Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 april 2014, 20:31
|
|
|
Dinsdag 1 april, Johannes 12: 1-11; Liefde sterker dan de dood.
Nog één keer bezoekt Jezus zijn vrienden in het dorpje Batanië. Hij is bewust van die dingen die op Hem afkomen. Lazarus is aan tafel opvallend stil. Jezus zelf ook. Martha daarentegen is opvallend stil. Jezus zelf ook. Martha daarentegen is opvallend actief en loopt druk heen en weer. Maria is eigenlijk de enige die spontaan en openhartig reageert. Zij is niet bang voor emotionele toestanden of moeilijke gesprekken. Was het haar taak de gasten welkom te heten en hun voeten te wassen? Ineens staat ze bij Jezus en zalft met kostbare nardusmirre zijn voeten die ze even later afdroogt met haar haar. Volgens Marcus moet ze heel de fles zelfs uitgegoten hebben over Jezus’ hoofd. En heel de ruimte geurt van de mirre. Een wel erg duur gebaar, zegt u misschien? Ja, dat vindt Judas ook. Hij is zo iemand die van alles weet wat het kost. Judas is bovendien een dief. Jezus neemt het voor Maria op. Hij zegt: Laat haar begaan! Zij dacht aan Mij en aan het offer dat Ik ga brengen om mensen te verzoenen met God. Zij dacht al aan mijn begrafenis. En toen speelde geld even geen rol. Toen moest ze gewoon iets zeggen. Iets doen. En toen kwam dit liefdevolle gebaar en geschenk. Het heeft Jezus duidelijk heel goed gedaan. Als ze zijn lichaam straks van het kruis afnemen om te begraven, geurt de mirre nog. De geur van liefde die sterker is dan de dood.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 april 2014, 22:26
|
|
|
JANS221 schreef: | 20 + 4 =1624 |
ja, kom ik ook op uit binnen vijf seconden. hij is wel origineel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: woensdag 2 april 2014, 00:21
|
|
|
HENK546 schreef: | Wat ik niet begrijp velen nooit getrouwd waarom bang om dat mis gaat dat kan gebeuren maar je mag God tovh bidden om de ware op jou pad te brenegen die God voorjou beetemd heeft wat geeft de leeftijd of de man jonger of ouder is in een huwelijk leef je naar elkaar toe ook uiterlijk groetjes henk 546 |
veel mensen blijven alleen , vaak zie je dat die mensen andere taken krijgen bv in de kerk , waar ze hun tijd nuttig kunnen besteden . jij bent nu ook 46 jaar alleen , maar je kan misschien je vrije tijd besteden aan andere dingen . zo heeft God ook met jou een plan .wil niet zeggen dat je niet mag bidden om een vriendin , maar als het gegeven word ... ja dat weet niemand .en leeftijd zegt niks ben ik met je eens . God geeft een ieder wat hij nodig heeft .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 2 april 2014, 12:02
|
|
|
Zal het godsplan zijn om alleen te zijn??? Moet me denken aan wat thomas een tijdje terug schreef zoiets als: dat God, God in het begin vond dat het niet goed is om alleen te zijn en eva maakte, zodat adam een maatje had. petra die sereius het soms moeilijk vind om te accepteren ik geen maatje heb. Zich wel eens afvraagt hebben anderen het daar niet moeilijk mee soms, ligt het aan mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: woensdag 2 april 2014, 12:51
|
|
|
PETRA373 schreef: | Zal het godsplan zijn om alleen te zijn??? Moet me denken aan wat thomas een tijdje terug schreef zoiets als: dat God, God in het begin vond dat het niet goed is om alleen te zijn en eva maakte, zodat adam een maatje had. petra die sereius het soms moeilijk vind om te accepteren ik geen maatje heb. Zich wel eens afvraagt hebben anderen het daar niet moeilijk mee soms, ligt het aan mij  |
Petra , ik werk 6 dagen in de week , heb geen tijd voor een maatje en ik heb er niet moeilijk mee .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 2 april 2014, 13:02
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | Petra , ik werk 6 dagen in de week , heb geen tijd voor een maatje en ik heb er niet moeilijk mee . |
Tja ik ben ook altijd bezig, en druk, toch heb ik het er wel eens moeilijk mee. Kan ik het niet voor 100 procent accepteren dat ik geen maatje heb. Maakt het leven zo leuker Soms loop ik langs het water en kom niks anders als verliefde stellen tegen en denk zucht waarom heb ik dat niet waarom moet ik altijd alleen langs het water lopen en ja zeker veel voordelen als alleenstaande, en hoe pas je een maatje in je leven tussen alles door? Toch... Verlangen blijft. En verbaas me soms over mensen die beweren dat verlangen niet meer te hebben, echt niet Zou ik dat moment ook ooit krijgen. Of is dat dan een soort acceptatie van oké... Je geeft die droom op? Petra die blijft dromen soms.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 2 april 2014, 19:23
|
|
|
Even verhelderen misschien, Petra:
Ik gaf toen aan dat God na elke scheppingsdag stelde: en het was goed, de eerste dag etc. Dat herhaalt zich steeds. Maar wat was nu het eerste dat NIET goed was. Veel mensen denken daarbij aan de ongehoorzaamheid maar in het scheppingsverhaal lezen we al eerder: het is niet goed dat de mens alleen is. Dit wordt als eerste genoemd, wat niet goed is dus.
Nu is niet goed geen waardeoordeel over het alleen zijn. Met andere woorden: mensen die alleen zijn doen daarmee nog niet iets wat niet goed is. Er zijn nu eenmaal mensen die alles in het kader van zonde plaatsen. Het is wel duidelijk dat de betekenis is, dat een mens beter niet alleen kan zijn.
We kunnen dit allemaal bevestigen. Wetenschappers stellen terecht dat de mens een sociaal wezen is. In een groep, en een echtpaar kun je ook als zodanig zien, zijn de overlevingkansen groter. Vrouwen die een zekere mate van bescherming zoeken - en dat zijn er nogal wat - zijn zeker gelukkiger dan.
Het niet alleen kunnen of willen zijn, is ook een factor in het gelukkig worden. Bedenk wel dat mensen daar toch heel verschillend mee kunnen omgaan. Op CM zijn er vrij veel die na een naar huwelijk blij zijn geen ellende met een partner meer te hebben, en vinden alleen zijn dan een bevrijding. Echtscheiding wordt vaak herdacht als een bevrijdingsdag. Beter in je eentje alleen dan samen alleen.
Het neemt echter niet weg dat er bij de meeste mensen na verloop van tijd weer een verlangen naar een partner ontstaat. De mens wordt daarmee ook meer compleet. Iemand om je heen in een volwassen relatie met intimiteit is voor iedereen goed. Mensen die een goede seksuele relatie hebben, zijn ook veel gezonder en evenwichtiger en krijgen daardoor ook een beter zelfbeeld.
De zware kringen die seksualiteit demoniseren door het meeste, zoniet alles, daarin als zondig te zien, doen hun best maar. Ze verzinnen bij iedere uiting van seksueel verlangen wel een toornige God die kennelijk angst en frustratie geeft bij een natuurlijk gegeven - dat Hij notabene zelf bij de Schepping heeft ingebracht. God heeft zich daarbij echt niet vergist. Mensen moeten bij gelukkig willen zijn kennelijk een schuld- of zondebesef ervaren. Iedereen wil echter een volledige relatie, elke man en, waarde zwart geklede ouderlingen, ook elke vrouw. Het is juist gezond voor lichaam en geest. Kijk maar eens hoe de uitstraling van een vrouw of man kan veranderen als die de liefde weer ervaart en meemaakt.
Dat maakt dat het verlangen altijd zal blijven. Het is inderdaad niet goed dat de mens alleen is, al kan het wel een tijdlang zinvol zijn.
Verwar eenzaamheid en alleen zijn overigens niet. Eenzaam ben je pas als het alleen zijn pijn gaat doen. Mensen die enkel alleen zijn, zijn daarmee nog niet ongelukkig dan wel eenzaam.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 2 april 2014, 23:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 2 april 2014, 20:00
|
|
|
Inderdaad...heftig, maar ik zat toch met een smile... Die van mij waren heftig...maar niet zo....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 2 april 2014, 20:19
|
|
|
Woensdag 2 april, Johannes 12: 20-28a; Ontroering.
Er zijn afspraken die je eindeloos voor je uit schuift, omdat ze heel diep ingrijpen in je leven. Een belangrijke operatie bijvoorbeeld. Of het afscheid nemen van iemand. Zeker als het gaat om afscheid nemen voorgoed. Je weet, dat het komt, maar gelukkig is het nu nog niet zo ver. Maar ineens is het er. Je voelt een brok in je keel. Je lip trilt van ontroering, je kunt even niet praten. Zoiets hoor je hier ook van Jezus. Opeens zegt Hij: ‘Nu is het uur gekomen, dat de Zoon des mensen verheerlijkt moet worden!’ Regelmatig lees je in dit evangelie, dat zijn uur nog niet was gekomen. Elke keer klonkt het: nog niet, nog niet! Maar als enkele Grieken vragen of ook zij Jezus eens zouden mogen zien en ontmoeten, beseft Jezus blijkbaar ineens dat nu zijn uur aangebroken is. Het uur van zijn overgave, van zijn lijden en sterven. Voor Joden én Grieken! Voor ieder van ons. En evenals wij op zo’n moment reageert Jezus diep ontroerd. Hij bidt bewust niet: ‘Vader, verlos Mij uit dit uur!’, maar juist vol overgave: ‘Vader, verheerlijk Uw naam!’ Zo mogen wij ook bidden, schuilend bij Jezus. In onze bange uren en meest aangrijpende ogenblikken zijn we niet alleen! Hij gaat ons voor. Door het donker naar het licht! Vader, verheerlijkt Uw naam ook in mijn leven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: woensdag 2 april 2014, 23:58
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Even verhelderen misschien, Petra:
Ik gaf toen aan dat God na elke scheppingsdag stelde: en het was goed, de eerste dag etc. Dat herhaalt zich steeds. Maar wat was nu het eerste dat NIET goed was. Veel mensen denken daarbij aan de ongehoorzaamheid maar in het scheppingsverhaal lezen we al eerder: het is niet goed dat de mens alleen is. Dit wordt als eerste genoemd, wat niet goed is dus.
Nu is niet goed geen waardeoordeel over het alleen zijn. Met andere woorden: mensen die alleen zijn doen daarmee nog niet iets wat niet goed is. Er zijn nu eenmaal mensen die alles in het kader van zonde plaatsen. Het is wel duidelijk dat de betekenis is, dat een mens beter niet alleen kan zijn.
We kunnen dit allemaal bevestigen. Wetenschappers stellen terecht dat de mens een sociaal wezen is. In een groep, en een echtpaar kun je ook als zodanig zien, zijn de overlevingkansen groter. Vrouwen die een zekere mate van bescherming zoeken - en dat zijn er nogal wat - zijn zeker gelukkiger dan.
Het niet alleen kunnen of willen zijn, is ook een factor in het gelukkig worden. Bedenk wel dat mensen daar toch heel verschillend mee kunnen omgaan. Op CM zijn er vrij veel die na een naar huwelijk blij zijn geen ellende met een partner meer te hebben, en vinden alleen zijn dan een bevrijding. Echtscheiding wordt vaak herdacht als een bevrijdingsdag. Beter in je eentje alleen dan samen alleen.
Het neemt echter niet weg dat er bij de meeste mensen na verloop van tijd weer een verlangen naar een partner ontstaat. De mens wordt daarmee ook meer compleet. Iemand om je heen in een volwassen relatie met intimiteit is voor iedereen goed. Mensen die een goede seksuele relatie hebben, zijn ook veel gezonder en evenwichtiger en krijgen daardoor ook een beter zelfbeeld.
De zware kringen die seksualiteit demoniseren door het meeste, zoniet alles, daarin als zondig te zien, doen hun best maar. Ze verzinnen bij iedere uiting van seksueel verlangen wel een toornige God die kennelijk angst en frustratie geeft bij een natuurlijk gegeven - dat Hij notabene zelf bij de Schepping heeft ingebracht. God heeft zich daarbij echt niet vergist. Mensen moeten bij gelukkig willen zijn kennelijk een schuld- of zondebesef ervaren. Iedereen wil echter een volledige relatie, elke man en, waarde zwart geklede ouderlingen, ook elke vrouw. Het is juist gezond voor lichaam en geest. Kijk maar eens hoe de uitstraling van een vrouw of man kan veranderen als die de liefde weer ervaart en meemaakt.
Dat maakt dat het verlangen altijd zal blijven. Het is inderdaad niet goed dat de mens alleen is, al kan het wel een tijdlang zinvol zijn.
Verwar eenzaamheid en alleen zijn overigens niet. Eenzaam ben je pas als het alleen zijn pijn gaat doen. Mensen die enkel alleen zijn, zijn daarmee nog niet ongelukkig dan wel eenzaam.
Thomas. | heel mooi gezegd en uitgelegd , danke wol Thomas .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 3 april 2014, 08:32
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Even verhelderen misschien, Petra:
Thomas. |
Dat bedoelde ik ook niet hoor, dat het een zonde is om alleen te zijn, mooi geschreven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 3 april 2014, 20:21
|
|
|
Donderdag 3 april, Johannes 12: 28b-36; Verhoging.
Wie de aandacht wil trekken moet op een opvallende plek gaan staan. Op een balkon, een podium of een preekstoel. Of op een troon gaan zitten. Iedereen kan je dan zien en horen. Een verhoging geeft aan je persoon altijd extra gewicht. En zelf heb je overzicht, de mensen kijken naar je op, ze verwachten iets van je. Maar dat kun je toch niet zeggen van een schavot of een kruis? Toch zegt Jezus het zo. Het kruis betekent voor Hem verhoging. Binnen enkele dagen zullen de mensen de hand aan Hem slaan. Ze zullen Hem aan het kruis spijkeren, met de bedoeling Hem zo diep mogelijk te vernederen. Want groter dieptepunt dan sterven aan een vervloekt stuk hout is niet denkbaar. Maar Jezus denkt aan verhoging: ‘Ieder zal naar Mij opzien, en Ik zal allen tot Mij trekken.’ Het kruis van Jezus is namelijk niet alleen een afschuwelijk sterven. Zijn dood is niet het trieste of moedige slot van een man die zijn idealen trouw bleef tot in de dood. Nee, zijn dood is veel meer. Zijn dood is de doodsteek voor alle macht der duisternis. Zijn kruis is het punt waar het licht begint te stralen en het donker verdwijnt. Daarom is het kruis voor Jezus verhoging. En verhoogd aan het kruis trekt Hij alle mensen naar zich toe. Joden en Grieken. Uit het donker naar het licht. Zie op Hem! Zijn kruis is een troon. Vanaf het kruis regeert Christus de wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE442
|
|
Geplaatst: donderdag 3 april 2014, 21:36
|
|
|
Hallo Ik lees en val van de ene in de andere verbazing .
Wat kunnen mensen elkaar snel veroordelen er word een vraag gesteld meningen verdeelt maar er staat ook in het woord dat je niet druk moet maken om wat je eet drinkt kleed Laat staan een vrouw naar Gods Hart zo denk ik te veroordelen
Laat dat aan de Vader zelf over AUB Heb respect voor elkaars mening ook al ben je het er niet mee eens. Natuurlijk mag je zeggen wat je vind maar stop dat en zet een punt .
Ik lees tal van boeken van Joyce Meyer en ben daardoor een gezegend mens geworden is er verandering gekomen niet door haar maar door wat de Heer bewerkt in mij door het lezen van haar boeken.
Zo leren we ook van elkaar meningen maar veroordeel mensen niet, dat is aan de Heer om dat op de grote dag te doen of wanneer je thuis word gehaald.
Wanneer doet een mens trouwens goed zelfs niet één toch zo staat het geschreven .
Wie zijn wij dan niet onze eigen balk/splinter er uit te halen voor we van anderen zeggen dat het niet goed is
ER DOET NIEMAND GOED ZELFS NIET ÉÉN.
Wens een ieder die dit leest Gods zegen ook Joyce Meyer ,
Zegen je vijanden staat er in het woord toch ? Dus ja mocht je haar niet kunnen luchten om welke reden dan ook omdat je denkt dat ze het niet goed doet , zegen haar dat vraagt God van ons allemaal het woord is niet alleen voor de dominee pastor voorganger maar voor een ieder die Gods kind is en door wil geven .
Gaat heen en onderwijs alle volkeren jij die iets van haar zegt welke plaats neem jij in in Gods Koninkrijk ?
Dat is al hier en nu op aarde , Zegen jou dat je er meteen mee kan beginnen.
zie de wereld iets liever positiever en straal door het licht dat God je geeft geef dat door dat is Gods bedoeling dat iedereen mag weten dat HIJ de Christus is en terug komt en mensen verlost voor allen die in Hem te geloven .
Groet Altje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 april 2014, 00:00
|
|
|
NBG '51 rom 8 28 Wij weten nu, dat [God] alle dingen doet medewerken ten goede voor hen, die God liefhebben, die volgens zijn voornemen geroepenen zijn.
De Nieuwe Bijbelvertaling 28 En wij weten dat voor wie God liefhebben, voor wie volgens zijn voornemen geroepen zijn, alles bijdraagt aan het goede.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 april 2014, 07:56
|
|
|
Deze was voor Petra bedoeld, ik wou ook even reageren:
Ja, dat is idd erg leuk, dat dat het eerste was waarvan God zei dat het niet goed is, in de bijbel, dat de mens alleen is...Alleen ja, met een lat relatie ben je ook, sowieso veel alleen, maar ja, dat heb je ook als de man , of de vrouw vaak op zakenreis is, of in de marine zit, of in het leger, oid. Uiteindelijk ben je alleen, alleen ja, met een partner, kan je wel hulp krijgen en vice versa. Ook kunnen er grote problemen komen in een relatie, en das jammer, ik durf het hier er niet over te hebben, in bedekte termen, want ja, iedereen is op zoek, en ik loop dan te mieren over me relatie...zo voelt dat soms dan, het is niet zo.Ja, dat heb ik meegemaakt, dat demoniseren, en dan op veel vlakken, zoniet alle, maak ik weer mee, omdat me relatie uit zo'n gemeente komt, die dagenlang over 'de vijand 'heeft en preken bijna alleen over de boze/vijand etc. ipv van over God en hoe goed God is en dat God het goede wil.... maak/maakte ik nu weer mee: 'jammer!' Dat is negatief denken en 'niet goed', understatement, dat 'niet goed'. Paulus heeft het daarentegen wel over dat het beter is om niet te trouwen... Bescherming door relatie?? Tegenwoordig, met zoveel sociale controle van buren, vrienden? Vraag ik mezelf nu af... Het niet alleen kunnen zijn, vind ik tricky, in die zin, dat de kans groot is, dat je sneller met iemand zal gaan, omdat je niet alleen wil/kan zijn(kan, hoeft niet), en ja, dat vind ik zelf een verkeerd motief. Ook naar de partner toe.
Idd, beter in je eentje gelukkig dan samen ongelukkig....
De een wil graag een partner, de ander heeft 'het wel gezien', en maakt voor zichzelf een leven waar die alleen gelukkig in kan zijn.
En onderschat de problemen niet die je in een relatie kan tegenkomen. Paulus zei niet voor niets, dat hij zelf vindt dat mensen beter niet kunnen trouwen omdat ze dan een hoop verdriet bespaart blijft. Anders is het natuurlijk, als er een crises is/was waar echt niemand iets aan kon doen, gewoon door externe factoren, en je komt die crises samen te boven, dan word je sterker. Dan gaat deze tekst ook op: 'God laat alles meewerken voor degenen die hem liefhebben'.
Ja en niet alleen bij seksualiteit, ook andere zaken. Helaas, er zullen altijd mensen blijven die het evangelie, het goede nieuws, verzieken door dingen negatieve wendingen te geven. Belangrijk is dat te (leren?) negeren. Ja, ik heb daar ook geen woorden voor, mooie dingen zo verdraaien. Of bij elk dingetje wat even niet gaat, de vijand erbij halen en de schuld geven, en zo eigen verantwoording ontlopen is ook zoiets. Ja, idd, je krijgt dan een intens gelukkige uitstraling als je net iemand gevonde hebt, de eerste drie maanden, en ja, dan beginnen ook probs, dus ja, dat idealiseren van een relatie...????? Wat ik weleens meen te bespeuren...
Voorbeeld: als ik hoorde van: '2 geloven op een kussen, de duivel ertussen', ja, dan dacht ik, als men het over hetzelfde geloof had, evangelische vorm, of in traditionele vorm, nou dan dacht ik, hoe kan dat nou, de kern, het evangelie is toch hetzelfde, en ik dacht eerst men bedoelt, gewoon 2 verschillende geloven in de zin van Islam en christendom...bijvoorbeeld....
Nou weet ik wel beter, als ooit evangelische, met iemand die er nog diep inzit, met 'de vijand wil dit de boze is uit op dat', ipv, Wat God wil, namelijk het goede. Er is een tekst die dat duidelijk maakt namelijk: Fil 4 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;(gebod) 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.(belofte)
Uit deze tekst kan je al opmaken dat het zeker niet goed is, om echt elke dag alleen het over de vijand te hebben.....(dus niet meer over God) En ook niet goed(understatement) voor mensen die moeilijke tijden hebben gehad... Je blijft denk ik altijd, in sommige geloofsgemeenschappen houden dat men je op de een of andere manier wil manipuleren, door je ergens slecht over te laten voelen. Of angst aanjagen, ook dat inderdaad... Er zijn ook mensen die bewust kiezen en accepteren dat ze alleen blijven, en zich daarbij ook erg gelukkig voelen. En ja, komt er dan, totaal onverwacht iemand op hun pad waar een klik mee is, ja dan zijn ze extra gelukkig, omdat ze het idee, van iemand tegenkomen die bij hun past allang hadden opgegeven. Met wat vrienden en bezigheden, de juiste positieve houding enzovoort, kan je voor jezelf een gelukkig leven creëren,
S.
Ps: Dit is hoe ik erin sta, en hoeft derhalve lang niet voor iedereen op te gaan. en ja, het zijn ook uitzonderingen, mensen die allang hadden geaccepteerd dat ze alleen zouden blijven en daar het beste van maakten en ook regelmatig erg gelukkig zijn, en dan toch iemand vinden....Ik was/ben zo'n uitzondering.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 23 april 2014, 10:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 april 2014, 07:57
|
|
|
Ik val van de ene in de andere verbazing . Sinds wanneer mag je geen vragen stellen over hoe iemands ster zo snel rijst zoals die van zoveel anderen ... en iedereen die er gelijk achteraan loopt (en dan worden er eigenlijk nog meer kritische kanttekeningen geplaatst bij de volgelingen dan over Joyce zelf). Ik gaf min of meer aan dat geen enkel mens tussen mens en God in mag komen te staan. Daar is niets mis mee en het doet niets af aan het respect dat je desondanks voor iemand alsnog kunt hebben. Ik blijf die vragen ook stellen omdat juist bij deze omhooggevallen sterren mensen al geen vragen meer (durven te) stellen. Juist omdat vragen stellen bij mensen als Joyce al snel gezien wordt als rebels en goddeloos.
Natuurlijk zegt deze dame ook goede dingen. Heb ik (of een ander hier) ooit gezegd dat ze alleen maar onzin verkoopt of niet tot zegen zou zijn voor anderen? En die opmerkingen hier achterwege latende tot dusver, zou alleen maar negativiteit zijn over haar?
Let op balk en splinter inderdaad. Wat manipulatief kan werken in dat zelfde Koninkrijk is deze opmerking: jij die iets van haar zegt welke plaats neem jij in in Gods Koninkrijk ? Niemand is boven kritiek of aanmerkingen verheven en juist niet als je zoveel verantwoordelijkheid draagt.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 4 april 2014, 08:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 april 2014, 16:40
|
|
|
Ik kende de kreet al... maar vandaag zie ik van wie het afkomstig is... wow wat een statement in die omstandigheden ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 april 2014, 20:20
|
|
|
Vrijdag 4 april, Johannes 12: 37-43; Voor ongeloof geen excuus.
Waarom geloven die mensen in Jeruzalem niet in Jezus? Vrijwel alle dagen zien ze of horen ze dat Hij indrukwekkende tekenen doet. En toch blijven ze Hem afwijzen als de gezondene van God. de evangelist kan dat slechts verklaren met een verwijzing naar de profetie van Jesaja. Volgens die profetie is het eigenlijk God zelf. Die soms mensen verblindt en hun harten toesluit als een ondoorgrondelijk oordeel van God. Dat zou op zichzelf veel verklaren. Echter, als het zo is: heb je dan niet eigenlijk altijd een excuus voor je ongeloof? Ja maar, wacht nog even. De evangelist signaleert tegelijk ook iets anders. Vele Joodse oversten hebben diep respect voor Jezus en eigenlijk geloven ook zij, dat God met Hem is en dat Hij de waarheid van God is. Maar, zegt de evangelist, ze zijn allemaal bang voor hun baantje. Ze voelen aan dat ze, als ze voor hun geloof in Jezus uitkomen, grote kans lopen hun functie te verliezen. Daarom houden ze zich heel stil. Dat is dus ook een kant. Ongeloof heeft vaak wel degelijk een reden. Men maakt een afweging, waarbij vooral op eigen belang gelet wordt. Wij ook? Het is toch een kwestie van kiezen. En niks goddelijke verbinding dus. Met andere woorden: ongeloof is nooit te excuseren. Aan Christus ligt het niet. Hij biedt zich aan. En wat kun je nu tegen Hem hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 april 2014, 01:04
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik kende de kreet al... maar vandaag zie ik van wie het afkomstig is... wow wat een statement in die omstandigheden ...
 |
Wat mooi...in die omstandigheden...dat te kunnen zeggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 april 2014, 09:09
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik kende de kreet al... maar vandaag zie ik van wie het afkomstig is... wow wat een statement in die omstandigheden ...
 |
Jee indrukwekkend Jol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 april 2014, 09:32
|
|
|
PETRA373 schreef: | Jee indrukwekkend Jol |
Ja, dat vond ik nou ook. Heftig ook... wat een geloof en vertrouwen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 april 2014, 15:30
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja, dat vond ik nou ook. Heftig ook... wat een geloof en vertrouwen... |
Inderdaad, zeer indrukwekkend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE442
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 april 2014, 18:52
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik val van de ene in de andere verbazing . Sinds wanneer mag je geen vragen stellen over hoe iemands ster zo snel rijst zoals die van zoveel anderen ... en iedereen die er gelijk achteraan loopt (en dan worden er eigenlijk nog meer kritische kanttekeningen geplaatst bij de volgelingen dan over Joyce zelf). Ik gaf min of meer aan dat geen enkel mens tussen mens en God in mag komen te staan. Daar is niets mis mee en het doet niets af aan het respect dat je desondanks voor iemand alsnog kunt hebben. Ik blijf die vragen ook stellen omdat juist bij deze omhooggevallen sterren mensen al geen vragen meer (durven te) stellen. Juist omdat vragen stellen bij mensen als Joyce al snel gezien wordt als rebels en goddeloos.
Natuurlijk zegt deze dame ook goede dingen. Heb ik (of een ander hier) ooit gezegd dat ze alleen maar onzin verkoopt of niet tot zegen zou zijn voor anderen? En die opmerkingen hier achterwege latende tot dusver, zou alleen maar negativiteit zijn over haar?
Let op balk en splinter inderdaad. Wat manipulatief kan werken in dat zelfde Koninkrijk is deze opmerking: jij die iets van haar zegt welke plaats neem jij in in Gods Koninkrijk ? Niemand is boven kritiek of aanmerkingen verheven en juist niet als je zoveel verantwoordelijkheid draagt. |
Even in het kort ga geen discussie aan reageer niet op een volgend schrijven maar je voelt je danig aangesproken dat is wel jammer ,want ik schreef niet op jouw schrijven maar de het hele verhaal ,ik heb geen namen genoemd het is mijn bevinding en daar blijf ik bij , Ik oordeel over niemand dan had ik iemand wel persoonlijk gemaild of aangesproken heb het van af de eerst schrijven gelezen en globaal opgemaakt wat ik er van vond meer is er niet van Oordeelt niet op dat gij geoordeeld word dat klopt .
Ik bedoel met het koninkrijk hier op aarde te zeggen dat we beter met elkaar mogen omgaan juist in liefde en niet wat ik las zeggen dat joyce meyer niet goed zou zijn dat is aan de HEER om daar over te oordelen.
Maar ik verwijt niemand iets hier welke letter ook geschreven is ik schrijf en denk veel en dat maakt het lastig als je niet weet wat ik bedoel Ik zegen jou zus, broer die mij nog leest.
Groet Altje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 april 2014, 21:11
|
|
|
Zaterdag 5 april, Johannes 12:”44-50; Jezus’ laatste woord.
Volgens de evangelist Johannes zijn dit min of meer Jezus’ laatste woorden geweest voor het grote publiek in Jeruzalem. Hierna komt niets meer, behalve gesprekken met de intieme kring van zijn discipelen. Vandaag lazen we dus Jezus’ laatste publieke preek. Wat zegt Hij daarin? Hij zegt: Ik ben als een licht in de wereld gekomen! Mijn zending van God was in de wereld gekomen! Mijn zending van God was in de eerste plaats: licht laten schijnen. Overal lampen aandoen. In donkere kamers van schuld en van angst, van moeite en verdriet. Mensen oprichten en troosten! Vergeving schenken en verzoening bieden, zodat ze weer zicht kregen op God en op zichzelf. Er werd Jezus veel verweten. Hij zou keihard zijn in zijn oordeel. Hij zou arrogant zijn en overlopen van pretenties. Hij zou negatief zijn en onhandig met Farizeën. Hij zou… Maar mijn zending was vooral heel positief, zegt Jezus. Als een licht schijnen, het donker verdrijven en het licht laten worden in een mensenleven. In zijn laatste preek heeft Hij dat nog één keer heel duidelijk en uitnodigend gezegd. Gods eerste woord was licht. Zo ook Jezus; laatste woord. Daarom de raad: laat het donker het niet winnen, maar ga bewust in zijn licht staan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 6 april 2014, 00:08
|
|
|
ALTJE442 schreef: | Even in het kort ga geen discussie aan reageer niet op een volgend schrijven maar je voelt je danig aangesproken dat is wel jammer ,want ik schreef niet op jouw schrijven maar de het hele verhaal ,ik heb geen namen genoemd het is mijn bevinding en daar blijf ik bij , Ik oordeel over niemand dan had ik iemand wel persoonlijk gemaild of aangesproken heb het van af de eerst schrijven gelezen en globaal opgemaakt wat ik er van vond meer is er niet van Oordeelt niet op dat gij geoordeeld word dat klopt .
Ik bedoel met het koninkrijk hier op aarde te zeggen dat we beter met elkaar mogen omgaan juist in liefde en niet wat ik las zeggen dat joyce meyer niet goed zou zijn dat is aan de HEER om daar over te oordelen.
Maar ik verwijt niemand iets hier welke letter ook geschreven is ik schrijf en denk veel en dat maakt het lastig als je niet weet wat ik bedoel Ik zegen jou zus, broer die mij nog leest.
Groet Altje |
Nee je verwijt niemand iets. Maar ik plaats graag in de context hoe ik hier in het topic heb geschreven. Dat is alles.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 6 april 2014, 09:38
|
|
|
Zondagmorgen..................was Bach tut das is wohlgetan!
Matthäus-Passion BWV244 - Kommt, ihr Töchter, helft mir klagen. Johann Sebastian Bach
http://www.youtube.com/watch?v=6As1Pvz-mHs
Collegium Vocale Gent - Philippe Herreweghe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: zondag 6 april 2014, 09:39
|
|
|
Bevrijd mij, o Jezus Van het verlangen om geliefd te zijn, Van het verlangen om verhoogd te worden, Van het verlangen om geëerd te worden, Van het verlangen om geprezen te worden... Van het verlangen om de voorkeur van mensen te krijgen, Van het verlangen om geraadpleegd te worden, Van het verlangen om goedgekeurd te worden, Van het verlangen om populair te zijn,
Van de angst om vernederd te worden, Van de angst om geminacht te worden Van de angst om vermaand te moeten worden Van de angst om gelasterd te worden, Van de angst om vergeten te worden, Van de angst om verkeerd begrepen te worden Van de angst om belachelijk gemaakt te worden Van de angst om verdacht te worden.
En, Jezus, geef mij de genade, Om te verlagen dat anderen meer geliefd zijn dan ik, Dat anderen hoger geacht worden dan ik, Dat volgens de opinie in de wereld anderen meer worden en ik minder, Dat anderen worden gekozen en ik opzij word gezet, Dat anderen telkens boven mij verkozen worden, Dat anderen heiliger worden dan ik, Terwijl ik heilig word zoals U heeft bedoeld.
Gebed van moeder Theresa
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE442
|
|
Geplaatst: zondag 6 april 2014, 14:16
|
|
|
JOL252 schreef: | Nee je verwijt niemand iets. Maar ik plaats graag in de context hoe ik hier in het topic heb geschreven. Dat is alles. |
Oke dan is het goed zal ik het wel verkeerd begrijpen, ben ook niet zo goed in begrijpend lezen daar heb je het al .
Dankjewel Jol dat ik je nog wel lezen mocht wens een iedere een zegen die dit leest en verder over dit onderwerp gaat schrijven.
Groet Altje
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |