ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5784 5785 5786 5787 5788 5789 5790 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 30 oktober 2013, 19:45

Woensdag 30 oktober, Hebreeën 8; God zette nieuw in.

Het zenden van Jezus betekent van de kant van God een nieuw aanbod met Hem om te gaan. Dit nieuwe verbond is ook een beter verbond dan het zogenoemde verbond, zegt de apostel nadrukkelijk. Dat was het verbond, zegt de apostel nadrukkelijk. Dat was het met het volk Israël waarvan Mozes de grote bemiddelaar was. Naar een hemels voorbeeld, dat God hem toonde, organiseerde hij de eredienst en gaf hij regels en aanwijzingen hoe men God behoorde te dienen.
Maar het werd één grote mislukking.
Als verbondspartner stelde Israël God zwaar teleur.
Maar gelukkig liet God het er niet bij zitten. Een nieuw verbond kondigde hij aan. Daarvan is Jezus de Middelaar. Niet op de aarde, maar in de hemel verricht Jezus nu zijn priesterlijke dienst van bidden en zegenen voor ons en staat Hij borg voor dit verbond met zijn offer. Dit verbond kan niet meer mislukken. Zo raakt ook Mozes op de achtergrond, na Jozua en na Aäron. Alle schijnwerpers staan op Jezus gericht.
Gaan wij op zijn aanbod in, dan schrijft God zijn liefde en gebod in ons hart in plaats van die alleen ons in te prenten in ons hoofd. Bij God staan die deuren nu dus wijd open. Nu bij ons nog. Ga tot Hem. Wees niet bang voor een nieuwe geloofsmislukking. Jezus zelf staat voor ons in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 30 oktober 2013, 20:18

http://www.youtube.com/watch?v=VWPACef2_eY
Naar boven

Auteur Bericht
BRITTE417

BerichtGeplaatst: woensdag 30 oktober 2013, 20:56

Lijkt me leuk
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 30 oktober 2013, 21:03

Mee doen met de Grote Bijbelquiz...altijd leuk...en niet moeilijk!!!

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 30 oktober 2013, 21:04
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 30 oktober 2013, 21:38

De enige leuke man(voor mij dan) zit niet op CM Lachende smiley Kussende smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: woensdag 30 oktober 2013, 22:03

Hoi!

Het lijkt me leuk om met een gezellige groep mensen te gaan wokken in midden Nederland!

Datum: zaterdag 23 november
Tijd: 19.00
Plaats: Elst www.eaternplaza.nl

Laat z.s.m. horen of je mee gaat. Tot gauw!

Groet, Els Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 30 oktober 2013, 22:14

ROELANDE345 schreef:
De enige leuke man(voor mij dan) zit niet op CM Lachende smiley Kussende smiley Verliefde smiley

He jammer, niet dat ik nieuwsgierig ben, bezorgd Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAARTENVD585

BerichtGeplaatst: woensdag 30 oktober 2013, 22:57

zal erover na denken, wat ik wel hoop dat er ook eens mensen naar samenkomsten komen van tussen 20 35 jaar,

Het lijkt erop als ik die discusie,s leest op forum er eigenlijk nooit mensen reageren onder 32 jaar, en ik weet ook dat veel mensen nooit op forum komen is er een andere manier om die groep te bereiken misschien kan CM wel wat op beginscherm zetten van CM ?(waar alleen ingelogde in kunnen kijken uiteraard.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 30 oktober 2013, 23:35

ROELANDE345 schreef:

Ooohhh leuk, Roelande!! Nog heeeeeeeeel veel Verliefde smiley dagen erbij toegewenst.

En idd, wat Anna zegt, we zijn niet nieuwsgierig, we zijn alleen maar bezorgd. Dus kun je ons iets meer over hem vertellen?? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 07:26

Wie de massa volgt, komt niet verder dan de massa.
Wie zijn eigen weg volgt, komt op plaatsen
waar nog nooit iemand is geweest.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 09:49

haha gelukig maar dat jullie alleen maar bezorgd zijn. Das namelijk helemaal niet nodig want het is niet alleen de leukste maar ook de liefste man die er bestaat en de romantischste. Toen de fluisterboot in Dord niet ging omdat er te weinig animo was heeft ie er voor gezorgd dat ie alleen voor ons ging Verliefde smiley

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 31 oktober 2013, 17:45
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 09:50

heb avonddienst helaas
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 09:54

ROELANDE345 schreef:
haha gelukig maar dat jullie alleen maar bezorgd zijn. Das namelijk helemaal niet nodig want het is niet alleen de leukste maar ook de liefste man die er bestaat en de romantischste. Toen de fluiterboot in Dord niet ging omdat er te weinig animo was heeft ie er voor gezorgd dat ie alleen voor ons ging Verliefde smiley

Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Waar haal je zo'n gigant vandaan?
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 10:30

ROELANDE345 schreef:
haha gelukig maar dat jullie alleen maar bezorgd zijn. Das namelijk helemaal niet nodig want het is niet alleen de leukste maar ook de liefste man die er bestaat en de romantischste. Toen de fluiterboot in Dord niet ging omdat er te weinig animo was heeft ie er voor gezorgd dat ie alleen voor ons ging Verliefde smiley

Nou Roelande, als dat de ware niet is!!! Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 13:35

Ha ha, hoelang ben ik al lid????? kan me niet herrinneren Roelande ooit zo overkwam als nu op het forum, volgens mij is ze heel erg verliefd Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 15:28

Ahhhh, wat lief van hem, Roelande!
Nog héél véél romantiek samen erbij toegewenst Knipoog smiley

(en je wilt zeker nog steeds niet vertellen waar je zo iemand kunt vinden? Coole smiley met zonnebril )
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 15:30

MAARTENVD585 schreef:
zal erover na denken, wat ik wel hoop dat er ook eens mensen naar samenkomsten komen van tussen 20 35 jaar,

Het lijkt erop als ik die discusie,s leest op forum er eigenlijk nooit mensen reageren onder 32 jaar, en ik weet ook dat veel mensen nooit op forum komen is er een andere manier om die groep te bereiken misschien kan CM wel wat op beginscherm zetten van CM ?(waar alleen ingelogde in kunnen kijken uiteraard.

Klopt idd, Maarten. Vaak zijn ze 32 jaar of ouder idd. Coole smiley met zonnebril
CM zet wel eens op het beginscherm uitjes die CM zelf organiseert/coördineert. Uitjes die je hier kunt vinden, op het forum, zijn door leden zelf georganiseerd. Maar allicht een handige tip/hint idd Lachende smiley

Misschien een ideetje om daarover een nieuw topic te openen, zodat dit topic alleen over het geplande uitje blijft gaan? Lachende smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op donderdag 31 oktober 2013, 15:38
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 17:23

BRITTE417 schreef:
Lijkt me leuk

2 × leuk ..dus heeel leuk.

nog een paar leukerds erbij en we kunnen eten!

Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 18:01

ROELANDE345 schreef:
haha gelukig maar dat jullie alleen maar bezorgd zijn. Das namelijk helemaal niet nodig want het is niet alleen de leukste maar ook de liefste man die er bestaat en de romantischste. Toen de fluisterboot in Dord niet ging omdat er te weinig animo was heeft ie er voor gezorgd dat ie alleen voor ons ging Verliefde smiley

En wat heeft hij je toen allemaal ingefluisterd? Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 18:30

STEENTJE178 schreef:
Ahhhh, wat lief van hem, Roelande!
Nog héél véél romantiek samen erbij toegewenst Knipoog smiley

(en je wilt zeker nog steeds niet vertellen waar je zo iemand kunt vinden? Coole smiley met zonnebril )

Ah nee Steentje ik heb hem niet gevonden hoor. Ik heb mezelf laten vinden
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 18:31

JANS221 schreef:
En wat heeft hij je toen allemaal ingefluisterd? Verliefde smiley

haha das heel geheim Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 19:38

ROELANDE345 schreef:
heb avonddienst helaas

Hoi!
Jammer!
Ik heb 'zomaar' een datum gekozen die ik kan, dus als er meer mensen zijn die graag mee willen maar deze dag niet kunnen prik ik een nieuwe datum Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 19:57

ROELANDE345 schreef:
Ik kan dat in de Bijbel niet terug vinden dat je gedoopt wordt om een verbond te sluiten met God.
Ik lees dat je gedoopt wordt tot vergeving van zonden en om de Helige Geest te ontvangen symbool van reiniging en vergeving dus
In de doop belijden we een nieuwe schepping in Christus te zijn, de oude wordt begraven in het water graf
Met de doop worden we zichtbaar aan de gemeente toegevoegd.

Maar dopen om een verbond met Hem te sluiten dat vind ik niet, kun je eens uitleggen waar je dat vandaan haalt?

Met je doop belijd je onder andere inderdaad een nieuwe schepping in Christus.

Om de doop met het verbond met God te linken moet je terug naar het verbond wat God sloot met Abraham (Gen 17) en wat Paulus daarover uitlegt in Gal 3:6-29. En dan met name aan het eind
Quote:
U allen die door de doop één met Christus bent geworden, hebt u met Christus omkleed. Er zijn geen Joden of Grieken meer, slaven of vrijen, mannen of vrouwen – u bent allen één in Christus Jezus. En omdat u Christus toebehoort, bent u nakomelingen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte.

Laatst aangepast door
HARALD940
op donderdag 31 oktober 2013, 20:34
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 20:01

ROELANDE345 schreef:

Dat dit moois mag blijven bestaan en je zo een goede toekomst tegemoet mag zien.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 20:27

Donderdag 31 oktober, Hebreeën 9: 1-10; De weg is open.

Verkeerswegen en spoorlijnen hebben het meest afgelegen gebieden voor ons toegankelijk gemaakt. Tegenwoordig kun je haast overal heel makkelijk komen. Behalve op de weg naar God. Die blijft voor mensen het moeilijkst toegankelijk. In de joodse eredienst werd dit treffend tot uitdrukking gebracht in de tent van God en later in de tempel. Tussen het eerste en laatste vertrek hing het voorhangsel. De apostel soms nog eens op welke voorwerpen in deze vertrekken allemaal dienst deden. Prachtig. Maar door dat voorhangsel mocht slechts één keer per jaar de hogepriester tot God naderen. Met het bloed der verzoening voor zichzelf en het volk. Achter het voorhangsel troonde een heilig en ongenaakbaar God. Hoe kan het ooit goed komen?
Daarover kun je behoorlijk wakker liggen. Iemand als Maarten Luther, aan wie we vandaag altijd bijzonder denken, kwam er met bidden en vroom doen niet uit met God. Pas toen tot hem doordrong dat Jezus’ offer echt genoeg was voor God, vond hij rust en de weg tot het genadig hart van God. Alleen door geloof in Christus houdt God ons voor altijd voor rechtvaardig, zo ontdekte hij. Een ontdekking die hem heel vrolijk maakte. Er is geen voorhangsel meer. De weg ligt helemaal open voor je. Wat let je nog? Dank God.!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 20:28

ZEELAND736 schreef:
Wie de massa volgt, komt niet verder dan de massa.
Wie zijn eigen weg volgt, komt op plaatsen
waar nog nooit iemand is geweest.

Albert Einstein Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 20:32

MOTORMUIS997 schreef:
Hoi!
Jammer!
Ik heb 'zomaar' een datum gekozen die ik kan, dus als er meer mensen zijn die graag mee willen maar deze dag niet kunnen prik ik een nieuwe datum Knipoog smiley

oke is goed, dit is de enige zaterdag in de maand november dat ik moet werken
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 20:54

MOTORMUIS997 schreef:
Hoi!
Jammer!

Ik kan op de 23e november, maar eventueel ook een andere zaterdagavond.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 21:16

MARIO216 schreef:
Albert Einstein Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Inderdaad...ik wist het overigens niet...maar klopt...!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 21:55

Waarom nu net de printer vastloopt (zeker vanwege Halloween Boze smiley ) op een moment dat ik dat niet kan gebruiken.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5784 5785 5786 5787 5788 5789 5790 ... 6194 Volgende
Pagina 5787 van 6194