Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 17:33
|
|
|
Als we zo off-topic blijven gaan (scheiding, doop, overspel etc) komen we aan ``seks voor het huwelijk`` niet meer toe.......................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 17:51
|
|
|
Eerlijk gezegd zie ik het probleem van je adviseurs niet. Weduwe worden overkomt je zonder enige invloed van jouw kant. Een scheiding is toch nog een keuze waardoor je alleen komt te staan. Het is niet in te schatten wat het meeste nawerkt, de dood of de scheiding van de partner.
Alles hangt toch af van hoe je er mee omgaat en dus de mate waarin het is verwerkt? En een weduwe die geen man meer wil, zal zich hier doorgaans niet inschrijven. Natuurlijk is het een stap als je weer een man wilt, maar je huwelijk is toch echt door de dood ontbonden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 17:56
|
|
|
JANS221 schreef: | Eerlijke en realistische bijdrage, Marenth. De praktijk is vaak zo anders als al de mooie, vrome woorden die gesproken worden. En dat wil niet zeggen dat het in de praktijk dan fout gaat en het fout is, maar dat men ergens van uitgaat wat gewoon niet haalbaar is. En ik vraag me toch echt ook af of God dat ook van ons vraagt. Ik lees dat zo nergens in de bijbel. De praktijk is een stuk weerbarstiger en je zadelt jezelf wel met een (onnodig) schuldgevoel op als het toch niet gaat, zoals je van te voren bedacht had. Dat er van alles fout kan gaan op het gebied van seksualiteit is bij een ieder wel bekend. Maar laten we dan niet dit direct gaan koppelen aan seks voor het huwelijk. En als het boterbriefje dan binnen is (en daar moet je dan natuurlijk niet zo lang mee wachten, want anders red je het niet) is alles opeens dan zoveel anders? De tekst (1 Thess 5:23) die aangehaald wordt kan je inderdaad gebruiken als je tegen seks voor het huwelijk bent. Maar of het daar in dat hoofdstuk over gaat is nog maar de vraag. Je kunt zo van alles in die tekst leggen, wat je maar wilt. Als je seks voor het huwelijk ziet als niet zuiver omgaan met je lichaam , dan heb je inderdaad een prima tekst gevonden |
Dank je wel Jans voor je reactie. Ik ben inderdaad realistisch en eerlijk anders zou ik mij zelf verloochenen. Ik heb ook normen en waarden en een levensbeschouwelijke visie. En dat betekent dat ik daarin de ander niet hoef te overtuigen van mijn manier hoe ik mijn geloof ervaar en beleef. Je hebt gelijk dat het in de praktijk vaak anders is, dan met mooie vrome woorden die worden uitgesproken. Ik ben een mens van de praktijk. Ik kijk altijd naar meerdere opties. Met opties bedoel ik ervaring, zelfrespect, respect, beleving, gave, inleving, ontwikkeling, situaties en eigen verantwoording.
Je bent en je blijft een mens. Een mens met gevoelens en verlangens. En soms kom je er achter dat ook zoals jij het aangeeft, je ergens vanuit gaat en het toch niet haalbaar is. Dat kan aan allerlei situaties liggen waarin mensen terechtkomen en door eigen ervaringen. Ieder volwassen mens heeft verantwoording met wat hij doet of laat. Indien twee mensen van elkaar houden, is intimiteit iets kostbaars en voel je een diepe verbondenheid met de ander op geestelijk en lichamelijk niveau.
Ik heb gereageerd vanuit mijn gevoel, omdat ik vanuit mijn gevoel werk. Mijn stukje heb ik geschreven vanuit mijn situatie nu, en inderdaad in mijn eerste liefdesrelatie dacht ik er ook anders over. De situatie toen was voor mij anders. Ik respecteer de ander, en laat de ander in zijn waarde hoe hij omgaat met seksualiteit voor het huwelijk. En persoonlijk is een boterbriefje voor mij geen garantie. Ik zie het net als jij dat God dit niet van ons vraagt. Ik denk dat God van ons vraagt dat wij respectvol, zuiver, liefdevol met de ander (partner) en ons lichaam moeten omgaan met of zonder boterbriefje.
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 18:08
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Dank je wel Jans voor je reactie. Ik ben inderdaad realistisch en eerlijk anders zou ik mij zelf verloochenen. Ik heb ook normen en waarden en een levensbeschouwelijke visie. En dat betekent dat ik daarin de ander niet hoef te overtuigen van mijn manier hoe ik mijn geloof ervaar en beleef. Je hebt gelijk dat het in de praktijk vaak anders is, dan met mooie vrome woorden die worden uitgesproken. Ik ben een mens van de praktijk. Ik kijk altijd naar meerdere opties. Met opties bedoel ik ervaring, zelfrespect, respect, beleving, gave, inleving, ontwikkeling, situaties en eigen verantwoording.
Je bent en je blijft een mens. Een mens met gevoelens en verlangens. En soms kom je er achter dat ook zoals jij het aangeeft, je ergens vanuit gaat en het toch niet haalbaar is. Dat kan aan allerlei situaties liggen waarin mensen terechtkomen en door eigen ervaringen. Ieder volwassen mens heeft verantwoording met wat hij doet of laat. Indien twee mensen van elkaar houden, is intimiteit iets kostbaars en voel je een diepe verbondenheid met de ander op geestelijk en lichamelijk niveau.
Ik heb gereageerd vanuit mijn gevoel, omdat ik vanuit mijn gevoel werk. Mijn stukje heb ik geschreven vanuit mijn situatie nu, en inderdaad in mijn eerste liefdesrelatie dacht ik er ook anders over. De situatie toen was voor mij anders. Ik respecteer de ander, en laat de ander in zijn waarde hoe hij omgaat met seksualiteit voor het huwelijk. En persoonlijk is een boterbriefje voor mij geen garantie. Ik zie het net als jij dat God dit niet van ons vraagt. Ik denk dat God van ons vraagt dat wij respectvol, zuiver, liefdevol met de ander (partner) en ons lichaam moeten omgaan met of zonder boterbriefje.
Gr Marenth. |
Helder en realistisch. Dankjewel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 18:09
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ah oke, hartelijk dank voor deze verheldering. Volgens mij zijn we nog redelijk ontopic. Seks voor het huwelijk -> wat is een huwelijk -> verbond ja of nee -> wat is een verbond
Roadje ziet door het bos de bomen niet meer zo goed
Maar ben er voor mezelf wel uit geloof ik 
Ik kwam deze ook tegen. Voor de geinteresseerden. http://www.christelijk-huwelijk.nl/huwelijk.pdf |
In dit stuk wordt Romeinen 6,7 en 8 uit elkaar getrokken. Romeinen 7 gaat over het leven onder de wet....er wordt een denkfout gemaakt...we leven nu niet meer onder de wet....gelukkig is er nu na berouw de mogelijkheid tot vergeving....onder de wet (Rom.7) is er geen vergeving mogelijk....dan moet steniging volgen.....maar Jezus geeft genade aan de overspelige vrouw....ze mag die zonde alleen niet weer doen...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 27 november 2013, 18:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 18:11
|
|
|
[quote=JOL252]Helder en realistisch. Dankjewel.[/quote
Dank je wel Jol en graag gedaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 18:26
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | In dit stuk wordt Romeinen 6,7 en 8 uit elkaar getrokken. Romeinen 7 gaat over het leven onder de wet....er wordt een denkfout gemaakt...we leven nu niet meer onder de wet....gelukkig is er nu na berouw de mogelijkheid tot vergeving....onder de wet (Rom.7) is er geen vergeving mogelijk....dan moet steniging volgen.....maar Jezus geeft genade aan de overspelige vrouw....ze mag die zonde alleen niet weer doen... |
(Is off topic... maar stel dat ze wel in zonde terug zou vallen... en ze zou na een jaar Jezus tegenkomen... wat zou Hij doen? Er is altijd een weg terug. )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 18:35
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | In dit stuk wordt Romeinen 6,7 en 8 uit elkaar getrokken. Romeinen 7 gaat over het leven onder de wet....er wordt een denkfout gemaakt...we leven nu niet meer onder de wet....gelukkig is er nu na berouw de mogelijkheid tot vergeving....onder de wet (Rom.7) is er geen vergeving mogelijk....dan moet steniging volgen.....maar Jezus geeft genade aan de overspelige vrouw....ze mag die zonde alleen niet weer doen... |
Klopt Annette, maar beter was geweest als de vrouw naar de wet gehandeld had, dan was ze de fout niet ingegaan. Jezus heeft de wet dan ook niet afgeschaft, maar geheel en al vervuld. Wie in Hem is en blijft, heeft met de wet niets meer te maken, maar de wet stuurt me wel telkens terug naar Jezus. Zodoende ervaar ik dat de wet er is om mij te beschermen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 18:37
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Een verbond of overeenkomst is vormvrij. De romeinen, niet de brief, maar het volk, hebben in verschillende geschriften gezet, dat een overeenkomst of contract , wat afgeleid is van contrahere in het Latijn = samentrekken , geen vastomlijnde vorm hoeft te hebben.
Maw een mondelinge afspraak is net zo geldig als een gschreven afspraak. En wie weet ñu beter wat jij of wij in onze harten Hem beloven dan alleen God. Een belofte aan Hem is niet terug te nemen .........wat je Hem belooft zal Hij niet vergeten. Wij hebben als mens echt geen poot om op te staan als het gaat om het verbreken van onze beloften. Of we het op papier zetten of niet .........God weet het.
Oke mooie uitleg, ik kan me hier wel in vinden in elk geval
En helaas is de mens kort van geheugen en zoekt zijn eigen plezier en geluk. Ook als dat tegen Gods regels ingaat. Want die regels zijn niet contextueel ........maar nog net zo actueel als toen. |
Ja het is waar maar gelukig is Gods genade nooit te kort, als we opnieuw met Hem willen beginnen[b]
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 27 november 2013, 18:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
OASE302
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 18:51
|
|
|
Op dit moment (27-11-2013) zijn er twee deelnemers, nl: 1. man (53 jr) 2. ikzelf (51 jr)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 18:57
|
|
|
ROADY558 schreef: | Klopt Annette, maar beter was geweest als de vrouw naar de wet gehandeld had, dan was ze de fout niet ingegaan. Jezus heeft de wet dan ook niet afgeschaft, maar geheel en al vervuld. Wie in Hem is en blijft, heeft met de wet niets meer te maken, maar de wet stuurt me wel telkens terug naar Jezus. Zodoende ervaar ik dat de wet er is om mij te beschermen. |
Ja, je zegt dat je eruit bent....zou je dat willen delen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 18:59
|
|
|
JOL252 schreef: | (Is off topic... maar stel dat ze wel in zonde terug zou vallen... en ze zou na een jaar Jezus tegenkomen... wat zou Hij doen? Er is altijd een weg terug. ) |
Ja, bij echt berouw.....77x7 vergeving, he....de Heere ziet het hart aan....maar we mogen niet in de zonde blijven, opdat de genade toeneme...we moeten wel proberen om 'in de Geest' te blijven leven, Zijn Koninkrijk blijven zoeken.....Jezus zegt er nadrukkelijk bij 'Zondig niet weer'....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 27 november 2013, 19:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VLINDER656
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 19:41
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is niet in te schatten wat het meeste nawerkt, de dood of de scheiding van de partner.
Dat klopt Thomas, bij beiden vind er een rouw proces plaats alleen wel 2 verschillende die je niet met elkaar kan en mag vergelijken denk ik. Mijn adviseur had de ervaring dat men niet geconfronteerd wil worden met een rouwproces.
Alles hangt toch af van hoe je er mee omgaat en dus de mate waarin het is verwerkt?
In beide situaties heb je gelijk; het is maar hoe je ermee omgaat maar in geval van overlijden van de partner blijft dit toch op een bepaalde manier meespelen en zullen er altijd situaties blijven bestaan waarin het verdriet en de pijn weer boven komen. Niet iedereen kan daarmee omgaan.
En een weduwe die geen man meer wil, zal zich hier doorgaans niet inschrijven. Natuurlijk is het een stap als je weer een man wilt, maar je huwelijk is toch echt door de dood ontbonden. |
Ja dat klopt wat wil je daarmee zeggen dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VLINDER656
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 19:51
|
|
|
Ik weet niet of het hier hoort anders moet de moderator het maar verplaatsen. Maar ik kwam vandaag een mooi gebed tegen die ik graag met jullie wil delen. Hij is van Tomas van Aguino.
Barmhartige God, roep mij terug als ik van U wegvlucht; trek mij tot U als ik weerstand bied; richt mij op als ik gevallen ben; ondersteun mij als ik weer ben opgestaan; leid mij terwijl ik verderga.
Uit: stiltedagboek van Mirjam van der Vegt.
Vlinder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 19:54
|
|
|
VLINDER656 schreef: | Ja dat klopt wat wil je daarmee zeggen dan? | Dat ik niet inzie waarom je geen weduwe op je profiel zou zetten, afgezien van het feit dat ik het raar vind om weduwe, gescheiden of single niet te vermelden.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 20:10
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, je zegt dat je eruit bent....zou je dat willen delen? |
Ik denk dat mijn standpunt toch wel helder is geworden? Ik ben er door deze discussie in elk geval niet anders over gaan denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 20:11
|
|
|
Het gebeuren met de overspelige vrouw is van veel diepere betekenis natuurlijk dan hierboven is gesteld - ik heb dat in eerder bijdragen uitgelegd waarom dit de inleiding was op Zijn gevangenneming, maar we komen nu weer van de omwegen terug en in zekere zin weer on-topic. Dat is dan weer mooi. De betekenis van het verbond kan in een ander topic, lijkt mij, ik vind dit onoverzichtelijk en jammer dat een goede discussie mogelijk om zeep geholpen wordt.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 20:51
|
|
|
Dat begrijp ik niet Thomas. Ik zie wel degelijk een verband tussen seksualiteit/huwelijk en het verbond dat God met mensen wil sluiten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE632
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 20:53
|
|
|
interessant filmpje. Confronterend hoe heidense gebruiken blijven bestaan.
Ik denk dat we inderdaad dat we hiervan kunnen leren. Dat we niet we niet met deze feesten me moeten gaan. Maar misschien is het juist goed om onze eigen feesten rond dezelfde tijden te hebben. Zodat we sterker kunnen staan om niet met de wereld mee te gaan en om misschien om voor evangelisatie gebruiken.
Wat ik ook wel meer mooi vind aan dat je deze heidense gebruiken er nog steeds zijn. Dat dit aantoont hoe waar de bijbel is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 20:53
|
|
|
Woensdag 27 november, 2 Tessalonicenzen 1; Bevrijding en verstoting.
In deze dagen beginnen de adventsweken. Jezus komt naar ons toe en wij leven richting zijn dag. en dan? Wat gebeurt er bij zijn komst? En hoe loopt het af met hen die Jezus niet erkend hebben en niet in Hem wilden geloven? In deze brief is Paules hierover ineens heel concreet. Jezus’ komst zal glorie beteken voor allen die naar Hem uitkijken. Op het moment hebben de christenen in Tessalonica kennelijk zwaar te lijden onder heftig verzet en vervolging. Jezus’ komst betekent bevrijding van alle geweld en onderdrukking, zegt Paules. Maar niet iedereen zal staan juichen. De mensen die nu christenen kwaad doen, zullen keihard worden aangepakt. Maar ook de mensen die Jezus niet hebben erkend, zullen voor altijd verstoten worden, ver van de Heer, zijn kracht en zijn majesteit. Zulke opmerkingen voelen vreemd angstig aan. Is er dan echt zoiets als voor eeuwig verstoten worden? Daar moet je toch niet aan denken?! Paules zegt het hier wel zo, hoewel hij in andere brieven vooral geneigd is alle mensen mee in te sluiten in het hiel van Christus. Met het appèl Jezus serieus te nemen en in te gaan op zijn uitnodiging. En tob je misschien over de velen die zonder God zelf altijd je hoop en verwachting zijn. Ook voor hen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 21:42
|
|
|
Ik denk niet dat er iets mis is met een omgebouwd dan wel aangepast heidens feest, zoals Kerstfeest. Bij de Joden werden ook oogstfeesten gevierd, net als bij de omringende volkeren. Je verjaardag vieren zou ook niet meer kunnen want ook dat is geen christelijk feest. Bij de kerstboom hebben de meeste gelovigen toch iets in huis wat voor het gevoel bij de geboorte van Christus hoort en ook een symbool is van het licht der aarde. Ok, en we zijn blij dat de dagen weer gaan lengen, maar is dat zo erg? Het vieren van een feest geeft gezelligheid in de meeste gevallen en ook daar is niks mis mee en het is nog goed voor mensen ook.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 27 november 2013, 21:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 21:49
|
|
|
Ik heb geen probleem met cafeine, ik heb een probleem zonder cafeine....
Thomas, is nog waar ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 21:58
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De betekenis van het verbond kan in een ander topic, lijkt mij, ik vind dit onoverzichtelijk en jammer dat een goede discussie mogelijk om zeep geholpen wordt.
Thomas |
In de discussie kwam het begrip verbond ter sprake en dat werd toegelicht. Het gevaar bestaat dat we daardoor off topic raken en dat zou inderdaad jammer zijn. Daarom is het goed de onderwerpen doop en belijdenis hier te laten rusten. En overspel ook, want daar gaat het hier niet om.
Natuurlijk kan er wel verder nagedacht worden in hoeverre het begrip verbond betrekking heeft op het topic.
Moderator CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 22:04
|
|
|
Ja vind ik ook. Als ze in elke kroeg stille nacht zingen zouden wij daar als christenene dan dat juist niet mogen doen? En die kerstboom, als het lente is zet ik narcissen in mn kamer en als het december is een kerstboom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VLINDER656
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 22:21
|
|
|
Wat mooi om te lezen waar mensen zegeningen in zien. Maar ook wat ze vervelend vinden. Daarom een poging om deze topic nieuw leven in de blazen.
Zegen: een telefoongesprekje met een kennis waarbij ik het gevoel had dat het haar dag wat kleurde.
Vervelend: Beetje te weinig tijd genomen voor stille tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 22:36
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Een verbond of overeenkomst is vormvrij. De romeinen, niet de brief, maar het volk, hebben in verschillende geschriften gezet, dat een overeenkomst of contract , wat afgeleid is van contrahere in het Latijn = samentrekken , geen vastomlijnde vorm hoeft te hebben.
Maw een mondelinge afspraak is net zo geldig als een gschreven afspraak. En wie weet ñu beter wat jij of wij in onze harten Hem beloven dan alleen God. Een belofte aan Hem is niet terug te nemen .........wat je Hem belooft zal Hij niet vergeten. Wij hebben als mens echt geen poot om op te staan als het gaat om het verbreken van onze beloften. Of we het op papier zetten of niet .........God weet het. En helaas is de mens kort van geheugen en zoekt zijn eigen plezier en geluk. Ook als dat tegen Gods regels ingaat. Want die regels zijn niet contextueel ........maar nog net zo actueel als toen. |
Mooie omschrijving van een verbond vind ik, petra die het eigenlijk wel ontopic vind.
Maar om meer ontopic te gaan, weet je wat ik ook heel mooi vind van geen sex tot het huwelijk? Je weet gewoon met zekerheid dat het hem om jou gaat, gewoon om wie je bent en niet om je lichaam, hoe je eruit ziet. Of om hoe goed jij in bed voor hem bent.
Je hebt een relatie die niet overheerst word door lusten, maar gewoon dat je elkaar echt leuk vind. Die zekerheid heb je dan. meer kans op echte oprechte liefde. denk ik tenminste....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
OASE302
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 22:57
|
|
|
Als iemand vloekt maken wij ons meer zorgen om zijn taalgebruik dan om zijn pijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VLINDER656
|
|
Geplaatst: woensdag 27 november 2013, 23:10
|
|
|
Sinds een dag of wat ben ik lid van CM. Ik heb hier geregeld even wat rond gesnuffeld en ook regelmatig de chatroom bezocht. Vaak ben ik dan de enige en wat me opvalt is dat er dan regelmatig mensen binnenkomen en dan ook zonder wat te zeggen weer vertrekken. Vanavond ben ik er een half uurtje geweest. Toen ik kwam was er niemand. In dat half uurtje zijn er wel een stuk of 8 geweest en stuk voor stuk zijn ze zonder wat te zeggen weer vertrokken. Ik vroeg me af of dat normaal is hier? Mij komt het namelijk iet wat onbeleeft over en ik voel me er dan ook wat ongemakkelijk bij als ik 8 keer groet en ik geen respons krijg. Ik bedoel in RL groet je volgens mij ook als je ergens komt. Is dat hier zoveel anders dan? Ik moest het ff kwijt.
Vlinder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 28 november 2013, 06:15
|
|
|
PETRA373 schreef: | Mooie omschrijving van een verbond vind ik, petra die het eigenlijk wel ontopic vind.
Maar om meer ontopic te gaan, weet je wat ik ook heel mooi vind van geen sex tot het huwelijk? Je weet gewoon met zekerheid dat het hem om jou gaat, gewoon om wie je bent en niet om je lichaam, hoe je eruit ziet. Of om hoe goed jij in bed voor hem bent.
Je hebt een relatie die niet overheerst word door lusten, maar gewoon dat je elkaar echt leuk vind. Die zekerheid heb je dan. meer kans op echte oprechte liefde. denk ik tenminste.... |
Nou, niks mis mee als dat je uitgangspunt is en je daarvoor wilt gaan. Wat mij dan interesseert is hoe je met je gevoelens die te maken hebben met elkaars aantrekkingskracht/opgewekt worden door de chemie, omgaat, als je die verder niet (mag) uit(en).
(En zo zijn we dan toch weer on topic.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 28 november 2013, 06:58
|
|
|
En nog een gedachte op de vroege morgen....
Waarom heet lichamelijke liefde bij sommigen hier, voor het huwelijk "lust" en lijkt dit een negatieve lading te hebben? Zou je Hooglied ook zo labelen?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 28 november 2013, 07:01
|
|
Naar boven |
|
|