ChristianMatch

Forum

waarom is de ene naam vetgedrukt
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5951 5952 5953 5954 5955 5956 5957 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 15:46

PETRA373 schreef:
ohhhh dus alleen die met rood streepje zijn de ware Lachende smiley

Nee joh, das de chocoladebruine!! Het groen van de match, samen met het rode van de linq-score is toch het ideaalplaatje? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zaterdag 7 juni 2014, 15:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 15:49

ZWALUWTJE610 schreef:
Tjonge wat een belevenis....dit heb ik nog nooit mee gemaakt...

Hup winkel in, gaat alarm af.....ik kijk...ja ik ben het....
Winkel uit ...prijs alarm....

Na de derde winkel bezoek ....alarm.....
Voordat ik uitloopt zeg ik tegen de kassa man...
De alarm gaat zo af...komt door mij....
Twijfelende smiley yep...dat ding gaat af....
Weet je wat zo grappig is, de blikken van de mensen...
Sommige weten niet goed lachen of niet......
Ik zwaaide naar de kassa man en due zwaaide terug.....

Mooi nu naar huis even geld pinnen....
Zit mijn schoen vast geplakt aan een grote klodder....
Lijkt wel massa kauwgom .......
Yep schoen schoon prutsen........
Ik ben thuis........veilig Coole smiley met zonnebril

Misschien toch nog ergens een alarmdinges inzitten, welke er misschien uitgeknipt moet worden? Lachende smiley
Alhoewel.....vast supervermakelijk om al die mensen zo naar je zien kijken, twijfelend wat ze moeten doen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 15:53

Heeey Tink,

Wat leuk dat je zelf ook even kunt reageren!!
Fijn dat jullie zo'n mooie dag gehad hebben. Superveel geluk samen toegewenst. En dat alles natuurlijk evengoed ook voor Mars Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE632

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:09

Deze tekst is nog niet genoemd. misschien ook goed om naar te kijken.

1Kor 7:
10 Doch den getrouwden gebiede niet ik, maar de Heere, dat de vrouw van den man niet scheide.
11 En indien zij ook scheidt, dat zij ongetrouwd blijve, of met den man verzoene; en dat de man de vrouw niet verlate.
12 Maar den anderen zeg ik, niet de Heere: Indien enig broeder een ongelovige vrouw heeft, en dezelve tevreden is bij hem te wonen, dat hij ze niet verlate;
13 En een vrouw, die een ongelovigen man heeft, en hij tevreden is bij haar te wonen, dat zij hem niet verlate.
14 Want de ongelovige man is geheiligd door de vrouw, en de ongelovige vrouw is geheiligd door den man; want anders waren uw kinderen onrein, maar nu zijn zij heilig.
15 Maar indien de ongelovige scheidt, dat hij scheide. De broeder of de zuster wordt in zodanige gevallen niet dienstbaar gemaakt; maar God heeft ons tot vrede geroepen.
16 Want wat weet gij, vrouw, of gij den man zult zalig maken? Of wat weet gij, man, of gij de vrouw zult zalig maken?
17 Doch gelijk God aan een iegelijk heeft uitgedeeld, gelijk de Heere een iegelijk geroepen heeft, dat hij alzo wandele; en alzo verordene ik in al de Gemeenten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:13

Meegenieten van Opwekking via Livestream, nu optreden van Sela... :

http://www.opwekkingmedia.nl/stream/
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:18

STEENTJE178 schreef:
Misschien toch nog ergens een alarmdinges inzitten, welke er misschien uitgeknipt moet worden? Lachende smiley
Alhoewel.....vast supervermakelijk om al die mensen zo naar je zien kijken, twijfelend wat ze moeten doen Knipoog smiley

Waar is Boze smiley eigenlijk gebleven?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:27

Je kunt natuurlijk heel zwart/wit blijven denken en met bijbelteksten strooien en zeggen: Het staat er toch, je mag niet meer trouwen na een scheiding. Dat was nu exact datgene wat de Farizeeërs ook deden. Zo kwamen ze b.v. ook naar Jezus met een overspelige vrouw en zeiden: Het staat er toch? Deze vrouw moet gestenigd worden.
Juist Jezus gaf het voorbeeld om niet naar de letter van de wet te handelen, maar uit liefde. De letter doodt, maar de geest maakt levend. Jezus leerde hogere wetten aan mensen dan wat er stond.

En wat zou het probleem zijn als je denkt dat de Bijbel cultuurgebonden is? De boodschap die doorklinkt blijft toch voor een ieder hetzelfde: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. Dat is van alle eeuwen en voor alle plaatsen en alle culturen. Ik denk dat je juist een probleem hebt als je teksten niet vertaald naar deze tijd, maar letterlijk wil blijven lezen omdat het er nu eenmaal zo staat. Neem de moeite om te ontdekken waarom iets geschreven is, wat de bedoeling was en vertaal dat naar deze tijd. Letterlijk overnemen gaat niet, de maatschappelijke verhoudingen waren anders. Met onze westerse ogen kijken naar teksten van toen volstaat niet. We mogen een nieuwe betekenis geven aan de oude teksten met respect voor de traditie. We kunnen geïnspireerd worden door de bedoeling van die oude teksten en zo ons christen-zijn gestalte geven. Teksten kunnen inspirerend zijn voor je geloof en leven, om van daaruit naar de medemens te kijken en niet veroordelend zijn. En zo kunnen christenen tot verschillende interpretaties van teksten komen. Je hoeft je niet uit angst vast te klampen aan inzichten uit het verleden, het verhaal gaat verder, het verhaal leeft….

In tegenstelling tot b.v. de Islam is het christendom geen geloof met veel plichten en absolute gehoorzaamheid. In het christendom draait het om liefde en vergeving. En is er voor een ieder plaats om en nieuwe start te maken. Een nieuw huwelijk beginnen in en uit liefde is niet in strijd met dat waar het christendom dus voor staat. En dat is heel wat anders dan leven naar de letter van de wet, al kan dat als heel christelijk en vroom gezien worden. God is een God van liefde en vergeving voor mensen die te strijden hebben met onvolkomenheden. Zelfs die onvolkomenheden zijn en worden door hem vergeven. God is door Jezus met ons bewogen en wil ons gelukkig zien, ook na een scheiding.
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER678

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:28

JANS221 schreef:
De invalshoek waaruit jij het bekijkt is ook een andere dan de vraag waar het hier steeds om draait: Mag je van God wel hertrouwen na een scheiding.

Hoi Jans, ik snap dat dit een andere invalshoek is. maar volgens mij gaat het God ook juist om deze invalshoek. Onze God is geen god van juridische regeltjes, zijn wetten staan allemaal in het teken van Liefde. Liefde voor elkaar. De handvatten rondom het niet zomaar weer een volgend huwelijk starten zijn niet voor niets ...

Het leven is in mijn ogen een grote leerschool. Het gaat om levens/geloofs lessen die af moeten worden gemaakt. Met name lessen die te maken hebben met het over mezelf heenstappen, mijn ego kruisigen, zijn lastige lessen. Waar kun je dat beter leren dan in een huwelijk. Onafgemaakte lessen komen telkens weer terug en worden steeds complexer.

De grootste les die ik heb geleerd in mijn huwelijken: het betonen van Onvoorwaardelijke Liefde. Daar zijn drie deelnemers voor nodig die alle drie onvoorwaardelijk liefhebben.

Zoals gezegd: hard to find ... En heb je dat gevonden, dan is het hard werken. Dan is ook de opdracht en leiding van de Here duidelijk en vallen alle discussies over regeltjes weg. De regels worden ook vaak in de bijbel aangeduid met; met het oog op de hardheid van harten, oftewel, ze worden relevant wanneer er juist geen sprake is van Zijn Liefde.
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER678

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:41

JANS221 schreef:

Juist Jezus gaf het voorbeeld om niet naar de letter van de wet te handelen, maar uit liefde. De letter doodt, maar de geest maakt levend. Jezus leerde hogere wetten aan mensen dan wat er stond.

Helemaal mee eens.

In het christendom draait het om liefde en vergeving. En is er voor een ieder plaats om en nieuwe start te maken. Een nieuw huwelijk beginnen in en uit liefde is niet in strijd met dat waar het christendom dus voor staat. ... God is door Jezus met ons bewogen en wil ons gelukkig zien, ook na een scheiding.

Maar de eigenlijke opdracht ligt in het eerste huwelijk, niet bij de volgende. Ik zou willen bidden voor veel meer oog voor Gods kracht in het herstel van huwelijken. Zeker met het oog op en als voorbeeld voor onze kinderen. Want hoezeer God ook een God is van tweede kansen, Hij haat de echtscheiding. Ik denk dat dat ook gezegd moet worden. Het is een keuze die in de grond niet gelukkig maakt. Op echtscheiding op zich rust zeker geen zegen. De vloek die op een echtscheiding rust is dan ook zeker onderwerp voor pastorale begeleiding. Niet een vloek die God geeft, het is een vloek die gevolg is van onze eigen keuzes. En de kinderen zijn daar zeker de dupe van. Pas als je daar mee klaar bent is er volgens mij ruimte voor een nieuwe relatie.

Blessings!

Laatst aangepast door
ZOEKER678
op zaterdag 7 juni 2014, 17:54
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:42

ZOEKER678 schreef:
Onafgemaakte lessen komen telkens weer terug en worden steeds complexer.

Hey Zoeker, ook weer even terug?

Kun je bovenstaande wat verhelderen? Wanneer is een les afgemaakt of moet ik zeggen, compleet doorleefd in Zijn genade?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE408

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:56

Ik zo maar aan de BBQ met mijn familie, ouderwets gezellig. En daarna zullen we wel achter een film duiken met z'n allen. Morgen niet zoveel en maandag weer aan de BBQ. Dus aardig weekend.

Enne mijn appeltaart is gelukt dus toetje ook heerlijk!!! Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 17:21

JOL252 schreef:
hoe was het?!
Lache, met 4 leerlingen naar de huisarts daar geweest. t Ene kneusje na de andere.. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 17:22

ANNETTE050 schreef:
Foute vraag na een kamp met een groep 8... Clown smiley
Ze moet nu haar leven weer op de rails zien te krijgen....uit ervaring weet ik dat het het beste is om inderdaad heel erg veel te slapen en dan is het zo heerlijk om te ontdekken dat je huis en alles er nog gewoon staat.... Knipoog smiley
Valt mee. Vanmorgen om 9 uur stond ik alweer op een evenement te EHBO-en
Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER678

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 17:23

ROADY558 schreef:
Hey Zoeker, ook weer even terug?

Hoi Roady, yep, even een maandje denk ik. Drie dagen was te kort om bepaalde gesprekken af te ronden.

ROADY558 schreef:
Kun je bovenstaande wat verhelderen? Wanneer is een les afgemaakt of moet ik zeggen, compleet doorleefd in Zijn genade?

Mooie vraag man, ja, dat is zoeken. Weet niet of ik daar een kant en klaar antwoord op heb. Maar is denk ik ook meer iets voor een nieuw topic. had al een heel antwoord bedacht, maar is zo offtopic.

Misschien kan ik het hier wel zo samenvattend zeggen: een les is pas bij mij geland als ik me bewust ben geworden van mijn keuzes en verantwoordelijkheden en daar met Hem over kan spreken in dankbaarheid.

Blessings

Laatst aangepast door
ZOEKER678
op zaterdag 7 juni 2014, 17:56
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 17:23

zo de BBQ aan Clown smiley Coole smiley met zonnebril Kwijlende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 17:29

ANNA415 schreef:
zo de BBQ aan Clown smiley Coole smiley met zonnebril Kwijlende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

oh wat ben ik toch weer braaf... bietjes, aardappels en een ouderwetse gehaktbal.

Morgen gourmetje...
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 17:31

ANNETTE050 schreef:
Waar is Boze smiley eigenlijk gebleven?

Vermoedelijk aan het heg-knippen? Coole smiley met zonnebril
Of aan het vloer leggen? Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Of aan het BBQ-en? Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Eerder vanmiddag was Boze smiley hier nog, dus Boze smiley kan nooit heel ver weg zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 17:34

STEENTJE178 schreef:
Vermoedelijk aan het heg-knippen? Coole smiley met zonnebril
Of aan het vloer leggen? Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Of aan het BBQ-en? Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Eerder vanmiddag was Boze smiley hier nog, dus Boze smiley kan nooit heel ver weg zijn Knipoog smiley

Ik denk dat hij radijsjes aan het poten is Boze smiley Boze smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 17:36

JOL252 schreef:
oh wat ben ik toch weer braaf... bietjes, aardappels en een ouderwetse gehaktbal.

Morgen gourmetje...

Niks braafs aan Jol! Met dit weer is dat juist tegendraads Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 17:46

ANNA415 schreef:
Niks braafs aan Jol! Met dit weer is dat juist tegendraads Knipoog smiley

Oh.. dan klopt het wel weer... pfiew! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 18:34

STEENTJE178 schreef:

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 21:46

Zaterdag 7 juni, Handelingen 2: 22-40; De pijn van Pinksteren.

Nu komt Petrus op het punt waar het om gaat. Hij confronteert zijn luisteraars met de mededeling, dat God Jezus van Nazareth, die door iedereen veracht en verworpen was, heeft opgewekt en verhoogd. En dat het Jezus zelf is, die nu zijn macht laat merken in deze indrukwekkende tekenen van Geest en van kracht. Let wel: die Jezus, die júllie gekruisigd hebben, zegt hij!
Hier wordt zijn preek ineens heel scherp!
Er ontstaat kennelijk meteen zoveel rumoer, dat Petrus niet meer kan spreken. Je ziet al die vrome mannen als het ware bleek wegtrekken. Of wees Petrus’ vinger alleen maar naar Kajafas en zijn collega’s? Nee, zijn vinger wees naar allen. Want allen hebben Gods Messias miskend en verworpen. Allen – ook wij – staan schuldig aan Jezus’ kruis en dood. Op Pinksteren laat God de Heilige Geest ook niemand buiten schot. En dat doet best pijn, soms zelfs heel veel.
Maar dat is nu typisch de Heilige Geest. Hij confronteert ons keihard met Jezus en ons treurig falen, maar Hij, zegt wel eerst, dat Jezus Heer en Heiland is. En wel voor heel het huis van Israël, niemand uitgezonderd!
Petrus zet de deur van het evangelie wijd open. Laat je behouden! Kom tot Jezus! Laat nu niets meer tegen houden!
Naar boven

Auteur Bericht
FFT360

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 22:20

ANNA415 schreef:

Ik heb vandaag ook ge-BBQ-t bij vrienden...en neen Boze smiley , ik heb nu niets verbrand in mijn mond...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 23:18

FFT360 schreef:
Ik heb vandaag ook ge-BBQ-t bij vrienden...en neen Boze smiley , ik heb nu niets verbrand in mijn mond...

hoeveel kippen heb je op Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 07:38

De Geest van God

De Geest van God waait als een wind
op vleugels van de vrede,
als adem die ons leven doet,
deelt ons een onrust mede
die soms als storm durft op te staan,
geweld en kwaad durft tegengaan;
een koele bries die zuivert.

De Geest van God is als een vuur,
als vlammen fel bewogen,
verterend wat aan onrecht leeft,
een gloed vol mededogen.
Een vonk van hoop in onze nacht,
een wenkend licht dat op ons wacht,
een warmt’ in hart en ogen.

In stilte werkt de Geest van God,
stuwt voort met zachte krachten,
een wijze moeder die ons hoedt,
een bron van goede machten.
Zij geeft ons moed om door te gaan,
doet mensen weer elkaar verstaan,
omgeeft ons als een mantel.

Marijke de Bruijne
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 08:22

Mooi......
Fijne liefdevolle pinksterdagen ......
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 08:27

Schitterend.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 09:01

http://www.youtube.com/watch?v=OUCt7mCqpUY&feature=youtu.be
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 09:05

FFT360 schreef:
Je moet het vlees ook niet rauw eten Boze smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE408

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 12:31

Wat ik eet, nou gewoon zelfgebakken appeltaart bij de koffie en verder weet ik het nog niet. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5951 5952 5953 5954 5955 5956 5957 ... 6194 Volgende
Pagina 5954 van 6194