ChristianMatch

Forum

Belijdenis doen of volwassendoop
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5764 5765 5766 5767 5768 5769 5770 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 21:51

JOSEF872 schreef:
Tja Annette je schrijft het zelf al. Onderdompeling. Eigenlijk kunnen wij ons ook af vragen waarom niet laten dopen? Wat is het probleem? Belangrijk is zeker dat wij beseffen dat wij gestorven zijn en levend in Christus zijn. Zoals Paulus schrijft dat wij ons moeten reinigen in het waterbad van het Woord. Totaal ondergaan in de liefde van God. Jezelf overgeven. Controle loslaten omdat Hij ons leven wil leiden. Pfff dat si zo moeilijk, ik wil zoo graag controle houden.

Ja, helemaal mee eens, echt geloven en vertrouwen in God daar gaat het om! De doop is niet zaligmakend bedoel je en allebei de dopen kunnen volgens jou?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 21:57

Ik krijg helaas het getuigenis niet te zien maar is inderdaad lastig als er genezing komt.
Zelf heb ik ook een gezondheidsvraagje voor de Heer maar God heeft het nog niet de tijd gevonden. Toch mogen wij in dit alles elkaar steunen en liefhebben.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:20

JOSEF872 schreef:
Zo mooi onderwerp. Vergeven is soms gewoon een strijd waarin de eigen ik het wil winnen. Vaak wint mijn eigen ik en dan kom ik er achter dat ik toch verloren heb......

Heel mooi neergezet Josef
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:25

Tot mijn grote schrik kwam ik er achter dat het begrip spoedopname in de zorg niet meer bestaat.Vanaf heden wordt de familie geacht de zorg op zich te nemen tot er plek gevonden is.
Mijn schoonmoeder staat al erg lang op de wachtlijst maar is geen acuut geval geweest dus is nooit geplaatst,nu het wel urgent is blijkt er niet binnen een half jaar plek te zijn..........hoe kan een familie minimaal een half jaar 24-uurs zorg voor een dementerende bejaarde opbrengen??

De familie van haar vriendin(zelfde situatie) zit geestelijk en financieel aan de grond,de kracht is er niet meer en omdat ze onder curatele geplaatst moet worden zijn al haar rekeningen geblokkeerd dus betaald de familie haar kosten..........zodra er plek is moet haar huis verkocht worden en tot die tijd moet de familie haar eigen bijdrage betalen..........

Hoop op verbetering is er niet,de zorgverstrekker gaat nog eens 400 medewerkers op straat zetten en enkele panden sluiten.

Mijn schoonmoeder heeft een oplossing: "laat mij maar gewoon doodgaan dan zijn ze overal van af"
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:26

JOL252 schreef:
Dus wb topicstart: geneest Jezus nog steeds zoals toen: Ja en toch waren er in Zijn tijd ook mensen zoals in Bethesda die één man maar zagen genezen. De rest bleef ongenezen.

Ja dat klopt. De bijbel is er wat dat aangaat heel eerlijk in.
Gelukkig maar. Het is dus en - en.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:31

Even als reactie op "het besprenkelen" als doop.
De Heer heeft me na mijn wedergeboorte naar een gemeente geleid.
En daar heb ik belijdenis gedaan en ben ik gedoopt. Door besprenkeling.
Alternatieven waren er niet :)

Heel soms raak ik in discussie met iemand die deze vorm van doop gaat aanvechten en haalt een bijbels voorbeeld erbij.
Dan denk ik: als ik me opnieuw zou laten dopen, zou dat dan werkelijk iets toevoegen aan mijn behoud? Of mijn geestelijke toestand? Als ik het zou doen, zou ik mijn eerste doop dus volkomen ontkrachten. Dat kan ik niet.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:34

JANE410 schreef:
Er is eens een dag van èènheid georganiseerd door o.a. Wilkin vd Kamp op het maliveld in Den Haag.

De opkomst viel dacht ik wat tegen helaas. De wil is er dus wel bij sommige gemeenten.

En bij de conferentie`s komen mensen uit allerlei kerkstromingen, tot aan gereformeerde gemeente toe. Dan is er wel een èènheid. In het klein kan het dus wel, nu nog in het groot

Maar hoe Smiley die vol vragen zit

Ik denk dat mensen die ergens naar toe gaan, met een bepaalde nederige houding daarheen gaan. En dat maakt de sfeer zo prettig. Daarbij is iedereen er even uit, dus er is ook geen sprake van haast of gejaagdheid.

Als genoeg mensen de noodzaak van nederigheid gaan inzien, dan krijgt God steeds meer ruimte. Een blijvend gebedspunt voor mezelf en m'n omgeving...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:37

Erg hè leanne
Zo zijn er wel meer dingen in deze maatschappij waar je achter komt, dat het ergens belachelijk is, in zo,n welvarend land, hoe bepaalde mensen die hulp op een bepaald gebied nodig hebben, in de kou staan.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:37

ROADY558 schreef:
Even als reactie op "het besprenkelen" als doop.
De Heer heeft me na mijn wedergeboorte naar een gemeente geleid.
En daar heb ik belijdenis gedaan en ben ik gedoopt. Door besprenkeling.
Alternatieven waren er niet :)

Heel soms raak ik in discussie met iemand die deze vorm van doop gaat aanvechten en haalt een bijbels voorbeeld erbij.
Dan denk ik: als ik me opnieuw zou laten dopen, zou dat dan werkelijk iets toevoegen aan mijn behoud? Of mijn geestelijke toestand? Als ik het zou doen, zou ik mijn eerste doop dus volkomen ontkrachten. Dat kan ik niet.

Het gaat toch om je hart wat oprecht voor God staat? En om hoe jij op dat moment het water als teken hebt gezien van nieuw leven...

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 14 oktober 2013, 22:38
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:38

JANE410 schreef:
http://youtu.be/gKaqA4OLy-g

Stilte, Kithara

bedankt voor het geven van Kithara, wat een pracht groep , had er nog nooit van gehoord
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 22:41

ROELANDE345 schreef:
Yes heb mn presentatie over mn eindexamenstuk gehouden!!
Het ging helemaal goed.
Nu op naar mn eindexamen gesprek op 11 november (en nog ff een paar werkstukken inleveren voor die tijd)

Lachende smiley goed hee, gefeliciteerd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 23:06

Precies, zo ervaar ik het ook.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 23:25

ROADY558 schreef:
Ik denk dat mensen die ergens naar toe gaan, met een bepaalde nederige houding daarheen gaan. En dat maakt de sfeer zo prettig. Daarbij is iedereen er even uit, dus er is ook geen sprake van haast of gejaagdheid.

Als genoeg mensen de noodzaak van nederigheid gaan inzien, dan krijgt God steeds meer ruimte. Een blijvend gebedspunt voor mezelf en m'n omgeving...

Ja, dat is waar, nederigheid dan zouden we meer tot elkaar kunnen komen. En zeker iets om met z`n allen voor te bidden
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 23:37

Ik vind dit trouwens een hele waardevolle les die je hier neerzet Jane.
Dank je wel daarvoor.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 23:42

Dankjewel Jane. Heeel mooi!

JANE410 schreef:
Heel speciaal bezoek

Vanmorgen kreeg ik bezoek van een vriend. Hij kwam vroeg, ging bij me zitten en sprak een tijdje over hoe het zo ging in mijn leven.

Nadat hij zorgvuldig en invoelend had geluisterd naar alles wat ik te zeggen had, stond hij op, liep naar me toe, boog voorover en hield me een tijdje teder vast .

Nadat hij me had verzekerd dat alles goed zou komen en precies passend voor mij,
vroeg hij of ik iemand kende die een bezoekje van hem kon gebruiken en ik dacht meteen aan jou.

Ik gaf Hem jouw naam en hij wist waar je woonde.

En na nog een verzekerende omhelzing, dankte hij me en liep ik met hem mee naar de voordeur Hij moet nu ongeveer bij jou zijn aangekomen
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: maandag 14 oktober 2013, 23:44

Het beeld van de adelaar blijft me boeien. Is realistisch en waardevol he.

ROADY558 schreef:
Ik vind dit trouwens een hele waardevolle les die je hier neerzet Jane.
Dank je wel daarvoor.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 00:02

Mannen kunnen toch ook vriendschappen opbouwen met mannen?
Daar hoef je toch niks achter te zoeken?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 00:10

Ren nooit achter iets aan,
maar omarm wat je tegenkomt
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 00:17

Inderdaad....heel schrijnend....
Zelf werkzaam in de thuiszorg....ondervind ik het....

Maar voor de mensen die het aangaat vind ik het nog veel erger...
En dat...terwijl ik nog veel meer hulp WIL...bieden...maar de mensen het gewoon niet krijgen...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 00:35

Zolang er mensen om ze heen staan moet het lukken maar iedereen lijkt te verharden,zijn erg bezig met zichzelf en zetten hun eigen ik voorop...........op zondag pochen over de fijne sfeer in de kerk en op maandag een vraag om hulp knetterhard afwijzen..........hoe blind kun je dan zijn.......bah
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 06:48

ROADY558 schreef:
Mannen kunnen toch ook vriendschappen opbouwen met mannen?
Daar hoef je toch niks achter te zoeken?

Of ze willen ff zien wie hun concurrent is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 08:39

Wij kunnen de vervulling van onze wensen (bv. De vraag om genezing) voor onszelf of voor de ander niet veilig stellen door God er om te vragen. God verhoort niet alle gebeden als je Hem daar maar lang genoeg en op de juiste manier om vraagt. Die gedachte kan leiden tot bijgeloof: je kunt jezelf gaan zien als de oorzaak van het zwijgen van God, of tot ongeloof: waarom doet God niet wat Hij zegt.
Bidden tot God met al je vragen is zoekend je weg gaan, je toevertrouwen aan en vertrouwen op God, ook als je gebeden om genezing voor jezelf en voor anderen niet verhoord worden. God is er dan ook bij en trekt ook dan met ons op. Gebed brengt je in contact met God, je in de nabijheid van God weten, geeft troost, ook als genezing uitblijft.

Van Hem is de toekomst, kome wat komt, licht dat niet dooft, liefde die blijft. (Huub Oosterhuis)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 08:57

JANS221 schreef:
Wij kunnen de vervulling van onze wensen (bv. De vraag om genezing) voor onszelf of voor de ander niet veilig stellen door God er om te vragen. God verhoort niet alle gebeden als je Hem daar maar lang genoeg en op de juiste manier om vraagt. Die gedachte kan leiden tot bijgeloof: je kunt jezelf gaan zien als de oorzaak van het zwijgen van God, of tot ongeloof: waarom doet God niet wat Hij zegt.
Bidden tot God met al je vragen is zoekend je weg gaan, je toevertrouwen aan en vertrouwen op God, ook als je gebeden om genezing voor jezelf en voor anderen niet verhoord worden. God is er dan ook bij en trekt ook dan met ons op. Gebed brengt je in contact met God, je in de nabijheid van God weten, geeft troost, ook als genezing uitblijft.

Van Hem is de toekomst, kome wat komt, licht dat niet dooft, liefde die blijft. (Huub Oosterhuis)

Mooi! Geen ander woord voor.

Ja, kan leiden tot bijgeloof maar ook een magisch denken en hoe "heidens" is dat...

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 15 oktober 2013, 08:57
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 09:18

Magisch denken?
Leg 's uit als je wilt?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 09:19

JOSEF872 schreef:
Mijn idee van dit alles is dat wij elkaars profiel bekijken en dan denken hmmm. misschien?.. Mag van beide kanten komen. Maar mannen die mijn profiel checken(voor een ander?) laat maar.
Gewoon luchtig houden.

Beetje benauwd van je, Josef. Ik kom op voor de andersgeaarde medemens in de kerk maar ben zelf hetero. Een man die je profiel checkt, is daarmee nog geen homofiel en hoeft dat ook niet voor een andere vrouw te doen. Een vrouw die een profiel van een man wil checken kan dat immers doen zonder dat het voor die man zichtbaar is.

Er zijn nogal wat mannen die mijn profiel checken vanwege de inhoud dan wel dat ze willen weten wie de man achter de bijdragen is. Ik zie daar geen enkel probleem in en in de weinige gevallen dat ze andersgeaarde gevoelens koesteren dan is dat zo. Ik ben er echter nooit mee geconfronteerd zolang ik hier zit.

Sterker nog: om de reden die ik net noemde, kijken ook jonge vrouwen wel naar mijn profiel. Dat kan toch gewoon en - als ik het al zou willen - dan maak me ik echt geen illusie hoor, wat een onzin. Ik ben van middelbare leeftijd en je bent niet goed wijs als je denkt dat een meisje van twintig het kijken op een profiel dan beschouwt als een poging tot daten. Dat weet je allebei en het lijkt me ook een volwassen benadering er zo naar te kijken.

Thomas, wantrouwen is geen basis voor een goede omgang.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 16 oktober 2013, 19:45
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 09:39

ROADY558 schreef:
Magisch denken?
Leg 's uit als je wilt?

Jans zei: God verhoort niet alle gebeden als je Hem daar maar lang genoeg en op de juiste manier om vraagt. Die gedachte kan leiden tot bijgeloof Ik refereerde hieraan. Magie is datgene doen of uitspreken waarvan je denkt en hoopt dat dit dan werkt (bijvoorbeeld: het uitspreken van "In Jezus Naam" zou dan móeten uitwerken en resulteren in genezing). Ik denk dat dit in sommige kringen binnen het christendom speelt/kan spelen en meestal is dit onbewust. Het gaat dan al niet meer om God zelf.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 15 oktober 2013, 09:41
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 09:43

Oh oke, ik snap het :)
Nee, zo werkt het inderdaad niet.

Dat "In Jezus Naam" kun je ook juist zien als een reminder om wie het gaat in het gebed.
Naar boven

Auteur Bericht
REGINA565

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 09:58

ROADY558 schreef:

Ja, een nederige houding waarbij een ieder bereid is om de ander hoger te achten dan zichzelf, is onderdeel van het Gemeente zijn.

Het is mooi zoals je aangeeft dat het voor jou een gebedspunt is. Wanneer wij aan de voeten van Jezus gaan zitten om naar Hem te luisteren, net zoals Maria dit destijds deed, wil de Heer ons nederigheid leren. Hij is zelf nederig van hart! Martha kwam met allerlei verwijten en Jezus vond dat zij zich veel te druk maakte. Hij zei: "Slechts één ding is nodig. Maria heeft het goede deel uitgekozen, dat niet van haar zal worden afgenomen" (Lucas 10:42).

Ik las net een stukje in Handelingen 3 waar Paulus schrijft over mensen die geestelijk zijn en mensen die vleselijk zijn. Bij deze laatste groep ontstaat hierdoor afgunst, ruzie en tweedracht.

Ik geloof dat wij als christen moeten zorgen dat we geestelijke mensen worden en dat we gaven hebben gekregen waarmee we elkaar mogen dienen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 10:08

Niet iedereen beseft wat de consequenties zijn van de politieke keuzes die gemaakt zijn - tot je ermee wordt geconfronteerd. En hoeveel mensen hebben helemaal geen sociaal vangnet?

Er is bezuinigd op zorg en dat is geen noodzaak maar een politieke keuze om het zo te doen. Het is onze taak als christenen de zorg in stand te houden als die noodzakelijk is. Dat geluid is ook bij christen-politici ondergesneeuwd. De meest mensen worden oud en hulpbehoevend op een gegeven moment. Hulp is er straks alleen voor liberalen die het kunnen betalen. Efficiënt omgaan met zorggelden is nodig maar het zo regelen dat je mensen in de praktijk domweg laat verrekken - dat kan en dat mag nooit.

Thomas, mensen met sociaal besef mogen best wakker worden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 15 oktober 2013, 10:31
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 10:15

Vergeven is belangrijk. Inderdaad niet zozeer om relaties weer goed te krijgen of om weer verder te kunnen zoals het geweest is. Soms is er veel te veel kapot gemaakt. Maar om zelf verder te kunnen zul je ook moeten vergeven.

Bij mij blijft wel de vraag: hoe kan ik iets vergeven waarvan de ander nog steeds ontkent en weigert toe te geven (ook tegenover zichzelf) dat het gebeurt is?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5764 5765 5766 5767 5768 5769 5770 ... 6194 Volgende
Pagina 5767 van 6194