam Noord en toen in een nieuw toplocatie geweest: EYE Filmmuseum. Je kan er naar de film, de vaste filmtentoonstelling en tentoonstelling over Fellini. In het filmcafe/restaurant kan je heerlijk eten; op het terras kan je ook eten en drinken met een mooi uitzicht over het Ij en de skyline aan de overkant. Bij mooi weer kan je beneden op het gras picknicken of zonnen en langs het water wandelen. Een echte aanrader! Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Dank voor de tip! Pixar is ook wat voor je, denk ik. Wel heel technisch over animatiefilms. Met de NS is er nog een aanbieding. Voor minder dan de parkeerkosten in Amsterdam ben je een dag weg.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 15 juli 2013, 19:24
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 19:29

JANET584 schreef:
we hopen op een heel gezellige middag met veel verschillende mensen.
Jong en ouder om elkaar zo te ontmoeten.
Gezellig samen zijn op een ontspannen open manier.
En is het gezellig dan misschien vaker zo met elkaar.

Dus geef je op en kom gezellig een middagje naar Harkema Lachende smiley

Groeten Annet

sorrie mij te ver weg, succes
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 19:31

VLINDER884 schreef:
Ik zou blij worden als ik iemand uit friesland zou kunnen ontmoeten ha ha.

zie agenda 8 sept wat voor jou Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 19:58

KLUS667 schreef:
Ik ben sneller in Ermelo, dat is ongeveer een kwartiertje rijden met de auto op de snelweg voor mij Clown smiley

ermelo is dichterbij dan harkema voor mij lol maar voor de juiste man heb ik dat wel over Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 20:00

JANS221 schreef:
Ja, de slingers hangen en het bier staat koud hier!

(mijn oudste zoon en jongste dochter zijn vandaag ook jarig!)

ja lekker Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 20:04

NATASCHA642 schreef:
ermelo is dichterbij dan harkema voor mij lol maar voor de juiste man heb ik dat wel over Knipoog smiley

ach ja en nieuw zeeland is nog altijd verder weg dan zeeland

de juiste man heeft vast wel een verre afstand voor mij over Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ANNA415
op maandag 15 juli 2013, 20:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 20:22

Maandag 15 Juli, Numeri 9: 1-14; Laat God niet wachten.

Het Paschafeest is voor het volk Israël hét grote feest van de bevrijding van God. Zelfs vreemdelingen waren welkom op dit feest, als ze zich aanpasten aan de bekende regels. Maar wat als je het niet mee kon vieren omdat je op de bewuste feestdag ‘onrein’ was? Bijvoorbeeld doordat je in die dagen juist een geliefde overledene moest verzorgen en dus ‘onrein’ was? Of doordat je wegens oponthoud tijdens een reis niet op tijd thuis kon zijn? Moest je dan een jaar overslaan?
Mozes vraagt de HERE God. En zegt: Zij mogen het Paschafeest verschuiven naar een maand later. Of daarvan vaak gebruik gemaakt is, weet ik niet. maar belangrijk is dat God een soort extra gelegenheid geeft en niemand wil uitsluiten van het Paschafeest. Zo kunnen er ook weleens redenen zijn om een zondag over te slaan, bijvoorbeeld een avondmaalsviering. Omdat je nog te veel vastzit in je verdriet. Of in de pijn van een nare ruzie of in de scherven van een scheiding. Even een time-out, denk je. Even uitstellen mag, maar afstellen niet. Hoeveel redenen je mogelijk ook hebt voor jezelf om ‘buiten’ te blijven, de Heer wacht. Laat Hem nooit lang wachten.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 20:40

[quote=JANE410]Hai Shanita, Ha Jane!

Vandaar dat we je nog zo weinig op het forum lazen?,Had er niets mee temaken stond toevallig los van mekaar, ik ging met klachten naar arts.... miste ik wel een beetje hoor. Je boze reactie`s op het forum zijn je vergeven hoor.

Ja, maar ja, als enige veel reacties is ook niet oké, natuurlijk. Het was teveel vond ik zelf hoor ;)
Nou wel schrikken dat je ziek bent, maar goed te lezen dat je zo vertrouwd op de Here. En ook fijn dat het contact met je moeder goed is en misschien met broers.

Een broer heb ik, ook contact weer oké Lachende smiley en met moeder en dat is mij alles waard, komen wel emoties.

Nou hopelijk kan je wel naar de BBQ in Ede, een leuk uitje zal je vast erg goed doen Knipoog smiley

Ja, ik hoop dat dat lukt, moet ook rustig doen, zal overleggen en kijken hoe ik me voel.

Lieve Shanita, ik ga voor je bidden voor rust en vrede.

Dank je, ja, dat is alles wat ik nodig heb :)
En blijf vooral op het forum schrijven, ik vind je humor echt leuk en we zullen je niet ontzien in het reageren naar jou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nee, dat zou ik erg vinden, mij ontzien oid. Op het forum. Ik leer juist als ik fouten maak.
Liefs en een gezegende dag,Shanita

Zegen ons, Al goede
Neem ons in uw hoede
en verhef uw aangezicht
over ons en geef ons licht

Dank meid! Ja ik zat te dubben wel of niet hier zetten, en ja ik voelde van wel, wat is het geloof waard als je bang voor de dood moet zijn Knipoog smiley

Morgen ziekenhuis, maar ja, ik wil niet teveel uitweiden op het forum, wou alleen gebed en dat ik misschien niet mee kan.

mail je deze week
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 21:21

THOMAS968 schreef:
Dank voor de tip! Pixar is ook wat voor je, denk ik. Wel heel technisch over animatiefilms. Met de NS is er nog een aanbieding. Voor minder dan de parkeerkosten in Amsterdam ben je een dag weg.

Thomas

Ja Thomas, daar ben ik natuurlijk ook al geweest! Zeer toegankelijk en ik voelde mij weer een kind in een speelgoedwinkel (vooral in de kleine shop). Station Zuid is om de hoek en op de hoek kun je lekker wat eten en drinken bij ''Dickys''
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 21:27

Ik bid voor je Shanita!
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 21:51

PETRA373 schreef:
Oude testament is oude testament, later kwam er een nieuw verbond van god met ons, het nieuwe testament, daar komt de boodschap toch duidelijk over dat we elkaar niet moeten veroordelen?

En warom mag ik er geen mening over hebben, ha ha echt jij weer om dat te schrijven.... Ook al zou mijnnmening verkeerd zijn, daar is toch forum voor om te discusieren over meningen en dan kunnen we van elkaar leren. Maar om nu te zeggen dat ik er geen mening over mag hebben?
En jij ? Warom mag jij er dan wel een mening over hebben???
Omdat jij denkt ik de bijbel niet lees Gefrustreerde smiley En ja kan hem niet zo goed als sommigge anderen hier maar, zet toch lekker me mening hier neer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Heel duidelijk! Maar geen antwoord op mijn vraag! Ik zal hem strakker stellen: christenen zijn cherrypickers, die absoluut nooit ingaan op hekele kwesties uit het oude testament! Zoals het verhaal van de Amelakieten! Duidelijk? Dus, ik herhaal mijn vraag: hoe kan een almachtig God opdracht geven een volk te vernietigen, wat hij of zij zelf geschapen heeft, door een volk wat hij/zij ook zelf geschapen heeft? Hoe komt dat je geloofwaardigheid ten goede? Aaaaaahh.......uitverkiezing!? Ben benieuwd!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 21:52

BAPPI605 schreef:
Oordelen over homoseksuele mensen is verkeerd, maar het is wel zo dat God seks tussen dezelfde sekse afkeurt. In de eerste hoofdstukken van Genesis heeft God het over de man en de vrouw die gemeenschap met elkaar hebben. Verschillende geslachtsdelen die precies in elkaar passen.
Man met man en vrouw met vrouw is in Gods ogen een gruwel.
Dat geeft mensen niet het recht om hen te oordelen en afstoten. Vooral Christenen moeten zich houden aan Gods liefdegebod door homo's lief te hebben en te respecteren. Hun seksuele geaardheid is iets tussen God en henzelf.

Ja, dat vind ik ook, maar dat heeft niets met het onderwerp te maken. Tussen Moslims, Hindu's, Boedhisten, Atheïsten heb je ook gezellige, vriendelijke, grappige en hulpvaardige mensen. Toch had Jezus hen ook op het oog toen Hij aan het kruis hing en wil God dat zij ook tot bekering komen.

Soms denk ik wel es dat christenen nog het meest tot bekering moeten komen... Smiley met dichtgeplakte mond mens mogen worden... ik hoorde iemand een keer zeggen: het is een wonder als iemand christen wordt... het is nog een groter wonder als een christen een mens wordt". Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat sommige zaken in Zijn oog en liefde nog wel es heel anders kunnen liggen dan wij dit uit de bijbel aan elkaar geïnterpreteerd en opgelegd hebben.

Jol... weet niet alles meer zo heel zeker wb microwaarheden, de macro's maar al te goed.
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 21:57

PETRA373 schreef:
En ik zeg niet dat de bijbel ons niets leert, maar dat de bijbel ons niet leert om anderen te veroordelen.

Sorry hoor! Nooit gelezen hoeveel mensen je goede vriend Jezus veroordeelt? Kijk alleen naar de uitspraak van God! Jacob heb ik liefgehad en Ezau heb ik gehaat! Of de uitdrukking in Exodus: En God verhardde het hart van Farao dat hij het volk Israel niet liet gaan! Wie is dan de sadist? Ik lees wat er staat en er staat wat ik lees! Maar....correct me if I'm wrong! Iemand die zijn mening niet kan aanpassen is dood of dom! En ik wil geen van beide zijn! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 21:59

PETRA373 schreef:
En ik zeg niet dat de bijbel ons niets leert, maar dat de bijbel ons niet leert om anderen te veroordelen.

Ps, sorry, Jezus veroordeelde geen mensen? Waar niet?
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 22:00

ANNA415 schreef:
ach ja en nieuw zeeland is nog altijd verder weg dan zeeland

de juiste man heeft vast wel een verre afstand voor mij over Knipoog smiley

Precies, laat het initiatief maar aan de man over Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY029

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 22:07

Het valt mij op dat mensen die weduwe/wedunaar zijn, vaak heel snel weer een partner vinden[/quote]

Ik heb ook vaker gehoord dat je beter weduwe kunt zijn dan gescheiden.
Misschien zijn wij wel erg eigenwijs en weten alles beter en misschien wel altijd kwaad.
Of te gauw op onze tenen getrapt.

Ik vind een vriendschap ook veel fijner, kan je dit ff uitzoeken. Lachende smiley

Ook de opmerking dat als je een relatie heb je je toch als je het goed doet
je aan gaat passen aan elkaar. Waar ik ook absoluut achter staat.
Want ja als de een alles laat vallen en de ander raapt alles op.
Kussende smiley Knipoog smiley wel handig als jij alles kunt laten vallen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
NICKY029
op maandag 15 juli 2013, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY029

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 22:16

KLUS667 schreef:
Precies, laat het initiatief maar aan de man over Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

hahaha hint Lachende smiley Maar bedenk die man wel dat als je elkaar wat vaker wil zien , je ook ver moet Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY029

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 22:28

Jezus zei wie zonder zonden is werpe de eerste steen.

Wij mogen elkaar niet veroordelen, maar wel op elkaar letten!
Maar wij mogen altijd weer terug naar onze god.

Wij leven hier in de verzoeking, dus wij worden steeds uitgedaagd.
en het kwaad zal ons steeds zoeken.
Vanwaar wij dicht bij god moeten blijven door te bidden , bijbel lezen en zingen en het goede te doen.
het kwaad zal ons steeds een rad voor ogen draaien en verleiden te verkeerde te doen.

Maar wij moeten elkaar vergeven elke keer weer. En elkaar aanspreken op onze fouten met zachtmoedigheid.

Laatst aangepast door
NICKY029
op maandag 15 juli 2013, 22:29
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 22:35

LANFY127 schreef:

Ik denk dat Hij keihard oordeelde over de houding van de Farizeeërs en ook aardig indringende uitspraken deed over hun status quo: "witgekalkte graven" ... dus ja.. in die zin (ver)oordeelde Hij.........................

Hmm je zet me aan het denken .....
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:30

JOL252 schreef:
Soms denk ik wel es dat christenen nog het meest tot bekering moeten komen... Smiley met dichtgeplakte mond mens mogen worden... ik hoorde iemand een keer zeggen: het is een wonder als iemand christen wordt... het is nog een groter wonder als een christen een mens wordt". Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat sommige zaken in Zijn oog en liefde nog wel es heel anders kunnen liggen dan wij dit uit de bijbel aan elkaar geïnterpreteerd en opgelegd hebben.

Jol... weet niet alles meer zo heel zeker wb microwaarheden, de macro's maar al te goed.

Hoe interpreteer jij dan die teksten of hoe denk je dat God ze interpreteert?
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:33

THOMAS968 schreef:
Bappie en anderen:

Als je in staat bent de Engelse ondertitels te vertalen een heel stel complete films:

http://www.youtube.com/results?search_query=ingmar+bergman+full+films&oq=ingmar+b&gs_l=youtube.1.7.0l10.1482690.1488210.0.1495338.18.10.5.3.3.0.220.893.9j0j1.10.0...0.0...1ac.1.11.youtube.Llc_ZkNCS7Q

Voor onze fundamentalistische gelovigen zou Fanny och Alexander wel eens erg confronterend kunnen zijn.

Ik vind Scenes uit een huwelijk geweldig, al heb je mogelijk gelijk wat de toegankelijkheid betreft.

Thomas

Bedankt voor de tip!
Inmiddels ''Wild Strawberries'' gezien en zal zeer zeker verder kijken. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:46

Afgelopen weekend zijn we naar de film "spijt" geweest,naar het gelijknamige boek van Carry Slee.
Een tienerfilm over pesten op school.Ik dacht dat ik me zou vervelen maar het verhaal grijpt je meteen vast,het was een behoorlijk heftig verhaal en voor een Nederlandse film goed geacteerd.

Mijn kinderen vonden dat de film op elke school getoond zou moeten worden.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:49

LANFY127 schreef:

Goed lezen lanfy, ik heb nergens geschreven dat Jezus niet oordeelt, veroordeelt
Maar heb geschreven dat de bijbel ons leert elkaar niet te veroordelen

Je verdraait mijn woorden Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:58

LANFY127 schreef:
Heel duidelijk! Maar geen antwoord op mijn vraag! Ik zal hem strakker stellen: christenen zijn cherrypickers, die absoluut nooit ingaan op hekele kwesties uit het oude testament! Zoals het verhaal van de Amelakieten! Duidelijk? Dus, ik herhaal mijn vraag: hoe kan een almachtig God opdracht geven een volk te vernietigen, wat hij of zij zelf geschapen heeft, door een volk wat hij/zij ook zelf geschapen heeft? Hoe komt dat je geloofwaardigheid ten goede? Aaaaaahh.......uitverkiezing!? Ben benieuwd!

Wel ik heb geen antwoord op alle vragen lanfy, ook ik heb me vragen en waroms, wel geloof en vertrouwen in god
Mijn zoontje van vijf heeft ook vragen over de wereld, die ik hem niet antwoord, die informatie kan hij niet allemaal aan
Zo zou god ook wel zijn redenen hebben gehad, misschien moesten sommigge mensen wel dood, omdat ze te veel met afgoden bezig waren, om het volk te beschermen waar god een plan mee had om als eindresultaat de
Hele mensheid te redden????????
En wij vinden het erg als iemand dood gaat,
God weet meer als wij, de tweede dood die is erg....
Wie zegt dat al die mensen niet later voor god komen en god zegt, niet meer zo diggen jullie en kom maar bij mij op de nieuwe hemel en aarde, ik moest jullie wel doden... Jullie waren zo diep in de zonde... Enigste manier om te voorkomen dat het nog erger werd......

Gewoon wat gedachten van mij er over hè, zeg niet dat het zo is....

Laatst aangepast door
PETRA373
op maandag 15 juli 2013, 23:59
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:58

BAPPI605 schreef:
Hoe interpreteer jij dan die teksten of hoe denk je dat God ze interpreteert?

Tja als ik dat wist had ik Hem in mijn broekzak en dat heb ik niet. Ik heb geen pasklare antwoorden.

Wat ik wel weet is dat wanneer men als gelovige de moed verzameld en ervoor uitkomt dat men anders geaard is men de kans loopt gelijk een kop kleiner te worden gemaakt, los van wat men tot dan toe allemaal heeft gegeven binnen Gods koninkrijk. Voor het gemak wordt dit dan niet meer gezien maar de persoon in kwestie wordt fout gemaakt met de bijbel in de hand. Ik denk dat de bijbel ook duidelijk is over gruwelijkheden tussen mannen en vrouwen, daar hoor ik eigenlijk niet zo veel van in vergelijking tot de meningen over homo's.
Ik meen vooral verstaan te hebben dat bij Hem ieder gelijk, geliefd en welkom is. En Hij gaat wel aan de slag met wat er wel of niet in iemands leven thuishoort of aangevuld moet worden.

Sommige gedeelten in de bijbel mbt homoseksualiteit hebben vooral te maken met orgieën, escalatie, buiten controle, bizar, overgegeven zijn aan lusten die tegennatuurlijk zijn... die heb je binnen hetero relaties ook.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 15 juli 2013, 23:59
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5631 5632 5633 5634 5635 5636 5637 ... 6194 Volgende
Pagina 5634 van 6194