Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:20
|
|
|
Goed omschreven, ontzetting, inderdaad was ik in schok iemand in de bediening die zo doet En God ziet die persoon vooraan biddend in de kerk. God weet het. Maar zoals ik al schreef, God blijft genadig, en ik kreeg een soort bliksem inslag van God in mijn denken......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:20
|
|
|
PETRA373 schreef: | ik verbaas me , hoe sommigge mensen dingen uit mijn woorden halen, die niet van toepassing waren, zijn. hoe sommige alleen al veroordelen over de woorden een ander soort mensen... en zo denken en zijn we allemaal verschillend, maar dat maakt een discussie ook boeiend. |
Ik denk dat er inderdaad wat langs elkaar heen gepraat wordt. Waar kan ik de veroordeling vinden over die woorden? Boeiend is het zeker!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:21
|
|
|
Woensdag 28 mei, Kolossenzen 1: 1-12; Groeien.
Ook deze brief schreef Paules vanuit een gevangenis. Waarschijnlijk net als de brief aan de christenen in Filippi was dat vanuit de stad Efeze. Het stadje Kolosse lag daar niet zo heel ver vandaan. Paules kende de broeders en zusters daar wel niet zo persoonlijk, maar wel kende hij heel goed een voorganger van de gemeente, een zekere Epafras. Paules heeft duidelijk veel met hem op. Hij noemt hem een ‘geliefde mededienstknecht’ en voor de christenen in Kolosse een ‘getrouw dienaar van Christus’. De toon van zijn brief is heel hartelijk. Paules dankt voor hun geloof. En hij bidt, dat zij mogen toenemen in kennis van God en leven als geloofwaardige christenen. In alles bidt hij om geestelijke groei. Groei in het kennen van Gods wil. En groei en wijsheid in bijbelse zin en visie in geestelijke opzicht. Want alleen zo ben je goed toegerust en trap je niet overal in. En ook val je niet meteen om als je leven onder druk komt te staan. Dan gaat het om geduld en volharding. Volhouders hebben resevers nodig. Reserves moet je aanleggen. Dat doe je via Bijbelkringen en gebedskringen. Alleen samen houd je het vol en proef je iets van de volheid van de liefde van God. Zorg dat je erbij komt.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op vrijdag 30 mei 2014, 21:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IRIZXX484
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:21
|
|
|
Ik ga met de auto, dus als er mensen mee willen rijden vanuit Utrecht dan kan dat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:22
|
|
|
IJSJE204 schreef: | We zouden jou Irene kunnen noemen, Jol, je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Het gaat om de emotie, de schok en de verbijstering als iemand iets doet waarvan jij erg schrikt en waarbij jij zeer betrokken bent. Dan wordt de hele wereld op de kop gezet en het kan zelfs je eigen normen en waarden op losse schroeven zetten. Toch is het niet zo erg om elkaar te wijzen op het gebruik van woorden en wensen. Ook dat kan je verder helpen in het proces en de omgang met de ander. |
Irene? Who the bliep is Irene?
okay okay, ik formuleer het nog effe ietsje gespitster:
Dus misschien moeten we ons niet alleen blindstaren op de verwoording... en ook op de emotie erachter.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 28 mei 2014, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:25
|
|
|
JOL252 schreef: | Irene? Who the bliep is Irene?
okay okay, ik formuleer het nog effe ietsje gespitster:
Dus misschien moeten we ons niet alleen blindstaren op de verwoording... en ook op de emotie erachter. |
Irene betekent vrede of vredelievend. Dat gevoel riep je even op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:25
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Irene betekent vrede of vredelievend. Dat gevoel riep je even op. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUSTME633
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:46
|
|
|
Hallo, its just me...... O:)
Als gevolg van de goedgevigheid van CM na het invullen van de enquete ben ik weer even "in town"
Zullen we van die gelegenheid gelijk maar gebruik maken om weer een aantal picknicks te organiseren met bietensalade enzo?
zelf dacht ik aan 5 juli, en dan na de zomervakantie weer, een week of 7/8 erna.
graag hoor ik even of er animo is, en dan kunnen we wat data plannen.....
groetjes, JUST ME (voorheen bekend als hannah810)
interesse;
justme633 met pleetgdochter 8 jaar willem618
het zou de 18e keer dan worden!! wil je weten over welke picknicks het gaat, dan kun je op onderstaande link klikken voor meer info;
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3626
Laatst aangepast door
|
JUSTME633
|
op woensdag 28 mei 2014, 22:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 22:14
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja echt???  |
Yep en voorlopig zijn jullie niet van me af ook ;) Na wat heen en weer gemail is alles goed gekomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 22:17
|
|
|
PETRA373 schreef: | Oh Nou word ik nieuwsgierig...wat ga jij vanavond doen???? Petra die grieperig is, dus wat op pc hangt en ook energie spaart voor vanavond, dan komen twee kleinkinderen van me logeren  |
Haha die reactie verwachte ik al Heb vanavond de tweede avond gehad voorinschrijving avondvierdaagse die maandag begint 250 inschrijvingen in 2 uur op de 5 km pfff dacht dat er geen einde aan kwam.. Maar wel weer super maandag word er in ieder geval gestart met 5100 lopers die nu al zijn aangemeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 23:02
|
|
|
ANNA415 schreef: | Dat vind ik nu het mooie. In efeze staat dat de man de vrouw moet liefhebben zoals Jezus ons heeft lief gehad. Jezus is tot het diepste gegaan. Heeft ons gediend. Dus eigenlijk zou de man de vrouw moeten dienen |
Juist. Hij behoort de gangmaker hierin te zijn. Als het goed is, gaat de vrouw hem dan ook dienen.
Je kunt het ook zo zien: als man en vrouw elkaar en het gezin dienen, dan eren ze daarmee God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 23:04
|
|
|
PETRA373 schreef: | Goed omschreven, ontzetting, inderdaad was ik in schok iemand in de bediening die zo doet En God ziet die persoon vooraan biddend in de kerk. God weet het. Maar zoals ik al schreef, God blijft genadig, en ik kreeg een soort bliksem inslag van God in mijn denken...... |
Maar? Ben je nou al een keer langs die persoon geweest?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 23:04
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | ben er weer voor een weekje gezellig he |
Zeker!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 23:48
|
|
|
Turkse pizza.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 28 mei 2014, 23:49
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oke, fijn! Wachten we daar ff op! 
 |
oef
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUSTME633
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 01:09
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik meen dat de misleidende leugen is dat iemand gaat geloven dat er heil ligt in "macht".
En als de man als hoofd van een gezin behoort te dienen, zou die lijn niet doorgetrokken kunnen worden naar de kerkelijke gemeente, waar ik iemand met een ambt ook als "hoofd" zie van de gemeente? |
ik neem even de vrijheid om er een paar regels uit te pikken roady. Het mooie vind ik dat de bijbel (God) de dingen vanuit de menselijke beleving nou net anders ziet; leiding geven is dienen, en macht zoeken is onmacht.
In efeze 4 zie je dat inderdaad, maar ook bij bijvoorbeeld de voetwassing en in andere passage's in de bijbel.
verder ben ik het met je eens, dat God vrouwen en mannen andere gaven gegeven heeft. Niet omdat mannen en vrouwen minder waarde zouden hebben, wel omdat God hen andere talenten heeft meegegeven.
Volgens mijn optiek is een man de profeet, priester en koning binnen zijn gezin. God heeft onze gebruiksaanwijzing, dus lijkt het mij logisch dat Hij weet hoe wij het beste gelukkig kunnen functioneren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUSTME633
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 02:32
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | ben er weer voor een weekje gezellig he |
me too...........
its just me; hannah810
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 03:44
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ik heb met die persoon gepraat, en er kwam een zeer vreemde reactie, reactie van uit pijn denk ik. Dus later dacht ik, wel laat ik die persoon een knuffel geven en zeggen ik hou van je, het is goed. Maar voordat ik die stap kon doen, heb ik die persoon een tijdje ontloop en flink er mee geworsteld. |
Schreef ik zoveel meningen al terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:11
|
|
|
5 juli kan ik niet
dan hebben we de dorpsfeesten en heb ik zelf en bbq op mijn prive vip tribune
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:16
|
|
|
gisteravond nog wat macaroni en ananassalade bij moeders opgescharreld, dat tussen de middag maar eens nuttigen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:22
|
|
|
JUSTME633 schreef: | ik neem even de vrijheid om er een paar regels uit te pikken roady. Het mooie vind ik dat de bijbel (God) de dingen vanuit de menselijke beleving nou net anders ziet; leiding geven is dienen, en macht zoeken is onmacht.
In efeze 4 zie je dat inderdaad, maar ook bij bijvoorbeeld de voetwassing en in andere passage's in de bijbel.
verder ben ik het met je eens, dat God vrouwen en mannen andere gaven gegeven heeft. Niet omdat mannen en vrouwen minder waarde zouden hebben, wel omdat God hen andere talenten heeft meegegeven.
Volgens mijn optiek is een man de profeet, priester en koning binnen zijn gezin. God heeft onze gebruiksaanwijzing, dus lijkt het mij logisch dat Hij weet hoe wij het beste gelukkig kunnen functioneren. |
Maar goed. Als vrouwen en mannen zulke specifiek andere gaven hebben, dan zouden vrouwen bepaalde dingen niet kunnen en mannen wel en vice versa. Dus dan zou bv alleen de man de gave hebben om te preken.
Ik denk dat het ene karakter beter is in leiding geven, het andere in structureren, weer een ander in zorgen, en weer een ander in spreken enz. Bij een dominee/pastoor/voorganger verwachten we alle componenten, wat gewoon onmogelijk is. En naar mijn mening is het niet zo dat vrouwen alleen maar het zorgende karakter hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:24
|
|
|
HALLO!!
dit is het goodbye topic!! niet het hallo topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:25
|
|
|
ERIKA732 schreef: | Haha die reactie verwachte ik al Heb vanavond de tweede avond gehad voorinschrijving avondvierdaagse die maandag begint 250 inschrijvingen in 2 uur op de 5 km pfff dacht dat er geen einde aan kwam.. Maar wel weer super maandag word er in ieder geval gestart met 5100 lopers die nu al zijn aangemeld  |
Dat is saai.... ik zat in spanning..... en dan... pfffffffffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:31
|
|
|
De vraag in dit onderwerp is: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....? Iets wat in de kerkelijke traditie zo gegroeid is, hoef je niet koste wat het kost te blijven handhaven of verdedigen. Tradities kunnen mooi zijn maar ze zijn niet dé norm om naar te leven. Vroeger was de samenleving anders, mannen en vrouwen waren toen niet gelijkwaardig. Dit werd over het algemeen ook zo aanvaard. Er staat ook dat slaven hun meesters onderdanig moeten zijn. Moeten we daarom de slavernij ook maar weer invoeren? Mannen en vrouwen zijn nu gelijkwaardig. En dat is alleen maar winst. Wij leven nu en dat is nu eenmaal een andere tijd als vroeger. We kunnen en hoeven nu niet te leven zoals dat in de cultuur van de Bijbel gebruikelijk was. Het is onmogelijk om daar aan vast te houden en te denken dat God dat zo wil. We leven nu en we moeten het christendom vertalen naar deze tijd en niet star blijven vasthouden aan kerkelijke tradities en dogma s en ook niet aan maatschappelijk verhoudingen die in een Joods en Grieks ver verleden misschien wel prima functioneerden. We leven in een maatschappij waarin mannen en vrouwen gelijke rechten hebben, vroeger was dat inderdaad anders, maar dat wil niet zeggen dat dat dan ook de norm voor vandaag moet zijn en dat we moeten vasthouden aan de man-vrouw verhoudingen uit vroeger tijden.
God heeft de mens geschapen: mannelijk en vrouwelijk. Samen waren zij mens, compleet. Ik begrijp dan ook niet dat wij dat uit elkaar halen en dat mannen in kerkelijke gemeenten beslissen dat zij wel talenten en gaven van God krijgen om een ambt te vervullen en vrouwen niet. Juist omdat mannen en vrouwen niet gelijk (maar wel gelijkwaardig zijn) zou het zo mooi zijn als ze elkaar ook in het uitoefenen van de ambten aan zouden vullen. Ieder op zijn/haar eigen wijze. God is geen man, God is mannelijk en vrouwelijk. En wij zijn geschapen naar zijn beeld, mannelijk en vrouwelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:32
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:33
|
|
|
zo uitzending van de kerkdienst via de radio de rest van de dag een beetje luieren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:35
|
|
|
ANNA415 schreef: | Maar goed. Als vrouwen en mannen zulke specifiek andere gaven hebben, dan zouden vrouwen bepaalde dingen niet kunnen en mannen wel en vice versa. Dus dan zou bv alleen de man de gave hebben om te preken.
Ik denk dat het ene karakter beter is in leiding geven, het andere in structureren, weer een ander in zorgen, en weer een ander in spreken enz. Bij een dominee/pastoor/voorganger verwachten we alle componenten, wat gewoon onmogelijk is. En naar mijn mening is het niet zo dat vrouwen alleen maar het zorgende karakter hebben. |
Ik denk ook dat in deze gevallen wereld er zoveel brokken zijn, juist ook vanwege de mannen in het kerkelijke ambt, dat veel mannen en vrouwen er meer bij gebaat zijn en zich veiliger voelen als zij terecht kunnen bij een vrouwelijke predikant of herder. Het is een prima iets om een compleet team te hebben met zowel mannen als vrouwen die samen leiding geven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 29 mei 2014, 07:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:36
|
|
|
tot en met 2de pinksterdag vrij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:42
|
|
|
Huisje verder uitruimen van moeders en zien wat er mee kan naar haar straks definitieve plekje binnen verzorgingshuis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:43
|
|
|
Hier een zeer vroege kerkdienst....maar de predikant wil om 11 uur nog een gemeente dienen...Geen probleem om 6 uur maakte een vogel me wakker...ik hoop op een beetje zon...zodat ik naar buiten kan...
|
|
Naar boven |
|
|