| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:49
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Ik zal ze heus in hun waarde laten... Maar voor mij is het wel een zieke gedachte.
Het valt me nog mee dat mensen geen sigaret aan hun nek hangen... ... ter herinnering aan degene die zichzelf heeft doodgerookt. oid.
Of dragen aanhangers van Pim Fortuyn ook een kogel om de nek? |
Die sigaret of die kogel hebben niet de impact gehad die het kruis van Jezus wel gehad heeft...
Maar ben blij dat je mij in mijn waarde laat als zieke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:50
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Je vertelt inderdaad op beide manieren wel iets positiefs over jezelf. Dat is eigenlijk wat ik ook probeer duidelijk te maken. Want er wordt nu door enkelen gedaan alsof de optie "niet in hokjes denken" verfoeilijk zou zijn en dat vind ik gewoon jammer. Het is dus niet zo dat ik vind dat een wel invullen van kerknaam betekent dat je wel in hokjes denkt...want dan heb ik een probleem met mezelf  |
Dan zijn we het helemaal eens, Henk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:53
|
|
|
|
Hebben jullie soms moeite om dingen op CM op het forum goed te verwoorden? Ik vind het best moeilijk om op het forum van CM te willen zeggen wat je op je hart hebt op de juiste manier. Je wilt niemand kwetsen en je wilt toch goed overkomen. Hebben jullie misschien tips hiervoor?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:53
|
|
|
|
Het is wel stil zonder Mariska hier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:55
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | ...
Maar ben blij dat je mij in mijn waarde laat als zieke  |
Tsja, als je het zo wilt zien...
Ook prima.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:56
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Probeer dit eens te lezen.
Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.
Knap dat onze hersenen dit kunnen. |
Dit kan alleen als je de woorden en hun betekenissen kent. Je zult ze dus eerst jaren in een de goede volgorde moeten hebben gelezen.
Ardnes kpolt re snki nav.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:57
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | | Ik weet het Renske dat iedereen dat aanbod heeft gekregen. |
Niet iedereen heeft hem gehad, zo weet ik uit betrouwbare bron... Waar dit nu in zit, weet ik alleen nog niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:57
|
|
|
|
|
Dat ga ik nu uitvinden.... Ik hoop dat het lekker is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:58
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Satan is ook een koning, en denk de macht op aarde te hebben, |
Daar ben ik niet mee eens.
De satan heeft de macht over deze aarde want dat was hem al gegeven. Hij is uit de Hemel weg geworpen door God. En heeft er een "puinhoop"van gemaakt.
De mens had de taak om de aarde te bewerken en te bewaren die door de Heer herschapen is.
Maar de mens heeft gefaald.
Onderschat niet de strategie van de satan, deze is gericht op de Hemel want daar is de troon van de Koning die hij wil bestijgen.
De Here Jezus is gericht op deze aarde vanuit de Hemel. Dat is de strijd, vergelijkbaar met stratego.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 mei 2010, 16:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:59
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Niet iedereen heeft hem gehad, zo weet ik uit betrouwbare bron... Waar dit nu in zit, weet ik alleen nog niet... |
Over wat voor aanbod hebben jullie het Is 't gratis geworden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:59
|
|
|
|
Beste CM leden,
ik houd zelf o.a. van oldies, dus oude liederen uit Amerika en Engeland. Ik kan heel fijn genieten van rock and roll. Uiteraard zijn er ook bepaalde liederen die echt niet kunnen en die luister ik dan ook niet. Wat vinden jullie van deze muziek? Ik ben vooral benieuwd naar jullie positieve reacties over deze muziek.
Groeten van Paulus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:00
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | mooi stuk anita, met veel herkenbare punten. maar.... welke man kan dit ooit waar maken?? |
Een man die een relatie met God heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:04
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Ik zal ze heus in hun waarde laten... Maar voor mij is het wel een zieke gedachte.
Het valt me nog mee dat mensen geen sigaret aan hun nek hangen... ... ter herinnering aan degene die zichzelf heeft doodgerookt. oid.
Of dragen aanhangers van Pim Fortuyn ook een kogel om de nek? |
Ik vind je vergelijkingen nogal vreemd en provocerend,daarbij denk ik dat een symbool niet altijd een positieve gedachte hoeft op te roepen,het is goed bij sommige gebeurtenissen stil te staan. Ik draag 2 trouwringen aan een halsketting,is dat dan mijn "kruis"? Ook een zieke gedachte?Het zij zo.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:06
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik vind je vergelijkingen nogal vreemd en provocerend,daarbij denk ik dat een symbool niet altijd een positieve gedachte hoeft op te roepen,het is goed bij sommige gebeurtenissen stil te staan. Ik draag 2 trouwringen aan een halsketting,is dat dan mijn "kruis"? Ook een zieke gedachte?Het zij zo....... |
Zeker weten, geen zieke gedachte! 'k Vind het alleen maar mooi. Verder ben ik het met je eens, 'k heb ook erg veel moeite met deze vergelijkingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:07
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | en carien komt uit brabanten hannah die hei uitje regelt |
Ze is weer terug!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:07
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Een serieus onderwerp wat mij betreft. Er is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Mensen die boven de operatietafel zweefden en hun eigen lichaam als opgegeven beschouwden en daarna op reis gingen naar een hiernamaals. Vaak beschreven als 'Ik ging door een tunnel met oneindig wit licht'. Aan het eind van die tunnel wacht vaak een soort paradijs. In de meeste gevallen voelen mensen zich in die 'wereld' volmaakt gelukkig. Maar.... dan komen ze terug. In hun aardse lichaam en het leven gaat ineens weer door. Toch voelen ze zich veranderd, 'aangeraakt door het licht'.
Hoe mogen we dit zien vanuit een christelijk perspectief? |
Het enige wat ik ervan hoor is, dat het altijd om een licht gaat bij bijna dood ervaring. Tot nu toe nog niemand gehoord die een totale duisternis heeft ervaren. Wel vreemd vind ik in de christenwereld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:08
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Een man die een relatie met God heeft. |
Die kan een heel eind komen... ...maar of die het totaalplaatje hier en nu redt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:10
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Niet iedereen heeft hem gehad, zo weet ik uit betrouwbare bron... Waar dit nu in zit, weet ik alleen nog niet... |
Niet?Alleen de blondjes zeker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:11
|
|
|
|
|
Naast marktplaats en ruilhoekje is het misschien een idee om hier dingen te plaatsen waar je nog naar op zoek bent. Zo kunnen mensen meezoeken naar die bijna onvindbare meubels, sieraden, boeken etc.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Niet?Alleen de blondjes zeker?  |
Hahaha, vandaar dat ik nergens van weet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Die sigaret of die kogel hebben niet de impact gehad die het kruis van Jezus wel gehad heeft...
...
|
... en daarom moeten we ons daar aan herinneren, door het martelwerktuig om de nek te dragen, waarmee Hij is omgebracht, door ons eigen toedoen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:12
|
|
|
|
Veel 'christenen' zie je een kruis(je) dragen...
Het is voor mij een soort uiterlijk kenmerk dat laat zien dat je je tot de Christenen rekent. Niks mis mee om daar uiting aan te geven. Een kruis herinnert aan de kruisdood maar met name aan de waarde ervan en niet aan de martelpaal zelf, die overigens vaak een T-vorm had. Zelf draag ik een kruisje aan een kettinkje dat ook nog herinnert aan mijn verre voorouders. Mooi toch?
Thomas, Hugenotenkruisje.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 6 mei 2010, 19:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:15
|
|
|
|

Ik ben al enige tijd op zoek naar een grote hanger (was meen ik ca 5 cm) van het symbool zoals dat op dit plaatje is weergegeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:18
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | | ... en daarom moeten we ons daar aan herinneren, door het martelwerktuig om de nek te dragen, waarmee Hij is omgebracht, door ons eigen toedoen... |
- Niemand MOET dat!
- En nogmaals, het is maar net waar je de nadruk op legt: de marteling van Jezus waar ook wij mee schuldig aan zijn of de redding die Jezus hierdoor heeft bereikt voor ons!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:22
|
|
|
|
Draag vol trots mijn kruisje. Het is is een teken van Christen zijn voor mij en dat mag iedereen zien. Dat hij voor mij aan het kruis gestorven is is ook iets wat ik me iedere dag opnieuw mag beseffen. En verder moet een ieder zelf weten wat hij doet oordelen is aan ons niet gegeven. willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:25
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | lijkt me een goed plan carien en dan gaat ie ons zo missen dat ie er ook weer snel is hahaha  |
Grace.... we gaan hem gewoon hier naartoe lokken, weet jij een goed werkend lokmiddel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:29
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Niet?Alleen de blondjes zeker?  |
Euhhh....Leanne ik ben toevallig heel donker van opslag.
Dus niet blond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:30
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Kun jij ons zolang uit de brand helpen bij vragen, Ar  |
Arjan....mn eerste vraagje aan jou:
Hoe komt het dat ik alweer zo snel terug ben hier?
Ik snap het zelf eigenlijk niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:31
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ze is weer terug!  |
Wie ister weer terug??
Erg heh?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:33
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Euhhh....Leanne ik ben toevallig heel donker van opslag.
Dus niet blond  |
Weet ik veel,waarom plaats je geen foto???!!!  Ik kan heel donker kijken maar heb een blond hartje
Nu zijn we nog niet uit het mysterie,was de aanbieding alleen voor vrouwen?Uit brabant en friesland?
|
|
| Naar boven |
|
|