Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 11:17
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Sommigen mensen kúnnen er, regelmatig, soms, jonger uitzien en overkomen dan dat ze zijn. die worden gewoon regelmatig jonger geschat dan ze zijn, soms een stuk jonger....
En zeker, helemaal, als ze zich goed voelen..
Misschien dat dat ermee te maken heeft? |
Lijkt me eerder dat ze in een midlifecrisis zitten. En mensen schatten uit beleefd heid vaak andere mensen jonger.... Want is beetje vervelend voor die persoon als je te oud schat. Dus gok je wat jaren jonger
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 11:20
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, inderdaad. Gewoon niet in eigen kracht. Ik ben bezig met een studie over 'divine appointments'. Soms zijn ontmoetingen helemaal door God geleid met een doel. Als God dat zo leidt en het is Zijn Wil dat die persoon hem aan gaat nemen, zal Hij het ook wel laten gebeuren. alleen, herken je dat, dat spanningsveld van bang zijn om een fout te maken, de ander juist te kwetsen en om God voor de voeten te lopen óf juist niet te doen wat je eigen verantwoordelijkheid in het geheel is? |
Hai Annette,
Ontmoetingen door God geregeld met een doel?
En daar cursussen voor?
Als God ontmoetingen zal regelen, dan zou er mi geen spanningsveld zijn.
Niet door kracht of door geweld...
Als je met een kramp mensen dingen gaat vertellen over God, werkt het al niet meer denk ik, men voelt dat aan.
Enige manier, mi, die werkt is, gewoon jezelf zijn, en, als het toevallig zo uitkomt over God vertellen, ikzelf hou dat dan altijd persoonlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 12:39
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Annette,
Ontmoetingen door God geregeld met een doel?
En daar cursussen voor?
Als God ontmoetingen zal regelen, dan zou er mi geen spanningsveld zijn.
Niet door kracht of door geweld...
Als je met een kramp mensen dingen gaat vertellen over God, werkt het al niet meer denk ik, men voelt dat aan.
Enige manier, mi, die werkt is, gewoon jezelf zijn, en, als het toevallig zo uitkomt over God vertellen, ikzelf hou dat dan altijd persoonlijk. |
Interessante discussie weer Ik denk dat we gewoon dicht bij Jezus liefde moeten blijven, daarin met blijdschap en dankbaar heid leren wandelen, en hoe meer we hem leren kennen ,die dingen allemaal van zelf komen. god, Jezus, de heilige geest, houd van ons, wil een relatie met ons. Dus als we samen met hem wandelen... Dicht bij hem zijn, openbaart hij het ons wanneer hij wil dat we iemand om ons heen helpen. Hoe meer we groeien, hoe meer we dat gaan ontdekken en dan gaat het niet krampachtig, niks kramp, en alles wat we doen is Jezus verantwoording, niet die van ons, dan worden we zeker ook krampachtig of gestresst, we kunnen niet iedereen helpen. Maar wel na Jezus luisteren en dat doen en de verantwoording aan Jezus over laten
Vraag me af, of ik het goed verwoord, wat ik probeer uitte leggen.
Maar als ik lees over cursussen, en met alle respect, je kan er zeker veel van leren, maar ik. Denk toch, leer eerst je indentiteit als kind goed kennen, bouw een relatie met hem op en de rest volgt, vanzelf. En god openbaart je wel de dingen ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 15:01
|
|
|
Ik zie ook een stuk jonger uit, sinds dat ik mijn haar geverfd heb! Scheelt al 10 jaar! Werkelijkheid is mijn haar van boven spierwit! En de rest grijzig! Wel grappig, vooral als ik samen met mijn dochter op stap bent! Zoals pas, betaald willen de winkel uitgaan zegt de meneer, veel plezier meisjes....kijk ik mijn dochter aan! Knipoog naar haar, zeg ik tegen de meneer, ik durf te wedden dat ik ouder bent dan u. Nee hoor zegt de man, ik ben 48 jaar stuk ouder dan jij...... Juist, zegt ik dan.....ik 51 jaar... 2 opende mond staarde mij dan aan, dochter en ik lopen stralend de winkel uit.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 15:12
|
|
|
PETRA373 schreef: | Interessante discussie weer Ik denk dat we gewoon dicht bij Jezus liefde moeten blijven, daarin met blijdschap en dankbaar heid leren wandelen, en hoe meer we hem leren kennen ,die dingen allemaal van zelf komen. god, Jezus, de heilige geest, houd van ons, wil een relatie met ons. Dus als we samen met hem wandelen... Dicht bij hem zijn, openbaart hij het ons wanneer hij wil dat we iemand om ons heen helpen. Hoe meer we groeien, hoe meer we dat gaan ontdekken en dan gaat het niet krampachtig, niks kramp, en alles wat we doen is Jezus verantwoording, niet die van ons, dan worden we zeker ook krampachtig of gestresst, we kunnen niet iedereen helpen. Maar wel na Jezus luisteren en dat doen en de verantwoording aan Jezus over laten
Vraag me af, of ik het goed verwoord, wat ik probeer uitte leggen.
Maar als ik lees over cursussen, en met alle respect, je kan er zeker veel van leren, maar ik. Denk toch, leer eerst je indentiteit als kind goed kennen, bouw een relatie met hem op en de rest volgt, vanzelf. En god openbaart je wel de dingen .... |
Ja, mooi gezegd. Maar soms moeten er keuzes gemaakt worden. Daarom doe ik gewoon voor mezelf een Bijbelstudie over die situaties waarin God duidelijk een ontmoeting had geleid. gewoon een bijbelstudie voor mezelf. Sorry dat er een misverstand over ontstaan is.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 29 juli 2014, 16:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 16:04
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, inderdaad. Gewoon niet in eigen kracht. Ik ben bezig met een studie over 'divine appointments'. Soms zijn ontmoetingen helemaal door God geleid met een doel. Als God dat zo leidt en het is Zijn Wil dat die persoon hem aan gaat nemen, zal Hij het ook wel laten gebeuren. alleen, herken je dat, dat spanningsveld van bang zijn om een fout te maken, de ander juist te kwetsen en om God voor de voeten te lopen óf juist niet te doen wat je eigen verantwoordelijkheid in het geheel is? |
Misschien heb je hier iets aan: een ex-moslim legt uit hoe en waarom hij christen is geworden. Je moet er wel ff een half uurtje voor uittrekken, maar ik vond het erg mooi om naar te luisteren.
http://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=H3lHueRXvh0
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORNEEL767
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 17:59
|
|
|
PETRA373 schreef: | kan nog altijd erger, een profiel lezen, denken ha ha das leuk wat op zijn profiel staat, dat effe mailen... ja ja ik stuurde eens als eerste een mail na een man en dan geen reactie krijgen... oké vast weer iets gestuurd dat hij dacht eh wat een stomme mail ha ha ha en je eigen nog stommer voelen daarna , als je kijkt wie er op je profiel heeft gekeken en er op klikt om na zijn profiel te kijken en ontdekt, shit... das die man waar ik mail na heb gestuurd en niet antwoord, en nu ziet hij ik op zijn profiel heb gekeken.... dan ga je je nog stommer voelen...  | zouhet niet kunnen zijn datje je onzeker voelt omdat je je stom voelt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 18:45
|
|
|
leuk gezellig, zoon komt thuis eten, lekker koken extra verwenne, lekker tonijn! dat jong kan zo lekker eten! half 7 ...bel toch maar eens even........ pffff zijn vakantie is begonnen, zijn afspraak vergeten om te eten..... zit ik met die tonijn opgescheept, zal maar aan mijn buur geven, dan heeft zij ook een feestje......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 20:08
|
|
|
Op Maria
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 20:28
|
|
|
Zondag 13 Juli, Genesis 32: 25-26 en Psalm 116: 5-11; Geraakt door God.
Jakob blijft als een wanhopige vechten. Maar dan slaat de engel van God hem opeens op de heup. Het is geen harde klap. God raakt maar even zijn heup aan. God hoeft uiteindelijk niet veel te doen en Jakob zakt op de grond, krimpend van de pijn. God moet hem eerst pijn doen, voordat hij opgeeft. Ik ben bang, dat het heel vaak zo gaat. God krijgt ons zelden als we sterk zijn. Pas wanneer je aan de kant zit, denk je eindelijk eens echt na. Pas als je eens even op je rug ligt, ziek of op vakantie, zie je dingen plotseling heel scherp. Laat mij gaan, zegt de engel van God dan. Maar Jakob houdt hem nog steeds vast. Ik laat u niet gaan, zegt hij uit het diepst van zijn hart, tenzij gij mij zegent. Dat is een heel verrassend gebed. Zeker na al dat bedrog jegens zijn vader, zijn broer en zijn schoonvader. Om maar zoveel mogelijk zegen binnen te halen. Nu beseft hij, dat alleen God hem kan zegenen. En dat je dan pas echt gezegend bent. Daarom: ik laat U niet gaan, tenzij Gij mij zegent, Heer, spreekt Gij zelf! Zeg zelf nog eens: Ik ben met je. Wie zo klopt op de deur van Gods hart klopt nooit tevergeefs. Daar staat Jezus zelf voor in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 20:43
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | leuk gezellig, zoon komt thuis eten, lekker koken extra verwenne, lekker tonijn! dat jong kan zo lekker eten! half 7 ...bel toch maar eens even........ pffff zijn vakantie is begonnen, zijn afspraak vergeten om te eten..... zit ik met die tonijn opgescheept, zal maar aan mijn buur geven, dan heeft zij ook een feestje...... |
Dit komt mij bekend voor!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 21:06
|
|
|
Na dorp wezen fietsen even eruit was mooi kon gelijk boodschapjes halen. Door de weeks is auto pleite deel de auto samen met mijn zusje. Ze loopt stage en dan is het fijn dat je elkaar op deze manier kan helpen. Vanavond lekker muziek luisteren een avondje alleen zonder mijn zusje erbij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 21:51
|
|
|
Periode`s in mijn leven gekend dat ik totaal niet kon genieten een bepaalde sleur van in een cirkel lopen met jezelf maar de laatste 4 jaren besef ik dat ik meer mag genieten. In die 4 jaren heeft een hoop dingen in mij verandert ik ben wat stiller geworden en voel mij soms heel erg eenzaam maar ondanks alle dingen kijk ik naar boven naar God toe dat Hij mij nooit en te nimmer verlaat en dat maakt je als mens nietig en klein. Sinds enige 4 jaren woon ik nu op mezelf en dat is fijn je leert om met bepaalde dingen om te gaan en besef je ook nu hoe anderen zich voelen als hun alleen in huis leven dat het best stil, eenzaam kan zijn maar door invulling in je leven te creëren maakt dat je leven meer geur, kleur, geluid kan en mag geven.
Genieten van mijn eigen tuin de bloemen die bloeien en bramen om van te eten. Als de vogels fluiten in de vroege ochtend en de zon mag stralen geeft mij dat altijd een lach op de mond maar nu voel ik mij zo heel alleen ik weet dat God heel dichtbij mij is maar ik mis een maatje in mijn leven om samen te zijn. Maar ik weet dat ik niet alleen met die probleem rond loop en dat meer mensen zijn die graag een partner willen maar alles op Gods tijd en niet op mijn tijd. Veel dingen besef ik dat je veel uit handen behoort te geven en afwachten wat God van ons wil en niet dat we de kar voorruit rennen want dat heb ik te vaak gedaan waardoor er juist een afstand komt.
Periode`s van vallen en opstaan ik heb in mijn hele leven veel fouten gemaakt en verkeerde keuze`s gemaakt en ook heel veel harten van anderen beschadigt dan ziet de mens je ook liever gaan dan komen. Je kring van vrienden word op die manier ook kleiner en sta je meer alleen voor. Kon je maar bepaalde dingen weer goed maken met je mede broeder en zuster maar als de deur gesloten is dan doet dat best veel pijn maar ik weet ook dat bepaalde dingen beter is om te laten rusten en verder te gaan met een schone lei met de Here Jezus en Hij weet ook dat als je spijt hebt van vele dingen dat je dat mag belijden aan het kruis.
Wie, wat en hoe je ook bent we zijn allemaal kinderen van de Vader. Het mooie is dat Hij ondanks alle dingen die we doen Hij van ons blijft houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 22:07
|
|
|
weerzien in de gemeente, al weer paar keer zondagen geweest, het is fijn. ik verheug mij weer erop, om heen te gaan. de rust is in mij. de mensen zijn niet veranderd. ik ben veranderd, in de goede zin. ik ga voor mijzelf. Om God te ontmoeten... samen met de kudde van de Here..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 22:21
|
|
|
Dat je als een accu weer word opgeladen voor de volgende dagen die komen. Want zonder het samenzijn en het woord voel je je zo leeg dan is het fijn om met mede broeder en zuster een band te hebben. Zowel binnen als buiten de gemeente om en dat er ook naar je word omgekeken dat wil elk mens. Saamhorigheid het idee van een gezin te zijn dat geeft een fijn gevoel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 22:55
|
|
|
CORNEEL767 schreef: | zouhet niet kunnen zijn datje je onzeker voelt omdat je je stom voelt? |
tja , oké geef toe word daar wel onzeker van, als iemand niet antwoord denk ik waarom niet? was het zo,n stomme mail? ha ha ben ik nou d e enigtse die zoiets dan wel es denkt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 23:34
|
|
|
PETRA373 schreef: | tja , oké geef toe word daar wel onzeker van, als iemand niet antwoord denk ik waarom niet? was het zo,n stomme mail? ha ha ben ik nou d e enigtse die zoiets dan wel es denkt? |
Nee, ik denk dat het vaak helemaal niet aan jou ligt, maar misschien is de persoon naar wie je mailt gewoon moe o.i.d.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 23:39
|
|
|
PETRA373 schreef: | tja , oké geef toe word daar wel onzeker van, als iemand niet antwoord denk ik waarom niet? was het zo,n stomme mail? ha ha ben ik nou d e enigtse die zoiets dan wel es denkt? |
ik mail ook niet hoor, zomaar naar mannen toe! enkeling als ik wat leuks zie. naar vrouwen ook niet, behalve de bekende wel! Ik vindt gewoon leuk vooral zoals vanavond was ook gezellig in de chat. en dan breekt de avond even voor mij! even lezen op de forum vindt ik ook leuk en wat neer zetten! prima zo...voor mij dan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juli 2014, 00:36
|
|
|
alle jarigen
Alle jarigen Gefeliciteerd , en een hele fijne dag toegewenst .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juli 2014, 00:41
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | weerzien in de gemeente, al weer paar keer zondagen geweest, het is fijn. ik verheug mij weer erop, om heen te gaan. de rust is in mij. de mensen zijn niet veranderd. ik ben veranderd, in de goede zin. ik ga voor mijzelf. Om God te ontmoeten... samen met de kudde van de Here.. |
Prachtig !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juli 2014, 01:26
|
|
|
Geweldig hè...wat een bemoediging!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juli 2014, 03:25
|
|
|
En dat 4 jaren lang dat verdient in het bijzondere een lintje Heel mooi dat je elke dag je bezig houd met Gods woord Om anderen tot bemoediging te willen zijn Respect hoor !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WOMAN254
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juli 2014, 04:19
|
|
|

|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juli 2014, 07:25
|
|
|

Ja dat verdient zéker een lintje. Wat een trouw! Dankjewel Mario.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 30 juli 2014, 07:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juli 2014, 08:23
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, mooi gezegd. Maar soms moeten er keuzes gemaakt worden. Daarom doe ik gewoon voor mezelf een Bijbelstudie over die situaties waarin God duidelijk een ontmoeting had geleid. gewoon een bijbelstudie voor mezelf. Sorry dat er een misverstand over ontstaan is. |
Bijbelstudie, of preken kunnen idd altijd opbouwend zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA899
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juli 2014, 08:31
|
|
|
???? zo herkenbaar...God is vast met mij aan het werk, ik ben gevloerd... Dat ik dit nu toch zo hier moet lezen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA899
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juli 2014, 08:32