ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5941 5942 5943 5944 5945 5946 5947 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 19:11

ZEELAND736 schreef:
Eigengemaakte sate.... Kwijlende smiley

Die eten wij morgen op de barbeque, vandaag: Pannenkoeken Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 19:25

Zaterdag 31 mei, Kolossenzen 2: 4-15; Uitgewist.

Aan welk bewijsstuk zou Paules hier denken? Bewijsstukken werden openlijk neergelegd op de tafel van een rechter. In die tijd waren dat veelal met de hand geschreven aanklachten. Wat zou er in staan en wie heeft de beschuldigingen opgesteld? Daarover laat Paules zich niet concreet uit. Maar ik kan me er wel iets bij denken. In het inloophuis in Spangen zei eens iemand: ‘Als je voor God staat, is er een witte en een zwarte deur. God doet zijn boek open en zoekt je naam op. En dan gaat het erom wat daar allemaal geschreven staat. Of het wit wordt of zwart.’ Ik knikte en begreep: allerlei eigen schuld en tekort naar God en naar mensen zullen je schuldig stellen voor God. Het is het ‘handschrift onzer zonden’ zoals het klassieke avondmaalsformulier het al dramatisch uitdrukte. En dan volgt de zwarte deur?
Eén moment. Het Bewijsstuk – de fatale bladzijde in het boek van God – is uitgewist, zegt Paules. Door Jezus. En wel door zijn bloed. De bladzijde is niet meer te lezen. Openlijk weggedaan aan het kruis. Niets en niemand kan nog beschuldigen. Alles is voldaan. De witte deur staat wijd open, niets kan ons nog hinderen binnen te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
IRIZXX484

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 21:25

Ben Harper - I'll Rise
https://www.youtube.com/watch?v=xFFpwhTMr6A

William Bell & Judy Clay - Private Number
https://www.youtube.com/watch?v=eeuVS6vnN7w

Jedi Mind Tricks - Scars of the Crucifix
https://www.youtube.com/watch?v=aTT1OEwOk_k
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 21:41

Ik maak er voor het gemak even een doorklik van. Knipoog smiley

IRIZXX484 schreef:

Ben Harper - I'll Rise
https://www.youtube.com/watch?v=xFFpwhTMr6A

William Bell & Judy Clay - Private Number
https://www.youtube.com/watch?v=eeuVS6vnN7w

Jedi Mind Tricks - Scars of the Crucifix
https://www.youtube.com/watch?v=aTT1OEwOk_k

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 2 juni 2014, 10:00
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:07

FFT360 schreef:
Boze smiley ...BBQ's en heggen zijn niet aan mij besteed.

gewoon grote pot met vuur, lekker kippetje boven het vuur houden en daarna stukken van je heg in het vuur gooien en genieten van mooi kampvuurtje Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:20

Ik heb een periode in me leven gehad, dat ik last had van straatangst, en op een gegeven moment gingen de angsten weg, doordat ik iedere keer als ik dacht, help.... de bijbel open sloeg en dan kwam ik weer woorden van God tegen.
Ik geloof dat er zo,n 600 keer ongeveer in de bijbel staat dat we niet bang hoeven te zijn.
En daar kunnen we God rustig op vertrouwen dat er niets is om bang voor te zijn.
Misschien helpt het ook bij jouw?, gewoon tegen over je angst Gods woorden en beloften zetten, je daar aan vast houden.

veel sterkte

jes 41-13:
Want ik de here uw God, grijp uw rechterhand vast, die tot u zegt: vrees niet, ik help u
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:25

uit spalm 91:
want hij zal aangaande u zijn engelen gebieden,
dat zij u behoeden op al uw wegen,
op de handen zullen zij u dragen
Naar boven

Auteur Bericht
INGRID978

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:31

PETRA373 schreef:
uit spalm 91:
want hij zal aangaande u zijn engelen gebieden,
dat zij u behoeden op al uw wegen,
op de handen zullen zij u dragen

Dankjewel voor deze fijne woorden.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:42

INGRID978 schreef:
Dankjewel voor deze fijne woorden.

Knipoog smiley

graag gedaan, ik weet hoe akelig angsten zijn,
maar weet ook dat het niet zomaar wat woorden zijn die ik voor je schreef, die woorden zijn waarheid, dat is mijn ervaring.

Ik had straatangst doordat ik zwaar getraumatiseerd was,
een voorbeeldje van de waarheid van die woorden: was de dag dat ik dacht ik kan niet meer, ik kan e r niet meer tegen toen ik ergens buiten was en ineens was het als of ik Jezus hoorde zeggen, je hoeft niet bang te zijn, ik ben bij je en er zijn ook engelen om je heen, kijk daar en toen zag ik een engel.

En ieder keer als ik buiten was en het was me teveel, sloeg ik net toevallig de bijbel open op teksten die ik net nodig had.

Gewoon voordat je gaat, Jezus over je angsten vertellen, en vragen of hij met je mee wil gaan en de bijbel mee nemen en als het te veel word, tot Jezus bidden en die bijbel openslaan

En ik weet erg moeilijk in de praktijk, maar op een dag ga je die angsten die jij hebt overwinnen, want Jezus heeft die angsten al voor jouw overwonnen, dus samen met Jezus, gaat het voorbij die angsten.

liefs
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 02:39

LAURA291 schreef:
Er is nu ook een facebookpagina voor Miriam:

https://www.facebook.com/freemiriam

Meriam wordt binnen enkele dagen vrijgelaten. Dat is geweldig nieuws, alleen bevreemd het mij heel erg dat ze niet meteen vrij wordt gelaten, als dat besluit toch al genomen is. Ze is pas bevallen en heeft een pasgeboren kind, waarom dan niet meteen weg, denk ik dan. Afwachten en blijven bidden.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 07:19

PETRA373 schreef:
gewoon grote pot met vuur, lekker kippetje boven het vuur houden en daarna stukken van je heg in het vuur gooien en genieten van mooi kampvuurtje Lachende smiley

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LAURA291

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 07:27

ANNETTE050 schreef:
Meriam wordt binnen enkele dagen vrijgelaten. Dat is geweldig nieuws, alleen bevreemd het mij heel erg dat ze niet meteen vrij wordt gelaten, als dat besluit toch al genomen is. Ze is pas bevallen en heeft een pasgeboren kind, waarom dan niet meteen weg, denk ik dan. Afwachten en blijven bidden.

Ik vind het ook een vreemd bericht, beetje verdacht eigenlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 07:34

vandaag de koffer inpakken. mag mee op kamp van de basisschool.
m'n vriendin heeft me erin geluisd Boze smiley
allemaal pubers Clown smiley Clown smiley
maar goed: Anna goes Ameland Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 07:38

FFT360 schreef:
Boze smiley ...ik vertel je nooit meer wat...baai de wee...als ik me niet vergis dan is de aanstookster van die gloeiende hete kippendingetjes morgen een bruid. Ik zit er al een hele dag aan te denken want ik (en M) waren uitgenodigd op het hun huwelijk. Lachende smiley

je hoeft niet van de bbq te eten. je mag ook gewoon radijsjes eten ofzo.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 08:05

Mooi........
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 08:19

ANNETTE050 schreef:

Misschien moeten ze haar vrijlating secuur voorbereiden? Buiten is ze haar leven helaas niet zeker dus ze moet naar een veilige plek.

En zucht.. ze is maar 1 voorbeeld die nu bekend is geworden, ze geeft door haar (moedige) voorbeeld een gezicht aan zoveel gelovigen... Het is geweldig dat we met ons allen op de barricaden hebben gestaan, onze stem hebben laten horen en geprotesteerd hebben met dit als resultaat. Maar eerlijk gezegd zinkt de moed me een klein beetje in m'n schoenen bij de gedachte aan deze religie, deze cultuur en hoe anders gelovigen/meisjes/vrouwen daar worden behandeld.
Naar boven

Auteur Bericht
INGRID978

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 08:19

PETRA373 schreef:
graag gedaan, ik weet hoe akelig angsten zijn,
maar weet ook dat het niet zomaar wat woorden zijn die ik voor je schreef, die woorden zijn waarheid, dat is mijn ervaring.

Ik had straatangst doordat ik zwaar getraumatiseerd was,
een voorbeeldje van de waarheid van die woorden: was de dag dat ik dacht ik kan niet meer, ik kan e r niet meer tegen toen ik ergens buiten was en ineens was het als of ik Jezus hoorde zeggen, je hoeft niet bang te zijn, ik ben bij je en er zijn ook engelen om je heen, kijk daar en toen zag ik een engel.

En ieder keer als ik buiten was en het was me teveel, sloeg ik net toevallig de bijbel open op teksten die ik net nodig had.

Gewoon voordat je gaat, Jezus over je angsten vertellen, en vragen of hij met je mee wil gaan en de bijbel mee nemen en als het te veel word, tot Jezus bidden en die bijbel openslaan

En ik weet erg moeilijk in de praktijk, maar op een dag ga je die angsten die jij hebt overwinnen, want Jezus heeft die angsten al voor jouw overwonnen, dus samen met Jezus, gaat het voorbij die angsten.

liefs

Lieve Petra,

Ik begrijp dat jouw woorden niet zomaar woorden zijn en ik ben heel blij met je reactie. Kunnen we misschien een keer samen chatten?

Wat ik zo moeilikj vind aan het hele verhaal is dat het inderdaad heel logisch is om je bijbel te pakken wanneer je bang bent, of om te gaan bidden. Ik doe dit ook altijd wanneer ik onderweg ben naar de kerk, en terwijl ik ben bang in de kerk, dan bid er iemand voor me. Maar toch is het er. Het helpt me tot nu toe niet om dan in de bijbel te lezen. Nou ik hoop dat we elkaar eens spreken.

Lieve groetjes
Ingrid
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 08:20

Uw woord.....
......is een lamp,
Voor mijn voeten.............
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 08:36

Duif die koert, zonnetje die door komt.......
En langzaam val ik weer in slaap.....zalig Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE408

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 08:46

ANNA415 schreef:

Veel plezier dan maar je hebt mooi weer!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 08:59

Soms zitten er achter angstgevoelens weer andere gevoelens verstopt die nog niet bespreekbaar zijn of bewust worden gevoeld.

Hoe dan ook is schuilen bij God, je bewust zijn dat Hij met je op pad gaat en erbij is, inderdaad het beste advies, bij Hem is het veilig.

En wat ik vooral dapper van je vind is dat je toch op zondag daar op je plek zit in de samenkomst. Dat is pas heldenmoed, ondanks je angst toch gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 09:34

JOL252 schreef:
Soms zitten er achter angstgevoelens weer andere gevoelens verstopt die nog niet bespreekbaar zijn of bewust worden gevoeld.

Hoe dan ook is schuilen bij God, je bewust zijn dat Hij met je op pad gaat en erbij is, inderdaad het beste advies, bij Hem is het veilig.

En wat ik vooral dapper van je vind is dat je toch op zondag daar op je plek zit in de samenkomst. Dat is pas heldenmoed, ondanks je angst toch gaan.

Zo waar!!!!!

Ik mail je Ingrid Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 09:38

ANNA415 schreef:

ha ha, dat word vast reuze leuk , maar ook vermoeiend. veel plezier toegewenst Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 09:44

LAURA291 schreef:
Ik vind het ook een vreemd bericht, beetje verdacht eigenlijk.

Ja....nou, als jij dat ook hebt zullen wel meer christenen dat hebben en gewoon blijven bidden...haar man zal hopelijk ook extreem alert blijven......

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 1 juni 2014, 10:18
Naar boven

Auteur Bericht
INGRID978

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 09:47

JOL252 schreef:

Hoi Jol,

Dank voor je lieve woorden. Op dit moment zit ik thuis omdat ik het niet aandurfde om toch te gaan. Maar tis wel fijn om dan toch hier terecht te kunnen en een beetje te posten.

groetjes
Ingrid
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 09:50

Misschien heb je wat aan een hulphond??? Wellicht kom je daarvoor in aanmerking.
Naar boven

Auteur Bericht
INGRID978

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 10:09

ANNETTE050 schreef:
Misschien heb je wat aan een hulphond??? Wellicht kom je daarvoor in aanmerking.

Hoi Anette,

Helaas is een hond geen optie voor mij omdat ik begeleid woon en we hier een huisdier regelement hebben. Keb al vaker geprobeerd om een kat te krijgen maar helaas.

groetjes
Ingrid
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 10:38

INGRID978 schreef:
Hoi Anette,
Helaas is een hond geen optie voor mij omdat ik begeleid woon en we hier een huisdier regelement hebben. Keb al vaker geprobeerd om een kat te krijgen maar helaas.
groetjes
Ingrid

Ik denk dat Annette niet in de eerste plaats aan een hond of kat als gewoon huisdier denkt. Ze heeft het over een hulphond. Een kat lijkt mij niet te kunnen helpen.
Het is goed dat je mensen hebt die voor en met je bidden. Maar het is natuurlijk niet zo dat als je maar bidt dat angsten (spanningen, ziekten etc.) zomaar altijd opeens verdwijnen.
Daarom is het goed dat je ook in therapie bent gegaan en daar hulp hebt gezocht om zodoende er achter te komen waardoor je angsten veroorzaakt worden. Vaak is het zo dat als je op een bepaalde plek angst of paniek ervaart, dat dat de volgende keer weer terugkomt. Dat heeft dan niets met de kerk zelf te maken, maar meer met de gedachte dat je het altijd op die plaats (bij jou de kerk) hebt.
Veel sterkte.

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 1 juni 2014, 10:41
Naar boven

Auteur Bericht
INGRID978

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 11:06

JANS221 schreef:
Ik denk dat Annette niet in de eerste plaats aan een hond of kat als gewoon huisdier denkt. Ze heeft het over een hulphond. Een kat lijkt mij niet te kunnen helpen.
Het is goed dat je mensen hebt die voor en met je bidden. Maar het is natuurlijk niet zo dat als je maar bidt dat angsten (spanningen, ziekten etc.) zomaar altijd opeens verdwijnen.
Daarom is het goed dat je ook in therapie bent gegaan en daar hulp hebt gezocht om zodoende er achter te komen waardoor je angsten veroorzaakt worden. Vaak is het zo dat als je op een bepaalde plek angst of paniek ervaart, dat dat de volgende keer weer terugkomt. Dat heeft dan niets met de kerk zelf te maken, maar meer met de gedachte dat je het altijd op die plaats (bij jou de kerk) hebt.
Veel sterkte.

Ja Jans ik ben ook heel blij dat ik in therapie ben gegaan. Ik vind het alleen wel heel moeilijk dat de angst in de kerk er wel steeds is. Ik bedoel we werken er wel aan maar ondertussen is het heel moeilijk. Ik ben nu thuis gebleven omdat ik het niet aandurfde. Ergens geeft dat wel rust maar ook wel wat onrust.

Ja ik snapte het van die hulphond idd. Misschien in de toekomst gaat t wel lukken.
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 11:35

net als elke zondag SVP Kwijlende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5941 5942 5943 5944 5945 5946 5947 ... 6194 Volgende
Pagina 5944 van 6194