ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5682 5683 5684 5685 5686 5687 5688 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 19:56

Wat ik héb gegeten net:

Drie volkoren crackers met dieet halvarine en 30+ kaas en natriumarme tomatenketchup, een bakje yoghurt met gebroken lijnzaad(Zonnatura) en een scheutje vruchtensiroop. Een klein bakje blauwe bessen en een klein banaantje. En een glas groentesap Kwijlende smiley

En vooral, groentesap is érg lekker Kwijlende smiley

Ja, dít at ik vanavond.

Ik wíl toch afvallen?

En morgen weer gewoon warm eten 's avonds.

Coole smiley met zonnebril

Ps: Ja, om 21.00 uur was ik bij mensen die nét hadden gekookt en ik had zó'n klein beetje genomen op mijn bord(3 á 4 hapjes), dat ik niet eens meer wéét wát het was, ja echt, weet het echt niet meer.

Ja, je moet het zó zien, er wordt dan gekookt, en iedereen daar eet wanneer die zin heeft, en als het al koud is, ja gewoon even 1 minuut hoogste stand magnetron.

Ja, dát is heerlijk, er wordt gekookt, best wel lekker hoor, je kan eten wanneer je wil gedurende de avond, wát je wil, en hoeveel je wil, je schept gewoon dingen op.
Niemand die op je let, van zó wat eet jij weinig oid. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 8 augustus 2013, 16:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 20:28

Woensdag 7 augustus, Numeri 21: 4-9; Sissende slangen.

In het kamp wemelt het ineens van de giftige slangen. Overal sissen ze om je heen, je bent gebeten voor je er erg in hebt. Wat overkomt ons? vragen de mensen. Op de bekende manier hadden ze weer eens zitten te klagen over God. Omdat ze onderweg een omweg hadden moeten maken. En wat gebeurt er dan? Je bent moe, onredelijk en je klaagt over alles. En overal sissen er slangen om je heen.’ We hebben gezondigd’, zeggen ze al snel tegen Mozes. ‘Bid voor ons ten goede.’ God zegt: ‘Maak een slang van koper en steek die op een staak. Wie op de slang ziet, zal leven.’
De slang is vanouds omgeven met veel symboliek. Van dood en schuld én van leven (het teken van de artsen). De slang op de staak moet je zien als het symbool van alle kwaad, menselijk falen, ongeloof, schuldigheid. Maar door God almachtig uitgetild boven de mensen. De gedachte is: zie omhoog op God die genadig het kwaad opheft en wegdoet. Wie dat deed, konden de slangen niets maken. De staak doet ons meteen denken aan het kruis van Christus. Zie op Hem, die God boven alle mensen uittilde om onze schuld te dragen en uit te boeten. Wie in Hem gelooft, zal niet verloren gaan, maa eeuwig leven hebben (Joh. 3:16).
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 22:11

ROLF230 schreef:
Interessante vraag hoor. "Is het christendom wle zo authentiek".

Ik vroeg me eerst af wat het woord nu eigenlijk betekent, authentiek, dus even op gejeweetweld, en daar zag ik het volgende:

authentiek
Synoniemen: oorspronkelijk, origineel ...

Authentiek
(bn.; -er, -st) [Gr. authentikos (de eerste oorzaak betreffend, uit de eerste hand)],
1 eigenhandig geschreven of gemaakt, niet vervalst, syn. echt, betrouwbaar, origineel: een authentieke brief; authentieke stukken; authentieke champagne; een authentiek kunstwerk, echt werkelijk afkomstig van degene aan wie het wordt toegeschreven;
2 overeen
opgemaakt door een daartoe bevoegd ambtenaar. In tegenstelling tot ‘onderhands’.
[bijvoeglijk naamwoord]• geen namaak
vb:dit is een authentiek Noord-Hollands kostuum
synoniemen: echt zuiver puur
tegenstelling: vals
authentiek
echt
echt, oorspronkelijk geloofwaardig ambtelijk
•gelijk aan het origineel. •echt en betrouwbaar. •tweede
1) Betrouwbaar 2) Eigenhandig geschreven 3) Echt 4) Geloofwaardig 5) Live 6) Niet vervalst 7) Oorspronkelijk 8) Origineel 9) Onverdacht 10) Rechtsgeldig 11) Realistisch 12) Sluiting van een muziekstuk 13) Werkelijk afkomstig 14) Waarlijk 15) Waarachtig 16) Waar

Nu ik dit doorlas, bedacht ik me een filmpje van youtube dat ik jaren terug zag, als alles klopt wat dit filmpje beweert, en ik geloof dat het zo is, al begrijp ik er nog zo weinig van, bestaat er niets of niemand die authentieker is dan Jezus Christus. Daar draait het Christendom eenmaal om:

http://www.youtube.com/watch?v=ffzB_HK9sNU

Wil diegene die iets authentiekers weet dan Jezus Christus nu opstaan, of voor eeuwig zwijgen.

Ik begrijp je reactie volkomen! Maar dit zegt alleen iets over het woord "authentiek" en helemaal niets over de Bijbel! Of over Jezus! Of toch niet?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 22:20

In hoeverre staan wij God toe in ons leven? Zelf probeer ik wel zo goed mogelijk christen c.q, heilige te zijn. Een ieder die in Hem (Jezus opstanding gelooft en acccepteerd) gelooft is door Jezus dus geheiligd. Als er in de Bijbel staat bid voor alle heiligen, is dat voor hen die sowieso geheiligd zijn door hun bewust belijdend christen zijn.

Wat Faith aangeeft met meer geheiligd klopt wel en niet, maar wat zij zegt is wel waar, waar is ons besef van wat de Heer met ons voor heeft, wel afhangt van onze manier van bezig zijn.

Wat moet een vader doen als zijn kinderen alles wel goed vinden en Hem alleen maar nodig hebben als er nood is? Wat mot een vader met zijn liefde als wij die alleen maar beantwoorden als het ons uitkomt?

Hoe meer wij met onze Vader omgaan hoe meer we van Hem kunnen houden, destemeer kan Hij Zijn Liefde tonen. Jezu sleerde ons bidden het "Onze vader", dus mogenwe er vanuit gaan dat we samen met elkaar door het levnen moeten gaan elkaar als broer en zus tot steun te zijn. Helaas is het individualisme ook bij ons als christen toegeslagen, i kkan het wel alleen af e nde vader moet maar genoegne nemen met mijn mening en manier van geloven.

Kan of moet God (als Vader), zijn kindernewle alles geven ook als zij het niet willen? Bid en u zal gegeven worden, was Jezus een leugenaar toen Hij dat zei? Wanneer wij ons meer gaan "heiligen", dus met God bezig gaan, zal dat Hem deugd doen (denk ik) en wil Hij ook verhoorder der gebeden zijn. Maar ook de manier van bidden is iets waar we ons eens goed bij na gaan moeten denken, wie van ons bid proclamerend?

Eigenlijk hoe meer wij ons "heiligen" ( met God en zijn Woord bezig zijn en ons meer gaan openstellen voor Zijn Geest), destemeer kunnen we leren wat God van ons verlangd. Laten we ophouden gewoonte christenen te zijn
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 22:51

Lanfry schreef:

Ik begrijp je reactie volkomen! Maar dit zegt alleen iets over het woord "authentiek" en helemaal niets over de Bijbel! Of over Jezus! Of toch niet?

Euhhh....misschien begrijpen we elkaar dan verkeerd. Nou goed, ik begreep eerlijk gezegd helemaal niets van die moeilijke quote die de opening was van dit, niet door een gebrek aan intelligentie, maar omdat het te vermoeiend voor mij geschreven is, dus ik gaf alleen de reactie op de titel, ervan uitgaande dat de quote de uitwerking van "is het christendom wel zo authentiek" is.

Als Jezus niet authentiek is is het christendom dat niet. Ik heb geprobeerd te laten zien dat Jezus elke vorm van authenticiteit volledig en absoluut omhelst.

Ja sorry, misschien schrijf ik soms voor sommigen wat onlogisch. Dat kan ook aan mij liggen. Als ik iets moet verduidelijken dan zeg het maar.

Dan zal ik nu nog eens even goed naar die quote kijken en zien of ik eruit kom Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 23:03

Quote:
Verwerp je op rationele gronden alle andere religies behalve die van jezelf dan heb je duidelijk de rationaliteit nog niet toegelaten op je eigen geloof, vanwege psychische behoeften die je eraan vast laten houden, want iedere buitenstaander zal jouw geloof met dezelfde rationele argumentering afwijzen als jij alle anderen.
pffffff.....wat een lange zin. Lijkt Rudolf Steiner wel. Worden ook wel een aantal aannames in gedaan die eerst ook wel eens onderzocht mogen worden ipv het zo maar aan te nemen dat het zo is (omdat het zo geleerd overkomt zal het wel zo zijn?)
Lijkt wel hogere wiskunde dit. Toch nog eens een tijdje op mediteren ofzo om te kijken of ik er iets zinnigs over weet te zeggen.
"rationaliteit toelaten op je eigen geloof", laten we die eruit pakken dan. Volgens Hebreeen is het geloof EEN ZEKERHEID die je hebt over dingen die je niet ziet. Dus het geloof zelf is al rationeel, dat hoeft niet meer toegelaten te worden. Als je volledig beseft dat het geloof in de Heere Jezus Christus het enige echte geloof is dat zaligmakend is, als je dat echt gelooft, dan is het dus rationeel dat alle andere geloven inderdaad niet de waarheid spreken. Dat heeft dus niets te maken met veronderstelde psychische behoeften die je ergens aan vast laten houden.
Een buitenstaander heeft niet de mogelijkheid om een rationele argumentering tegen het geloof in de waarheid in te brengen, want als je gaat argumenteren tegen iets dat waar, echt, authentiek is, dan heb je bij voorbaat verloren.

Als ik het goed begrijp moet het hier dan gaan over 2 zaken:
1) het geloof, het zeker weten van de echtheid van Jezus Christus, het geloof in Hem.
2) een nep-geloof, het "christendom", een religie, ja waar mensen zich misschien aan vasthouden vanuit bepaalde psychische behoeften.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 06:26

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien krijgen anderen weer braakneigingen als ze lezen dat er speciaal een site voor christenen is? Knipoog smiley
Het is maar net wat je zoekt en wilt én hoe je overtuiging is.....en wettelijk is het niet verboden dus ze doen niets wat niet mag........
Je weet ook niet altijd wat de achterliggende motieven zijn. Het hoort niet bij jouw waarden en normen dat is duidelijk....

Willemijn, goed om je hier weer terug te zien hopelijk gaat het toch de goede kant op, dat is en blijft mijn wens en gebed. Ik denk dat de wet ook een trouwbelofte heeft, nu is de vraag als je gaat daten als getrouwde, pleeg je dan al of nog niet overspel? Dat men behoeft heeft aan bijvoorbeeld een gesprekspartner omdat je uit gekeken bent op je eigen partner, is er iets goed mis. helaas gaat en leert men ons dat eigen ik eerst komt en dan als het ons uitkomt onze naaste pas.

Wil men iets anders, ga eerst eens een marriage course doen, Waarom is men getrouwd, wordt vaak vergeten waardering vor wat d eander is en betekend is niet meer van toepassing. Het is een sluipend proces en schept zo afstand tussen partners. Men ziet bij hernieuwde "aandacht voor elkaar vaak opbloeien van de liefde voor elkaar. Er zijn natuurlijk wle verbroken relatie waar men moest kiezen om uit elkaar te gaan maar veelal is het de sleur die men "vreemd" doet gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 10:56

Ik ben nog maar en paar dagen lid van deze site,
en ik krijg mail van de redactie om mijn profiel bij te werken.

Ik kan helaas niet terug mailen op die mails.

Mijn standpunt is:

Ik plaats geen echte foto van mij.
Ik vul mijn profiel niet verder in.
(Zelf bescherming)

Wie wat meer van mij wilt weten die mailt me maar.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 11:28

Het is wat minder warm...dus nu van profiteren....
Met de witte tornado dus door mijn ""bungalow""

Daar ga ik vanavond geen spijt van hebben...ook al heb ik nu niet veel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 12:54

PIETER619 schreef:
Willemijn, goed om je hier weer terug te zien hopelijk gaat het toch de goede kant op, dat is en blijft mijn wens en gebed. Ik denk dat de wet ook een trouwbelofte heeft, nu is de vraag als je gaat daten als getrouwde, pleeg je dan al of nog niet overspel? Dat men behoeft heeft aan bijvoorbeeld een gesprekspartner omdat je uit gekeken bent op je eigen partner, is er iets goed mis. helaas gaat en leert men ons dat eigen ik eerst komt en dan als het ons uitkomt onze naaste pas.

Wil men iets anders, ga eerst eens een marriage course doen, Waarom is men getrouwd, wordt vaak vergeten waardering vor wat d eander is en betekend is niet meer van toepassing. Het is een sluipend proces en schept zo afstand tussen partners. Men ziet bij hernieuwde "aandacht voor elkaar vaak opbloeien van de liefde voor elkaar. Er zijn natuurlijk wle verbroken relatie waar men moest kiezen om uit elkaar te gaan maar veelal is het de sleur die men "vreemd" doet gaan.

Ik ben het helemaal met je eens Pieter, ik vond alleen je taalgebruik wat ongenuanceerd, daarom reageerde ik. De nuance ontbrak die je nu wel aanbrengt

Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 8 augustus 2013, 14:08
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 13:25

Vandaag heb ik behoefte aan....een kopje gezelligheid, een lepeltje liefde, twee klontjes vriendschap & en een gevuld portie geluk!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 13:35

Google Chrome?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 13:36

ZEELAND736 schreef:
Vandaag heb ik behoefte aan....een kopje gezelligheid, een lepeltje liefde, twee klontjes vriendschap & en een gevuld portie geluk!

Doe mij maar dubbel. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 14:09

JOL252 schreef:
Doe mij maar dubbel. Knipoog smiley

Ja...kijk...als het nu over dubbel gaat...
Maar ik wou bescheiden blijven... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 8 augustus 2013, 14:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 15:31

Zó...En nú een glaasje Christal Clear. (Glumb..Slik.. Zieke smiley )

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 8 augustus 2013, 15:32
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 15:42

hier een glaasje gemeente pils Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARA540

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 16:12

SHANITA130 schreef:
Google Chrome?

met alle browsers die een mens maar kan bedenken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 16:13

Ja,...Om er toch even een "kreet" van te maken:

'Ik drink nooit alcohol, Ben geheelonthouder.'

Ja, het kan niet samen met medicijnen dat is dan ook echt de enige reden...:(
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE969

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 16:23

Het is natuurlijk iedereen zijn eigen keus of je een foto plaatst en of je je profiel verder invult!! Maar de kans van slagen wordt er wel groter op als je het wel invult.

Maar ik reageer zelf niet op mensen die hun profiel niet verder invullen, omdat de meer keuzevragen mij minder interesseren dan de open vragen!
En ik reageer niet op mensen die niet een foto van hun zelf hebben omdat ik graag wil weten naar wie ik een berichtje stuur! En dat hoeft echt geen modepop te zijn!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 16:55

Zo en na een dagje doorgezaagd te hebben (lekker gewerkt) nu even een Vivaldimomentje ...

http://youtu.be/DIGfO2Dgc9Y

Smiley met dichtgeplakte mond (sorry alle lieve klassieke-muziekliefhebbers) Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 8 augustus 2013, 16:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 17:13

MARA540 schreef:
Ik ben nog maar en paar dagen lid van deze site,
en ik krijg mail van de redactie om mijn profiel bij te werken.

Ik kan helaas niet terug mailen op die mails.

Mijn standpunt is:

Ik plaats geen echte foto van mij.
Ik vul mijn profiel niet verder in.
(Zelf bescherming)

Wie wat meer van mij wilt weten die mailt me maar.

Wel jammer!

Toen je een keer een foto van jezelf had geplaatst, vond ik dat een leuke foto!!!

Het fenomeen 'zelfbescherming begrijp ik heel goed, ja, dat doe je gewoon, moet je doen, ja, in het dagelijks leven, ja zelfs bij je allerbeste vrienden, zelfs ook júist bij je beste vrienden, moét je gewoon je eigen grenzen bewaken.
Net zo goed als ik/je de grenzen van anderen respecteer.

Maar, anyway, wat kan er hier nou gebeuren als je iets kwijt wil?

Ja, óf je wilt niets kwijt, dat kan ook, ja er zijn er geloof ik enkelen ook zonder foto van hunzelf, zelfs helemaal geen foto. en ook idd bijna of geen tekst bij profiel m.u.v. de meerkeuze vragen.

Nou ja, die hebben een reden, net als jij, ja iemand anders kan niet voor iemand anders uitmaken of die reden 'geldig' is, ja als iemand iets voelt, ja dan voelt iemand iets op een bepaalde manier.

Ja, en een vrijheid om te voelen hoe je iets voelt is heel belangrijk Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 8 augustus 2013, 17:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 17:29

Ja, vervelend!

Ja, ik doe niet aan pv(prive chat), dus ja, kzou het niet weten nu.
Gaat me veels te snel; ik wil altijd even nadenken.
Even iemand erbij halen die dr verstand van heeft?

Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 17:32

Apotheek(die is hier langer open Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ), boodschappen, naar vrienden, kijken wat 'er' wordt gekookt, happie mee-eten eventueel.

Film kijken, vroeg slapen, morgen om 8 uur de deur uit, ziekenhuis.

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 8 augustus 2013, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
NADINE962

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 17:32

IESJE369 schreef:

De farizeeërs zien Mozes als hun grote leraar
dat lijkt me evident:
Quote:
And there was no other prophet who arose in Israel like Moses, whom the Lord knew face to face

Quote:
De wetten van Mozes zijn gegeven om in te gaan in het beloofde land.
De wetten van Mozes zijn eeuwig:

Leviticus 3:17 "It is a law forever throughout your generations in all your dwelling places.."
Leviticus 6:18 "it is a permanent law throughout all your generations.."
Leviticus 6:22 "by an eternal ordinance it shall be entirely offered.."
Leviticus 7:36 "it is an eternal law for their generations."
Leviticus 16:34 "Now this is to you an everlasting ordinance.."
Leviticus 16:29 "This is to you a permanent law.."
Leviticus 17:7 "This is to them for an everlasting law in all their generations.."
Leviticus 23:14 "is to you a perpetual ordinance in all your dwelling places throughout your generations.."

Quote:
Christus komt nu wetten geven om in te gaan in het hemelrijk.
Deut 4:2
Do not add to the word which I command you, nor diminish from it, to observe the commandments of the Lord your God which I command you.
Naar boven

Auteur Bericht
MARDIE881

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 17:33

Big Girls,You Are Beautiful

Ach ja,het zal altijd wel een dingetje blijven in onze perfectiemaatschappij maar mij boeit het echt niet of iemand nu dik,dun,krom of scheef is.
M'n ex was zowat het dubbele van mijn gewicht (mede dankzij medicijnen) en ik heb met liefde haar verzorgd,smetplekken inclusief. (sudocreme verzacht trouwens de schraalheid goed maar bij bacterie toch ff een zalfje bij de huisarts halen)
Om gezondheidsredenen kan een beetje afvallen geen kwaad mits je daarbij geen stress ervaart want anders gaat het niet werken. En juist de druk van anderen maakt het zo stressvol. Al die vooroordelen die er zijn,ik kan me er mateloos aan irriteren.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 17:52

JOL252 schreef:
Zo en na een dagje doorgezaagd te hebben (lekker gewerkt) nu even een Vivaldimomentje ...

http://youtu.be/DIGfO2Dgc9Y

Smiley met dichtgeplakte mond (sorry alle lieve klassieke-muziekliefhebbers) Knipoog smiley

en toch......hou ik nog steeds van je Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

http://www.youtube.com/watch?v=HZQ83erTHUQ

Vivaldi - The Four Seasons - Summer "Presto"
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:05

haha gemeentepils =water Clown smiley
Ik drink er liters van
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:07

JANS221 schreef:
en toch......hou ik nog steeds van je Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt http://www.youtube.com/watch?v=HZQ83erTHUQ

Vivaldi - The Four Seasons - Summer "Presto"

AAAWWW toch fijn als je onvoorwaardelijk geaccepteerd bent. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:31

Niet iedereen beheerst het Engels, Nadine. En als het in het Nederlands staat, dan hoef je de vele teksten niet op te zoeken. Of vermijd je daarmee de Statenvertaling? Dat vind ik persoonlijk dan weer een pluspunt Knipoog smiley Waarom haal je alleen teksten uit het OT aan, terwijl Christus toch wel een eigen interpretatie van jouw teksten had?

Thomas, die overigens het Engels wel beheerst, mocht je daar aan twijfelen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 8 augustus 2013, 18:49
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:34

PIETER619 schreef:
In hoeverre staan wij God toe in ons leven? Zelf probeer ik wel zo goed mogelijk christen c.q, heilige te zijn. Een ieder die in Hem (Jezus opstanding gelooft en acccepteerd) gelooft is door Jezus dus geheiligd. Als er in de Bijbel staat bid voor alle heiligen, is dat voor hen die sowieso geheiligd zijn door hun bewust belijdend christen zijn.

Wat Faith aangeeft met meer geheiligd klopt wel en niet, maar wat zij zegt is wel waar, waar is ons besef van wat de Heer met ons voor heeft, wel afhangt van onze manier van bezig zijn.

Wat moet een vader doen als zijn kinderen alles wel goed vinden en Hem alleen maar nodig hebben als er nood is? Wat mot een vader met zijn liefde als wij die alleen maar beantwoorden als het ons uitkomt?

Hoe meer wij met onze Vader omgaan hoe meer we van Hem kunnen houden, destemeer kan Hij Zijn Liefde tonen. Jezu sleerde ons bidden het "Onze vader", dus mogenwe er vanuit gaan dat we samen met elkaar door het levnen moeten gaan elkaar als broer en zus tot steun te zijn. Helaas is het individualisme ook bij ons als christen toegeslagen, i kkan het wel alleen af e nde vader moet maar genoegne nemen met mijn mening en manier van geloven.

Kan of moet God (als Vader), zijn kindernewle alles geven ook als zij het niet willen? Bid en u zal gegeven worden, was Jezus een leugenaar toen Hij dat zei? Wanneer wij ons meer gaan "heiligen", dus met God bezig gaan, zal dat Hem deugd doen (denk ik) en wil Hij ook verhoorder der gebeden zijn. Maar ook de manier van bidden is iets waar we ons eens goed bij na gaan moeten denken, wie van ons bid proclamerend?

Eigenlijk hoe meer wij ons "heiligen" ( met God en zijn Woord bezig zijn en ons meer gaan openstellen voor Zijn Geest), destemeer kunnen we leren wat God van ons verlangd. Laten we ophouden gewoonte christenen te zijn

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is natuurlijk, en ook iedereen beleefd en draagt zijn christen zijn op zijn/haar eigen manier uit. Ligt ook aan je zelfvertrouwen, hoe je zelf in elkaar steekt. Dus eigenlijk is de term heilig zijn wat verwarrend.....Ik denk dan gelijk aan heilig boontje.....Knipoog smiley
Ben je dan alleen heilig als je veel tijd aan God besteedt????
En wat versta je onder proclamerend bidden? Ik weet nooit wat ik me daar bij voor moet stellen. Toch niet bidden al la Jan Zijlstra mag ik hopen? Ik vind dat onder de categorie dwingend bidden vallen.....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5682 5683 5684 5685 5686 5687 5688 ... 6194 Volgende
Pagina 5685 van 6194