ChristianMatch

Forum

Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5986 5987 5988 5989 5990 5991 5992 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 08:54

ROELOF140 schreef:
ik heb dat eigenlijk al uit mijn hoofd gezet: (al dan niet actief) op zoek naar een vrouw/partner. er zijn na 'binnenkomst' van mijn ex dingen gebeurd/nagelaten die ik mijn familie ernstig kwalijk neem. ik heb me daarom voorgenomen dat ik pas (weer) aan een relatie begin als er er bepaalde mensen in mijn familie er niet meer zijn.

zo, dan weten de dames dat alvast Knipoog smiley

Heavy, je neemt pas een relatie als bepaalde mensen uit je familie er niet meer zijn?
Beheerst je familie je leven dan zo negatief? Jammer voor je, leef lekker je leven ondanks wat negatieve familie leden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 09:11

daarvoor kan je kiezen.... voor een goed of slecht mens te zijn...
zet me tot denken die woorden,
hoeveel mensen doen slecht een ander pijn, vanuit reactie op hun eigen pijn?

en:
In hoe verre kun je bepaalde slechte dingen van mensen kwalijk nemen?
een vb bv is, kind soldaten, ja ze doen veel slechte dingen, maar als je hun verhaal kent, in hoeverre kun je het hun dan nog kwalijk nemen???
daarom ben ik zo blij dat jezus ook onze advocaat is....

ik heb een tijdje over je vraag zitten nadenken en een antwoord op de vraag?? Die kan ik beter aan God over laten. gelukkig is god een genadig God met een onvoorwaardelijke liefde.
Dat is hoopvol ... voor mij in ieder geval wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 09:28

PETRA373 schreef:
Heavy, je neemt pas een relatie als bepaalde mensen uit je familie er niet meer zijn?
Beheerst je familie je leven dan zo negatief? Jammer voor je, leef lekker je leven ondanks wat negatieve familie leden

Ja, je geeft ze zo heel wat macht en zeggenschap ...
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 09:58

opmerkingen naast topic dagelijkse bemoediging Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 10:10

100% Gods genade - 100% onze verantwoordelijkheid (Henk Binnendijk)

https://www.youtube.com/watch?v=7qqJudZQNOw
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 10:11

WOMAN254 schreef:
opmerkingen naast topic dagelijkse bemoediging Lachende smiley

Knipoog smiley top!
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 10:30

...

Laatst aangepast door
WOMAN254
op donderdag 7 augustus 2014, 11:32
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 10:34

wat een leuk idee!
Ik zit als maar te denken als ik dagelijkse bemoedigingen lees, Jacob Twijfelende smiley

Jacob was ook niet zo perfect, toch noemt god zich d e God van jacob ook, Jacob betekend vroeger: bedrieger

Als ik het leven van Jacob lees, dan denk ik, God liet hem niet los, hield van hem ondanks zijn zwakheden.
De worsteling die hij had. daar leerde hij wat. daarna liep hij zelf vooraan
Eerst liet hij anderen voorop lopen, ehhh zeer dapper... dus niet.
In mijn ogen had ik hem beken als een waardeloze man, een bedrieger, iemand waar ik geen respect voor zou hebben gehad en links zou laten liggen in het leven.
maar dan ontdek je weer, god is anders als ik en veel mensen, heeft een onvoorwaardelijke liefde, voor iedereen, zondaren, bedriegers...

neem nou abraham... ook zo,n geweldigge man... zegt dat zijn vrouw zijn zus is... laat haar bij die koning zitten... ook al zo dapper Twijfelende smiley

al die figuren in d e bijbel. geweldig ze waren niet perfect, net zoals ik.... ha ha

Maar wat hebben die figuren, helden uit de bijbel??? allemaal zochten ze God, hadden een relatie met hem, dat maakte ze tot wie ze werden, hadden ze God de rug toegekeerd... waren ze denk ik heel anders geworden.

enfin offtopic mischien... gewoon wat gedachten op d e vrijdagochtend.. van ha ha eigenlijk bijna ontmoedigende petra... na zoveel weken ziek zijn... duh heb ik het effe gehad, en denk ik te veel na, daar heb je tijd voor als je ziek bent...
en als ik dan ove r me eigen leven denk denk ik Twijfelende smiley Gefrustreerde smiley
hetgeen wat e r eigenlijk voor zorgt ik niet echt ontmoedigd raak is ik ook God ken , dezelfde god als van jacob etc..
waar zou ik trouwens nu staan zonder God in het leven??? volgens mij had ik de brand niet overleefd, was ik nog vet getraumatiseerd. in de schuldsanering... misschien wel vet depressief inmiddels, en allerleukste... duhh ondanks alles wat god voor me doet, nog maak ik fouten, zoals Jacob en Abraham en Petrus en noem maar op. En dwaal ik vaak af , tot het moment ik weer terug bij God kom. enfin Petra in denk moment, dankbaar voor God.
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 10:42

Volledige Overgave (Henk Binnendijk)

https://www.youtube.com/watch?v=B62Y8QV2doU
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 10:55

PETRA373 schreef:
daarvoor kan je kiezen.... voor een goed of slecht mens te zijn...
zet me tot denken die woorden,
hoeveel mensen doen slecht een ander pijn, vanuit reactie op hun eigen pijn?

hai Petra, Bedankt voor je reactie!

Ja, idd, sommigen kunnen niet kiezen, als het een automatische reactie is op hun eigen pijn.
Je hebt denk ik twee wegen in deze categorie die je beschrijft: mensen die anderen pijn(omdat ze zelf gekwetst zijn) doen en daarop kicken, het zogenaamde leedvermaak, en mensen die anderen pijn doen(omdat ze zelf gekwetst zijn), terwijl ze dat niet willen, en daar zelf ook onder lijden.
De laatste groep daarvan werkt het geweten denk ik. en ze zullen er indien mogelijk alles aan doen om het gedane(automatisch gedane leed als reactie op hun eigen pijn)leed te verzachten, weg te nemen, etc. Dat is mi ook een groep die vergeven kan worden, omdat ze er berouw van hebben. Ook al konden ze er zelf, op dat moment niets aan doen.

Quote:
en:
In hoe verre kun je bepaalde slechte dingen van mensen kwalijk nemen?
een vb bv is, kind soldaten, ja ze doen veel slechte dingen, maar als je hun verhaal kent, in hoeverre kun je het hun dan nog kwalijk nemen???
daarom ben ik zo blij dat jezus ook onze advocaat is....

Ja, wat je hier zegt bedoel ik in voorgaande reactie van mij. idd, kind soldaten kunnen er niets aan doen.
Anders wordt het als hun wordt uitgelegd, hoe het komt dat ze zo deden, en ze blijven het desondanks toch doen als ze volwassen zijn.

Quote:
ik heb een tijdje over je vraag zitten nadenken en een antwoord op de vraag?? Die kan ik beter aan God over laten. gelukkig is god een genadig God met een onvoorwaardelijke liefde.
Dat is hoopvol ... voor mij in ieder geval wel Knipoog smiley

Dank voor je antwoord, ja, ik kan wel merken dat je erover nadacht!

En idd, God heeft onvoorwaardelijke liefde, wat je ook wel ziet bij bv moeders tov hun kinderen.

Ik denk, God is genadig indien er berouw is, en dan natuurlijk alleen als en dader inzicht heeft waardoor, anders kan er ook geen berouw zijn.
Ja, of mensen die leedvermaak hebben, ja, zich beter voelen naarmate anderen lijden...Ik weet niet of God dan, als ze zich niet bekeren daarvan, genadig is aan hun.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 11:01

Hai Woman!

Bedankt voor je linken, ja Henk binnendijk kan mooi spreken, ik heb de linken in je profiel ook bekeken van YouTube, over dat meisje die over haar verkering en huwelijk vertelde, vond ik erg mooi en een stukje van Henk Binnendijk, op een mannenbijeenkomst.

Ik ga zeker de linken verder bekijken. ja, ik reageer nu even tussen mijn werk door.

iig Bedankt!!! en tot laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 11:27

SHANITA130 schreef:
Hai Woman!

Bedankt voor je linken, ja Henk binnendijk kan mooi spreken, ik heb de linken in je profiel ook bekeken van YouTube, over dat meisje die over haar verkering en huwelijk vertelde, vond ik erg mooi en een stukje van Henk Binnendijk, op een mannenbijeenkomst.

Ik ga zeker de linken verder bekijken. ja, ik reageer nu even tussen mijn werk door.

iig Bedankt!!! en tot laterz!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 11:46

ROELOF140 schreef:
ik heb dat eigenlijk al uit mijn hoofd gezet: (al dan niet actief) op zoek naar een vrouw/partner. er zijn na 'binnenkomst' van mijn ex dingen gebeurd/nagelaten die ik mijn familie ernstig kwalijk neem. ik heb me daarom voorgenomen dat ik pas (weer) aan een relatie begin als er er bepaalde mensen in mijn familie er niet meer zijn.

zo, dan weten de dames dat alvast Knipoog smiley

negatief om te zeggen dan weten de dames dat !

en door zulke familieleden ontneem jij je eigen geluk dus,

heb je jezelf zo op de 2e plek gezet dat je familie voorgaat.

en dan staat er niet geschreven heb u naaste lief gelijk u zelf?

weet niet wat er is gebeurd maar persoonlijk zou ik hun loslaten en me verder richten op mijn eigen geluk.
Naar boven

Auteur Bericht
BEN829

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 11:59

@Roelof; ik vraag mij af, hoe herkenbaar jouw verhaal ook is, maak schoonschip met je verleden. Op deze manier kom je niet verder. Je familie. schoon of niet, verander je niet. Wachten op hun einde vind ik een afschuwelijke gedachte, lijkt mij in strijd met de christelijke naastenliefde. Het leed wat jou is aangedaan poets je hier niet mee weg. Maar de eerste stap zal je zelf moeten zetten. Met lege handen naar omhoog kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA899

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 12:12

Zo vergaat het mij ook op dit moment. God houd van mij en ziet waar ik door moet en huilt met me mee.
Maar ik moet mijn les leren en Hij staat naast me.
Ik heb zó de neiging om me in de angst van wat komen gaat/moet mee te laten sleuren.
Maar wie heeft nou het laatste woord?
Is angst een zuivere raadgever?
Nee!! Angst is een emotie. Soms noodzakelijk, maar niet nu, niet in deze vorm.
Want als ik meega in angst nu, dan zeg ik ja tegen depressie en wanhoop.
En depressie en wanhoop leiden tot de ( geestelijke) dood.
Ik wil niet dood, God leeft in mij en ik leef daardoor ook.
God is liefde! En líéfde regeert!
Dát is mijn kracht, liefde overwint.
En hierdoor kan ik ook degene zegenen door wie ik tot hier ben gekomen.
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 13:15

Petra wat ook als Rots heet. Een Rots waar je op kan bouwen en God is die Rots waarop we mogen gaan bouwen maar vaak doen we dat liever op eigen kracht in het zand en dan breekt alles met zuchtje wind alles om ver. God is zo dat Hij ons nooit los laat en we altijd bij Hem kunnen aankloppen voor hulp.

Depressie iets wat ik heel goed ken was heel diep in de put gevallen vorig jaar 31 dec 2013 om 5 uur ochtends ik werd gek van eenzaamheid en heb toen mijn ouders gebeld en kon dezelfde dag bij hun verblijven. Heb 2 maanden bij me ouders gewoond voor ik de oude werd om in mijn eigen huisje terug te gaan. Een vogel die verwond was kreeg de nodige zorg van liefde en kreeg de kracht terug om uit nest te vliegen.

8 jaren was mijn leven een puinzooi ik leefde meer voor mezelf van ik terwijl ik wel wekelijks naar de kerk ging en radicaal geloof maar alleen geloven is niet alles. Mijn punt was dat ik niet wilde buigen voor God mij niet tot gehoorzaamheid van Hem wilde zijn om achter Hem aan te gaan wat Hij denkt dat goed voor mij is. Tja te koppig en te eigenwijs leefde ik mijn eigen leven leven. Om tot erkentenis te komen dat het bij jezelf ligt en niet bij de ander dan pas kan God aan jou werken.

Terug te komen op van ik zijn we bereid om onze ik van de troon te zetten zodat Jezus Christus die Troon zit?

IK en IK
Ik en Christus
Christus en ik
Christus en Christus boven alles

Het is een groeiproces voor elke mensen levens en het mooie is dat God enorm veel geduld met ons heeft ondanks al onze fouten. Zijn we bereid dat de Heer onze Boetseerder mag zijn het kneden en vormen het doet erg pijn dat zeker weten ik vond het verschrikkelijk om mijn ik van de troon te doen opheffen en uit handen te geven in volle vertrouwen.

Nog heb ik het moeilijk mee om los te laten nog wil ik de kar voorruit rennen maar hoe dan ook wil ik graag veranderen om een vrouw naar Gods hart te mogen worden. Want uit mezelf kan ik niks en met Hem kan ik alles.

Laatst aangepast door
WOMAN254
op vrijdag 1 augustus 2014, 15:21
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 13:50

Een vrouw naar Gods hart (Henk Binnendijk)

https://www.youtube.com/watch?v=lDQozcyMIdc
Naar boven

Auteur Bericht
ROELOF140

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 14:13

familie staat dan wellicht volgens sommigen op de 1e plek maar daar heb ik geen kontakt mee, dus die eerste plek valt leeg. en 'de minste zijn', zoals mijn moeder wil dat ik me opstel is geen optie, danwel gepasseerd station.

verder: als ik van mijn moeder moet horen dat mijn broer tegen haar loopt te klagen dat ze mij niet meer zien/spreken, en ik zeg haar dan dat als ze me willen spreken ze me maar moeten bellen, en dat gebeurt vervolgens niet (en nu, na twee jaar na de discussie is dat nog steeds niet gebeurd), dan is het gemis ook weer niet zo schrijnend.

ik heb me, na wat er gebeurd/nagelaten is, voorgenomen pas aan een relatie te denken als mijn moeder er niet meer is. hard? mwoah, niet half zo hard als dat zij er mede voor gezorgd heeft dat de relatie stuk liep. tweede voornemen is dat ik de sleutel van haar huis, na haar overlijden bij de executeur testamentair (zijnde mijn broer) afgeef om te voorkomen dat ik de beschuldiging op mijn bord krijg dat er dingen uit het ouderlijk huis missen. hard? nee, ik noem het reëel, aangezien ik de enige ben die bij haar in de buurt woont, en er tzt niet voor betaald krijg om het geheel af te handelen.

Laatst aangepast door
ROELOF140
op vrijdag 1 augustus 2014, 14:23
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 14:48

ROELOF140 schreef:
familie staat dan wellicht volgens sommigen op de 1e plek maar daar heb ik geen kontakt mee, dus die eerste plek valt leeg. en 'de minste zijn', zoals mijn moeder wil dat ik me opstel is geen optie, danwel gepasseerd station.

verder: als ik van mijn moeder moet horen dat mijn broer tegen haar loopt te klagen dat ze mij niet meer zien/spreken, en ik zeg haar dan dat als ze me willen spreken ze me maar moeten bellen, en dat gebeurt vervolgens niet (en nu, na twee jaar na de discussie is dat nog steeds niet gebeurd), dan is het gemis ook weer niet zo schrijnend.

ik heb me, na wat er gebeurd/nagelaten is, voorgenomen pas aan een relatie te denken als mijn moeder er niet meer is. hard? mwoah, niet half zo hard als dat zij er mede voor gezorgd heeft dat de relatie stuk liep. tweede voornemen is dat ik de sleutel van haar huis, na haar overlijden bij de executeur testamentair (zijnde mijn broer) afgeef om te voorkomen dat ik de beschuldiging op mijn bord krijg dat er dingen uit het ouderlijk huis missen. hard? nee, ik noem het reëel, aangezien ik de enige ben die bij haar in de buurt woont, en er tzt niet voor betaald krijg om het geheel af te handelen.

Ehhh ik voel hier iets wat in mijn ogen, ik herhaal in mijn ogen een gedrag is waar een gods kinds zich niet schuldig aanmaakt.

Eer u vader en uw moeder is hier ver te zoeken ... wat ze ook gedaan mocht hebben dit rechtvaardig niet jouw gedrag.
Ik vind het niet reëel eerder haatdragend, en ik denk dat het maar goed is dat jij geen vrouw neemt zoals jezelf aangeeft dit slaat kant nog wal en ik distantieert mij hier dan ook verder van.
Hoop dat je eens diep in je hart kijkt en nadenkt wat je nu gezegd heb en richt je meer op naar boven alleen Hij kan je redden.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELOF140

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 15:07

eer uw vader en uw moeder. maar dan moeten ze wel eerbaar zijn. en als je als ouder je eigen voordeel (want: vrijgezelle zoon is altijd handig als je wat rondom huis te doen hebt of je moet/wil ergens heen, en je wil zelf niet rijden) geblokkeerd ziet worden doordat die vrijgezelle zoon tegen een vrouw aanloopt, dan zit mijn moeder zo in elkaar dat ze er wel voor zal zorgen dat zoonlief weer vrijgezel wordt. al zal ze dat niet met zoveel woorden toegeven.

en: ik niet-christelijk? zij wel dan?

komt nog bij dat ze meent hoge eisen te mogen stellen aan haar schoondochters/-zoons. ik denk zelf dat ze het er ten diepste niet mee eens is dat ik 'maar in het OV' werk, terwijl mijn broer HTS+ heeft en (naar mijn idee) maar dom handleidinkjes voor eiersorteermachines zit te vertalen...maar nee, daar mag niks over gezegd worden.

Laatst aangepast door
ROELOF140
op vrijdag 1 augustus 2014, 15:41
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 15:43

ROELOF140 schreef:

O, ik weet idd hoe een ouder de boel kan verzieken, eerder meegemaakt.

Ik zelf zou zeggen, gewoon relatie nemen, als de mogelijkheid zich voordoet, en gewoon je hele moeder erbuiten laten.

Sterkte!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 15:51

ROELOF140 schreef:
eer uw vader en uw moeder. maar dan moeten ze wel eerbaar zijn. en als je als ouder je eigen voordeel (want: vrijgezelle zoon is altijd handig als je wat rondom huis te doen hebt of je moet/wil ergens heen, en je wil zelf niet rijden) geblokkeerd ziet worden doordat die vrijgezelle zoon tegen een vrouw aanloopt, dan zit mijn moeder zo in elkaar dat ze er wel voor zal zorgen dat zoonlief weer vrijgezel wordt. al zal ze dat niet met zoveel woorden toegeven.

O, wat komt mij dát bekend voor, ja, je bent iig lang niet de enige...schrale troost....

Ja, ik kan ook nog wel wat staaltjes vertellen over schoonmoeders....herken iig jou verhaal.

Quote:

Ja, en idd, onder het mom van christelijkheid, wordt er op los gemanipuleerd...ik herken....

Quote:
komt nog bij dat ze meent hoge eisen te mogen stellen aan haar schoondochters/-zoons. ik denk zelf dat ze het er ten diepste niet mee eens is dat ik 'maar in het OV' werk, terwijl mijn broer HTS+ heeft en (naar mijn idee) maar dom handleidinkjes voor eiersorteermachines zit te vertalen...maar nee, daar mag niks over gezegd worden.

Ja, van je familie moet je het hebben, ja, dat cliché, is niet zomaar een cliché geworden...

Ik kan ook wel wat staaltjes vertellen, omwille van privé hou ik even mijn mond, maar weet precies wat je bedoeld...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 16:14

ROELOF140 schreef:

Pfff en tjee zeg... je zit hartstikke vast (met al je verzet) aan je moeder etcetera. Je probeert je grenzen te zetten en te verdedigen en zelfs dan nog komt ze gewoon bij je binnen. Ik kan je alleen maar aanraden hier es over te gaan praten met een neutraal persoon om echt los te komen. Laat asjeblieft je familie niet alsnog gelijk krijgen en jaag je vrede/geluk na.
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 16:53

https://www.youtube.com/watch?v=JVZhZhczV8U&list=PLCE70283DF863A1C7&index=32
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 17:05

WOMAN254 schreef:
Zoals het lijkt is mijn abonnee na 6 dagen beëindigt. Aantal dagen terug heb ik via de ouderwetse manier eenmalige de actie van Enjoy Summer: nu 3 maanden voor 19,99 euro! aangevraagd. Alleen ik kreeg een verhaal over telebankieren ik kwam daar niet uit en heb dat ook niet. Dus ik weet niet of het achter de schermen een bericht van mij is ontvangen. Smiley die vol vragen zit

Hallo Woman,

Dergelijke vragen kun je beter even naar de redactie mailen.
Naar boven

Auteur Bericht
WOMAN254

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 17:16

...

Laatst aangepast door
WOMAN254
op donderdag 7 augustus 2014, 12:42
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 18:12

Roelof, Ik vraag me af wat je hier op CM komt doen? Je zoekt geen relatie en dat lijkt me, zo lang je met jezelf zo overhoop ligt, een juiste beslissing.
Je hebt grote teleurstellingen te verwerken gekregen, net zoals velen van ons hier op CM. Dat heeft tijd nodig om te helen. Ik wil dat niet bagatelliseren, zeer zeker niet! Maar jij bent de enige die wat aan je eigen situatie kunt veranderen. Met wrok en verbitterd zijn kom je echter niet verder. Je laat je moeder je leven beheersen. Kan het ook niet zo zijn dat je er zelf moeite mee hebt dat je ``maar in het OV``werkt en je broer HTS heeft? Je legt nu wel alles bij de ander neer! Bij je moeder, bij je broer en bij anderen. Sta op, zoek hulp en ga verder en laat anderen niet meer je leven beheersen!

Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 1 augustus 2014, 18:12
Naar boven

Auteur Bericht
ROELOF140

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 18:34

JANS221 schreef:
Roelof, Ik vraag me af wat je hier op CM komt doen? Je zoekt geen relatie en dat lijkt me, zo lang je met jezelf zo overhoop ligt, een juiste beslissing.
Je hebt grote teleurstellingen te verwerken gekregen, net zoals velen van ons hier op CM. Dat heeft tijd nodig om te helen. Ik wil dat niet bagatelliseren, zeer zeker niet! Maar jij bent de enige die wat aan je eigen situatie kunt veranderen. Met wrok en verbitterd zijn kom je echter niet verder. Je laat je moeder je leven beheersen. Kan het ook niet zo zijn dat je er zelf moeite mee hebt dat je ``maar in het OV``werkt en je broer HTS heeft? Je legt nu wel alles bij de ander neer! Bij je moeder, bij je broer en bij anderen. Sta op, zoek hulp en ga verder en laat anderen niet meer je leven beheersen!

absoluut niet. nadat ik in 2008 in het OV terecht kwam, kwam ik er achter wat het inhield en realiseerde ik me: 'dit had ik veel eerder moeten doen'. ik denk dat het eerder bij mijn moeder tussen d'r oren zit, aangezien ze bij mijn zwager, die op een pont werkt(e) dezelfde gedachten had.

verder: als ik iets gevraagd kreeg om te doen en ik had er geen zin in, reageerde ik door te zeggen dat ze het ook aan mijn broer kon vragen. en dan kwamen de excuses: 'ja, maar je broer heeft een huis te onderhouden, 3 kinderen en is druk met zijn werk!' jah hallo: ik niet zeker (behalve dat ik geen 3 kinderen heb, voor zover ik weet)? en dat was dan een antwoord waar mijn moeder niet op zat te wachten, wat ze dan ook liet merken. inmiddels is ze er wel achter dat ik naast 40 uur werk in het OV-busvervoer mijn vrije tijd ook wel nodig heb om hier thuis de boel enigszins redelijk netjes te houden.
Naar boven

Auteur Bericht
ZWALUWTJE610

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 18:47

Dwalend
door het bos...
samen met de honden..
snuivend boslucht..
het bekende plekje..
voor mij ..
steeds weer thuis komen..

bij de koepeltje..
aangekomen...
dan hoor ik
gitaar muziek...
mooi rustige muziek..
ik wil door lopen..
iets trekt mij terug..
de vraag...
mag ik even erbij ..
en luisteren naar u Muziek...

de oude nummer..
uit jaren 60....
ik sluit mijn ogen.....
als een snel trein vaart..
gaat een stuk voorbij..

dan plots...
zie ik voor mij..
hand van God...
Pak maar mijn kind..
Ik trek je eruit..
Wees niet bang..
Ik ben bij jou.......

ik bedankte deze man
voor deze mooie gitaar geluid...
zachtjes in mij zelf..
zegende in hem....
het had mij geraakt....
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 19:41

ROELOF140 schreef:
absoluut niet. nadat ik in 2008 in het OV terecht kwam, kwam ik er achter wat het inhield en realiseerde ik me: 'dit had ik veel eerder moeten doen'. ik denk dat het eerder bij mijn moeder tussen d'r oren zit, aangezien ze bij mijn zwager, die op een pont werkt(e) dezelfde gedachten had.

verder: als ik iets gevraagd kreeg om te doen en ik had er geen zin in, reageerde ik door te zeggen dat ze het ook aan mijn broer kon vragen. en dan kwamen de excuses: 'ja, maar je broer heeft een huis te onderhouden, 3 kinderen en is druk met zijn werk!' jah hallo: ik niet zeker (behalve dat ik geen 3 kinderen heb, voor zover ik weet)? en dat was dan een antwoord waar mijn moeder niet op zat te wachten, wat ze dan ook liet merken. inmiddels is ze er wel achter dat ik naast 40 uur werk in het OV-busvervoer mijn vrije tijd ook wel nodig heb om hier thuis de boel enigszins redelijk netjes te houden.

Wat mij opvalt niemand deugt in jou ogen, kijk niet naar de splinter van een ander als jezelf een balk in je ogen heb.

Ik vraag me af waarom je zo graag de slachtoffer rol op je neemt erg gemakkelijk lijkt mij.
Ik heb zelf genoeg meegemaakt maar heb mezelf nooit als slachtoffer gezien.
Als je er wat van wil maken en verder wil in je leven moet je leren losmaken van dingen die je van je geluk afhouden.

Maar ik denk dat jij dat niet wil, want het voelt alsof jij deze aandacht heerlijk vind zonder dat je naar jezelf moet kijken......

Laatst aangepast door
NATASCHA642
op vrijdag 1 augustus 2014, 19:42
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5986 5987 5988 5989 5990 5991 5992 ... 6194 Volgende
Pagina 5989 van 6194