| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 22:40
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik vond het wel erg man onvriendelijk klinken.........vandaar... |
Op de letter gezien wel ja, maar een uitstekend voorbeeld van hoe wij omgaan met de Geest. Wij hangen te veel aan "Waar 2 of 3 in Mijn naam aanwezig zijn, ben Ik in hun midden" en denken dat het dan wel goed zit.
God is in ons midden door Zijn Geest, als we samen zijn, maar de Geest wil (mijn inziens) niet alleen in harten gaan wonen, maar ons gebruiken (dus aan het werk in in ons) om, ten eerste Jezus groot te maken en daarnaast ook om ons te helpen.
Zelf ben ik een bewust belijdend christen geworden door de Geest die in mij werkte, maar ik verlang eigenlijk naar de andere doop, namelijk de doop in de Geest. Vervulling en doop in de Geest wordt door velen als het zelfde gezien, maar er is toch weldegelijk eenverschil, mede omdat vervulling van Geest meerdere malen kan voor doen , bijv als je aangeraakt cq emotioneel wordt door een mooi lied of woorden of gebaar die een ander brengt, precies op he tjuiste moment.
Maar er is zo veel meer moois over de Geest te schrijven en vooral ook te delen , en ik heb de Wijsheid (een gave van de Geest ) niet in pacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 22:55
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Zal zeggen onderzoek het eens in het echt, ha ha ga Es' na het hoge bomen bos bij kasteel hoekelum met volle maan rond middernacht Echt spookt daar en zit hele groep verkeerde afgod te aanbidden. Ps neem wel een bijbel mee. Ter bescherming
Weet het iemand die daar werkte moest wel Es' op het kasteel passen. Die ik kan.
En als je spook ziet, in naam van Jezus kun je hem wegsturen.
Meerderen mensen die daar werken weten dat het daar spookt. Vooral degene die daar wonen. Ha ha echt eng. Weet niet of je van horror filmen houd..... Vroeger deed men in het kasteel offeren daar, en vaak midden in de nacht, zitten griezels in het bos verkeerde dingen te aanbidden en proberen het kasteel dan binnen te dringen daarna.
Jij als, wetende waar je woont, moet dat toch ook bekend zijn? Of niet? |
Het feit dat je zegt dat ik een Bijbel moet meenemen zegt al genoeg! Sorry, been there, seen it, done that! En als je realistisch nadenkt kun je zelf ook wel beseffen dat ik daar niet serieus op in KAN gaan! Maar doe je huiswerk! Wordt je alleen maar slimmer van! Ddww! Doei doei!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 22:57
|
|
|
|
|
Ps, ik hoef helemaal niet naar Hoekelum om daar iets te ontwaren waar jij in "geloofd"! Dat is zo'n dooddoener! Ik leef gewoon, is daar iets mis mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:02
|
|
|
|
|
Aan allemaal! Waarom blijven jullie structureel de oerknal en de evolutie op 1 lijn plaatsen? Dat snap ik niet! Dat zijn echt 2 totaal verschillende dingen! Het 1 heeft totaal niets te maken met het ander! Maar misschien is dit offtopic?!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:08
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, Precies,
Net wat Jane zegt, je leeft in Vrijheid.
Ik bedoel zo: eeuwig leven...had je daarvoor voordat je/ik dus niet geloofde nog het akelige idee, na de dood is er niets, houdt het op,
Ja, nu niet meer. Nee, want nu is er ineens eeuwig leven, je ziel of geest bijft bestaan.
Na de natuurlijke dood, krijg je een ander onvergankelijk lichaam, En dan leef je voor eeuwig, in de Hemel.
Want en daarom; je hebt oneindige getallen in de wiskunde, die ook echt bestaan, een cirkel is oneindig en natuurlijk het Heelal.
Als kind dacht ik weleens, van ja, er moet toch ergens een einde zijn in het heelal, en dat stelde ik me voor als een gemetselde muur.
Maar ja, hoe zit dat dan achter die muur, wat zit daarachter, daar moet toch ook iets achter zijn....niet voor te stellen bijna dat oneindige.
Zo is het ook met eeuwig leven.
Ergens ook wel logisch, het Bewustzijn kan niet zomaar even in het niets verdwijnen.
Ja, je hebt ook wel wetenschappers die denken ja de hersens zijn gewoon stroompjes en chemische reacties. Is ook wel zo, maar hoe kan zoiets vernuftigs als de hersenen nou ontstaan zijn door een oerknal?
Daar moet een 'intelligentie' aan te pas zijn gekomen.
Of, hoe kan zoiets moois als Liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal?
Dat kan toch niet?
Dus, logisch, dat heeft God bedacht en gemaakt, want God was er al vanaf het begin. Toen er nog helemaal niet was. Ja, wonderlijk; het leven is erg mooi en...wonderlijk...
Later verder.... |
Ik vraag me oprecht af of je ooit weleens over de eeuwigheid hebt nagedacht! Of was dat een leuk en warm hersenspinsel voor jou?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:10
|
|
|
|
Hier een bericht over de eeuwigheid! Denk er rustig en realistisch over na!
En heb je hier weleens over nagedacht:
In 1912 zonk de Titanic. Dat lijkt onderhand een eeuwigheid geleden. Napoleon, nog langer. De Middeleeuwen? Wauw, dat is de oertijd. Jezus is al heel lang weg. Daarvoor, in het begin der dagen, was er een heuse zondvloed! Ten tijde dat de pyramiden gebouwd werden. Allememachies, kun je je voorstellen HOE LANG dat al geleden is??? En dan komt dat geloofje. Dat geloofje claimt dat de Aarde 6.000 jaar oud is. Als we een gebouw van 50 verdiepingen hebben, en dat als werkelijke tijdschaal gebruiken, is die 6.000 jaar ongeveer precies de laag verf op het dak, terwijl de gehele toren de tijd is dat de Aarde al bestaat, driehonderdertigduizend keer bevestigd door moderne wetenschap. Kun je je DAT voorstellen? ZOVEEL tijd? Vijfenveertighonderdzestigmiljoen jaar?? Veel sterren hebben een levensspanne van om en nabij de NEGENDUIZEND MILJOEN jaar (9.000.000.000 jaar dus)... Bent u daar nog? Dit universum bestaat al 14.000.000.000 jaar.
Niemand is in staat zich dat voor te stellen, ook onze nog langer levende timmermanfans niet. Die gaan oneindig lang mee. Dus ook 14.000.000.000 jaar x oneindig, ze gaan het allemaal meemaken. Echt absuuuuuuuuuuurdddddd laaaaaaaaaaaaaannnnnnngggggggggggg. En dan zitten ze allemaal bij elkaar bij die vrolijke god. Niet 1 jaar. Niet 10. Niet 100. Niet 1.000. Niet 10.000. Niet 100.000. Niet 1.000.000. Niet 10.000.000. Niet 100.000.000. Niet 1.000.000.000. Niet 1.000.000.000.000. Niet 1.000.000.000.000.000. En niet 1.000.000.000.000.000.000.000. Ja, zelfs meer jaren dan er atomen in het universum zijn, 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000, zoveel kaarsjes hebben ze straks op hun taart bij hun fantasie-god. En onze christenen gaan het nog bonter maken, want ze gaan nooit meer dood, dus zelfs 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 tot de heilige 40ste macht aan jaren, en nog steeds zijn ze er, denken ze dan. Goed, hoe ga je je vermaken dan? Op een gegeven moment heb je alles zoveel gedaan, en komt alles zo ongelofelijk je neus uit, dat je waarschijnlijk helemaal gek wordt en zelfmoord wil plegen. Maar ja, dat gaat ook niet. Je moet nog eens een keer 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bij die god zijn. En daarna nog eens 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000. En ook nog een keer 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 x 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bij die god zijn.
Wat een afschuwelijke straf moet dat zijn. "Ik ga langer bestaan dan een ster omdat ik in 1 van de paar honderd godenzonen gelooof die mijn opa bedacht heeft"
Hahahaha!!! En natuurlijk zonder ook maar een seconde over de waanzin en de consequentie ervan na te denken. Nee, vooral zo onzalig mogelijk onwetend zijn, in de totale waan dat dit levensgeluk brengt. Jullie zijn echt veeeel intelligenter dan onze neefjes in de bomen van Afrika zeg. En ook totaal niet naief. En wat een ijzeren mentaliteit, die gigantische oogkleppen op + DREAM MODE! Typevauten gewijzigd!
Laatst aangepast door
|
LANFY127
|
op donderdag 15 augustus 2013, 23:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN542
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:22
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Op de letter gezien wel ja, maar een uitstekend voorbeeld van hoe wij omgaan met de Geest. Wij hangen te veel aan "Waar 2 of 3 in Mijn naam aanwezig zijn, ben Ik in hun midden" en denken dat het dan wel goed zit.
God is in ons midden door Zijn Geest, als we samen zijn, maar de Geest wil (mijn inziens) niet alleen in harten gaan wonen, maar ons gebruiken (dus aan het werk in in ons) om, ten eerste Jezus groot te maken en daarnaast ook om ons te helpen.
Zelf ben ik een bewust belijdend christen geworden door de Geest die in mij werkte, maar ik verlang eigenlijk naar de andere doop, namelijk de doop in de Geest. Vervulling en doop in de Geest wordt door velen als het zelfde gezien, maar er is toch weldegelijk eenverschil, mede omdat vervulling van Geest meerdere malen kan voor doen , bijv als je aangeraakt cq emotioneel wordt door een mooi lied of woorden of gebaar die een ander brengt, precies op he tjuiste moment.
Maar er is zo veel meer moois over de Geest te schrijven en vooral ook te delen , en ik heb de Wijsheid (een gave van de Geest ) niet in pacht |
...................... De geest is emotioneel aanvaardend. dat heeft ieder mens.. maar heeft ieder mens dan de heilige geest ontvangen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:30
|
|
|
|
God zal bij de mensen zijn! En dan staat er in Openb. 21 : 4: “En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan. En Die op de troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide tot mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en getrouw”. Het zal dus letterlijk een hemel op aarde zijn! Geen dood, geen rouw, geen tranen, geen moeite zal er meer zijn.
Dream on??
Dit is mijn dream-on... En dat mag ik bij tijden hebben...doen... ZONDER OOGKLEPPEN!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:32
|
|
|
|
|
Tsja, zo blijkt maar weer: Geloof in de Enige, ware God is niet te verklaren vanuit redenatie van feiten, geloof is enkel mogelijk wanneer Hijzelf het je geeft. En van daaruit zijn dan wel zichtbare feiten die dat kunnen ondersteunen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:37
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | Hier een bericht over de eeuwigheid! Denk er rustig en realistisch over na!
Hahahaha!!! En natuurlijk zonder ook maar een seconde over de waanzin en de consequentie ervan na te denken. Nee, vooral zo onzalig mogelijk onwetend zijn, in de totale waan dat dit levensgeluk brengt. Jullie zijn echt veeeel intelligenter dan onze neefjes in de bomen van Afrika zeg. En ook totaal niet naief. En wat een ijzeren mentaliteit, die gigantische oogkleppen op + DREAM MODE! Typevauten gewijzigd!  |
Wat je wel of niet gelooft moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar je hoeft niet beledigend naar ons te worden. Je bent hier geheel vrijwillig op deze christelijke site, dus verwacht ik op zn minst respect voor mijn opvatingen.
@Roelande die blij is dat haar relatie met de enige levende God haar heel veel levensgeluk brengt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 00:17
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Wat je wel of niet gelooft moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar je hoeft niet beledigend naar ons te worden. Je bent hier geheel vrijwillig op deze christelijke site, dus verwacht ik op zn minst respect voor mijn opvatingen.
@Roelande die blij is dat haar relatie met de enige levende God haar heel veel levensgeluk brengt |
Dank je Roelande...zo voelde ik het ook!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 00:24
|
|
|
|
Vrijdagavond...dan hoop ik een heel gezellige avond te hebben... Samen met collega''s en mijn gehandicapte vrienden!!!
Het wordt een BBQ...in mijn geliefde theetuin!!
http://jikkemiene.gors.nl/
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 06:21
|
|
|
|
Vanuit onze aardse view hebben we inderdaad geen idee Lanfy. De eeuwigheid zit misschien heel anders in elkaar dan jij hier voor ons uitrekent naar aardse tijden en wijsheden.
P.s. Ik begrijp dat je er eigenlijk al over uitgedacht bent en het voor jou duidelijk is dat het christelijke geloof het (ook al) niet is. Dan begrijp ik eigenlijk niet zo goed waarom je deze vraag dan nog stelt. Om de "naïviteit" en "kortzichtigheid" van de simpel mindeds hier aan "het licht" te brengen?
Ik geloof wel dat je taaiere kost kan gebruiken dan de geëikte antwoorden die jij steeds tegenkomt en voor jou niet voldoen. Een wetenschapper als C.S. Lewis heeft leuke doorknagers geschreven en Cees Dekkers heeft zich met de opmerkingen en eeuwenoude vragen waar jij mee komt allang bezig gehouden... maar vermoedelijk interesseert je dat ook al niet meer omdat je jouw waarheid al hebt gevonden?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 16 augustus 2013, 07:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 07:17
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Vanuit onze aardse view hebben we inderdaad geen idee Lanfy. De eeuwigheid zit misschien heel anders in elkaar dan jij hier voor ons uitrekent naar aardse tijden en wijsheden.
...........
|
Dat is juist het verschil tussen God en andere goden (cq christendom en andere religies). Als je aan Gods woorden rekent, blijkt het niet te berekenen. Het is dan of belachelijk of verwonderlijk voor je afhankelijk of je niet of wel gelooft.
Andere religies zijn berekenbaar. Als je dit doet dan dat. 1+1= 2. Heel simpel die andere religies, begrijpbaar voor de mens.
Voor mij als iets begrijpbaar voor de mens is, is het gemaakt door de mens, dus niets goddelijks aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 07:21
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Op de letter gezien wel ja, maar een uitstekend voorbeeld van hoe wij omgaan met de Geest. Wij hangen te veel aan "Waar 2 of 3 in Mijn naam aanwezig zijn, ben Ik in hun midden" en denken dat het dan wel goed zit.
Maar er is zo veel meer moois over de Geest te schrijven en vooral ook te delen , en ik heb de Wijsheid (een gave van de Geest ) niet in pacht |
Ik ervaar juist heel sterk dat Gods geest in ons midden gevoel en totaal niet dat je in de Geest voelen gevoel, sterker nog, daar heb ik echt helemaal niets mee. Ik hoor en lees dat soms met grote verbazing.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 07:26
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Dat is juist het verschil tussen God en andere goden (cq christendom en andere religies). Als je aan Gods woorden rekent, blijkt het niet te berekenen. Het is dan of belachelijk of verwonderlijk voor je afhankelijk of je niet of wel gelooft.
Andere religies zijn berekenbaar. Als je dit doet dan dat. 1+1= 2. Heel simpel die andere religies, begrijpbaar voor de mens.
Voor mij als iets begrijpbaar voor de mens is, is het gemaakt door de mens, dus niets goddelijks aan. |
Yep, ben ik met je eens.
Ik moet even denken aan: "Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. Want door dit (geloof) is aan de ouden een getuigenis gegeven. Door het geloof verstaan wij, dat de wereld door het woord van God tot stand gebracht is, zodat het zichtbare niet ontstaan is uit het waarneembare."
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 16 augustus 2013, 07:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 08:07
|
|
|
|
Vrijdag 16 augustus, 1 Koningen 14: 12-20; Iets goeds.
Abia, de zieke zoon van Jerobeam, is blijkbaar een heel ander type geweest dan zijn vader of zijn broers. Volgens de profeet Achia was hij de volstrekt enige in heel het gezin van Jerobeam in wie God iets goeds heeft kunnen vinden. De profeet geeft hierover echter geen details. Misschien was hij een beetje type Noach. Rechtvaardig voor God, een mens uit één stuk, zich niet schamend voor God. goed betekent in de Bijbel altijd dat je bent zoals God je bedoelde (Gen. 1). Misschien deed hij als enige in heel het gezin van Jerobeam niet mee met dat ‘God is zo sterk als een stier’-geloof. En wie je in Betel ook allemaal zag, Abia niet! Zijn de mensen in Israël daarom zo verdrietig, als hij sterft? Hebben ze geweten: die Abia is anders dan zijn vader? Als die aan de regering komt, zal het anders toegaan? Was hij de oudste zoon of juist de jongste? Zulke gelovige kinderen geven ouders van het type Jerobeam en zijn vrouw meestal een flinke schok. Ze vormen een ontroerende aanklacht. Maar ook een nieuwe uitnodiging naar God toe! Had Jerobeam daarop nu maar gereageerd, dan had Abia’s leven en vroege sterven ook voor hem iets goeds opgeleverd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 08:35
|
|
|
|
Studie over het Onze Vader (deel 3) Het Onze Vader laat zien hoe we kunnen bidden naar de wil van God.
Opbouw:
Onze Vader die in de hemelen zijt, uw naam worde geheiligd; ) uw Koninkrijk kome; ) gelijk in de hemel alzo ook op de aarde. uw wil geschiede, ) Geef ons heden dagelijks brood; en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren; en leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want: U is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen.
Vorige keer ging het erom dat we bidden met ons hart op God gericht. In tegenstelling tot de farizeeërs, die zich vooral op de mensen richtten. De opbouw van het Onze Vader ondersteunt dit. De drie gebeden voor je eigen behoeften plaatst Jezus tussen de drie gebeden voor “Gods behoeften” en een drievoudige lofprijzing. Hij plaatst ze in het kader van wat je God toe bidt. Zo wordt je hart eerst gericht op God. Op de wil van God. God die graag wil dat Zijn hemelse Koninkrijk zich ook op aarde steeds meer kan uitbreiden. Daarna bid je voor wat je nodig hebt om mee te kunnen werken aan de vervulling van de eerste drie beden, de uitbreiding van Gods Koninkrijk.
Ten eerste “dagelijks brood”. Brood is een stijlfiguur, waarbij een deel genoemd wordt in plaats van een groter geheel. Vergelijk: ‘koppen tellen’ of ‘neuzen tellen’. Er wordt impliciet meer dan brood bedoeld, namelijk alle lichamelijke, alledaagse behoeften: eten, onderdak, kleding, brandstof voor verwarming. Met ‘dagelijks’ wordt bedoeld ‘brood voor de komende dag’ ; niet een voorraad voor lange tijden, zoals de rijke dwaas uit Lucas 12 had. Bij de rijke dwaas stond al die rijkdom het volgen van Jezus en dus het meewerken aan de uitbreiding van het Koninkrijk in de weg.
Ten tweede “vergeving”. Het Onze Vader wordt gevolgd door vers 14 en 15: “Want als u de mensen hun overtredingen vergeeft, zal uw hemelse Vader ook u vergeven: maar als u de mensen hun overtredingen niet vergeeft, zal ook uw Vader uw overtredingen niet vergeven”. Aan God in de hemel wordt gevraagd of Hij zich aansluit bij de verzoening die wij op aarde tot stand brengen.
Ten derde bescherming tegen afleiding. ‘Leid ons niet in de verzoeking’. God bescherm ons tegen alles wat ons afleidt van het helpen uitbreiden van Uw hemelse Koninkrijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 09:03
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Ps, ik hoef helemaal niet naar Hoekelum om daar iets te ontwaren waar jij in "geloofd"! Dat is zo'n dooddoener! Ik leef gewoon, is daar iets mis mee? |
Jij stelde een vraag, antwoordde je daarop En jij en ik zijn uitgediscuseerd,
Fijne dag nog verder. Doei doei
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 09:13
|
|
|
|
| IESJE369 schreef: | Studie over het Onze Vader (deel 3) Het Onze Vader laat zien hoe we kunnen bidden naar de wil van God.
Opbouw:
Onze Vader die in de hemelen zijt, uw naam worde geheiligd; ) uw Koninkrijk kome; ) gelijk in de hemel alzo ook op de aarde. uw wil geschiede, ) Geef ons heden dagelijks brood; en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren; en leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want: U is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen.
Vorige keer ging het erom dat we bidden met ons hart op God gericht. In tegenstelling tot de farizeeërs, die zich vooral op de mensen richtten. De opbouw van het Onze Vader ondersteunt dit. De drie gebeden voor je eigen behoeften plaatst Jezus tussen de drie gebeden voor “Gods behoeften” en een drievoudige lofprijzing. Hij plaatst ze in het kader van wat je God toe bidt. Zo wordt je hart eerst gericht op God. Op de wil van God. God die graag wil dat Zijn hemelse Koninkrijk zich ook op aarde steeds meer kan uitbreiden. Daarna bid je voor wat je nodig hebt om mee te kunnen werken aan de vervulling van de eerste drie beden, de uitbreiding van Gods Koninkrijk.
Ten eerste “dagelijks brood”. Brood is een stijlfiguur, waarbij een deel genoemd wordt in plaats van een groter geheel. Vergelijk: ‘koppen tellen’ of ‘neuzen tellen’. Er wordt impliciet meer dan brood bedoeld, namelijk alle lichamelijke, alledaagse behoeften: eten, onderdak, kleding, brandstof voor verwarming. Met ‘dagelijks’ wordt bedoeld ‘brood voor de komende dag’ ; niet een voorraad voor lange tijden, zoals de rijke dwaas uit Lucas 12 had. Bij de rijke dwaas stond al die rijkdom het volgen van Jezus en dus het meewerken aan de uitbreiding van het Koninkrijk in de weg.
Ten tweede “vergeving”. Het Onze Vader wordt gevolgd door vers 14 en 15: “Want als u de mensen hun overtredingen vergeeft, zal uw hemelse Vader ook u vergeven: maar als u de mensen hun overtredingen niet vergeeft, zal ook uw Vader uw overtredingen niet vergeven”. Aan God in de hemel wordt gevraagd of Hij zich aansluit bij de verzoening die wij op aarde tot stand brengen.
Ten derde bescherming tegen afleiding. ‘Leid ons niet in de verzoeking’. God bescherm ons tegen alles wat ons afleidt van het helpen uitbreiden van Uw hemelse Koninkrijk. |
In het "Onze Vader"ligt een heel diepe betekenis verscholen waar we soms niet stil bij staan omdat het een vanzelfsprekendheid is en ook mag zijn. Jezus gaf toen aan dat wij met Zijn "bid aldus" Onze Vader, hij ons gelijkt maakte aan kinderen van God, dit is een gigantische niet te bevatten grote rijke zegen, maar spreken we ook een erkenning naar God toe uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 10:10
|
|
|
|
[quote=LANFY127]Hier een bericht over de eeuwigheid! Denk er rustig en realistisch over na!
En heb je hier weleens over nagedacht:
In 1912 zonk de Titanic. Dat lijkt onderhand een eeuwigheid geleden. Napoleon, nog langer. De Middeleeuwen? Wauw, dat is de oertijd. Jezus is al heel lang weg. Daarvoor, in het begin der dagen, was er een heuse zondvloed! Ten tijde dat de pyramiden gebouwd werden. Allememachies, kun je je voorstellen HOE LANG dat al geleden is??? En dan komt dat geloofje. Dat geloofje claimt dat de Aarde 6.000 jaar oud is. Dat geloof ik ook niet. Als we een gebouw van 50 verdiepingen hebben, en dat als werkelijke tijdschaal gebruiken, is die 6.000 jaar ongeveer precies de laag verf op het dak, terwijl de gehele toren de tijd is dat de Aarde al bestaat, driehonderdertigduizend keer bevestigd door moderne wetenschap. Kun je je DAT voorstellen? ZOVEEL tijd? Vijfenveertighonderdzestigmiljoen jaar?? Veel sterren hebben een levensspanne van om en nabij de NEGENDUIZEND MILJOEN jaar (9.000.000.000 jaar dus)... Bent u daar nog? Dit universum bestaat al 14.000.000.000 jaar.
Niemand is in staat zich dat voor te stellen, ook onze nog langer levende timmermanfans niet.NOU DAAR BEN IK OOK GEEN FAN VAN Die gaan oneindig lang mee. Dus ook 14.000.000.000 jaar x oneindig, ze gaan het allemaal meemaken. Echt absuuuuuuuuuuurdddddd laaaaaaaaaaaaaannnnnnngggggggggggg. En dan zitten ze allemaal bij elkaar bij die vrolijke god. Niet 1 jaar. Niet 10. Niet 100. Niet 1.000. Niet 10.000. Niet 100.000. Niet 1.000.000. Niet 10.000.000. Niet 100.000.000. Niet 1.000.000.000. Niet 1.000.000.000.000. Niet 1.000.000.000.000.000. En niet 1.000.000.000.000.000.000.000. Ja, zelfs meer jaren dan er atomen in het universum zijn, 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000, zoveel kaarsjes hebben ze straks op hun taart bij hun fantasie-god. En onze christenen gaan het nog bonter maken, want ze gaan nooit meer dood, dus zelfs 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 tot de heilige 40ste macht aan jaren, en nog steeds zijn ze er, denken ze dan. Goed, hoe ga je je vermaken dan? Op een gegeven moment heb je alles zoveel gedaan, en komt alles zo ongelofelijk je neus uit, dat je waarschijnlijk helemaal gek wordt en zelfmoord wil plegen. Maar ja, dat gaat ook niet. Je moet nog eens een keer ja nou dat heb ik nou eenmaal niet, ik ken bezigheden die ik wel altijd zou willen doen. 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bij die god zijn. En daarna nog eens 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000. En ook nog een keer 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 x 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bij die god zijn.
Wat een afschuwelijke straf moet dat zijn. NOU ZO ZIE IK DAT NIET. "Ik ga langer bestaan dan een ster omdat ik in 1 van de paar honderd godenzonen gelooof die mijn opa bedacht heeft" Nou dat weet ik nog zo net niet, waarom zouden alleen de gelovige eeuwig leven, ik denk zelf alleen goede mensen wel, en slecht, zoals Hitler niet. Goede mensen gaan naar de Hemel waar alles perfect is, en slechte naar de hel...Ook goede mensen die het niet weten gaan naar de Hemel anders zou het niet eerlijk zijn en God is rechtvaardig. Ik bedoel mensen met een goed hart. Hahahaha!!! En natuurlijk zonder ook maar een seconde over de waanzin en de consequentie ervan na te denken. Nee, vooral zo onzalig mogelijk onwetend zijn, in de totale waan dat dit levensgeluk brengt. 'Ik voel mij door de band genomen heel gelukkig... Jullie zijn echt veeeel intelligenter dan onze neefjes in de bomen van Afrika zeg. Intelligentie wat heeft dat ermee te maken? Trouwens, kunnen momentopnames zijn. Waarom zit de een op de lom school en als de situatie verandert haalt ze ineens makkelijk havo...(voorbeeld)Je hebt ook eq, emotionele intelligentie, die is veel belangrijker, heeft te maken met het aanvoelen van dingenhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Emotionele_intelligentieTrouwens, intelligentie wordt vaak gekoppeld aan het al dan niet hebben van een universitaire opleiding, wat nergens op slaat, wat al die mensen die gewoon niet in de gelegenheid waren om te studeren?En ook totaal niet naief. En wat een ijzeren mentaliteit, die gigantische oogkleppen op + DREAM MODE! Typevauten gewijzigd! 
Trouwens wat heeft intelligentie te maken met neefjes en nichtjes in de bomen in Afrika,
IK KAN HET ERGENS WÉL BEGRIJPEN DAT JE ZO DENK...IK DACHT OOK ZO, EN JA, ALS JE SOMMIGE 'DINGEN' ZIET, JA, DAN ZOU IK ALS IK NOG NIET GELOOFDE OOK NIET GAAN GELOVEN.
En toen ik 11/12 was en niet geloofde zat ik op dezelfde manier af te geven over gelovigen...ja, ik hoorde niets anders op school(openbare) de kerk is er alleen om je geluk en plezier te bederven en om je angstig te maken voor de hel. Ja, deze verhalen kwamen ook niet uit de lucht vallen. Dat was en is in sommige kerken nog zo, vandaar ook die gigantische kerkleegloop, ca dertig jaar geleden en erna, o, ik kon alleen maar mensen in het uitgaansleven die een kerkelijke opvoeding hadden gehad en er nu niets meer mee te maken wilden hebben. Ik ga zelf ook even niet naar een kerk nu, omdat ik ook jaren ergens heb gezeten en de achterdeur heb verlaten. Maar ja, kerken staan voor mij los van het geloof.
Toen ik ging geloven kon ik ineens wel het kwaad plaatsen in de wereld. En ja, het gegeven(voor mij is het een gegeven) van dat het niet ophoudt na de dood, vind ik erg geruststellend...Maar ik begrijp ook best wel heel goed, dat er mensen zijn die dat niet geloven en toch erg gelukkig zijn.
MZZL!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 16 augustus 2013, 17:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 10:41
|
|
|
|
Heel jammer dat je beledigend wordt Lanfy. Als de antwoorden niet in jouw straatje passen is het toch niet nodig om zo denigrerend tegen gelovigen te doen?
Wens je Gods zegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 11:16
|
|
|
|
Verfrist...en gezond ontwaken... Direct naar buiten...met koffie...onder mijn afdakje... De kat die langs mijn benen strijkt... Een lieve buurman die elke vrijdag 2 kranten krijgt...en mij er dan ook 1 brengt...(en ga ik dan gelijk even de sudoku maken) Het hoge gilletje van mijn buurmeisje op de schommel... Een schaterende lach van 2 pubers... De buurvrouw...die het niet kan hebben dat haar katje smorgens even bij mij een kroel komt halen De zon die schijnt... Dat ik leef!!!! Dat God kracht geeft naar kruis... Wat is het allemaal mooi en dankbaar... (en dan nu een 2e bakje koffie met een krentenbol)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 16 augustus 2013, 11:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 11:16
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | Heel jammer dat je beledigend wordt Lanfy. Als de antwoorden niet in jouw straatje passen is het toch niet nodig om zo denigrerend tegen gelovigen te doen?
Wens je Gods zegen |
Hai Jane,
Ja, ik zie het anders, ik vind het niet beledigend, denigrerend, Lanfy zegt wat hij denk....
Zegens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 11:52
|
|
|
|
Dat het zonnetje schijnt
De dag beginnen met koffie en een broodje
Daarna stille tijd houden, zo fijn om de dag mee te beginnen
Ook als je weleens in een dip zit, toch stille tijd houden en weer kracht en moed om door te gaan.
Snap nu niet meer hoe ik vele jaren zonder God heb geleefd
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op vrijdag 16 augustus 2013, 20:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:01
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Jane,
Ja, ik zie het anders, ik vind het niet beledigend, denigrerend, Lanfy zegt wat hij denk....
Zegens! |
Oke, Lanfy mag zeggen wat hij denkt, maar hij noemt ons naief en met oogkleppen op, komt op mij over dat hij ons dom vind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:09
|
|
|
|
|
Gods beloftenlijst is altijd langer dan jou verlanglijst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:12
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Jane,
Zegens! |
je kan een andere mening zeggen op een manier zonder dat je onrespectvol na anderen bent.
Alleen de ha ha ha....zegt al genoeg. Hij lacht erom dat wij zo dom zijn om in het eeuwige leven te geloven. reageert op jou, als of je er al es echt over na heb gedacht, of het geen hersenspinsel is. met andere woorden, jou denken, neemt hij niet serieus Zo iemand is het nog geneens niet waard om gedachten mee te wisselen. ben je te kostbaar voor.
zo zie ik het .... en we zijn hier cristenen, wil niet zeggen dat je je grenzen niet moet bewaken. gewoon moet toelaten iemand hier anderen mensen beledigd.
enfin ik zwijg verder, en de redactie zal straks alles wel weer verwijderen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:18
|
|
|
|
| JANE410 schreef: | | Oke, Lanfy mag zeggen wat hij denkt, maar hij noemt ons naief en met oogkleppen op, komt op mij over dat hij ons dom vind. |
Ja, hij generaliseert...ik snap het wel als je gloriestoelers ed. ziet dat je dat denkt...
Maar ja niet elk christelijk geloof doet zo...en niet elke gelovige is zo.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |