ChristianMatch

Forum

Heiliging
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5680 5681 5682 5683 5684 5685 5686 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 18:23

Als verloste en bevrijde mensen, mogen wij Christus navolgen. Liefde geven, vergeving schenken en barmhartigheid doen is de diepste kern van de wet. God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf, wie liefheeft heeft de wet vervuld. Het doel wat God voor ogen heeft met de mens is dat wij zijn beelddrager zijn. Inderdaad geen makkelijke opdracht, dat we dat niet kunnen en niet doen is de tragiek van de mens, niet het hoge doel van God. Maar door Jezus komt het koninkrijk van God weer in zicht. Overwin het kwade door het goede. Uiteindelijk zal God alles zijn in allen. En in de tussentijd mogen wij genieten van de goede geneugten van het leven. Juist christenen zouden het meest van het leven kunnen en mogen genieten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 18:31

frietjes + frikandel met frietsaus en tomaten ketchup.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 18:46

Had vanmiddag 1 van mn kleinzonen en omdat zn vader wel heel lang bleef nakletsen, heb ik maar snel iets in elkaar geflanst.
Gehakt rulgebakken met champignons en ui rest bloemkool erdoormet flinke scheut ketjap en wat sambal. Dit door de mihoen. Had nog beetje satesaus in de vriezer van de chinees. Best lekker Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 19:25

Everdina schreef:

Wat ik mijzelf afvraag is waarom meestal slanke mensen boven volslanke mensen gekozen worden?
Want iemand kan er nog zo mooi uit zien van buiten, maar oh zo slecht zijn van binnen.
Zelf heb ik het een paar keer mogen ervaren (waar ik mezelf overigens niet door uit het veld laat slaan).
En kreeg dan te horen, je bent toch geen persoon voor mij.
Natuurlijk dat kan, maar soms vroeg ik er weleens op door en kreeg ik dan te horen, ik heb toch liever iemand die slanker is.
Ik kan dan toch zo boos worden, wat heeft een volslank iemand niet, die een slank iemand wel heeft.

Mijn vraag is, hoe denken jullie hierover?

Hoe denk ik erover. Dat is de vraag. Eerste wat ik me bedacht is: Waarom wordt je boos als iemand zegt dat die liever een slanker iemand heeft?
Bij mij kan het gebeuren dat iemand bijvoorbeeld zegt: Ik wil iemand met een extraverter karakter. Dan wordt ik niet boos. Waarom in hemelsnaam zou ik. Als iemand iemand zoekt die dat is, zeg ik: Succes! En zelf maar weer op zoek naar iemand die wèl bij me past.
Naar boven

Auteur Bericht
ARNOUT538

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 20:03

Mijn eerste berichtje op het forum als nieuw lid Knipoog smiley

Ik heb ook wel eens van die datingsite gehoord (1vandaag geloof ik) en volgens mij is het wel waar. Het is een site voor mensen die graag een relatie willen, maar om de een of andere reden geen seks kunnen of willen hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 20:07

ROELANDE345 schreef:
Had vanmiddag 1 van mn kleinzonen en omdat zn vader wel heel lang bleef nakletsen, heb ik maar snel iets in elkaar geflanst.
Gehakt rulgebakken met champignons en ui rest bloemkool erdoormet flinke scheut ketjap en wat sambal. Dit door de mihoen. Had nog beetje satesaus in de vriezer van de chinees. Best lekker Kwijlende smiley

Jij was gewoon zelf de Chinees!!!
Een mens kan zo creatief zijn....

Ik heb alleen een schaaltje vla op...(helaas een slechte eetlust)
Morgen weer proberen een beetje ""normaal""te doen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 20:15

Dinsdag 6 augustus, Numeri 20: 22-29; Wie neemt het stokje over?

Mensen wisselen elkaar af, het werk van Gods naam gaat door. In het veertigste jaar na de uittocht sterft Aäron. Op de top van de berg Hor. Maar eerst wordt het hogepriesterschap overgedragen op zijn zoon Eleazar. Een stil gebeuren waarbij Mozes geen woord lijkt te zeggen. Aärons dood maakt veel indruk. Rouwt men normaal zeven dagen,, om Aäron rouwt men dertig dagen.
Rond Mozes wordt het stil. Eerder stierf al zijn oudere zus Mirjam. Die had weleens lelijk tegen hem gedaan, maar waar gebeurt dat nu niet zo en dan? Je kunt elkaar niet missen. Zij ligt begraven in Kades. En nu sterft zijn broer met wie hij nog voor farao had gestaan. Mozes, Mirjam, Aäron, ook zij zijn geen uitzonderingen. Wij ook niet. Als Christus nog wacht te komen, dan ‘wacht het tij voor niemand’. Volgens een joodse overlevering kwam Mozes met gescheurde kleren de berg af en zei huilend: ‘Wee mij, vanwege u, mijn broeder Aäron, zuil van het gebed van Israël.’ Bij oudere mensen valt hun dood soms inderdaad een groot gat. Ook een groot gat in de voorbede. Wie neemt het gebed van hen over? Wie bidt er nu voor Kees en Marie, nu moeder of vader het niet meer doet? Doe jij het nu?
Naar boven

Auteur Bericht
ARNOUT538

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 20:17

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op CM en heb al verschillende mailtjes verstuurd. Bovenstaande heb ik gelezen (en er iets mee gedaan), maar toch vraag ik me af waarom ik geen reacties krijg.

Groet, Arnout
Naar boven

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 20:39

ik denk dat menigeen een kat uit de boom kijker is en geen antwoord stuurd.

maar ik denk dat er ook wel wat mensen met vakantie zijn en dus geen mails lezen.

ik zou zeggen : houd moed....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 20:57

FAITH187 schreef:
Absoluut wil God dat wij van het leven genieten, helemaal waar. Ik denk wel dat heiliging veel verder gaat dan wij denken. Ik denk dat het ook te maken heeft met onder alle omstandigheden (lees: dus ook de slechte omstandigheden) op Hem zien en Hem vertrouwen. Hij heeft ons vrijgekocht, maar wil ons ook vrijmaken van 'wereldse geneugden' die ons kunnen binden. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan roken, koopzucht, overmatig alcoholgebruik ed. Hij wil ons denk ik ook losmaken van de wereld, ons apart zetten van de wereld omdat wij niet meer wereldburgers zijn, maar hemelburgers. Tegelijkertijd moeten wij natuurlijk wel altijd laagdrempelig blijven voor de ongelovigen, zodat zij tot geloof kunnen komen door onze houding. Bepaald niet makkelijk allemaal in de praktijk...

Ik vind de term hemelburgers wel erg zwaar klinken als ik het mag zeggen.....Ik weet ook niet zo goed wat ik me daar bij voor moet stellen eerlijk gezegd..... Als je schrijft dat we ons vrij moeten maken van wereldse geneugten zou je als ik je goed begrijp ook geen overgewicht(is toch al een veel besproken onderwerp op Cm) mogen hebben.Overal waar te voor staat is voor niemand goed niet alleen niet goed bij christenen.....En losmaken van de wereld? Ik leef midden in de wereld.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 21:01

JOL252 schreef:
Ja? Zou dat de intentie altijd zijn? Is het ook niet gewoon een eerlijke vraag naar de zin van alles wat er hier gebeurt? Een eerlijke worsteling met God mag best en ook als je gelovig bent.

Ik denk persoonlijk dat dat niet de intentie is. Mensen nemen vaak hun geschiedenis mee en blijven daar aan hangen als je je verder binnen het geloof niet ontwikkelt of je het helemaal los laat. Ik beleef dat niet als God in de rechtbank maar meer de ervaring van die mens....En wees eerlijk: er waren natuurlijk ook wel wat redenen waarom je je vroeger en ook nu erg teleurgesteld kan voelen niet zozeer tegen God maar meer in het instituut kerk.
En dan heb je natuurlijk de categorie mensen die denken veel van het geloof te weten en daar een fikse mening over hebben die niet zozeer onderbouwd is.
Mooie discussies toch?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 6 augustus 2013, 21:03
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 21:20

BBQ Kwijlende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 21:23

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk persoonlijk dat dat niet de intentie is. Mensen nemen vaak hun geschiedenis mee en blijven daar aan hangen als je je verder binnen het geloof niet ontwikkelt of je het helemaal los laat. Ik beleef dat niet als God in de rechtbank maar meer de ervaring van die mens....En wees eerlijk: er waren natuurlijk ook wel wat redenen waarom je je vroeger en ook nu erg teleurgesteld kan voelen niet zozeer tegen God maar meer in het instituut kerk.
En dan heb je natuurlijk de categorie mensen die denken veel van het geloof te weten en daar een fikse mening over hebben die niet zozeer onderbouwd is.
Mooie discussies toch?

Het zou al een stuk schelen als we het verhaal en de vragen van de "ongelovige" (in onze ogen dan, eigenlijk heeft men vaak ontzettend veel vertrouwen maar die is soms beschadigd ...) durven aan te horen en het niet als een aanval zien op ons geloof of op God. Soms heeft een "ongelovige" heel veel Jobsvragen. Hebben wij de moed van de zwijgende vriend die niet altijd overal antwoord op weet?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 21:48

JOL252 schreef:
Het zou al een stuk schelen als we het verhaal en de vragen van de "ongelovige" (in onze ogen dan, eigenlijk heeft men vaak ontzettend veel vertrouwen maar die is soms beschadigd ...) durven aan te horen en het niet als een aanval zien op ons geloof of op God. Soms heeft een "ongelovige" heel veel Jobsvragen. Hebben wij de moed van de zwijgende vriend die niet altijd overal antwoord op weet?

Is dat dan eigenlijk niet een stukje "heiligheid"wat je als christen eigenlijk moet hebben. het luisteren naar de ander? Zonder daar je mening gelijk bij te betrekken.....En dan vooral luisteren naar wat die gene niet zegt maar wel diep verborgen zit?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 21:52

WILLEMIJN232 schreef:
Is dat dan eigenlijk niet een stukje "heiligheid"wat je als christen eigenlijk moet hebben. het luisteren naar de ander? Zonder daar je mening gelijk bij te betrekken.....En dan vooral luisteren naar wat die gene niet zegt maar wel diep verborgen zit?

Mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 21:53

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind de term hemelburgers wel erg zwaar klinken als ik het mag zeggen.....Ik weet ook niet zo goed wat ik me daar bij voor moet stellen eerlijk gezegd..... Als je schrijft dat we ons vrij moeten maken van wereldse geneugten zou je als ik je goed begrijp ook geen overgewicht(is toch al een veel besproken onderwerp op Cm) mogen hebben.Overal waar te voor staat is voor niemand goed niet alleen niet goed bij christenen.....En losmaken van de wereld? Ik leef midden in de wereld.......

Ik denk dat als wij de Heilige Geest meer en meer ruimte geven in ons leven, Hij ons vrijmaakt van bv. verslavingen. Wij hebben Hem daarvoor ook nodig, dat kunnen wij helemaal niet zelf. En overgewicht... er zijn mensen die door ziekte overgewicht hebben-daar kan je niets aan doen. God weet waarom je dat hebt. Hoe dichter we bij God gaan en willen leven, hoe heiliger Hij ons kan maken denk ik. Hoe meer we verlangen op Hem te lijken, hoe minder de wereld 'grip' op ons heeft. Ik heb hier ook voorbeelden van gezien in mijn omgeving-prachtig!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 22:18

Ik kreeg haast spontane braakneigingen van die Secondlove zooi, maar kan me wel vinden in dat men om wat voor reden dan ook geen behoefte heeft aan een lichamelijke intieme relatie. De eerste keer dat ik die reclame zag, was mijn gedachte "en het zak zijn als in de dagen van Noach".
Normen en waarden verloederen steeds meer

Geen mens is gelijk en er kunnen goede redenen voor zijn om geen seks (meer) te willen hebben ivm permanente nasleep ziekte bijvoorbeeld en ander legio te bedenken oorzaken.
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 22:27

MARA540 schreef:
ik denk dat menigeen een kat uit de boom kijker is en geen antwoord stuurd.

maar ik denk dat er ook wel wat mensen met vakantie zijn en dus geen mails lezen.

ik zou zeggen : houd moed....

Daar heb je wel gelijk in, maar je kunt toch ook een bericht sturen, zo van, sorry, geen interesse! Komt misschien wat hard aan maar is wel eerlijk en duidelijk! Doe ik ook, en krijg ze ook! Misschien een beetje minder voor je ego, maar je weet tenminste wel meteen waar je aan toe bent! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 22:27

Zelfgemaakte macaroni, rook ook heel lekker Kwijlende smiley , met verse Groenten, vlees en zo meer. Kwijlende smiley

Nee...géén toetje(s) genomen. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 22:42

ANNA415 schreef:
Tuurlijk is het christendom authentiek. Dat is elke religie.
Rationeel gezien is het de vraag aan ons of christendom wel de enige echte is.

Maar hoe kijk jij, en anderen, hier rationeel tegen aan? Is het authentiek genoeg, of zijn er religies die "authentieker" zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 23:09

http://youtu.be/YTaWayUE5XA

vervlogen tijden
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 23:20

JOL252 schreef:
tsja...

http://www.datezonderdat.nl/

Op die site staat op de homepage onder meer: omdat seks niet op nummer 1 op hun prioriteitenlijstje staat
En: Zij moeten meestal niet aan daten dénken, omdat ze weten dat het daarbij vrijwel altijd in de eerste plaats om seks draait. En misschien willen zij dat uiteindelijk wel, maar dat moet niet het belangrijkste zijn!

Nou als ik naar bovenstaande redenen kijk, kan ik mij daarin wel vinden.
Namelijk: Misschien zou ik dat uiteindelijk wel willen, maar het is voor mij, niet het belangrijkste.
Want ik wil iemand leren kennen, ik zie zelf wel in de wereld, dat mannen en vrouwen gewoon goede vrienden zijn, eigenlijk op dezelfde manier, hoe je weleens een vrouw over haar allerbeste vriendin hoort praten. Of een man over zijn beste vriend.

En waarom zou een vriendschap, minder zijn dan een relatie?
Daar kan je mi niet van spreken, van minder, maar ja, wel van anders, en dat is heel wat anders.

Ja, Daten, zonder Dat...zou eigenlijk heel normaal moeten zijn.
Een goede vriendschap is heel veel waard, en daten zonder Dát, ja, dat spreekt mij heel erg aan, want je gaat mi dan daten met een hele andere invalshoek.

Ja, ik denk dat het haalbaar is, en iig haalbaar hoort te zijn. Engeltje smiley

Ps: Hoe ik het zie, is het een site voor mensen die iemand eerst goed willen leren kennen, en dan in vrijheid kunnen beslissen of ze een relatie willen, of het daarna toe groeit, ofdat het naar een vriendschap toe groeit. en die niet meteen op een eerste date seks willen hebben.

Want anders zou de site wel heten 'relatie zonder dat' oid, en zo heet de site niet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 augustus 2013, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 07:52

FAITH187 schreef:
Ik denk dat als wij de Heilige Geest meer en meer ruimte geven in ons leven, Hij ons vrijmaakt van bv. verslavingen. Wij hebben Hem daarvoor ook nodig, dat kunnen wij helemaal niet zelf. En overgewicht... er zijn mensen die door ziekte overgewicht hebben-daar kan je niets aan doen. God weet waarom je dat hebt. Hoe dichter we bij God gaan en willen leven, hoe heiliger Hij ons kan maken denk ik. Hoe meer we verlangen op Hem te lijken, hoe minder de wereld 'grip' op ons heeft. Ik heb hier ook voorbeelden van gezien in mijn omgeving-prachtig!

Begrijp ik het nu goed dat je zegt dat als je dicht bij God leeft en niet van de wereldse geneugten geniet je minder kans op verslavingen, ziektes en dergelijke hebt? Of dat je eerder wordt genezen?
Ik denk zelf dat we ons niet beter dan andere mensen moeten gaan voelen en denken dat we 'heilig"zijn......
Misschien kun je wat voorbeelden noemen over jouw ervaringen?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 7 augustus 2013, 10:14
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 07:55

SHANITA130 schreef:
Ps: Hoe ik het zie, is het een site voor mensen die iemand eerst goed willen leren kennen, en dan in vrijheid kunnen beslissen of ze een relatie willen, of het daarna toe groeit, ofdat het naar een vriendschap toe groeit. en die niet meteen op een eerste date seks willen hebben.

Want anders zou de site wel heten 'relatie zonder dat' oid, en zo heet de site niet.

De opzet is een ander geluid te laten horen dan hoe men denkt dat het bij daten meestal gaat. Men sluit volgens mij uiteindelijk ook niet uit dat er wel een liefdesrelatie uit kan groeien. Maar ik lees op die site juist dat men date om een dus platonische relatie aan te gaan, gezien de verhalen van de datende mensen en de uitleg van de sitebeheerder.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 09:14

Oke Knipoog smiley

Dat zou kunnen een platonische liefdesrelatie(?) Al kan ik mij daar weinig bij voorstellen.

En ja, hoeveel vriendschappen zijn er niet tussen man en vrouw die wel diep zijn en toch platonisch, of net op een randje. En waar wel een groot vertrouwen is?
Naar boven

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 09:17

Eindelijk een moderator die wat doet.
Die is flink met de bezem door het forum gegaan.
Ben benieuwd hoelang hij/zij dit volhoud.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 10:12

PIETER619 schreef:
Ik kreeg haast spontane braakneigingen van die Secondlove zooi, maar kan me wel vinden in dat men om wat voor reden dan ook geen behoefte heeft aan een lichamelijke intieme relatie. De eerste keer dat ik die reclame zag, was mijn gedachte "en het zak zijn als in de dagen van Noach".
Normen en waarden verloederen steeds meer

Geen mens is gelijk en er kunnen goede redenen voor zijn om geen seks (meer) te willen hebben ivm permanente nasleep ziekte bijvoorbeeld en ander legio te bedenken oorzaken.

Misschien krijgen anderen weer braakneigingen als ze lezen dat er speciaal een site voor christenen is? Knipoog smiley
Het is maar net wat je zoekt en wilt én hoe je overtuiging is.....en wettelijk is het niet verboden dus ze doen niets wat niet mag........
Je weet ook niet altijd wat de achterliggende motieven zijn. Het hoort niet bij jouw waarden en normen dat is duidelijk....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 7 augustus 2013, 11:10
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 11:26

Waar zijn we mee bezig als een seksloze relatie als een soort heilig ideaal wordt gezien............bizar,een relatie zonder intimiteit...........
Wanneer gaan we seks zien als iets moois en niet als iets smerigs wat je zelfs uit een een vaste relatie moet bannen?
Die paar uitzonderingen moeten we niet als norm gaan nemen.

Leanne,heeft nog nooit een wild voorstel gehad op een date(terwijl die site beweerd dat daten daar volledig om draait,ligt vast aan mijn bmi/uiterlijk/innerlijk/kookkunsten Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 11:30

LEANNE226 schreef:
Waar zijn we mee bezig als een seksloze relatie als een soort heilig ideaal wordt gezien............bizar,een relatie zonder intimiteit...........
Wanneer gaan we seks zien als iets moois en niet als iets smerigs wat je zelfs uit een een vaste relatie moet bannen?
Die paar uitzonderingen moeten we niet als norm gaan nemen.

Leanne,heeft nog nooit een wild voorstel gehad op een date(terwijl die site beweerd dat daten daar volledig om draait,ligt vast aan mijn bmi/uiterlijk/innerlijk/kookkunsten Knipoog smiley )

Ja precies, dat is het beeld wat men blijkbaar algemeen heeft. Alsof je je gelijk op elkaar stort en daten dus verdacht moet zijn. Beetje kortzichtig beeld.

Slecht denkt de mens die er slecht van denkt, zei iemand eens. Zit wel een waarheid in.
Naar boven

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 11:46

Voordat ik boze mails krijg over dat mijn nick een occulte naam is wil ik hier bij een lijst laten zien dat Mara meer is dan alleen een demon uit het boedisme.

Mara kan verwijzen naar:

Geografie:

Mara (Italië), een plaats in de Italiaanse provincie Sassari
Mara (Spanje), een plaats in de Spaanse provincie Zaragoza
Mara (Venezuela), een gemeente in Venezuela
Mara (regio), een regio in Tanzania
Mara (rivier in Kenia en Tanzania), een rivier in Kenia en Tanzania
Mara (rivier in Roemenië), een rivier in Roemenië
Masai Mara, een nationaal park in Kenia

Overige:

Maria (etnische groep), een etnische groep bestaande uit meerdere stammen in Noordoost-India en Myanmar
mara (zoogdier), een zoogdier uit de caviafamilie, zie ook: mara's
Mara (jeugdbende), een jeugdbende in Midden-Amerika
Mara (deva), een god in het Boeddhisme die wezens in het samsara wil houden
Mara (voornaam), een meisjesnaam
Mara (bijbel), een plaats genoemd in het bijbelboek Exodus
Mara (bijbelse figuur) Vrouw Elimelech en schoonmoeder van Ruth (heette eerst Naomi)

Personen met de achternaam Mara

Ratu Sir Kamisese Mara, een Fijisch staatsman
Pol Mara, pseudoniem voor Louis Leysen, Belgisch kunstschilder
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5680 5681 5682 5683 5684 5685 5686 ... 6194 Volgende
Pagina 5683 van 6194