| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:17
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | @ Shanita,
Of, hoe kan zoiets moois als liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal
Dat kan toch niet?
En uit die oerknal kwam dan een man uit voort en ook een vrouw en hee da`s ook toevallig die twee kunnen ook nog eens kindertjes maken.? |
Ja, dat bedoel ik ook, daar is over na gedacht !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:19
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Mooi!
WILLEMIJN232:
Ja, idd...mee eens. Het veroordelen van mensen die 'anders' zijn. Daar hoef je geeneens homo voor te zijn.... Dat kan je/iemand al hebben als tie een beetje afwijkt... Kijken naar het mooie... En idd...kijken wat iemand niet schrijft... En kijken hoe iets misschien is gekomen... En kijken naar het mooie, ipv het 'in de war zijnde'....en daar dan meteen wat clichés aan vastbinden. Ja, zo kan ik nog eventjes doorgaan...
Idd, andersdenken, dus ook andersvoelenden...als iemand zich eens zou inleven...de menselijke geest zit zo mooi in elkaar...en is zo creatief..
En ja, er zíjn nu eenmaal slechte mensen en goede mensen.
En ja, de Bijbel is duidelijk over de slechte mensen, die gaan waar ze horen, naar de hel, samen met alle andere slechte mensen. Daarom heet het ook de hel. Want men bedriegt, besteelt en belazerd continu elkaar daar, en dat voor eeuwig. In een boek van C.S. Lewis las ik eens, een slecht iemand wíl niet eens naar de hemel...wat heeft die daar te zoeken? Zie: De grote scheiding. Auteurs: C.S. Lewis
En dan denk ik, Homo's slecht Hoé(op welke manier) slecht? Kan niet, dat is hun aard, komt voor. Ik heb er geen last van, vind ze juist aardig, leuk en optimistisch.
Nog even één kleine opmerking ;)
Je kan er pas voor iemand anders, wie dan ook, buurman, vriend oid, zijn, als je er eerst voor je eigen bent geweest. Op die dag, in het leven, net wat de situatie vraagt. Of, je kan pas geven als je zelf hebt...
Ja, dus soms moet je idd eerst even aan jezelf denken. Je hoort dat weleens bij mensen die werken met andere mensen als ze dan op vakantie gaan zeggen ze vaak dat ze zich gaan 'opladen', om hun werk straks weer te kunnen doen.
NB: Nog even iets over de Gay pride, parade of hoe noemen ze dat. Er zijn ook vele Amsterdammers, ook met een boot in de gracht en die zijn gewoon hetero, die dossen zich uit voor de fun met iig íets roze, net als dat met Koninginnedag, of met voetbal, iedereen, velen, toch even iets oranjes aandoen.
S. Heeft het idee dat er meer hetero's zijn dan homo's dan, gaat om gezellig en jezelf kunnen zijn, meer dan als het per sé om 'gay' gaat... |
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt en teveel op jezelf betrekt, het gaat mij om omzien naar anderen, dus niet alleen naar mensen die anders zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:25
|
|
|
|
Hai Willemijn,
| Quote: | | Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt en teveel op jezelf betrekt, het gaat mij om omzien naar anderen, dus niet alleen naar mensen die anders zijn. |
Toen ik de post schreef, dacht ik aan anderen die ik ken
Mensen die anders zijn, zijn vaak ook anderen. En anderen zijn vaak ook mensen die anders zijn.
Ik kom uit Amsterdam, ik ben een Amsterdammer, en ik weet daarom ook dat men in Amsterdam het niet zo kan boeien welke gay parade, pride of Koninginnedag. Maar gewoon even gezellig met wat mensen eruit.
Zegens!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 15 augustus 2013, 18:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN542
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:42
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Eigenlijk had er ook bij kunnen staan wat deed de Heilige Geest?
Ik ben wel van één ding overtuigd, de Geest en Zijn kunnen en doen, wordt, in het algemeen, zwaar onder gewaardeerd door ons, en het is puur uit onwetendheid. |
Ik citeer:
Jezus zei "ik geef u Mijn Geest", maar was die al niet ver voor die tijd aanwezig?
Als je mattheus gaat lezen en de geboorte van jezus leest, staat er dat deze door de heilige geest werd geboren worden. Dus inderdaad..VOOR jezus was de heilige geest er ook.kan ik er dan uit opmaken..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:53
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Succes ermee Shanita, je hoeft het in ieder geval niet alleen te doen  |
Ja, dáárom was het juist; ik wou het steeds alleen doen, ja lukte niet....
Het viel achteraf allemaal wel weer heel erg mee...
Ja, ik had gebed gevraagd, ja, en geloof me dan voel je je echt wel wanhopig hoor, als je hier en plein public gebed durft te vragen....denk ik
S. Dankbaar en ook blij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:58
|
|
|
|
| NATASCHA642 schreef: | Klaaag klaaag moet nog ruim een week geduld hebben ...... zucht
Dan weet ik of ik ander huis heb ...... |
Oooh, wat kan een week dán lang duuuuuren...!
Sterkte ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Je kan je advragen of we dit allemaal willen weten of hier op het forum moeten zetten. Ik zou zeggen, geef het zo min mogelijk aandacht! |
Ahum...
Willemijn,
Dit is Nieuwsch Hoekje, en dat is nieuws....
Troost je, ik ben zo weg, en ook de heeele avond;), (en sorry, ik vind het nu eenmaal leuk wat te posten, en het kan heel belangrijk voor mij zijn)....dus dan hebben 'we' geen last meer van mij.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 15 augustus 2013, 19:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:26
|
|
|
|
Een mooi voorbeeld over dat er voor de Heilige Geest weinig ruimte is
Mensen weten dat de Heilige Geest geloof geeft, maar ze kennen Hem niet persoonlijk. De relatie tussen de Geest en de gelovige is vaak net als de relatie tussen een man en een vrouw in een slecht huwelijk. Ze leven onder hetzelfde dak. De man maakt voortdurend gebruik van de service die zijn vrouw hem verleent. Maar hij praat en communiceert nauwelijks met haar. Hij ziet nauwelijks dat ze er is en geniet niet van de relatie met haar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:38
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, dáárom was het juist; ik wou het steeds alleen doen, ja lukte niet....
Het viel achteraf allemaal wel weer heel erg mee...
Ja, ik had gebed gevraagd, ja, en geloof me dan voel je je echt wel wanhopig hoor, als je hier en plein public gebed durft te vragen....denk ik
S. Dankbaar en ook blij!  |
Gelukkig viel het mee, gebed is krachtig en voel je niet bezwaard om voor gebed te vragen. Of wij nu een gebedspunt meer of minder hebben Is toch fijn om voor allerlei mensen te kunnen bidden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:45
|
|
|
|
Auto is naar de garage geweest.... Deel van de uitlaat vervangen...(en de garage urries GE-vangen 0
Auto is gewassen...(dank je wel zoon!!!) Nu nog even de stofzuiger er door heen. De voorraadkast opgeruimd...bedden verschoond...2 wassen gedraaid... Ramen en gordijntjes in de keuken zijn weer schoon!!!
Straks Tiramisu maken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGRID410
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:45
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Een mooi voorbeeld over dat er voor de Heilige Geest weinig ruimte is
Mensen weten dat de Heilige Geest geloof geeft, maar ze kennen Hem niet persoonlijk. De relatie tussen de Geest en de gelovige is vaak net als de relatie tussen een man en een vrouw in een slecht huwelijk. Ze leven onder hetzelfde dak. De man maakt voortdurend gebruik van de service die zijn vrouw hem verleent. Maar hij praat en communiceert nauwelijks met haar. Hij ziet nauwelijks dat ze er is en geniet niet van de relatie met haar. |
O, ik moet echt vreselijk lachen om de tekst van Jane. Wat herkenbaar....
Maar los van het hilarische (en pijnlijk herkenbaar.... ) is het een mooi voorbeeld over de Heilige Geest. Zelf vind ik de Heilige Geest ook het moeilijkst te vatten, maar als ik 's ochtends bij het ontbijt met de kinderen bid om leiding van de Heilige Geest, verloopt de dag altijd beter 
Maar ik vind het wel moeilijk om me helemaal aan de Heilige Geest over te geven, ik heb toch graag zelf wel de touwtjes in handen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:47
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Een mooi voorbeeld over dat er voor de Heilige Geest weinig ruimte is
Mensen weten dat de Heilige Geest geloof geeft, maar ze kennen Hem niet persoonlijk. De relatie tussen de Geest en de gelovige is vaak net als de relatie tussen een man en een vrouw in een slecht huwelijk. Ze leven onder hetzelfde dak. De man maakt voortdurend gebruik van de service die zijn vrouw hem verleent. Maar hij praat en communiceert nauwelijks met haar. Hij ziet nauwelijks dat ze er is en geniet niet van de relatie met haar. |
Ik hoop waar je man schrijft ook vrouw in kan vullen? Een slecht huwelijk komt niet altijd alleen van de man toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGRID410
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:48
|
|
|
|
Wat zijn hier toch veel lieve mensen! Gods zegen allemaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:50
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Auto is naar de garage geweest.... Deel van de uitlaat vervangen...(en de garage urries GE-vangen 0
Auto is gewassen...(dank je wel zoon!!!) Nu nog even de stofzuiger er door heen. De voorraadkast opgeruimd...bedden verschoond...2 wassen gedraaid... Ramen en gordijntjes in de keuken zijn weer schoon!!!
Straks Tiramisu maken  |
Nou dat heb je wel verdiend na al die klusjes, eet smakelijk zeeland
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op donderdag 15 augustus 2013, 19:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:53
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik hoop waar je man schrijft ook vrouw in kan vullen? Een slecht huwelijk komt niet altijd alleen van de man toch? |
Ja natuurlijk kun je ook vrouw in vullen Willemijn, maakt mij niet uit, het ging om een voorbeeld hè
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
|
|
|

Ongeveer zoiets ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NICKY029
|
|
|
|
|
|
Het uitje word op 21 sept.
En wilde het rond drie uur plannen, er is nog inbreng. Er gaan 4 mannen en 3 vrouwen en 1 kind mee.
Ik had glow golf in houten uitgezocht op de Horeca paviljoen De Toekomst meidoornkade 25 Houten
Het zou leuk zijn als er nog een dame mee gaat. Maar heren en dames zijn welkom.
Laatst aangepast door
|
NICKY029
|
op vrijdag 16 augustus 2013, 16:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 20:15
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | 
Ongeveer zoiets ... |
Hoelang ga je wel niet weg Jol;)))
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 20:17
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Hoelang ga je wel niet weg Jol;))) |
en wat een boel mannen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 20:44
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | en wat een boel mannen!!  |
Jol zet effe brilletje met zelfkleurende glazen op... Oh die moeten er nog ééééven af.
(Zag ik die nou gewoon voor bagage aan?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 15 augustus 2013, 20:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 20:56
|
|
|
|
|
Augustinus of Hipp: “The world is a book, and those who do not travel read only one page.”
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 20:59
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Jol zet effe brilletje met zelfkleurende glazen op... Oh die moeten er nog ééééven af.
(Zag ik die nou gewoon voor bagage aan?  |
Past dat allemaal wel in jouw tentje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 21:02
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Past dat allemaal wel in jouw tentje? |
Ik zet de rest anders wel in jouw tentje. Plek zat toch.
En dat terwijl m'n knuffelbeer ook nog ergens in de auto gepropt moet.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 15 augustus 2013, 21:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 21:12
|
|
|
|
| CHRISTIAN542 schreef: | Ik citeer:
Jezus zei "ik geef u Mijn Geest", maar was die al niet ver voor die tijd aanwezig?
Als je mattheus gaat lezen en de geboorte van jezus leest, staat er dat deze door de heilige geest werd geboren worden. Dus inderdaad..VOOR jezus was de heilige geest er ook.kan ik er dan uit opmaken.. | G Ja, in Genesis staat zelfs dat de Geest Gods over de wateren zweefde. Maar het grote verschil is, dat de Heilige Geest, na de uitstorting, in onze harten woont. Onze lichamen zijn nu de tempel van de Heilige Geest, voor degenen die Jezus als hun zaligmaker hebben aangenomen.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 15 augustus 2013, 21:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 21:19
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Ja natuurlijk kun je ook vrouw in vullen Willemijn, maakt mij niet uit, het ging om een voorbeeld hè  |
Ik vond het wel erg man onvriendelijk klinken.........vandaar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 21:25
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | dankje, hier leer je me iets wat ik meeneem. Op zo,n manier heb ik het echt nog nooit bekeken.
goedbedoelde adviezen, die je eigenlijk meer bezeren als goed doen. ze zijn goedbedoeld. trappen je na beneden en je denkt ach goed bedoeld maar... waarom? uit onwetendheid, niet beseffend hoe het voor iemand echt is. hier zie ik in een keer iets in. hoe wij soms goedbedoeld op de homo topics, ze misschien wel heel hard kwetsen. het inderdaad niet liefdevol over kan komen. petra die zich schaamt.
wat betreft jouw ziek zijn, durf er bijna niets op te zeggen, bang voor verkeerde woorden. lijkt me een erg moeilijke zware weg, waar je nu door heen gaat. Lijkt me ook zeer moeilijk als mensen goed bedoeld verkeerd reageren als positief blijven.
Volgens mij zijn mensen geneigd om altijd woorden van troost en opbeuring voor een mens te zoeken. wat ik leerde met het rouwproces met me dochter, toen ze haar kindje verloor, is dat dat onzin is zulke woorden voor haar destijds. gewoon er voor haar zijn, met haar zijn in haar ontmoedigde momenten en luisteren. en haar ruimte geven om effe ontmoedigd te zijn, haar verdriet te uitten. veel mensen kwamen ook met goedbedoelde dingen dat ik dacht ehhh.... beter zeg je niks.
ineens zie ik in, hoe wij vaak op een soort zelfde manier met homo,s omgaan van eh doe dit, doe dat, wat weten wij ervan inderdaad? Zelf heb ik altijd alleen na ze geluisterd, maar en dan vooral de kerk, die heeft de oplossing... sommige oplossingen klinken net zo stom denk ik, als dat ze van mij eisen dat ik al me seksuele gevoelens moet negeren omdat ik niet getrouwd ben. |
Mooi stukje Petra........en wat mij betreft, doe maar gewoon gewoon.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 21:35
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ik zet de rest anders wel in jouw tentje. Plek zat toch.
En dat terwijl m'n knuffelbeer ook nog ergens in de auto gepropt moet.  |
Daar moet je gewoon plaats voor MAKEN!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 21:48
|
|
|
|
Even aansluiten bij Freek.
We kunnen hele mooie woorden zeggen over de homosekuele medemens, dat het 'moet kunnen' ........ook een typisch nederlands nietszeggende opmerking waaronder heeeel veel openlijke smeerlapperij wordt geschaard.
Een zwaktebod bij gebrek aan structuur. Geen wetten ,geen regels, geen normen.........'moet kunnen' Maar mannen denken veelal toch anders over hun homoseksuele buurman dan een vrouw. En met het gevaar cq het risico lopend om weggezet te worden als G Wilders aanhanger of wat dies meer zij, durven veel mannen niet te zeggen wat deze 2 heren wel durven te zeggen.
Het is in Nederland een gotspe om iets van iets te vinden wat niet door de grijze massa wordt gesteund. Alle zgn vooruitstrevendheid ten spijt is deze samenleving dan weliswaar zgn progressief maar ook zeer zeker oppressief........ Voor elke 'afwijkende mening' is er een kwalificatie.
En die is doorgaans erg paternalistisch feministisch getint. Feit is en blijft toch nog dat homoseksualiteit onder heteromannen in veel gevallen slechts afschuw opwekt en idd een ergernis die helaas tot excessen kan leiden.
Maw vrouwen vinden homo s wellicht erg knuffelbaar ......de gemiddelde man daarentegen niet. Misschien toch iets in de man wat niet wegfeminiseerbaar is ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIJN277
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 21:59
|
|
|
|
Het is al wat later op de avond en ik begin melig te worden.....
Komt er nog eentje (voor in de kroeg, maar omdat ik daar weinig tot nooit kom s'avonds zijn jullie de pineut, haha). Lach of ik schiet...
Er liggen twee lucifers in het ziekenhuis. Zegt de ene tegen de ander: 'waarom lig jij hier ?'. 'Nou' zegt de ander,' ik heb mijn kop verbrand '.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 22:14
|
|
|
|
[quote=SHANITA130]Ahum...
Willemijn,
Dit is Nieuwsch Hoekje, en dat is nieuws....
[size=7]Troost je, ik ben zo weg, en ook de heeele avond;), (en sorry, ik vind het nu eenmaal leuk wat te posten, en het kan heel belangrijk voor mij zijn)....[color=EE82EE]dus dan hebben 'we' geen last meer van mij[/colo
Je mag je tekst , zo flauw als hij. Is, ook best in grotere letters zetten! Ik neem hem maar niet serieus anders zou ik me er mog aan ergeren en kost het me weer veel energie, zou zonde zijn toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |