| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:31
|
|
|
|
|
hebben jullie geen aanbieding gehad dan, van vijf maanden voor 25 euro?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:36
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: |  |
ben je boos daantje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:40
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | 
 |
anita, heb je niks beters te doen als het hele forum vol met plaatjes gooien? een reactie in woorden zou ik meer waarderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:45
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Grace.... we gaan hem gewoon hier naartoe lokken, weet jij een goed werkend lokmiddel?  |
tja misschien hem overladen met allerlei vragen maar dan denkt ie blij dat ik wegben zijn er hier geen nieuwe jongedamens meer die interesant voor em zijn ???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:56
|
|
|
|
"Het is niet zo moeilijk als je denkt" ?
Nou, ik denk als je mijn achtergrond beleefd zou hebben dat het een stuk moeilijker voor mij is dan jullie misschien denken. Ik heb moeten vechten voor mijn identiteit, heb altijd het gevoel gehad dat ik er niet mocht zijn.
Dat was het verleden en ik ga naar de toekomst, maar ook nu worstel ik nog wel met het geloof, zeker als het raakvlakken heeft met identiteit. Mag ik er wel zijn ? Dat was in 't verleden telkens mijn vraag. Nu weet ik diep van binnen dat God van mij houdt... zoals ik ben. Ik geloof in Jezus, dat Hij (ook) voor mijn zonden is gekruisigd, gestorven en begraven en weer opgestaan. Ik raak er in de war van soms als ik de reakties hier op 't forum lees, wat moet ik loslaten ? "die besmette zondige ik" ? ...daar snap ik soms niks meer van... denk dan dat ik m'n identiteit moet loslaten en daar pas ik voor. God heeft me gewild, anders had ik dit niet geschreven... en er is hoop, want God heeft een plan ook met mijn leven. Wilde dit ff kwijt, wees een beetje voorzichtig met mij... ik vat de dingen soms anders op als dat ze bedoeld zijn.
Nog een week en dan verloopt mijn abo... weet nog niet of ik het ga verlengen... aan de ene kant wil ik 't graag, want ik weet dat het goed is om het met christenen over het geloof te hebben, aan de andere kant soms brengt het me zo in de war betreft het geloof en verder... heb ook persoonlijke twijfels... (niet over geloof). Zolang er mensen zijn die me kunnen helpen vind ik het fijn, maar vind het soms moeilijk om alweer die hulp te vragen...
Liefs,
Susannah
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 7 mei 2010, 01:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:57
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | Wat brengen fouten je ? iedere fout wordt steeds meer een beperking ? Dan is de vraag of wat je toen hebt meegemaakt zo vaak in je leven is voorgekomen dat je er een beperking van moet maken .... |
Je zegt dus hetzelfde als ik..dank je voor de bevestiging Jos. Ik geloof in een helende Vader en ik geloof dat een verleden...ook werkelijk een 'verleden' kan worden, geen heden, geen toekomst.... en geen kracht meer die over je leven beschikt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 01:44
|
|
|
|
[quote=IMRE695]
Niet opnieuw beginnen imre,,, Hannah had het keurig opgelost er komt een praise-picknick...
@ Anita, ik heb met verbazing jouw bijdrage gelezen. Gaat het je nog wel om Hem of om jezelf? Inderdaad, ik begrijp je af en toe niet meer...Eerst ga je er helemaal voor en door een negatieve reactie draai je om als een blad aan de boom...
@ Leo, keurig verwoord, ik sluit me er bij aan, kon het zelf niet beter verwoorden!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 02:10
|
|
|
|
Hoi Lepeltje, Heb je de volgende optie al een bekeken, het was niet het kruis wat Jezus dood te weeg bracht maar Zijn eigen wil !!!!
Joh.19:28 Toen wist Jezus dat alles was volbracht, en om de Schrift geheel in vervulling te laten gaan zei hij: ‘Ik heb dorst.’ 29 Er stond daar een vat zure wijn; ze staken er een majoraantak met een spons in en brachten die naar zijn mond. 30 Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest.
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 7 mei 2010, 02:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 02:17
|
|
|
|
[quote=JONATHAN890]God speelt geen enkele rol in mijn leven.... Hij is de regisseur
Mooi boek he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 05:41
|
|
|
|
[quote=NISHA834]
Lieve Nisha,
Een mens heeft 2 kanten Een mooie kant en Een niet mooie kant
In welke vorm Laat je vormen?
Door je eigen ik of door Christus?
Ook een mens zoals jij en ik Kennen de Here Jezus En zijn we kinderen van onze Vader
Maar de ene dag is niet hetzelfde Als de andere dagen dat je blij voelt Ook ik ken verdriet en boosheid Heilig ben ik zeer zeker niet Gelukkig niet ook ik ken mijn fouten
Niet om mij op een voetstuk te zetten Is nooit mijn bedoeling erop geweest Wil juiste meer Christus centraal stellen Ja ook hier meer op CM
Weetje het is heel makkelijk om elkaar onderuit te halen en elkaar tegen de haren in te vliegen of wat dan ook Maar is dat nou de bedoeling omdat als christenen te doen? Neej is het antwoord zo werkt dat niet maar we doen dat wel Dat geeft aan dat we in een zondeval leven maar tegelijke tijd leven we wel in die genade tijd door onze Vader heen Mogen we van onze fouten leren en groeien in geloof Ieder mens ook ik mag elke dag weer nieuwe dingen leren Als we dan ook daarvoor bereidt zijn omdat te willen aanvaarden Dus ja mocht ik iets verkeerds hebben gedaan of iemand hebben pijn gedaan door kwetsende opmerkingen en woorden dan spijt mij dat wel
Hartelijke groeten,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 06:10
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Beste CM leden,
ik ken van Johannes de Heer maar weinig liederen en gedichten. Ik wel uiteraard het overbekende lied: Tel uw zegeningen, tel ze alle een voor een. Dit vind ik een prachtig lied. Ik ben benieuwd wat jullie favoriete gedicht dan wel liedtekst van Johannes de Heer is. Lijkt me mooi om bij dit onderwerp hier op het forum bij CM te mogen delen welk lied dan wel gedicht van Johannes de Heer je prachtig vind.
Groeten van Paulus |
Hallo Paulus,
Wat mooi dat je hier een forum hiervoor hebt geopend En ja vanochtend kwam ik bij een mooi lied en wilde dit samen met jullie delen is nummer 133 Hij die rustig en stil
Shalom,
Een zuster
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 06:26
|
|
|
|
Lied: 133 Hij die rustig en stil
Hij die rustig en stil, Zich steeds voegt naar Gods wil, Hem in alles vertrouwt en gelooft; Die slechts hoort naar Zijn stem, Zich geheel geeft aan Hem, Smaakt een vreugde, die nimmer verdooft.
Koor: Zie slechts op Hem, Volg gehoorzaam Zijn stem; blijf maar rustig vertrouwen, Altijd ziende op Hem.
2. Loeit de levensorkaan, Komt er zorg op ons aan 't Is Zijn glimlach, die alles verdrijft. Klagen, zuchten, geween, Vrees en twijfel gaan heen; Als wij rustig vertrouwen in Hem.
3. Wordt u moeite en strijd Door de mensen bereidt; Zie op Hem; slechts Zijn blik schenkt ons moed. Hij draagt u; ook uw kruis, Brengt straks veilig u thuis, Zorgt dat alles hier meewerkt ten goed.
4. Blijf getrouw tot de dood, Zorg in voorspoed of nood, Dat toch nimmer het vuur in u doov'. Wat Hij zegt, moet gedaan, Waar Hij zendt,moet gij gaan. Geen bezwaren. Vertrouw en geloof.
5. O, hoe groot is 't genot Als men wandelt met God, Hier door 't leven gaat, eerlijk, oprecht; Als in droefheid of vreugd Men in Hem zich verheugt, En zijn al op 't altaar heeft gelegd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 07:02
|
|
|
|
Lied: 493 De Heer is mijn Herder
De Heer is mijn Herder! 'k Heb al wat mij lust: Hij zal mij geleiden naar grazige weiden; Hij voert mij al zachtkens Aan wateren der rust.
2. De Heer is mijn Herder! Hij waakt voor mij ziel: Hij brengt mij op wegen Van goedheid en zegen; Hij schraagt m' als ik wankel; Hij draagt m' als ik viel.
3. De Heer is mijn Herder; Al dreigt ook het graf Met grimmige kaken, Geen schrik zal mij naken; O, Heer! mij vertroosten Uw stok en Uw staf.
4. De Heer is mijn Herder! In 't hart der woestijn Verkwikken en laven Zijn hemelse gaven: Hij wil mij versterken Met brood en met wijn.
5. De Heer is mijn Herder! Hem blijf ik gewijd; 'k Zal immer verkeren In 't huis mijnes Heren: Zo kroont met haar zegen Zijn liefde m'altijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 07:05
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Tsja, dat zou kunnen, maar Jezus gaf ons enkel het avondmaal, om dit tot Zijn gedachtenis te doen...
De bijbel zegt niets over de symboliek van het martelwerktuig (zij het voor de een een kruis en voor de ander (mij althans) een paal), waarmee Jezus gestorven is, om die te gedenken oid.
Waar komt het dragen van een kruis vandaan? Ik heb het in elk geval nergens in de bijbel kunnen vinden. | Als je dan letterlijk het dragen van kruis wilt nemen dan moet je mattheus 27 doorlezen over de kruisiging. Daar wordt wel degelijk over het kruis dragen gesproken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 07:13
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | ben je boos daantje?  | ik snap niet dat er steeds maar gezanikt en gezeken wordt dat er een foto van jezelf bij moet staan en dat er gesuggereerd wordt dat mannen maar aan een ding zouden kunnen denken. Dus ja hierover ben ik dus zeer kwaad ja
Laatst aangepast door
|
DANIEL777
|
op vrijdag 7 mei 2010, 07:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 07:29
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | ik snap niet dat er steeds maar gezanikt en gezeken wordt dat er een foto van jezelf bij moet staan en dat er gesuggereerd wordt dat mannen maar aan een ding zouden kunnen denken. Dus ja hierover ben ik dus zeer kwaad ja  |
Ben je boos pluk een roos Zet het op je hoed Dan ben je morgen Weer goed
Maar nu even zonder gekheid ik begrijp je wel hoor en het is jammer dat ze het zouden kunnen gaan denken maar niet iedereen is toch zo jij niet tenminste. Je hebt een goed hart en houdt van vrolijkheid en gezelligheid. Maar in de praktijk werkt dat wel weer anders zovan het oog wil ook wat net als het bijbelverhaal van izaak en rebecca waren mooi van aangezicht en zoals het verhaal van Jacob en Rachel hij kreeg Lea en moest daar hard voor werken 7 jaar en nog 7 jaar om Rachel als een vrouw. 1 ding hij zorgde wel goed voor zijn vrouwen en hadt ze beide even veel lief en weetje wat nog mooier is. Onze Vader kijkt vooral naar onze harten in hoe we daarvoor staan zodat we een klein lichtje mogen zijn in deze donkere duisternis.
Shalom,
Een zuster
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 07:38
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Beste CM leden en moderatoren van CM,
Ik heb onlangs een bericht gepost met een titel. Deze titel was incorrect. Ik heb tot nu toe (nog) geen optie gevonden om op het CM forum de titel wijzigen. weet iemand van jullie of dit wel zou kunnen | Hoi Paulus volgens mij kan dat op de volgende manier. Ga naar je bericht die je gepost hebt en die je wilt corrigeren. klik op wijzigen en dan kan je volgens mij ook de titel veranderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 07:49
|
|
|
|
Lied: 889 Nu gaan de bloemen nog dood
Nu gaan de bloemen nog dood. Nu gaat de zon nog onder. En geen mens kan zonder water en zonder brood.
Koor: Stil maar, wacht maar, alles word nieuw, de hemel en de aarde. Stil maar, wacht maar, alles word nieuw, de hemel en de aarde.
2. Nu ben je soms nog alleen. Nu moet je soms nog huilen. En als je weg wilt schuilen, kun je haast nergens heen.
3. Nu hebje nooit genoeg. Nu blijf je steeds iets missen. En in het ongewisse of je ooit krijgt wat je vroeg.
4. Daar is geen zon en geen maan. Daar zal God ons verlichten. Daar zullen alle gezichten vol van heerlijkheid staan.
5. Daar is geen dorst of verdriet. Daar zal God ons omgeven. Daar is gelukkig leven en het eindigt niet.
6. Zing voor de eeuwige dag. Zingt voor Zijn komst en zeg: Amen. Zingt voor de Heer die ons samen, daar al voor eeuwigheid zag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KANJER134
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 07:54
|
|
|
|
Wat nu ook weer de kop opsteekt. De GOD van de wetenschap. Maar dat is een ander onderwerp, dat besef ik terdege.
Als alles maar onderzocht is, dan is het zo. Dat er daarbij niet meer nuchter wordt nagedacht, over het feit dat het alleen maar mensen zijn die het onderzoeken.
Velen willen helaas op de plaats van GOD hierbij zitten.
Zelf heb ik het volgende meegemaakt.
Ik mocht even in het leven hierna kijken, Niets tunnels of licht of iets dergelijks. Wel allerlei mensen mocht ik zien, vele dierbaren die ik soms miste. Of geen afscheid van had genomen.
Dit was dan misschien ook geen bijna dood ervaring. Maar past wel in dit forum. Over mooi e.d. was in figuurlijk zin niets te zien. Wat ik zag was dat er vrede, rust en alleen maar liefde was tussen de "mensen" die ik zag. Jaloezie, afgunst, hebzucht, liefdeloosheid, geldzucht, status. Dat was er niet. En daardoor ontstaat er alleen al een andere wereld.
Of het wetenschappelijk te verklaren is, dat is voor mij niet belangrijk. Geloven heeft veel meer met, vertrouwen te maken. Laat je GOD toe in je leven. HIJ zorgt niet voor blokkades. Als je alle zgn. Zekerheden los kunt en wil laten. Dan ontvang je pas rust en vrede. En gaat Gods liefde in je hart wonen.
Belangrijk is dan niet meer, wat doet iemand, wat heef iemand. Omzien naar elkaar wordt dan het belangrijkst.
Evenals allerlei kerkelijk stromingen, vaak alleen maar door mensen bedacht. Gebodsregels zijn dan geen verbodsregels van GOD. Maar leefregels van liefde van GOD voor ons mensen. Leef je dicht bij GOD den gaat dit niet vanzelf. Het zal ook nooit gemakkelijk zijn. Meer in de trant van, ik geloof, mij overkomt niets. Misschien zijn er wel Boze krachten die je juist van zijn liefde af willen houden. Maar wees gerust, Je bent nooit alleen om hier mee te worsten.
Als je HEM overal in betrekt en wat wil " IK " totaal niet meer belangrijk vind. En daar in de plaats komt. Wat wilt U GOD, dan alleen kan er rust en vrede in je hart komen. En de liefde van GOD mag je deel zijn.
Reacties lees ik graag. Mag ook in een persoonlijk bericht
Laatst aangepast door
|
KANJER134
|
op vrijdag 7 mei 2010, 08:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 08:19
|
|
|
|
Hallo Broers en Zussen,
Hoe staan jullie agenda`s ervoor hebben jullie nog dagen over? Mochten jullie nog vrije dagen over hebben en je wil een handje meehelpen tijdens de Sneekweek ben je van harte welkom. Voor de mensen die van ver af komen die hoeven niet bang te zijn want ook voor die mensen is er slaap gelegheid ja alles is voorzien hoor. Je verblijft dan op een vrachtschip ter onderdak en eten en drinken krijg je.
Je kan je opgeven via het 1e verhaal bij Rene even mailen of bellen Het is fijn als leden voor een hand en voet te mogen zijn om tot anderen tot getuigenis te mogen zijn naar kinderen en volwassen toe.
Met vriendelijke groet,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 08:24
|
|
|
|
|
Ik geef jullie gelijk, wellicht heb ik gedacht problemen te hebben met iets, wat bij nader inzien best meevalt. Je kunt inderdaad tegen de ander zeggen dat je al aan het mailen bent met iemand anders van CM.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 08:24
|
|
|
|
|
Thanx Henk voor jouw bemoedigende woorden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 08:35
|
|
|
|
Wat fijn dat jij de liedteksten van Johannes de Heer ook zo mooi vindt Anita. Ik was zonet op You Tube en ik vond het prachtige lied van Johannes de Heer:
Te beluisteren via: http://www.youtube.com/watch?v=xolvGqXgsCo&feature=related
Veilig in Jezus' armen
Evangelische Liedbundel 191 Johannes de Heer 523 Leger des Heils 518
Veilig in Jezus' armen, veilig aan Jezus' hart; Daar in zijn teer erbarmen, daar rust mijn ziel van smart. Hoor, 't is het lied der eng'len, zingend van liefd' en vreê, Ruisend uit 's hemels zalen, over de glazen zee. Veilig in Jezus' armen, veilig aan Jezus' hart; Daar in zijn teer erbarmen, daar rust mijn ziel van smart.
Veilig in Jezus' armen, vrij bij mijn Heer en Borg, Vrij van 't gewoel der wereld, vrij van verdriet en zorg, Vrij van de vrees en twijfel, vrij van der zonden macht; Nog slechts een weinig lijden, nog slechts een korte nacht. Veilig in Jezus' armen, vrij bij mijn Heer en Borg, Vrij van 't gewoel der wereld, vrij van verdriet en zorg.
Jezus, mijn dierb're toevlucht, Jezus, Gij stierft voor mij! Dat op die rots der eeuwen, eeuwig mijn hope zij. Heer, laat mij lijdzaam wachten, totdat het duister vliedt, En 't oog aan gindse kusten uw heillicht gloren ziet. Jezus, mijn dierb're toevlucht, Jezus, Gij stierft voor mij! Dat op die rots der eeuwen, eeuwig mijn hope zij.
Tekst: F. Crosby/Joh. de Heer Muziek: W.H. Doane © Joh. de Heer & Zn.
Ken je dit lied?
Groeten van Paulus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 08:38
|
|
|
|
nee jaap is geen leuke apennaam. aapie imre klinkt veel leuker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 08:47
|
|
|
|
Kweenie, ik vàl nog om van de slaap.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 08:52
|
|
|
|
Bij deze wil ik iedereen bedanken die mij op welke wijze dan ook gefeliciteerd heeft. Ik heb gisteren een fantastische dag gehad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 08:54
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Kweenie, ik vàl nog om van de slaap.....  |
heel veel koffie met caffeine drinken, dat schijnt te helpen. maar of koffie gezond is voor een aap , weet ik niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 09:06
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=xolvGqXgsCo&feature=related
| Quote: | Veilig in Jezus' armen
Ken je dit lied | ?
Ja ik ken dat lied heel goed zelfs dat werd vaak gezongen waar ik vroeger samen met mijn ouders naar de kerk ging. En de inhoud is ozo waar en ja veilig met al onze zorgen en onze gebreeken bij Hem brengen en ons nederleggen in Zijn armen waar het veilig zal zijn voor altoos en immer.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|